globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Zdravím,
po delší době bych tu potřeboval opět něco vážně pořešit...

Jde o to, že moje známá nedávno prodala motorku - celkem velice levně. Nový majitel si ji přijel obhlédnout, projel se, byl seznámem se stavem a o pár dní později si ji koupil a odvezl, všecho v pořádku... Ale, asi po měsíci ježdění a nějakých 700 - 800 Km, co na tom mezi tím najel, mu najednou ojnice podala ruku! A teď jak dál? Může to být skrytá vada? Nový majitel chce opravdu či nový motor platit půl na půl, což je ovšem problém, protože případná oprava bude stát minimálně polovinu ceny celého motocyklu, né-li i více...

Původní majitelku stroje dobře znám, stroj zakoupila v Česku s přibližně 60ti tisíci Km na tacho asi před 5ti léty, celkem se na něm za tu dobu najelo asi jenom nějakých max. 3 - 5 tisíc Km a to naprosto bez problémů... Nic moc se na tom během té doby neřešilo, a na motoru už vůbec ne! Známá věděla, že by to chtělo seřídit ventily a podtlaky, ale vzhledem k tomu, jak málo jezdí, se na to nakonec ani nedostalo - s tím byl nový majitel samozřejmě seznámen... Někdy minulý rok akorát měnili olej co vím, ale poslední jízdu před prodejem jsem na této mašině dělal novou STK a při jízdě nebyl znát žádný problém, jela jako normálně a navíc hladinu oleje jsem také kontroloval, stejně jako i ještě poté sama majitelka...

U tohoto stroje se vědělo, že si olej celkem bere a to né zrovna málo a nový majitel sám přiznal, že olej vůbec nekontroloval, jelikož mu původní majitelka říkala, že byl nedávno měněný a hladina je v pořádku... Navíc to údajně celkem krmil i za studena! První co mě napadlo je, že mu to prostě sežralo olej a motor se zadřel, dneska mi ho dovezli a zítra či o výkendu se na to podíváme, ale dle díry v karterech pod válcem hádám, že bude asi utržená ojnice, poškozený válec, poničený píst a možná i naklepaná klika! Navíc co mě úplně dorazilo byl fakt, že nový majitel tvrdil, že po tom co se to stalo motor ještě normálně nechal běžet a akorát jel jen na jeden válec a cákal z něho olej! Nechci vidět, jak to asi bude uvnitř vypadat...

Co by jste v takovém případě udělali? Může to být skrytá vada? Má nový majitel nárok na vrácení peněz a nebo na spoluúčast při opravě? Podle mého je měsíc a 750 Km celkem dost a navíc původní majitelka nemohla vědět, že to za pár Km křachne - jak nakoupila, tak i prodala a mašina jí sloužila naprosto bez potíží! Navíc když si koupím mašinu, tak si pořádně prohlédnu, co a jak je a jak jsou na tom např. i náplně, ne?

Celkem nepříjemná událost, známá by ten stroj ani neprodávala, ale zrovna staví a peněz nemají na zbyt, takže tohle je docela rána... Já osobně bych toho pána asi nějak slušně poslal k šípku s ponaučením, že kdo maže, ten jede a olej by se měl čas od času omrknout...
Anketa: Jak nejlépe tohle vyřešit?
Vzít motorku zpět, opravit na vlastní náklady
1%
3
Opravu zaplatit půl na půl a příp. prodělat
4%
9
Borce vyfakovat, způsobil si to on sám
95%
207
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 12.5.2011 v 23:50 | Nahoru | #1
majitel může říkat co chce, ale jakmile to nemáš od něj jakkoliv písemně (že tomu nakládal za studena, nekontroloval olej apod.), jako by to neřekl. Skrytá vada to samozřejmě může být, ale když přijde tvrdé na tvrdé, pravdu (pseudopravdu) řekne až soudní znalec.
Takovýchto případů je tady hodně, tedy zejména co se týče aut. Většinou to končí u soudu. Pokud podá žalobu (až ji podá a ty to budeš na 100% vědět přes vyrozumnění), pak bych se s ním dohodl na vrácení motorky. A on tu žalobu stáhne.
Výhoda spočívá v tom, že on mezitím na 99% do té motorky hrábne, nebo do ní pustí nějakého kamaráda "odborníka", takže už nebude schopen ti motorku vrátit v původním stavu. Takže jakkoliv by se to dostalo až před soud, nemá šanci ten soud vyhrát.

Každopádně bych se (být tebou) snažil vinu svést na něho a odmítl to řešit. Uvidíš co udělá (opravdu udělá, protože vyhrožovat může lecčíms) a pak se podle toho zařiď. A na žádný dopis od jeho "právního zástupce" nereaguj. Takových samozvaných "právních zástupců" je na světě milion

Naposledy editováno 12.05.2011 23:51:07

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

12.5.2011 v 23:56 | Nahoru | #2
seikos> No vzhledem k tomu, že už máme v dílně samotný motor s dírou v bloku, tak v původním stavu už to asi opravdu vrátit nedokáže... Každopádně díky moc za rady , uvidíme, kam to bude nadále směřovat...

Dneska už je pomalu o strach i něco prodat...

E: Jinak my samozřejmě ani nemůžeme dokázat či přímo tvrdit, že se to zadřelo proto, že tam nebyl olej, on tam klidně i mohl být, to už se teď bude ale dost špatně zjišťovat...

Naposledy editováno 12.05.2011 23:58:50

1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 00:00 | Nahoru | #3
to je těžko... kdyby s tim šel k soudu, tak má celkem šanci vyhrát... záleží na svědomí bývalé majitelky... buď se s ním nějak domluvit, nebo ho poslat k čoudu... pokud by to dal k soudu (což se kvůli pár korunám nevyplatí) a byl by X let bez peněz a bez motorky... a to si každý rozmyslí, protože se dá různě protahovat a čekej 5 roků na nejistý výsledek...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 00:32 | Nahoru | #4
Radim-CC> Ohledně stroje má bývalá majitelka svědomí čisté a ochota řešit to tu také je... Ale otázkou je, zdá má ještě vůbec důvod a povinnost to řešit...

Naposledy editováno 13.05.2011 00:32:55

1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 01:14 | Nahoru | #5
S tím už musí někdo počítat že když bere ojetinu tak něco riskuje. Navíc jestli ste ho se vším seznámili a máš to písemně tak bych ho poslal do prdele. Jestli s tím jezdil jak popisuješ tak je to ocas. Já když sem poprvé dovezl domů "malou" tak sem šecko zkontroloval - zrušil to neustálý svícení blinkrů , vyměnil přední i zadní brzdovku, promazal brzdový písty, vyčistil destičky, vyměnil olej s filtrem, vyměnil vzducháč, vyměnil chladící kapalinu, sešteloval citlivost brzdovýho světla, sešteloval vůli na spojce, dofoukal gumy a pak teprve jdu jezdit a vím že je to ok. Jestli se k tomu nový pan majitel choval jak ku*va k děcku tak ať si za to taky zodpovídá sám.

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 01:35 | Nahoru | #6
NIAU.no.a.co> přesně, prostě i když mi původní majitel řekně že dělal na mašině to a to (pokud mi to nedokáže fakturou) tak si olej, svíčky apod vyměním sám a vím co se dělo a co ne... pokud by za mnou někdo došel po měsíci (750km) od prodeje, tak s ním nemám co řešit...

1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 06:11 | Nahoru | #7
Nikde jsem nenašel o jaký stroj se to jedná. Ale 700 km je dost, bůhví co s tím prováděl

Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 06:35 | Nahoru | #8
Pokud opravdu praskla ojnice nebo něco takovýho, tak to původní majitelka mohla dost těžko vědět (a zamlčet). Takováhle závada se nijak neprojevuje, až to najednou ulítne. A 700km je hodně. Kdyby po 70, možná, ale jinak nezájem.

Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 08:01 | Nahoru | #9
Otázka je,co je vše napsáno ve smlouvě ohledně závad a stavu. To je základ... Pak by se dalo řešit,co s tím dál... Ale to bych jí musel vidět... Ale moje zkušenosti,co jsem radil klukům s autama, kdy se taky párkrát stalo,že např. měsíc po prodeji CRX došlo k zadření (protože kupující byl vůl a točil 15let starý motor studený) a tatínek dělal bububu se soudem atd. a když se poslal kamsi,tak nic...

Já když prodávám auto (páč k motorce jsem se ještě nedostal... ),tak jako přílohu dávám kupujícím podepsaný seznam závad (naposled to bylo včetně spotřeby oleje).

Naposledy editováno 13.05.2011 08:05:14

Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 09:07 | Nahoru | #10
800km nekontrolovat olej u stroje, co ho žere? Vždyť to dokáže sežrat litr dřív než za 500km, když to trochu honíš.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 09:56 | Nahoru | #11

gerrik píše: Nikde jsem nenašel o jaký stroj se to jedná. Ale 700 km je dost, bůhví co s tím prováděl


Jedná se o Suzuki VX800! Já právě zatím nevím, jak vypadá smlouva a co tam všechno je, to se musím optat... Právě známá je celkem slušná a dost věcí řeší jen na dobrý slovo, takže těžko říct, ale snad tam tyhle základní věci budou...

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 10:20 | Nahoru | #12

DMC.motobiker píše: Jedná se o Suzuki VX800! Já právě zatím nevím, jak vypadá smlouva a co tam všechno je, to se musím optat... Právě známá je celkem slušná a dost věcí řeší jen na dobrý slovo, takže těžko říct, ale snad tam tyhle základní věci budou...



No snad... Už jsem viděl i moc pěkný cáry papír,které byly nazývány smlouvou...

2 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 10:23 | Nahoru | #13
mno jako jestli se kamosce chce se podilet na oprave tak at se domluvi, pokud ne tak at to da novej majitel klido k soudu, bude muset dokazat on ze ta zavada tam byla uz pri prodeji.. a osobne si myslim ze tohle bude tezky prokazat...

Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 10:27 | Nahoru | #14
já bych ho taky poslal k šípku, ikdyž by u soudu šanci měl... mám pocit, že tu kdysi psal DavR1, že zákon je spíš na straně kupujcího a že má velkou šanci vyhrát...

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 10:29 | Nahoru | #15

assassin píše: mno jako jestli se kamosce chce se podilet na oprave tak at se domluvi, pokud ne tak at to da novej majitel klido k soudu, bude muset dokazat on ze ta zavada tam byla uz pri prodeji.. a osobne si myslim ze tohle bude tezky prokazat...



a hlavně, kdo by se šel soudit, když je to běh na dlouhou trať, spousta času nervů s nejistým výsledkem... a ještě riskovat v případě neúspěchu soudní výlohy... to se kvůli troše peněz nevyplatí

Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 10:41 | Nahoru | #16
hele asi takhle....při demontáži bych to všechno fotil....měrku...prostě aby byli důkazy.......po měsíci ježdění a pokud tam neměl olej,tak je to 100% jeho konina,protože v každým návodu je psaný,před jízdou zkontrolavat hladinu oleje...jasně nikdo to nedělá,ale je to jeho blbost že si to nepohlídal. Být tebou bych se do opravy teď nehrnul a nechal to v celku. Borcovi bych slušně vysvětlil že jaksi si za to může sám a že odmítáte participovat na opravě. No a počkal bych jestli to dá k soudu. V okamžiku kdy by to opravdu dal k soudu, bych s ním přestal osobně komunikovat a komunikoval by s ním jen můj "právní zástupce". Tp by ho mohlo sklidnit a zbavit se ho

1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 10:42 | Nahoru | #17
Pocitam ze se bavime o masine tak za 30 / 40 tisic ? To se nekomu vyplati soudit ?Vzdyt to jsou dva pprumerny mesicny platy. Vy ste s tema soudama jak svihly

Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 10:45 | Nahoru | #18
800Km je už docela hodně veliký nájezd po koupi. On bude muset posudkem dokázat, že motor byl načnutý už v době prodeje, pokud to dodá, tak kamarádka eventuelně opak. Ale pokud na motoru bude patrné, že byl spuštěněj ještě po tom co vylítla ojnice, tak v soudním podání zmínit, že takové jednání je technická prasečina, k tomu tam samozřejmě připsat, že se dá i dovodit, že majitel motorku vytáčel za studena atd. a v podstatě se k ní choval jako prase.

2 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 11:50 | Nahoru | #19
Tady se vždy většina přikloní na stranu tazatele Ale koukněte na to z druhé strany. Koupíte moto a po měsíci se něco vyrve z karteru. Může to vůbec způsobit nedostatek oleje?
Nebo došlo "jen" k zadření a až další jízdou k přetržení?

Podle popisu to vypadá spíš na skrytou vadu (pro obě strany) a ne za běžné opotřebení nebo nesprávné zacházení. U soudu může kupující klidně vyhrát (pak má právo na opravu nebo slevu). Nemusí skoro nic dokazovat, protože: § 616 (4) Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
Naopak dokázat nenačnutý prodávaný motor, nebo nesprávné zacházení bude na prodejci - a to je obtížné.

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 11:53 | Nahoru | #20
bledemon> Stalo se mi něco podobného, koupil jsem motorku a na první vyjížďce motor v řiti. Bylo to tři měsíce po koupi, ale vyjížďka byla první, najeto od koupě necelých 100km, tak se prodejce ani málo necukal. Za 100km nesežere litr oleje nic, co není po smrti. Ale za 800 už ano.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 11:55 | Nahoru | #21
bledemon> hele jestli motor při prodeji běžel normálně,neklepal,nebo něco podobnýho tak pochybuju že byl motor nějak načlej...u staré mrdky musíš počítat s tím že ti nějakej olej vezme...no a pokud to něco spapá a já se za měsíc a najetí 800km na to ani nepodívám tak jsem vůl a můžu si za to sám. Když koupím něco staronovýho,tak to kontoluju i při projížďce,abych věděl jestli papká,či ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 12:04 | Nahoru | #22
trins> co když měla ojnice vnitřní vadu, nebo došlo k únavě "nespotřebního" materiálu, to při prodeji nikdo nepozná
Kupující nebude u soudu práskat sám na sebe, že sral na údržbu a správné zacházení.

Naposledy editováno 13.05.2011 12:11:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 12:10 | Nahoru | #23
bledemon> tak jestli ojnice měla vnitřní vadu,tak pochybuji že by se vada projevila až po X letech a najetí XX tisíc kilometrů. U ojetého stroje se MUSÍ počítat s určitým opotřebením a tím pádem s případnými náklady na opravu..........co by jsi řekl,kdyby jsi prodal auto,která má najetý poctivých 148000km a ve 150 by odešel EGR ventil za 20tis. Přitom životnost toho ventilu je od 80ti do 150ti tisíc. Je to skrytá vada,nebo ne?

1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 12:10 | Nahoru | #24
Panacci toto se tu resi porad dokola..vecina by vse hned vracela..ale bohuzel!
Mrka je STARA a najeto milion...I kdyby ji zadrel po prodeji hned ten den tak bejvalemu majiteli muze co HOVNO! Skryta vada to neni pac mrdka pred tim normal fungovala..a je to ojeta mrdka..Tedy ma smulu chlapec
A soudit se muze...

najel pres 700km tak za tu dobu mohl motorku vykurvit klidne 10x...

trins - K egr ventilu..ano skryta vada to neni..pac pred tim fungoval

Bludevil - tos me velike stesti ze s prodejcem si se domluvil...jinak bys zmohl hovno po 3 mesicich i kdybys najel 0km Mohl si to stocit

bledemon - Pletes si panacku s pojmy s dojmy skryta vada je zakytovanej prasklej RAM a ne to ze motor ti normal vrci je ojetej jak ludra pres 10let a nejto milion a ze ti po nejake dobe odejde...to ti odejde vsechno.Vyhral bys hovno

Naposledy editováno 13.05.2011 12:21:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 12:16 | Nahoru | #25
z-x-r> tím jsme se dostali k tomu že motor normálně fungoval,tím pádem má panáček smůlu

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 12:18 | Nahoru | #26
trins> sefe po teto dobe i kdyby mu to nefungovalo druhej den..ma smulu i tak...I za hodinu...vezmu koupim od tebe mrdku..a zajedu za roh a budu ji tocit na omezovat na studeno 10 minut a motor je ko..a chci penize zpet..das mi je?
Proste smula

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 12:20 | Nahoru | #27
trins> tak když egr neodešel do těch 80tkm, tak jde o běžné opotřebení

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 12:23 | Nahoru | #28

bledemon píše: trins> tak když egr neodešel do těch 80tkm, tak jde o běžné opotřebení


to stejné se dá ale říct o motoru...prostě odešel běžným opotřebením.
Nezlobte se na mě ale pod pojmem skrytá vada mám představu svařované klikovky(přece nebudu půlit motor když kupuji moto),nebo navařovaný kola v převodovce

1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 12:24 | Nahoru | #29
No, takže především by bylo dobré zjistit CO SE STALO A PROČ SE TO STALO...

Jestli došlo k zadření díky chybějícímu (spotřebovanému)oleji (což se mi nezdá, to by nebyla díra v bloku) - i v návodu na obsluhu je napsáno - PŘED JÍZDOU ZKONTROLUJTE..... MEZI JINÝMI I HLADINU OLEJE V MOTORU. Tím se jaksi výrobce proti takovýmto situacím chrání.

Nafoť to a dej sem fotky...

Motor byl složený originál nebo už byl půlený ?

Ojnice praskla dole v některém z ok nebo jinde ?

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

13.5.2011 v 12:28 | Nahoru | #30

trins píše: to stejné se dá ale říct o motoru...prostě odešel běžným opotřebením.
Nezlobte se na mě ale pod pojmem skrytá vada mám představu svařované klikovky(přece nebudu půlit motor když kupuji moto),nebo navařovaný kola v převodovce



Sefe rekl jsi to do puntiku....vice nema cenu se k tomu vyjadrovat.
a dale ma smlouvu kde podepsal ze je obeznamen se stavem a vse si SAM prohledl..A to ma smulu 2x

Reknu vam jednu vec..Uz je to davno..Testoval jsem jednu 125ku zanovni 2leta starou...prodejce rikam poradne to zahrej at to muzu projet...jo jo ok jedu vyjedu za mesto a jak jsem jel? Porad plnej vsechny kvalty a na kopcu asi po 2km jsem ji ZADREL
Seklo se kolo a ja byl na miste a smitec..
Take jsem rekl jo mas to posrane a nejede ti to.
Koho to byla chyba? Moje! Nastesti to byl kamos a jak to schladlo tak to rozchodil a ja mu dal 500 od cesty a za srani s tim.
Jinak toto udelat jinej rekne smula a jde do pice...
Co z toho plyne?

Naposledy editováno 13.05.2011 12:32:18
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
VX800 Výfuky Suzuki VX 800 MonKeyF00T 2 17.11.2022 v 12:27 Hanysmarea
Suzuki - mechanismus spojky Suzuki VX 800 AveKT 26 21.7.2022 v 14:39 AveKT
Oprava VX800 Suzuki VX 800 Dargen 1 12.4.2021 v 04:37 hondaman1
Výkonová restrikce VX800 Suzuki VX 800 moucan 15 7.9.2020 v 10:41 Kohlstein
Suzuki VX 800-potřebuji radu Suzuki VX 800 Kubita 1 22.8.2020 v 15:52 zdenysrx6


TOPlist