globalmoto_duben_nolan





Téma: Řidičák B
 
12.4.2011 v 22:46
koukal sem že se tu opět řešilo jestli může řídit malou motorku někdo kdo má řidičák B. Nedávno sem si na courání do práce koupil Babetu a řešil sem stejný problém. Napsal sem teda na krajské ředitelství policie, Královéhradeckého kraje, územní odbor, dopravní inspektorát v Hradci Králové tento dotaz:

Dobrý den.
Mám na Vás velikou prozbu. Zajímalo by mě jak je to dnes s řidičským oprávněním skupiny B. Kdysi byl držitel oprávnění skupiny B oprávněn k řízení "malých" motocyklů, později byla možnost řizení malých motocyklů ze skupiny B odňata a po čase opět vrácena. Konkrétně mi jde o to, když si koupím Babetu (mám oprávnění A,B) jestli Babetu bude moct používat i má přítelkyně která má řidičské oprávnění skupiny B. Předem Vám moc děkuji za odpověď a přeji krásný den.

A přišla odpověď:


dne 22. dubna 2011 obdrželo Krajské ředitelství policie, Královéhradeckého kraje, územní odbor, dopravní inspektorát v Hradci Králové, Váš dotaz, zda je možné řídit Babetu pokud je řidič držitelem pouze oprávnění sk. B. K tomuto Vám sdělujeme následující:
Dle § 133 odst. 2 písm. b) z. č. 361/2000Sb. o silničním provozu, řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení motorových vozidel zařazených do řidičských oprávnění skupin B, AM a podskupiny B1 a podskupiny A1 s omezením do 50 cm3.
Tedy, když si koupíte Babetu a ta splní podmínky (co se obsahu týče) dané zákonem, můžete ji bez obav půjčit své přítelkyni a ta, pokud je držitelem ŘP sk. B, ji může bez obav používat. Přeji mnoho šťastných kilometrů.

S pozdravem


npor. Bc. David Bulis v. r.
zástupce vedoucího DI

Tolik od člověka který "alespoň myslím" v tom má jasno.



Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Řidičák B

12.4.2011 v 22:50 | Nahoru | #1
To bych teda nečekal, že ti příjde odpověď a už vůbec né taková normální PČR (nebo spíš pan nadpraporčík) má bod

1 reakcí na tento příspěvek Řidičák B

12.4.2011 v 22:50 | Nahoru | #2
Aha, zajímavý. Já myslel že lidi co udělali řidičák v době kdy to bylo odňato nemaj nárok...

(reakce na) Řidičák B

12.4.2011 v 22:54 | Nahoru | #3
Švagr> Na druhou stranu, psal sem mu 22. března (né dubna jak uváděj v odpovědi, to bych mu teprv psal) a odpověď přišla 12. dubna takže celkem prodleva, ale! odpověděl a má bod

(reakce na) Řidičák B

12.4.2011 v 22:57 | Nahoru | #4
vonZahn> Právě že přítelkyně dělala řidičák v tý době kdy to bylo odňato a proto sem to zjišťoval. Protože sem tady někde dokonce četl že někdo dostal pokutu za to že jel na Babetě a měl jen B. Takže dneska už vím, pokutu neplatit, nic nepodepsat a až si člověka pozvou tak se ohánět tímhle textem a ať si to případně vyříděj s panem nadporučíkem

2 reakcí na tento příspěvek Řidičák B

12.4.2011 v 23:40 | Nahoru | #5
Jestli to dobře chápu, tak může řídit i simsona, když je tam A1 do 50ccm? Tak to asi přítelkyně nafasuje simsona a bude se učit řídit

(reakce na) Řidičák B

12.4.2011 v 23:45 | Nahoru | #6
posmen> Taky to tak chápu. Do 50ccm bez omezení výkonu a rychlosti a tam Simson patří

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák B

12.4.2011 v 23:45 | Nahoru | #7

posmen píše: Jestli to dobře chápu, tak může řídit i simsona, když je tam A1 do 50ccm? Tak to asi přítelkyně nafasuje simsona a bude se učit řídit



Je to omezené ještě konstrukční rychlostí do 45 km/h.
edit: U těch dřívějších řidičáků se poté začal uvádět harmonizační kod A1 150. Ten znamenal, že je možné řídit A1 do 50ccm. Ale pokud má řidičák bez toho harmonizačního kódu, tak může řídit navíc pouze AM a to je 50 ccm a 45 km/h. Takže Ti podle mě neodpověděl úplně přesně.

Naposledy editováno 12.04.2011 23:50:16

(reakce na) Řidičák B

12.4.2011 v 23:48 | Nahoru | #8
-DaK-> To jsem si právě myslel taky, ale v té odpovědi z úřadu se píše, že kromě AM může řídit i stroje z kategorie A1 50ccm, což je jakákoliv padesátka...

Řidičák B

12.4.2011 v 23:51 | Nahoru | #9
Taky jsem si myslel, že to opravňuje řídit jen AM, ale v tom zákoně je fakt A1 do 50 ccm.

b) řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení motorových vozidel zařazených do řidičských oprávnění skupin B, AM a podskupiny B1 a podskupiny A1 s omezením do 50 cm3



Naposledy editováno 12.04.2011 23:59:43

(reakce na) Řidičák B

12.4.2011 v 23:58 | Nahoru | #10
-DaK-> Že by poručík?

Řidičák B

13.4.2011 v 00:01 | Nahoru | #11
e: hovnajs tenhle nebyl aktuální

Naposledy editováno 13.04.2011 00:02:56

2 reakcí na tento příspěvek Řidičák B

13.4.2011 v 00:06 | Nahoru | #12
Tenhle už je aktuální

(2) Řidičské oprávnění skupiny A opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo
bez něj.

(3) Řidičské oprávnění podskupiny A1 opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců
nepřesahujícím 125 cm 3 a o výkonu nejvýše 11 kW.

(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a a motocyklu o výkonu nad
25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a
s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost
nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému
vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,

(reakce na) Řidičák B

13.4.2011 v 00:12 | Nahoru | #13
-DaK-> Jsi holt chytřejší než npor. Bc. David Bulis zástupce vedoucího dopravního inspektorátu. Takže jezdi podle toho co si našel na netu a já se budu řídit tím co mi řekl on

Řidičák B

13.4.2011 v 00:16 | Nahoru | #14
Já jsem v pohodě. Mám ABC, můžu řídit skoro všechno:)

(reakce na) Řidičák B

13.4.2011 v 00:20 | Nahoru | #15

-DaK- píše: Tenhle už je aktuální

(2) Řidičské oprávnění skupiny A opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo
bez něj.

(3) Řidičské oprávnění podskupiny A1 opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců
nepřesahujícím 125 cm 3 a o výkonu nejvýše 11 kW.

(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a a motocyklu o výkonu nad
25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a
s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost
nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému
vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,


Ale to se nevylučuje s tím, co psal nadporučík, ne?

1 reakcí na tento příspěvek Řidičák B

13.4.2011 v 00:34 | Nahoru | #16
No, on tam nezmínil tu konstrukční rychlost do 45km/h. On totiž reagoval na ty starší řidičáky, které dříve měly uvedenou skupinu M pro motocykly do 50ccm. Splňovaly tedy podmínku pro udělení toho harmonizačního kodu 150 při vydání nové verze řidičáku. V tom případě by odpověď byla správná. U toho harmonizačního kódu totiž není omezená konstrukční rychlost, nýbrž objem. Ale pokud přítelkyně nemá uvedenou v řidičáku skupinu A1 a u ní ten harmonizační kód, tak se samotným Béčkem může řídit pouze motorku do 50 ccm a 45 km/h.

Řidičák B

13.4.2011 v 00:34 | Nahoru | #17
Ty krabe, já jsem to napsal jak nějaká kancelářská krysa.

Řidičák B

13.4.2011 v 09:42 | Nahoru | #18
Odstavec (2) je prostě bečkařům zakázán, naštěstí je tam ještě odstavec (15) který z aut vyjmut není: "Řidičské oprávnění skupiny AM opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km.h-1"

Ale kolik maj psáno babetty nevim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák B

13.4.2011 v 10:39 | Nahoru | #19
-DaK-> Ty cituješ paragraf 81 ze zákona 361, což je samozřejmě správně, ale právě v paragrafu 133 písmenu c je
§ 133
Rozsah platnosti dosavadních řidičských oprávnění
(1) Řidičská oprávnění udělená na základě předpisů platných do 30. června 1964 platí po nabytí účinnosti zákona v tomto rozsahu:

c) řidičské oprávnění řidiče osobního automobilu opravňuje k řízení motorových vozidel zařazených do řidičských oprávnění skupin AM, B a podskupiny B1 a podskupiny A1 s omezením do 50 cm3,

není tam od roku 1964 do roku 2000. Takže právě podle toho paragrafu 133 se to vztahuje na všechny. V podstatě je to jen nedodělek zákona. Na druhou stranu zcela legitimní. A já celou dobu v autoškole říkám, že je to jen do konstrukčí rychlosti 45km/h. Až s tim co sem napsal autor fora sem se do toho podíval a je to tak. Už sem si to vytisknul a dal šéfovi, dneska při zkouškách by to měl ověřit u zkušebáka. Takže jak budu vědět jeho verdikt, tak to sem ještě přidám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák B

13.4.2011 v 11:02 | Nahoru | #20
Gal> Akorát nám se jedná spíš o:

(2) Řidičská oprávnění udělená na základě předpisů platných po 1. červenci 1964 platí po nabytí účinnosti zákona v tomto rozsahu:

b) řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení motorových vozidel zařazených do řidičských oprávnění skupin B, AM a podskupiny B1 a podskupiny A1 s omezením do 50 cm3

Každopádně dej vědět, co na to ten zkušebák

Řidičák B

13.4.2011 v 11:19 | Nahoru | #21
To nic nemění, je to napsáno jasně pod názvem: Rozsah platnosti dosavadních řidičských oprávnění
To znamená, že s novým zákonem platným od 2000 se to nevstahuje na novější řp.

(reakce na) Řidičák B

13.4.2011 v 11:22 | Nahoru | #22
Dude.> Dík za opravu, zkopíroval sem jinej kousek, ale v podstatě se nic nemění na výsledku, je to pořád stejný

1 reakcí na tento příspěvek Řidičák B

13.4.2011 v 15:34 | Nahoru | #23
kup přítelkyni aprilku rs 50, nebo rieju jako mám já (v TP 45km/h) motorky ji s tím začnou bavit víc, než na babettě a nebudou ji předjíždět cyklisti

Jinak k tématu, mamka má jen na auto a má tam tu A1čku, to podle mě znamená jakákoliv padesátka bez omezení na rychlosti. Záleží kdo kdy to Bčko dělal asi no

Naposledy editováno 13.04.2011 15:35:50

(reakce na) Řidičák B

13.4.2011 v 15:35 | Nahoru | #24
2x

Naposledy editováno 13.04.2011 15:35:42

1 reakcí na tento příspěvek Řidičák B

13.4.2011 v 15:42 | Nahoru | #25
A zase a jen je to ukázka toho, jakej je u nás v tý legislativě bordel, jeden ti řekne A druhej B a třetí C - stejně jako mě magistrátní úřednice tvrdila (odbor dobravy - tedy člověk by řekl, že by o tom měla něco vědět), že při rozšíření z Ao (do25kW) na A musím dělat komplet novou autoškolu - pochopitelně nesmysl, že?
Jinak k tématu, jsem toho názoru, že k B patří ta skupina AM tedy do 50 ccm a 45kmh
Opět nechápu, proč se přímo na řidičácích operuje se skupinou A1 - což jsou stopětadvacítky přece... prostě bordel nad bordel...

Naposledy editováno 13.04.2011 15:46:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák B

13.4.2011 v 15:51 | Nahoru | #26

abcman píše: A zase a jen je to ukázka toho, jakej je u nás v tý legislativě bordel, jeden ti řekne A druhej B a třetí C - stejně jako mě magistrátní úřednice tvrdila (odbor dobravy - tedy člověk by řekl, že by o tom měla něco vědět), že při rozšíření z Ao (do25kW) na A musím dělat komplet novou autoškolu - pochopitelně nesmysl, že?
Jinak k tématu, jsem toho názoru, že k B patří ta skupina AM tedy do 50 ccm a 45kmh
Opět nechápu, proč se přímo na řidičácích operuje se skupinou A1 - což jsou stopětadvacítky přece... prostě bordel nad bordel...



No jak říkám, mamka dělala čistě na auto (už pěkně dávno) a má tam normálně napsáno že má A1 (k tomu je myslím nějaký ten kod 150, aby se to poznalo) není to na 125ccm, ale na neomezenou 50ccm... Zmatek a bordel

Řidičák B

13.4.2011 v 17:12 | Nahoru | #27
A aby v tom byl bordel největší tak se před nedávnem jednoduše řeklo, že na ŘP se tyhle "bonusy" už nebudou vyznačovat vůbec a bude řečeno v zákoně co můžeš jezdit když máš B nezávisle na tom, co je/není/bylo/nebylo vyznačeno na nějakém starém ŘP z mezidobí. Už živě vidím jak se v tom kdo po 20 novelách vyzná Předtím to bylo jednodušší, měl jsi vyznačeno rovnou na kartičce a viděl jsi. A co pamatuju bonus byl vždy značen jako A do 50 ccm nebo A1 do 50 ccm, ale ne AM. Jaký to má význam a téma babeta/Simson ať si posoudí každý sám...

1 reakcí na tento příspěvek Řidičák B

13.4.2011 v 20:23 | Nahoru | #28
To Vás pobavím ještě víc. Na dnešní tiskovce jsme se dozvěděli, že se zcela vážně uvažuje o okamžité změně zákona a budou přidány dvě kategorie podle výkonu motocyklu na které bude třeba speciální "motoškoly" a třeba výkon přes 100Kw bude možno řídit až po dovršení 30 let !!! Bez vyjímek i pro ty, co takto výkonné motorky už dávno jezdí !
Tak se připravte, že SS budou za babku na prodej

(reakce na) Řidičák B

13.4.2011 v 20:33 | Nahoru | #29

babajezi píše: To Vás pobavím ještě víc. Na dnešní tiskovce jsme se dozvěděli, že se zcela vážně uvažuje o okamžité změně zákona a budou přidány dvě kategorie podle výkonu motocyklu na které bude třeba speciální "motoškoly" a třeba výkon přes 100Kw bude možno řídit až po dovršení 30 let !!! Bez vyjímek i pro ty, co takto výkonné motorky už dávno jezdí !
Tak se připravte, že SS budou za babku na prodej



Pokud by to v tomhle znění prošlo tak by SS byly fakt za pár korun. Až si říkám "škoda že mě nelákaj" Čím dál mě ale sejří co se kolem motorek nadělá a že v osmnácti můžeš jezdit nadupaným autem je jedno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák B

13.4.2011 v 20:43 | Nahoru | #30

jetofuk píše: No jak říkám, mamka dělala čistě na auto (už pěkně dávno) a má tam normálně napsáno že má A1 (k tomu je myslím nějaký ten kod 150, aby se to poznalo) není to na 125ccm, ale na neomezenou 50ccm... Zmatek a bordel



Blbost, harmonizační kódy...čti
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist