bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nové moto po 10 letech
Zdravím všechny přítomné a chtěl bych požádat o radu.

Je tomu již 10 let co jsem naposled seděl na motorce jako řidič a aktivně jí řídil. Byla to stará dobrý Jawa 350, ale potom co jsem ji zrušil při autonehodě a narazil do baráku jsem se tohodle koníčku vzdal. Nicméně čas šel dál a já letos na dovolené v Chorvatsku potkal "tlupu" motorkářů co jeli na dovču a ve mě se probudil motorkářský duch více než kdy dřív za těch 10 let.

Asi jsem již nějak vyrostl a proto se již nějak nechci zajímat o rychlost, ale pohodlí, není to o blbnutí, ale poznávání. No zkrátka chtěl bych poradit nějakou motorku pro 185 cm vysokého a téměř metrák vážícího chlapa, na které by se dalo pohodlně cestovat po té naší krásné planetě s cenou max do 150 tis. Plus vlastně veškeré věci které k tomu patří. Návrhy na helmy, oblečení, boty ... vše si rád pročtu a předem díky

Rovnou bych rád touto cestou našel partu pohodových lidí nejlépe z Prahy a okolí, kteří by mě přizvali na nějakou tu vyjížďku a třeba dovolenou.

Díky Honza

Uzavřeno 26.11.2012 v 11:03 uživatelem cedavera


Naposledy editováno 21.07.2011 16:36:08

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové moto po 10 letech

25.7.2011 v 11:51 | Nahoru | #61

t_freedom píše: jééééé...já ho naočkoval

620tka je na chlapa fakt malá, kór s bagáží atd. Litrová mulťoška má přes 80kobyl a to není žádnej nevyzpytatelnej stroj. Je trochu vyšší(kolik měříš?), ale zase moc lehoučká a ovladatelná. Musíš se samo krotit, protože myslím že 200km/h umí a zrychluje setsakramenstky, ale určitě to bude o něco jednodužší začátek než litrovým FZSku, nebo Banditu(tyhle rady mě fakt dojímaj - na začátek 240kg krávu se 120 - 150koňma )
Jak jsem psal ohledně poruchovosti(a Dr.Houba rozumně přitakal) Itala musíš kupovat s jistotou historie servisu, nebo pokud není - vzít ho do servisu ať se podívají na stav. Změřej vůle na ventilech(obě vůle) podívají se jak vypadaj řemeny atd. Jako neznalej nic nepoznáš - zvuk to má(pro všechny japonáře)šílenej jako tešně před rozpadnutím

Hele a co takhle Aprilia Pegaso - můj kámoš jí o víkendu koupil a je to velice zábavný! Síly to má taky na začátek dost( 50HP se možná zdá málo ale 60Nm je docela slušná síla)



Pegaso? No nevím jednovál mi tady na cestování nebyl moc doporučovaný ... a podle toho co jsem se zevrubně díval je to spíš na blbnutí Každopádně díky

btw mám 185cm

(reakce na) Nové moto po 10 letech

25.7.2011 v 12:00 | Nahoru | #62

cedavera píše: Pegaso? No nevím jednovál mi tady na cestování nebyl moc doporučovaný ... a podle toho co jsem se zevrubně díval je to spíš na blbnutí Každopádně díky

btw mám 185cm



Mel jsem BMW F 650 ST a na cestovani to bylo kupodivu lepsi nez V-Strom Mekci odpruzeni, pohodlnejsi sedlo, jenom clovek musel jezdit rychlostma tak do 120 - dal uz moc foukalo, od 140 zacala diky otackam motorka vibrovat, od 150 se zacala diky mekkemu odpruzeni vlnit. Kdybych nepotreboval jezdit i po dalnici, tak bych si ji nechal - super zabavnej motor, levnej provoz, urcite doporucuju, super motorka, slusne cestovat se na jednovalci v poho da - najel jsem i 350km za den.

(reakce na) Nové moto po 10 letech

25.7.2011 v 13:55 | Nahoru | #63

cedavera píše: Pegaso? No nevím jednovál mi tady na cestování nebyl moc doporučovaný ... a podle toho co jsem se zevrubně díval je to spíš na blbnutí Každopádně díky

btw mám 185cm



Míň hlav - miň starostí...pamamtuj
Hele, tak na cestování po dálnici do 130km/h to jednoznačně stačí. A jednobuch motor je krásně měkkoučkej a tahá odspodu. Takže žádný moc velký hlídání otáček na rozjezdy do kopců atd. vůbec bych se toho nebál.
S bagáží a sám se možná někde z Insbruku nahoru na Brenner budeš muset smířit s rychlostí 100km/h a tu a tam přeřadit...ale 4l/100km a limit maximálky někde kolem 160km/h ...
Klidně bych si s ním poho dovolenou dal.

Jde hlavně o to co chceš. Ale jednohrnce se neboj ...a časem až se na tom rozjezdíš koupíš třeba i druhej válec

(reakce na) Nové moto po 10 letech

25.7.2011 v 16:25 | Nahoru | #64

Petr-RSV píše: Osobně bych vzal ojetého nebo předváděčku V-Stroma 650 s ABS (jako začátečník to určitě oceníš ). Zbytek bych vrazil do plastových kufrů a kvalitního oblečení. Pak už jen vyhřívané rukojeti a třeba použitou motonavigaci (TomTom Rider) a můžeš vyrazit někam daleko na dovolenou . Pro jednoho člověka 650 ccm dvouvál bohatě stačí, naopak oceníš pohodlí, ochranu před větrem, podvozek vhodný na české cesty a nižší náklady na provoz. Ono se to nezdá, ale litr žere víc benzínu, pneu, destiček, řetězovky - zkrátka všeho a to se při vysokém ročním nájezdu km projeví. A pokud budeš jezdit s litrem opatrně, tak je podle mě zbytečné ho pořizovat (vyšší cena, hmotnost, pojistka a nevim co všechno).



to jo tojo..

2 reakcí na tento příspěvek Nové moto po 10 letech

25.7.2011 v 17:39 | Nahoru | #65
No nevím, ale jednobuch na delší cestování bych zrovna nedoporučoval. Měl jsem jednohrnek Honda Dominátor a na delší cesty byli vibrace do rukou dost nepříjemné. A to má Dominátor řidítka na silentblokách. Na V Stromu nic takového nepocituji.

(reakce na) Nové moto po 10 letech

25.7.2011 v 17:41 | Nahoru | #66

Jarda40 píše: No nevím, ale jednobuch na delší cestování bych zrovna nedoporučoval. Měl jsem jednohrnek Honda Dominátor a na delší cesty byli vibrace do rukou dost nepříjemné. A to má Dominátor řidítka na silentblokách. Na V Stromu nic takového nepocituji.



Na BMW F 650 ST to bylo pouze v nejvyssich otackach, kde se nema cenu pohybovat, jinak uplne v pohode bez neprijemnych vibraci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové moto po 10 letech

25.7.2011 v 18:05 | Nahoru | #67

Jarda40 píše: No nevím, ale jednobuch na delší cestování bych zrovna nedoporučoval. Měl jsem jednohrnek Honda Dominátor a na delší cesty byli vibrace do rukou dost nepříjemné. A to má Dominátor řidítka na silentblokách. Na V Stromu nic takového nepocituji.



...chi chi, už si jel někdy 650km na Duckně(to je taky dvouhrnek) ... myslím, že to Pegaso( o kterým píšu já) viubruje tak z 1/2 co moje Duckna

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové moto po 10 letech

25.7.2011 v 18:16 | Nahoru | #68
cedavera> na tvém místě bych šel do velkého dvouválu, třeba do Varadera....
Hlavně ne v-strom 650,to je motorka pro děcka nebo nedorostlé dospělé.
Na nějaké motorky na rozježdění se vyser, vyhozené peníze.
Já sem na tom byl jako ty, a po deseti letech od sesednutí z jawy 250 jsem si pořídil Afriku.
A bez problémů....

(reakce na) Nové moto po 10 letech

25.7.2011 v 18:21 | Nahoru | #69

t_freedom píše: ...chi chi, už si jel někdy 650km na Duckně(to je taky dvouhrnek) ... myslím, že to Pegaso( o kterým píšu já) viubruje tak z 1/2 co moje Duckna


No svezl jsem se kousek na Ducati Multistrada 1200S co mi půjčil kámoš. Ale tam jsem neměl čas sledovat nějaký vibrace. Jelo to jak prase a já se bál abych to někde nepoložil. Byla asi 3 měsíce stará. Ale nebudu tím zasírat vlákno. Hlavně at si Cadavera vybere dobře a ke své spokojenosti.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové moto po 10 letech

25.7.2011 v 19:54 | Nahoru | #70

Hugila píše: cedavera> na tvém místě bych šel do velkého dvouválu, třeba do Varadera....
Hlavně ne v-strom 650,to je motorka pro děcka nebo nedorostlé dospělé.
Na nějaké motorky na rozježdění se vyser, vyhozené peníze.
Já sem na tom byl jako ty, a po deseti letech od sesednutí z jawy 250 jsem si pořídil Afriku.
A bez problémů....



Si delas prdel ne, V-Strom 650 je jedna z nejvetsich sestek! Sedlo vysoko jak krava, mohutna stavba, totalne te nepobiram.

(reakce na) Nové moto po 10 letech

25.7.2011 v 20:02 | Nahoru | #71

SirIndy píše: Si delas prdel ne, V-Strom 650 je jedna z nejvetsich sestek! Sedlo vysoko jak krava, mohutna stavba, totalne te nepobiram.


Má pravdu předsedo

(reakce na) Nové moto po 10 letech

25.7.2011 v 20:15 | Nahoru | #72

SirIndy píše: Si delas prdel ne, V-Strom 650 je jedna z nejvetsich sestek! Sedlo vysoko jak krava, mohutna stavba, totalne te nepobiram.



pokud má člověk víc jak 180 cm a přes metrák,což je případ tazatele, tak je to pro něj malá motorka....pokud je člověk nedochůdče, tak pak je velká motrka s vysoko umístěným sedlem a mohutnou stavbou.
Afrika má sedlo ještě o 3 cm výš, a nepřijde mi že je to sedlo nějak vysoko, spíš bych ještě pár cm nahoru snesl...

V-strom 650 je pro urostlého chlapa prostě malý a nízký...

2 reakcí na tento příspěvek Nové moto po 10 letech

25.7.2011 v 21:53 | Nahoru | #73
Teď jsem narazil na Suzuki GSX 650 F .... co říkáte na tuhle krásku?

(reakce na) Nové moto po 10 letech

25.7.2011 v 22:21 | Nahoru | #74
cedavera> Jsem na tom podobně a rozhoduju se mezi stromem a gsx 650 f. Ta je levnější hezčí, je to kapota, ale ne ss, ale je to těžký. Asi rozhodne lepší úprava pro pády u stromu + rozbité silnice. Včíl mudruj

(reakce na) Nové moto po 10 letech

26.7.2011 v 12:25 | Nahoru | #75

cedavera píše: Teď jsem narazil na Suzuki GSX 650 F .... co říkáte na tuhle krásku?


jak to tu tak pročítám (zdaleka jsem to nečel všechno), ale jestli chceš jezdit na dovču okolo komína na pár výletů pro vypadnutí ze všední reality a odpoutání se od stresů z práce. Je vlastně úplně jedno co si koupíš, je to o tom mít pod sebou nějaký dvě kola a pak už to upravovat podle pocitů. - chceš jezdit po polních nebo zapomenutých cestičkách, které jsou sotva na mapě - jdi do cestovního endura, nebo chceš trahat rychlostní rekordy - supersport, pohodlně cestovat dálkové trasy po evropě - cesťáky od TDM po cestovní lodě typu BMW...RT, nebo je tu ještě varianta chopper a skůtr...
Až budeš mít jasno kde a jak chceš jezdit (takže budeš mít vybraný druh motorky) vyber si jakou konkrétně, tady je to hodně o tom jestli budeš sám nebo ve dvou, kolik ujedeš km za den a po jakých cestách, jakou rychlostí budeš jezdit atd. - tady si prakticky určíš rozmezí výkonu budoucího stroje a zda to bude 1,2,(3),4,(6) valec :), další výběr už je stránka finanční a pocitová , no každopádně ať vybereš cokoliv tak přeju hodně pěkných km a super zážitky...

Nové moto po 10 letech

26.7.2011 v 14:30 | Nahoru | #76
GSX 650F je stroj O.K., ale z těch uvedených bych raději volil TDM 900 vyšší, lehčí, s nižší spotřebou, může mít i ABS... a když má tři kufry, může i na cestu dalekou. A nebo aspoň toho Stroma, pokud se ti líbí... Jak psal Petr, napřed zvolit kategorii, pak model. (a pak konkrétní kus)

Nové moto po 10 letech

26.7.2011 v 14:57 | Nahoru | #77
největší limit jsou peníze Je pravda, že jsem psal max. do 150 tis. ale to je zbožné přání. Pravdou je, že zatím mám minimum

Každopádně výběr je veliký a nejlepší bude asi si ty modely projít a vyzkoušet

1 reakcí na tento příspěvek Nové moto po 10 letech

26.7.2011 v 21:17 | Nahoru | #78
hale pegaso vklidu saezenes za 50 luxusni

2 reakcí na tento příspěvek Nové moto po 10 letech

26.7.2011 v 21:46 | Nahoru | #79
Zdravím,mám jenom takovou otázku.
Přemýšlím o nové motorce na cestování i jen tak na projetí.Cestovat bych chtěl s přítelkyní.
Nejhorší je, že měřím jen 165 cm a tak potřebuji něco, z čeho bych bez problémů dosáhl nohama na zem.Nechci chopper. Docela mě zaujalo TDM900, Aprilia 1000Falco a VFR800.
Máte někdo menšího vzrůtu zkušenosti s TDM ,
Předem děkuji za info

(reakce na) Nové moto po 10 letech

26.7.2011 v 22:13 | Nahoru | #80
Woky> Líbí se mi Pegaso 650 Strada je sice dražší ale takový motard musí být pohodový svezení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové moto po 10 letech

26.7.2011 v 22:14 | Nahoru | #81
filipzd> hele nevím co ostatní, ale TDM je vysoká motorka a tam si myslím, že by jsi mohl mít "problém"

(reakce na) Nové moto po 10 letech

26.7.2011 v 22:31 | Nahoru | #82
já mám 170cm a na mé TDM 850 je to tipťop.Mám jednu nohu celou na zemi a druhou jen špičku,takže sedím na půl zadku,ale nechá se přešít sedlo a snížit to.

(reakce na) Nové moto po 10 letech

27.7.2011 v 09:27 | Nahoru | #83

filipzd píše: Zdravím,mám jenom takovou otázku.
Přemýšlím o nové motorce na cestování i jen tak na projetí.Cestovat bych chtěl s přítelkyní.
Nejhorší je, že měřím jen 165 cm a tak potřebuji něco, z čeho bych bez problémů dosáhl nohama na zem.Nechci chopper. Docela mě zaujalo TDM900, Aprilia 1000Falco a VFR800.
Máte někdo menšího vzrůtu zkušenosti s TDM ,
Předem děkuji za info



Mam 175cm a V-Strom (sedlo 82cm) je na me moc vysokej. Ale jde spise o delku nohou nez vysku, kazdej je jinak stavenej. Z tech tvejch TDM - 80cm, Falco - 82cm, VFR - 80cm + nizsi stavba nez TDM, to VFR pro tebe bude asi nejprijatelnejsi vejskove - ale zase je nejtezsi Vybiram podobne motorky - jeste mrkni na VTR 1000 F Firestorm, SV 1000 S a FZS 1000 Fazer

1 reakcí na tento příspěvek Nové moto po 10 letech

27.7.2011 v 15:17 | Nahoru | #84
Plánuju k Vánocům taky V-Stroma 650. Podle finanční situace buďto novýho nebo max 2 roky starýho, takže tohle téma je teďka moje domovský

Docela se hodí jak píšete kolik kdo meříte a jak kdo "ustojíte" výšku sedla na svý moto. Koukám, že na mejch 187cm bude Stromík v klídečku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové moto po 10 letech

27.7.2011 v 15:22 | Nahoru | #85

foky píše: Plánuju k Vánocům taky V-Stroma 650. Podle finanční situace buďto novýho nebo max 2 roky starýho, takže tohle téma je teďka moje domovský

Docela se hodí jak píšete kolik kdo meříte a jak kdo "ustojíte" výšku sedla na svý moto. Koukám, že na mejch 187cm bude Stromík v klídečku


Naprosto v pohodě, mě byl se 186cm akorát

cadavera píše: Woky> Líbí se mi Pegaso 650 Strada je sice dražší ale takový motard musí být pohodový svezení


pokud pegaso, tak spíše to starší nebo verzi "trial"..ta "strada" je fakt spíše motard co já vím
Ale stejně bych na pohodové cestování volil dvouvál a výše

(reakce na) Nové moto po 10 letech

27.7.2011 v 16:15 | Nahoru | #86

Dr.Houba píše: pokud pegaso, tak spíše to starší nebo verzi "trial"..ta "strada" je fakt spíše motard co já vím
Ale stejně bych na pohodové cestování volil dvouvál a výše



No já asi zůstanu u TDM líbí se mi už léta

1 reakcí na tento příspěvek Nové moto po 10 letech

Skvělá odpověď, děkuji! 28.7.2011 v 10:23 | Nahoru | #87
Jezdil jsem všechny stroje z výběru.
TDM - zábavná, lehce ovladatelná motorka kterou bych spíše doporučil na jízdu do práce, než na delší cestování. Když se za ní zatahá, tak se v nádrži vyrobil vír, a ochrana proti dešti nulová i přes skutečnost, že to má štítek.
V STROM - pocitově větší než TDM, spotřeba akceptovatelná i při vyšším tempu, ochrana dobrá - jen je ta motorka nízká a třeba při sjíždění z chodníku přes obrubník jsem drhnul spodkem.
BANDIT - nejpříjemnější motorka na jízdu díky čtyrválcovému motoru - necuká, netahá.....je to takový elektromotor - odpustí to hrozně moc, skoro není nutno řadit.....bohužel díky kultivovanosti chodu se rychlost vnímá jako nižší, než je ve skutečnosti. S plexi nebyl tlak větru na tělo nic hrozného....asi jako ochrana u TDM. Ze všech strojů se s ním nejhůře manévrovalo na místě, a bude se zřejmě nejhůře okufrovávat.
BMW 800 - jezdil jsem na ST - z dvouválců to vibruje nejméně, táhne to velice dobře a jezdí to snad na vzduch. Ochrana standard - nad 130 to už foukalo i za plexi( asi jsem moc vysoký) a na dálnici mě jemné vibrace nedělaly dobře (byla to ale rychlost nad ČR limit) Originál kufry jsou poměrně malé a motorka také není z největších, ale kdybych jezdil solo, tak by zřejmě vyhrála z této nabídky. Podvozkově nejlepší, brzdy taktéž a spotřeba i výrazně pod 4L/100km.....což nechápu.

Bohužel hodně na motorce cestuji a skoro vždy v plném obsazení, takže i s kuframa nakládám tak 250 - 300kg, a to by se asi nelíbilo ani jednomu z těchto strojů.

Nejuniverzálnějším strojem je asi V STROM - když ho po dovybavení zahodíš, odřou se většinou jen padáky, když by se trochu zvednul a oplechoval dole lyžinou, tak i polňačku zvládne.
Kdybych se chtěl honit s kamarády po asfaltu a po asfaltu i cestovat, šel bych do F 800. Seděl, brzdil i akceleroval nejlépe z testovaných - byl také nejmladší a nejdražší

1 reakcí na tento příspěvek Nové moto po 10 letech

28.7.2011 v 10:31 | Nahoru | #88
A protože jsem jezdil i za tmy, tak ještě jeden postřeh o světlech.
Nejlepší světla V STROM, potom BMW, BANDIT a TDM.
Musím Suzuce přiznt skutečnost, že se mě ještě nepodařilo najít seriovou motorku, která by svítila tak skvěle jako stromek.

(reakce na) Nové moto po 10 letech

28.7.2011 v 11:30 | Nahoru | #89
Brůča> Děkuji za výstižný post No pořád jsem se ještě nebyl na žádné projet - nemám zatím ani helmu. Ale každopádně to budu muset brzo napravit

Díky

(reakce na) Nové moto po 10 letech

28.7.2011 v 12:11 | Nahoru | #90

Brůča píše: Jezdil jsem všechny stroje z výběru.
TDM - zábavná, lehce ovladatelná motorka kterou bych spíše doporučil na jízdu do práce, než na delší cestování. Když se za ní zatahá, tak se v nádrži vyrobil vír, a ochrana proti dešti nulová i přes skutečnost, že to má štítek.



Jen doplním, origo plexi je nic moc, vyšší cestovní (Givi) funguje líp, ale s V-stromem se to srovnávat nedá.
Spotřeba: Při pohodovce 4l, průměr cca 5l, víc než 6l jsem nikdy neměl. Při dovolených kdy jede více mašin plus-mínus stejně, patří TDM k těm méně rozežraným.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak zvýšit volnoběh u TDM 900 Yamaha TDM 900 Milanbohy 7 13.4.2024 v 21:59 StiefTomas
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 5 12.2.2024 v 19:03 elvis78


TOPlist