1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Gahan37 píše: oxygen> Na A3 dobrý ….stejně teď něco prodávat je oser, to dojezdíš
Špatně se prodává?
Já začínám po očku koukat po nějakém minivanu, takže nižší ceny by se hodily :)
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Vím, že existují bufíky, hlavně pro naftová auta, občas jsou i pro benzíňáky. Ale je to zbytečně komplikované, poruchové, žere to baterku, někdy problematické ovládání.
V Kanadě a Skandinávii jsou běžné elektrické ohřevy do zásuvky. Příjde mi to mnohem praktičtější. Prostě to píchnu do zásuvky, případně přes časovač. Jasně, nejlepší je vytápěná garáž, ale tu mám jen na 1 auto.
Co jsem hledal na internetu, existují:
1. Topná patrona do bloku místo mrazové zátky. Teoreticky to vypadá optimálně. Jenže blok co uvnitř vypadá jako bazén s vložkama se spoustou místa okolo, byl běžný tak do začátku devadesátých let. Motory tohoto tisíciletí mají v bloku úzké chladící kanály a obvykle tam nejsou ani ty mrazové zátky.
2. Topné těleso příložné na blok motoru. Vypadá to jako topná spirála v hliníkovém odlitku tvarově pasující na blok konkrétního modelu. Zasadní nevýhoda je výkon kolem 300W daný omezenou možností přestupu tepla.
3. Topné adaptéry/komory na hadice, obvykle pro hadice o průměru těch použitých na topení. Výkon 500W až 2kW (pochybná čína i 3kW). Měly by fungovat i samotížně, ale to od 1kW nezní realisticky že by to při průměrech těch hadic stačilo. Instalace složitější, chtělo by to přidat oběhové čerpadlo a nějakou zpětnou klapku, aby tama neproudila voda za jízdy místo do topení.
Teoreticky mi příjde problém s výkonem. Tepelná kapacita materiálu je zhruba 1Wh na 1kg a 1*C. Takže 1kW topení ohřeje 50kg o 50 stupňů za 2 a půl hodiny. Jenže jsou tu nemalé tepelné ztráty motoru do okolí, takže nemá smysl ho ohřívat déle než hodinu před odjezdem. Z toho mi vychází že nic slabšího než 2kW nemá smysl. Nebo počítám blbě?
Účelem je mít každé ráno alespoň poloteplý motor, aby hezky jel a hned topil.
Máte někdo praktickou zkušenost?
Nevim jak ted, ale pred 10 lety+ se to pouzivalo treba u sanitek (sprinteru), kdy jsi mel auto trvale napojene kabelem a teplota v chladici se drzela na 60°C.
Doba prohrati vazne byla na jednotky hodin, zadna rychlovarna konvice. Zkratka to bylo primerne delane pro hotovostni vozidla, ktere jsou trvale "na kabelu."
Nekam na turitiku, lyzovacku, bude lepsi bufik.
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Chtěl jsem MB C300, ale ty teď stojí nesmysl - od 10K Euro vejš za 10-12 let starý obyč auto. Tak teď sháním levnou E46 ve stavu tak na 4 roky. Ideálně touring, ale muže být i sedan. E46 protože v BMW té generace se už pár let vrtám a umím tam skoro vše opravit. A také protože každé moje auto musí být zadokolka.
Co jsem objel v ČR bazary, tak za 50-70 je to fakt bída. Na fotkách v inzerátu super, po telefonu prý perfektní stav, vše funguje. Přijedu na místo: Svítí kontrolka motoru i DSC, v kufru bazén. S diagnostikou polovina jednotek už ani nekomunikuje. Zvednu auto a vlezu pod něj - podlaha a kapsy shnilý, katalyzátor uřízlej flexou.
Mírnou korozi a ošoupaný interiér očekávám, ale v autě za 50+ musí vše důležité fungovat.
Co jsem koukl na německou inzerci, tak je to bída také. Za 2K Euro kouká rez už z náhledu první fotky, Zachovale vypadající jsou od 4K, ale nejsem magor abych dal kilo za 20 let starý auto. A pak tam jsou i auta za 1K až 1500 Euro. To jsou přesně ty, co sem dovážej bazary a po vyčištění a zakamuflování koroze prodávají za 60.
Kdybych druhé auto nepotřeboval, tak se na to teď fakt vyseru.
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Naposledy editováno 29.12.2021 22:54:36
PetrL3 píše: Deadman> když máš dané podmínky typu zadokolka atd, tak za tyhle peníze kupuješ vždy v podstatě projekt. To si můžeš vyvařit Sierru ne? Seznam závad máš na papíře, tak do měsíce jen odstranit vady a 2 roky pohoda.
:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
assassin píše: Neprijde mi rozumne lpet na zadokolce a auta za 50+ uz taky nebudou co bývala.. nejsou nova, tak jsou drazsi jeta…
Auta v tom stavu, co se teď prodávají za 50-70, byla ještě před pár lety za 20-30. Za 50+ byla auta toho stáří s kosmetickýma vadama a opotřebením venku i uvnitř. Ale vše důležité bylo v pořádku, pokud člověk nekoupil vyloženě past.
Teď to vypadá, jako by souhrnná inflace za posledních několik let byla 100%. Myslím, že to musí spadnout, až se obnoví produkce aut. Kdyby to takhle mělo zůstat, k čemuž nevidím důvod, nekupoval bych překlenovací pekáč na 4 roky, ale rovnou tu C300.
Mimochodem, mezi ojetinama jsou teď nesmyslně drahé i naprosté sráče, jako Fábie nebo Hnůjdaje.
Nevadí mi jezdit starým pekáčem ani ho sem tam opravovat, ale řídit auto nesmí být nuda.
Ja si uplne nemyslim, ze pro dobre svezeni musi byt auto zadokolka. Neco fajn se da najit na kdecem…
Ja mel nedavno pujceneho passata od nasich a treba me dost bavil start do křižovatky - uz vim k čemu je 4x4 v normálních autech
Naposledy editováno 29.12.2021 23:48:58
Je to o tom nejhezčim klouzání po silnicích, který jediný má smysl - páč všema čtyřma a né jen to pomalý zadkem anebo předkem s pomocí ručky
PS: natož s odrážedly házet tygry na hasana, jako ňákej Ozzy např.
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
.. mnohokrát ověřeno
Naposledy editováno 30.12.2021 02:28:02
V praksi ale i3 z nuly na 40 odpálí vždy pohotovějc i jak třeba Golf R a tím si vždycky udělá dost metrů náskok, z 0 na 60 mají pak stejnej čas (jenže i3 ten prvotní náskok furt má), a teprv až potom začne ten 300ps+ spalovák tu eletriku čím dál rychleji stahovat a ke kilču už ji smázne... Jj, řepka s přesličkou a brontosaury na elektróny holt nemá
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Ja jsem velkej fanousek elektriky co se sportovani tyka, ale zrovna i3 az takovej zazrak neni - a zrovna start na semaforu pro ten manual takovej problem neni, roztocenej motor + vystrelis spojku, at je elektromotor jakej chce, tak ten dynamickej raz mu chybi (duvod proc na elektrickou krosku stale cekam, chybi mi u tech soucasnych spojka) … ona ta elektrika ma taky svoje omezeni, kdyz se zene nadoraz tak se prehrivaji motory i baterky a elektronika pak stahuje vykon… a porad ma to bawo pohanenou jen jednu napravu.
Deadman píše: Auta v tom stavu, co se teď prodávají za 50-70, byla ještě před pár lety za 20-30. Za 50+ byla auta toho stáří s kosmetickýma vadama a opotřebením venku i uvnitř. Ale vše důležité bylo v pořádku, pokud člověk nekoupil vyloženě past.
Teď to vypadá, jako by souhrnná inflace za posledních několik let byla 100%. Myslím, že to musí spadnout, až se obnoví produkce aut. Kdyby to takhle mělo zůstat, k čemuž nevidím důvod, nekupoval bych překlenovací pekáč na 4 roky, ale rovnou tu C300.
Mimochodem, mezi ojetinama jsou teď nesmyslně drahé i naprosté sráče, jako Fábie nebo Hnůjdaje.
Nevadí mi jezdit starým pekáčem ani ho sem tam opravovat, ale řídit auto nesmí být nuda.
Nespadne, protože nezdražujou věci, ale klesá hodnota peněz.
Cca deset let zpátky se taky první erjedničky daly koupit za dvacet litrů. Ta doba je fuč