Téma: Palivový čerpadlo -zapojení
10.7.2011 v 22:07
Zdravím.
mám ZX9R ,rok 1995.Funguje mi spuštění benzinový pumpy až při zapnutí startéru a i při chodu motoru (asi).Když jsou prázdný plovákový komory,tak trvá strašně dlouho,než se naplní,takže vyšťávím pomalu baterku.Uvažoval jsem o tom dát tam relé ,který bych sepnul před startováním abych naplnil plovákový komory.V současnou dobu to řeším tak,že když motorka není v provozu tři týdny a víc,pozvednu nádrž rozpojím konektor pumpy,propojím drátama s baterkou (tím napustím komory).Motor chytne na první otočení.Takhle mi to funguje co tu motku mám a vlastně nevím,jestli to tak fungovat má.Některý modely čerpají hned po zapnutí klíčku.
Neví někdo jak je to čerpadlo (příp. čím) spínaný ? Hledal jsem pod sedadlem relé a nic jsem nenašel.

Palivový čerpadlo -zapojení

10.7.2011 v 22:20 | Nahoru | #1
Prolez tohle vlákno někde sem to tam psal, z hlavy si to teď nepamatuju a hledat se mě to nechce, tak si počti U ZXR a ZX7R je to uplně stejné, čerpadlo spíná až při startování, a jak říkáš, když je v karburátorech málo benzínu, tak kolikrát vyflákáš baterku než je čerpadlo naplní palivem. Na svojí motorce sem si to předělal, aby čerpadlo spínalo po zapnutí chcípáku. Tak si pročti to vlákno, psal sem tam celý postup jak to předělat, tak ať se daří

Palivový čerpadlo -zapojení

10.7.2011 v 22:59 | Nahoru | #2
Tak mě to nedalo a pohledal sem, tady a na následujích stránkách vlákna je krásně popsané jak to předělat. V podstatě stačí originál relé palivového čerpadla vyměnit za obyčejné univerzální relé co koupíš za 30Kč a je po problému

Palivový čerpadlo -zapojení

11.7.2011 v 00:36 | Nahoru | #3
Já už to měl předělaný když jsem to koupil. Relé tam vůbec nebylo a čerpadlo bylo napájený hned po zapnutí klíčku a asi se vypínalo automaticky. Protože jak to naplnilo karbecy, tak se samo vypnulo.

Palivový čerpadlo -zapojení

11.7.2011 v 08:25 | Nahoru | #4
Tak palivové čerpadlo se vypíná samo, stačí aby na něj bylo nějakým způsobem trvalo přivedeno napětí, čerpadlo po dosažení požadovaného tlaku přestane tlačit, když tlak spadne, tak zase začne. Takže není třeba nijak složitě řešit elektriku..

Palivový čerpadlo -zapojení

11.7.2011 v 10:42 | Nahoru | #5
Na ZX7R jsem to řešil taky, protože mě to sralo, že musím startovat jak kokot někde před panelákama a čekam, než to natáhne benzín. Dal jsem relé místo tho co bylo pod sedlem a bylo to o dost lepší. A řeknu ti, někdy to cvrčelo po zapnutí klíčku snad 2 minuty než to naplnilo, si představ tak dlouho točit startérem a nebo pomáhalo přidat plyn u startu.. a samozřejmě sytič. ale já jsem měl průser s tím, že mi to blbě chytalo zahřátý, nevím snad doteď proč, asi se to někde vypařovalo nebo nevím. ten co si ji koupil, tak prej vyhodil čerpadlo a jelo to líp jak předtím, tak nevím.. tam je blby, že to nemusí stíhat dotýkat samospádem.

Palivový čerpadlo -zapojení

11.7.2011 v 20:57 | Nahoru | #6
Díky za tipy.Zkoumal jsem to po drátech a zjistil jsem,že u tý mý je relátko polovodičový(čtyři kontekty).Zkoušel jsem to propojit v konektoru ,ale po zapnutí klíčku to nikde nedává dostatek proudu aby to utáhlo čerpadlo.K napájení čerpadla vede področernej drát.Bude mi stačit překlenout ho s tím co do něj jde napětí po zapnutí klíčku.

1 reakcí na tento příspěvek Palivový čerpadlo -zapojení

15.7.2011 v 11:50 | Nahoru | #7
no jasný, prostě napoj někam za spínaný plus čerpadlo, na druhý straně na kostru a máš to, je to bez starostí a už to nikdy nebudeš řešit...další možností je mít klemovací tlačítko, který dočasně přivede šťávu přímo na pumpu a po dobu co bude tlačítko zmáčknutý , tak bude plnit...až naplní , tak ho pustíš a obvod bude dál fungovat standartně...takhle jsem to běžně zapojoval známejm a nemohli s to vynachválit...některý to měli pod lačítkem startéru na řídítkách, některý jako ukrytý tlačítko někde neviditelně umístěný...na starty po delší době je to dobrá věc...
nicméně ani po několika týdnech, by neměla hladina nějak rapidně klesat..to bych pak zkontroloval těsnost plovákovejch komor...a jak tu někdo psal, že mu tlačilo čerpadlo dvě minuty, tak tomu nevěř, to mu asi to čerpadlo protejkalo zpět...., to čerpadlo i práznej karbec natlačí do deseti sekund, plnej karbec při sepnutí jen párkrát docvaká a je hotovo..jsou to vteřiny....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivový čerpadlo -zapojení

16.7.2011 v 12:59 | Nahoru | #8
Bandaska> No tak nevěř, mně je to u prdele, vím co jsem slyšel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivový čerpadlo -zapojení

17.7.2011 v 19:08 | Nahoru | #9
Kubi28xxx> jo, v tom jsme za jedno...mně je taky u prdele co jsi slyšel...

(reakce na) Palivový čerpadlo -zapojení

17.7.2011 v 23:03 | Nahoru | #10
Bandaska> No tak si to nech pro sebe

Palivový čerpadlo -zapojení

22.7.2011 v 15:28 | Nahoru | #11
to ti nemůžu slíbit, že si to nechám pro sebe....u prdele to budu mít na věky....

Palivový čerpadlo -zapojení

22.7.2011 v 15:50 | Nahoru | #12
cerpadlo co 2minuty dolejva plovakovky.. to asi nebude uplne v poradku, to by to pri poradny akceleraci asi docela i umiralo, ja myslim ze na nizsi kvalty na plnej to umi vysat plovakovky i rychlejs nez za 2 minuty = nestacilo by to dotikat

Palivový čerpadlo -zapojení

22.7.2011 v 17:19 | Nahoru | #13
neříkám ani že bylo v pořádku, však jsem si s tím musel pohrát.. s tím, že by nestíhalo jsem problém neměl,ale prostě cvrčelo fakt dlouho

1 reakcí na tento příspěvek Palivový čerpadlo -zapojení

27.3.2018 v 12:07 | Nahoru | #14
zrovna řeším schema čerpadla
Velmi zajímavý a docela častý fenomén. Kubi28xxx je jasný příklad, když má někdo závadu, nejprve se snaží z toho udělat normální věc a snaží se nachytat co nejvíce stejně postižených lidí.
To se bohužel nestalo, jinak by zde došlo k další fázi a to že by společně tuto poruchu začali nazývat normální tovární vlastností daného modelu.


Jinak ze zcela prázdných karbenátků do startovatelného stavu je to asi 4-5 vteřin.. do úplně plného napuštění asi 6 s.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivový čerpadlo -zapojení

27.3.2018 v 14:04 | Nahoru | #15
Jurawood> S odstupem času když se tu teď na to dívám tak se trochu chytám za hlavu Ono u všech těch starších Kawasaki s karbcema a čerpadlem jak ZXR750, ZX7R, ZX9R, ZX6R... ano čerpadlo jde pouze při startování a pak při chodu motoru už jede furt. Ale pokud dojde uplně benzín, tak není potřeba mět předělané relé aby se čerpadlo rozjelo bez startování. Stačí mít motorku na bočním stojanu, zařadit jedničku a smáčknout start. Tak díky stojánku pokud je blokovací okruh v pořádku se samozřejmě startér nerozjede, ale zato jede čerpadlo a pěkně se naplní karbce bez toho aby točil motor a vybíjela se baterka. Takto je to originál zapojené. Jen sem to tehdá nevěděl tak sem to zbytečně předělával na druhé relé. Takže i pro všechny ostatní kteří by sem zabloudili, můj popis v odkazu výše je naprosto zbytečný

(reakce na) Palivový čerpadlo -zapojení

26.4.2018 v 11:04 | Nahoru | #16
mischa638>
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Metaflux čistící pěna Kawasaki ZX-9R Ninja Honzikcheck 2 13.9.2018 v 13:40 Honzikcheck
Neukazuje rychlost Kawasaki ZX-9R Ninja suzuki750 8 10.9.2018 v 21:57 suzuki750
Pohodlnost- zx9r Vs Z1000 2007 [1, 2] Kawasaki ZX-9R Ninja, Kawasaki Z 1000 RAMIR 33 10.9.2018 v 12:12 Beranidlo
ZX-9r [1, 2] Kawasaki ZX-9R Ninja stano83 51 20.8.2018 v 07:24 dejf.
Kde se dá sehnat supersport bez papírů? Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... SuDi 14 17.8.2018 v 21:27 jackjons

motozem_zari
Objednat reklamu
TOPlist