Dobrý den.
Mám na Vás velikou prozbu. Zajímalo by mě jak je to dnes s řidičským oprávněním skupiny B. Kdysi byl držitel oprávnění skupiny B oprávněn k řízení "malých" motocyklů, později byla možnost řizení malých motocyklů ze skupiny B odňata a po čase opět vrácena. Konkrétně mi jde o to, když si koupím Babetu (mám oprávnění A,B) jestli Babetu bude moct používat i má přítelkyně která má řidičské oprávnění skupiny B. Předem Vám moc děkuji za odpověď a přeji krásný den.
A přišla odpověď:
dne 22. dubna 2011 obdrželo Krajské ředitelství policie, Královéhradeckého kraje, územní odbor, dopravní inspektorát v Hradci Králové, Váš dotaz, zda je možné řídit Babetu pokud je řidič držitelem pouze oprávnění sk. B. K tomuto Vám sdělujeme následující:
Dle § 133 odst. 2 písm. b) z. č. 361/2000Sb. o silničním provozu, řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení motorových vozidel zařazených do řidičských oprávnění skupin B, AM a podskupiny B1 a podskupiny A1 s omezením do 50 cm3.
Tedy, když si koupíte Babetu a ta splní podmínky (co se obsahu týče) dané zákonem, můžete ji bez obav půjčit své přítelkyni a ta, pokud je držitelem ŘP sk. B, ji může bez obav používat. Přeji mnoho šťastných kilometrů.
S pozdravem
npor. Bc. David Bulis v. r.
zástupce vedoucího DI
Tolik od člověka který "alespoň myslím" v tom má jasno.
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák B
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák B
2 reakcí na tento příspěvek Řidičák B
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák B
posmen píše: Jestli to dobře chápu, tak může řídit i simsona, když je tam A1 do 50ccm? Tak to asi přítelkyně nafasuje simsona a bude se učit řídit
Je to omezené ještě konstrukční rychlostí do 45 km/h.
edit: U těch dřívějších řidičáků se poté začal uvádět harmonizační kod A1 150. Ten znamenal, že je možné řídit A1 do 50ccm. Ale pokud má řidičák bez toho harmonizačního kódu, tak může řídit navíc pouze AM a to je 50 ccm a 45 km/h. Takže Ti podle mě neodpověděl úplně přesně.
Naposledy editováno 12.04.2011 23:50:16
b) řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení motorových vozidel zařazených do řidičských oprávnění skupin B, AM a podskupiny B1 a podskupiny A1 s omezením do 50 cm3
Naposledy editováno 12.04.2011 23:59:43
2 reakcí na tento příspěvek Řidičák B
(2) Řidičské oprávnění skupiny A opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo
bez něj.
(3) Řidičské oprávnění podskupiny A1 opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců
nepřesahujícím 125 cm 3 a o výkonu nejvýše 11 kW.
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a a motocyklu o výkonu nad
25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a
s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost
nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému
vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
-DaK- píše: Tenhle už je aktuální
(2) Řidičské oprávnění skupiny A opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo
bez něj.
(3) Řidičské oprávnění podskupiny A1 opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců
nepřesahujícím 125 cm 3 a o výkonu nejvýše 11 kW.
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a a motocyklu o výkonu nad
25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a
s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost
nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému
vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
Ale to se nevylučuje s tím, co psal nadporučík, ne?
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák B
Ale kolik maj psáno babetty nevim.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák B
§ 133
Rozsah platnosti dosavadních řidičských oprávnění
(1) Řidičská oprávnění udělená na základě předpisů platných do 30. června 1964 platí po nabytí účinnosti zákona v tomto rozsahu:
c) řidičské oprávnění řidiče osobního automobilu opravňuje k řízení motorových vozidel zařazených do řidičských oprávnění skupin AM, B a podskupiny B1 a podskupiny A1 s omezením do 50 cm3,
není tam od roku 1964 do roku 2000. Takže právě podle toho paragrafu 133 se to vztahuje na všechny. V podstatě je to jen nedodělek zákona. Na druhou stranu zcela legitimní. A já celou dobu v autoškole říkám, že je to jen do konstrukčí rychlosti 45km/h. Až s tim co sem napsal autor fora sem se do toho podíval a je to tak. Už sem si to vytisknul a dal šéfovi, dneska při zkouškách by to měl ověřit u zkušebáka. Takže jak budu vědět jeho verdikt, tak to sem ještě přidám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák B
(2) Řidičská oprávnění udělená na základě předpisů platných po 1. červenci 1964 platí po nabytí účinnosti zákona v tomto rozsahu:
b) řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení motorových vozidel zařazených do řidičských oprávnění skupin B, AM a podskupiny B1 a podskupiny A1 s omezením do 50 cm3
Každopádně dej vědět, co na to ten zkušebák
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák B
Jinak k tématu, mamka má jen na auto a má tam tu A1čku, to podle mě znamená jakákoliv padesátka bez omezení na rychlosti. Záleží kdo kdy to Bčko dělal asi no
Naposledy editováno 13.04.2011 15:35:50
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák B
Jinak k tématu, jsem toho názoru, že k B patří ta skupina AM tedy do 50 ccm a 45kmh
Opět nechápu, proč se přímo na řidičácích operuje se skupinou A1 - což jsou stopětadvacítky přece... prostě bordel nad bordel...
Naposledy editováno 13.04.2011 15:46:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák B
abcman píše: A zase a jen je to ukázka toho, jakej je u nás v tý legislativě bordel, jeden ti řekne A druhej B a třetí C - stejně jako mě magistrátní úřednice tvrdila (odbor dobravy - tedy člověk by řekl, že by o tom měla něco vědět), že při rozšíření z Ao (do25kW) na A musím dělat komplet novou autoškolu - pochopitelně nesmysl, že?
Jinak k tématu, jsem toho názoru, že k B patří ta skupina AM tedy do 50 ccm a 45kmh
Opět nechápu, proč se přímo na řidičácích operuje se skupinou A1 - což jsou stopětadvacítky přece... prostě bordel nad bordel...
No jak říkám, mamka dělala čistě na auto (už pěkně dávno) a má tam normálně napsáno že má A1 (k tomu je myslím nějaký ten kod 150, aby se to poznalo) není to na 125ccm, ale na neomezenou 50ccm... Zmatek a bordel
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák B
Tak se připravte, že SS budou za babku na prodej
babajezi píše: To Vás pobavím ještě víc. Na dnešní tiskovce jsme se dozvěděli, že se zcela vážně uvažuje o okamžité změně zákona a budou přidány dvě kategorie podle výkonu motocyklu na které bude třeba speciální "motoškoly" a třeba výkon přes 100Kw bude možno řídit až po dovršení 30 let !!! Bez vyjímek i pro ty, co takto výkonné motorky už dávno jezdí !
Tak se připravte, že SS budou za babku na prodej
Pokud by to v tomhle znění prošlo tak by SS byly fakt za pár korun. Až si říkám "škoda že mě nelákaj" Čím dál mě ale sejří co se kolem motorek nadělá a že v osmnácti můžeš jezdit nadupaným autem je jedno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák B
jetofuk píše: No jak říkám, mamka dělala čistě na auto (už pěkně dávno) a má tam normálně napsáno že má A1 (k tomu je myslím nějaký ten kod 150, aby se to poznalo) není to na 125ccm, ale na neomezenou 50ccm... Zmatek a bordel
Blbost, harmonizační kódy...čti