bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vše o wr 450 f
zdravím všechny příznivce tohoto stroje.dovolil jsem si zřídit tohle téma jelikož jsem si pořídil wr-ko a určite budu mít sem tam nejaky dotaz,připomínku,nebo budu potrebovat poradit.motorku jsem si koupil spíse na víkendové ježdění a je to spíše koníček.první vec na kterou bych se chtel zeptat je zda je normální když po ubrání plynu střílí do vyfuku,deje se to ale jen když to fakt pustím až dolu ten plyn,je tam koncovka FMF Racing,myslím si že by to nemel byt ale až takovy problém ne?asi je to normální jev při rychlém zavření plynu z maxima.(muj názor) dále jsem potreboval vedet kde bych sehnal spínač na brzdu?za 3 mesíce me čeká stk a musím to dát do stavu aby to proslo predem dík za všechny připomínky,rady a navody k wr 450 f a pokud budu moct tak rád zodpovím i dotazy.(časem)

1 reakcí na tento příspěvek vše o wr 450 f

23.4.2011 v 08:13 | Nahoru | #61
já v Příboře jen bydlím a to jen 3 roky,takže to tady moc neznám.nějaké tratě v okolí jsem viděl-ale jestli je to v trnávce-to nevím.

motorku parkuju kousek od frýdku-místku,takže i když jsem na ní v příboře párkrát byl,tak většinou jezdím okolo f-m,dobře to tam znám....

každopádně,pokud budeš mít někdy chuť,můžem se sejít někde na půli cesty(třeba někde u motorestu SAUNA-jak se jede na f-m) a já tě trošku provedu tam kde jezdím já...

(reakce na) vše o wr 450 f

23.4.2011 v 19:10 | Nahoru | #62
Dolph-cz> jj mužem se domluvit nekdy.dej vedet kdy a ja se zkusím přizpusobit.doufám že mi neujedeš zatím si na to stale zvykám.ale snad tě nebudu ani brzdit doufám

1 reakcí na tento příspěvek vše o wr 450 f

23.4.2011 v 21:08 | Nahoru | #63
škoda,že máš centrál v opravě,zítra bych jel a nikdo nemá čas...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f

24.4.2011 v 10:26 | Nahoru | #64
Dolph-cz> jj taky me to štve.už mi to chybí.

(reakce na) vše o wr 450 f

24.4.2011 v 11:58 | Nahoru | #65
juras842> ale hned jak to dám dokupy tak mužem vyjet.videl bych to až tak na další víkend.

1 reakcí na tento příspěvek vše o wr 450 f

24.4.2011 v 20:24 | Nahoru | #66
tak zadní tlumič už je doma. jeste musím v utery pořešit spodní ložisko a pak už jen poskladat.chci se zeptat,mam nahoře nalisované bronzové pouzdro a v tom je železo na které se to utahuje v rámu.borec mi říkal že je to napevno a že by se to melo otáčet.tak se chci zeptat zda neví nekdo jaká by tam mela byt vule??jinac origo je tam pry nejaky kloub či co ale podle me zbytečný a dávat za to 500 se mi nechce.jo jinač sem rozebral ten sytič z karbecu a žádny O-kroužek tam není jak mi tady kdosi říkal.tak nevím jestli to nejak vubec vyřeším aby to drželo

Naposledy editováno 24.04.2011 20:25:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f

24.4.2011 v 20:53 | Nahoru | #67
juras842> v tom oku nemá být vůle žádná.nemyslím tím,že to má být napevno-hýbat se to musí,ale rukou nesmí jít cítit vůle.

a co se táká toho sytiče-s WR nemám zkušenosti,ale nějak tam tu polohu držet musí.pod tou manžetkou není nějaká drážka,nebo něco co by to nějak drželo??

(reakce na) vše o wr 450 f

25.4.2011 v 08:39 | Nahoru | #68
Dolph-cz> ok dík.tak to dnes vylisuju a na soustruhu v práci udělám nové s vůlí tak 0,01-0,02. at se to teda jen hýbe.pod tu manžetku jeste mrknu ale nevidím to moc nadějně.napadlo me ješte leda zkrátit tu pružinku at není tak silná ale nevím no ... kdyby nekdo vedel jak to vyřešit tak sem s tím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f

25.4.2011 v 08:56 | Nahoru | #69

juras842 píše: chci se zeptat,nedrží mi pri studenem startu sytič.nedrží v poloze a musím ho přidržet.nevíte co s tím muže byt?předpokládám že tam bude asi jen ulomeneho neco.snad to spravím.a k čemu presne slouží odvzušnovací ventilky na předních tlumičích?nebo v jakych případech se odvzdušnuje?dík



Ahoj, s tím sytičem - měl jsem stejnej problém u dvoutaktu, nevím jak čtyřtakrt, ale vyřešil jsem to takhle:
Tyčinka na který je nasazenej kloubouček chodí v plastovým pouzdru. Na tyčince je drážka, která se zasekává o zub v tom plastovým poudru, jenže časem se to vychodí. Dá se to opravit tak že to co nejvíc rozebereš abys vyndal tyčinku z pouzdra a pomocí horkovzdušky konec plastovýho pouzdra se zoubkama přihni víc k době dovnitř. Tím to bude svírat těsneji a mělo by ti to držet.

1 reakcí na tento příspěvek vše o wr 450 f

25.4.2011 v 09:09 | Nahoru | #70
To střílení do výfuku - pokud to není těsnost výfuku ani ventily, tak je v nepořádku směs. Obvykle to střílení ukazuje na chudou.
Může to být buď z důvodu přisávání vzduchu (netěsnící příruba) a nebo to někdo blbě nastryskoval/nastavil.

Netěsnící příruba se prej dá kontrolovat pomocí zapálený cigarety, ale to jsem jen tak slyšel, ověřeno v praxi to nemám. Já to obyvykle jen rozeberu a vizuálně zkontroluju a zase smontuju. Je to teda věc příruby mezi motorem a karburátorem.

Otryskování - nastavit správně WRko je celkem věda. Každopádně můžeš pro začátek zkusit zahejbat se šroubkem směsi. Je úplně na spodu karburátoru, bronzovej šroubek na plochej šroubovák, blíž k motoru. Je k němu přístup jak k penězům.
Ten má rozsah cca 1-2,5 otáčky od utažení (nevím přesně . zkontroluj v manuálu) S tím že utaženější = chudší volnoběžná směs, povolenější = bohatší volnoběžná směs.
Zapiš si napřed v jaký poloze byl, a pak ho zkus víc povolit - třeba na ty 2 otáčky.
Pokud už je povolenej víc než 2, tak potřebuješ větší volnoběžnou trysku - seženeš buď jako díl od Yamahy (Pilot jet), a nebo ve slušným motocross shopu/ servisu.



objednací čísla od Yamahy na různý volnoběžný trysky:

Pilot Jet
4mx-14948-06-00 .jet, Slow (#48) Ap 1
4mx-14948-04-00 .jet, Slow (#42) Std 1
4mx-14948-05-00 .jet, Slow (#45) Ap 1
4mx-14948-07-00 .jet, Slow (#50) Ap 1
4mx-14948-01-00 .jet, Slow (#35) Ap 1
4mx-14948-02-00 .jet, Slow (#38) Ap 1
4mx-14948-03-00 .jet, Slow (#40) Ap 1

Pokud bys chtěl vyladit WRko na 100% tak to umí RSWR.

jo a taky doporučuju trochu přidušit tu "randáltrubku" .. líp to pojede a okolí ti poděkuje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f

25.4.2011 v 09:11 | Nahoru | #71

Vespa píše: Ahoj, s tím sytičem - měl jsem stejnej problém u dvoutaktu, nevím jak čtyřtakrt, ale vyřešil jsem to takhle:
Tyčinka na který je nasazenej kloubouček chodí v plastovým pouzdru. Na tyčince je drážka, která se zasekává o zub v tom plastovým poudru, jenže časem se to vychodí. Dá se to opravit tak že to co nejvíc rozebereš abys vyndal tyčinku z pouzdra a pomocí horkovzdušky konec plastovýho pouzdra se zoubkama přihni víc k době dovnitř. Tím to bude svírat těsneji a mělo by ti to držet.


čau, myslíš teda že to pujde rozebrat?vypadá to všechno jak od vyroby do sebe zalisované.pokud by se mi podařilo shodit ten klobouček z té tyčinky tak by to možná mohlo jít.dnes to zkusim tak snad to dopadne uspěšně.dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f

25.4.2011 v 09:18 | Nahoru | #72
juras842> jo, omrkni to - myslím že plastovej klobouček půjde sundat, že je jen natěsno nasunutej. Přinejhorším ho pak přilepíš epoxidem.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f

25.4.2011 v 09:19 | Nahoru | #73

Vespa píše: To střílení do výfuku - pokud to není těsnost výfuku ani ventily, tak je v nepořádku směs. Obvykle to střílení ukazuje na chudou.
Může to být buď z důvodu přisávání vzduchu (netěsnící příruba) a nebo to někdo blbě nastryskoval/nastavil.

Netěsnící příruba se prej dá kontrolovat pomocí zapálený cigarety, ale to jsem jen tak slyšel, ověřeno v praxi to nemám. Já to obyvykle jen rozeberu a vizuálně zkontroluju a zase smontuju. Je to teda věc příruby mezi motorem a karburátorem.

Otryskování - nastavit správně WRko je celkem věda. Každopádně můžeš pro začátek zkusit zahejbat se šroubkem směsi. Je úplně na spodu karburátoru, bronzovej šroubek na plochej šroubovák, blíž k motoru. Je k němu přístup jak k penězům.
Ten má rozsah cca 1-2,5 otáčky od utažení (nevím přesně . zkontroluj v manuálu) S tím že utaženější = chudší volnoběžná směs, povolenější = bohatší volnoběžná směs.
Zapiš si napřed v jaký poloze byl, a pak ho zkus víc povolit - třeba na ty 2 otáčky.
Pokud už je povolenej víc než 2, tak potřebuješ větší volnoběžnou trysku - seženeš buď jako díl od Yamahy (Pilot jet), a nebo ve slušným motocross shopu/ servisu.



objednací čísla od Yamahy na různý volnoběžný trysky:

Pilot Jet
4mx-14948-06-00 .jet, Slow (#48) Ap 1
4mx-14948-04-00 .jet, Slow (#42) Std 1
4mx-14948-05-00 .jet, Slow (#45) Ap 1
4mx-14948-07-00 .jet, Slow (#50) Ap 1
4mx-14948-01-00 .jet, Slow (#35) Ap 1
4mx-14948-02-00 .jet, Slow (#38) Ap 1
4mx-14948-03-00 .jet, Slow (#40) Ap 1

Pokud bys chtěl vyladit WRko na 100% tak to umí RSWR.

jo a taky doporučuju trochu přidušit tu "randáltrubku" .. líp to pojede a okolí ti poděkuje


na ty ventily musím ješte jednou mrknout bo jsem se nedopídil toho seřízení a až potom mi poradili že se mení podložky.v tom otryskování máš možná pravdu protože při rychlém přidání plného plynu to chcípne.už jsem to videl na netu jako video kde to tam řešili taky.ale nevím přesne.to bohatost vyzkouším až posléze,respertive až po tech ventilech.jinač jak jsem psal tak opravdu to střílí jen jak je to studene,jak je to zahřáté na provozní teplotu tak to ani neprdne. jak si to myslel přidusit ten vyfuk?vatou?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f

25.4.2011 v 09:30 | Nahoru | #74

juras842 píše: na ty ventily musím ješte jednou mrknout bo jsem se nedopídil toho seřízení a až potom mi poradili že se mení podložky.v tom otryskování máš možná pravdu protože při rychlém přidání plného plynu to chcípne.už jsem to videl na netu jako video kde to tam řešili taky.ale nevím přesne.to bohatost vyzkouším až posléze,respertive až po tech ventilech.jinač jak jsem psal tak opravdu to střílí jen jak je to studene,jak je to zahřáté na provozní teplotu tak to ani neprdne. jak si to myslel přidusit ten vyfuk?vatou?



do ventilů na WR jsem ještě nelezl, jen do EXC-F. A tam to měření bylo úplně jednoduchý, sundá se kryt hlavy, natočíš zadním kolem vačky do polohy mimo a jen strkáš měrky jestlis e vlezou.
Co je složitý tak nastavování, naštěstí se mě nikdy nepohly :)

Ta díra po prudkým přidání plynu je typickej a lehce řešitelnej problém. Mrknu se ti jakej typ karbecu máš, jestli s Leak tryskou nebo bez ní, mmnt

(reakce na) vše o wr 450 f

25.4.2011 v 09:36 | Nahoru | #75

Vespa píše: do ventilů na WR jsem ještě nelezl, jen do EXC-F. A tam to měření bylo úplně jednoduchý, sundá se kryt hlavy, natočíš zadním kolem vačky do polohy mimo a jen strkáš měrky jestlis e vlezou.
Co je složitý tak nastavování, naštěstí se mě nikdy nepohly :)

Ta díra po prudkým přidání plynu je typickej a lehce řešitelnej problém. Mrknu se ti jakej typ karbecu máš, jestli s Leak tryskou nebo bez ní, mmnt


ok

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f

25.4.2011 v 09:48 | Nahoru | #76
juras842> tak zřejmě Leak trysku máš - mrkni na manuál
http://www.motorkari.cz/upload/files/manualy/1882_Yamaha_WR450F_2003_Service_Manual.pdf
strana 133

Leak tryska je na obrázku č. 14, o stránku dolů je to č.6
Popisovat k čemu je a co dělá je na dlouho, ve zktratce - je to tryska která udává kolik palive se NEPOUŽIJE při prudkým přidání plynu, od toho pojmenování "leak". Ty pravděpodobně máš moc velkou, díky tomu se při přidání plynu do motoru neodstane dost benzínu a vytvoří to tu díru. Bohužel nevím jakou má tvoje motorka v sérii, ale bude to podle mě nějaká 70 nebo 80.
Vhodná by pro tebe byla 40, možná by stačila i 50, ale 40 je jistota.
Tyhle trysky jsou celkem drahý (380 Kč)
objednací čísla
Leak Jet
4jt-1494f-19-00 .jet (#80) Ap 1
4jt-1494f-15-00 .jet (#70) Std 1
4jt-1494f-23-00 .jet (#90) Ap 1
4jt-1494f-03-00 .jet (#40) Ap 1
4jt-1494f-07-00 .jet (#50) Ap 1
4jt-1494f-11-00 .jet (#60) Ap 1
4jt-1494f-27-00 .jet(#100) Ap 1

pokud by se ti nechtělo objednávat nebos to potřeboval rychle, tak se dá ta tryska "přiucpat" - vložíš do ní kousek drátku adekvátního průměru (tak abys její průtok zmenšil cca na polovinu) a jeho konce zahneš tak aby nevypadl (!!).
Je to takový vidlácký řešení, ale pokud to potřebuješ hned tak funguje - leak tryska není tryska v pravým slova smyslu, je to jen otvor kterým protíká palivo, takže tvar otvoru není třeba řešit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f

25.4.2011 v 09:55 | Nahoru | #77
Vespa> no pokud by to vyřešilo problém tak bych si to asi objednal.takže ta leak tryska není volnoběžná?to je zase jiná jo?jinač moc díky za vyčerpávajíci odpovedi. super zase o neco chytřejší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f

25.4.2011 v 10:11 | Nahoru | #78
juras842> jj, to jsou úplně jiný trysky.
Ona celá ta problematika ladění karbecu je strašně komplexní a chce to strašně moc zkoušení a investovanýho času, abys tomu porozuměl a vyladil vše jak má být. Všechno tam souvisí se vším a každej prvek má milion možností nastavení. To co ti tady radím jsou jen takový hrubý úpravy, jen aby to nějak fungovalo.
Zvlášť u Yamah WR je problém že chodí z továrny úplně šíleně nastavený a prakticky nikdo, natož sami technici v Yamaze vůbec netuší co a jak tam má správně být. Takže většina kusů je všelijak "odhadem" natryskovaná, a víš jak to bývá - stačí mít jednu věc z 10ti špatně, a už je špatně všechno - jako např. to tvoej střílení a díra v plynu.
A většina majitelů ani nepozná že to má blbě.
Jeden z mála co si dali tu práci a opravdu poctivě WRko odladili je právě RSWR, takže pokud si plánuješ tuhle motorku dlouho nechat tak doporučuju ho kontaktovat a pokud bude ochotnej tak si ji od něho nechat správně otevřít a natryskovat.
Je škoda nevyužít její plnej potenciál - nejde jen o to aby to "jelo", ale aby dobře startovala, správně reagovala na plyn, necukala v přechodu z brždění do přidání plynu, málo žrala atd.

(reakce na) vše o wr 450 f

25.4.2011 v 10:29 | Nahoru | #79
Vespa> ok jeste jednou dík.zatím vyzkoušim co pujde a kdybych si nevedel rady tak ho budu kontaktovat.jinac motorka chytá krásne na první šup,necuká a na plyn reaguje nekdy až že se nestačím divit a mam co dělat abych ji nekdy ukočíroval .zatím sem spokojeny jen vychytat ty mouchy.

1 reakcí na tento příspěvek vše o wr 450 f

25.4.2011 v 10:55 | Nahoru | #80
chlapi narazil jsem asi na problém.dočetl jsem se v manualu že by se nemel povolovat snímač škrtící klapky.a já ho odpojil když jsem sundával karbec.nevšiml jsem si že jsem ho mohl odpojit od konektoru.co s tím tedka?zhruba vím jak to bylo ale prece ...?

(reakce na) vše o wr 450 f

25.4.2011 v 20:23 | Nahoru | #81

Vespa píše: juras842> jo, omrkni to - myslím že plastovej klobouček půjde sundat, že je jen natěsno nasunutej. Přinejhorším ho pak přilepíš epoxidem.


tak sytič vyřešen.klobouček byl jen roznytovany na konci tak jsem to odfrézoval a pak šel sundat.horkovzduškou jsem to nahřál a přimáčkl a ted to zaskakuje jak má.ještě jednou dík za dobrou radu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f

25.4.2011 v 21:10 | Nahoru | #82
Sytič super :)

juras842 píše: chlapi narazil jsem asi na problém.dočetl jsem se v manualu že by se nemel povolovat snímač škrtící klapky.a já ho odpojil když jsem sundával karbec.nevšiml jsem si že jsem ho mohl odpojit od konektoru.co s tím tedka?zhruba vím jak to bylo ale prece ...?



Mělo by tam být čmrknuto z továrny nesmazatelnou fixou. Tak to můlžeš zkusit nasadit zpět podle toho jak nejpřesněji budeš umět.
Jestli se nepovede, tak ho musíš naštelovat pomocí ohmmetru - je to popsaný v manuálu na straně 314

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f

25.4.2011 v 22:02 | Nahoru | #83

Vespa píše: Sytič super :)

Mělo by tam být čmrknuto z továrny nesmazatelnou fixou. Tak to můlžeš zkusit nasadit zpět podle toho jak nejpřesněji budeš umět.
Jestli se nepovede, tak ho musíš naštelovat pomocí ohmmetru - je to popsaný v manuálu na straně 314


jj nejaká ryska fixem tam je.dal jsem to zpátky tak zhruba jak to bylo tak nevím.jak to poznám že je to špatně?nepojede to?

vše o wr 450 f

25.4.2011 v 22:03 | Nahoru | #84
bohužel nevím jestli a jak se to pozná, v tom se moc nevyznám

vše o wr 450 f

25.4.2011 v 22:06 | Nahoru | #85
no tak uvidím jak to složím.snad to bude ok.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f

26.4.2011 v 09:21 | Nahoru | #86
juras842> neboj,ten snímač není žáden zázrak,lehce to upravuje předstih v závislosti na tom kolik dáš plynu.když to dáš +- jak to bylo,tak nepoznáš rozdíl..

klidně si s tím můžeš pohýbat i víc a pokusit se to doladit tak aby ti to více sedělo...podle toho,jestli jezdíš spíše v nízkých otáčkách,nebo naopak někde u omezovače.ale jak jsem psal už výše-velké změny nečej.

(reakce na) vše o wr 450 f

26.4.2011 v 22:57 | Nahoru | #87
Dolph-cz> tak to jsem v klidu. dík,zase jsem se neco dozvěděl.

1 reakcí na tento příspěvek vše o wr 450 f

27.4.2011 v 13:23 | Nahoru | #88
nemáte nekdo zkušenost s kuličkovym ložiskem ve spodním oku tlumiče?namísto jehličkového.dnes jsem byl v prodejne s ložiskama a nemel ani jehly,bo to jsou nejaké 2.6 prumer a mel jen 2.5.japonci zasraní.a ložiska na přepákování ani nemluvě.to jsou taky same liché rozmery.už jsem tady kdesi cetl že to nekdo dával místo jehlickového do prepákování ale rvát tak 3 vedle sebe ,no nevím jak by to slo vylisovat pak.asi dost těžko a navíc bych mel stachb aby to třeba neprasklo.zvažoval jsem i bronzovou vložku a udelat kluzné ložisko.co myslíte?dvojku za sadu nechci dávát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f

27.4.2011 v 20:26 | Nahoru | #89
juras842> bronzové ložisko bude fungovat úplně normálně.samozřejmě je třeba nějak vymyslet,aby bylo namazané a aby do něj nešel bordel-jinak moc nevydrží.každopádně pokud máš přístup k soustruhu a nejsi líný,tak není problém i kdyby ti ta vložka vydržela třeba jen měsíc...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f

27.4.2011 v 22:54 | Nahoru | #90
Dolph-cz> no tak měsíc by bylo málo.zas tak často by se mi to nechtelo dělat .nevím práve jestli to udělat stejne jak to už mám v tom horním oku tlumiče.tam je taky bronz.v práci mám přístup k těmto strojum a jsem vyučen nástrojař,takže problém by to pro mě nebyl udělat. s tím mazáním by stačili možná jen zápichy po obvodě si myslím kde by se držela vazelína.jako vymyšlené už bych to měl ale jestli to vydrží tak málo jak píšeš tak nevím no ...nedokážu si představit jak je to moc namáhané a za jak dlouho by se tam udělala vůle.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Yamaha wr 450f omezovač otačok Yamaha WR 450F Yamahawr 10 19.7.2023 v 21:28 Jenecek
Řidičák A1 jízda se silnější moto... Yamaha WR 450F Zabra 23 2.6.2023 v 07:23 cmiral
Yamaha wr 450 dobíjanie Yamaha WR 450F ales181 7 16.1.2023 v 18:21 Pájmen
Yamaha Power tuner GYTR Yamaha WR 450F OLDKLADIVO 0 30.12.2022 v 23:36 OLDKLADIVO


TOPlist