bbg_listopad_2





Téma: Jak motor pozná kdy má házek jiskru?
Zdravím všechny, chtěl bych poprosit o radu.. Jak motor pozná (konkrétně 125ccm jednoválec OHC) kdy má dávat jiskru? u dvoutaktu to bylo jasné prostě dával při každém otočení kliky, ale zde u 4T právě nevím.. jak ten motor pozná že jde píst do kompresního zdvihu? nebo také dává jiskru při každém otočení? v zapalování je senzor (otáčkoměr to nemá..) tak mě napadlo že to bude pro udání kdy má být jiskta. dky moc za odpovědi
Předchozí
1 2 3
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

Skvělá odpověď, děkuji! 14.8.2011 v 11:25 | Nahoru | #1
Nijak,hodí jiskru vždy,když jde píst nahoru,i při výfuku. Nebo máš pocit ,že hozená jiskra při výfuku něčemu vadí?

Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 11:34 | Nahoru | #2
jj nevadí.. super díky myslel sem si to ale nebyl sem si právě jistěj

Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 11:56 | Nahoru | #3
z křišťálové koule, nandeš ju po rozpůlení motoru

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 11:58 | Nahoru | #4
prackarr> nahoru?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 12:01 | Nahoru | #5

memphis.unv píše: prackarr> nahoru?

chceš mě chytat za slovo? Myslíš,že jako nevím,kdy padne jiskra?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 12:26 | Nahoru | #6
prackarr> notak já nevim ale předstih považuješ za zápal když jde píst nahoru?
první co každýho napadne když se řekne "píst jde nahoru"je spodní úvrať

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 12:32 | Nahoru | #7

memphis.unv píše: prackarr> notak já nevim ale předstih považuješ za zápal když jde píst nahoru?
první co každýho napadne když se řekne "píst jde nahoru"je spodní úvrať


Já myslím,že autor vlákna se jasn ptal a já mu odpověděl tak,že pochopil. Věřil jsem v odbornou úroveň debaty,kterou jsi svou přítomností snížil...
Takže promin,jiskra padne opravdu v momentě,kdy píst jde nahoru,v kterém jsem nepsal. Laik se může domnívat,že při dolní úvrati,takže asi v tomto vlákně to napadlo jen tebe...
Já nenapsal nic,co není pravda,nebo ano?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 13:12 | Nahoru | #8
prackarr> běž do prdele
obecně když je tahoře

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 14:44 | Nahoru | #9
memphis.unv> Jakmile píst dorazí do horní úvrati, zapalovací svíčka vytvoří jiskru, která zapálí směs a ta se začíná roztahovat. Nastává doba expanze, kdy roztahující se plynu tlačí píst dolů. Ve spodní úvrati pak nastává poslední fáze, tedy výfuk. Otevře se výfukový ventil, píst se pohybuje opět nahoru a vytlačuje z válce spálenou směs do výfuku.

1 reakcí na tento příspěvek Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 14:51 | Nahoru | #10
Tak ja jsem jeho otazku pochopil jako jak to ten motor pozna ze ma hodit jiskru

tudiz asi tu mela byt debata o rozdelovacich a jejich modernich nahrazkach ne ?

(reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 15:09 | Nahoru | #11

Creck píše: Tak ja jsem jeho otazku pochopil jako jak to ten motor pozna ze ma hodit jiskru

tudiz asi tu mela byt debata o rozdelovacich a jejich modernich nahrazkach ne ?



rozdělovač určuje, kdy má přeskočit jiskra? ...no nekecej:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

Skvělá odpověď, děkuji! 14.8.2011 v 15:20 | Nahoru | #12

memphis.unv píše: prackarr> běž do prdele
obecně když je tahoře


Asi jiný kraj, jiný mrav. U nás je obecně okamžik zapalování před horní úvratí, tudíž, když jde píst nahoru. To je totiž důležitá podstata celé věci.
Jinak zakladateli jde o to, jak motor/zapalování pozná, když klika na jeden pracovní cyklus musí udělat dvě otáčky, že má jiskra pořeskočit právě při té otáčce, kdy je píst ve fázi komprese.
A i na to Prackarr odpověděl , pálí každou otáčku. Kéž by i tobě to pálilo každou otáčku .

(reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 17:45 | Nahoru | #13

dedek_new píše: memphis.unv> Jakmile píst dorazí do horní úvrati, zapalovací svíčka vytvoří jiskru, která zapálí směs a ta se začíná roztahovat. Nastává doba expanze, kdy roztahující se plynu tlačí píst dolů. Ve spodní úvrati pak nastává poslední fáze, tedy výfuk. Otevře se výfukový ventil, píst se pohybuje opět nahoru a vytlačuje z válce spálenou směs do výfuku.

spálená směs už snad neni ne? myslym že splodiny nebo ne?

Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 17:46 | Nahoru | #14
když už to má bejt tak přesně definovaný....

(reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 18:03 | Nahoru | #15

memphis.unv píše: prackarr> běž do prdele
obecně když je tahoře



na cloveka kterej na profilu tvrdi ze neudela go ani na jawu ses docela namistrovanej

(reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 20:38 | Nahoru | #16

Janek píše: Asi jiný kraj, jiný mrav. U nás je obecně okamžik zapalování před horní úvratí, tudíž, když jde píst nahoru. To je totiž důležitá podstata celé věci.
Jinak zakladateli jde o to, jak motor/zapalování pozná, když klika na jeden pracovní cyklus musí udělat dvě otáčky, že má jiskra pořeskočit právě při té otáčce, kdy je píst ve fázi komprese.
A i na to Prackarr odpověděl , pálí každou otáčku. Kéž by i tobě to pálilo každou otáčku .

2 reakcí na tento příspěvek Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 20:38 | Nahoru | #17
Eazyho otázka není zase tak blbá, jak by někomu mohlo připadat. Tak se do něj nenavážejte. Vše záleží na konstrukci motoru. Některé motory pálí při každé horní úvrati, jiné mají zapalování zpřevodované 1:2 a pálí jen při kompresní horní úvrati. U víceválcových motorů se skutečně dá s trochou nadsázky říct, že jiskru určuje rozdělovač - pak je to zkonstruováno tak, aby každý válec dostal jiskru ve své kompresní horní úvrati.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 20:42 | Nahoru | #18
docent> však já mu odpověděl.Nenavážel jsem se do něho. A k rozdělovači- ten jiskru neurčuje,ten ji rozděluje ,kam má kdy jít.
U 4 válce tedy musí padnout dvě jiskry za otáčku a rozdělovač rozdělí,nebo má motor dva okruhy a pak platí to,co jsem psal úvodem a nemá rozdělovač...

(reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 20:48 | Nahoru | #19
prackarr> V poho. Tebe jsem neměl na mysli. Řekls to dobře

Naposledy editováno 14.08.2011 20:48:26

(reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 21:03 | Nahoru | #20

memphis.unv píše: prackarr> notak já nevim ale předstih považuješ za zápal když jde píst nahoru?
první co každýho napadne když se řekne "píst jde nahoru"je spodní úvrať




díky, pět minut tu brečím smíchy

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 21:06 | Nahoru | #21

prackarr píše: A k rozdělovači- ten jiskru neurčuje,ten ji rozděluje ,kam má kdy jít.



Rek bych ze tahle veta vejde do analu dejin

dneska je to stejne vsechno rizene pres elektroniku, skoda se bavit o kravinach.

Naposledy editováno 14.08.2011 21:13:23

(reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 21:15 | Nahoru | #22
Creck> U motorek, co elektroniku ještě nemaj to kravina není. Takových ještě jezdí dost.

(reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 21:24 | Nahoru | #23

Creck píše: Rek bych ze tahle veta vejde do analu dejin

dneska je to stejne vsechno rizene pres elektroniku, skoda se bavit o kravinach.


Myslím,že do análu bys měl jít ty,protože autor vlákna se jednoduše zeptal,já mu jednoduše odpověděl,ale pak přišlo pár jedinců,co uplétá z hovna bič....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 21:47 | Nahoru | #24
docent> hele, jak rozdělovač určí, v kterém bodě dráhy pístu má přeskočit jiskra? ...rozdělovač vždy určoval KDE, nebo-li ve kterém válci má přeskočit jiskra, ale nikdy neměl žádný vliv na to KDY, nebo-li ve kterém okamžiku má přeskočit.....at má motor válcu kolik chce a at je to jaká chce nadsázka:)

a myslím, že směs se nikdy nezapaluje přesně v horní úvrati:)

když si tu chceme hrát na techniky, tak aspon přesně formulujme:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 21:55 | Nahoru | #25
Hugila> Tak radsi nemysli

Mas nekolik druhu rozdelovacu, opravdu ten mechanicky prehistoricky , vzdy kdyz byl pist tesnounce pred horni uvrati (na serizeni predstihu zalezi pouziti octanoveho cisla paliva atd..) zapali smes.
Ten opravdu urcoval jak a kdy dojde k zazehu paliva !

Potom prisli prvni tyrystorove zapalovani, kdy rozdelovac opravdu uz jen plnil funkci rozdeleni jiskry mezi valce.

Dnes je ... a ted uz si opravdu domyslim, jelikoz opravdu do elektroniky az tak nevidim, nejake cidlo ktere hlida klikovku a zadava do RJ prikaz ted slehni je pred horni uvrati, dokonce existuji uz i promenlive cidla, ktere se dokazi promenlive menit predstih ,RJ ta si to pak rozdeli mezi valce .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 22:06 | Nahoru | #26
Creck> a proč se v prehistorickém mechanickém rozdělovači, např. na škodovce 100, se podtlakově natáčela deska s přerušovačem??....a proč se na staré jawě taktéž natáčela deska s přerušovačem, a čím byl ten přerušovač ovládáný?

A co se týče dnešní elektroniky, tak radši vubec nic nedomýšlej.....čidlo na klice pouze říká řj zapalování, ve které poloze je klikový hřídel, nedává povel k zážehu ....a proměnlivé čidlo neexistuje ...a předstih se měnil v reálném čase za běhu motoru už na zmiňované škodě 100

nerozumuj prosím tě, když tomu nerozumíš:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 22:15 | Nahoru | #27
Hugila> Jakou souvislost ma podtlakove nataceni prerusovace s funkci na rozdeleni jiskry ? Porad jsi musel mit perfektne serizeny rozdelovac podle rysek na klikovce, to ze pri vyssich otackach dochazi k odchylce je uz vec druhotna.

Takze cidlo na klice jen rika RJ : ted je sice v horni uvrati, ale klidne na to mrdej, zapaluj si kdy chces , je to na tobe

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 22:36 | Nahoru | #28
Creck> ....hele, já neřeším funkci rozdělovače na rozdělení jiskry k válcům, to je jasné.
Já pouze vyvracím zde uvedené tvrzení, že rozdělovač ovlivnuje okamžik přeskočení jiskry.
Podle rysek na klice, si neseřizoval rozdělovač, ale přerušovač a základní předstih....
A přestih se měnil záměrně podle zatížení:)

představ si, že čidlo na klice dokonce ani neříká, že je v horní úvrati...čidlo na klice oznamuje řj, že první válec je momentálně cca 40° před horní uvratí, řj řekne, oukej ,dík za zprávu, zeptá se čidla polohy škrtící klapky, jak je motor zatížený, pak se zeptá snímače otáček, kolik motor zrovna točí, dále se zeptá snímače klepání, jestli nedochází k detonačnímu spalování....až má všechny informace, které potřebuje, tak spočítá, jaký je ideální předstih vhodný pro zjištěné podmínky a pak teprve nechá přeskočit jiskru nebo klidně i více jisker na jedné svíčce v okamžiku zápalu směsi....
A pokud má i signál ze snímače natočení vačkového hřídele, tak pálí dokonce jenom v tom válci, ve kterém je to zrovna potřeba...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 23:30 | Nahoru | #29
Hugila> ty voe ty jim davaš držim palce sice už lezeš moc do přitomnosti ale oukej do nich. vemte to od prvopočatku ad se anštajni dovi šecko od dinosaura po ufo technologie

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

14.8.2011 v 23:48 | Nahoru | #30
pedal> tož víš jak, já sem kdysi autařinu študoval trochu víc důkladně než běžný automechanik,
tak proto, když tady vidím blud, že rozdělovač určuje okamžik zážehu, tak mě to prostě nedá a musím ozvat, i když už v oboru nedělám..ale jako jinak debata dobrá, aspon sem si vzpomněl na studentská léta:)
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přepálená cena servisu, nedodržení ... [1 ... 6, 7] Aprilia Scarabeo 125 mike-s7 181 29.5.2019 v 06:29 PetrL3
Kde sehnat dílenskou příručku? Aprilia Scarabeo 125 elvis78 5 16.10.2015 v 07:31 jarolim
Olej do Aprilia Scarabeo 100 Aprilia Scarabeo 125 DEDERÁK 8 11.12.2009 v 12:46 Whistler
piskani destiček Aprilia Scarabeo 125 Skaut 25 14.11.2009 v 16:47 WolfYZF-R1

TOPlist