globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
 
4.7.2011 v 22:00
Zdravím motorkáře a chtěl bych požádat, zvláště ty, co již mají zkušenosti, o rady ze života.

O tom, zda je či není vhodná 'tisícovka' pro začátečníka je tady napsáno hodně a nepanuje zrovna shoda názorů zda ano či ne. Pokud přijmeme názor jedné strany že 'pokud to máš v hlavě srovnaný jdi do toho' nebo 'já bych se toho litra nebál', tak potom ale jistě i druhá strana má pravdu v tom, že přeci jen silný stroj přináší daleko větší rizika.

A o ta KONKRÉTNÍ rizika, která přináší silný stroj, zvláště pro začínající, bych chtěl požádat a případně i jak je řešit ( jinak než koupí jiné motorky :) ).

Z mého dosavadního zkoumání jsou to pro začátek tato:

1/ Nedostatečný respekt. Po prvním 1000 km si začátečník myslí že sežral všechnu moudrost a zblbne. Ale tohle platí jistě obecně pro všechny kubatury...

2/ Rychlost - silný stroj jede rychleji a jistě, svádí to, Ale tohle je také obecná věc a je relativní co je vlastně 'rychle'. Někdy je rychle i 40 km/h...

3/ 'Zaklapnutí plynu' - když jsem se ptal zde já, zda ano či ne, byl jsem právě na toto riziko upozorněn: rraol píše: 'Ale silné motorky mají zas jiné záludnosti, co se týče "zavření" plynu. Začátečník na litru bys nebyl ani první, ani poslední. Ale silný motor má oproti těm slabším nadvládu nad třením zadního kola na asfaltu. Na slabé kubatuře zavřeš plyn, a zadní kolo vnutí motoru otáčky od silnice. Silný motor je schopen při zavření plynu velmi intenzivně brzdit, což může dělat horké chvilky třeba při nešikovném nájezdu do zatáčky a "leknutí se", že jsi dlouhej.'

A o přesně takové záludnosti o jaké píše rraol, v oblasti spojení silného stroje a začátečníka, bych chtěl vás zkušenější požádat.

Věřím že se budou hodit nejen mně, ale i třeba dalším..

Všem předem díky.

Možná bych doplnil, že mi jde především o technické a konkrétní věci stylu rraol. Je samozřejmě pravda že 'Největší nebezpečí pro ty co začínají představuje jejich vlastní mozek a pravé zápěstí.' ale skutečně bych rád spíše konkrétní technickou stránku věci. Díky.

Ještě doplním, že mi jde skutečně o prosbou ke zkušenějším o konkrétní pojmenování rizik silného stroje z technického pohledu a pohledu rizik při jízdě oproti strojům slabším.
Děkuji.

Naposledy editováno 05.07.2011 14:27:02
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 12
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:01 | Nahoru | #1
to se těžko popisuje, musíš si to zažít, a pokud si to budeš zažívat na litru, tak to budeš mít holt o dost složitější než na slabší moto. Neexistuje univerzální návod co dělat a co nedělat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:06 | Nahoru | #2

VlastíkPlamínek píše: to se těžko popisuje, musíš si to zažít, a pokud si to budeš zažívat na litru, tak to budeš mít holt o dost složitější než na slabší moto. Neexistuje univerzální návod co dělat a co nedělat.



Otázka nebyla ani tak co dělat když nastane půšvih, ale na co si dát pozor.
Těch věcí a zcela konkrétních je jistě dost.

Naposledy editováno 04.07.2011 22:09:07

2 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:08 | Nahoru | #3
Největší nebezpečí pro ty co začínají představuje jejich vlastní mozek a pravé zápěstí.

1 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:11 | Nahoru | #4
všechno je jenom sugesce..

nicmene se nedoporucuje silnej stroj cloveku kterej zacina..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:13 | Nahoru | #5
ja osobne bych do litru nikdy do zacatku nesel, presedlal jsem z jawky 250 kyvacky na GS 500E, ano pro zkuseneho strelce je to slaby, ale me ztm vyhovuje, odpusti to dost chyb, maximalni rychlost a zrychleni to ma, a popravde receno, taky se na ni dost vyblbnu...( doufam, ze to nevypada jako reklama na SUZUKI :D ) taky jsem nedavno vybiral, dost lidi me ukecavalo na 600 ccm plus, ale nedal jsem si rict, vzal petku a jsu maximalne spokojenej a i tak z ni mam ohromnej respekt, zalezi jestli mas nejake zkusenosti s moto, na povaze atd, ja jsem vedel,ze kdybych vzal 600 plus SS tak bych zbytecne riskoval, asi bych se ovladnout nedokazal a stale bych pokousel co to dokaze dokud bych se nekde nevyrakvil :(, takze pro me na zacatek 500ccm, vic ne :) zdravi mas jen jedno na silnejsi mas jeste casu dost, muj sen bandit 1200 :D

Hlavne si stuj za svym a nenech se do niceho ukecat :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:13 | Nahoru | #6
Katana> pěkně napsané, nejhorší je, když adrenalin zzatemní mysl, a to je na tisícovce patrnější než třeba na pětikilu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:15 | Nahoru | #7

Woko_O píše: nicmene se nedoporucuje silnej stroj cloveku kterej zacina..


No právě že to až tak pravda není :) viz anketa:

Anketa: Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg na začátečníka
1000cm3-ale opatrně! 77% 30
600cm3-stroj bude na hranici a nikoho nesveš 5% 2
Zhubni hrochu! Ale to mi k ježdění nepomůžete 13% 5
Jiná varianta... (a jaká) 5% 2

Já opravdu chtěl slabší...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:16 | Nahoru | #8

Kubát píše: Katana> pěkně napsané, nejhorší je, když adrenalin zzatemní mysl, a to je na tisícovce patrnější než třeba na pětikilu

A jak se takové zatemnění projevuje?

2 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:16 | Nahoru | #9
Bacha si musíš dávat stejně na dváce jako na litru, akorát u toho litru většinou děláš chyby ve většich rychlostech, takže je méně času na "korekci chyby". Ale pokud dokážeš udržet pozornost po celou dobu jízdy (což třeba u mě je problém, kolikrát se přistihnu, že myslím na pi*oviny a nepamatuju si poslední dva kilometry jízdy - přičítám to spíš tomu, že spoustu věcí už dělá tělo automaticky a ani k tomu nepotřebuje můj mozek) tak nebude problém... Hlavně se tedy (pokud opravdu začínáš) soustřeď, to ostatní už přijde samo....

1 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:17 | Nahoru | #10
Mně osobně třeba vylekalo, že mi motorka při akceleraci se studenou gumou začala v určitých otáčkách hrabat, místo toho aby víc zrychlovala. Prostě už si musíš dát pozor, aby na výkon motoru byls připraven nejen ty ale i tvůj stroj (pneumatiky). Na malé 10 kw motorce tohle při rozjezdu nehrozilo.

Jinak nevím, co bych ti napsal, většinu důležitých návyků jsem posbíral na 125. Tak snad ještě napíšou ostatní co všechno v začátcích hrozí. Ale myslím, že to bude hlavně na tobě, jak se s tou motorkou vyjezdíš

4 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:21 | Nahoru | #11
Taky bych pořeboval poradit

na motce nemám problém, ale chtěl bych začít lyžovat. Vidím to tak, že bych koupil lyže a šel rovnou na černou sjezdofku naučím se tam mnohem rychlej a nohu bych si přece mohl zlomit i na cvičný loučce mám přece hlavu a v ní to mám srovnaný akorát mi řekněte, na co si dát pozor

na motce nemám problém, ale chtěl bych začít s horolezectvím. Vidím to tak, že bych koupil cepín a lano a šel rovnou na nějakou osmitisícofku naučím se tak mnohem rychlej a spadnout ze skály bych moh i f Krkonoších mám přece hlavu a v ní to mám srovnaný akorát mi řekněte, na co si dát pozor

Naposledy editováno 04.07.2011 22:25:00

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:21 | Nahoru | #12

NickCarter píše: A jak se takové zatemnění projevuje?

Třeba takhle www.novinky.cz/krimi/236002-motorkar-zemrel-pri-predjizdeni-kolony.html Jinak je to jak píše Kubát: nejhorší je, když adrenalin zatemní mysl

Naposledy editováno 04.07.2011 22:23:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:23 | Nahoru | #13

NickCarter píše: A jak se takové zatemnění projevuje?



např tak, že si začátečník koupí moc silnou motku

1 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:23 | Nahoru | #14
Chtěl bych se rozepsat o svých zkušenostech, ale musím si to nejprve srovnat v mojí perforované palici. No v 50ti jsem měl těžkou nehodu, do té doby jsem měl jen odřená kolena a občas i loket.
1. Předpoklad pro mimořádnou událost máš zakódovanou v mozku. Buď to tam máš nebo to tam nemáš zakódované.
2. I když v mozku nemáš zakódovaný předpoklad mimořádné události, musíš nepodlehnout touze něco si dokazovat. Náklony, rychlosti, ukázat tomu hňupovi před sebou svou SPZ... a další věci domyslím...
3. Vždy si uvědomovat skutečnost, že nikdo není robocop - i já se mohu zmrzačit a když půjde dobře tak jezdit na vozíku.

Naposledy editováno 04.07.2011 22:37:58

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:24 | Nahoru | #15
Che>

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:29 | Nahoru | #16

NickCarter píše: Zdravím motorkáře a chtěl bych požádat, zvláště ty, co již mají zkušenosti, o rady ze života.

.



mám hlavně tu zkušenost, že zkušenosti ničím nenahradíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:32 | Nahoru | #17
NickCarter> ono se to opravdu těžko popisuje, chce to zažít...

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:33 | Nahoru | #18

Che píše: např tak, že si začátečník koupí moc silnou motku


No tak stalo se no :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:34 | Nahoru | #19
Vasil.D> Dobře napsaný. Je to o tý hlavě, já mít R1 tak se taky zrakvím Mě naštěstí SS netáhnou, ale držím se toho že obsah ničím nenahradíš. Větší obsah, s tím větší výkon a krouťák můžou ale začátečníka překvapit i na čoprech. Tam je to hlavně o to že ty velkoobjemový dvouválce po ubrání plynu brzděj mašinu jak blázen a čím větší rychlostí jedeš když zavřeš plyn tím je to brždění razantnější. Tuhle mi kamarád říkal že mi nesvítí brzdový světlo a já mu řekl že sem za těch 50 kiláků ještě nebrzdil protože brzdím jen motorem a o brzdu ťuknu jen na křižovatce. Ale v zatáčce může bejt takový ubrání plynu poslední protože kór v náklonu je motor schopnej tak razantně zabrzdit že zadní kolo podklouzne. Já mám odzkoušeno, když se mi zdá že se do zatáčky nevejdu, nebrzdit, neubírat plyn, jen vymáčknu spojku a rázem mám pocit že mašina je o 50 kilo lehčí a snadnějc ji do tý zatáčky nacpu. Pak je tu samostatná kapitola o tom když přejedu nějakou nerovnost a cuknu u toho s plynovou rukojetí. To je taky svinstvo a tam se snad dá doporučit jen nedržet ty hevty křečovitě jak bejzbolku aby to zápěstí taky pobralo trochu toho houpnutí jako tlumič a nepřeneslo to celý na plyn.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:35 | Nahoru | #20

Kubát píše: NickCarter> ono se to opravdu těžko popisuje, chce to zažít...


No chápu no, já to ale založil právě proto, abych to nezažil...

Chce to nějakýho motorkářskýho Jiráska co to umí popsat :)

Naposledy editováno 04.07.2011 22:35:12

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:36 | Nahoru | #21

Lucky-Luke píše: Vasil.D> Dobře napsaný. Je to o tý hlavě, já mít R1 tak se taky zrakvím Mě naštěstí SS netáhnou, ale držím se toho že obsah ničím nenahradíš. Větší obsah, s tím větší výkon a krouťák můžou ale začátečníka překvapit i na čoprech. Tam je to hlavně o to že ty velkoobjemový dvouválce po ubrání plynu brzděj mašinu jak blázen a čím větší rychlostí jedeš když zavřeš plyn tím je to brždění razantnější. Tuhle mi kamarád říkal že mi nesvítí brzdový světlo a já mu řekl že sem za těch 50 kiláků ještě nebrzdil protože brzdím jen motorem a o brzdu ťuknu jen na křižovatce. Ale v zatáčce může bejt takový ubrání plynu poslední protože kór v náklonu je motor schopnej tak razantně zabrzdit že zadní kolo podklouzne. Já mám odzkoušeno, když se mi zdá že se do zatáčky nevejdu, nebrzdit, neubírat plyn, jen vymáčknu spojku a rázem mám pocit že mašina je o 50 kilo lehčí a snadnějc ji do tý zatáčky nacpu. Pak je tu samostatná kapitola o tom když přejedu nějakou nerovnost a cuknu u toho s plynovou rukojetí. To je taky svinstvo a tam se snad dá doporučit jen nedržet ty hevty křečovitě jak bejzbolku aby to zápěstí taky pobralo trochu toho houpnutí jako tlumič a nepřeneslo to celý na plyn.



Díky! To je přesně to, o čem jsem doufal, že to tady bude.

1 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:37 | Nahoru | #22
řeknu to jednoduše.Já po ZZR600 koupil GSXR 1000 a musel jsem se znovu učit jezdit. cca 4tis km jsem na ní pojezdil a raději šla z domu.Sklidnil jsem se(teda skoro)příští sport by byla zase 600 nebo 750.víc asi nemá smysl.ALe je pravda že LITR za to poježdění stojí

2 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:39 | Nahoru | #23
Bylo to tady už mockrát, ale výstižnější formulaci jsem dosud neslyšel:

Začínáš jezdit a dostaneš dva pytle: plný pytel štěstí a prázdný pytel na zkušenosti. Cílem hry je, abys pytel na zkušenosti naplnil dřív, než vyprázdníš pytel se štěstím.



Takže Ti přeju hodně štěstí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:42 | Nahoru | #24

NickCarter píše:
Chce to nějakýho motorkářskýho Jiráska co to umí popsat :)



kuwa, já už sem wod Karla pochytil, že i na sebesložitější otázku se dá odpovědět jednoduše a krátce

Takže - na co si dát pozor?

DEJ SI POZOR, ABY SES NEZABIL

A už to víš

Naposledy editováno 04.07.2011 22:42:45

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:42 | Nahoru | #25
NickCarter> celkově asi bude problém s ovládáním. na slabší lehčí motorce se to prostě líp zažívá. možná by nebylo od věci na pár měsíců udělat zarážku plynu, tak na 1/4-1/3, aby ses naučil vklidu veškeré manévry a ovládání.

když bych to vztáhl k sobě: mám rád zrychlení, prostě když tě to tlačí dozadu a ty se snažíš na tom udržet. a někdy prostě při tom zrychlení celý v euforii začnu třeba o vteřinu pozděc brzdit a krizovka je na světě... no spíš to bývalo dřív. teď už prostě vím, co si můžu dovolit a co ne. oprvdu se to strašně špatně popisuje. hlavně opatrně

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:43 | Nahoru | #26

Revolt píše: Mně osobně třeba vylekalo, že mi motorka při akceleraci se studenou gumou začala v určitých otáčkách hrabat, místo toho aby víc zrychlovala. Prostě už si musíš dát pozor, aby na výkon motoru byls připraven nejen ty ale i tvůj stroj (pneumatiky). Na malé 10 kw motorce tohle při rozjezdu nehrozilo.

Díky...

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:44 | Nahoru | #27
Che> No vida a to to trvalo

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:44 | Nahoru | #28
brabenecz> Krásný...

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:45 | Nahoru | #29

NickCarter píše: Díky! To je přesně to, o čem jsem doufal, že to tady bude.



akorát, že se to týká úplně jinýho druhu motky a motoru s odlišnou charakteristikou

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:46 | Nahoru | #30

-vodník- píše: Bacha si musíš dávat stejně na dváce jako na litru, akorát u toho litru většinou děláš chyby ve většich rychlostech, takže je méně času na "korekci chyby". Ale pokud dokážeš udržet pozornost po celou dobu jízdy (což třeba u mě je problém, kolikrát se přistihnu, že myslím na pi*oviny a nepamatuju si poslední dva kilometry jízdy - přičítám to spíš tomu, že spoustu věcí už dělá tělo automaticky a ani k tomu nepotřebuje můj mozek) tak nebude problém... Hlavně se tedy (pokud opravdu začínáš) soustřeď, to ostatní už přijde samo....



joo tohle dobře znám, občas se zamyslím přemýšlím nad něčím jiným a začnu se táhnout do protisměru třeba nechápu
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 12
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist