bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
20.3.2011 v 11:43
Zdravím všechny!

Jsem zde naprostý nováček, motorkare.cz čtu pravidelně už nějaký ten měsíc, ale otázky na mou odpověď jsem zde nedostal. Motorky zbožňuji, konečně mám místo i finance na řidičák + motku.

Je sebevražda jít si ihned dělat řidičák na neomezenou, když jsem jel na moto jen jednou v životě (babeta ). Jde mi o to, aby síla motorky v autoškole nebyla pro mně smrtelná. Je zde někdo, kdo také dělal hned skupinu A? Další důvod proč si chci udělat tuto skupinu je ten, že mentálové nahoře chtějí dát hranici na 24 let a mně je 21, nebude se mi chtít čekat další 3 roky, jelikož chci nějaké cestovní enduro kolem 35kW (nejspíš BMW).

Díky Vám moc a radu a snad moc nespamuju .
Anketa: Jak to vidíte vy? :-D
Jsem debil.
3%
8
Bude to težký, ale dáš to.
11%
30
Bude to težký a nedáš to.
1%
2
V pohodě!
86%
236

1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2011 v 19:59 | Nahoru | #91
Njn. Enduro. Kolik měříš? Stáva se nezkušeným motorkářům. Všichni chtějí být drsní chlapíci na endurech. Výška 160 cm a enduro je jejich sen. Nerealizovatelný. Problém nastává při zastavení. Kua....šmátram nohou a zem nikde. Pak si pro prdel všem.
Další mínus endura. Ve většině případů .... (snad až na jedno anglický cestovní enduro) jsou endrura 1 nebo 2 válce. Pro začátečníka nic moc. Prostě motor je tvrdej jako kráva. Blbě tam kopneš kvalt a letíš. Takže zase nic.
Hele kámo, nic proti tobě. Klíďo začni hned jezdit na velkých mašinach, ale ne na endurech.
Kup si nějakýho otlučnýho 4 válcový naháče. Horneta nebo baňdoura. V první, roce fakt neřeš žádnou voňavku. Lehneš a věř, že to tak bude (není za co se stydět, je to úděl motorkáře). Bude tě pak daleko méně srát, že si položil mašinu otlučenou ze všech stran, než vyvoněnou rok starou R1 (v tomto případě mluvím z vlastních zkušeností).
V krátkosti vše.
Jinak přeji mnoho úspěchů s ŘP sk. A a málo pádů ...... Pokud možno lehkých.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

21.3.2011 v 20:15 | Nahoru | #92

Marek9. píše:
Další mínus endura. Ve většině případů .... (snad až na jedno anglický cestovní enduro) jsou endrura 1 nebo 2 válce. Pro začátečníka nic moc. Prostě motor je tvrdej jako kráva. Blbě tam kopneš kvalt a letíš. Takže zase nic.



Tak tohle je nesmysl (nikoli to že jde převážně o 1-2 válce, ale o tvrdosti motoru - mam pocit že jsi na ničem podobném neseděl - jinak by jsi to asi nenapsal)

Naposledy editováno 21.03.2011 20:17:00

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2011 v 20:20 | Nahoru | #93
Ridicak na A bez ometzeni neni problem - nikde v autoskole te neposadej na 150hp mašinu. Většinou to je vyšeptaná čtyřválcová šestka typu XJ Diversion a tak pokud nebudeš extremne neschopný a zbrklý, v klídku uděláš. Podstatné je co se bude dít až se otrkáš a budeš na svém - ale to je jiný příběh. Takže HURÁ DO AUTOŠKOLY!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

21.3.2011 v 20:38 | Nahoru | #94

FishX3 píše: Tak tohle je nesmysl (nikoli to že jde převážně o 1-2 válce, ale o tvrdosti motoru - mam pocit že jsi na ničem podobném neseděl - jinak by jsi to asi nenapsal)



Seděl a jezdil. Chceš teda popřít, že jednoval nebo dvouval jsou motory jak jsem napsal ,,tvrdé,,? Takže milej zlatej chytrej. Budu tě muset vyvést z omylu. A to si raději nepřej.

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2011 v 20:43 | Nahoru | #95
Jo jo přesně jak tu psaly střelci přede mnou vubec se toho neboj mluvím z vlastní zkušenosti jezdil sem na fíkovi to mi bylo cca do 18let pak osobák a v 24letech šup rovnou na rf 900 pokud máš rozum strach a zapnuty mozek jsi na nejlepší cestě přežít i když bohužel i hodně těch co měly zapnutý mozek už tu není Tak hodně štěstí a štastných kilometru

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

21.3.2011 v 20:46 | Nahoru | #96
Me prvne posadili na trindu a na posledni asi tri jizdy mi milostive pujcili petikilo

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2011 v 20:48 | Nahoru | #97
to zvladnes i ja nikdy nesedela na moto a delala jsem si papiry rovnou na velkou masinu. Hned jsem osedlala Dragstara a ted po par letech prikoupila dalsi stroj na daleke cesty. V autoskole te nauci zaklady a pak uz jen jezdit a jezdit preji vzdy stastny navrat a hodne ujetych km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

21.3.2011 v 22:03 | Nahoru | #98

Marek9. píše: Seděl a jezdil. Chceš teda popřít, že jednoval nebo dvouval jsou motory jak jsem napsal ,,tvrdé,,? Takže milej zlatej chytrej. Budu tě muset vyvést z omylu. A to si raději nepřej.


Obecná poučka 2 vs 4 vál ano, ale zcela zásadní pro "tvrdost" kterou tu zminujes je kubatura. vysoka komprese ma za nasledek nutnost lépe řadit (větší brzdný účinek motoru) proto pri velkém podřazení by docházelo k blokaci kola - ale to pouze při splnění 1. vetsi objem (od cca 2V 800ccm) a vcelku drsného zacházení se spojkou (pako řidič). U 650ccm tohle chování není zdaleka ale zdaleka takové aby se toho i nezkušený člověk musel obávat. Takže např Transalp, Vstrom 650, XT660R, BMW G 650 X nejsou zdaleka motky kterých by se člověk měl bát, a to ti jako tvůj milej zlatej chytrej klidně odpřisáhnu z vlastní zkušenosti.

Další věc je výška, pravda je že enduro je vyšší a pro 160cm to bude asi pakárna - i když znám kluka co sedlal afriku a ted GS1200 ale to je asi spis vyjimka. nicmene výška sedla neni jedinny parametrktery by jsi mel videt - např výše zmíněne VSTROM vs BMW G - BMW má sice vyšší sedlo, ale jelikož je motka užší, i menšípostavy vcelku rozumně dosahnou a to i ty co na Vstromu nemohou - případně se dá motka dost často snížit - zadní pružení, popuštění ve vidlích, případně sedlo - takže ani tady to neni jednoznačné a dá se vybrat kompromis aby si člověk co nenarostl mohl sednout na cest endurko.

Zcela zásadně jiné jsou 2V motory 1000ccm tam už se chování rapidně mění. Sám jsem najel cca 40tis na řadovém 2V 850ccm a už tam je brzdný účinek motoru markantně vyšší - proti tomu jsou všechny šestky ve výčtu nahoře jak babety.

Ve finále se dá jen říct že 2V má větší brzdný účinek než 4V při stejném objemu - logicky má poloviční kubaturu jednotlivých válců - jenže to samo o sobě nemá vypovídající hodnotu.

Závěr? Co píšeš platí pro vyšší kubatury, u šestek je to OMYL. A fakt netuším jak by jsi mne z toho chtěl vyvést - toho se opravdu nebojím.

Naposledy editováno 21.03.2011 22:13:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

21.3.2011 v 22:17 | Nahoru | #99

Dominik-Duka píše: heč já měl 639, jenže sem lítal na pařezech a dalších fichtlech už od 9let a padal celkem pravidelně



Heč, já jsem od 16 let sedlal Panelku 250, na fichtlu jsem neseděl nikdy. Autoškolu na A jsem dělal na 350/634. Upadl jsem za celých cca 17 let jen dvakrát (vždy v zatáčce na rozsypaném písku od náklaďáku). Odjel jsem do 33ti cca 60000km. Takže myslím, že je to fakt v té kebuli. Magor zůstane magorem, pokud nepřežije bez trvalých následků pořádnou bouračku.. Pak je snad šance na zklidnění.

Takže jak píše Dolph-cz, je to v palici, v ničem jiném.

Ještě dodatek pro Monsignora: Fakt jsem nejezdil jak podělanej.

(reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

21.3.2011 v 22:23 | Nahoru | #100
Jarys471> kdo nepadá, nezrychluje a trvalý následky mám až od 31let

(reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2011 v 22:52 | Nahoru | #101
Nevěř názorům, že ONI nikdy nic nepotřebovali a že jen idiot jde do školy, ono je to totiž obráceně.

přesne tak lepsi si to poradne v klidu otukat nez na to jednou sednout a pak udelat nektere lidi neštastnyma (rodiče, přatele,kamarady,atd.

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2011 v 23:00 | Nahoru | #102
pokud si nepořídíš hned nějakou ostrou mrchu, tak to bude v pohodě, taky jsem začínal na klidný kawě a až po čase jsem s plnejma kalhotama sedl na sradíka

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 00:29 | Nahoru | #103
Ahoj,
přidám svůj názor na řidičák. Udělal jsem to samé a šel rovnou do neomezené kubatury. Není to o tom jaký má člověk řidičák a ani ne tak o tom jak silnou máš motorku. Zabít se můžeš i třeba na stopětadváce – každá motorka jezdí smrtelnou rychlostí.
Jasně když si uděláš řidičák a koupíš si sto koňovou motorku a budeš chtít zkusit co to umí, tak se asi zabiješ. Když si koupíš sto koňovou motorku a bude ti stačit pocit, že na to ta motorka má, tak to podle mě bude lepší.
Je to jak píší ostatní na motorce se jezdí hlavně hlavou a ta hlava musí za jízdy myslet za všechny ostatní kolem a myslet na to co by se mohlo stát. Naštěstí je net plný toho na co si dát pozor a motoškol kde se člověk přiučí víc taky už jsou.
Jak píšeš. Máš řidičák na auto, tak určitě víš jaké to je když je kolem tebe motorka a jak snadně ji člověk nechtěně může přehlídnout a ruku a srdce když sedíme na motorkách tak si myslíme, že se vejdeme a protáhneme. Holt když sedíme v autech tak je to jiné a proto na morkách se tomu musíme přizpůsobit. Ale to určitě znáš.

Já si říkám, že každá vteřina o kterou přijedu domu později může být vteřina co mi zachránila život.
Ježdění na motorce je nádhera a dá se to jen těžko k něčemu přirovnat. Přeji ti hodně šťastných kilometrů na dvou kolech!

A ještě si dovolím jeden komentář. Jestli uvažuješ o BMW F 650 GS tak za sebe říkám, že tím se chyba udělat nedá. Endura od BMW jsou víc silniční motorky než lecjaká klasická silnice. Sám jezdím R1200GS a můžu to jen potvrdit. Na silnici je to opravdový feelingový skvost a do terénu to může taky když na to máš pneumatiky. A za sebe si myslím, že když osedláš BMW tak už se ti bude těžko hledat něco jiného

Měj se. Zdeněk.

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 02:49 | Nahoru | #104
ja delal ridicak na neomezeny A s tim ze predtim sem jezdil jen na fichtlovi. a pohoda. pokud aspon trochu vis jak se radi apod. nebudes mit vetsi problem.

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 05:52 | Nahoru | #105
parkrat jsem ridil pincka po poli. ridicak mam hned na neomezeno. v autoskole jsem jezdil prvne na 250ce a v pulce odjezdil jizdy na 600ce. Absolutne bych se toho nebal.

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 09:32 | Nahoru | #106
To mi neco pripomina! Zkusenosti babeta a hura autoskola! Pred prvnim nasednutim na 350 jsem se radsi zeptal, jak se na tom radi! :D A pohoda, zvladl jsem to, chce to klid a trpelivost.. takze smele do toho!

2 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

22.3.2011 v 10:43 | Nahoru | #107
Díky moc všem!!

Jen pro info (podruhé :)), mám 187cm, 68kg,podle toho, jak se nadlábnu

určitě počítám s tím, že padat budu hodně, tak navoněnýho určitě nic nechci. Rozmýšlím se jestli jít do Dominátora, BMW F 650, BMW 650 GS, líbí se mi i BMW 650 GS Dakar..jsou mezi těmahle motorkama extra rozdíly, nebo spíš jen vzhled? (s moto nemám zkušenosti). nebo nejde se tady konkurent :)? Výkon je taky srovnatelnej. Finance nejspíš na nové moto budou, ale jak tu píše dost lidí, chci se vyjezdit na něčem, co mi nebude líto položit. Díky za názory!

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 10:49 | Nahoru | #108
Ahoj,

taky pridam moji zkusenost. Nikdy jsme nejezdil na ničem (ano 100m na fichtlovi) a ve 22letech jsem se rozhodl, ze bych si poridil motorku. Ridicak na auto uz jsem mel, znacky sem umel, takze jsem sel rovnou do neomezeneho Acka. Jezdil jsem na Suzuki GSX 750 se 100kg instruktorem a dalo se to (mam 172cm/75kg).

Na poradny nauceni jsme si ale poridil CBR125R a za rok presedlal na vyssi kubaturu.

(reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 11:00 | Nahoru | #109
FishX3> Předpokládám, že nebude začínat na litru. Myslím si, že nemá cenu se s tebou o tom bavit. Pleteš 5. přes 9..
Jo a když si u toho. Dominátor byla moje první velká motorka. Kua svině tvrdá mi nakopla tak, že jsem se válel po pangejtech.
Dominátor byla 650ccm....... Pak Fazer FZS 600. To bylo úplně něco jiného. Prostě luxusní, předvídatelný motůrek. Pak FZ 600. Opět motor luxusní, klidnej a obecně i luxusně ovladatelná motorka. R1 ročník 2003. Tam už to chtělo zkušenosti. Jinak motor tvrdší, ale beztak snesl víc než ten posranej dominátor. Ovšem v 9 tis. nástávalo jakési peklo. Motor jako by chytil druhý dech. Přišlo, že se motorka snad trhá. No a teď R1 ročník 2006. Odvar..... V 10500 ot snad něco naznačuje, ale ...... Nevím. Čekal jsem od ní víc.

Tak zkušenosti mám.

(reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

22.3.2011 v 11:19 | Nahoru | #110
cipisalfa> ahoj, pokud nebudeš začínat hned na nějaké šílenosti a budeš hned ze začátku používat na myšlení hlavu a ne jen pravou ruku s plynem, myslím ,že to bude v pohodě.
Já si taky rovnou udělal na plnou, na co dotovat autoškoly a platit to postupně. Ale mašinu mám 125, takže začínám z lehka, to je pravda..
Důležitá je hlava, nenechat se ukecat na riskování a mít na paměti absenci zkušeností.

Hodně štěstí

edit: asi jsem ti nenapsal nic novýho, ale nečetl jsem to tu celý

Naposledy editováno 22.03.2011 11:19:55

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

22.3.2011 v 13:52 | Nahoru | #111
Já jsem si neomezený A dělala taky s nulovýma dovednostma. Začala jsem v autoškole na parkovišti a do provozu jsme jeli až 2. jízdu. Všechno naprosto vpohodě, i závěrečky. Pak jsem 3 roky jezdila na skůtru 125 a až letos jsem si koupila motorku. Při cestě na evidenčku jsem si sice připadala zas jak na první jízdě v autoškole, ale ochytala jsem si ji velice rychle a teď paráda.

Takže každý průměrný člověk to má bez problémů. Pokud nejsi stresující blondýna, tak se neboj :)

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

22.3.2011 v 14:04 | Nahoru | #112
Pamamtuj: "... there is no undo in real life ..." nebo "... there is not ESC in real life ..." ci proste "... jezdi s rozumem i za ostatni a co nedobrzdis, neukecas ..." ... Ale neboj - das to, je to prece autoSKOLA, ac to nekdy nevypada - hlavne to rekni a urcuj si jak chces aby kurz probihal a treba i pridej nejakou tu hodku navic, at ses si aspon nejak jistej. Vyjezdis se az casem ...

1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

22.3.2011 v 14:28 | Nahoru | #113
Přidám taky svoje zkušenosti do mlýna. Jezdím na motorkách cca 15 let, začínal jsem na fichtlech, potom přišla ČZ 175, Jawa 250, MZ 251 - do této chvíle najeto spousty tisíců kilometrů (na MZ jsem byl až v Chorvatsku , myslel jsem si jak umím jezdit. Po MZ jsem pořídil Horneta 600 a když jsem na něj poprvé sednul, tak mi připadalo, že sedím na motorce poprvé .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

22.3.2011 v 15:07 | Nahoru | #114
PanNikdo> Ale to jsi taky seděl poprvé na motorce

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

22.3.2011 v 15:08 | Nahoru | #115
jak už bylo stokrát řečeno... pokud to nemáš v palici vychrochtaný a umíš se ovládat... nebude problém ... akorát bych se nespoléhal na to že v každé autoškole tě naučí to co mají , znám i pár takových pro které to je jenom kšeft a je jim jedno jestli to umíš nebo ne

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

22.3.2011 v 15:36 | Nahoru | #116
Prosím vás...a koho co kdy naučila autoškola v ČR?
Bez papírů jsem jel několikrát na MZ150/250 pár fichtlech a símácích. Pak jsem si udělal v 17ti letech papíry na velkou(tenkrát neomezeně) Ofiko jsem začal na XS 750 hned po autoškole. Ono to jde, ale člověk musí mít rozum, trochu talentu, odhad (dost vůle učit se a dělat správný závěry z chyb) a nakonec dost posdtatnou část štěstí.
Mě se to myslím povedlo a žiju dodnes(ač v r.2000 s těžkou havárií)...v době kdy jsem já začínal tu bylo silnejch motocyklů pár a "přeskoky" z kubatůry na jinou byly dost obtížný. Dnes bych si asi začátek na litru rozmyslel ...na menší a lehčí mašině se podle mě naučíš snáz.
A zabít se, neplánuje nikdo - jen tě k tomu někdy okolnosti donutěj, když ti chybí ty zkušenosti, odhad a to štěstí. Nikdo nepočítá s tím, že se zabije - jen ten co ty zkušenosti má se může z jinak ztracený situace dostat prostě snáz.

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

22.3.2011 v 18:07 | Nahoru | #117
cipisalfa: Já jsem také řidičák dělal až v jednadvaceti a samozřejmě hned na velkou. Přišlo mi jako holý nesmysl furt pak cálovat za rozšiřování řidičáku. Na motorkách jsem teda už jezdil od mala, takže s jízdou jako takovou jsem probém neměl.
Jak psali přede mnou, nahlas to v autoškole a nejdřív tě posaděj na slabší a pak postupně na silnější Pak je to samozřejmě na tobě co koupíš jako první. Já si pořídil do začátku MZ 150 a po roce jsem přesedlal na 600. Stejně to není o motorkách ale hlavně o tom co máš v hlavě
Takže jdi do A-čka rychle dokavaď to ty kurvy nezmění!!!

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

22.3.2011 v 19:04 | Nahoru | #118
Klidně jdi do toho. Já jsem jezdil na fichtlovi, pak 25 let nic. Teď jsem si udělal rovnou neomezený. Instruktor se mně zeptal jesli si troufám. Já že jo a tak jsem šel na Hondu 500.
Těď mám Dragstara 1100, 275 Kg, 60 koní. Mám před ní respekt a zatím si zvykám, Jel jsem max. 160 Km/h. Jo a moje výška a váha 175 na 75. Směle do toho!

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

22.3.2011 v 22:13 | Nahoru | #119
Já v životě jel párkrát na babetě, pak pořád jen autem a loni v 21 letech sem si udělal neomezenou mašinu, přičemž sem to řekl instruktorovi a on říkal "jo nejdřív zkusíš slabší" ... ale hovno, přijel rovnou s Hodnou 500 a hezky pomalinku začít :D ... možná je to i lepší páč myslím těch 13, hodin nebo kolik, na silnici není moc, ale pokud instruktor není úplnej debil a pokud nejsi kaskadér kterej s tím bude hned blbnout tak bys měl bejt v pohodě :) .... trošku sem měl problém spíš se závěrečnou zkouškou protože ten maník z městskýho úřadu byl trošku debil a chtěl po mě abych jako úplnej laik defacto jen s autoškolou jel 90 v místě kde sice 90 byla ale doporučená 60 páč jsou to pěkně klikatý serpantýny ( i s autem tam každej jede max 70 ) ... ale nakonec sem ho uprosil a dobrý. No každopádně když se dívám co bych tak rád si koupil tak už něco vyhlídnuté mám ale mám strach že mi to urve prdel :D. Jinak smrtelný je asi všechno pokud divočíš ( nebo máš prostě smůlu v podobě nepozornýho řidiče auta co nečumí do zrcátka), prostě pomalinku se otrkávat a půjde to :), přeju hodně štěstí a ať se ti to podaří

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

23.3.2011 v 00:56 | Nahoru | #120
Když jsem byl mladý, tak mi doma řekli, že mi zpřelámou hnáty, jestli sednu na mašinu. Osamostatnil se, vyjezdil v autě a (pravda docela na trapáka, lektor byl mladší) dodělal ve 32 An. Před tím jsem nejel ani na pinckovi. Jízdy v klidu Cagiva 500, koupil jsem pak malou Bandasku, projel s ní Evropu. Pravda, hodně pomohla vyježděnost z auta, kdy jsem problém řešil, ještě než nastal. Není se třeba toho bát. Respekt je ale na místě. Ne strach, RESPEKT!!! Je nutné si uvědomit limity motorky a sebe. Výkon a jeho projev proti autu je úúúúplně jinde. Hodně se zapomíná na oblíknutí. Vřele doporučuji. Ze začátku se chyby stávají a musíš počítat s tím, že si holt občas zahraješ roli plaza silničního. V tom okamžiku Ti pomůže, že na sobě nemáš tepláky. Doporučuji koupit výbavu. Třeba zezačátku levnější, ale kvalitní (CE protektory, ochrana páteře atd.), stejně je ve velkém risku, že dostane za uši. Raději hadry, než sebe.... Hadry se dají po vyježdění koupit nové. Pozadí sedřené na asvaltu na kost ne. A přesně k tomuhle stačí se vysypat bez oblečení v 50. Nechápu skůtristy v triku a bermudách. Přeji hodně zdaru.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist