globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???
15.8.2011 v 09:32
Ptám se všech..někteří vůbec nechápou....někteří ví, že se to tak dělá, ale nedokážou vysvětlit proč: většina dezénu na pneu je směrových..... zadní se nasadí tak, že když moto jede...dezén odvádí vodu do stran....tak se mi to líbí...a přední se dává obráceně....PROČ??? Kdybych to řekl na offroad srazu..tak dostanu nakládačku:))) Je to zlomyslnost výrobců???:D
Předchozí
1 2
Následující

Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 09:43 | Nahoru | #1
Protože v dopředném směru, je menší pravděpodobnost že spadněš na množství vody pod gumou. na vytlačení vody slouží celá váha motorky a jezdce.
Naopak v náklonu se těžiště vychýlí, a na gumu působí mnohem menší tlak.
Protože výrobce ví že motorkář v zatáčce stroj nakloní, dělá drážku tak, aby voda měla kam odteci do boku, (tedy na střed).. Kdyby jsi měl drážku tak jak u auta, tak si v naklonu naopak pod přední gumu budeš tlačit ještě víc vody...

Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 09:43 | Nahoru | #2
Včera jsem si toho při mytí moto taky všimnul, dobrá otázka.

3 reakcí na tento příspěvek Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 09:44 | Nahoru | #3
Obráceně se dává vepředu pneu, když tam dáváš gumu určenou na zadek. Důvod je ten, že u zadní gumy je hlavní, aby odváděla vodu při akceleraci a u přední, aby odváděla vodu při brždění - tedy jakoby při "obráceném" směru rotace.
Vypadá to divně, ale je to tak.
Obracet gumu označenou jako F (front) je nepochopení práce pneu a docela slušnej risk.

Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 09:45 | Nahoru | #4
Tak vida, jak jednoduché.

Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 09:49 | Nahoru | #5
Já měl vždy směrovou i přední.
Podle mě když není směrová tak je jedno jak se tam dá. (jak u obyč letních u aut)

Edit: aha tak už sem dotaz pochopil

Naposledy editováno 15.08.2011 09:53:48

Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 09:49 | Nahoru | #6
Taky jsem o tom přemýšlel. Jelikož není přední kolo hnané ale "tlačené", jediný rozumný důvod co mě napadl je ten že pneumatika neujíždí a lépe drží stopu.Při náklonu tě směr dezénu vede proti odstředivé síle a pomáhá držet stopu.

(reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 09:50 | Nahoru | #7
docent> myslím že měl na mysli obracený směr vzorku na origo přední gumě...

Prostě si představte že tu gumu nakloníš a jedeš po kraji... kam chceš aby voda tekla, směrem pod kolo, (na kraj) nebo od kola.. ( na střed)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 09:51 | Nahoru | #8

docent píše: Obráceně se dává vepředu pneu, když tam dáváš gumu určenou na zadek. Důvod je ten, že u zadní gumy je hlavní, aby odváděla vodu při akceleraci a u přední, aby odváděla vodu při brždění - tedy jakoby při "obráceném" směru rotace.
Vypadá to divně, ale je to tak.
Obracet gumu označenou jako F (front) je nepochopení práce pneu a docela slušnej risk.



Podle me to obraceni myslel tak, ze ma predni proste vzorek naopak a ne ze otaci pneu proti sipce

e: pozde

Naposledy editováno 15.08.2011 09:52:47

Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 09:56 | Nahoru | #9
Věřím výrobcům, že ty štráfy na gumě vymyslej tak, abych si nerozbil hubu
Někdy, když vidím ty umělecké ornamenty, tak mi to taky hlava nebere, kam má ta voda utíkat, chichichichi

To s tím obracením zadní gumy vepředu a přední vzadu je letitá zkušenost závodníků. Ono sehnat kvalitní směs v neobvyklém rozměru je někdy problém, takže se takhle improvizuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 09:59 | Nahoru | #10
Koudy01> Podle me to obraceni myslel tak, ze ma predni proste vzorek naopak a ne ze otaci pneu proti sipce

No to je právě ono. Když je guma dělaná na předek (označení F), tak musí mít "otočený" vzorek, aby odváděla vodu především při brždění. Pak se samozřejmě nesmí montovat obráceně.

Naposledy editováno 15.08.2011 10:00:57

Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 10:03 | Nahoru | #11
trochu neumělé, ale názorné

Naposledy editováno 15.08.2011 10:04:00

2 reakcí na tento příspěvek Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 10:04 | Nahoru | #12

Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 10:20 | Nahoru | #13
MEGA-CZ a docent...... Tady je kus logiky a zdravého úsudku.... Díky!

BTW: ty rádoby originální dezény mě taky pěkně serou..... symbol dnešní doby ....

Vzpomínám ne rozhovor s jedním starým designérem na CR3 .... ten se za mě krásně rozčiloval:
"Design, který není zároveň plně funkční...není design!!!"

P.S.: Pro některé speciály zde....v tomto případě možno libovolně zaměňovat slovo design a dezén:)

1 reakcí na tento příspěvek Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 10:28 | Nahoru | #14
bude to kuli brždění i záběru.Je to jako na lyžích když chceš do kopce nebo brzdit a jinak jak píše mega-cz.

(reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 11:05 | Nahoru | #15

docent píše: Koudy01> Podle me to obraceni myslel tak, ze ma predni proste vzorek naopak a ne ze otaci pneu proti sipce

No to je právě ono. Když je guma dělaná na předek (označení F), tak musí mít "otočený" vzorek, aby odváděla vodu především při brždění. Pak se samozřejmě nesmí montovat obráceně.


Jo, tak přesně takhle na hovno mám obutou přední galusku na cebru. Ale ani to moc neřeším, u týhle kolobrndy to snad tolik neva

(reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 11:10 | Nahoru | #16

Mandela píše: bude to kuli brždění i záběru.Je to jako na lyžích když chceš do kopce nebo brzdit a jinak jak píše mega-cz.



Dovolím si upozornit, že tady není dezén od toho, aby se "zakousl" do podkladu .... ale jen proto, aby odvedl vodu.......(odhad validity 90%:)

Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 11:40 | Nahoru | #17
Taky mě to zajímalo,ale styděl jsem se zeptat Každopádně díky autorovi vlákna

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 11:58 | Nahoru | #18
Mega-CZ> U té přední to zní logicky. Ale proč tedy u zadní si tu vodu na kraj pneu a tudiž vlastně pod sebe tlačit můžeš?

docent> Ať brzdíš nebo akceleruješ, kola se otáčí pořád stejně, takže to Tvé vysvětlení asi neee

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 12:21 | Nahoru | #19

Vasek_13 píše: Mega-CZ> U té přední to zní logicky. Ale proč tedy u zadní si tu vodu na kraj pneu a tudiž vlastně pod sebe tlačit můžeš?



Možná proto, že u širší zadní pneu v náklonu je druhá strana pneu víc zvednutá (na vnější straně zatáčky)?
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 12:24 | Nahoru | #20
Dovi> No to sice ano, ale Ty tu vodu v náklonu tlačíš na vnitřní stranu zatáčky, pod sebe. Na vnější stranu (lépe řečeno doprostřed pneu) vodu tlačíš v náklonu na přední pneu, protože má opačný směr drážek, než zadní.

(reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 12:30 | Nahoru | #21

Vasek_13 píše: Dovi> No to sice ano, ale Ty tu vodu v náklonu tlačíš na vnitřní stranu zatáčky, pod sebe. Na vnější stranu (lépe řečeno doprostřed pneu) vodu tlačíš v náklonu na přední pneu, protože má opačný směr drážek, než zadní.



Rozdíly v šířce přední a zadní pneumatiky jsem dal jako námět na jeden z možných důvodů. Hydrodynamiku jsem měl jenom 2 semestry, a navíc už tak strašně dávno, že cokoliv dalšího by už asi byly čirý spekulace :)
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 12:52 | Nahoru | #22

Mega-CZ píše:



no jo ale chces tim rict ze chces u zadni pneu aby v naklonu voda odtekala jinam nez u predni?

Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 12:57 | Nahoru | #23
Hele a nemůže to být prostě a jednoduše dáno tím, že na zadní pneu působí větší síly při akceleraci a na přední při brzdění.
Není třeba kord pneu (tělo pneu) stavěný na zátěž v jednom směru?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 13:55 | Nahoru | #24

assassin píše: no jo ale chces tim rict ze chces u zadni pneu aby v naklonu voda odtekala jinam nez u predni?

tak to jsi mě dostal,... ale také si myslím že to má vysvětlení v rozdílné šířce a tvaru hříbu kola.. v zadu je (podle mne) větší styčná plocha, a proto se zadní guma chová na vodě jinak... taky je třeba brát v úvahu, že za normálního mokra, přední kolo vytlačí většinu vody ze stopy...

(reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 14:09 | Nahoru | #25

Mega-CZ píše: tak to jsi mě dostal,... ale také si myslím že to má vysvětlení v rozdílné šířce a tvaru hříbu kola.. v zadu je (podle mne) větší styčná plocha, a proto se zadní guma chová na vodě jinak... taky je třeba brát v úvahu, že za normálního mokra, přední kolo vytlačí většinu vody ze stopy...



ja sem nikdy nezaregistroval ze by voda zustavala pod pneu.. u motorky... v mistech kde uz sem v aute na dalnici aquaplanoval tak motorka pri podobnym desti zadnej naznak i klidne na uplne hole pneu a ve 2x vetsi rychlosti...

ono kdyz si to predstavim tak v miste dotyku se vlastne povrch pneu vuci podkladu nepohybuje tim jak se pneu odvaluje, tzn z tohodle pohledu ta smerovost moc vyznam nema, spis budou vsechny ty drazky vychazet z empirickejch poznatku.. naky mereni, sledovani vysokorychlostnima kamerama atd... taky bych tipoval ze pujde z velke casti o design, na motorce mi stejne vzdycky prislo ze spis jde o tu smes nez o vzorek.. nektery cestovni pneu na mokru drzely lip i sjety na platna nez nektery supersportovni s plnym vzorkem...

1 reakcí na tento příspěvek Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 14:29 | Nahoru | #26
hele co jsem našel.... tak podle videa, je na zadní gumě odváděná voda přes střed taky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 15:26 | Nahoru | #27

Mega-CZ píše: hele co jsem našel.... tak podle videa, je na zadní gumě odváděná voda přes střed taky...



Tak to jsme si to video vyložili každý jinak....právě v druhé půli, kde je "řeč" o zadní(0:42-0:58), je demonstrován odtok do strany..... teď to berte s humorem: U přední to již demonstrováno není....protože ví, že to nefunguje, ale je jim blbé si přiznat, že před mnoha lety..jeden konstruktér formy...blbě přečetl výkres(nevím kdo byl první, ale jak je běžné, všichni ostatní to okopírovali

Dovi: A s těma reservoárama...to je právě na diskusi s hydrodynamikem.....:) tedy...rychlost..závislá na množství X nelineární vedení...tedy tynamické x turbulentní proudení.....to je zas vše, v odbornosti, z mé strany....:)

Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 16:16 | Nahoru | #28
Zajímavé téma taky bych konečně rád slyšel jak to doopravdy je.

Jinak na jiné diskuzi jsem se kdysi dočetl, že odvod vody drážkami/dezénem je věc aut protože mají placatý kola, zatímco motorka vytlačuje vodu už samotným kulatým tvarem pneumatiky (jak tady už bylo nakousnuto) a ty drážky vodu neodvádí jen pomáhají s tou troškou vody pod středem pneu (voda zůstane v drážce a pneu ji nemusí vytlačovat? oddalují tím aquaplanning?) a asi vůbec nezáleží na jejich tvaru.

Btw třeba od pneu s obráceným vzorkem jen míň cáká voda nebo jsou tišší :D

Naposledy editováno 15.08.2011 16:19:04

Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 16:38 | Nahoru | #29
".. Continental Germany is always testing and re-testing to further refine their products and after extended research Continental Germany found that reversing the rotation of the tread allowed for slightly better tread wear.." Zdrojové fórum Zde

Takže ve finále je vzorek naopak protože to zvyšuje jeho životnost :) Prý to funguje i u automobilových pneumatik akorát že tam je to sebevražda. Skoro jsem se trefil.

Naposledy editováno 15.08.2011 16:40:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 17:51 | Nahoru | #30
MARIKK> no v čase 0:51 je vidět že animace je jakoby zatáčka doprava a voda odtéká vlevo přes střed.. když pak se to změní na reálný obraz chlapík to rovná z pravého náklonu...

jinak tady další teorie od výrobce..na hamletovkách
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
padák nebo hříbek [1, 2] Honda CB 600F Hornet biosák 38 21.3.2024 v 21:44 Slávek-TDM
Závaží řidítek Honda CB 600F Hornet Modra_Vafle 18 21.3.2024 v 20:45 satanek66
Honda hornet 2007 laděný výfuk Honda CB 600S Hornet, Honda CB 600F Hornet OndraWR10 1 10.3.2024 v 07:36 RTSbike
Po zahřátí chcípá cukání Honda CB 600F Hornet Tommy1869 8 3.3.2024 v 15:39 kokoška.
Hornet 600 2005 Blinkry problém Honda CB 600F Hornet KMBlaha 5 24.2.2024 v 19:51 salahadin

TOPlist