globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Není to jen žrout peněz?
26.4.2011 v 21:22
Zdravím Vás.
Ozval sem mi zájemce na moji motorku,A samozdřejmě chci jezdit,a tak bych si co nejdříve chtěl pořídit novou láskuNejlépe supermoto,tento styl mi vyhovuje,drobet jsem se rozhlížel,a do oka mi padla Aprilka SXV,např tato www.motoinzerce.cz/motorky/aprilia/515575-sxv-550.html Nebo ještě SM610ie tak 07-08 obě jsou moc krásný,cenově je Huska přijatelnější.Co myslíte že bude lepší jak po stránce finanční tak i zábavy Díky za všechny smysluplné odpovědi.

Není to jen žrout peněz?

26.4.2011 v 21:49 | Nahoru | #1
Jednoznačne Aprilku Bomba. Po stránce zábavy bude ta Huska lepší. po stránce výkonu a univerzálnosti bych určitě volil tu Aprilii

Naposledy editováno 26.04.2011 21:51:31

Není to jen žrout peněz?

26.4.2011 v 21:51 | Nahoru | #2
ta SXV sice jede jak pila ale z testů prý žádná hitparáda.... na podvozek/ brzdy byla mezi Husabergem, Husqvarnou poslední.... ty první ročníky byly prý celkem docela past... hořela tam často elektrika (podiv se na profil Buchi a eště kdosi jsou tady v motodatabázi), spotřeba kolem 13 na 100... dojezd na 10l nádrž prý 60 km intervaly krátký jak svina (desítky MTH) a navíc všecko dvakrát.... je to sice pila ale dobře zaplacená....

Husqvarna sice až tak nepojede ale zas olej po 5 tis. km

za 100 bych koupil nějakýho Husaberga... olej měníš po 10 ti MTH myslim 1,1 litru, na motor to najede i přes 200MTH.... kubatura stačí i 450... oproti 550-650 se liší jen zdvihem jinak totožnej motor... větší obsah víc síly ve spodku... kámoš si na 450 jede s prstem v nose i na 5tku po zádech přes spojku, když ho to popadne tak s nohama na řiditkách, výkonu tam je habakuk ale musíš ji dojit

Není to jen žrout peněz?

26.4.2011 v 21:54 | Nahoru | #3
musíš počítat s tim že je to ital, známe italskou techniku že, navíc je to dvouválec, dvakrát víc šancí se něco rozbít, možná bych hele radši volil to SM610, nebo na stejný úrovni SMR bych bral.

Není to jen žrout peněz?

27.4.2011 v 11:42 | Nahoru | #4
Aprilka je nadherna, akorat jak uz tady zaznelo v testech nic moc...taky bych se priklanel k Husabergovi treba tento ...za zbyly penize tomu das generalku a jeste zbyde na bublifuk

1 reakcí na tento příspěvek Není to jen žrout peněz?

27.4.2011 v 11:50 | Nahoru | #5
ta aprilka je fakt jedinecnej stroj, ale strasne financne narocnej, to ze ostry krosky/motardy vyzaduji castou a drahou peci - vymena rozvodu, pistu atd v radu nekolika desitek mth asi uz vsichni vi a tady je to vsechno dvakrat.. tzn zhruba jako provozovat dva ostry jednovalce najednou:)

samo pokud se na moto dostanes na hodinku jednou za tyden tak i tak to s tim servisem nebude tak zly, navic ta aprilie jezdi i v uskrcenejsi verzi kdy nejsou servisni intervaly tak smrtelne.. ale zas pak jede jako XTecko.. takze trosku skoda potencialu...

ja osobne bych vybiral mezi husabergem 550/650 a huskou 510smr..

(reakce na) Není to jen žrout peněz?

27.4.2011 v 12:24 | Nahoru | #6
assassin>

jj, ale malem bych zapomnel na to nejlepsi preci

koukni po nejakym KTM (smc)

3 reakcí na tento příspěvek Není to jen žrout peněz?

27.4.2011 v 12:30 | Nahoru | #7
Taky jsem se na tyhle SMka díval, a fakt nevím, co bych si pořídil. Husaberg je masakt, jenže má taky intervaly na prd, jako SXV. Na SXV jsem pár testů četl, a nešel bych do něj. Hodně lidí doporučuje jako kompromis LC4 nebo 660 SMC. Vybrat ostrýho motárda co tě nesežere zaživa je problém.

(reakce na) Není to jen žrout peněz?

27.4.2011 v 12:31 | Nahoru | #8

rc28 píše: Taky jsem se na tyhle SMka díval, a fakt nevím, co bych si pořídil. Husaberg je masakt, jenže má taky intervaly na prd, jako SXV. Na SXV jsem pár testů četl, a nešel bych do něj. Hodně lidí doporučuje jako kompromis LC4 nebo 660 SMC. Vybrat ostrýho motárda co tě nesežere zaživa je problém.



ja jezdim tak malo ze tech par mth servisniho intervalu by mi vyslo tak na 2-3roky:)

(reakce na) Není to jen žrout peněz?

27.4.2011 v 13:18 | Nahoru | #9
rc28>

Tak ono je vcelku rozdil, jestli treba LC4 640 Supermoto, nebo SMC...jednak vaha - SMC lehci, potom vykon SMC 660 ma 60+hp a v neposledni rade taky servisni intervaly - SMC ma o polovinu kratsi (napr. olej 2500 misto 5000 u LC4)

(reakce na) Není to jen žrout peněz?

27.4.2011 v 14:36 | Nahoru | #10
rc28> litr oleje + filtr za dejme tomu 500 km je záležitost max pětikila... to spíš gumy pokud nemáš v záloze velný zdroj sliků je pálka navíc na motor to těch 200 MTH najede, kámošova 450 měla ve 130 MTH píst čistej jak slovo boží a dostává na cestě dobrou čočku

takže takový polítání jako že si dám za den 50 km palbu se docela dá...ale je jasný že na vejlety to není v průmeru tak těch 50 MTH za rok

ad LC4... už i SMC 690 sem viděl v inzerci za nějakých 130 klacků, intervaly super, výkon taky, váha ujde ale oproti HB FS 570 je to dle slov Hawka neskutečnej autobus, kterej se s 570 nedá srovnat

Naposledy editováno 27.04.2011 14:37:08

1 reakcí na tento příspěvek Není to jen žrout peněz?

27.4.2011 v 19:28 | Nahoru | #11
assassin> Tak tobě třeba jó, ale já když je pěkně tak jezdím pořád...

Bobulus> Jak jsem slyšel tak píšu, neměl jsem v ruce ani jedno. Spíš jsem to myslel tak aby se koukl po obouch.

Lion> A kde jezdíš? Honíš to po okruhu? Nebo si vezmeš batoh a jedeš se 100km projet někam do zatáček? Já byť jsem měl berga ale starýho bych do něj šel zase a rovnou do 650ky v motardu, ale řeknu na rovinu, že to starání o něj bylo a (jak čtu tady v registracích) je peklo. S ním bych se bál jet někam dál, než okolo komína.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není to jen žrout peněz?

27.4.2011 v 19:39 | Nahoru | #12
rc28> tratě já moc nemusim, furt mě to na hlíně klouže a padám ale když už tak se dem projet tady po kolí, jak říkáš kolem komína max. hodinová projíždka (to co ostatní proletí za půl hodiny já mám na hodinu ) a jsme navejletovaní až až stejně pak bolí prdel a ruce, dojde béňo a je po ptákách

ale časem bych chtěl dospět do stádia že v garáži bude Husaberg FS 570 + BMW K1300R a podle chuti se půjdu projet po okolí nebo do Evropy

Naposledy editováno 27.04.2011 19:42:24

(reakce na) Není to jen žrout peněz?

27.4.2011 v 22:31 | Nahoru | #13
Lion> No s tou prdelí a rukama ti to věřím. S benálem bude čím dál hůř. Jako plán máš dobrej, ten mám taky celkem vymyšlenej. Jenže ty chechtáky tak nějak nejsou...

1 reakcí na tento příspěvek Není to jen žrout peněz?

11.5.2011 v 00:13 | Nahoru | #14
Zajímavý je, že jakmile je diskuse o motardu, tak každý řeší, jak často musí měnit olej a kdy se dělá GO. Jenže realita je někde jinde. Olej je vyměněný za 5 minut a stojí to pětikilo a GO motoru se dělá jednou za 1 - 4 sezóny (podle toho, kolik kdo najezdí). Ale co mě teda sere daleko víc je to, že po každý vyjížďce si musím vzít klíče a dotáhnout půl motorky, protože ty posraný italský šrouby stojej za starou bačkoru. Při tom dotahování se ti nějaký zlomí, natáhne se ti závit, povolí se ti výplet, musíš vyprat vzduch filtr a vytřít airbox od toho sajrajtu, ke všemu přístup jak k penězům, furt přehazovat gumy, ladit řetěz, ...
Výsledek je takový, že po roce ježdění na motardu mně ze všeho nejmíň vadí měnit olej a bát se o to, kdy budu dělat GO : )

Jinak jakmile se řeší u motorek spotřeba, vyvolává to u mě vždycky úsměv na tváři, ale SXV a SM 510 R si vezme na okruhu +- stejně. Je to tak nádrž na cca. 60 km, jak tu už zaznělo.

Co se týče GO u SXV, koluje kolem toho hodně fám. Kámoš jí má 4 roky (měl funglovku) a po cca. 7 500 km šla na GO a to ho vyšlo na necelou desítku. Olej na tom mění po 500km a vše nechává dělat v authorizáku (to jsou taky dobří matláci). Je teda fakt, že SXV je na tom o něco hůř podvozkem a brzdama, ale 99% populace, co na tom jezdí mají problémy sami se sebou a ne s podvozkem. Ale je fakt, že po 20ti minutách jízdy po Praze kámoš na SXV uvařil přední brzdu a já jí měl tak na provozní teplotě : ) (to stoppie je hroznej mor, kort ve městě
) Ale na okruhu jí nezatavil a to na tom má sériové desky, takže ve výsledku je to taky buřt. Podle mě je hlavní nevýhoda SXVéčka v tom, že se tady na to blbě shání díly.

A co se týče najetých MTH, assassin má pravdu. Já to pořídil min. rok, jezdil jsem (na můj vkus) docela hodně a za rok najeto 30 MTH. Když tenhle rok dám 10 MTH, budu rád. Je teda fakt, že na motarda sedám jen s tím, že pojedu co to dá, protože na normální jízdu neznám horší motorku : ) Klepe se to jak drahej pes, nikam to nedojede, policajti furt blbě čuměj a dělá to takovej kravál, že mi jedna bába na Větrníku hodila klacek pod kolo.

Takže jestli někdo uvažuje o ostrém SM, je třeba si ujasnit priority a vědět přesně co chci. Jestli chci kompromis, tak já ostrý SM nedoporučuji, podle mě to za sezónu nebo dvě prodáš. Já vidím super kompromis mezi hravostí a "cestováním" v SM-T nebo Hypermotardu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není to jen žrout peněz?

11.5.2011 v 00:47 | Nahoru | #15
PetrS> ad olej souhlasím, problém bych spíš viděl v gumách, mizej jak pára nad hrncem, když se zadaří dá se klidně oddělat za dvě vyjíždky na plátno, kupovat homologované sady asi bysme zaplakali

ad SXV, jak jsem početl tak píšu, ale tyhle problémy byly vesměs u prvních ročníků, nedávno tady byla Rxv 450 a majtel si nestěžoval

ad mth, hlavní problém je že pokud někdo o motardu uvažuje z drtivé většiny přestupuje z normální motorky, čili za sezonu je schopnej najezdit 5-10 tis. km a při přepočtu na motarda se mu samozřejmě protoří panenky... nechápe že tady po 50 ti km bude naprosto odvařenej, vysmátej a projetej až až ale 30-50 MTH roční nájezd je celkem v normě a když to přepočteš na km tak je to docela málo, takže tak ke vztahu k silničním motorkám

policajti bodejt by nečuměli, slyšet je to na kilák daleko a kor když kámošovi nedělá problém na překopaný krosový 450 proletět 50ti tisícový město s tabulkou s číslem a před hlídkou si ještě provokativně střihnout wheelie, asi chudáci nechápou že jede z práce a těší se dom

(reakce na) Není to jen žrout peněz?

11.5.2011 v 07:44 | Nahoru | #16
Lion> JJ, já měním olej po 5 - 6 MTH a vždycky mi spíš přijde, že ho přejíždím, než že by mě trápila myšlena "sakra, to už zase musím měnit olej?".

Jak říkám, mě na motardu nejvíc vysiluje ta celková kontrola po každé vyjíždce. Ale ono to je spíš tím, že jsem ujetej na 100% funčknost a dělám to tak s každou offroad motorkou. Narozdíl od Hondy, kde jsem jen lil benzín, protože tam prostě nebylo co řešit : )

JJ, to je pravda. Hodně lidí si myslí, že když na naháči najeli 400 km na vyjížďku, že to tak budou praktikovat i na motardu. Vzhledem k tomu, že o motardu uvažují lidé, kteří chtějí něco víc, než jen jezdit ve stopě po dvou kolech, tak je toto vůbec nemusí trápit. Ono když s tím člověk na každý světla dojíždí po předním a odjíždí po zádech, tak je za 50 minut tak vyšťavenej, že než stačí vyjet z Prahy, má toho plný kecky. Jak říkám, motard tě buď bude bavit a budeš se chtít posouvat jezdeckým uměním někam dál (hlavně o tom motard je) a nebo tě to nechytne a prodáš ho. A že znám spousta lidí, kteří ho vodili hodně slušně a ať už kvůli financím nebo kvůli obyčejným vyjížďkám, ho prodali.

Já mám naštěstí s pražskou policií dobré zkušenosti. Stavěli mě jen jednou a to na pokec a ti se dokonce těšili, až od nich odjedu po zadním : )) Ale je fakt, že po silnici jsem s tím jel asi 15x : )

1 reakcí na tento příspěvek Není to jen žrout peněz?

16.8.2011 v 19:46 | Nahoru | #17
trošku starší vlákno, ale zkusím no.. taky právě o nějakém motardu uvažuju, páč s aprilkou najezdím tak 1000km za rok a to už jen tak kolem komína, což si na té motorce vůbec neužiju.. na zbytek mám okruhovku.. ideální by pro mě bylo něco "mezi".. ani ostrý motard jako třeba husa 570, ale ani FMX či XT, a ani autobusy jako hypermotard či dorsoduro.. tak co byste poradili?
servisní intervaly mě ani tak netlačí, páč najedu fakt málo, takže li budu měnit ten +- litr oleje jednou nebo 2x ročně mě až zas tak nesere..
jediné co chci, tak ať je dobrá dostupnost dílů a ať se na zadek vleze 180ka guma (mám přísun slicků)

(reakce na) Není to jen žrout peněz?

16.8.2011 v 23:03 | Nahoru | #18
Mileek> pokud najedeš fakt málo tak Husaberg FS 570, vydrží ti při údržbě roky a je to raketa... servisně a výkonově je dobrá SMC 690 ale stále je to kompromis...

edit. ale 180tku nedáš asi na žádný supermoto, ideál je 160

Naposledy editováno 16.08.2011 23:05:17

1 reakcí na tento příspěvek Není to jen žrout peněz?

17.8.2011 v 08:32 | Nahoru | #19
no ještě se určo budu rozhodovat, ale k smc 690 se asi přikláním víc.. jinak 180ky jsem viděl na funglovce SXV, což je taky jeden z adeptů.. jsou za dobré peníze.. Sice se mění všecko 2x, ale při projížďce 2x týdně by mi to asi peněženku nevysálo

(reakce na) Není to jen žrout peněz?

20.8.2011 v 11:08 | Nahoru | #20
Mileek> jo sxv asi má 180tku ale myslím že je jediná o smc 690 sem se bavil s Hawkem a i přes relativně nízkou váhu je na trati znát, projev motoru na sedmikilo taky nic moc, prej je spíš točivej a mohli si s tim vyhrát víc, třeba vzduchovej filtr je papírovej... oproti Husabergu 570 100 a jedna

SXV je exkluzivita, jede to dobře ale mezi SMR 450, Husaberg 550, SXV skončila třetí, na první místo dali oba redaktoři Husaberga... první ročníky měli problémy s elektrikou a spolehlivostí... je tam fakt všecko dvakrát tak to zvaž dobře

2 reakcí na tento příspěvek Není to jen žrout peněz?

20.8.2011 v 12:27 | Nahoru | #21
Jen pro zajímavost, kdysi jsem viděl na SXV v Praze kurýra .Zjevně nadšenec

(reakce na) Není to jen žrout peněz?

20.8.2011 v 18:08 | Nahoru | #22
Antigos> nebo třeba musel mě jednou taxikář vezl v čtyřlitrovým cadilacu, páč služebák byl ko a nemoh přijít o zákazníky, i když s 15l na sto asi moc nevydělal ale kámošovi taky vyplivlo auto tak jezdil nakou dobu na svym motárdu MX 450F cca 13 km do práce

Není to jen žrout peněz?

23.8.2011 v 10:21 | Nahoru | #23
měl sem starou poctivou SM610 rv. 1999 a teď mám Berga 650 rv.2006 a do obou těchto motorek bych šel klidně zase, stejně jako do novější SM610(2006 atd) ale SXV radši nee

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není to jen žrout peněz?

23.8.2011 v 10:23 | Nahoru | #24

Antigos píše: Jen pro zajímavost, kdysi jsem viděl na SXV v Praze kurýra .Zjevně nadšenec



ona ta sxv v tom zavrenym stavu nema ten servis tak brutalni.. ale zas to jede jak xtcko no:(

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není to jen žrout peněz?

23.8.2011 v 12:05 | Nahoru | #25
assassin> Zavřený to určitě neměl, navíc na tom uměl (driftoval).
pravda je, že jsem ho viděl jen jednou .
Ono pokud natočil 100 mth měsíčně

Naposledy editováno 23.08.2011 12:06:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není to jen žrout peněz?

23.8.2011 v 12:14 | Nahoru | #26

Antigos píše: assassin> Zavřený to určitě neměl, navíc na tom uměl (driftoval).
pravda je, že jsem ho viděl jen jednou .
Ono pokud natočil 100 mth měsíčně



ze by Janostak zacal jezdit na aprilii? :) ten umi moc, ale co vim tak mesikoval na KTM motardu, ono i ta zavrena pojede na mestsky pomery az dost....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není to jen žrout peněz?

23.8.2011 v 12:39 | Nahoru | #27

assassin píše: ze by Janostak zacal jezdit na aprilii? :) ten umi moc, ale co vim tak mesikoval na KTM motardu, ono i ta zavrena pojede na mestsky pomery az dost....


nemá zavřená snad jen 17Kw? na tom se asi nic moc nedá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není to jen žrout peněz?

23.8.2011 v 13:11 | Nahoru | #28

Delta píše: nemá zavřená snad jen 17Kw? na tom se asi nic moc nedá



jak sem koupil tak prodavam:) alii rikal ze zavreny to jede "jako xtecko" oni ty cisla u tech motardu si cucaj tak nejak z prstu vsude, btw nemas v TP 8kw?:)

(reakce na) Není to jen žrout peněz?

23.8.2011 v 13:35 | Nahoru | #29
assassin> v TP 6kw na brzdě po montáži vejfuku malinko víc
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Aprilia sxv 550 zkušenosti Aprilia SXV 550 Husa123 5 31.3.2023 v 19:29 krokoš
Ideální supermotard pro čerstvou A2 Aprilia SXV 450, Aprilia SXV 550 Markussis 29 16.9.2021 v 22:32 Kohlstein
SXV 450 SXV 550 Aprilia SXV 450, Aprilia SXV 550 necvi 16 29.1.2020 v 22:10 Tomash199
Aprilia sxv 450 Aprilia SXV 450, Aprilia SXV 550 kawaXd 2 12.8.2018 v 12:35 Tomash199
zadní galoša Aprilia SXV 450, Aprilia SXV 550 Rostis47 3 7.11.2017 v 18:21 Michal1011


TOPlist