globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
9.5.2011 v 15:19
Dovolím si založit vlákno přímo o FMX, páč toho tady o něm vesměs moc není a jak je to teď můj "silniční" mazlík, tak se mu teď trochu věnuju.Vím, že je o FMX přímo fórum,...ale tam to nějak usnulo,...co odešel hlavní "moderátor", co FMX sám vlsatnil.
Přátelé a kamarádi co mě znají ví, že jsem ho nedávno pořídil a to celkem za pár korun,...a že nevyržím s motorkou jen tak bez nějakého toho tunění .Když jsem ho pořídil tak levně (63 tis.), "ještě do něj nějakou korunu pustím", jsem si říkal.V prvé řadě opravdu nechápu, proč je to FMX v origo tak utažený. Investoval jsem do laďáků od Sharonu (10 000,- i s půlkou svodů+tlumivky), DynoJet Stage 2 (1500,-), KN filtr,...který jsem měl z předešlé motorky SLR 650, a motorka jede jak píchlá svině. Jde krásně za plynem,...plyn reaguje okamžitě a krásně se zberchává z nízkých otáček bez cukání a jde i ochotně vytočit.Teď je na ní radost svezení!Včera jsem zkusil na chvíli maximálku a dala k mé spokojenosti 160 km/H, což je paráda. Na svou FMX jsem ale přidal plexi (nad 130 už je to bez plexi dost hustý) a o zub větší kolečko.Tím, jak výkon celkem znatelně narost, o zub větší kolečko není vůbec problém,...motorka je krásně svižná a 1-2-3 slušně potahá ručičky.Jak jsem psal, to "zavření" z výroby nechápu, páč to myslím dost lidí od této motorky odrazuje. Jak spousta lidí ví,...je to osvětčený motor z XL, XR, Dominátor, SLR, FX,...jen u toho FMX je nejzavřenější. Ale po těchto uprávavách a seřízení-bohatosti směsi, motor teprve ukazuje co v něm je.Sice je to trochu pakec, najít ten správný poměr odporu výfuku-s tlumivkama k poměru více variantám otevřeného sání a ještě pak poladit bohatost směsi, aby motor opravdu šel a reagoval jak má.Ale výsledek,...když je dobře nastaveno a seštelováno opravdu stojí za to!U toho Dynojetu, laďáků a otevření filtru to není o jednom univerzálním nastavení jak je v návodu,..proto moc nechápu, jak to dělají, když si to dá někdo do servisu-namonotvat DynoJet.Páč to chce trochu trpělivosti to správně naladit,...a na to určitě v servise prděj. Musí to být dobře ošéfováno,..ten poměr vzduchu a trysek, laďáků,...atd, jinak je to k prdu.Včera jsem si dal menší výlet tak 300 kilásků a jsem z té motorky teď vyloženě nadšenej. Teď teprve je to nádherný svezení.S DynoJetem, Laďákama s tlumivkama, o zub větším kolečkem a "spešl" molitan.filtrem jsem naměřil spotřebu 90-120 lehčí jízdou 4,7 litru.S rozjezdama plnej a po rovinkách 120-140,...a to jsem jí fakt držel pod krkem, spotřeba vyšla na 5,8 litru na sto. Přidám nějakou z posledních foto pro inspiraci pro FMX-áky.



















Naposledy editováno 28.12.2012 11:52:21

1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

9.5.2011 v 22:40 | Nahoru | #31
půjdou kola z doncka na fmx??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

9.5.2011 v 23:04 | Nahoru | #32

naprcccs píše: půjdou kola z doncka na fmx??


...já myslím, že by s nějakou lehkou úpravou šly.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

9.5.2011 v 23:42 | Nahoru | #33

Matess727x píše: ...já myslím, že by s nějakou lehkou úpravou šly.



kámoš chce enduro ráfky,našel jsem tady na m.cz zadek z doncka a osku má stejnou ale nevím jestli tam bude stejný kotouč

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

9.5.2011 v 23:47 | Nahoru | #34
no s tou rychlosti mam 75 kg a dostanu se asi na 155 takze verim ze s tim vetsim koleckem tak 160 das. ale pri tech 150 mam pocit ze motor vyskočí a schová se za svodidla. do 130 je vse ok pak uz to nama cenu to točil neni to prijemny.
Zvazuju niny pneu premyslim o Dunlop Mutant zdaji se me takoví tereni aby se dalo aji na polnačku a tak. mate s nima nejaky zkusenosti nebo znate nejaky jiny pneu víc do terenu?

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

10.5.2011 v 00:20 | Nahoru | #35
Honza89: Tak ten motor nepřetočíš,..omezovač ho nepustí, takže se nemusí člověk bát to chvíli podržet. Ono ani o tu maximálku nejde,..stejnak se na silnici v provozu rychlosti bojím. To jsem jen tak testnul.Jde o ten zátak a jak to po těch úpravách jede.

Naposledy editováno 10.05.2011 00:33:37

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

10.5.2011 v 00:30 | Nahoru | #36

naprcccs píše: kámoš chce enduro ráfky,našel jsem tady na m.cz zadek z doncka a osku má stejnou ale nevím jestli tam bude stejný kotouč


...do zadu by myslím šel z Doncka bez úprav,..kotouč bude souhlasit.Ale na předek myslím ne.

Naposledy editováno 10.05.2011 00:31:59

1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

10.5.2011 v 00:57 | Nahoru | #37
A pak také pánové,...jsem zapoměl na to, že jak jsem to různě zkoušel, testoval-projížděl, kombinoval nastavení a přenastavoval, tak jsem zjistil, že s origo-Sharon tlumivkama co jsou k laďákům, to jede o chloupek lépe, jak s úplně otevřenýma koncema. ....je to možný?...že by to nějaký maloučko odpor snad možná potřebovalo?To mi není jasné. Ty tlumivky jsou takový trochu jinak řešený, než klasický co jsem kdy viděl a přitlumí jen trochu, ale přijde mi to zvláštní.

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

10.5.2011 v 11:54 | Nahoru | #38

Matess727x píše: A pak také pánové,...jsem zapoměl na to, že jak jsem to různě zkoušel, testoval-projížděl, kombinoval nastavení a přenastavoval, tak jsem zjistil, že s origo-Sharon tlumivkama co jsou k laďákům, to jede o chloupek lépe, jak s úplně otevřenýma koncema. ....je to možný?...že by to nějaký maloučko odpor snad možná potřebovalo?To mi není jasné. Ty tlumivky jsou takový trochu jinak řešený, než klasický co jsem kdy viděl a přitlumí jen trochu, ale přijde mi to zvláštní.



Nevim co ti na tom prijde zvlastni...pac Sharon a jine ceske vejfuky jsou jen RVACE
Nic vice ci mene...
Muj doma racing na drz400e take nema diru jak do komina co ma kamos na stejnym drz od ceskeho rvace a take mu to jede hure.
Od toho je LADAK co se ladi
Tys ho trochu poladil tlumivkou.

1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

10.5.2011 v 12:02 | Nahoru | #39
Z-X-R: Jasný,...vím že "laďák" se ladí přímo na konkrétní motor,...ale to "pan Sharon" právě, alespoň co říkal a dal grafy z brzdy dělal.S motorkou jsem tam nemusel,...dělal jich už prý několik na FMX.Jinak vždy, co jsem zažil, když jsem dal "laďák",...myslím tedy nějakou koncovku-rouru na 4T, tak to vždy jelo nejlépe při plný díře.Tak proto mě to trochu u toho FMX překvapilo.Ono by to bylo ale třebas zase jinak, kdybych jinak nastavil DynoJet a poměr sání atd.Tam se totiž to sání podle návodu k DynoJetu trochu upravuje,...a to se mi moc nezdálo.Tam je to ale všechno dost závislé na celkem jemném dolazení a ošéfování poměrů benzínu-trysek, vejfuků a sání,...a šroubku bohatosti.Stálo mě to skoro dva dny nervů, než se mi to takto povedlo.

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

10.5.2011 v 12:21 | Nahoru | #40
Matess727x> Mates ten jeho graf vykonu je to ze na to dal nejakej rvac a ukazal co to udelalo na brzde...Dale sam vis jak se s brzdou da delat veci co si sam zakaznik preje...
Bylo zde o tom toho napsane dost.
Tedy toto zadne ladeni neni..jen to co udela po namontovani a jeste jak rikam...Na brzde ti naladi cokoliv na papir cokoliv.
Sam dobre vis ze opravdove ladeni je jaksi vice nez namontovat jeden vyfuk a zmerit.
VIZ Akrapovic.
jo jina vec a do ceho bych sel je treba presna kopie akrapovice treba klidne od sharona to bych si koupil
Takto to delaj s vejfukem Yoshimura trioval spesl sharon.Ten by mohl bejt v cajku.

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

10.5.2011 v 12:40 | Nahoru | #41
Z-X-R: To je jasný, že opravdu lazený koncovky by byla asi jiná cenová liga,...šak taky ty od Sharonu byly za desítku i s těma půlkama svodů a s tlumivkama.Já chtěl ale hlavně dát do řiti ty origo koncovky, páč to jsou dvě obrovský těžký ucpaný popelnice. Trochu mě překvapil i ten DynoJet, že to potřebuje dost ošéfovat,...a pochybuju o tom, že kdybych to dal někam do servisu,...jak to pár kluků co jsem četl udělalo, že by se s tím někdo tak sral jako pak při tom lazení já. Ono s tím Dynojetem, když je na pytel nastaveno,...může to jet klidně i hůř, než před tím.Určitě se to nedá brát podle toho návodu co k tomu je. Chce to, aby si s tím sám člověk trochu pohrál,..když tomu rozumí.Když tomu nerozumí, tak to upřímnou soustrast se do toho hrabat.

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

10.5.2011 v 12:43 | Nahoru | #42
Původně jsem chtěl otevřít originální koncovky podle návodu na rikiho fóru, ale taky jsem si plánoval nechat originální (pro případný prodej, abych fmx mohl prodat v původním stavu). Ne každý stojí o hlasitou motorku, třeba kvůli sousedům. A tak jsem jedny použité koupil. Z plánované úpravy sešlo, objednal jsem si koncovky arrow. Kdybyste někdo měl zájem o ty originál koncovky ve slušném stavu, dejte vědět. Jenom mi leží v garáži v krabici.

1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

10.5.2011 v 12:47 | Nahoru | #43
Yed69: Jaká je cena těch origo koncovek? Mě kamarád co dělá vejfuky docela nadal,...že jsem ty origo hned prodal,...že jsme s tím mohli trochu polaborovat, tak mě to teď docela štve.

A jak jsi spokojenej s těma Arrow?

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

10.5.2011 v 13:42 | Nahoru | #44
Matess727x> platil jsem za ty origo 2 litry. Na motce nebyly a garáž je suchá. Tak bych byl spokojený, kdybych za ně zase dva litry dostal. Kocovky arrow jsou zatím na cestě od výrobce do Ymoto. Takže ještě nevím:).

Mám dynojet2 a KN filtr, trysku 160. Z airboxu jsem akorát sundal to gumové "koleno". Jinak beze změny, sundavat ten přídavný vzduch na spálení splodin se mi nechce. Uvidíme, snad to bude dobré.

1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

10.5.2011 v 15:04 | Nahoru | #45
Yed69: Tak o těch koncovkách se kdyžtak domluvíme ok?Co se týče toho airboxu,...zkoušel si nevyndávat to gumové koleno?...mě to s ním funguje lépe,...taky na 160 trysku.Ten eko.ventil už dal pryč kluk co mi FMX prodal.Udělal to pěkně,...krásně všechno precizní prácička.

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

10.5.2011 v 16:39 | Nahoru | #46
Matess727x> Ok, jestli ty koncovky chceš, jsou tvoje. Nechám je zatím v garáži. Pokud bys měl cestu na Prahu, vyzvedneš si je. Pokud bych já jel dřív na chalupu do JČ (a nebudu tam cestovat na motorce), pojedu přes Tábor a vezmu ti je do auta.

1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

10.5.2011 v 16:41 | Nahoru | #47
Zdar panove..
Koukam na debatu o maximalkach, vyfukach ,K&N atd.. :)

Ja sice sve FMX o velikonocich prodal,ale neco jsem na nem najel..Mel jsem pouze vyfuky Leo Vince X3 a z nich vyndany tlumivky a malicko se poladila bohatost smesi..Nic vic..
Prevod origo..Vazim 90Kg a dostal jsem se z mirnounkeho kopecka na Vmax 160km/h.. :) Ale jak tu nekdo psal,motoru se asi muselo zdat o certech..
Jinak zatah je oproti treba DR 400SM o dost vetsi,coz je dany objemem,to je jasny..Rekl bych,ze letadlo to neni,ale zadna mrtvice taky ne..je to minimalne srovnatelny s DR 650,ktery taky nejede nejhur.. ;)

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

10.5.2011 v 16:53 | Nahoru | #48
Matess727x> Myslím si, že mi to bez toho gumového kolena jede dobře proto, že mám pořád to sekundární vstřikování vzduchu namontované. Bere si víc vzduchu. Laborování pokus/omyl nastane, až namontuju ty nové koncovky. To možná budu muset dát ještě výš jehlu, uvidíme.

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

10.5.2011 v 17:01 | Nahoru | #49
Martyp> Jasně, jede docela hezky do těch 130, pak už na ní fouká. Štítek vepředu nemám. Hlavně mi dělá dobře to bumbumbumbum zvukem chlazeného jednoválce. Memám při jízdě pocit, že ležím břichem na cirkulárce

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

10.5.2011 v 18:13 | Nahoru | #50
Martyp: S těma LeoVinčatama bez tlumivek,..to už musel bejt docela rachot ne?....nemáš nějaký video, jakej to mělo zvuk?Já mám ty Sharony s tlumivkama,...a už je to u mě docela na hraně.Víc už bych nechtěl, aby to řvalo. Ikdyž, teď odpoledne jsem motku půjčil kamarádovi,...nejen, že byl překvapenej, jak to jede a jakej je to mazlík ovladatelnej (má cestovní velký okapotovaný enduro),....prohnal se předemnou parkrát u nich mezi barákama přes náves a nebylo to vůbec tak hrozný s tím randálem, jak jsem si myslel.Ono když na tom člověk sedí a otevře to, tak má pocit, že je to hukot. Ale není to tak divoký.

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

10.5.2011 v 18:52 | Nahoru | #51
koukám že se tu řeší leo vince laďáky sám video nemám ale zní to asi nějak takhle www.youtube.com/watch jinak z toho videa moc nepoznáš když sem to pučoval kamarádovi a jel na tom bez těch tlumivek tak můžu říct že brutál sem si kolikrát říkal že když jedu přes město proč všichni tak čuměj jinak si myslím že každej laďák bez tlumivek dělá rachot ale co sem se někde dočet tak RP čka sou na tom nejlíp co se týče hlasitosti

Naposledy editováno 10.05.2011 19:02:52

1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

10.5.2011 v 18:58 | Nahoru | #52
Matess727x-ty jen porad ladis ja se v dominu taky rejpal nejakej patek nez jsem to trochu podle me doladil jak ti to jinak jede?ja dal o dva zuby vic na rozete a 1 a 2 porad na zadni na pridani plynu ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

10.5.2011 v 20:05 | Nahoru | #53

jungen píše: Matess727x-ty jen porad ladis ja se v dominu taky rejpal nejakej patek nez jsem to trochu podle me doladil jak ti to jinak jede?ja dal o dva zuby vic na rozete a 1 a 2 porad na zadni na pridani plynu ..


...tak ono mě to "tunění" baví,..krom pak toho ježdění samozřejmě.

1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

11.5.2011 v 10:18 | Nahoru | #54
Matess727xx..covece video asi nemam nikde zadny,mam dojem.. :( Ale motorku jsem prodal znamemu,takze bych mozna nejaky mohl schrastit..
Kazdopadne zvuk..Predstav si motokrosa s ladakem,a vis,jak to bublalo.. :) Ono kdyz se vyndaly tlumivky,tak ty laufy jsou v podstate z 1/3 uplne prazdny.. :) Ale zvuk nadhernej!
Kdyz jsem bike koupil,tlumivky tam byly,pak jsem je zkusil vyndat a rikal jsem si,ze je to moc..Ale po ujeti 20ti km,uz jsem ani nepomyslel na to,ze bych je dal zpet..Ale fakt je ten,ze kdyz jsem jel kolem rady zaparkovanych aut a trosku pridal,tak sem rozhoukaval alarmy,na pozadani.. :D A kdyz sem jel palbu,tak pri zavreni plynu si obcas krasne strelila.. :)
S tlumivkama ve 120km/h jsem neslysel nic..bez nich tak akorat jsem vedel,ze pode mnou krasne duni jednobuch..A jednobuch dle myho musi delat brajgl.. :)

Luk8sh: Jj,taky bych to tak videl,ze kazdej ladak dela brajgl..otazka je,jak jsou udelany prepazky,kdyz vyndas tlumivky..Treba Leo Vince vubec "klasicky" prepazky nemaj,je to vevnitr poskladany z nekolika mensich trubek nad sebou.. :)

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

11.5.2011 v 12:46 | Nahoru | #55
Zdravim ,co všechno obnaší přetryskování karburatoru,popřípadě co by bylo nejvhodnější za trisky atd,mam tam pouze K N filtr a na kompletni vyfuky nemam tkaže tam nechám origo ale zajimalo by mě jak je to s tim dino jetem díky za odpověď

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

11.5.2011 v 15:08 | Nahoru | #56

Martyp píše:

Luk8sh: Jj,taky bych to tak videl,ze kazdej ladak dela brajgl..otazka je,jak jsou udelany prepazky,kdyz vyndas tlumivky..Treba Leo Vince vubec "klasicky" prepazky nemaj,je to vevnitr poskladany z nekolika mensich trubek nad sebou.. :)



nedelal si nekdy u tech ladaku tesneni vsim sem si ze mi to trochu netesni u spojeni se svodem zatim sem to nerozebiral , bo nevis kde to sehnat to tesneni ?

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

11.5.2011 v 19:17 | Nahoru | #57
Kotlasek: Ale u toho Dynojetu to není jen o "přetryskování".A hlavně,...u toho DynoJetu se tryskuje na menší trysku než je origo, ale je tam zase slabší jehla s naprosto jiným průběhem zůžení, tedy s jiným poměrem nasávání směsi při otevření plynu.Pak taky, vrtá se další dírka do šoupěte které zvedá podtlaková membrána, na kterou tlačí nějakou silou pružina, která je v sadě Dynojetu jiná-kratší a měkčí.Takže tam nejde jen o přetryskování. S DynoJetem se mění celej průběh nasávání směsi a rychlosti reakce šoupěte na otevření klapky plynu. Jinak v DynoJetu jsou 3 trysky,...podle toho, jestli máš laďáky a KN filtr, či jen KN filtr s origo výfukama, nebo vše origo a podle toho trysku vybereš. Jen přestryskovávat origo karbec je nesmysl.Jestli tomu dobře nerozumíš, tak bych se do toho v žádném případě sám nevrtal.Sice DynoJet není za darmo,...za těch 1500,- ale podle mě jediná cesta, jak to FMX oživit. A podle mě to určitě stojí za to.Teď je to pro mě opravdu radost projížďka. Nejlepší stav je, když si člověk dokáže ten Dynojet namontovat a nastavit sám.

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

11.5.2011 v 22:49 | Nahoru | #58
Moje
[URL= tím dalekohledem to nejsem já - to je můj bodyguard.

Naposledy editováno 12.05.2011 22:26:04

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

11.5.2011 v 23:19 | Nahoru | #59
Kolic: Kde jsi to byl na ní?

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

12.5.2011 v 08:48 | Nahoru | #60
Takže moje zkušenosti:
Dynojet, KN, koncovky Gianelli. Oproti doporučení Dyno mám trysku origo, tzn. 168, bohatost 2 a 1/4 otáčky (možná lehce přidám, tak o 1/8), jehla na 3 zářezu, násoska v airboxu zanechána, stejně tak (prozatím) sekundární vstřikování vzduchu, origo převod.
Moto jde lehčeji, krásně táhne, vršek chybí - což mi nevadí - nevyužívám. (Vmax. 160 km/h při mých cca 90 kg)
Na 1. není problém, aby se zvedala s plynem. Jedinou nevýhodu vidím v tom, že v určitých stálých otáčkách je motor lehce ucukaný, ovšem vždy je to něco za něco - chtěl jsem dobrý spodek - ten tam je, takže s něčím jako mírné cukání (skoro až neznatelné) se dá počítat..
Předem upozorňuju, že není úplně výhodné tyto úpravy dělat - ano, moto jede opravdu hezky, ale nasypete do toho cca 15 tis. Kč (pokud budete mít vše nové a ne z druhé ruky).

Takže za mě - po cca 3 tis. km s úpravama (předtím 10 tis, km bez úprav) - spokojenost!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motard - šířka zadního ráfku Honda NX 650 Dominator, Honda FMX 650 kovosrotmorava 13 3.7.2023 v 16:20 Ghost-CBR1000rr
Přepínač tlumený/dálkový Honda FMX 650 honzaxrdakar 22 14.12.2022 v 20:47 350_634
Vypadený kluzák tlumiče při výměně ... Honda FMX 650 Pejvlh 25 25.7.2022 v 18:42 docent
FMX 2006 25kW Honda FMX 650 Stenly9001 1 16.9.2021 v 21:12 milonovo
Blastry Honda FMX 650 Mufitko 1 14.9.2021 v 15:35 ja1


TOPlist