globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka
23.8.2011 v 23:17
Zdravím Vás všecky. Už delší dobou mě na motorce zajímá jedna věc. Je to taková blbina ze které vedou hadice. Jedna hadice vede do ventilového víka. Druhá z toho vede do airboxu. A ta třetí vede k přírubě karburátoru. Když k tomu dám ucho jde tam slyšet jakásik membrána. Když to odpojím u víka jsou tam splodiny z výfuku. Mám hodnu CG 125 r. v. 2005. Zajímavé je že 2003 to vůbec nemá a je ušetřena od pletence hadic. Je to něco co snižuje emise, nebo je to odvětrání motoru či něco co by tam ani být nemuselo. Díky Vám za rady a tipy.

Uzavřeno 28.02.2012 v 21:55 uživatelem Alfones
Anketa: Co s tím udělat.
Nechat to tam.
50%
14
Odpojit to.
21%
6
Ukopnout to do věčných lovišť.
29%
8
Předchozí
1 2
Následující

Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

23.8.2011 v 23:25 | Nahoru | #1
myslim si ze to muze byt egr ventil klidne ho odpoj motorka bude zivejsi akorat se bude o trosku dele zahrivat

Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

23.8.2011 v 23:32 | Nahoru | #2
Pravdepodobne ERG ventil, pokud to jde od vyfuku do airboxu. Pokud to jde z hlavy ke karbci, tak to muze bejt predehrev karburatoru, ten neodpojovat

1 reakcí na tento příspěvek Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 08:54 | Nahoru | #3
Žádnej EGR ventil. EGR je recirkulace spalin a to se na motorkách nepoužívá.
Je to ventil odvětrání motoru. Podtlakem ze sacího traktu se otevře a "vysává" z hlavy do airboxu přetlak společně s olejovou mlhou, kterou motor potom nasaje a spálí.

Naposledy editováno 24.08.2011 08:54:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 09:06 | Nahoru | #4

Dřík píše: Žádnej EGR ventil. EGR je recirkulace spalin a to se na motorkách nepoužívá.
Je to ventil odvětrání motoru. Podtlakem ze sacího traktu se otevře a "vysává" z hlavy do airboxu přetlak společně s olejovou mlhou, kterou motor potom nasaje a spálí.

To vis, ze se ERG pouziva, mam ho hozenej jeste nekde v garazi. Je vicemene na vsech 2T. Jelikos ma, ale 4T, takto pravdepodobne ERG nebude, ale spis odfuk co pises ty. Zmatlo me, jak psal, ze tim litaji splodiny. Vodu v tom nema, takze predehrev karbce to bejt taky nemuze

Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 09:24 | Nahoru | #5
V motohousu píšou že cg má předehřev karbů a spíná pod 10st.celsia. Maloobjemy (hlavně z číny) mají běžně EGR. Tahle Honda bude mít egr a občas v chladu pustí horké spaliny ještě na karbec asi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 09:34 | Nahoru | #6
Uvalak> na čem to prosím Tě máš? Nepleteš si to se systéme PAIR (přisávání vzduchu za výf. ventil?) EGR je natolik složitej systém plnej regulace, že to na motorky nedávají. Potřebuje, snímač klepání, Lambda sondu atd...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 09:37 | Nahoru | #7

Dřík píše: Uvalak> na čem to prosím Tě máš? Nepleteš si to se systéme PAIR (přisávání vzduchu za výf. ventil?) EGR je natolik složitej systém plnej regulace, že to na motorky nedávají. Potřebuje, snímač klepání, Lambda sondu atd...



myslim ze to nemusi bejt tak slozity jak se to u aut dela, pustit do sani cast vyfukovejch plynu.. to uz se delalo pomerne davno ne? u studenyho motoru treba....

jinak delat oddech rizenej podtlakem mi prijde zbytecny... bude to variace na tema PAIR/KLEAN... proste to pousti vzduch do vyfukovyho kanalu.. "redeni" vyfukovejch plynu=emise

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 09:51 | Nahoru | #8
assassin> neviděl jsem EGR na motorce, Ty ano? Už tu debata o tom byla a dostali jsme se k tomu, že to je PAIR systém. Vím ze své zkušenosti, že to není tak jednoduchý jak je systém PAIR.

Taky mi je divnej ten podtlak. Pokud to jde přes víko kanálem za ventil, pak je to sekundární vzduch.

1 reakcí na tento příspěvek Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 10:04 | Nahoru | #9
A proč jsou pak v té hadici spaliny? A čím by se ohříval ten karbec?
Jawa travel 250 má na každym výfukovym koleni PAIR a na jednom koleni ještě EGR.

(reakce na) Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 10:04 | Nahoru | #10

Dřík píše: assassin> neviděl jsem EGR na motorce, Ty ano? Už tu debata o tom byla a dostali jsme se k tomu, že to je PAIR systém. Vím ze své zkušenosti, že to není tak jednoduchý jak je systém PAIR.

Taky mi je divnej ten podtlak. Pokud to jde přes víko kanálem za ventil, pak je to sekundární vzduch.



ten podtlak je tam urcite jako "spinac" a je to na 99 procent sekundarni vzduch.

EGR na motorce sem nevidel, ale u tech novejch dvoutaktu nevim.. nikdy sem se v zadnym takovym nevrtal... ale mam za to ze sem to u nakyho 2t stroje, naka centrala/sekacka/motorovka nebo neco takovyho videl, ze si to bralo za studena cast vzduchu z vyfuku do sani kvuli rychlejsimu ohrati nejspis....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 10:06 | Nahoru | #11

bledemon píše: A proč jsou pak v té hadici spaliny? A čím by se ohříval ten karbec?
Jawa travel 250 má na každym výfukovym koleni PAIR a na jednom koleni ještě EGR.



spaliny se tam muzou dostat z toho vyfukovyho kanalu... sice by tam mel bejt jazyckovej jednosmernej ventil, ale je dost mozny ze nemaka uplne 100procentne...

Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 10:10 | Nahoru | #12
tady jsou ty minula temata jak se to resilo
1.
2.

Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 10:13 | Nahoru | #13
yuki V3 má taky egr http://ndshop.yukim...CF250T-3&skup=31
Má na ty spaliny oprávněně přidanej speciální filtr (pol.18). By mě zajímalo jestli to nějaká motorka pouští nefiltrované před vzduchovej filtr (rychlejš by odešel) nebo rovnou do sání (špinilo by se).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 10:27 | Nahoru | #14

assassin píše: spaliny se tam muzou dostat z toho vyfukovyho kanalu... sice by tam mel bejt jazyckovej jednosmernej ventil, ale je dost mozny ze nemaka uplne 100procentne...


přesně tak.
Myslím, že pročtení těch dvou témat dost vysvětlí.
Závěr, za kterej dám krk a jsem ochotnej ho kdykoliv dokázat třeba jen provedením jazýčkovýho ventilu je, že to není EGR. Kdo tvrdí ano a nepřijdou mu divný gumový hadice (teplota vracejících se spalin u EGR je až 800°C a dávají se EGR coolery) který u toho jsou, neví o čem mluví...

Naposledy editováno 24.08.2011 10:45:59

1 reakcí na tento příspěvek Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 12:07 | Nahoru | #15
Mam Hondu XR125L, která má stejnej motor jako CG125. Ten bazmek na ventilovým víku tam mam taky, a jmenuje se to "ventil sání vzduchu" Jen teda nevim, k čemu přesně to slouží.

Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 12:09 | Nahoru | #16
jednoduše k oxidaci nespálených uhlovodíků ne výfukovým traktu...tj. ke snížení emisí HC.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 12:14 | Nahoru | #17
Dřík> Záleží o jakym konkrétnim motocyklu se budeme bavit, yuki sm má dle mě PAIR, hondu cg jsem neviděl, ale u yuki V3 trvám na egr Ten ventil spaliny trochu ochladí a do tý hadice toho moc nepustí (pár procent objemu) a dle této fotky nevypadá, že by pracoval opačně:


Jinak travel 250 má tu trubičku spalin ocelovou, tam netřeba pochybovat.

(reakce na) Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 12:16 | Nahoru | #18
bledemon> a Ty opravdu myslíš, že guma hadice by to vydržela? Zrovna YUKI myslím nemá nějak extra vývoj, na to aby měla EGR. Má to lambdu, má to snímač klepání...? Opravdu si to pleteš I ten tvar tělesa ventilu ukazuje kam se otvírá, tj. že vzduch jde do výfuku.

Naposledy editováno 24.08.2011 12:21:58

Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 12:34 | Nahoru | #19
 
to Alfones:

Je to takový "katalyzátor pro chudý".
Tím ale nemyslím nic pejorativního - prostě taková jednoduchá rekuperace a úprava za lacino.
Navíc oproti (samozřejmě dokonalejšímu) katalyzátoru to má tu výhodu, že v případě natankování olovnatého benzinu (např. v Africe a Asii místy ještě běžné palivo) nehrozí žádné poškození.
 

1 reakcí na tento příspěvek Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 12:36 | Nahoru | #20
Pravda, ten ventil vypadá spíš, že pouští do výfuku, ale mate mě přítomnost aktivního filtru, jak je na mém odkazu výše.

Zase si vem na co by nějaké primitivnější egr u maloobjemů potřebovalo lambdu a čidlo, prostě by část směsi jednoduše vracelo. Jawa travel 250 nový typ (2xpair do hlavy, 1x egr na jednom koleni):

(reakce na) Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 12:40 | Nahoru | #21

bledemon píše: Pravda, ten ventil vypadá spíš, že pouští do výfuku, ale mate mě přítomnost aktivního filtru, jak je na mém odkazu výše.

Zase si vem na co by nějaké primitivnější egr u maloobjemů potřebovalo lambdu a čidlo, prostě by část směsi jednoduše vracelo. Jawa travel 250 nový typ (2xpair do hlavy, 1x egr na jednom koleni):



hmm tak ta trubicka na svodu je tam jaksi navic:) ale moc me nenapada k cemu tam je, na nakej rozumnej vliv na emise mi prijde ze ma strasne malej prumer, fakt me nenapada k cemu to je.. naky ohrivani vzduchu do karbce proti zamrzani? fakt nevim a asi se mi nad tim u tohodle stroje ani nechce badat

Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 12:54 | Nahoru | #22
Bylo to na Gas Gas EC 300 R r.v. 08. V chodu jsem to nevidell, slo to hned dolu spolecne s zbytekem homologacni sady. Byl ta to takovy hadice s ventilem, napojena na trubiku ustici z jelita vejfuku. Netrvam na tom, ze je to EGR, mozna se tomu rika jinak, ale vedlo to z vejfuku do airboxu

1 reakcí na tento příspěvek Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 12:56 | Nahoru | #23
Jinak co rikal Hawk tak to maj snad naky Ciny, ale buhvi jak to funguje na nich

(reakce na) Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 12:58 | Nahoru | #24

marcovic píše: Mam Hondu XR125L, která má stejnej motor jako CG125. Ten bazmek na ventilovým víku tam mam taky, a jmenuje se to "ventil sání vzduchu" Jen teda nevim, k čemu přesně to slouží.



but to cele zaslep a pryc (odborne)a nebo to tam nech a nestourej do toho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 13:01 | Nahoru | #25

Uvalak píše: Jinak co rikal Hawk tak to maj snad naky Ciny, ale buhvi jak to funguje na nich



otazka je jestli to nevedlo z airboxu do vyfuku :) mel by tam byt jazcykovej ventil, tzn rozborka by to rozlouskla, ale je to celkem fuk, pryc s tim:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 13:04 | Nahoru | #26

assassin píše: otazka je jestli to nevedlo z airboxu do vyfuku :) mel by tam byt jazcykovej ventil, tzn rozborka by to rozlouskla, ale je to celkem fuk, pryc s tim:)



Já už nemám co dodat...snad jen, že EGR nemůže být jen tak nasávanej...musí být regulovanej a to na základě minimálně 4 hodnot. Průtok vzduhu, jeho teplota, teplota motoru a množství paliva. Jsem si víc než jistej, že ni takovýho na motorkách nenajdeme.
Na dvoutaktu to je taky nesmysl. Vem si co za bordel jde ven při spalování s olejem a to bys nahnal zpět. Je to zase jen na snížení emisí HC. Směs u 2T je vždycky bohatější, takže tam není potřeba snižovat teplotu a tím emise NOx, k čemuž je EGR systém vytvořenej.
P.S. U té Jawy bych se nedivil tomu, že jim nestačil PAIR port od výrobce motoru, tak přidali ještě dva do každýho laufu, aby udělali emise tady.

A abych odpoveděl. Když to tam necháš dobře pro životní prostředí. Když to odděláš a zaslepíš vývody, ušetříš cca 2kg váhy. Vyber si

Naposledy editováno 24.08.2011 13:16:59

(reakce na) Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 13:18 | Nahoru | #27
Dřík> auta teda musí mít ten egr ventil elektronickej ne?
Možná to u jawy nakonec bude ten ohřev motoru spalinama (třeba je tam ventil+bimetal a za studena to pustí na chvíli spaliny sáním). Napsal jsem majiteli. Mam v tom bordel

Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 13:26 | Nahoru | #28
přesně tak. Začal s tím Saab a v té době to bylo řízený podtlakovým ventilem, kterej zavíral/otvíral přímo přepustnej port z výfukovýho potrubí. To uvidíš u staršách motorů i teď.
Npvý motory mají zapotřebí hodně hodnot a proto i snímačů, aby to fungovalo optimálně.
Ohřev motoru spalinama ...při těch světlostech trubiček, bych o tom pochyboval. Jak jsem řekl...podle mě tam prostě přiadli další, aby ten motor udělal náročný evropský emise (je to čína)

Naposledy editováno 24.08.2011 13:28:31

Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 13:35 | Nahoru | #29
První kusy čína motorů měly hlavu bez otvorů a jawa sama dodělávala PAIR na kolena. Nedávalo by smysl dát na jedno kolena 2xpair a na druhé 1xpair. Prostě by navařili větší trubičky. Ta třetí je záhadná:

Nevím k čemu to je, ale vede to z ventilového víka

24.8.2011 v 13:40 | Nahoru | #30
pardon, ale u nich nikdy nevíš
Předchozí
1 2
Následující
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak nalakovat plasty Honda CG 125 Marin01 8 9.11.2019 v 20:18 PaMi
Potřebuju poradit Honda CG 125 Marin01 0 2.11.2019 v 20:19 Marin01
Problém se startováním Honda CG 125 Marin01 7 11.4.2019 v 10:17 kilix
Startování Honda CG 125 Marin01 3 8.4.2019 v 09:08 karavanista
El. Schéma Honda CG 125 Cluband 1 20.6.2016 v 15:25 Cluband


TOPlist