Téma: třinda, pravý válec více kouří a vynechává
17.5.2011 v 17:54
Zdravím, řekl jsem si, že to nebudu řešit, ale podle mě to prostě není normální. Když na sytič nastartuji tak jedou chvíli oba úplně normálně, ale po další chvíli začne pravej válec více kouřit a viditelně vynechávat. To se děje i po vypnutí sytiče, když se to zase za chvíli zase trošku ohřeje tak se občas stane a válec úplně vysadí, prostě nepálí. Až když přidám trošku plyn tak si občas odstřelí a prskne do výfuku. To úplné vysazení se stane jen občas, stalo se mi to asi dvakrát za celou dobu. Motor je po výbrusu a v záběhu (najeto 700km), leju tam mix 1:30 nějakej synťák, jehla je nejvejš a šroub bohatosti cca 0.5 otáčky. Myslel jsem že to dělá třeba výfuk (dvoukomoráky) tak jsem sundal obě koncovky a dělalo to stejně. Sundal jsem oba celé výfuky, kolena propucoval i když zanešená nějak moc nebyla, primární komory byli čisté. Měl jsem tam stidené svíčky N14C, pak jsem tam dal N15C pač N14C se zasíraly. Teď jsem tam ještě zkusil dát N17C (samozřejmě svíčky vždy nové). Pravá svíčka je vždy tmavší než ta levá. Pod hlavou to nefouká, gufero u altíku taky neteče a kdyby teklo (třeba i středový) tak směs bude chudá a svíčka nebude černá. Já už vážně nechápu čím to může bejt, je to pro mě nepochopitelná záhada, už se ze šílenství pomalu začínám kousat do zad..
Nevěřím že neslícované kanály budou mít až tak katastrofální vliv na chod jednoho válce.. Děkuji za veškeré tipy a odpovědi..
Nevěřím že neslícované kanály budou mít až tak katastrofální vliv na chod jednoho válce.. Děkuji za veškeré tipy a odpovědi..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává
SonicX píše: laďa prášil> Nemajetný bohužel ano, impotentní naštěstí ne, invalidní zatím ne, důchodce bohudík taky ne.. Zatím student s poněkud zvláštními koníčky..
Ano, zvláštními
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává
SonicX> No, olej sem tenkrát hlídal ale viditelně jsem si nevšimnul, že by mizel. Asi ho stačilo opravdu málo na tu paseku co mě proved ( PP80 ). Ale možná by nebylo od věci olej z převodovky vypustit a nechat mašinu čtvrthodinku bafat, jestli bude nějaká změna v chování motoru - nebo přestane kouřit válec. Já bych to teda prubnul.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává
rantisek> Asi to prubnu, snad to chvilku přežije, protože ložiskům v převodovce se to určitě líbit nebude..
Taky mi kouří víc pravej válec a občas vynechává z volnoběhu. Sací kanály určitě vůbec nelícujou, ale přijde mi, že jsou symetricky rozhozený. Pravej válec zlobí odjakživa, vystřídalo se na motorce několik kondíků, několik kladívek, svíček a dvě cívky...nesčetněkrát štelovaný karbec. A evidentně nejsem sám, kdo má lenivej pravej válec. Že by systematická vada 638 ?
1 reakcí na tento příspěvek třinda, pravý válec více kouří a vynechává
Kdyby jen vynechával na volnoběh Včera jsem musel odpoledne jet 9km tam a 9 zpátky, venku 30 stupňů, tak jsem jel v sandálech, bez ponožek a jak jsem přijel, tak pravý kotník celý od oleje
c.j.> Měl jsem vyfotit SPZ, než jsem ji utřel tak byla totálně černá a nečitelná. Na pravé straně tej značky byl vidět větší nános oleje než nalevo a zadní světlo? No koncový nebylo vidět a brzda trochu.. Konečně jsem po 1000km dal místo 1:30 tak 1:40 ale přijde mi to skoro stejné
Tak to ale není normální.. To mi nedělala žádná jawa ani na původní M2T, a to jsem motor 633 který se mazal 1:33. Používal jsem minerál od Shellu a olej z toho rozhodně neprskal, SPZka byla suchhá (Tak moc, že zrezla )
Píšeš, že používáěš "nějaký synteťák nebo polo", co přesně to je za olej? (abych si ho náhodou omylem nekoupil )
Píšeš, že používáěš "nějaký synteťák nebo polo", co přesně to je za olej? (abych si ho náhodou omylem nekoupil )
1 reakcí na tento příspěvek třinda, pravý válec více kouří a vynechává
c.j.> Pěkne jsi ji zahrabal, masakr.. Jinač ten olej je Total Prosylva 2T Syn. Leju to do všeho (křoviňák, pily) nic z toho olej neprská a vše jede v pohodě.. Ale ják říkám, mám nastavenou bohatou směs tak že to může být i tím, nehledě na to ty tam máš doutníky, já dvoukomoráče, který jsou vyvedený skoro u značky
1 reakcí na tento příspěvek třinda, pravý válec více kouří a vynechává
Asi bude lepší udělat motor od začátku.... otázka, co byla skutečně příčina...
laďa prášil> No asi jsem se špatně vyjádřil, přidřelo se to. Prostě se zadrhl a když to schladlo tak jsem jel dál. Doma jsem sundal válec a ten levej je chycenej na šesti místech. Tak jsem to lehce zabrousil 1200 šmirglem a bude se jezdit dál. Hold na to že je chudší tak na to doplatil.. Ale při tom podle svíčky se nezdá že by byla směs extrémně chudá, spíš pravej je hodně bohatej..
1 reakcí na tento příspěvek třinda, pravý válec více kouří a vynechává
A to už má nějaký výbrus asi... že? Otázka, jestli to nemá malou vůli. Je to bohužel nedokonale navržený i vyrobený motocykl... takže hodně štěstí při dodělávacím tuningu
1 reakcí na tento příspěvek třinda, pravý válec více kouří a vynechává
Na zabíhání je ideální M2T.. Se syntetikou se to prostě nezajede.. Ale buď v klidu, zahlaď to a jezdi dál, tohle jawa zvládne
c.j.> Jo tak ty jsi to psal. No M2T tam lejt prostě nechci Ale je to hold pravda že je to na tenhle olej dělaný. No jehlu teda nechám zatím sníženou a uvidíme. Dám tomu více km. Snad to podchytím kdyby náhodou se to zase chtělo zadrhnout, pač než se to zadrhlo tak se začalo ozývat od motoru takové klapání, které sem nejdříve přisuzoval převodovce, ale klapání zesílilo a šlus..
1 reakcí na tento příspěvek třinda, pravý válec více kouří a vynechává
Sonix: Možná by to chtělo válec vyhonovat a bylo by po ptákách... Jak je to takhle po celém obvodě chytlé, udělal bych to tak.
laďa prášil> Zas dělat výbrus jen na jednom válci mi přijde pitomost. Na druhou stranu na válci jsou vidět sice dráhy otěru, ale když jsem to měřil dutinoměrem tak jsem naměřil rozdíl jen 0.008mm tak, že dávat třeba honovat jen válec nemá cenu.. Jinač zatím pohoda, zatím se to po druhé nezadřelo..
1 reakcí na tento příspěvek třinda, pravý válec více kouří a vynechává
No, 0.008 je samozřejmě celkem zanedbatelná hodnota ve vývrtu Jawy, měl jsem na mysli honování, ne vývrt, pokud si to nepleteš.. Honování - dokončování povrchu po výbrusu.
Jasně, pojede to i na smirek.
Jasně, pojede to i na smirek.
laďa prášil> Ano s každým výbrusem se vývrt standardně zvětšuje a 0.25mm. Rozdíl byl měřen na protilehlých stranách v místech otěru, tak že rozdíl na jedné stěně je pouze 0.004mm (samozřejmě údaj je s rezervou, musíme brát v úvahu chybu měření) a mám takovej dojem že tolerance rovinnosti povrchu pro honování a tento průměr je dokonce +0.02mm, ale to bych kecal pač nemám při ruce tabulky..
1 reakcí na tento příspěvek třinda, pravý válec více kouří a vynechává
Sice nevím, cos mi tím chtěl říct, ale hlavně že jsi spokojenej.
1 reakcí na tento příspěvek třinda, pravý válec více kouří a vynechává
Je je je,
Tady se to maže.
Zkus toto:
1) Jehlu maximálně na střed, ne nahoru. (normální provoz = jehla úplně dole vit příručka) (Jehla má 3 Zářezy)
2) rohodně ne syntetika 1:30, Naprostý nesmysl, opravdu. 1:40 bohatě stačí i na záběh. (Tyto nové oleje mažou tak, že se o tom M2T ani nesnilo) Běžný provoz pak 1:50 Vyřiď své Jawě mou hlubokou poklonu, že na takový mazut vůbec chytla.
3) Jedna věc, na kterou tu narážím ve všech tématech a to je nastavení bohatosti. Všichni radí a v příručce je 1,5 otáčky povolit od dotaženého.
Ale pozor! To je jen základní naprosto nepřesné nastavení.
Můj tatík, starý Jawař (jezdil moto, motokáry, ladil motory) mě naučil:
Dát to tedy na 1,5 otáčky od utažení. Potom nastartovat. Nastavit volnoběh na 900. A pomalu otočit šroubem o ¼ povolit a čekat. Pak znovu po ¼ povolovat, nebo utahovat a najít pozici šroubu kdy se volnoběh sám co nejvíc zvýší. Potom sundat šoupátko - na co nejnižší volnoběh a znovu opakovat ladění šroubku po ¼ nebo i méně (Najít zase poloho kdy se volnoběh zvedne) V ideálním případě to seřídíte tak, že najdete, ideální poloho šroubu a z této polohy když otočíte doprava, nebo doleva, tak motor chcípne. V ideální poloze šroub necháme a už jen zvedneme šroubem šoupátko na správný volnoběh. Jen takto je správně seřízeno!!!
Snad je to srozumitelné.
Když provedeš tyto tři kroky, vše bude ok. (celá tato závady spočívá, že jezdíš na extrémně bohatou směs, spíš bych měl napsat extrémně bohatý OLEJ.
Tady se to maže.
Zkus toto:
1) Jehlu maximálně na střed, ne nahoru. (normální provoz = jehla úplně dole vit příručka) (Jehla má 3 Zářezy)
2) rohodně ne syntetika 1:30, Naprostý nesmysl, opravdu. 1:40 bohatě stačí i na záběh. (Tyto nové oleje mažou tak, že se o tom M2T ani nesnilo) Běžný provoz pak 1:50 Vyřiď své Jawě mou hlubokou poklonu, že na takový mazut vůbec chytla.
3) Jedna věc, na kterou tu narážím ve všech tématech a to je nastavení bohatosti. Všichni radí a v příručce je 1,5 otáčky povolit od dotaženého.
Ale pozor! To je jen základní naprosto nepřesné nastavení.
Můj tatík, starý Jawař (jezdil moto, motokáry, ladil motory) mě naučil:
Dát to tedy na 1,5 otáčky od utažení. Potom nastartovat. Nastavit volnoběh na 900. A pomalu otočit šroubem o ¼ povolit a čekat. Pak znovu po ¼ povolovat, nebo utahovat a najít pozici šroubu kdy se volnoběh sám co nejvíc zvýší. Potom sundat šoupátko - na co nejnižší volnoběh a znovu opakovat ladění šroubku po ¼ nebo i méně (Najít zase poloho kdy se volnoběh zvedne) V ideálním případě to seřídíte tak, že najdete, ideální poloho šroubu a z této polohy když otočíte doprava, nebo doleva, tak motor chcípne. V ideální poloze šroub necháme a už jen zvedneme šroubem šoupátko na správný volnoběh. Jen takto je správně seřízeno!!!
Snad je to srozumitelné.
Když provedeš tyto tři kroky, vše bude ok. (celá tato závady spočívá, že jezdíš na extrémně bohatou směs, spíš bych měl napsat extrémně bohatý OLEJ.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |
Jawa 350/640 Jawa 350/640 | barticek88 | 11 | 24.3.2023 v 09:34 Krautkopf |
Přihlášení motorky Jawa 350/640 | martingrey | 18 | 1.2.2023 v 15:47 CRF1000 |