globalmoto_duben_nolan





Téma: Chlazení regulátoru
Ahoj,

tak jak tomu už občas bývá odporoučel se na mé hondě regulátor . Při hledání vhodné náhrady jsem došel k závěru, že nejblíž co se požadovaných parametrů týká je regulátor od Vape ALE... problém je v tom že Vape údajně zvládá permanentně 350W ale altík na VFR co jsem vyčetl dává 380W. Pokud správně rozumím funkci regulátoru tak mění přebytečnou energii z altiku na teplo. Otázka zní : pomohlo by regulátoru přídavné chlazení, v podobě třeba větráčku, k delší životnosti a spolehlivosti regulátoru ??? Nebo je to nesmysl a funguje to celý úplně jinak ? Předem díky za rady zkušenosti a názory a hlavně za shovívavost k mým znalostem elektroinstalace

4 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru

7.3.2011 v 08:19 | Nahoru | #1
Caute,

ptal jsem se na reglery u Hondy jednoho zkusenyho servismena (Jmeno radsi nerikam, ale u nas v kraji ma dost dobrou povest).
A ten mi vyjadril nazor, ze ty regly se nejcastejc nici dvema vecma:

1) Mene casty - nekdo nastipne motorku s baterkou venku pres kably a pak kably oddela. To asi dela malokdo z nas.

2) Castejsi pricina - startovani s vybitou baterkou. At uz roztlacenim a nebo pres jinou baterku pomoci kabelu. Pak dojde k tomu, ze jak je baterka prazdna, tak regl do toho pere hodne proudu, prehriva se a nezvladne to.

Co si vo tom vy zkuseni myslite? Teda hlavne o tom druhym
A prosim opravdu jen ti,co vi, o cem mluvi... dik

vsh

(reakce na) Chlazení regulátoru

7.3.2011 v 09:40 | Nahoru | #2
Zdar,já jsem chlazení Ignitechu řešil na vfr750 větráčkem z PC,viz fotky v profilu a bez jakých koliv problémů s vodou,nebo vlhkostí.Regulátor je pod plastem pod sedlem.Při stání na místě byl tak horký,že jsem na něm neudržel ruku.Po přidání větráčku je jen vlažný.Zapojil jsem ho na plus k brzd.spínači zadní brzdy,takže při zapnutí klíčku se rozběhne.

(reakce na) Chlazení regulátoru

7.3.2011 v 10:08 | Nahoru | #3
vsh> může odcházet i z těchto důvodů, ale odchází hlavně proto že je špatně navrženej už z výroby, dá se nahradit třeba regulátorem z yamahy R1/R6 a bude chodit bez problémů.

(reakce na) Chlazení regulátoru

7.3.2011 v 10:33 | Nahoru | #4
vsh: Ta druhá příčina mi připadá nepravděpodobná. Reglerem totiž teče v podstatě furt stejný proud - buď jde z něj do akumulátoru a elektroinstalace, nebo jde do zkratu. Poměr těch proudů se mění podle stavu nabití aku, ale celkově se nijak nemění.
Většinou je příčinou mizerné chlazení, tím pádem se polovodiče uvnitř přehřívají a pak je jen otázkou času, kdy některý z nich nevydrží.

(reakce na) Chlazení regulátoru

7.3.2011 v 11:29 | Nahoru | #5

vsh píše: Co si vo tom vy zkuseni myslite? Teda hlavne o tom druhym
A prosim opravdu jen ti,co vi, o cem mluvi... dik



Pouze blbý návrh. Regulátor z principu musí zvládat s rezervou oba mezní stavy, tj. není žádny odběr a vše se zkratuje (nejvíc se zahřívá) vs. je nejvyšší odběr čili už není třeba nic stahovat. Navíc musíš počítat že třeba jedeš v okolně, občas stojíš na místě, nějaké rezervy by měl mít a ne odejít jen tak. Jo a při vybité baterii se naopak nemá co přehřívat vlbec
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1
Garáž Vyškov a okolí Honda VFR 800 Ondros 0 25.9.2023 v 13:56 Ondros

TOPlist