globalmoto_duben_nolan





Téma: Slick vs klasika
6.9.2011 v 13:30
Zdravím všechny,
řešili jsme včera s kámošem dilema, ale chce to názor někoho zkušenějšího než jsme my dva.

Jedná se o toto.
Nejlevněsí slick v rozměru 190/55-17 vychází cca 4tis oproti například klasické měké gumě která stojí 3tis-3500tis jestli je v tom takový rozdíl, který pocítí i hobby jezdec zajíždějící časy Brna kolem 2:30 a na druhou stranu jak je to s životností nového slicku oproti nové gumě.

Další věc, starší slick vychází cca 700Kč jak jsme vyzkoušeli cca 2x25min (max 3x) a pak už je mrtev. Není lepší koupit novou supercorsu nebo bt-003 apod oproti jetým slickům? Jelikož za cca 5 zadních slicků je jedna nová klasika. přežije ta nová zadní guma 5 slicků?

Naposledy editováno 06.09.2011 14:15:25

Slick vs klasika

6.9.2011 v 13:54 | Nahoru | #1
me by zajimaly ty nazory na slick,urcite se vyplati na okruh investovat do novych gum protoze to je jedna z tech nejhlavnejsich veci a jestli koupit silnicni gumu vhodnou na okruh nebo slick tot otazka

Naposledy editováno 06.09.2011 13:54:41

1 reakcí na tento příspěvek Slick vs klasika

6.9.2011 v 14:13 | Nahoru | #2
podle me pokud nejsi alespon na 2:20 bohate staci obyc gumy napr ty supercorsy nebo treba k3 interakt ktery jsou i pro provoz a na okruhu se s nima neztratis

(reakce na) Slick vs klasika

6.9.2011 v 15:24 | Nahoru | #3

racek píše: podle me pokud nejsi alespon na 2:20 bohate staci obyc gumy napr ty supercorsy nebo treba k3 interakt ktery jsou i pro provoz a na okruhu se s nima neztratis

podle me ten slick je taky zbytecnej ale spis by me zajimala vydrz coz taky zalezi na tvrdosti gumy ale spis budu jezdit dunlop d211 ale rikam zajimala by me vyrdz pneu se stejnou tvrdosti slick vs normalni pneu

1 reakcí na tento příspěvek Slick vs klasika

6.9.2011 v 15:32 | Nahoru | #4
vzorkovou gumu kdyz ji nesjedes boky na smrt pak jeste dobre prodas nekomu na silnici.. slik uz hur...

(reakce na) Slick vs klasika

6.9.2011 v 15:38 | Nahoru | #5

assassin píše: vzorkovou gumu kdyz ji nesjedes boky na smrt pak jeste dobre prodas nekomu na silnici.. slik uz hur...



Takže je to malá výhoda pro klasiku.

1 reakcí na tento příspěvek Slick vs klasika

6.9.2011 v 15:42 | Nahoru | #6
V tech casech kolem dvou a pul je vzorkova guma vic nez dostatecna...a navic ji prodas.
Slick vydrzi obecne trochu vic nez vzorkove counterparty (treba bridge v Brne pres 120kol kolem 2:16-2:18) ale take to neni pravidlo, zalezi na znacce.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slick vs klasika

6.9.2011 v 15:56 | Nahoru | #7

Dawe02 píše: V tech casech kolem dvou a pul je vzorkova guma vic nez dostatecna...a navic ji prodas.
Slick vydrzi obecne trochu vic nez vzorkove counterparty (treba bridge v Brne pres 120kol kolem 2:16-2:18) ale take to neni pravidlo, zalezi na znacce.

a kdybych se svymi mrdalovskymi 2.37 obula slick tak se treba bude hur zahrivat nebo naopak pri pouziti nahrivaku by ztratil svou idealni teplotu??zhorsi se prilnavost??? Me je celkem jedno co tam obuju jestli slick nebo normalni gumu ale hlavne to musi byt neco, co me nezradi a relativne vydrzi pokud neudelam chybu samozrejme.....

1 reakcí na tento příspěvek Slick vs klasika

6.9.2011 v 16:06 | Nahoru | #8
Toto téma mě taky zajímá, takže sem hrňte svoje zkušenosti V mím přídě mi, ale příjde že moje motorka žere gumu celkem rovnoměrně, takže o prodeji už pak asi moc řeč nebude. Ale ta výdrž slick/vzorková mě taky zajímá. Grip těhle gum asi zatím moc řešit nebudu, toho bude na moje schopnosti až až.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slick vs klasika

6.9.2011 v 16:12 | Nahoru | #9

MichaelaZX636 píše: a kdybych se svymi mrdalovskymi 2.37 obula slick tak se treba bude hur zahrivat nebo naopak pri pouziti nahrivaku by ztratil svou idealni teplotu??zhorsi se prilnavost??? Me je celkem jedno co tam obuju jestli slick nebo normalni gumu ale hlavne to musi byt neco, co me nezradi a relativne vydrzi pokud neudelam chybu samozrejme.....


Něco podobného se snažím říct, žo pokud mi někdo řekne že slick je využitelný až od časů 2:15 a že nemá cenu kupovat a že stačí do času 2:20 i dobrá klasika pak není co řešit. ale stále chybí odpověď na otázku vydržnost nové klasiky a nového slicku.

A propó nebude mě (pokud nejsem vysloveně super jezdec) nezáhřátý slick spíš brzdit?

Další věc, vyvažuje se slick? dle mého blbost jelikož je tam tak masivní ubytek materiálu že po 2 kolech by se to muselo převažovat znova.

Može se slick otáčet? (směr)

Naposledy editováno 06.09.2011 16:12:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slick vs klasika

6.9.2011 v 16:12 | Nahoru | #10

martasjRSV píše: Toto téma mě taky zajímá, takže sem hrňte svoje zkušenosti V mím přídě mi, ale příjde že moje motorka žere gumu celkem rovnoměrně, takže o prodeji už pak asi moc řeč nebude. Ale ta výdrž slick/vzorková mě taky zajímá. Grip těhle gum asi zatím moc řešit nebudu, toho bude na moje schopnosti až až.



jakoze na okruhu oceses rovnomerne boky i prostredek jo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slick vs klasika

6.9.2011 v 16:15 | Nahoru | #11

MichaelaZX636 píše: a kdybych se svymi mrdalovskymi 2.37 obula slick tak se treba bude hur zahrivat nebo naopak pri pouziti nahrivaku by ztratil svou idealni teplotu??zhorsi se prilnavost??? Me je celkem jedno co tam obuju jestli slick nebo normalni gumu ale hlavne to musi byt neco, co me nezradi a relativne vydrzi pokud neudelam chybu samozrejme.....



Pokud budeš mít nahříváky a nebude 10 nad nulou, tak nevychladne. Bez nahříváků je to asi fakt k ničemu...Podle mě má slick (s nahřívákem) vždycky smysl.

(reakce na) Slick vs klasika

6.9.2011 v 16:24 | Nahoru | #12
assassin> píšu "celkem" rovnoměrně na prodej tam toho na středu moc nezůstane. Možná tak s cenou za odvoz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slick vs klasika

6.9.2011 v 16:27 | Nahoru | #13

Horten píše: Pokud budeš mít nahříváky a nebude 10 nad nulou, tak nevychladne. Bez nahříváků je to asi fakt k ničemu...Podle mě má slick (s nahřívákem) vždycky smysl.



to co udela nahrivak je otazka tak jednoho kola? tzn bez nahrivaku jedno kolo vyplejtvany na zahrivani misto toho jet nadoraz hned od zacatku ...

Slick vs klasika

6.9.2011 v 16:40 | Nahoru | #14
Třeba u Dunlopu mají slicky KR a vzorkované D211 stejné směsi (akorát jinak číselně značené). Výdrž slicku nebude o moc menší než u vzorkované, pokud se jedná o stejnou směs. A taky nejde říct: ty jedeš 2:30, tobě stačí nějaký "aušus"... Paradoxně, když jede člověk pomaleji, tak potřebuje lepší gumy, protože to tahá po koleni, ve špatné stopě a pak akceleruje ve velkém náklonu a na hasan je zaděláno. A jetý slick je taky na houbelec. Nikdy člověk neví, co s tou gumou kdo dělal.
Ale to je téma na tři áčtverky...

(reakce na) Slick vs klasika

6.9.2011 v 16:41 | Nahoru | #15

assassin píše: to co udela nahrivak je otazka tak jednoho kola? tzn bez nahrivaku jedno kolo vyplejtvany na zahrivani misto toho jet nadoraz hned od zacatku ...



Správně, nahříváky šetří peníze...

Slick vs klasika

6.9.2011 v 16:56 | Nahoru | #16
ja bych chtela urcite nove gumy takze premyslim co koupit jestli dunlop d211 jako slick ktery budu nahrivat nebo dunlop d211 na silnic ktery taky budu nahrivat,oba se stejne tvrdou smesi

Slick vs klasika

6.9.2011 v 17:30 | Nahoru | #17
zanckuju :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slick vs klasika

Skvělá odpověď, děkuji! 6.9.2011 v 17:55 | Nahoru | #18

motokuba-keči píše: Něco podobného se snažím říct, žo pokud mi někdo řekne že slick je využitelný až od časů 2:15 a že nemá cenu kupovat a že stačí do času 2:20 i dobrá klasika pak není co řešit. ale stále chybí odpověď na otázku vydržnost nové klasiky a nového slicku.

A propó nebude mě (pokud nejsem vysloveně super jezdec) nezáhřátý slick spíš brzdit?

Další věc, vyvažuje se slick? dle mého blbost jelikož je tam tak masivní ubytek materiálu že po 2 kolech by se to muselo převažovat znova.

Može se slick otáčet? (směr)



Někdo ty sliky otáčí,ale nedělal bych to, protože kord je konstrovanej na směr otáčení a běhoun se v tom směru vůdči kordu natahuje. Když to otočíš, může se stát že se běhoun utrhne od kordu /u závodních aut se to stávalo, když to někdo otočil/ nebo minimálně to může udělat nějakou nepředvídatelnost.
Ta výdrž slick-vzorek je jak píše Kolda podle druhu gumy. Diablo superbike je slick, kterej je skoro nesmrtelnej, ale v ceckách jsme na týhle gumě všichni v týmu popadali, když měl za sebou tak půlku života.Při každým přezutí vyvažuju-nic to nestojí a mam dobrej pocit,že sem udělal co sem moh .Nahřejvat je dobrý aby ses neokrádal o čas na dráze.
Na gumách se vzorkem se jedou i superstock závod jestli se nepletu, takže buď v klidu-drží

Slick vs klasika

6.9.2011 v 18:00 | Nahoru | #19
no kdyz to clovek spocita tak se klidne na celodenim jezdeni okrades o 6 kol na okruhu,na vikend to dela treba 18kol a to uz neni malo takze za me davam nahrivakum jeste jsem je nemela moznost vyzkouset ale k narozeninam si hodim do darkovyho kose jedny tyrexky

(reakce na) Slick vs klasika

6.9.2011 v 18:07 | Nahoru | #20

MichaelaZX636 píše: a kdybych se svymi mrdalovskymi 2.37 obula slick tak se treba bude hur zahrivat nebo naopak pri pouziti nahrivaku by ztratil svou idealni teplotu??zhorsi se prilnavost??? Me je celkem jedno co tam obuju jestli slick nebo normalni gumu ale hlavne to musi byt neco, co me nezradi a relativne vydrzi pokud neudelam chybu samozrejme.....



S tím časem co uvádíš je úplně jedno co tam obuješ (pochopitelně ne gumu po smrti)... Slick i klasika se zahřívají cca stejně, prostě pokud nemáš nahříváky, tak 1-2 kola rozumně a pak tradá do plných...

Osobně jezdím klasiku - konkrétně dunlop D211 GP a oproti KR (slick) má jen nepatrně menší životnost (prakticky stejnou) a pak alespoň tu gumu někomu dám na dojetí v provozu... Co se otáčení týče, tak s tím dunlop nemá problém a v pohodě gumu točím aby se sjela rovnoměrně... Nevěřím že někdo tady z fora dokáže "pocítit", že má dunlopku obráceně... Dokonce jsem omylem otočil i předek a byl z toho na Slovakiaringu osobák 2:11 , ale jinak ty předky bych spíš netočil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slick vs klasika

6.9.2011 v 18:07 | Nahoru | #21
doucha> O tom obráceném kordu jsem slyšel.

O tom vyvažování, je jasné že pokud Tě to nic nestojí tak to neřešíš, mě taky ne, ale spíš zastávám myšlenku vyvážit ráfek samotný a pak na to nahazovat gumy.

Na příští rok asi testnu sadnu klasik a sadu slicků. Je fakt že jak píše Michaela že ty nahříváky třeba ve víkendovém ježdění celkem dost ušetří.

(reakce na) Slick vs klasika

6.9.2011 v 21:47 | Nahoru | #22
motokuba-keči>
vyvažovat ráfek je nesmysl,ten je prakticky dokonalý.lítá tam jen pár gramů.

vždy to rozhodí guma,bohatě stačí statické vyvážení(taková ta oska položená na ložiskách),preciznější výrobky spolehlivě rozpoznají i 2,5 g nevynáženost

osobně mám k tomuto způsobu větší důvěru,něž k upínání do kleští na digitalní vyvažovačce.v jednoduchosti je síla

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slick vs klasika

7.9.2011 v 07:39 | Nahoru | #23

doucha píše: Někdo ty sliky otáčí,ale nedělal bych to, protože kord je konstrovanej na směr otáčení a běhoun se v tom směru vůdči kordu natahuje. Když to otočíš, může se stát že se běhoun utrhne od kordu /u závodních aut se to stávalo, když to někdo otočil/ nebo minimálně to může udělat nějakou nepředvídatelnost.
Ta výdrž slick-vzorek je jak píše Kolda podle druhu gumy. Diablo superbike je slick, kterej je skoro nesmrtelnej, ale v ceckách jsme na týhle gumě všichni v týmu popadali, když měl za sebou tak půlku života.Při každým přezutí vyvažuju-nic to nestojí a mam dobrej pocit,že sem udělal co sem moh .Nahřejvat je dobrý aby ses neokrádal o čas na dráze.
Na gumách se vzorkem se jedou i superstock závod jestli se nepletu, takže buď v klidu-drží



Jsem taky zastánce neotáčení gum a rovněž vyvažuju pokaždé. Předek je nutnost a zadek pro dobrý pocit (někdo zadek vůbec nevyvažuje). U Dunlopu KR dávám na předek obvykle 10-15 g, na zadek 30 g...

(reakce na) Slick vs klasika

7.9.2011 v 10:41 | Nahoru | #24
.Kolda.> mas dobre rafky
Moje predni jsou po crashich typicky tech 25-30g

2 reakcí na tento příspěvek Slick vs klasika

Skvělá odpověď, děkuji! 8.9.2011 v 19:05 | Nahoru | #25
Bohužel nový pneu jsou nový jen prvních 5-10 kol

Pokud seženeš slušně jetý, čerstvý (2010-2011 bez zjevného poškození) pneu od spolehlivého prodejce, dá se s nima nadělat ještě hodně "parády".
Taková 10 kol jetá D211 GP má stále výborný potenciál a s 2:30 v Brně ten rozdíl od nové skutečně nejspíš nepoznáš..

Já už ani nepamatuju, kdy naposledy jsem koupil nový předek.. Nepoznám rozdíl od 10-20 kol jetého a nového..

Nová pneu nepřekoná v životnosti 5 slušně jetých slicků ani náhodou! Bude totiž po 20-30ti kolech taky jen jetá "jebka" na takové to šolíchání. Na rychlý závod se už ale od určité hranice rychlosti bez nové pneu (alespoň zadní) nedá ani pomyslet..

Čím rychleji člověk bude jezdit, tím budou "exponenciálně" růst náklady (a taky nároky) na pneumatiky.. Tahle "matematika" už poslala do závodnického důchodu hodně dobrých preťekárů

(reakce na) Slick vs klasika

8.9.2011 v 19:33 | Nahoru | #26

Perňa_81 píše:
Čím rychleji člověk bude jezdit, tím budou "exponenciálně" růst náklady (a taky nároky) na pneumatiky.. Tahle "matematika" už poslala do závodnického důchodu hodně dobrých preťekárů



Jo jo svatá pravda

(reakce na) Slick vs klasika

9.9.2011 v 08:28 | Nahoru | #27

Perňa_81 píše:
Čím rychleji člověk bude jezdit, tím budou "exponenciálně" růst náklady (a taky nároky) na pneumatiky.. Tahle "matematika" už poslala do závodnického důchodu hodně dobrých preťekárů



Absolutní pravda.

Slick vs klasika

9.9.2011 v 22:53 | Nahoru | #28
přesně jak se tady píše. je to v podstatě to samé, slick nevydrží o moc déle a gumu se vzorkem (řezaný slick), když ji včas sundáš ještě pak pěkně prodáš. Jezdím D211 GP se vzorkem, gumy kupuju za 5500 (bez DPH), teď jsem na sadě dal 100 kol v Brně a ještě jsem ji za dva a půl tisíce udal. :)
Jinak pokud se nepletu, tak stocky povinně jezdí pneu se vzorkem (řezané slicky) a v Brně kluci jezdí aj 2:04, takže rozhodně horší jak slick to nebude

Samozřejmě tam nemůžeš obout Dunlop Qualifier a chtít jezdit v Brně 2:10... to jsi fakt v... ale řezaný slick se v podstatě rovná slick

edit:
jo a otáčím přední i zadní a bez problému... akorát první kolo až dvě opatrně a pak už jedu kudlu... :)

Naposledy editováno 09.09.2011 22:54:12
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist