globalmoto_duben_nolan





Téma: Vytrhaná guma Michelin Power One B
23.4.2011 v 15:24
Zdar chlapi,
takto dopadla moje zadní guma Michelin Power One (B medium) po 4x20 min v brně na okruhu.
Nejezdí ji někdo náhodou taky,nemá podobný problém? Časy byly okolo 2:25,tlak za tepla 1,9 , R6 03.Nastavení tlumičů mám zadek série,předek jsem lehce přitvrdil.
Dokázal by někdo poradit co stím aby se takto netrhala?

Dík moc za rady.




Vytrhaná guma Michelin Power One B

23.4.2011 v 15:28 | Nahoru | #1
Jedeš pomalu zatáčku a tahaš pozdě (už dost narovnany) tím ta gumice dostáva naprdel v tom vytrhaném pásmu

Vytrhaná guma Michelin Power One B

23.4.2011 v 15:50 | Nahoru | #2
Taháš pozdě a prudce gumama to není

Naposledy editováno 23.04.2011 15:51:30

1 reakcí na tento příspěvek Vytrhaná guma Michelin Power One B

23.4.2011 v 15:53 | Nahoru | #3
To co tu padlo + navic to vypada jak kdyby ta pneu pruzila. Kolik to foukas? Byla poradne nahrata? Predpeti mas na sebe? Tlumeni komprese bych pro zacatek ubral a uvidis.

Vytrhaná guma Michelin Power One B

23.4.2011 v 19:47 | Nahoru | #4
me kdyz se podobne trhala pneu tak mi mistr Filla poradil ubrat jednu az dve desetiny na tlaku nebo o jedno pritvrdit pruzinu.. pritvrdil sem pruzinu a guma je jak detska prdelka

Vytrhaná guma Michelin Power One B

23.4.2011 v 20:49 | Nahoru | #5
brno, most cca 20° R1 04 serie a mám přes 90kg, časy kolem 22 resp. 50... foto po 50ti kolech.. PW1 směs B
tlak 1,9z 2,1p po hodině na nahřejvácích
naprosto perfektní svezení..



nech si seřídit podvozek na sebe, takový to zadek nechám, vepředu něco naklikám zpravidla moc nefunguje.. jinak souhlas s klukama, pozdě přidáváš...
Další odzkoušená věc sedni si víc dozadu, tak aby ses prdelí opřel o konec sedla.. to dost pomůže

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vytrhaná guma Michelin Power One B

24.4.2011 v 10:51 | Nahoru | #6
Dawe02> Guma byla nahřáta perfektně,tlaky stejný jako píše Corela.

Jinak všem moc díky za rady pravděpodobně tak na 80% to bude tím jak jezdím + si zkusím trochu pohrát s tím přepětím ale to si myslím že bude v pohodě.

Takže vzhůru k experimentování

Vytrhaná guma Michelin Power One B

24.4.2011 v 11:32 | Nahoru | #7
osobne bych to videl v nastaveni podvozku.nastavit na sebe a svuj styl jizdy a bude to ready
edit: kazdopadne system "pokus-omyl" muze dost bolet

Naposledy editováno 24.04.2011 11:33:27

(reakce na) Vytrhaná guma Michelin Power One B

24.4.2011 v 11:35 | Nahoru | #8
tomfz6> predpeti si serid podle SAGu, tam neni moc co koumat. Potom si muzes hrat s tim utlumem komprese. Urcite to vyladis.

Vytrhaná guma Michelin Power One B

25.4.2011 v 13:45 | Nahoru | #9
Já si, chlapi, tak trochu myslim, že to "v zatáčce jsi pomalej a pozdě taháš", je takovej Lelkovskej mýtus, zvlášť na šestce. Tyhle věci jsou vždycky kombinace tlak - pružení - povrch - teplota. Takhle vyžraná guma je podle mýho skromnýho názoru známkou spíš měkkýho podvozku a pravděpodobně nízký okolní teploty na měkkou směs. Ale odborník na to taky vážně nejsem...

Vytrhaná guma Michelin Power One B

25.4.2011 v 14:06 | Nahoru | #10
.. špatně nastavený tlumení zadního kola. Seřídit určitě, ale z vlastní zkušenosti mohu říci, že při tom čase, jakej jezdíš už prostě tlumení nestihá. Když jsme vyměnily originál tlumení za Ohlins, guma pak bez problému vydržela dvakrát tolik.

Naposledy editováno 25.04.2011 14:07:36

Vytrhaná guma Michelin Power One B

25.4.2011 v 14:24 | Nahoru | #11
jojo, pritvrdit pruzinu, zkus to a uvidis, ze to bude ok.. me to pomohlo.. a jak sem rekl, nebyl to muj vymysl ale poradil mistr Filla kdyz videl tu pneu jak vypada, taky mi teda jeste rekl at si sednu vic dozadu.. a pomohlo to.. ted mam spis problemy s trhajicim se predkem, zadek je krasne hladkej

1 reakcí na tento příspěvek Vytrhaná guma Michelin Power One B

25.4.2011 v 14:56 | Nahoru | #12
neni ta guma na brno moc meka? medium se ti v brne vzdy roztrha, jezdecky styl tomu asi pomuze nicmene tvrdsi smes by pomohla taky..

Vytrhaná guma Michelin Power One B

25.4.2011 v 16:36 | Nahoru | #13
já jsem sice mrdal a v brně jsem jel zatim jen jednou a to pouze 2 jízdy na suchu, proto ten čas, ale myslim že ty media držely naprosto v poho.. viz foto...při rychlejšim tempu už by možná nestíhaly ale myslim si že tak 15 by snesly uplně v poho.
Já jsem s mišákama max spokojenej..
A se slickama ještě víc..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vytrhaná guma Michelin Power One B

25.4.2011 v 16:47 | Nahoru | #14
lionracing> Já myslím že medium je v pohodě,jestli na obr. co přidal Corela jsou taky media tak by to dělat nemělo,ale klidně zkusím vzít na příště směs C a uvidíme.

vejmi>Dawe02> ted jsem to měřil a statické pružení je 1cm a se mnou (komba,helma boty) je to 2,5 cm což by mělo být cca +- jak to popisuje návod zde.Co se týče posedu mám na nádrži takou kostku udělanou abych byl právě pěkně vzadu,takže ten posed snad mám taky ok
Ale určitě bych to zkusil dát o jednu polohu více a uvidíme (aby to bylo o něco trdší a uvidíme)

Biker_xx>bylo to teď (v uterý) na csc což byla teplota kolem 20C - 25C což bych bral tak ideální teplotu na B. Ale nevím kolik měla trať,težko řict jaký je sériový nastavení podvozku ale asi bude spíš měkčí.Zase co jsem vyčetl v jiných forech tak kluci ten zadek nechávali tak jak je seriově,ale právě třeba na můj styl s tím bude potřeba něco udělat.

Tak opět uctivě děkuji za vaše rady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vytrhaná guma Michelin Power One B

25.4.2011 v 19:10 | Nahoru | #15
tomfz6> Jj, byl jsem tam taky. To vypadá, že směs je OK. Pak je to měkkej podvozek. Přečti si tohle, to by ti mohlo pomoct.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vytrhaná guma Michelin Power One B

25.4.2011 v 22:35 | Nahoru | #16
Biker_xx> hm no jak tam pisou v tom clanku tak u toho softly does it. je roztrhana guma a je psano ze je to tim ze guma odskakuje protoze je odpruzeni prilis mekke, jenze ono odskakuje ikdyz je prilis tvrde a guma vypada uplne stejne , taky muze odskakovat z milionu jinych duvodu, geometrie podvozku , spatny posez , spatny styl atd atd. takhle odstolu pomahat s nastavenim motorky je holy nesmysl..

(reakce na) Vytrhaná guma Michelin Power One B

25.4.2011 v 22:53 | Nahoru | #17
lionracing> S tim měkkym podvozkem jsou to spíš moje zkušenosti, než ten článek. Dokonce bych si i troufnul tvrdit, že to není malym předpětím, ale jen útlumama, rozhodně bych tim začal. Ale ještě předtím bych se někde mrknul, jak je to s Michelinou a tlakama. Já je nejezdim, tak nevim. Ale u Dunlopy byl rozdíl mezi roztrhanou a hladkou 0.2 baru. Ale jinak máš pravdu, tyhle rady tady jsou spíš na popletení hlavy, obrátil bych se na někoho, kdo tomu rozumí, nejlíp na okruhu.

Vytrhaná guma Michelin Power One B

26.4.2011 v 00:42 | Nahoru | #18
Tohle je zajímavé téma.
Nad každým názorem je zajímavé se zamyslet.
Já si myslím, že toto opotřebení zadní pneu vzniklo jízdou v náklonu s konstantním plynem. Je vidět, že poměrně široký pruh od kraje pneu je hladký. Přidání plynu proběhlo až jezdec začal stavět motorku a takto v "bezpečí" jí naložil.
Myslím, že takto to měl skoro každý .
Bude zajímavé dát sem fotku pneu po získání více zkušeností.

Vytrhaná guma Michelin Power One B

26.4.2011 v 10:07 | Nahoru | #19
lionracing> Jasně od kompu se opravdu nedá řešit nastavení podvozku ale nasbírat nějakou teorii je taky potřeba

Ale myslím že těch Vašich rad tak nějak vycházejí asi dvě základní věci.
1)Měké nastavení podvozku -> takže to zkusím lehounce přitvrdit a uvidíme co to udělá.
2)Začnu pracovat na změně stylu ježdění což asi nebude ze dne na den ale doufám že konci sezóny to bude mnohem lepší.

Vytrhaná guma Michelin Power One B

26.4.2011 v 22:11 | Nahoru | #20
no taky je nekdy se treba zamyslet nad tim ze zavodni gumy nejsou urcene na tydny jezdeni ale na velmi kratkou dobu, pro ty co chcou velkou zivotnost bych doporucil pirelli superbike pro. je to tzv guma pro blbce , nevyzaduje zadne nastaveni klouze stejne nova i 3 dny stara a jel jsem na ni se mi zda 2,11 a urcite se na ni da jet v brne i o dost rychleji pokud by na to byl pilot , jinak pomuze od dane znacky vzdy zvolit nejvrdsi smesi.. ne medium a mit spravne tlaky samozrejme

2 reakcí na tento příspěvek Vytrhaná guma Michelin Power One B

30.4.2011 v 10:55 | Nahoru | #21
Tady jsem našel fotku zadní gumy po hodině a půl závodu v Brně. Motorka dopadla ještě hůř. Mělo to za následek pád při výjezdu ze Schwantzovky.
Sériové pérování nastavené na maximum, časy kolem 2:25, Honda 600 RR. Po instalaci ohlinsů vypadaly gumy i po čtyřech hodinách podobně jako ty, co ukazuje Corela91.
[img]

(reakce na) Vytrhaná guma Michelin Power One B

30.4.2011 v 13:28 | Nahoru | #22

Honza GSX píše: Sériové pérování nastavené na maximum, časy kolem 2:25...



Myslis preload na maximum? To se nedela, kolik vazis?

(reakce na) Vytrhaná guma Michelin Power One B

30.4.2011 v 13:47 | Nahoru | #23
Honza GSX> to věřím ale pro mě mrdala zatím nemám cenu investovat desítky tisic korun do podvozku a taky si myslím že při správném nastavení by seriový podvozek neměl gumu takto moc trhat.A to co ukazuje Coreláč tak je to taky tuším na seriovém podvozku.

No každopádně jsem asi zjistil kde by mohla být chybka,když jsem kontroloval na zadním zlumiči útlum stlačení tak byl ješte o 2 kliky povolenější než co by mělo být sériové nastavení.Sice absolutně nevím jak se to tam dostalo ale bylo to tam.
Takže když to tam nějak sečtu dohromady - moc povolená komprese + špatné přepětí pružiny + špatný jezdecký styl = roztrhaná guma.

Ty dvě první věci jsem už nastavil správně snad (asi to možná bude chtít doladit přimo na okruhu) a doufám že i pocit z té motorky bude lepší což by mě mohlo dovolit víc za to tahat na výjezdech ze zatáček takže by se mohla pomalu začít zlepšovat i ta třetí věc

Naposledy editováno 30.04.2011 13:48:30

Vytrhaná guma Michelin Power One B

30.4.2011 v 21:24 | Nahoru | #24
Moje váha 90 kilo. Po prvních trénincích nám motorku nastavoval Honza Halbich. Ale na gumu to nemělo moc velký vliv. Pořád to bylo stejné. Nevím, v jakém stavu byly v těchto chvílích originální tlumiče, ale po pravě motorky a instalaci nového pérování se to zásadně zlepšilo a životnost pneu se zdvojnásobila.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Označení ložisek v kyvné vidlici Yamaha YZF-R6 Hašlik 3 Včera v 17:59 karavanista
yamaha yzf r6 RJ09 Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R6R Yamahatorr 2 15.3.2024 v 18:23 Yamahatorr
Vymena lozisek v krku rizeni [1, 2] Yamaha YZF-R6 harwey10 35 5.2.2024 v 13:58 Gahan37
Spinanie ventilátora Yamaha yzf r6 ... Yamaha YZF-R6 Jar0 10 1.2.2024 v 16:06 Jar0
Yamaha R6 chcípá Yamaha YZF-R6 LukeyR6 7 11.10.2023 v 17:47 LukeyR6


TOPlist