megamoto_megaparts_leden





Téma: Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Zdravím,
po delší době bych tu potřeboval opět něco vážně pořešit...

Jde o to, že moje známá nedávno prodala motorku - celkem velice levně. Nový majitel si ji přijel obhlédnout, projel se, byl seznámem se stavem a o pár dní později si ji koupil a odvezl, všecho v pořádku... Ale, asi po měsíci ježdění a nějakých 700 - 800 Km, co na tom mezi tím najel, mu najednou ojnice podala ruku! A teď jak dál? Může to být skrytá vada? Nový majitel chce opravdu či nový motor platit půl na půl, což je ovšem problém, protože případná oprava bude stát minimálně polovinu ceny celého motocyklu, né-li i více...

Původní majitelku stroje dobře znám, stroj zakoupila v Česku s přibližně 60ti tisíci Km na tacho asi před 5ti léty, celkem se na něm za tu dobu najelo asi jenom nějakých max. 3 - 5 tisíc Km a to naprosto bez problémů... Nic moc se na tom během té doby neřešilo, a na motoru už vůbec ne! Známá věděla, že by to chtělo seřídit ventily a podtlaky, ale vzhledem k tomu, jak málo jezdí, se na to nakonec ani nedostalo - s tím byl nový majitel samozřejmě seznámen... Někdy minulý rok akorát měnili olej co vím, ale poslední jízdu před prodejem jsem na této mašině dělal novou STK a při jízdě nebyl znát žádný problém, jela jako normálně a navíc hladinu oleje jsem také kontroloval, stejně jako i ještě poté sama majitelka...

U tohoto stroje se vědělo, že si olej celkem bere a to né zrovna málo a nový majitel sám přiznal, že olej vůbec nekontroloval, jelikož mu původní majitelka říkala, že byl nedávno měněný a hladina je v pořádku... Navíc to údajně celkem krmil i za studena! První co mě napadlo je, že mu to prostě sežralo olej a motor se zadřel, dneska mi ho dovezli a zítra či o výkendu se na to podíváme, ale dle díry v karterech pod válcem hádám, že bude asi utržená ojnice, poškozený válec, poničený píst a možná i naklepaná klika! Navíc co mě úplně dorazilo byl fakt, že nový majitel tvrdil, že po tom co se to stalo motor ještě normálně nechal běžet a akorát jel jen na jeden válec a cákal z něho olej! Nechci vidět, jak to asi bude uvnitř vypadat...

Co by jste v takovém případě udělali? Může to být skrytá vada? Má nový majitel nárok na vrácení peněz a nebo na spoluúčast při opravě? Podle mého je měsíc a 750 Km celkem dost a navíc původní majitelka nemohla vědět, že to za pár Km křachne - jak nakoupila, tak i prodala a mašina jí sloužila naprosto bez potíží! Navíc když si koupím mašinu, tak si pořádně prohlédnu, co a jak je a jak jsou na tom např. i náplně, ne?

Celkem nepříjemná událost, známá by ten stroj ani neprodávala, ale zrovna staví a peněz nemají na zbyt, takže tohle je docela rána... Já osobně bych toho pána asi nějak slušně poslal k šípku s ponaučením, že kdo maže, ten jede a olej by se měl čas od času omrknout...
Anketa: Jak nejlépe tohle vyřešit?
Vzít motorku zpět, opravit na vlastní náklady
1%
3
Opravu zaplatit půl na půl a příp. prodělat
4%
9
Borce vyfakovat, způsobil si to on sám
95%
207

1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 12:32 | Nahoru | #31
Tady je to docela srozumitelně popsáno, snad to pomůže.

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 12:38 | Nahoru | #32

trins píše: to stejné se dá ale říct o motoru...prostě odešel běžným opotřebením.
Nezlobte se na mě ale pod pojmem skrytá vada mám představu svařované klikovky(přece nebudu půlit motor když kupuji moto),nebo navařovaný kola v převodovce


Co si ty pod tím pojmem představuješ je ale soudu docela víš kde? Radši se podívej do komentáře k občanskému zákoníku a zjištíš, že jediní kdo tu v tom máte jasno jsi ty a z-x-r, ale každý právem trochu políbený člověk ne.

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 12:41 | Nahoru | #33

Váňa píše: Tady je to docela srozumitelně popsáno, snad to pomůže.



myslíš toto?
Podle Občanského zákoníku (§ 626 odst.3) je možno uplatnit u prodávajícího právo z odpovědnosti za skryté vady nejpozději do 24 měsíců po převzetí ojetého vozidla kupujícím. Prodávající může tuto dobu po dohodě s kupujícím zkrátit, nikoli však méně než na 12 měsíců. Při prodeji ojetého vozidla je prodávající povinen (podle § 10 odst. 6 Zákona o ochraně spotřebitele) upozornit zřetelně kupujícího na veškeré závady.
Když se závada objeví do půl roku po prodeji, zákon předpokládá, že už existovala při prodeji. Pokud se prodejce brání, musí prokázat opak. Pokud se závada ukáže později, zůstává takzvané důkazní břemeno na kupci. Prodejce však neodpovídá za vady způsobené používáním nebo běžným opotřebením věci. Ojeté pneumatiky nebo ošoupané sedačky se proto reklamovat nedají.
Na vozidlo prodávané podle Obchodního zákoníku se vztahuje dvouletá lhůta pro uplatnění práva kupujícího z vad zboží (podle §428). Je ale vymahatelná pouze za Obchodním zákoníkem přesně specifikovaných podmínek, především splnění povinnosti kupujícího prohlédnout co nejdříve vozidlo s vynaložením odborné péče.

neříká to vůbec nic,protože motor mohl odejít běžným opotřebením.
Každý výrobek má svou životnost,která je výrobcem "spočítaná" to že výrobek vydrží 2x tolik je jen bonus.
Kdesi jsem četl že současný automobilový průmysl staví auta s životností 4roky,nebo 200 tis. km........a přitom je spousta aut co má přes 500tis.
Klekl ti motor při 210 tis....smůla......po životnosti...tudíž žádná skrytá vada

2 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 12:47 | Nahoru | #34
ještě jedná drobnůstka:

Reakce čtenáře:

Vážený pane Dvorský,

k vašemu článku "Reklamace zakoupené ojetiny" z 20. 5. 2008:

Vámi podaná definice skryté vady (Skrytá vada je ta vada, o které prodávající věděl a před prodejem ji kupujícímu zamlčel) je velmi zavádějící. Pohledem např. do databáze společnosti Sagit zjistíte, že "skryté vady jsou takové, které nemohly být zjištěny při obvyklé prohlídce zboží, či obvyklém postupu při převzetí díla, a to při zachování běžné (obvyklé) pozornosti. Přitom tyto vady existovaly, neprojevily se však tak, aby byly vadami zjevnými."

Jde o to, že jejich definice může být provedena pouze negativní definicí podle § 500 OZ, tedy že jde o jiné než tam uvedené vady. Skrytá vada může být skrytou vadou, i kdyz o ní prodávající NEVĚDĚL. Pokud jde o vady, o kterých prodávající věděl, jeho povinnost upozornit na ně podle § 596 OZ má pak za následek skutečnosti uvedené v § 597 OZ. Pro účely poradny a osvěty by bylo záhodno si tyto věci ujasnit. S pozdravem a přáním lepších rad Tom Heide.

Daniel Dvorský - odpověď:

Vážený pane Heide,

nemyslím si, že by má informace v poradně byla zavádějící. Bohužel asi nejen v České republice jde vždy o výklad zákona a praxe je opět bohužel taková, že výklad zákona záleží na tom, jak si vyloží a případně při soudním sporu obhájí Váš právní zástupce.

Ale teď k těm skrytým vadám, v okamžiku kdy se vada neprojeví při prohlídce a nemohla být zjištěna při prohlídce, nikdo už nedokáže, zda šlo o vadu vzhledem ke stáří či opotřebení vozidla. Skupina či její část byla opotřebena nějakým způsobem v době prodeje a v době prodeje nevykazovala žádné vady či chyby, (otázkou je, co udělal kupující pro to, aby zjistil případné vady. Zajel do servisu? Nebo pouze absolvoval s prodávajícím zkušební jízdu se známým či sám - to už je každého volba při koupi) V případě, že se mi po 14 dnech objeví vada, může to být vlivem stáří a opotřebení. Žádný prodávající totiž v době prodeje nemůže dokázat, v jakém stavu jednotlivá skupina byla nebo nebyla. To nemůže dokázat ani kupující ani servis. I kdybych s vozem jako prodávající dojel na jakoukoliv diagnostiku, vždy dostanu potvrzení, že v tu danou dobu vozidlo nevykazovalo žádné chyby a nedostanu nic takového, co by mi potvrdilo přesný stav skupiny. Odhadovaný stav skupiny můžu stanovit např. u počínající hlučnosti kulových čepů, či změření účinnosti tlumičů, nemohu to ale stanovit u motoru a dalších částí. Je to pouze odhad a případná diagnostika odhalí, zda v ten daný okamžik vykazuje skupina nebo její část chybu nebo nikoliv.

Samozřejmě více se píše a mluví a nešťastných kupujících, kteří si zakoupili vůz a jsou častěji v servisu, než na výletě, na druhou stranu bychom měli být fér na obě strany, protože každý z nás někdy prodával či bude prodávat svůj automobil a podle Vašeho výkladu to může vyvolat dojem, že vady nemohly být zjištěny při obvyklé prohlídce zboží, či obvyklém postupu při převzetí díla, a to při zachování běžné (obvyklé) pozornosti.

Přitom tyto vady existovaly, neprojevily se však tak, aby byly vadami zjevnými "jsou reklamovatelné". To jsou alespoň dle mého názoru všechny vady, které se mohou dostavit vzhledem ke stáří a opotřebení (neberme teď rozdíl mezi stavem tachometru a počtem najetých kilometrů). Je tedy opravdu rozdíl mezi motorem, který je prodáván v daném stavu opotřebení a objeví se vada, kterou jsme mohli očekávat pouze z hlediska stáří a je rozdíl mezi motorem, který je prodáván - tzv. načasován a kde po rozebrání zjistíme, že zde proběhl zásah, který měl pomoci prodeji.

Při dnešní moderní elektronice, kdy motory "hlídají" různá čidla by dleVašeho výkladu každé vypovězení služby nějakého čidla bylo reklamovatelné. Ano, bylo by reklamovatelné za předpokladu, že dokážete, že prodávající s touto vadou objel všechny servisy, nebo že se mu vada projevovala před prodejem a servis to řešil, nebo že následnou identifikací závady se přijde nato, že čislo bylo rozebírané, atd. V případě, že se vada prodávajícímu projevila a není k tomu žádný záznam, to už žádný kupující neprokáže. Na druhou stranu elektronické systémy vypovědí službu z hodiny na hodinu.

S pozdravem

Daniel Dvorský, TipCars.com

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 13:07 | Nahoru | #35
trins> Jo, to poslední je dobrý Sice oni tuhle "vágní definovanost" skryté vady považují za chybu, já ji považuji za klad z toho důvodu, že dává více individuálnímu prostoru jednotlivým vadám. Posuzuje se to tedy více z hlediska technické reality, než tvrdé dikce zákona.

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 13:10 | Nahoru | #36
Bludevil> přesně,protože to by se mohli reklamovat 14 dní po nákupu vstřiky,turbo,atd.
přitom to jsou v podstatě spotřební materiály,i když drahý.

když chce někdo plnou záruku a klid v duši,ať si koupí novej stroj

1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 13:37 | Nahoru | #37
Chtěl sjem tu něco napsat, ale napíšu jen, že je mi na blití (ať už z toho, že po 700km se chce domoct spolufinancování opravy nebo i z toho, jak je prodávající zákonem znevýhodněnej...)

1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 13:39 | Nahoru | #38
dneska se chce soudit každej trouba s první pomocnou, protože je to in. Kdy už lidi pochopí, že kupujou starou vránu?

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 13:52 | Nahoru | #39

mi-psi píše: dneska se chce soudit každej trouba s první pomocnou, protože je to in. Kdy už lidi pochopí, že kupujou starou vránu?



no co ja zazil tak hlavne ten nejvetsi povl se s timto ohani...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 13:55 | Nahoru | #40

DMC.motobiker píše: Radim-CC> Ohledně stroje má bývalá majitelka svědomí čisté a ochota řešit to tu také je... Ale otázkou je, zdá má ještě vůbec důvod a povinnost to řešit...



když víš jak, pokud to nedřel na sucho tak to s největší pravděpodobností bude skrytá vada a tudíž by měl nárok na odstoupení či slevu z kupní ceny. Problém je že to nebude mít jak dokázat(s největší pravděpodobností) protože tam těžko něco pozná i soudní znalec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 15:24 | Nahoru | #41

firecracker píše: když víš jak, pokud to nedřel na sucho tak to s největší pravděpodobností bude skrytá vada a tudíž by měl nárok na odstoupení či slevu z kupní ceny. Problém je že to nebude mít jak dokázat(s největší pravděpodobností) protože tam těžko něco pozná i soudní znalec.


Takže podle tebe si koupím na jaře motorku, na podzim po sezoně ( do 6-ti měsíců) jí "utůruju" k smrti a půjdu si zpátky pro peníze????

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 15:28 | Nahoru | #42
gryzli> zkusit to můžeš ale neprodej Ti to

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 16:28 | Nahoru | #43

eab píše: Nafoť to a dej sem fotky...

Motor byl složený originál nebo už byl půlený ?

Ojnice praskla dole v některém z ok nebo jinde ?


Nafotím to tak jako tak, to je jasné! No ten motor vypadá ještě celkem v původní stavu, ale kdo ví, to se uvidí až se do toho pustím! Známá to rohodně nepůlila, to jedině ještě někdo z předchozích majitelů... Ale na první pohled vypadá skoro jako novej, až na tu díru teda... Jinak ale je to holt mašina koupená v Česku, takže i když na tacho bylo nějakých 60 tisíc, tak to už mohlo být třeba i stočený, kdo ví...

Ozzy_> Bavíme se tu o mašině v ceně řádově 20 / 30 tisíc...

Uff, je toho tu napsáno hodně, postupně se tím budeme probírat, zatím všem děkuji! No je otázka, jestli se motor může zadřít jenom běžným opotřebením? Skrytá výrobní vada, to by byla docela náhoda, že by se to zadřelo po skoro 20ti letech provozu a minimálně 60ti tisících zrovna tak najednou, ale možné je všechno...

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 16:29 | Nahoru | #44
DMC.motobiker> viděl bych to prostě a jednoduše na únavu materiálu ...

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 16:44 | Nahoru | #45

DMC.motobiker píše: Nafotím to tak jako tak, to je jasné! No ten motor vypadá ještě celkem v původní stavu, ale kdo ví, to se uvidí až se do toho pustím! Známá to rohodně nepůlila, to jedině ještě někdo z předchozích majitelů... Ale na první pohled vypadá skoro jako novej, až na tu díru teda... Jinak ale je to holt mašina koupená v Česku, takže i když na tacho bylo nějakých 60 tisíc, tak to už mohlo být třeba i stočený, kdo ví...

Ozzy_> Bavíme se tu o mašině v ceně řádově 20 / 30 tisíc...

Uff, je toho tu napsáno hodně, postupně se tím budeme probírat, zatím všem děkuji! No je otázka, jestli se motor může zadřít jenom běžným opotřebením? Skrytá výrobní vada, to by byla docela náhoda, že by se to zadřelo po skoro 20ti letech provozu a minimálně 60ti tisících zrovna tak najednou, ale možné je všechno...


tak jestli to má 20 l,et a na tachálu 60 tisíc tak borca kopnite do prdele a pěstí na cestu

Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 16:51 | Nahoru | #46
Dle mě je to jeho vina. I když jsem kupoval simsona, tak sem ho projel na místě, vyzkoušel co šlo ale domu stejně jel na vozejku. Doma zkontroloval hladinu oleje, sundal s mechanikem hlavu a válec, sešteloval karburátor. Musí se počítat, že tam může bejt něco opotřebovanýho, proto je lepší si pár dní počkat než na to hupnout, jezdit a pak se něco posere. Jako nový majitel určitě nemůžu chtít ojetinu za malej peníz jako novou.

Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 17:02 | Nahoru | #47
ježiš já nechápu co řešíte....udávil 20let starou mášu a teď chce zaplatit generálku? do prdele lopatu

1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 17:17 | Nahoru | #48
cece nejak mi z te debaty unika jedna vec... znama prodala motorku, ty ji chces pomoct (poradit) a doj*ebany stroj uz stoji u tebe v dilne
to ten kupec je i tvuj znamy, ze mu to budes jako opravovat???

v opacnem pripade pokud jsi to vzal, jakoze na to kouknes a podle toho se uvidi co vymyslite se znamou, rekl bych, ze jste resp. ta znama je v haji... pac timto krokem ustoupila a vice ci mene uznava svou chybu (ktera neni!!!)...

jinak souhlas se vsemi, kteri radi poslat borce do haje!!! vedel, ze zere olej, predpokladam, ze nekontroloval a jestli to honil jen co to nastartoval... v tom pripade dobre mu tak...

Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 19:23 | Nahoru | #49
Otázka ovšem je, jestli se kupec dozvěděl, že dost žere olej. Jasně, že si to má kontrolovat, ale měl by se při nákupu dozvědět, na co si u konkrétní kupované motorky má dátvzhledem ke stáří a opotřebení dát pozor. Jinak je mi taky divný, že jsi od něj motorku v tomhle stavu převzal.

Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 19:26 | Nahoru | #50
Tak hlavně je dětinsky naivní se k právě koupenému stroji (něco už za sebou, má navíc známé drobnosti, cena určitě nebyla jako za nový) chovat jako k právě zajeté a perfektně připravené na sezonu když o ní neví jak byla ježděná, jak se chová, kolik a za jakých podmínek si pápne, tak každý o to více kontroluje před každou jízdou všechno. Koupit, nalétat skoro tisíc a pak se divit, na to je už pozdě Poučení pro příště, ale uniká mi, proč se s tím teď vlastně serete?

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 20:02 | Nahoru | #51
Baday, Mike70, dj_hroch> Známá mi zavolala, jestli se na to nemůžeme podívat, že se na tom něco posralo a druhej den mi s tím kupujícím dovezli vyndanej motor s dírou v bloku v dodávce... Na místě jsme se domluvili, že se na to teda podíváme a uvidí se, co a jak... Podle teorie nového majitele se tam nejspíš povolil nějakej šroubek a udělalo to díru do bloku! Známá tomu zase až tak nehoví, takže něvěděla co s tím je a co mu na to říct, podle toho, jak to kupující popisoval mohla dojít k závěru, že je to jen nějaká prkotina... Já jsem jim k tomu předběžně řekl, že se nejspíš zadřel píst a utrhla se ojnice, která nejspíš poničila válec, píst a možná i kliku a že taková závada se stává snad jen, když v motoru není olej! Nový majitel k tomu řekl, že ten olej opravdu nekontroloval, protože mu prodávající řekla, že byl nedávno vyměněn... Což opravdu byl...

Jinak je to myslím rok 1993, takže 17 - 18 let stará motorka...

Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 20:37 | Nahoru | #52
..že to vůbec řešíte, vůbec bych se s ním nebavil Tady máš motor, je vpí.i, ty jsi dobytek, kterej nekontroluje u starý motorky olej, honíš to studený a máš tu drzost něco chtít?? Tak se seber a mazej, třeba k soudu......

Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 20:45 | Nahoru | #53
Jestli jezdil bez oleje tak to pojde poznat skoro na všech místech v motoru. Jeho problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 20:52 | Nahoru | #54

DMC.motobiker píše: Nafotím to tak jako tak, to je jasné! No ten motor vypadá ještě celkem v původní stavu, ale kdo ví, to se uvidí až se do toho pustím! Známá to rohodně nepůlila, to jedině ještě někdo z předchozích majitelů... Ale na první pohled vypadá skoro jako novej, až na tu díru teda... Jinak ale je to holt mašina koupená v Česku, takže i když na tacho bylo nějakých 60 tisíc, tak to už mohlo být třeba i stočený, kdo ví...

Ozzy_> Bavíme se tu o mašině v ceně řádově 20 / 30 tisíc...

Uff, je toho tu napsáno hodně, postupně se tím budeme probírat, zatím všem děkuji! No je otázka, jestli se motor může zadřít jenom běžným opotřebením? Skrytá výrobní vada, to by byla docela náhoda, že by se to zadřelo po skoro 20ti letech provozu a minimálně 60ti tisících zrovna tak najednou, ale možné je všechno...

nechci se zastávat ani jedné strany,ale kámoš/53let/má také VX800,najeto přes kilo a také mu klekl motor.Příčiny stejné jak popisuješ-žrala olej,při akceleraci ze začátku sezony jen kouř občas z výfuků,na konci sezony dým jak z diesla.Nakonec jsem pro něj jel s vozíkem.Pokud budeš chtít,můžu na něj dát telefon a můžete se o tom +-pobavit. E:on ale olej 100%měl,hrkla mu myslím voda

Naposledy editováno 13.05.2011 20:54:20

Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 21:25 | Nahoru | #55
Možná vypadnul šroub spodního oka ojnice to by nebylo běžné opotřebení

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 21:29 | Nahoru | #56
DusanHaya> No vidíš to čoveče, o vodě ještě nebyla řeč... Motor mi dovezl bez chladiče, takže jestli tam voda byla a nebo ne, to už teď asi stejně nezjistíme... Každopádně i tu vodu majitelka kontrolovala, to vím... Jediná náplň, kterou neměnili, byla přední brzdovka...

bledemon> A co by to pak bylo? To se taky kontroluje při servisu? Nevíš po kolika Km?

Naposledy editováno 13.05.2011 21:30:32

Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 21:29 | Nahoru | #57
Jeden chlap odtud takhle při koupi VX naletěl.. Byl pro to v německu, za super prachy, alůe nepojízdná, údajně vadný startér.. No a tady v servise se zjistilo, že ne startér, ale zadřené ojniční ložisko.. Nakonec se myslím nějak motor zkombinoval motor s motorem z VS800, liší se myslím hlavami, dokonce s hlavami z VS se to nevešlo do rámu, ale je to už tak dávno, že si to vybavuju jen matně.

Každopádně tyhle motory na klice odcházejí častěji.. Ale co chtít, po takové době..

Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 21:36 | Nahoru | #58
Kurec palec, to mi hoši neříkejte, že VX800 je taková jebka! Vždyť je to vodník osmikilo s výkonem kolem 60ti koní - takovej motor musí být věčnej - a navíc jich jezdí po světě tisíce v Marauderech a Intruderech, ne? To mi hlava nebere! No ale jak už jsem psal, kdo ví, kolik to má ve skutečnosti už najeto? Motorka byla už trochu zašlá, ale lak má ještě originál a bořená asi také nebyla...

Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 21:39 | Nahoru | #59
kupuje motorku co ma uz nekolit let a neco najeto, to by mohl takle kazdou motorku pri koupi rozebrat a mikrometrem a uchylkomerem merit opotrebeni valcu,ojnice, pravitkem merit rovinnost bloku a hlavy, kupuje ojety stroj tak musi pocitat s tim ze se sem tam neco posere, kdyz mu to vadi, at si koupi novy,

1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 21:55 | Nahoru | #60
Je divné, že o zadřeném Introši 800 jsem ani neslyšel, ale zadřené VX (které jsou na našich cestách celkem rarita) byly v servise dvě za dva roky, co jsem tam vypomáhal.. Stejný motor, až na pár úprav, VX má výkon i krouťák vyšší o nějakých 10%. Zvláštní je, že VX má i vyšší krouťák než Introš a dokonce ještě v nižších otáčkách, člověk by čekal, že právě chopper bude mít vyšší krouťák a ono to je opačně..

Naposledy editováno 13.05.2011 21:56:24
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
VX800 Výfuky Suzuki VX 800 MonKeyF00T 1 11.10.2020 v 06:24 udinar
Výkonová restrikce VX800 Suzuki VX 800 moucan 15 7.9.2020 v 10:41 Kohlstein
Suzuki VX 800-potřebuji radu Suzuki VX 800 Kubita 1 22.8.2020 v 15:52 zdenysrx6
Benzín v oleji Suzuki VX 800 Hony14 11 17.3.2020 v 09:16 Borntobewild
Suzuki VX 800, nefunkční tlumiče Suzuki VX 800 EL_Pedro 18 21.9.2018 v 00:49 zdenysrx6

TOPlist