bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tiger XC800 zkušenosti
Moje mini-recenze

Po velmi nevydarene komunikaci ze strany DK Racingu, jsem nastesti natrefil na fajn motorkare, ktery mi Trimph XC800 pujcil na skoro cele dopoledne. Takze diky jemu, jsem mohl motorku trochu projet. Jelikoz nejsem spisovatel a soustredim se na body, ktere me zaujali, berte to prosim tak, ze muj dojem muze byt ciste subjektivni. Bohuzel zadny teren jsem s nim nejel, protoze bych se stejne bal, ze s vypujcenou motorkou neco udelam a vlastnik pak bude litovat jake trubce to motorku pujcil. Pneu na nove motorce jsou ciste silnicni a zadni ma 150ku, coz muze trochu limitovat vyber pneu. Po otoceni klicku se standardne rozblikaji kontrolky s tim, ze dokud nevyjedete, tak blika ABS. Nejak jsem nechapal kontrolku vypadajici jako na kontrolu tlaku v pneu, ale nemusim vedet preci vse. Motorka ma klasicke duse a vzhledne rafky v cerne barve. Uz jsem se vycerpal psanim, takze dal jen v bodech

Neutralni:
* bila barva je asi nejhezci
* je potreba si zvyknout na najeti neutralu, ale jinak chod prevodovky v pohode
* mechanicky plyn
* nema prepinani palivovych map, ale v tehle cenove kategorii je to normalni
* ve srovnani s podvozkem co mam ja (WP+zadni original Supertenere) je o neco tvrdsi
* nutno dat poradne chranice pacek, jelikoz ty original nevydrzi polozeni motorky, ale za tu cenu zeee...
* pro me nutno dokoupit nastavce riditek
* pri brzdeni motorem si i s original vyfukem lehounce "zaprdi", takove holcici prdiky (nebo utlumeny Wartburg )

Pozitiva:
* dvoudilne sedlo, docela pohodlne ale nevim jak to bude s delsim cestovanim, jelikoz to bych musel mit motorku na par set kilometru, da se zvednout asi o 2cm, coz bylo pro me tak sotva akorat (mam 189cm)
* zadni sedlo se odemyka vzadu a da se pod nej schovat zakladni vybava, bohuzel jine ulozne prostory motorka nema
* vypinani ABS je v menu pristrojovky
* jiz v zakladu 12V zasuvka
* ukazuje v zakladu zarazenou rychlost
* uz na 6ku motor zabira od cca. 42km/h
* nastavitelne packy
* gumove naslapy se daji vyndat v cuku letu
* jednoducha vymena prednich zarovek
* fakt lahodny motor, ktery necuka, nekucka ale proste jede dole normalne a nahore jako 4hrnek. U sve motorky hleda 6-ku, tady jsem hledal 7-ku v prevodovce.
* podvozek na to, ze se jedna o rozpoctovku je fakt dobry a jeste k tomu stelovatelny (jen fakt zaklad)
* pocitove lehka motorka
* zadni brzda brzdi velmi dobre
* ABS je dobre davkovane, zadne zbesilosti, jako u nejakych jinych motorek
* kontrola hladiny oleje je jen olejo-okem
* zadni brzda funguje daleko lepe, nez na jinych motorkach, fakt dobre brzdi

Zapory
* riditka jsou docela mekka, ze kdyz se na ne zatlaci, tak docela pruzi. Problem se podle me projevuje tim, ze pri jizde pres 100km/h vidim svetla aut za sebou lehce rozmazana. Neni to ale nic tragickeho, mozna ze vymena riditek vse vyresi.
* ovladani pristrojovky jde opravdu ztezka - holt to chce mit mozna grif na zmacknuti tlacitka (stejny problem jako jsem mel u KTM)
* zasuvka na 12V je ten maly typ
* packy jsou nachylne na lamani, takze zvazit jestli nekoupit obycejne
* kdo ji polozi vic nebo kdo i malo a nebude mit vzadu nejake drzaky na kurfy, tak se mu to pekne prodrazi, protoze zadni stupacky jsou docela dost na rane a hlavne jsou napevno navarene k ramu
* teplo od motoru jde docela fakt dost, takze po par kilometrech brzda, plyn v zatackach jsem citil, ze mi neco zahriva levou nohu, nic neprijemneho, ale citil jsem to. Stejne tak kdyz se zastavi, tak je zahraty i ram u motoru. Ve velkych vedrech to muze byt pro nekoho neprijemne, ale to nemohu posoudit
* chladic je docela dost na rane, ale pokud si poridite normalne vyssi padaky, pak to bude v pohode
* zaklapavani policajta je ztuhle, ale mozna staci promazat

Celkovy pohled:
Velmi pekny design, pocitove dobre ovladatelna motorka. Motor pekne prede v nizsich otackach, ale dokaze se rozcilit do vyssich otackach velmi rychle (skoda ze neni naladen vic na kroutak, ale ja srovnavam s moji Supertenere, kde mam 95Nm, coz je dost velky rozdil). Padne dobre do ruky a na tech par drobnosti co pisu v zaporech su bud zvyknete nebo je jednoduse odstranite. Pro me ma motorka jedine dva zavazne problemy - teplo od motoru (nekde jsem cetl v UK, ze se to snazi na forech resit a snad se jim to dari. Ja bych vydel zatim alespon nejaky plast na zakryti tech casti ramu, kterych se muzete dotykat nohou stejne jako to ma treba KTM na ramu, kde ho muzete osoupat nohou, proste jednoduchy plasti za par korun) a zadni stupacky spojene s ramem. Pokud se tyka zadnich stupacek, tak mozna lze navrhnout nejake drzaky kufru, ktere prvotni naraz poberou nebo si zaplatit havarijni pojisteni , protoze pokud ty zadni stupacky jednou oddelate, bude to na zadni casti ramu proste videt az do konce zivotnosti motorky. Nevim, jak jsou pevne a co se muze stat, jen konstatuji stav.

Vysledek:
Joooo libi se mi a koupil bych si ji, ale dokud bych tech par drobnosti nevyresil, nedalo by mi to spat , ale to asi vsichni vedi kdo me znaji. Fotky nejsou, nebyl na ne cas

Mini recenze JirikM zde v tematu:
Triumph 800XC

Na otestování jsem dostal variantu XC, která je upravená spíše do terénu. Oproti "silniční" verzi má delší zdvihy tlumičů, má drátěná kola, jinou šířku gum, kryty rukojetí .. atd.. Co mě ale nejvíc zajímalo byl motor. Motor velmi příjemně táhne do spodu až nahoru ... přesně jak se o tom píše. V žádný otáčkách jsem nezaznamenal nějaké kopnutí motorem nebo tak něco podobnýho. S motorem jde jet celkem svižně ... tak taky úplně v klidu na 6tku od skoro 60 km/h výše. Když to porovnám se svým VSTROMem (s předchozími motorkami to asi už moc nejde porovnávat) tak zkusím shrnout klady a zápory:

Zápory :
- slabší ochrana proti větru (VSTROM je v tomhle o kus lepší)
- divný zvuk 3válce ... takové šustění/pištění
- cena ... no ale to asi vždycky

+/- ?
- gumy jsem asi moc nevyzkoušel, přiznám se, že jsem se na těch užších co byly na XC trochu bál do náklonu. Čím víc přibývalo kilometrů, tím to bylo lepší .. ale na hodnocení to není .

Klady :
- Pohodlnej posez jak pro mě tak pro batůžka
- Motorově jede krásně v celém spektru otáček
- Výkonově jsem ani necítil, že nejedu sám - jen se to sem tam na nerovnosti lehce víc zhouplo
- ABS fungovalo bezvadně
- Brzdy hezky citlivý (zadní kolo mělo tendence jí velmi rychle do smyku při rychlejším brždění)

Moje zkusenosti (Jenik) s oficialnim distributorem DK Racing - pokud mam hodnotit jako ve skole, tak "5-", takze zvazte jestli od nich motorku kupovat nebo servisovat. V tematu jsou ruzne zkusenosti, ale vetsinou obdobne ty co mam ja. Ty moje zkusenosti mam i nektere zdokumentovane. Ti stastni z Moravy nastesti maji dobre zastupce Triumphu v Brne a Olomouci, coz mi z Cech toto stesti nemame.

KamilS - vlastnik XCeka a jeho recenze:
Plusy:
+ opravdu univerzální motorka, se kterou můžete dojíždět do práce i cestovat přes celou Evropu, jezdit silnici, ale i slušně řádit v terénu (záleží na obutí)
+ lehčí, ovladatelnější a příjemnější, než všechna ostatní cestovní endura, která jsem zkusil (800GS, 1200GS, LC8, ...). V terénu mi přijde rozhodně lépe ovladatelná než 800GS - to je hodně individuální, ale já jsem se nezkamarádil s jedničkou u GS
+ výborný motor - parádně táhne ve všech otáčkách, víc opravdu nepotřebuju a to si rád občas zařádím v terénu i na silnici. Rozhodně stačí na svižné ježdění a i na cestování s plnou polní ve dvou.
+ dobré sedlo už v základu (dělené, nastavitelné, pohodlné)
+ posez, ve kterém vydržíte 12hodin jízdy
+ přehledný a čitelný display
+ výborná světla
+ výborný alternátor
+ výborný podvozek vzadu
+ dobré brzdy, které mě ještě nezklamaly i při přejezdech slušných kopců
+ výborné ABS, které zabere až opravdu když to je potřeba a přiměřeně
+ dobrá cena
+ dobré servisní intervaly
+ slušná nabídka origo i neorigo příslušenství
+ rozhodně nejhezčí cestovní enduro!!!

Mínusy:
- spotřeba - hodně záleží na stylu ježdění. Dá se dostat pod 5l, ale i nad 7l
- pro mě zvuk motoru - někdo to vychvaluje, ale mě se to kvílení moc nezamlouvá.
- zvonivý zvuk koncovky výfuku, když prudce klesnou otáčky (vyřeší to nová koncovka)
- stupačky spolujezdce navařené přímo na rám
- čelní štít - nad 60km/h vytváří velký hluk a turbulence (už jsem rozhodnutý pořídit jiný)
- z japonské motorky jsem zvyklý na lepší ovladače světel a blinkrů - nechodí tak jemně a čitelně
- ovládání počítače na displeji je fakt na houby. Chtělo by to na řidítkách.
- chladič žene teplo na pravou nohu - ale opravdu nepříjemné to bylo pouze jednou, nebo dvakrát
- občas se mi zachytí nohavice o ukončení spojkového lanka u motoru
- chybí mi výstražné blinkry
- chybí mi teploměr
- chybí mi permanentně zobrazený počet celkových ujetých kilometrů
- chybí mi snadné vypnutí ABS
- chybí mi snadné nastavení podvozku - je třeba šroubovák! :(
- menší komunita lidí, než u známějších značek

+ i - dost tvrdý podvozek ve předu - někdy poskakuje na drobnostech, které jiné motorky vyžehlí. Na druhou stranu se s ním dá opravdu drsně skákat v terénu, bez dopadů na dorazy (takže bych vlastně měkčí nechtěl) :)



Naposledy editováno 08.11.2012 11:27:36

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

29.9.2011 v 14:13 | Nahoru | #91
DMC.motobiker> ??? ... nerozumím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

29.9.2011 v 14:19 | Nahoru | #92

DMC.motobiker píše: Tak kvůli takovejm se cpou do motorek různý nesmysly, aby to mělo na nižší kvalty menší výkon... A já myslel, že výrobci motorek už nevědí, co roupama dělat...


No ono to právě vůbec není o výkonu - je to způsobu, jak reaguje motor na pokyn plynu... to jsou dvě různé věci.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

29.9.2011 v 14:26 | Nahoru | #93

DMC.motobiker píše: Tak kvůli takovejm se cpou do motorek různý nesmysly, aby to mělo na nižší kvalty menší výkon... A já myslel, že výrobci motorek už nevědí, co roupama dělat...



Imho ta jednička je úplně normální, pokud se na GS obujou nějaké vhodné gumy do terénu . Na touranckách je každá jednička v terénu jedovatá. Jezdil jsem na F800GS na písku, louce a polňačce, obuty byly Karoo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

29.9.2011 v 14:26 | Nahoru | #94

PetrAT píše: Když se podíváš na ceny doplňků pro XC 800 , tak nic levného tam není
A v základu klasika, holátko.
Takže stejně nezbyde než připočíst dalších minimálně 20-25t kč za výbavu
Čímž se dostaneš na nějakých 270tkč a to už je skoro k zamyšlení jestli se nepodívat na konci sezony po LC8

To záleží, co od motorky chceš. Když to vezmeš kolem a kolem, tak opravdu "potřebuješ" pouze slušné padáky a jinej šusplech. Oboje pořídíš kolem 3000,- (SW Motech). Ostatní už jsou opravdu "cinkrlátka" - stupačky, kryty světel, štítek, zvýšení řidítek, sedlo, nosiče, kufry, koncovka výfuku... to je opravdu dalších několik desítek tisíc. Ale to už je nezávislé na typu motorky a podobné peníze za to dáš s jakoukoliv. Dokonce pro GSa a KTM je všechno ještě o něco dražší... přeci jen to jsou "lepší značky"

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

30.9.2011 v 22:07 | Nahoru | #95
Petr-RSV> Petře, do terénu, když chceš drtit, tak to bude ok. Ale spíše se jednalo o situaci, kdy se jako turista chceš "kochat" a motorka jede stylem on-off
Stejné pocity měli kluci z LC990 . U LC950 to bylo v klidu
Prostě staré dobré a hladké karburátory

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

30.9.2011 v 22:10 | Nahoru | #96
KamilS> Určitě to chce centrál, padáky které ochrání i chladič, šucplech, pak bych si už asi konečně dopřál vyhřívané ručky
BMW svého času mělo "paket" který obsahoval většinu doplňků a byl za hodně dobrou cenu

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

30.9.2011 v 22:32 | Nahoru | #97

KamilS píše: No ono to právě vůbec není o výkonu - je to způsobu, jak reaguje motor na pokyn plynu... to jsou dvě různé věci.


To chápu , ale on na tom snad reaguje za jedna jinak než za pět, nebo?

Tiger XC800 zkušenosti

1.10.2011 v 23:00 | Nahoru | #98
Takže GS800 má stejný problém jako Tigr. Horký vzduch odchází na kolena

2 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti

2.10.2011 v 00:15 | Nahoru | #99
KamilS - jak to je u Triumphu s garancí mobility ?

2 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti

2.10.2011 v 10:04 | Nahoru | #100
Zajímavě vypadá nákup v Polsku
Oficiální ceny www.triumph.net.pl/files/cennik-triumph-2011.pdf

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

2.10.2011 v 10:25 | Nahoru | #101
PetrAT> Tak tuhle vychytávku bohužel (jako BMW) Triumph nemá. To je třeba si zajistit v rámci nějakého pojištění (např. havarijka)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

2.10.2011 v 10:32 | Nahoru | #102
PetrAT> Když už nekupovat motorku přímo od dovozce, tak to bych spíš koupil od některé z firem, které je dováží neoficiálně (např. 2B Trutnov). Ceny vycházejí podobně a máš u nich aspoň neoficiální záruku... Ale na druhou stranu podle mého názoru těch pár ušetřených tisíc za to nestojí...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

2.10.2011 v 14:01 | Nahoru | #103

PetrAT píše: KamilS - jak to je u Triumphu s garancí mobility ?



co si predstavujes pod pojmem zaruka mobility???

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

2.10.2011 v 22:55 | Nahoru | #104

mateSAS píše: co si predstavujes pod pojmem zaruka mobility???


V případě poruchy se výrobce postará o motorku a posádku
Předpokládejme alespoň po dobu záruky
Díval jsem se na zastoupení a v seznamu jsem nenašel Rumunsko, Bulharsko, Turecko

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

2.10.2011 v 22:57 | Nahoru | #105

KamilS píše: PetrAT> Když už nekupovat motorku přímo od dovozce, tak to bych spíš koupil od některé z firem, které je dováží neoficiálně (např. 2B Trutnov). Ceny vycházejí podobně a máš u nich aspoň neoficiální záruku... Ale na druhou stranu podle mého názoru těch pár ušetřených tisíc za to nestojí...


Ono třeba u BMW to dělalo docela hodně
U GS800 v plné palbě byla cena lepší o 45tkč než v ČR

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

3.10.2011 v 07:47 | Nahoru | #106

PetrAT píše: Zajímavě vypadá nákup v Polsku
Oficiální ceny www.triumph.net.pl/files/cennik-triumph-2011.pdf


to je o 15% nizsi cena nez u nas... pri aktualnim kurzu mi vychazi na 229K.

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

3.10.2011 v 08:48 | Nahoru | #107
Jenik789> navíc s Polákama se dá vždycky dohodnout nějaká sleva
A lidi si chválí i servis u bmw v Polsku. Lepší cena, ochota. Sleva na díly

1 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti

8.10.2011 v 23:03 | Nahoru | #108
Jak to má Tigr s nastavováním tlumičů ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

9.10.2011 v 09:17 | Nahoru | #109
PetrAT> Přední vidle nejsou nastavitelné a zadní tlumič má u XC nastavitelný předpětí i odskok a u silniční verze pouze předpětí. Použít je třeba šroubovák. Stačí na to ten, který je součástí standardního nářadí (i když na ten odskok se s tím šroubovákem téměř nedá dostat - to moc nedomysleli... ale jde to).

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

9.10.2011 v 15:24 | Nahoru | #110
KamilS> angláni šetří. Včera dojel kamarád na V-strom. Přední vidle jdou přitvrdit a centrál má stavitelný útlum
U motorky, která je teď za 165t kč docela příjemné zjištění

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

9.10.2011 v 22:21 | Nahoru | #111
mateSAS> mateSAS, jak pomůžete zákazníkovi když mu motorka zkape v Turecku a má ji v záruce ?

2 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti

9.10.2011 v 22:59 | Nahoru | #112
Turecko by ještě šlo, le co taková Sibiř, Mo¨ngolsko, Ghana, nebo jiná prdel světa? :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

9.10.2011 v 23:28 | Nahoru | #113
Hofner> Rusko by mělo být snad v pohodě www.triumph.granmoto.ru/index.php/reviews-and-test/98-mcn-tiger-800-
Opět nelichotivý údaj o spotřebě nové Tigera
300 km na nádrž je pro adventure motorku málo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

9.10.2011 v 23:29 | Nahoru | #114

Hofner píše: Turecko by ještě šlo, le co taková Sibiř, Mo¨ngolsko, Ghana, nebo jiná prdel světa? :)


Uvidíme, snad nám MateSAS řekne jak to je
Mimochodem Mongol a Ghana, tam asi není ani bmw

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

10.10.2011 v 00:34 | Nahoru | #115
PetrAT> Když už si má člobvěk pořizovat enduro, tak porjet pořádný země, ne? :) Ona je dneska možnost že tio pošlou díl skoro kam chceš, jen aby tam byla vůbec pošta :) Äkorát je dneska problém, že málo kdo si dokáže na motorce vůbec něco udělat.

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

10.10.2011 v 08:59 | Nahoru | #116
PetrAT> PetrAT> Ta spotřeba mě fakt štve... když jedeš pohodovku po silnici, tak 5,5l. Ale když to trochu potrápíš v terénu, tak 6,5l bez problémů...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

10.10.2011 v 09:24 | Nahoru | #117
PetrAT> otazka typu - pane doktore, kdyz me zacne o dovolene neco bolet - jak se o me postarate?! .. Na tohle Ti prece nikdo nemuze odpovedet - zalezi na tom co, kdy a kde se stane...

Mimo jiny - zkousel jste nekdy nekdo uplatnit zde 10000x zminovanou BMW zaruku mobility?!?!?! :D :D :D

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

10.10.2011 v 09:40 | Nahoru | #118
mateSAS> Přesně tak. Kdyby tak uvažoval každý, tak by na motorce po záruce nemohl vyjet dál než kolem komína. Na nějakou záruku mobility bych rozhodně nespoléhal a určitě by to nebyl můj extra významný faktor při rozhodování ke koupi. To už spíš u takové motorky přihlédnu ke spotřebě (ne kvůli financím, ale kvůli dojezdu).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

10.10.2011 v 10:04 | Nahoru | #119
mateSAS> neber si to osobně
Mě prostě zajímalo :
- motorka je v záruce
- motorka přestane jet
- jsem někde uprostřed Turecka

Co v tomto případě jako prodejce uděláte ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

10.10.2011 v 10:17 | Nahoru | #120
PetrAT> poradime Ti nejblizsiho dealera...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 Dnes v 07:49 Koudy01
dealer tool pre triumph Triumph Tiger 800 XR capo111 17 14.4.2024 v 10:22 Smil_Flek
Dovozce Triumphu z Velké Británie Triumph Tiger 800 XC bity 10 2.2.2024 v 13:08 NUTELIER
Cena servisu Triumph Triumph Tiger 800 XR michla 29 17.12.2023 v 18:42 tencotancismoto
triumph tiger 800 - protáčí, ale ne... [1, 2] Triumph Tiger 800 XC Rvn 44 9.10.2023 v 09:35 Krautkopf


TOPlist