globalmoto_duben_nolan





Téma: Kde je chyba? Špatný nikasil?
Ahoj všem,
chtěl bych Vás požádat o radu. Bohužel, po ujetí cca 50 km od GO motoru (samozřejmě zajížděno poctivě) a kontrole přívěr jsem si všiml poškrábaného pístu v jednom válci. Po sundání obou válců mě čekalo nemilé překvapení - viz. obrázky. Může mi prosím někdo říci, kde se mohla stát chyba? Olejová pumpa seřízená dle manuálu, před prvním startem vše důkladně promazáno a i do benzínu byl přidán olej. Nicasily i písty byly nové. Je normální, že nicasily jsou v některých místech odloupány nebo popraskány? Nemohly být špatně naneseny - příp. mám právo na nějakou reklamaci? Moc děkuju všem za odpověď. Motorka mě stála tolik peněz a úsilí a teď před sezonou přišlo tohle :(.






5.4. EDIT
Přidávám lepší fotografii. Nikasil se oloupal nejen ve válci, ale jak je vidět tak také z výfukového kanálu.



Naposledy editováno 05.04.2011 12:20:05
Předchozí
1 2
Následující

Kde je chyba? Špatný nikasil?

4.4.2011 v 21:44 | Nahoru | #31
měli sme stejný problém na HQ te 610 žrala písty i nikasily asi po třetím nikasilu a čtvertým pístu se došlo na to, že válec je v pi.. bylo my to jasné poprvé jak kamarád dovalil válec s nikasilem a novej píst v jednom místě se přidrhával né moc ale bylo to citelné řekl že to chce složit a tak to dopadlo pak velice šikovný důchoce kouske od mne přišel na to že válec se jaksi z nějaké příčiny protlačil do vnitř
konečná cena přes 40 000 tisíc a motorka měla hodnotu tak 60 max ale byl apsoň poučen

1 reakcí na tento příspěvek Kde je chyba? Špatný nikasil?

5.4.2011 v 10:34 | Nahoru | #32
I originál nikasil umí vypadnout. V servisu BMW to viděli poprvé, ale všechno je jednou poprvé. Výrobní vada Ve 190km/h na dáílnici, bez jakéhokoliv zvukového efektu se vyvalil kouř. Po dojetí cca 15km k nejbližší čerpačce už to zvonilo. Ohořel píst i pístní kruhy. Na tachometru 61tis. - 1 tisíc po servisu, takže čerstvý olej. (Nový válec s pístem cca 19T)
Dneska najeto 90T a vše OK.
[img]
[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kde je chyba? Špatný nikasil?

5.4.2011 v 12:23 | Nahoru | #33
skyair> Páni, taky slušný. Asi nějaká vada při odlévání válce. Jako by tam zůstala bublina

(reakce na) Kde je chyba? Špatný nikasil?

5.4.2011 v 14:09 | Nahoru | #34
Johnny.Cash> Jo, taková "pecka" vypadla a pístní kroužky to ztrhly. Naštěstí na boxeru se to vyměňuje dobře. Za dva dny byl válec s pístem tady a za další den to bylo hotové Takže teď má pravá strana 30T a levá 90T. Nedávno jsem měnil svíce, tak jsme změřili kompresi. A je na obou stranách stejná

Kde je chyba? Špatný nikasil?

7.4.2011 v 09:30 | Nahoru | #35
Po tel. domluvě odeslány válce a písty zpět do LNmota na posouzení. Ať už ale bude příčina jakákoliv, myslím si že od toho dají ruce pryč...

1 reakcí na tento příspěvek Kde je chyba? Špatný nikasil?

13.4.2011 v 20:25 | Nahoru | #36
Jak se vyvíjí situace?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kde je chyba? Špatný nikasil?

16.4.2011 v 11:28 | Nahoru | #37
kixs2> Po prvotním ohledání mi bylo sděleno, že se to muselo prý extrémně přehřát. Buď nedostatečným chlazením, nebo příliš chudou směsí. Když jsem mluvil s technikem, který ty nikasily dělá tak se ptal, jak na tom jsou gufera na klice. Všechny byly nový, ale je prý možný, že to středový gufero je špatný, že si můžou válce krást směs. Pokud by se toto potvrdilo, okamžitě bych šel do Ahra HK, kde kliku přelisovávali. Udělali to špatně, protože měli rozlisovaný i ten středový díl, na který se při výměně ojnic a ložisek nešahá (ani bych to nedovolil, kdybych věděl, že se v tom budou vrtat) Bez mého vědomí a bez mého svolení prostě rozdělávali zbytečně i ten střed - gufero se mohlo poškodit, motorka předtím jezdila normálně. Překvapila mě ale ochota firmy LN moto věc ihned řešit, poslal jsem jim válce a písty na posouzení. Pan Novotný mi slíbil nové pístní sady Mitaka, že mi je sežene co nejdříve za 1000/1 sadu a že válce opraví také za sníženou cenu. I kdyby se ukázalo, že přecijen byl nikasil dobrý a že chyba byla ve směsi, má u mě firma LN moto + za ochotnu a slušné chování. Někde jinde by se semnou třeba ani nebavili... Ahra HK si to u mě ale podělala, snad 16 dni jim to tam leželo, hrabali se v čem neměli a cena 2000,-. No hrůza

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kde je chyba? Špatný nikasil?

16.4.2011 v 23:59 | Nahoru | #38
Johnny.Cash> Viděl bych to také na chudou směs a následné přehřátí,motor po GO se skutečně seřizuje na bohatší směs a nejen přimazáním.Že to kdysi jezdilo na stejné seřízení není směrodatné,protože u takhle vyhnaných motorů už o složení směsi v kritickém případě rozhoduje -mimo filtru-třeba taková zdánlivě prkotina,jako je opotřebení šoupátek v karbci-čím víc najeto,tím chudší směs (část vzduchu projde do motoru bez paliva). Napoví Ti také to,kde se to zadřelo(jestli se to zadřelo)před opravou.Než složíš motor,zkontroluj,zda není přepážka mezi výfukovými kanály propadnutá!!! To by ale měl objevit zhotovitel Nicasilu. P-H.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kde je chyba? Špatný nikasil?

17.4.2011 v 16:59 | Nahoru | #39

Petr Huska píše: Johnny.Cash> Viděl bych to také na chudou směs a následné přehřátí,motor po GO se skutečně seřizuje na bohatší směs a nejen přimazáním.Že to kdysi jezdilo na stejné seřízení není směrodatné,protože u takhle vyhnaných motorů už o složení směsi v kritickém případě rozhoduje -mimo filtru-třeba taková zdánlivě prkotina,jako je opotřebení šoupátek v karbci-čím víc najeto,tím chudší směs (část vzduchu projde do motoru bez paliva). Napoví Ti také to,kde se to zadřelo(jestli se to zadřelo)před opravou.Než složíš motor,zkontroluj,zda není přepážka mezi výfukovými kanály propadnutá!!! To by ale měl objevit zhotovitel Nicasilu. P-H.



Část vzduchu projde do motoru bez paliva kvůli opotřebovaným šoupátkům? To se mi teda nezdá. Podlě mě jsou tam šoupátka pro regulaci množství nasátého vzduchu do motoru. O následné "namíchání" směsi se stará jehla, trysky... pokud se mýlím, opravte mne někdo. Ano, předtím to jezdilo normálně, filtr jsem akorát vyčistil. Předtím se nic nezadřelo, uvolnila se přívěra a spadla do válce. Pořád tu píšete o chudý směsi, ale to tam může vzniknout tak extrémní teplota, že to takhle zdevastuje válce? Proč teda ukazatel neupozornil na přehřívající se motor? I když jsem jezdil jen do 5000 ot/min, střídal kvalty, normálka. Venku 15 stupňů, víc tehda nebylo

Naposledy editováno 17.04.2011 17:02:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kde je chyba? Špatný nikasil?

17.4.2011 v 20:03 | Nahoru | #40
Johnny.Cash> Nějak si pleteš teplotu vody a teplotu ve spalovacím prostoru,prostě jsi měl zvednout jehly a neměl bys teď problémy... Asi jsi neslyšel o vnitřním chlazením směsí,že??? Mě se také nezdá dost věcí v počítači,tak se do toho nes...u P-H.

Naposledy editováno 17.04.2011 20:04:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kde je chyba? Špatný nikasil?

17.4.2011 v 20:14 | Nahoru | #41

Petr Huska píše: Johnny.Cash> Nějak si pleteš teplotu vody a teplotu ve spalovacím prostoru,prostě jsi měl zvednout jehly a neměl bys teď problémy... Asi jsi neslyšel o vnitřním chlazením směsí,že??? Mě se také nezdá dost věcí v počítači,tak se do toho nes...u P-H.



Jo, slyšel představ si. Ale nechápu, jak může opotřebovaný šoupátko způsobit tak chudou směs, aby se stalo tohle. Můžeš mi to tedy nějak opodstatnit? Logicky

Kde je chyba? Špatný nikasil?

18.4.2011 v 17:03 | Nahoru | #42
koukám, že nás tady kolega s chudou směsí nějak lakuje... Ale s tím vnitřním chlazením to má pravdu... až přijde horko, taky zajdu na jedno orosený. Doufám, že nebude chudá směs, to bych se v hospodě taky zadřel?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kde je chyba? Špatný nikasil?

Skvělá odpověď, děkuji! 18.4.2011 v 17:22 | Nahoru | #43
Johnny.Cash> Nemůžu,tobě ne,ty se chceš evidentně hádat,udělal jsi blbost a teď se snažíš to na někoho hodit.Měls to dát do servisu,nechat si vystavit účet a teď jsi mohl reklamovat,ale ono to nic není,to si každý zvládne sám a pak to takhle dopadá-jen se snažíš udělat z někoho blba a na fóru ho poškodit.Tím končím s diskusí. P-H.

(reakce na) Kde je chyba? Špatný nikasil?

18.4.2011 v 17:26 | Nahoru | #44
Nazdar bazar

Kde je chyba? Špatný nikasil?

18.4.2011 v 17:43 | Nahoru | #45
Petr Huska> je zajmavý že zvedání jehly či jiné obohacování je předepsáno pouze pro starý jawky/čz, při prodávání nového 2t se tak max trochu oleje cvrkne do benzínu a nakašlat (a že jsem pár motorek připravil pro prodej)
vyběhaná šoupata, promiň ale dnešní motorka co má 20 tis s něčim takovim problémy nemá

Kde je chyba? Špatný nikasil?

19.4.2011 v 00:00 | Nahoru | #46
jen dej potom vědět, jak celá akce dopadla. Mnohé by to zřejmě taky zajímalo. Přece jen pravá firma se pozná až když něco nefunguje. Tak držím palce a .. co nejnižší náklady.

Kde je chyba? Špatný nikasil?

20.5.2011 v 16:55 | Nahoru | #47
Ahoj, tak dnes mi přišly opravené válce po 44 dnech + pístní sady Mitaka. Cena 6450,-. Hned při prvním pohledu mě ale trochu zarazila jedna věc : "bublinky" u výfukové přepážky viz. foto. Vypadá to jako nějaké nečistoty, ale jsou to opravdu malé bublinky. To by nemělo na nově naneseném nikasilu být ne?

1 reakcí na tento příspěvek Kde je chyba? Špatný nikasil?

20.5.2011 v 23:38 | Nahoru | #48
Nemělo, toto jsem měl na válci, po chvíli se to začalo loupat, musel jsem nechat na vlastní náklady udělat nový nicasil, být tebou, reklamuji dokud to nesmontuješ a nenastartuješ!

(reakce na) Kde je chyba? Špatný nikasil?

21.5.2011 v 11:14 | Nahoru | #49
To by mne zajímalo, jestli ty válce vůbec někdo kontroloval. Nebo si myslej, že jsou lidi blbý a nevšimnou si tohohle sakra? Hlavně aby z toho byly prachy a klidně ať se to za chvíli s prominutím zkur*í! Teď mi může napsat PetrHuska nebo jak se ten chytrák tady na fóru jmenoval ještě něco o opotřebovanejch šoupátkách! Já prostě vím, že předtím jem nic nepokazil, že prostě ten nikl byl na*ovno stejně jako teď ten opravenej co mi zkoušeli podsunout. V pondělí tam volám, ale už nebudu tak měkkej!

Kde je chyba? Špatný nikasil?

21.5.2011 v 16:40 | Nahoru | #50
Dones to ukázat někomu, kdo ty motory dělá (myslím 2T), ten Ti k tomu řekne víc, než my tady na fóru.

Kde je chyba? Špatný nikasil?

22.5.2011 v 21:02 | Nahoru | #51
Výsledek je fakt povedenej. Zkus poslat fotky Oulehlovi, uvidíš co na to řekne, ale že by toto se mi líbilo, to teda ani náhodou.

Naposledy editováno 22.05.2011 21:03:45

1 reakcí na tento příspěvek Kde je chyba? Špatný nikasil?

27.5.2011 v 18:44 | Nahoru | #52
Válce odeslány zpět do LNmota na "posouzení" stavu nikasilů...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kde je chyba? Špatný nikasil?

28.5.2011 v 06:26 | Nahoru | #53
Johnny.Cash>
Padlo zde dost názorů, ale ani jeden o tom jaký olej používáš.
U tohoto motoru pouze plnou syntetiku, používám Q8 moto RS extréme.
S kvalitou toho nikasilu bych měl určitě problémy.

(reakce na) Kde je chyba? Špatný nikasil?

28.5.2011 v 18:28 | Nahoru | #54
breno> Olej Motul 710

Kde je chyba? Špatný nikasil?

6.6.2011 v 20:57 | Nahoru | #55
Dnes dorazily válce. Prý jsou v pořádku a absolutně ničemu to nevadí. Jeden člověk závodící na těchto strojích tvrdí, že je to nekvalitně nanešené... Druhý zase tvrdí, že to absolutně ničemu nevadí. Tak teď babo raď

1 reakcí na tento příspěvek Kde je chyba? Špatný nikasil?

10.5.2015 v 20:56 | Nahoru | #56
Páni, po 4 letech mě na motorkáře zavála touha po veteránovi a narážím tu na svoje téma na fóru. Opět mi to hnulo žlučí, když si to všechno znova čtu! Ten rádoby opravený nikasil (zobrazený výše ve vláknu)jsem tedy podle rad zkušenějších vč. pana servismana použil a nechal válce namontovat. Dal jsem motorku do servisu na seřízení (nejmenovaný servis v Hradci Králové v Malšovicích), kde jsem tenkrát zaplatil fakturu, ve které bylo mj. účtováno seřízení hladin a vyčíštění a nastavení karburátorů (která provedena vůbec nebyla...)+ celková kontrola motoru atd. Samozřejmě, po pár kilometrech cvakání a hrůza. Už jsem všechno vzdal, mrknul jsem do válců a oloupáno. Motorka šla z domu. Teď nevím, kde je. Dodnes mě to mrzí, jak to dopadlo. Ne kvůli penězům, které si užívají lidi i přesto, že špatně odvedlo svoji práci, ale kvůli té legendě 250cc 2T. Kamenujte mě za negativní reklamu jak chcete, ale co si člověk neudělá (a nevyřve) sám, to v dnešní době nemá! Stějně jako Mazda v Hradci, kde ani nevědí, že se mají někdy na RX-8 měnit zapalovací cívky a kabely!!! Jak může něco v tomhle státě fungovat! Je mi z toho i po těch letech zle!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kde je chyba? Špatný nikasil?

15.5.2015 v 13:29 | Nahoru | #57
Johnny.Cash> se zármutkem sem vše pročetl.. nedávno jsem pořídil jednu zadřenou rs 250, je to pro mě splněný sen.. motor mi bude opravovat servis ve Dvoře Králové nad Labem, majitel závodí se 125 2T, tak doufám že budu mít více štěstí

(reakce na) Kde je chyba? Špatný nikasil?

16.5.2015 v 19:34 | Nahoru | #58
Sallen> Dodnes se s tím srovnávám... jináč : Gratuluji! Tak se pak určitě ozvi, jak jsi dopadl. Přeju více toho štěstí, než jsem měl já

Kde je chyba? Špatný nikasil?

10.6.2015 v 22:35 | Nahoru | #59
Všechno jsem přečetl a je mi tě upřímně líto, vím čím sis musel procházet.....zaživam totiž teď to same, a mrzi mě teď strašně, že než jsem poslal valec do LN...jsem si nepřečetl toto tema, zažil jsem něco podobneho, zprzněna přivěra, dirky ve valci... Hodně štěstí přeju, snad už jenom vyzkoušet Oulehla, jinak co si člověk neuděla sám to nemá.

Kde je chyba? Špatný nikasil?

11.6.2015 v 00:19 | Nahoru | #60
sice z křížkem po funuse ale.... je to zapečený teplem ,kdyby se to odloupalo tak to vylítá ven , nějaká ta drážka ale určitě by se nenamáznul píst v takové velikosti měl bych strach o funkci termostatu, podní pumpy a jejiho nahonu.. pri vadném nikasilu by třeba aspon jeden ten válec vydržel, nebo na tom byl lépe , do karbcu bych nevrtal nemá to snímaní teploty na hlavách ale u termostatu viz foto



Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis /seřízení zavodní moto april... Aprilia RS 250 tomasdoucha 6 3.12.2021 v 18:55 caliber
Gipro X-type G2 nefunguje učení Aprilia RS 250 Smrči-GSX-F 1 27.5.2021 v 23:01 Kuneroll
Cukání motoru ve vysokých otáčách 2... Aprilia RS 250 Smrči-GSX-F 5 13.4.2020 v 00:44 Pítrs55
enduro KTM EXC 520, ČZ 175/450, KTM EXC 450, KTM EXC 400, A... svahilec 1 30.4.2019 v 13:22 Mr.Dreamer
Polepy aprilia rs 125 - Poggiali Rossi Aprilia RS 125, Aprilia RS 250 utero 2 15.2.2019 v 19:26 utero

TOPlist