globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Silná moto pro začátečníka - shrnutí
 
17.7.2011 v 14:52
Téma "začínam na moto, chci silnější stroj" se tady opakuje s železnou pravidelností. Pokaždé se pak dotyčnému dostane spoustu doporučení ze dvou soudků: a) silnou moto nekupuj, jdi postupně, b) kup si co se ti líbí, sám s tím nemám problém... obě tyto skupiny mají pravdu, ale věc poněkud zjednodušují. Málokdo se zabývá tím, co je na ježdění na motorce nejpodstatnější a tím je ZKUŠENOST. Každý se musí dopracovat k tomu, aby svůj stroj ovládal a výkon je pouze jeden z činitelů, které v tomto procesu hrají roli. Podívejme se na nebezpečné situace a jaký vliv má v dané situaci výkon motocyklu.

1.) Nouzové brždění
Začátečníci nemají vždy vypracovaný cit pro brždění a v krizi často zamáčknou prudce brzdu což vede ke smyku předního kola a následnému pádu (zejména když nedrží při brzdění dostatečně pevně řídítka v přímém směru). Brzdí se však progresivně s krátkým ale postupným nárůstem brzdé síly (vytvoří se brzdný klín, který dovolí prudké brzdění). Zkušení jezdcí se taky brzdění často vyhnou a dokáží provést uhybný manévr. Akcelerace silných strojů = vyšší rychlost a ta klade na umění brzdění vyšší nároky. Motorka má obvykle brzdy odpovídající výkonu (slabá/slabé, výkonná/výkonné). I se silným strojem se však dá jezdit pomalu, výhodou slabých strojů je to že nedisponuje takovou akceleraci což přirozeně jezdce "brzdí v rozletu" a nedovolí na krátkém úseku dosáhnout vysoké rychlosti kterou by museli rychle "řešit".

2.) Chyby v náklonu
Jízda v náklonu je kombinací zkušeností a vypracované důvěry v pneumatiky a motoyckl. Průjezd musí být plynulý a práce s plynem citlivá. Panika (np. kvůli výmolu ve vozovce, louži, kamenu, výjezdu zeširoka) a následné brždění je příčinou spousty pádů nebo výletů mimo silnici. Zde je rozhodující vyježděnost jezdce a jeho psychická odolnost (když pud velí "brzdiii", zkušenost dovolí motocykl udržet a zatáčku projet bez ubrání plynu). Slabý stroj nešikovnou práci s plynem v zatáčce netrestá tolik jako silný stroj. Hrozba highsideru (rozkmitání říditek na výjezdu pod plynem) je u slabších motorek menší.

3.) Předjíždění
Zde se již jedná hodně o představivost. Zrychlení silného stroje vám dovolí nerozumné manévry, které byste si se slabým strojem asi rozmysleli. Nejnebezpečnějším manévrem je předjíždění auta, nebo nedejbože kolony aut, kdy existuje nebezpečí, že plechovka vybočí doleva (předjíždění, odbočení vlevo, otáčení do protisměru). Zkušení nepředjíždějí v situaci, kdy existuje možnost, že vám auto může vybočit doleva (je tam np. silnice, pumpa). I tak to může být nebezpečné (zkušený Ondra Lelek doplatil na Avii, která v přehledném úseku na dvojité odtáčela do protisměru). Zde to už není o síle stroje ale o představivosti co se může stát.

4.) Krizovky v provozu
Zde to již není o stroji ale o zkušenosti jezdce. Np. jedete po hlavní a na vedlejší stojí auto a řidič kouká do protisměru. V této situaci je ostražitost na místě. Koukejte na kola auta, jejich otáčení zaregistrujete dříve než pohyb vozidla vpřed. V této situaci je jedno, sedláte-li litra nebo 125ku.

Jízda na přehledné silnici je relativně bezpečná i na silném stroji a tady problém nebývá.

Jak vidíte, tak síla stroje je pouze jedním z několika členů rovnice bezpečné jízdy. V rovnici je ještě "znalost tchniky jízdy", "orientace v provozu", "technický stav stroje" a především ZKUŠENOST a "zvládání stroje". Méně výkonný stroj Vás jakoby nutí jet pomaleji a mnohé chyby odpustí. Výkonný stroj má nevýhodu v tom, že nutí nevyježděné jezdce "držet krok" i když na to ještě nemají zkušenosti. Byl jsem na vyjžďce, kdy novopečený R1kář se snažil držet krok s litry a skončil v lese (mokrá silnice ve stinné levotočivé zatáčce).

Prosím o doplnění konkrétních situací, kdy je silný stroj nevýhodou a kdy je to jedno. Které stroje jsou dobré a proč...

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 13:03 | Nahoru | #91
Dovi>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 13:06 | Nahoru | #92

Stev píše: Proč ne, ale s takovym záměrem do toho jde každej kdo přeskočí slabší stroj, kolika lidem se to povede si netroufnu odhadnout. Ostatně je mi to jedno jak se rozhodneš, jen píšu svůj názor když už ses rozhodl ventilovat to na fóru



Však já tvůj názor akceptuji, beru ho a jsem zaněj rád. Je mi jasný, že všichni do toho nejdou jako já, že jsou i ty ,,vymaštěnci,, ale já si nic léčit skutečně nepotřebuji. Mám se rád...

Jinak já nezávodil nikdy ani v autě. Mě to neláká a ničím mě to neobohacuje. V motorismu nejsem soutěživej typ.

Naposledy editováno 22.07.2011 13:09:07

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 13:11 | Nahoru | #93

Memory píše: Ukaž mi jedinej tvůj topic kde píšeš otom, že i normální lidi můžou začínat na silnějším stroji. Normální člověk myšleno - rozumně smýšlející bez poruch a narušení osobnosti. Z psychologického hlediska si typ ,,vymaštěnec,, rozvedl velmi zajímavě.

pokud mi ukážeš jedinej tenhle topic, tak se ti omluvím. Je možný, že jsem jen slepej a měl bych si zajít k očnímu...



tak znova (jako hrách na stěnu) - normální člověk (minimálně průměrná inteligence,
koherentní Selbst, vyvážené sebehodnocení, sebereflexe a na druhé straně sebedůvěra ve správné míře) na silné supersportovní motce bez zkušeností nezačíná , protože si uvědomuje, že je to kravina řekl jsem to dostatečně jasně???? chceč definici, co je to kravina????

Naposledy editováno 22.07.2011 13:11:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 13:11 | Nahoru | #94
Memory> nejlepší je že vlastně ani nevím o čem se bavíme, jaký máš zkušenosti a co chceš pořídit?

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 13:15 | Nahoru | #95

Che píše: tak znova (jako hrách na stěnu) - normální člověk (minimálně průměrná inteligence,
koherentní Selbst, vyvážené sebehodnocení, sebereflexe a na druhé straně sebedůvěra ve správné míře) na silné supersportovní motce bez zkušeností nezačíná , protože si uvědomuje, že je to kravina řekl jsem to dostatečně jasně???? chceč definici, co je to kravina????



mluvíš řečí neznámého kmene, (minimálně průměrná inteligence,
koherentní Selbst, vyvážené sebehodnocení, sebereflexe a na druhé straně sebedůvěra ve správné míře) to bych asi nemohl ani do práce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 13:16 | Nahoru | #96

Memory píše: Che> Ta 350ka není a nebyla moje. Má první vlastní motorka má být 600ccm, protože 1) nejsou finance nato, abych rok od roku měnil a já se znám a vím, že by mě zachvíli slabší nestačila a musel bych měnit. ...



jak to předem víš? třeby ses rozšlehal už na dváce třeba zjistíš, že jsi dřevo a že máš jenom na pětikilo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 13:17 | Nahoru | #97

Che píše: tak znova (jako hrách na stěnu) - normální člověk (minimálně průměrná inteligence,
koherentní Selbst, vyvážené sebehodnocení, sebereflexe a na druhé straně sebedůvěra ve správné míře) na silné supersportovní motce bez zkušeností nezačíná , protože si uvědomuje, že je to kravina řekl jsem to dostatečně jasně???? chceč definici, co je to kravina????



Takže ostatní jsou zkrátka vymaštěnci. Díky za potvrzení toho co tu říkám celou dobu. Je vidět, že tohle je pouze jakási blamáž a podstrkování vlastního názoru. Tím pro mě tato konverzace postrádá jakýkoliv smysl, avšak děkuji za rozhovor. V životě sem se setkal se spoustou různých lidí, ale na typ jako ty jsem snad ještě nenarazil. Ještě jednou děkuji...

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 13:20 | Nahoru | #98

Che píše: jak to předem víš? třeby ses rozšlehal už na dváce třeba zjistíš, že jsi dřevo a že máš jenom na pětikilo



nevysekal jsem se, ale to je stejně jen štěstí začátečníka já vím. Něco sem se najezdil jako malej na Puchu a pak svém veteránu Mopedu Stadionu. Pak ta Jawa 350. Zatím tu furt jsem, aktivně sportuji, pracuji, sexuji, takže spokojenost

Vlastně jednou mi Jawa spadla na parkingu kvůli mé blbosti v přelézání, ale to sem stál namístě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 13:20 | Nahoru | #99
Memory> já už podobného ing potkal koupil si 12V baterku do auta a řezal ji do traboša

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 13:22 | Nahoru | #100
Stev> Puch a moped stadion - jako fakt malej. Pak Jawa 350ka, ale naté mám odježděno fakt malinko, to bych ani nezmiňoval. Láká mě CBRko, ale jelikož se mám rád, tak chci do více začátečnického stroje než je ss, tak proto půjdu do Horneta CB 600F. Hned jak mi dojdou peníze. Měl sem nutné výdaje, jinak bych ho už měl

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 13:23 | Nahoru | #101

mysak.milan píše: Memory> já už podobného ing potkal koupil si 12V baterku do auta a řezal ji do traboša



ty si ztoho děláš legraci, ale to je Ing, Architekt a to už není prdel. Teď nás zažaluje, že sme ještě zapoměli na titul Mgr z oboru psychologie

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 13:28 | Nahoru | #102
Memory> Hornet moje láska, fakt krasavice, moc dobrá volba, je jen tak na kochání, ale je to i pracant na blbnutí

1 reakcí na tento příspěvek Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 13:32 | Nahoru | #103
Imaginární dialog mezi adeptem (a) začátku na silném supereportu a zkušeným supersportařem (s ) který už to hravě zvládl

a: nemám nic odjeto, nic o motorkách nevím ale strašně se mi to líbí a chtěl bych, aby mě fšichni obdibovali, jako ty úžasné jezdce, kteří už to umí

s: žádný problém, kup si motku a skoč na ni, za chvíli ti to půjde a fšichni z tebe padnou na prdel

a: fakt to je tak jednoduchý, co gdyž si natluču?

s: neboj se, to bys musel mít velkou smůlu, nic na tom není

a: někde jsem slyšel, že je lepší jít postupně

s. to jsou kecy, f podstatě máme fšichni stejný vlohy jako Valentíno, jen sme neměli ty možnosti

a: no to je báječné, to mě nenapadlo

s. ničeho se neboj, já jsem to taky tak udělal a bylo to f pohodě

a: ty jsi tak úžasný

s.: jsem

Naposledy editováno 22.07.2011 13:33:08

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 13:34 | Nahoru | #104
 

Stev píše: Dovi> pokud nepíšu konkrétně tak se určitý míře zobecnění nevyhnu ... Rychlou motorku už jsem charakterizoval někde vzadu, v zásadě je to všechno co umožňuje dosáhnout bez problémů dejme tomu 150 km/h, to je že otočíš plynem a je to tam.

Ale R1100GS bych člověku, co má najeto aspoň něco na třindě, nevymlouval, takoví jezdci nepatří mezi ohrožené.

budeš jezdit pomalu na rychlý motorce, což nemá smysl - tohle tvrzení se vztahuje ke sportovním motorkám určenejm pro rychlou jízdu, takovej typickej příklad.

V zásadě furt platí že si myslím že nejlepší pro začátek je nějaký +/- 600 enduro jako třeba Aprilia Pegaso, Yamaha XT bez ohledu na to co chce v budoucnu člověk jezdit.

Samozřejmě to nikomu nenutím, ani neodsuzuju pokud to vidí jinak.



Ahoj,

rozumím, a s tímto v zásadě souhlas.

Tady (v této diskusi) se asi postupem doby vytvořil jakýsi informační šum, kdy se implicitně začalo klást pomyslné rovnítko mezi silná motorka a rychlá motorka. A endurko a SS apod.

Třeba na tom superportu se asi fakt nedá jezdit jinak než rychle, rychleji a co nejrychleji...
Co tak vidím hochy (říkám hoši, protože podle věku bych mohl být jejich otcem) tady v okolí, tak je to v podstatě závodění v běžném provozu, a na konci několikakilometrové trasy na sebe počkají, dají cigaretku a přitom si předpokládám sdělují, o kolik sekund to teď dali rychleji nebo pomaleji než předtím, nebo nebejt těch plechovkářů, že by možná zase trhli osobní rekord...

Na jiných typech motocyklů (naháč, enduro, čopr-krujzr, motard atd.) se člověk může orientovat už na úplně jiný druh zábavy a požitku z jízdy a nemusí to být vždycky jenom ta rychlost.

Znám ve svém okolí další dva začátečníky na "silné" motorce (rovněž velkoobjemová endura), kteří stejně jako já mají jako svoji prioritu vrátit se zase živí a zdraví v pořádku i s mašinou domů a zatím se jim (nám všem) to už několik let daří.

Takže teď už to vlastně nejsou začátečníci, ale v době, kdy si ty silné stroje pořizovali, byli úplní elévové a měli za sebou jenom motoškolu (Áčko bez omezení) s pár lekcema. Ale přistupovali k tomu po celou dobu až doposud s velkým respektem, nehecovali se a nenechali se nikdy vyhecovat od jiných.
Oni totiž věděli, co si chtějí pořídit, měli jakousi cílovou představu a nechtěli (nebo z finačních a rodinných důvodů nemohli) absolvovat tu cestu postupného vyježdění se na slabších motorkách. A jejich příklad mě tehdy dost oslovil a usnadnil mi pak i moji volbu silného stroje.

Ono je něco jiného, když člověk začíná v patnácti a legislativně mu vlastně ani nezbývá nic jiného než jít tou cestou od nejslabšího stroje k silnějším, a něco jiného je, když člověk začíná na motorce odznova třeba ve 30 nebo 40 letech - kdy už má rodinu, manželku, děti a musí taky brát ohled na rodinný rozpočet a celkovou průchodnost svého koníčka. A nemůže si s ohledem na manželku a další okolnosti dovolit kupovat a prodávat několik motorek během roku nebo dvou let...


Naposledy editováno 22.07.2011 13:37:28

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 13:38 | Nahoru | #105

Memory píše: ty si ztoho děláš legraci, ale to je Ing, Architekt a to už není prdel. Teď nás zažaluje, že sme ještě zapoměli na titul Mgr z oboru psychologie



architekt teda nejsem ale opravdu jsem strojní inženýr a v oboru spalovacích motorů a motorových vozidel mám to nejvyšší možné vzdělání, které se dá v tomto státě získat řekneš nám taky něco o své kvalifikaci???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 13:41 | Nahoru | #106
Memory> Hornet pro začátek není tak špatnej i když koní je tam trochu víc, a jak nemá kapotáž tak to tolik k rychlosti nesvádí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 13:43 | Nahoru | #107

Dovi píše:  

Ahoj,

rozumím, a s tímto v zásadě souhlas.

Tady (v této diskusi) se asi postupem doby vytvořil jakýsi informační šum, kdy se implicitně začalo klást pomyslné rovnítko mezi silná motorka a rychlá motorka. A endurko a SS apod.

Třeba na tom superportu se asi fakt nedá jezdit jinak než rychle, rychleji a co nejrychleji...
Co tak vidím hochy (říkám hoši, protože podle věku bych mohl být jejich otcem) tady v okolí, tak je to v podstatě závodění v běžném provozu, a na konci několikakilometrové trasy na sebe počkají, dají cigaretku a přitom si předpokládám sdělují, o kolik sekund to teď dali rychleji nebo pomaleji než předtím, nebo nebejt těch plechovkářů, že by možná zase trhli osobní rekord...

Na jiných typech motocyklů (naháč, enduro, čopr-krujzr, motard atd.) se člověk může orientovat už na úplně jiný druh zábavy a požitku z jízdy a nemusí to být vždycky jenom ta rychlost.

Znám ve svém okolí další dva začátečníky na "silné" motorce (rovněž velkoobjemová endura), kteří stejně jako já mají jako svoji prioritu vrátit se zase živí a zdraví v pořádku i s mašinou domů a zatím se jim (nám všem) to už několik let daří.

Takže teď už to vlastně nejsou začátečníci, ale v době, kdy si ty silné stroje pořizovali, byli úplní elévové a měli za sebou jenom motoškolu (Áčko bez omezení) s pár lekcema. Ale přistupovali k tomu po celou dobu až doposud s velkým respektem, nehecovali se a nenechali se nikdy vyhecovat od jiných.
Oni totiž věděli, co si chtějí pořídit, měli jakousi cílovou představu a nechtěli (nebo z finačních a rodinných důvodů nemohli) absolvovat tu cestu postupného vyježdění se na slabších motorkách. A jejich příklad mě tehdy dost oslovil a usnadnil mi pak i moji volbu silného stroje.

Ono je něco jiného, když člověk začíná v patnácti a legislativně mu vlastně ani nezbývá nic jiného než jít tou cestou od nejslabšího stroje k silnějším, a něco jiného je, když člověk začíná na motorce odznova třeba ve 30 nebo 40 letech - kdy už má rodinu, manželku, děti a musí taky brát ohled na rodinný rozpočet a celkovou průchodnost svého koníčka. A nemůže si s ohledem na manželku a další okolnosti dovolit kupovat a prodávat několik motorek během roku nebo dvou let...



Tak pod tohle se mile rád podepisuji...

Che> Nechci se do tebe nějak navážet či tě urážet, ale tak trochu rozhovor stebou mi přijde jako s malým předpubertálním klukem, než s dospělým člověkem, proto už na žádnej topic od tebe nebudu reagovat, a to ať budeš psát cokoliv.

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 13:44 | Nahoru | #108
Dovi> jo, to je pořád o tom že člověku do hlavy nevidím, kor na fóru. Tak nebudu implicitně tvrdit že na silný se to dá, ať už si pod tím každej představí cokoliv.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 13:46 | Nahoru | #109
Stev> přesně tak. To je další z důvodů proč doněj chci jít. Cenová dostupnost těch 1998-2003 taky není tak zlá. Hondy mají kvalitní motory a slyšel jsem naně jen samou chválu (nic proti ostatním mašinám , dostupnost dílů taky skvělá, autorizovaný servis by mohl být blíž no )

Naposledy editováno 22.07.2011 13:48:26

1 reakcí na tento příspěvek Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 13:49 | Nahoru | #110
Vratím se zase k tématu, možná by stálo za to srovnat náklady na takovej provoz 125 a litra?
Ceny orientační cbr 125 / cb 900
pořizení motorky 32.000.- / 84.000,-
pojistka 900.- / 1.500.-
olej 260.- / 1.200.-
pneu sada 4.000.- / 7.000.-
obložení 1000.- / 2.000.-
a to není vše, všimnul jsem si mladých začátečníků na slabších motorká, pionýrech a podobně že podceňují motooblečení, helmy a tak podobně, určitě to není dobrý start do motosvětu.
A o spotřebě lepší ani nemluvím segra se svojí 125 tankuje co mé druhé tankování asi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 13:54 | Nahoru | #111

Memory píše: Tak pod tohle se mile rád podepisuji...

Che> Nechci se do tebe nějak navážet či tě urážet, ale tak trochu rozhovor stebou mi přijde jako s malým předpubertálním klukem, než s dospělým člověkem, proto už na žádnej topic od tebe nebudu reagovat, a to ať budeš psát cokoliv.



a dáme si opět něco z psychologie

Vyrovnaný jedinec s koherentním sebevědomím se pozná mezi jiným tak, že nigdy nemá problém s tím, že mu něgdo něco řekne. Slova jako "to mi neříkej" nebo "o tom se nebudeme bavit" dokládají to, že nemá na to, aby si svoje stanovisko obhájil a vyargumentoval a nedokáže se s touto situací srovnat. Toto tady je diskusní fórum - jestli tady chceš prezentovat nějaký názory, musíš být připraven na to, že je jiní budou rozporovat a napadat a budeš muset mít na to, abys je obhájil. Bez znalostí a zkušeností to bohužel jde jen velmi těžko.

Naposledy editováno 22.07.2011 13:55:29

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 13:59 | Nahoru | #112
Che> jaképak znalosti a zkušenosti, mě bohatě postačí jak se tu za rok opět ve zdraví všichni sejdem, není to ten nejlepší důkaz a pocit?

Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 14:11 | Nahoru | #113
Ještě si teda specifikujme, co je to ten silný (nebo příliš silný) motocykl - záleží to samo na pohlaví a individuálních předpokladech adepta, které se velmi různí, páč něgdo je dřevo a něgdo má talent něgdo má vedle sebe někoho, gdo poradí a pohlídá a něgdo nééé u silnice to vidím dle předchozího na rozmezí 30 - 100 koní - mám tím samo na mysli úplnýho začátečníka a těch 100 koníků opravdu jen pro kombinaci talent + sebekázeň, gdo se opravdu vyjezdil na dváce nebo třipade a šlo mu to (počítaj se i starý zkušenosti - wono se to moc nezapomíná) může asi jít vejš - enduristy bych do toho netahal, tam nejde zdaleka o takový rychlosti

Naposledy editováno 22.07.2011 14:33:08

Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 14:16 | Nahoru | #114
A co tu ještě nebylo? Jak může ovlivnit silná motorka začátečníka

Mám najeto spoustu km osobákem, busem. Mé chování nebylo vždy se souladem zákona, občas tam to a občas ono, ale od té doby co mám motorku tak si více všímám kolegů , uhnu až za lainu
Třeba dnes v Orlové byla nějaká nehoda na rondlu a byla u toho i motka, hned jsem měl takový nepříjemný pocit. Ale asi to bylo v pohodě chodili kolem toho tak snad se nic Vážného nestalo.
Do nedávna bych řekl" zase nějaký dárce ", dnes to tak nevidím, je to prostě koníček

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 19:36 | Nahoru | #115
Nádherné shrnutí a cenné rady a těch pro začátečníky není nikdy dost. Každý si tím prošel a někdo ( jako já ) prochází.

Naposledy editováno 22.07.2011 19:38:57

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 20:02 | Nahoru | #116
AndělkaPinkajda> Ahojky, tak přidej nějaké nové postřehy ze začátků.

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

22.7.2011 v 22:05 | Nahoru | #117
Dovi>
Ahoj Dovi,moc hezky Tvoje příspěvky napsaný,naprosto se s nimi shoduji.

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

23.7.2011 v 00:41 | Nahoru | #118

Smršťová píše: Nechci se do toho nijak montovat, ale stále vás baví tahle témata rozebírat?! když ju chtějí, ať si ju koupí a jestli se na tom zabijou v první sezóně kvůli necitu a bezmozku, tak je to jejich vina. Nikdo nikdy nikomu nemůže vnutit názor, protože jak už jsme si mohli všimnout, mladí jsou vždycky ti nejchytřejší, co všechno znaj, umí a zvládnou. Já bych osobně tahle témata nechala už ladem. Je to o těch, kdo si tu motorku pořizují, o těch, kdo jim za to platí ( většinou rodiče) a nikdo jiný by jim svoje názory neměl vtlioukat do hlavy a dělat si nad tím zbytečně hlavu, protože pro " tyhle" jsou naše názory zbytečný! Však oni to sami pochopí...buď až se jim nebo někomu jinému něco stane ( a věřte, že dřív nebo později se to v těhlech případech děje), nebo až se na nás budou dívat odněkud ze zhora. Je to ten samý případ, jako když jsem si teď na fóru četla, že se tu někdo chce dovolat spravedlnosti v případu, kdy umřel klučina na moto ( nevim sice na jak velké, ale čti dál), protože se srazil s protijedoucím odbočujícím vozidlem, ale údajně jel na okrsce 150?! tak kdo se chce domáhat spravedlnosti?! je to sice smutný, že další " z nás" už tu není, ale právě v tomhle případě byla ta spravedlnost vykonána sama a TENHLE názor mi nikdo nevezme. uzavřela bych kapitolu pro mladý, protože když to nebudou chtít pochopit, tak to nepochopí, akorát se do tebe pustí hustýma kecama a urážkama a budou si v hlavě vést svý. A kdo to z mladejch bude chtít pochopit, tak se zeptá a bude poslouchat...TO JE ZÁKON



To je příspěvek, jako by ses sama řadila do starýho železa ...

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

23.7.2011 v 00:42 | Nahoru | #119

waltr1 píše: tož kurna jak to je ja mam skušenosti z provozu na rozdavani ale moto jsem nemnel tedy pokud nepočitam kozidecha
chci neco stabilni žadnou mrchu co mne vykopne při prvni hajcne
neco jako savage nebo tak 600 nebo 750 lehči ovladatelne s dobrou brzdou i vahou
nabizi se i yamaha maxis no každa prakticka rada potěši



Maxis?

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

23.7.2011 v 00:44 | Nahoru | #120

_B_o_b_ píše: V každém případě jakýkoliv příspěvek, který pomůže začínajícímu motorkáři je jenom plus.
Toto fórum čtu od března a bez něho bych se nerozhodl k následujícímu kroku.

Můj syn, příští rok dosáhne věku, ve kterém si může udělat řidičský průkaz na moto.
Problém nastal u bejvalky, že mu to nikdy nepovolí.Po velkém úsilí jsem z ní vypáčil
svolení, ovšem s podmínkou ,že mu budu dělat doprovod a budu jezdit s ním. Takže ve svých letech jsem se přihlásil do motoškoly (21.7. začátek).
S motorkama nemám skoro žádné zkušenosti pokud se nepočítají naše harakiri jízdy na všem co mělo kola ale to už je zpátky 30 let.
Pročetl jsem mnoho a mnoho příspěvků a utvrdilo mě to ve výběru motky. Nejsem žádnej mladík a bláznivin mám za sebou už dost. Jednoznačně u mě vyhrála Yamaha 535 virago. Čas potom ukáže co dál.
Ještě závěrem bych chtěl poděkovat všem přispivatelům tohoto fóra-moc mi to pomohlo v rozhodování.

Jenom doufám, že svého kroku nebudu někdy litovat.

Předem se omlouvám za případné chyby při vložení tohoto příspěvku.



Dobrá volba . Můj taťka taky pořídil 535 po letech neježdění a s předchozí zkušeností "jenom" na Pionýrovi...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist