Uzavřeno 28.02.2012 v 21:55 uživatelem Alfones
1 reakcí na tento příspěvek Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka
Je to ventil odvětrání motoru. Podtlakem ze sacího traktu se otevře a "vysává" z hlavy do airboxu přetlak společně s olejovou mlhou, kterou motor potom nasaje a spálí.
Naposledy editováno 24.08.2011 08:54:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka
Dřík píše: Žádnej EGR ventil. EGR je recirkulace spalin a to se na motorkách nepoužívá.
Je to ventil odvětrání motoru. Podtlakem ze sacího traktu se otevře a "vysává" z hlavy do airboxu přetlak společně s olejovou mlhou, kterou motor potom nasaje a spálí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka
Dřík píše: Uvalak> na čem to prosím Tě máš? Nepleteš si to se systéme PAIR (přisávání vzduchu za výf. ventil?) EGR je natolik složitej systém plnej regulace, že to na motorky nedávají. Potřebuje, snímač klepání, Lambda sondu atd...
myslim ze to nemusi bejt tak slozity jak se to u aut dela, pustit do sani cast vyfukovejch plynu.. to uz se delalo pomerne davno ne? u studenyho motoru treba....
jinak delat oddech rizenej podtlakem mi prijde zbytecny... bude to variace na tema PAIR/KLEAN... proste to pousti vzduch do vyfukovyho kanalu.. "redeni" vyfukovejch plynu=emise
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka
Taky mi je divnej ten podtlak. Pokud to jde přes víko kanálem za ventil, pak je to sekundární vzduch.
1 reakcí na tento příspěvek Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka
Jawa travel 250 má na každym výfukovym koleni PAIR a na jednom koleni ještě EGR.
Dřík píše: assassin> neviděl jsem EGR na motorce, Ty ano? Už tu debata o tom byla a dostali jsme se k tomu, že to je PAIR systém. Vím ze své zkušenosti, že to není tak jednoduchý jak je systém PAIR.
Taky mi je divnej ten podtlak. Pokud to jde přes víko kanálem za ventil, pak je to sekundární vzduch.
ten podtlak je tam urcite jako "spinac" a je to na 99 procent sekundarni vzduch.
EGR na motorce sem nevidel, ale u tech novejch dvoutaktu nevim.. nikdy sem se v zadnym takovym nevrtal... ale mam za to ze sem to u nakyho 2t stroje, naka centrala/sekacka/motorovka nebo neco takovyho videl, ze si to bralo za studena cast vzduchu z vyfuku do sani kvuli rychlejsimu ohrati nejspis....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka
bledemon píše: A proč jsou pak v té hadici spaliny? A čím by se ohříval ten karbec?
Jawa travel 250 má na každym výfukovym koleni PAIR a na jednom koleni ještě EGR.
spaliny se tam muzou dostat z toho vyfukovyho kanalu... sice by tam mel bejt jazyckovej jednosmernej ventil, ale je dost mozny ze nemaka uplne 100procentne...
Má na ty spaliny oprávněně přidanej speciální filtr (pol.18). By mě zajímalo jestli to nějaká motorka pouští nefiltrované před vzduchovej filtr (rychlejš by odešel) nebo rovnou do sání (špinilo by se).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka
assassin píše: spaliny se tam muzou dostat z toho vyfukovyho kanalu... sice by tam mel bejt jazyckovej jednosmernej ventil, ale je dost mozny ze nemaka uplne 100procentne...
přesně tak.
Myslím, že pročtení těch dvou témat dost vysvětlí.
Závěr, za kterej dám krk a jsem ochotnej ho kdykoliv dokázat třeba jen provedením jazýčkovýho ventilu je, že to není EGR. Kdo tvrdí ano a nepřijdou mu divný gumový hadice (teplota vracejících se spalin u EGR je až 800°C a dávají se EGR coolery) který u toho jsou, neví o čem mluví...
Naposledy editováno 24.08.2011 10:45:59
1 reakcí na tento příspěvek Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka
Jinak travel 250 má tu trubičku spalin ocelovou, tam netřeba pochybovat.
Naposledy editováno 24.08.2011 12:21:58
to Alfones:
Je to takový "katalyzátor pro chudý".
Tím ale nemyslím nic pejorativního - prostě taková jednoduchá rekuperace a úprava za lacino.
Navíc oproti (samozřejmě dokonalejšímu) katalyzátoru to má tu výhodu, že v případě natankování olovnatého benzinu (např. v Africe a Asii místy ještě běžné palivo) nehrozí žádné poškození.
1 reakcí na tento příspěvek Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka
Zase si vem na co by nějaké primitivnější egr u maloobjemů potřebovalo lambdu a čidlo, prostě by část směsi jednoduše vracelo. Jawa travel 250 nový typ (2xpair do hlavy, 1x egr na jednom koleni):
bledemon píše: Pravda, ten ventil vypadá spíš, že pouští do výfuku, ale mate mě přítomnost aktivního filtru, jak je na mém odkazu výše.
Zase si vem na co by nějaké primitivnější egr u maloobjemů potřebovalo lambdu a čidlo, prostě by část směsi jednoduše vracelo. Jawa travel 250 nový typ (2xpair do hlavy, 1x egr na jednom koleni):
hmm tak ta trubicka na svodu je tam jaksi navic:) ale moc me nenapada k cemu tam je, na nakej rozumnej vliv na emise mi prijde ze ma strasne malej prumer, fakt me nenapada k cemu to je.. naky ohrivani vzduchu do karbce proti zamrzani? fakt nevim a asi se mi nad tim u tohodle stroje ani nechce badat
1 reakcí na tento příspěvek Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka
Uvalak píše: Jinak co rikal Hawk tak to maj snad naky Ciny, ale buhvi jak to funguje na nich
otazka je jestli to nevedlo z airboxu do vyfuku :) mel by tam byt jazcykovej ventil, tzn rozborka by to rozlouskla, ale je to celkem fuk, pryc s tim:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka
assassin píše: otazka je jestli to nevedlo z airboxu do vyfuku :) mel by tam byt jazcykovej ventil, tzn rozborka by to rozlouskla, ale je to celkem fuk, pryc s tim:)
Já už nemám co dodat...snad jen, že EGR nemůže být jen tak nasávanej...musí být regulovanej a to na základě minimálně 4 hodnot. Průtok vzduhu, jeho teplota, teplota motoru a množství paliva. Jsem si víc než jistej, že ni takovýho na motorkách nenajdeme.
Na dvoutaktu to je taky nesmysl. Vem si co za bordel jde ven při spalování s olejem a to bys nahnal zpět. Je to zase jen na snížení emisí HC. Směs u 2T je vždycky bohatější, takže tam není potřeba snižovat teplotu a tím emise NOx, k čemuž je EGR systém vytvořenej.
P.S. U té Jawy bych se nedivil tomu, že jim nestačil PAIR port od výrobce motoru, tak přidali ještě dva do každýho laufu, aby udělali emise tady.
A abych odpoveděl. Když to tam necháš dobře pro životní prostředí. Když to odděláš a zaslepíš vývody, ušetříš cca 2kg váhy. Vyber si
Naposledy editováno 24.08.2011 13:16:59
Možná to u jawy nakonec bude ten ohřev motoru spalinama (třeba je tam ventil+bimetal a za studena to pustí na chvíli spaliny sáním). Napsal jsem majiteli. Mam v tom bordel
Npvý motory mají zapotřebí hodně hodnot a proto i snímačů, aby to fungovalo optimálně.
Ohřev motoru spalinama ...při těch světlostech trubiček, bych o tom pochyboval. Jak jsem řekl...podle mě tam prostě přiadli další, aby ten motor udělal náročný evropský emise (je to čína)
Naposledy editováno 24.08.2011 13:28:31
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jak nalakovat plasty Honda CG 125 | Marin01 | 8 | 9.11.2019 v 20:18 PaMi |
Potřebuju poradit Honda CG 125 | Marin01 | 0 | 2.11.2019 v 20:19 Marin01 |
Problém se startováním Honda CG 125 | Marin01 | 7 | 11.4.2019 v 10:17 kilix |
Startování Honda CG 125 | Marin01 | 3 | 8.4.2019 v 09:08 karavanista |
El. Schéma Honda CG 125 | Cluband | 1 | 20.6.2016 v 15:25 Cluband |