Už roky toužím po motorce, ale jaksi jsem se pořád nemohla dokopat k tomu, udělat si papíry, ale letos se to konečně povedlo, takže teď scháním nějakou pěknou motorku pro mě.
Já si nejdřív myslela, že si koupím hlasika první motorka CBRko 125, ale kamarád mi to strašně rozmlouvá. Že prý mě už není 16, tak mám jít hned do něčeho silnějšího. Doporučil mi GS 500. Ale nevím, jestli to není pro začátek moc? Na druhou stranu si zase sama říkám, že to CBR bych měla třeba rok, a toužila bych po něčem silnějším.
Takže ráda bych slyšela názor víc lidí, popřípadě jakou motorku si koupit? Koukala jsem po té GS 500, taky po ER 5 nebo Cagiva River 500. Co myslíte, že by se tak hodilo pro začátečnici? Chci něco pohodlnýho, cestovního, ale zase aby se na tom dalo časem pěkně zajezdit. Cena do 50 000, a rok minimálně 98. Díky za odpovědi :)
2 reakcí na tento příspěvek 500 na začátek?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?
Já začínal letos - koupil jsem 35 kw "bestii" se 190 kg. Můžu ti říct, že na začátku jsem měl dvakrát na mále a málem jsem upadl - při manipulaci . A nejsem zrovna tinťítko 187/90 (pravidelně fitko).
Je to dost o grifu, teď už mi to nedělá problém, ale když to člověk dostane za mrtvý úhel, tak mu to prostě upadne - o tom nepochybuju. Takže být holka - ne fakt do toho nejdu - je mnohem snazší ošahat si to s lehčí motkou, získat návyky a pak přejít na silnější a těžší - nehledě nato, že 600 je podle mě moc pro holku jedině zavířt (přestože mám plivátko, tak jsem několikrát nezvládl zatáčku a vylítnul do pole a to jsem nejel nějak extra rychle, ovšem kdyby mi to "jelo" tak je dost možný, že jsem potkal už auto nebo strom ...).
Mám kamarádku, po první sezóně prohlásila, že 250 jede málo (je to schopné jet 130 bez problému, dvouválec) - ale ta holka s tím umí jet jen rovně, zatáčky jsou velmi pomalé a "opatrné" ... takže v zatáčkách tu motku nedokáže využít. To podle mě znamená, že by na ni měla vydržet - což si i uvědomila a jezdí na ní zase celou tuhle sezónu. Je to i u mě - po prvních 2 měsících ježdění, bych klidně silnější motku, 35 Kw je málo, kór když mám asi 100 kg v chráničích + odpor vzduchu, ale v zatáčkách nejezdím stoprocentně a nejezdím na možnosti motorky, ale na své => opět si myslím, že není vhodné přejít na rychlejší, když tuhle nezvládnu perfektně v zatáčkách.
A přiznejme si - kdybych jezdil od mala od nejmenších kubatur, jsem vyježdění, teď to jde taky - nemám tak silnou mašinu, ale je to těžší a zdlouhavější proces . Ano, začínat na lehké a slabé moto má jednu velkou nevýhodu - stojí to více peněz, ale ty zkušenosti jsou k nezaplacení .
Takže za mě - pro holku je startovací stroj ideální 250 - jede to a není to těžký, pokud se nebojí váhy klidně to GS500, které je těžší (nicméně výkon si nemyslím, že je "smrtelný", ale chce to dát si bacha - je snazší jezdit na něčem, co tě po otočení plynu nenažene do zdi .. ;)...).
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?
DavidDux píše: No víš jak... já jsem třeba nikdy na moto nejezdil, jen v autě od 18ti... moji prvni moto jsem si koupil až na konci sezony minulej rok... černýho bandita 600 v Nku... a teď už jezdím třetí měsíc po Praze a okolí, zatím žádnej dlouhej výlet nebyl... Můžu ti říct že pod 600 bych nešel už ted mi přijde že člověk musí moc řadit :)) Je to v hlavě ... prava ruka s citem a nebyt magor... člověk by se měl podle mě učit na tom na čem chce jednou jezdit... 125 na to zapoměn.Stejně budeš jezdit na 125 a co, bude se chovat uplně jinak než silnější moto který koupíš potom, budeš rozhozená, najednou ta silnější bude moc težká atd atd.. jdi do nějaký 600 .) ta ti bue stačit ty 500 jsou hrozný zla :)) vážně jako člověk se oddělá i na kole... chce to hlavu a respekt k plynu to je všechno
Proc 500 hrozny zla? Podle me idealni zacatecnicka motorka, pro holku mozna 250, 125 fakt bude i holce brzo chybet vykon a o chovani motorky se toho vazne moc nenauci, presedne a vsechno bude jinak. Sam jsem prechazel z 125ccm otevrene 2T na 650ccm velky 4T jednobuch a prakticky sem se ucil vsechno znova. Protoze tu dvacku kam sem poslal, tam jela, odpustila blbosti a podobne - u vetsi motky si clovek musi vice rozmyslet, jak ji do te zatacky navede...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?
Naposledy editováno 04.05.2011 15:31:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?
Breakpain píše: DavidDux> Ale jsi kluk ... s tou váhou se vyrovnáš lépe.
Já začínal letos - koupil jsem 35 kw "bestii" se 190 kg. Můžu ti říct, že na začátku jsem měl dvakrát na mále a málem jsem upadl - při manipulaci . A nejsem zrovna tinťítko 187/90 (pravidelně fitko).
Je to dost o grifu, teď už mi to nedělá problém, ale když to člověk dostane za mrtvý úhel, tak mu to prostě upadne - o tom nepochybuju. Takže být holka - ne fakt do toho nejdu - je mnohem snazší ošahat si to s lehčí motkou, získat návyky a pak přejít na silnější a těžší - nehledě nato, že 600 je podle mě moc pro holku jedině zavířt (přestože mám plivátko, tak jsem několikrát nezvládl zatáčku a vylítnul do pole a to jsem nejel nějak extra rychle, ovšem kdyby mi to "jelo" tak je dost možný, že jsem potkal už auto nebo strom ...).
Mám kamarádku, po první sezóně prohlásila, že 250 jede málo (je to schopné jet 130 bez problému, dvouválec) - ale ta holka s tím umí jet jen rovně, zatáčky jsou velmi pomalé a "opatrné" ... takže v zatáčkách tu motku nedokáže využít. To podle mě znamená, že by na ni měla vydržet - což si i uvědomila a jezdí na ní zase celou tuhle sezónu. Je to i u mě - po prvních 2 měsících ježdění, bych klidně silnější motku, 35 Kw je málo, kór když mám asi 100 kg v chráničích + odpor vzduchu, ale v zatáčkách nejezdím stoprocentně a nejezdím na možnosti motorky, ale na své => opět si myslím, že není vhodné přejít na rychlejší, když tuhle nezvládnu perfektně v zatáčkách.
A přiznejme si - kdybych jezdil od mala od nejmenších kubatur, jsem vyježdění, teď to jde taky - nemám tak silnou mašinu, ale je to těžší a zdlouhavější proces . Ano, začínat na lehké a slabé moto má jednu velkou nevýhodu - stojí to více peněz, ale ty zkušenosti jsou k nezaplacení .
Takže za mě - pro holku je startovací stroj ideální 250 - jede to a není to těžký, pokud se nebojí váhy klidně to GS500, které je těžší (nicméně výkon si nemyslím, že je "smrtelný", ale chce to dát si bacha - je snazší jezdit na něčem, co tě po otočení plynu nenažene do zdi .. ;)...).
veskrze jsou mi tvoje nazory velice sympaticke..
ale tohle "Ano, začínat na lehké a slabé moto má jednu velkou nevýhodu - stojí to více peněz" je podle mne celkem blbost ... mozna by to platilo kdyby kupovala stopetacvacu funglovku... ale kdyz koupi dvacku za 35-40000 (treba to CBR, daji se v teto cenove relaci bez problemu sehnat a ve slusnym stavu) tak ji po sezone proda se ztratou maximalne 5000, a spis s jeste mensi... a kdyz najede par tisic km, tak se ji to vsechno vrati v levnejsi udrzbe a provozu oproti petistovce
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?
Cosmogagy píše: veskrze jsou mi tvoje nazory velice sympaticke..
ale tohle "Ano, začínat na lehké a slabé moto má jednu velkou nevýhodu - stojí to více peněz" je podle mne celkem blbost ... mozna by to platilo kdyby kupovala stopetacvacu funglovku... ale kdyz koupi dvacku za 35-40000 (treba to CBR, daji se v teto cenove relaci bez problemu sehnat a ve slusnym stavu) tak ji po sezone proda se ztratou maximalne 5000, a spis s jeste mensi... a kdyz najede par tisic km, tak se ji to vsechno vrati v levnejsi udrzbe a provozu oproti petistovce
I 5 000 je prodělek :p, ale já to prostě tak pozitivně při prodeji nevidím, to je celý ;) a sám jsem vybíral tak dlouho, až jsem koupil novotu :( ... skoro mě to mrzí ;o), je mi jasný, kolik na tom prodělám .
Na to, jakou to bude mít hodnotu za rok a podobné věci - jestli se to nerozstřelí ... atd ... bych nesázel . Každá koupě je ve výsledku prodělečná krapet, to asi všichni vědí , prostě na to koukám "reálně" a spíš pak budu mile překvapen, že to nebylo tolik chechtáků ;).
Ale chápu jak to myslíš a něco na tom je, jen prostě neumím tak pozivitně uvažovat :).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?
Breakpain píše: I 5 000 je prodělek :p, ale já to prostě tak pozitivně při prodeji nevidím, to je celý ;) a sám jsem vybíral tak dlouho, až jsem koupil novotu :( ... skoro mě to mrzí ;o), je mi jasný, kolik na tom prodělám .
...
já myslím že svoboda kterou člověku ježdění přináší se ani zdaleka nedá zaplatit těmi 5tisíci. ani deseti.
Já i kdybych musela motorku prodat za polovic nebudu litovat. fotky a zážitky co mám mi zůstanou a nevyměnila bych je ani za nic.
takže nalítat s dvácou deset nebo dvacettisíc a užít si je bez pádů a stresů z těžký motorky?
to je podle mě k nezaplacení.
Breakpain píše: I 5 000 je prodělek :p, ale já to prostě tak pozitivně při prodeji nevidím, to je celý ;) a sám jsem vybíral tak dlouho, až jsem koupil novotu :( ... skoro mě to mrzí ;o), je mi jasný, kolik na tom prodělám .
Na to, jakou to bude mít hodnotu za rok a podobné věci - jestli se to nerozstřelí ... atd ... bych nesázel . Každá koupě je ve výsledku prodělečná krapet, to asi všichni vědí , prostě na to koukám "reálně" a spíš pak budu mile překvapen, že to nebylo tolik chechtáků ;).
Ale chápu jak to myslíš a něco na tom je, jen prostě neumím tak pozivitně uvažovat :).
ja to beru ze zkusenosti prodeje jak svych motorek, tak motorek kamaradu...
u motorek v cene okolo 40 tisic uz hodnota mezirocne proste tak neklesa..
pro priklad moje motorky - Kawasaki ER-5 rv99, koupena kveten 2008 za 50000kc, najeto 10000km, prodána srpen 2009 za 45000kč... Honda CBR600F rv96, koupena srpen 2009 za 44000kc, najeto 9000km, prodána leden 2011 za 40000kč...
takze i kdyby prodelala na te dvacce 5000kc (vic urcite ne, pokud ji nerozflaka - myslim opravdu nerozflaka, odlozeni pri manipulaci nepocitam), tak se ji to za najetych nekolik tisic km vsechno vrati v nizsi spotrebe benzinu dvacky oproti pullitru (nehlede na mensi mnozstvi oleje, levnejsi pneu, brzdsticky, retezovku atd)
Každý kilometr ujetý na motorce stojí peněz jak prase, tak nemá smysl řešit nějakou korunu a upřednostnit zdraví a bezpečnost. Navíc je to s tím prodělkem nesmysl