globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)
Během pár dní začnu s odkurvováním té chuděry, co mám v profilu. Komplet plechařinu a sedlo už jsem si zajistil a zkulturnil, ale zbývá ještě jedna věc. Kutil obecný při přestavbě na "jakože640" netroškařil s nějakým podkládáním a navařováním jeklů a rovnou zadní trubky rámu přihnul navrch. Jak je nejkulturněji srovnat? Je bezpečnější a tím válčit za studena, nahřát lehce (horkovzduškou), nebo se s tím nesrat a vzít to hořákem? Dělal to už někdy někdo z vás? Mám tam čekat nějakou zradu?

Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)

9.6.2011 v 23:27 | Nahoru | #1
Žádná velká věda v tom není, ohneš to i za studena. Když jsem rovnal po nehodě u 640 trubky zpět nahoru, vzal jsem na to švajc, ale oni ty trubičky extra velkou pevnost nemají... je to vidět i na tom jak se za provozu postupně ohýbají dolů..

1 reakcí na tento příspěvek Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)

10.6.2011 v 08:21 | Nahoru | #2
Myslím že mě celý rám leží v kůlně a čeká na barko

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)

10.6.2011 v 08:37 | Nahoru | #3

Mysihara píše: Myslím že mě celý rám leží v kůlně a čeká na barko



Já bych ten svůj radši neměnil a nevyhazoval - kromě tohohle je rovnej a bez prasklin, číslo sedí ještě s původním štítkem a ten zase pořád ještě sedí s číslem motoru. Prostě bych byl rád, aby z ní co nejvíc částí zůstalo původních - stačí, že o půlku přišla kvůli kutilovi. Ale dík

Naposledy editováno 10.06.2011 10:21:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)

Skvělá odpověď, děkuji! 10.6.2011 v 08:58 | Nahoru | #4
Enthropy> Někdy jsem to rovnal pomocí kulatiny zastrčené dovnitř, aby se ta trubka ohnula,kde má - materiálově je to opravdu bláto...

(reakce na) Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)

10.6.2011 v 10:21 | Nahoru | #5

laďa prášil píše: Enthropy> Někdy jsem to rovnal pomocí kulatiny zastrčené dovnitř, aby se ta trubka ohnula,kde má - materiálově je to opravdu bláto...



Dík - ulovím kulatinu a jdu na to. Přesně v nějakou takovou radu jsem doufal

Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)

10.6.2011 v 10:58 | Nahoru | #6
Já to rovnal na dubovým špalku přes hranolek nějakýho tvrdšího dřeva palicí, ale měl jsem holej rám. Pokud to teda máš neodstrojený, doporučuju tu kulatinu a v místě kde to chceš ohnout nazpět vypodložit třeba prknem nebo dřevěným hranolkem a podšprajcovat o zem. Ten materiál rámu není žádnej tvrdolín, tak raději za studena než to ohřejvat. Autogenem to ohřeješ raz dva moc a horkovzduškou zase málo a ono železo má nectnost mezi nějakejma 250 -400 stupněma se lámat jak preclík. Takže horkovzdušku raději nee.

Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)

10.6.2011 v 11:48 | Nahoru | #7
Jo, odstrojený to opravdu není - budu jenom před barákem na parkovišti přehazovat plechařinu a dělal bych to při tom. Takže mimo plechů půjdou dolů akorát na střídačku kola, kvůli výměně blatníků.

1 reakcí na tento příspěvek Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)

Skvělá odpověď, děkuji! 10.6.2011 v 11:51 | Nahoru | #8
Já jsem to na mojí 639 rovnal velkou lešeňovkou, ale to bylo ohnutý jen zlehka. Každopádně ti doporučuji, nejen z mojí zkušenosti, sehnat si trubku o vnějším rozměru stejném jako vnitřní průměr toho rámu, vrazit to dovnitř a přivařit. Trubky už se ohýbat nebudou a jelikož budeš mít ten podsedlák určitě změklej tak budeš mít jistotu že ti to jednou nezůstane v ruce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)

10.6.2011 v 11:53 | Nahoru | #9

john-mcclane píše: Já jsem to na mojí 639 rovnal velkou lešeňovkou, ale to bylo ohnutý jen zlehka. Každopádně ti doporučuji, nejen z mojí zkušenosti, sehnat si trubku o vnějším rozměru stejném jako vnitřní průměr toho rámu, vrazit to dovnitř a přivařit. Trubky už se ohýbat nebudou a jelikož budeš mít ten podsedlák určitě změklej tak budeš mít jistotu že ti to jednou nezůstane v ruce.



Jo, to je v plánu, protože ji chuděru furt přetěžuju. Vážím 120, průměrnej baťoh kolem 70 a většinou k tomu ještě něco bagáže.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)

10.6.2011 v 12:05 | Nahoru | #10

Enthropy píše: Jo, to je v plánu, protože ji chuděru furt přetěžuju. Vážím 120, průměrnej baťoh kolem 70 a většinou k tomu ještě něco bagáže.



A nebo navařit výztuž podsedlovky - třeba 9 mm, nebo 10 mm drát navařený k zadním trubce, k úchytu tlumiče a ke spodní trubce - doufám že to dává trochu smysl...takhle jsem si to udělal na své 639tce, bohužel nemám foto

(reakce na) Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)

10.6.2011 v 12:24 | Nahoru | #11

2stroke píše: A nebo navařit výztuž podsedlovky - třeba 9 mm, nebo 10 mm drát navařený k zadním trubce, k úchytu tlumiče a ke spodní trubce - doufám že to dává trochu smysl...takhle jsem si to udělal na své 639tce, bohužel nemám foto



Jo, asi chápu. Hodím to někdy k náhradnímu oteckovi do dílny - tam by na to náčiní mít měli.

Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)

10.6.2011 v 12:31 | Nahoru | #12
Nebo takhle, takto to mají udělané 640tky továrně

1 reakcí na tento příspěvek Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)

11.6.2011 v 14:10 | Nahoru | #13
Zdar pane,

už jsem toto několikrát dělal...dokonce úspěšně ...někde jsem to tu už psal, ale nemůžu to najít, tak tedy ještě jednou:

Použil jsem kombinaci metod zde nastíněných...tedy díky tomu, že ta zadní rámová trubka má na sobě navařeno kde co, je třeba strčit tyč dovnitř...jenže tu nastane malý problém...ona totiž na těch několika rámech, co jsem rovnal, musela mít vždy průměr tušim 19,4 mm ze dvou důvodů: jednak tloerance výroby té trubky, včetně beztřískového dělení (dělícím kolečkem) ...ale to se zapiluje...tak ty rámy mívají taky trubky uvnitř zkorodované, takže zase menší průměr...

...tedy vysoustružil jsem z kulatiny průměru myslím 24, protože jinou se mi nepadařilo zprivatizovat rovnací trn cca 1500 mm dlouhej a v délce asi 350 mm osoustruženej na ten průměr 19,4...na protějším konci jsem to kolmo provrtal a vsadil tam tyčku průměru snad 12 jako vratidlo...tím byl nástroj hotov...

...průběh rovnání můžu popsat následujícně:
...za pomoci velmi zkušeného svářeče, který optrně nahříval vždy správnou stranu (površku) té trubky jsem pomalu rovnal a zároveň zasouval šroubovým pohybem ten rovnací trn více a více do té trubky...samozřejmě pokud budeš mít takto přesnej nástroj, je nutno ho správně namazat ...no a potom i sebe ...protože nikdy to nesrovnáš tak super přesně, aby Ti šel volně vytáhnout (proto to koncové vratidlo)...já k mazání použil nějaký vysokoteplotní mazivo s vysokou přísadou grafitu a molybdenu, které bylo určené k mazání hutních strojů a pohyblivých mechanosmů práškových lakoven atd. ...trn byl navržen tak, aby dosáhl asi 50 mm za přední (ve směru jízdy) hranu toho plechového svařence o který se opírá zadní tlumič...tedy někam do úrovně kastlíku na baterku...to je víc než dostatečná přesnost, neb ještě kousek vpřed se ty trubky sbíhaj...

...a poslední malé upozornění: na všech rámech, co jsem kdy rovnal, tak vždy byly uřezány nebo jinak degenerovány držáky zadího blatníku nebo madýlek, tak abys měl ty nové blatníky taky na co přidělat ...

...a našel jsem i ukázku jednoho srovnaného rámu...pozn.: je tam vidět, že chybí držáky zadního blatníku...ale dnes už jsou přítomny ...

Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)

11.6.2011 v 18:54 | Nahoru | #14
Tak jsem při důkladném pohledu zjistil, že kutil trubky neohnul, ale uřízl a navařil pod úhlem. Takže není moc co rovnat a půjde to k náhradnímu oteckovi do práce na uřízmutí a znovusvaření.
Držáky blatníku samozřejmě nejsou, ale tipuju, že to vydrží zavěšený mezi předním úchytem na rám a držákem zadního světla.

(reakce na) Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)

11.6.2011 v 19:37 | Nahoru | #15
Sofía> Dohromady vyčerpávající a přesný popis poměrně řemeslného postupu. Věřím, že to takhle lze srovnat dost dobře. Tedy mě k tomu chybí jen rovnací trn, velmi zkušený svářeč, odpovídající mazivo, patrně strojařská zručnost a zkušenosti.
Ale nechybí mi všechno, ohnutý trubky už mám.

Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)

14.6.2011 v 20:24 | Nahoru | #16
Tak už je to - odřezali jsme starej svár, narovnali to, narvali dovnitř tlustej šroub a zavařili. Držáky blatníku se musely lehce ojebat kladivem a je to celý o chlup kratší (takže je zadek nižší), ale je to tam
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.
Kryt řetězu Jawa 350/634, ČZ 350/472 honzaza 3 2.8.2023 v 12:08 Zdenalbenal


TOPlist