globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa Californian OHC - do výroby ???
Chcete aby se motocykl podobný tomu, který jsem postavil, dostal do výroby? Jaké byste udělali změny? Jaké máte připomínky a návrhy? Například barevné provedení, lakování nádrže, ...



Jestli by se snad měla tato motorka objevit v produkci Jawy, musí být její přestavba z modelu Travel co možné nejjednodušší. Především z důvodu homologace není možné nijak zasahovat do podvozku a motoru. V mém případě je vše řešeno záměnou za již vyrobené díly. Je pravdou, že slabým článkem designu jsou výfuková kolena.

Zajímalo by mě, jak by se vám líbila varianta s černou nádrží a černými blatníky, červenými podsedlovými kryty, držáky světlometu, červeným pruhem ve středu předního blatníku a nádrže.



Problémem je chrom na nádrži, již neexistují nové nádrže typu Californian, repase starých s chromovými boky by byla příliš finančně náročná.


Naposledy editováno 09.09.2011 14:47:13
Anketa: Který Callifornian se vám líbí víc?
Nový návrh Jawa Californian (červeno černý)
14%
16
Původní návrh Jawa Californian OHC
86%
100

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - do výroby ???

6.12.2011 v 11:31 | Nahoru | #241
Berte nic proti tobě -tvojí práce a invence si vážím, jak už sem tady jednou psal. budu hodnotit tu Californii na fotkách. Tedy - kaslíky na vercajk z jawy 634, vejfuky -zvedlé z 634, klakson- nějaký číňan a né klasika, zadní světo z 634- proč není echt California?? (v replice se vyrábí??)Rychloměr- na retro motorce-digitální??????? A vrchol- čínskej motor v český motorce- to je na hlavu. A to vše za asi za 75OOOkč... . To si za ty peníze- Ja osobně(mluvím pouze za sebe) radši koupím ORIGO Califa a budu investovat do něj - než takového bastarda. Znovu opakuji je to pouze můj názor -neber to osobně- proti Tobě nic nemám a Tvé práce si vážím.

Naposledy editováno 06.12.2011 11:47:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???

6.12.2011 v 11:56 | Nahoru | #242
bimbo750> Koupíš si originál a pak na tom veteránu budeš jezdit denně do práce? (hypoteticky, já vím, že Ty do práce jedině autem) To je přece blbost. Tenhle nový Kalif je motorka na běžné každodenní ježdění v retrodesignu, tak je to potřeba brát. Ta cena není nijak dramatická, přece jen je to nová motorka.
Světlo Lucas se v replice vyrábí a nijak drasticky by cenu nezvedlo. Těchhle drobností je škoda, v tom s Tebou souhlasím. Vyjímečně!

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - do výroby ???

6.12.2011 v 12:02 | Nahoru | #243
Většina dílů na motocyklu dodává jawa v tzv. torzu jawy 250 Travel, včetně blinkrů a budíku.
Zadní světlo je stejné jako na některých orig. Californianech, Lucas se montoval především na vývoz a je umístěno nakřivo jako na původním Califu. Nádrž je repasovaná stará, raznice na novou neexistuje. Kastlíky přesně pasují do tohoto rámu, tak tam jsou, výfuky podléhají homologaci a tak nešly měnit. Nápisy na bocích budou nejspíše původní, toto je nepodařený pokus.

(reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???

6.12.2011 v 12:39 | Nahoru | #244

Endy píše: bimbo750> Koupíš si originál a pak na tom veteránu budeš jezdit denně do práce? (hypoteticky, já vím, že Ty do práce jedině autem) To je přece blbost. Tenhle nový Kalif je motorka na běžné každodenní ježdění v retrodesignu, tak je to potřeba brát. Ta cena není nijak dramatická, přece jen je to nová motorka.
Světlo Lucas se v replice vyrábí a nijak drasticky by cenu nezvedlo. Těchhle drobností je škoda, v tom s Tebou souhlasím. Vyjímečně!

Milý Endíku- samodřejmě Já na originálu do práce jezdit nebudu-znáš Mě už dost dlouho. Toho si budu hýčkat-od toho mám auto. A nebo si na denní ježdění, koupím JAWA 640. Jinak cena o té vůbec nemluvím- je Mě jasné ,že za kolik koupím origo Californii(origo) + renovace -tak cena bude někde jinde a né nějakých 75000kč za co to nabízej- to je jasný!!!!! Už sem pár jaw renovoval. Tak vím o čem mluvím.Ale budu mít ECHT origo Califorňana a Né nějakého retro bastarda z čínským motorem -radoby RETRO. Jinak Bert to asi těžko udá do muzea- při vší uctě k jeho práci- to zase takovej poklad není.Toť můj názor. Nacpal do toho hafo peněz(při svém entuziasmu), které se mu bohužel nikdy nevrátí. Jedině ,že by narazil na nějakého prachatého HELMUTA-jako sem měl štěstí Já. To by ,ale musel bejt jinej typ JAWY-ORIGO a né sestavenej z dalších deseti jaw. Travel,634,cina atd....

Jawa Californian OHC - do výroby ???

6.12.2011 v 12:50 | Nahoru | #245
To zadní světlo je vyloženě narvaný pod sedlo, hnus



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???

6.12.2011 v 12:54 | Nahoru | #246

Bert-Jawatesty píše: Většina dílů na motocyklu dodává jawa v tzv. torzu jawy 250 Travel, včetně blinkrů a budíku.
Zadní světlo je stejné jako na některých orig. Californianech, Lucas se montoval především na vývoz a je umístěno nakřivo jako na původním Califu. Nádrž je repasovaná stará, raznice na novou neexistuje. Kastlíky přesně pasují do tohoto rámu, tak tam jsou, výfuky podléhají homologaci a tak nešly měnit. Nápisy na bocích budou nejspíše původní, toto je nepodařený pokus.

Tak sem si dělal srandu, že nádrže na Kalifa skupujou na AUKRU a skoro mám pravdu. AŤ už se na to v Týnci Vyserou na takovou parodii a rači to zavřou. My veteránisti ,budem nostalgicky vzpomínat jáké sme měli motorky a budeme je se slzou v oku-oprašovat- ty starý ,špatný, smradlavý, komunistický motory.Firma INDIAN taky zanikla a jejich motorky se dodnes prodávají. PS- vím že tendle pokus není přímo z Týnce.Ale jinak-abych to ukonči - věřím ,že nový Kalif si cestu k zákazníkovy najde. A přeji mu to. Ten kdo si ho bude chtít koupit ,tak si ho koupí. Za Mě osobně-jako veteránisty- v garázi místo nemá. Pouze jako ORIGINÁL.

Naposledy editováno 06.12.2011 13:05:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???

6.12.2011 v 13:14 | Nahoru | #247

bimbo750 píše: Tak sem si dělal srandu, že nádrže na Kalifa skupujou na AUKRU a skoro mám pravdu. AŤ už se na to v Týnci Vyserou na takovou parodii a rači to zavřou. My veteránisti ,budem nostalgicky vzpomínat jáké sme měli motorky a budeme je se slzou v oku-oprašovat- ty starý ,špatný, smradlavý, komunistický motory.Firma INDIAN taky zanikla a jejich motorky se dodnes prodávají. PS- vím že tendle pokus není přímo z Týnce.Ale jinak-abych to ukonči - věřím ,že nový Kalif si cestu k zákazníkovy najde. A přeji mu to. Ten kdo si ho bude chtít koupit ,tak si ho koupí. Za Mě osobně-jako veteránisty- v garázi místo nemá. Pouze jako ORIGINÁL.

BERTE- za ty prachy, čas a námahu v dílně, co si do toho investoval- bys měl v garáži- NÁDHERNÝHO ORIGO CALIFA.

(reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???

6.12.2011 v 14:02 | Nahoru | #248
Problém je, že ná nechtěl originál Kalifa, já chtěl ukázat, že ze sériové motorky jde celkem snadno postavit pěkné retro, které by si mohlo najít malinké místečko na trhu. Zvlášť potom, co tady tolik lidí plakalo po nějaké retru od Jawy.

Smutné na tom je, že když už se něco podobného objeví (myslím ten sériový, ne můj), tak je najednou tolik připomínek. Nikdo se na to nechce koukat s odstupem, nejde přeci o přesnou kopii, jde o další pokračování tradičního motocyklu, nemusí vypadat úplně přesně stejně, nemusí mít světlo na přesně stejném místě, nejde o to, aby byly uspokojeny chutě veteránistů, ti si nikdy Californiana nekoupí, pro ně není, je pro lidi, kteří chtějí NOVÝ motocykl s RETRO vzhledem a se zárukou, prostě na DENNÍ ježdění. A to se, myslím, podařilo.

Jawa Californian OHC - do výroby ???

6.12.2011 v 16:05 | Nahoru | #249
A tobě by bylo milejší aby se tady neukázala žádná připomínka? Nedej bože vcelku věcná v době kdy se s tím dá ještě něco dělat.... jo to světlo je prostě odfláknutý a basta. Sleduju to tady od začátku a tak si klidně dovolím říct co si myslím. Nevidím důvod proč by světlo nemohlo být kousek níž a jeho uchycení k blatníku bylo až za sedlem a ne pod ním.

Jawa Californian OHC - do výroby ???

6.12.2011 v 17:51 | Nahoru | #250
Já jsem světlo na svém Californianu umístil rovně, dozadu na blatník a k němu přidal blinkry. Spíše jsem se dočkal kritiky, že to tak nemá být. A právě proto došlo na umístění víše k sedlu. V případě sériového Californiana je přední přichycení držáku světla na stejných šroubech, kterými je celý zadní blatník přichycený k podsedlové části rámu. Je to docela efektní (lépe provedené než u mého) a není vidět bužírka s dráty zadního světla. Blinkry jsem také kritizoval, že by byly lepší chromované, ale jsou součástí dodávky z Jawy a jiné by motocykl zase prodražovaly.

Mnoha lidem se cena zdá vysoká, ale jen třeba lak (přední a zadní blatník, kastlíky a nádrž) stojí 8000 Kč.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - do výroby ???

6.12.2011 v 18:57 | Nahoru | #251
no to mi bylo jasný že to světlo je tam tak narvaný kvůli dírám a proto to taky dopadlo jak to vypadá

(reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???

6.12.2011 v 19:17 | Nahoru | #252
Trebeach> To jsi mě špatně pochopil, je to udělané naschál. Zadní blatník je dodávaný jako surový, zcela bez děr. Je jedno, jak se světlo umístí, ale byla zvolena varianta s využitím jednoho spoje pro dvě věci (blatník rám a blatník světlo). Je jistě možné světlo na přání umístit více dozadu, bude však vidět kabeláž, vedoucí ke světlu.

Jawa Californian OHC - do výroby ???

6.12.2011 v 19:21 | Nahoru | #253
ok dík za osvětu, jen se mi to naprané pod sedlo holt nelíbí, ale tak dle vkusu každého soudruha

edit: kabeláž se obvykle elegantně řešila spodem

Naposledy editováno 06.12.2011 19:27:20

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - do výroby ???

6.12.2011 v 23:53 | Nahoru | #254
Někteří lidé nedokážou asi stále pochopit, že se jedná v podstatě o individuální stavby na přání zákazníka. Tzn., když zákazník řekne, že bude nádrž chromovaná, světlo vpředu jiné, nápisy jinak a zadní světlo vodorovně, že mu to prodejce tak udělá a věřím že i bude v průběhu stavby konzultovat se zákazníkem. Každému se to zkrátka líbí jinak a tak si myslím, že se tu někdy až zbytečně čeří voda. Pro mě vede Bertova stavba, na té matesově se mi nelíbí přední blatník, barvy, nápisy, tachometr, ale celkově je to stále povedená přestavba. Jestli si to oficialně nazve "Retro, 250 OHC, California, Klasik..." to je na dlouhou diskuzi a vždy bude někdo velmi nespokojen.

(reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???

7.12.2011 v 05:55 | Nahoru | #255
AlešT.> Amen

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - do výroby ???

7.12.2011 v 17:43 | Nahoru | #256
Pokud budu hledat motorku pro přítelkyni- ideálně něco kolem 250 ccm, tak je Jawa dobrá možnost, nicméně Travel mne svým vzhledem úplně neoslovuje a Roadster od ČZ/ Cagivy je sice pěkný, ale málo dostupný, o dílech nemluvě...

Motorku jsi udělal hezkou, snad jen ty už zmiňované kolena a zadní světlo mi nesedí. A že za tuhle cenu jde koupit originál Calif? No na něm přítelkyně jezdit nebude...Jestli se Jawa dokope alespoň k tomuhle, tak fajn.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???

8.12.2011 v 18:45 | Nahoru | #257
VeFeRák> Cílovou skupinou by mohli být právě začínajicí jezdci (a jezdkyně) a potom starší motorkáři, kteří chtějí retro motocykl na běžné ježdění s komfortem moderního stroje (4T, startér, elektron. zapalování, ...).

(reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???

8.12.2011 v 19:42 | Nahoru | #258
Bert-Jawatesty> Kdo je u Tebe "starší motorkář", plantážníku??

Jawa Californian OHC - do výroby ???

15.12.2011 v 15:40 | Nahoru | #259
Dnes v ČMN malý článek o Jawě 250 Californian v sériovém provedení.
Večer to dám na Jawatesty.

17:40 - jak jsem slíbil, je to tam

Naposledy editováno 15.12.2011 17:41:56

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - do výroby ???

23.12.2011 v 11:31 | Nahoru | #260
Když na to tak koukám, ten třpitivej motor je hroznej, to už by se tam víc hodil matný černý.

(reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???

23.12.2011 v 11:40 | Nahoru | #261
Miškin> ten motor lze mít na přání třeba černý

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - do výroby ???

27.12.2011 v 11:27 | Nahoru | #262
už i číňani přicházejí do čr s malými retromodely:
yuki 125:


skyteam 125:


Naposledy editováno 27.12.2011 11:40:25

(reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???

27.12.2011 v 11:30 | Nahoru | #263
bledemon> no ovšééém...to nevypadá vůbec zle...

Somoto

Skyteam má max. 85 km/h

Naposledy editováno 27.12.2011 11:37:59

Jawa Californian OHC - do výroby ???

28.12.2011 v 16:20 | Nahoru | #264
Hoši, hoši...
Tydle čínský retra ani zadarmo. Protože ty jejich dole otevřené rámy, to je strašné. Když za tím jedeš, vidíš, kdy plynuje a kdy brzdí.
Kola přecházejí z jedněch štaflí do druhých .

Jawa Californian OHC - do výroby ???

29.12.2011 v 15:51 | Nahoru | #265
to Somoto má rám asi stejný jako Yuki Sport, takže to co píšeš je blbost...

uvidíme, jaké budou ceny od Jawy...

Jawa Californian OHC - do výroby ???

29.12.2011 v 16:18 | Nahoru | #266
Blbosti? -
Podobný werk má kamarád. Kdo neviděl, neuvěří. Když chceš štelovat ventily, musíš povolit a trochu spustit motor, páč nezděláš kryt na hlavě - zkrz rám.
Zadní úchyt motoru by měl být spojen s čepem kývačky. Ne, je našroubovaný na rámu, navíc velmi nedůvěryhodným způsobem. V partii okolo hlavy žádný úchyt k rámu není, takže motor jako nosná část rámu nemůže dost dobře fungovat. Veškeré zatížení se přenáší na ty dva štefty v zadní části rámu a ty drží jednak zatížení od přední vidlice (váhu a reakci při brzdění), tak i tah řetězu a brzdnou sílu zadního kola.
Rám se za jízdy křiví tak, že při větším zatížení mu spadne řetěz , kola jsou zcela mimoběžná.
Půvabná konstrukce.
Během provozu mu všechno minimálně jednou upadlo a tak přidělává jen věci, nutné pro jízdu.
Přepákování centrálu je prosto jakýchkoliv jehel, vše je na futrech a bez těsnění.
Jediné, co funguje, je motor.
Jak říká Bert - Jawa je proti tomu etalonem kvality. Beze srandy.

Naposledy editováno 29.12.2011 16:20:37

Jawa Californian OHC - do výroby ???

29.12.2011 v 16:43 | Nahoru | #267
Takže jsi na tom nejel, to mi stačí...Já ji vlastnil a jezdil (100 kg) a to už jsem byl z VFR zvyklý na pořádný rám a brzdy...

jinak ventily a popustit motor? na zzr musíš kvůli svíčkám udělat to samé, u vfr kvůli ventilům taky motor ven...

Jawa Californian OHC - do výroby ???

30.12.2011 v 08:48 | Nahoru | #268
Na Yuki jsem nejel, na tom kámošovém velestroji ano.
Nechci šmahem odsuzovat všechno z Číny (sůseda má skůtra a jezdí na něm jak drak), ale je nutné se mít na pozoru a jejich výrobky posuzovat nejenom po stránce estetické, že.
No a pokud pro štelování ventilů (nedejbože i jen se svíčkama?!) je nutná manipulace s celým motorem, no potěš koště.

Naposledy editováno 30.12.2011 08:50:13

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - do výroby ???

30.12.2011 v 13:56 | Nahoru | #269


tohle je pěkný , škoda že tam není aspoň nějaká 400ka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???

30.12.2011 v 15:54 | Nahoru | #270
wario> spíš škoda, že to není Jawa a motor 660...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Starý motor Jawa Nezařazené Dajdo84 5 6.4.2021 v 10:48 Dolin
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené FiZzeR 58 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené Johny79 23 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené Bert-Jawatesty 12 1.6.2019 v 12:34 MartinED250
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené chmatak1973 4 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i


TOPlist