bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chlazení regulátoru
Ahoj,

tak jak tomu už občas bývá odporoučel se na mé hondě regulátor . Při hledání vhodné náhrady jsem došel k závěru, že nejblíž co se požadovaných parametrů týká je regulátor od Vape ALE... problém je v tom že Vape údajně zvládá permanentně 350W ale altík na VFR co jsem vyčetl dává 380W. Pokud správně rozumím funkci regulátoru tak mění přebytečnou energii z altiku na teplo. Otázka zní : pomohlo by regulátoru přídavné chlazení, v podobě třeba větráčku, k delší životnosti a spolehlivosti regulátoru ??? Nebo je to nesmysl a funguje to celý úplně jinak ? Předem díky za rady zkušenosti a názory a hlavně za shovívavost k mým znalostem elektroinstalace
Předchozí
1 2 3
Následující

Chlazení regulátoru

6.3.2011 v 23:39 | Nahoru | #1
Tak uvahu máš správnou ale..Pokud altík dava kolem 380W a Ty tam dáš "jen" 350 mohl by to byt problem.I přes lepší chlazení např větráčkem to může snížit životnost(opravte mě vy znalejší pokud se pletu)takže raděj předimenzovat.Třeba 400W by bylo jiné kafé!Navíc v létě hlavně v kolonách nebo i jinde může byt problem.

Chlazení regulátoru

6.3.2011 v 23:42 | Nahoru | #2
Znám pár lidí co měli regulátory od Vape a Ignitech na CBR, VFR a nikomu neodešel a nikdo neměl přídavné chlazení. Včetně mě.

Tedy vlastně jedna výjimka je a to C.J., tomu odešly dvě náhrady, ale je to nějaké podivné.

1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru

6.3.2011 v 23:49 | Nahoru | #3
Boda> problém je, že regulátor kterej by zvládal 400W jsem nikde nenašel. Když bych takovej našel není asi co řešit a beru ho.

Danielos> no mě právě odešel Ignitech proto vymýšlím jak to pojistit aby se to neopakovalo

Naposledy editováno 06.03.2011 23:50:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru

6.3.2011 v 23:58 | Nahoru | #4
savon> Hm. Kolik jsi na něm najel, jak byl starý? Já najel na CBR s ignitechem cca 35-40 tis km a 4 roky sloužil bez problémů.

Tak zkusil bych tam dát třeba větrák z PC, už jsem to tu někde viděl. Je fakt, že ty regulátory se hřejí fest.

(reakce na) Chlazení regulátoru

7.3.2011 v 00:06 | Nahoru | #5
Danielos> no já jsem na něm najel cca 13tis. ale nevím jak dlouho už tam byl u předchozího majitele . Právě ten větrák z PC jsem měl namysli. Rád bych to nějak vychytal protože zrovna ten regler je dost zrádnej a nemáš šanci poznat a odhadnout dopředu kdy se vysere a když už na to přijde tak se nehneš z místa což může být třeba 1000km od domu docela problém

1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru

7.3.2011 v 00:55 | Nahoru | #6
Já bych se toho uplně nebál, jednak je buzení permanentními magnety a soukromý odhad je, že postarší mašina určitě nebude mít silnější alternátor než když sjela z fabriky, spíše naopak Druhak nevím jak na VFR, ale určitě svítíš alespoň potkávačkama, což máš 55W. Přidej nějaké kontrolky, podsvícení budíků, pokud zároveň svítí také parkovačka, tak jsou to další desítky navíc. Zapalování též není zadarmo. Pokud ten regulátor zvládá 350W trvale, tak že mašina běží v klidu se dostaneš pod a měl by zvládat, rozsvícením se už bezpečně vlezeš.

Jo a chlazení by samozřejmě nepomohlo. Je proto mnoho důvodů... ale cpát tam větrák je blbost. Jednak by tě nijak nespasil, při dimenzování součástek se bere v úvahu víc věcí a samo se počítá už s chlazením, takže máš akorát minimální požadavky jak má chladič vypadat, ale už nepltatí, že se silnějším si můžeš dovolit přetěžovat. Dále při návrhu PC se pokud mi je známo nebere v úvahu, že by se PC pohybovalo např. rychlostí 200 km/h Jediný efekt by byl, že bys větrák maximálně tak spálil - nad ním i pod ním (když je přišroubován regulátor žebrováním zboku rámu, čili žebra jsou po směru jízdy) proudí silnější proud vzduchu než sám je schopen tlačit, takže by stál - to už ho tam můžeš rovnou přibýt stovkou hřebíkem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru

7.3.2011 v 07:14 | Nahoru | #7
dj_hroch> Zajímavá úvaha jenom si nejsem jistej jak moc proudí onen vzduch v místě pod kapotou kde je regulator umistěnej. V případě že proudí, tak by potom neměl byt problem ten větrák natočit tak aby ho ten proudící vzduch ještě víc poháněl a ne brzdil. Jinak pravda je,
že svícení a další zařízení jsem v potas nebral. Svítím vždycky potkávačkama 2xH4 takže by to teoreticky mohlo být v pohodě??? Jinak jsem zvědavej jestli se tady ukáže někdo kdo to třeba aplikoval

Chlazení regulátoru

7.3.2011 v 07:36 | Nahoru | #8
Jak už píše Danielos.. VFR jsem koupil už s vadným reglerem Ignitech. Koupil jsem nový, opět Ignitech. (V té době ještě VAPE reglery nedělalo, takže jediná možnost mimo orig..) Je dost velký a má žebra.


Hned od novoty jsem na něj přidělal vysokootáčkový chladič z PC, protože i přes velkou plochu totiž hrozně topil. Až o něco později jsem si pořádně pročetl specifikace Ignitechu na netu - Trvalý odebíraný výkon může být 220 W (krátkodobě až 350 W). Což je skutečně na prd. No vydržel necelé 2 sezóny a u moře se odporoučel do křemíkového nebe. Pak jsem namontoval VAPE, to zvládá 350W a to vydrželo 3 sezóny, má velikosti orig. regléru, žebra a je jen teplé.

Nebylo třeba žáden ventilátor. Po třech sezónách začalo taky zlobit a s dálkovkama (tedy s větším zatížením) to přestávalo po chvilce ve vyšších otáčkách dobíjet. No každopádně 3 roky vydržel a pak jsem jen odpojil jednu dálkovku a nechal svítit jen jednu a bylo to OK..

Zkusil jsem i čínské náhrady, které jsou v inzerci za 1100Kč, ale ty jsou fakt nic moc..
Ve vysokých otáčkách nestíhají regulovat, tekže nedobíjí, totéž při zapojení dvou světel.. Po měsíc jsem ho raději vymontoval a nahradil opět VAPE (lze koupit za 1800Kč přímo od vape) a tu čínu vozil jen jako náhradní.. (Jinak na Hondě bych už bez náhradního regleru nevyjel..)

Naposledy editováno 07.03.2011 07:40:24

Chlazení regulátoru

7.3.2011 v 08:14 | Nahoru | #9
S tim větráčkem bych byl dost opatrnej. Přecijen nebude vodotěsnej, ani vlhkotěsnej, nevim kde má VFR regler, já na X4 ho mám v podsedlovce, ale při dešti se tam určitě nějaký vlhko dostane. Aby sis nepřidělal starosri se zkratem toho větráčku.

4 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru

7.3.2011 v 08:19 | Nahoru | #10
Caute,

ptal jsem se na reglery u Hondy jednoho zkusenyho servismena (Jmeno radsi nerikam, ale u nas v kraji ma dost dobrou povest).
A ten mi vyjadril nazor, ze ty regly se nejcastejc nici dvema vecma:

1) Mene casty - nekdo nastipne motorku s baterkou venku pres kably a pak kably oddela. To asi dela malokdo z nas.

2) Castejsi pricina - startovani s vybitou baterkou. At uz roztlacenim a nebo pres jinou baterku pomoci kabelu. Pak dojde k tomu, ze jak je baterka prazdna, tak regl do toho pere hodne proudu, prehriva se a nezvladne to.

Co si vo tom vy zkuseni myslite? Teda hlavne o tom druhym
A prosim opravdu jen ti,co vi, o cem mluvi... dik

vsh

(reakce na) Chlazení regulátoru

7.3.2011 v 09:40 | Nahoru | #11
Zdar,já jsem chlazení Ignitechu řešil na vfr750 větráčkem z PC,viz fotky v profilu a bez jakých koliv problémů s vodou,nebo vlhkostí.Regulátor je pod plastem pod sedlem.Při stání na místě byl tak horký,že jsem na něm neudržel ruku.Po přidání větráčku je jen vlažný.Zapojil jsem ho na plus k brzd.spínači zadní brzdy,takže při zapnutí klíčku se rozběhne.

(reakce na) Chlazení regulátoru

7.3.2011 v 10:08 | Nahoru | #12
vsh> může odcházet i z těchto důvodů, ale odchází hlavně proto že je špatně navrženej už z výroby, dá se nahradit třeba regulátorem z yamahy R1/R6 a bude chodit bez problémů.

(reakce na) Chlazení regulátoru

7.3.2011 v 10:33 | Nahoru | #13
vsh: Ta druhá příčina mi připadá nepravděpodobná. Reglerem totiž teče v podstatě furt stejný proud - buď jde z něj do akumulátoru a elektroinstalace, nebo jde do zkratu. Poměr těch proudů se mění podle stavu nabití aku, ale celkově se nijak nemění.
Většinou je příčinou mizerné chlazení, tím pádem se polovodiče uvnitř přehřívají a pak je jen otázkou času, kdy některý z nich nevydrží.

(reakce na) Chlazení regulátoru

7.3.2011 v 11:29 | Nahoru | #14

vsh píše: Co si vo tom vy zkuseni myslite? Teda hlavne o tom druhym
A prosim opravdu jen ti,co vi, o cem mluvi... dik



Pouze blbý návrh. Regulátor z principu musí zvládat s rezervou oba mezní stavy, tj. není žádny odběr a vše se zkratuje (nejvíc se zahřívá) vs. je nejvyšší odběr čili už není třeba nic stahovat. Navíc musíš počítat že třeba jedeš v okolně, občas stojíš na místě, nějaké rezervy by měl mít a ne odejít jen tak. Jo a při vybité baterii se naopak nemá co přehřívat vlbec

1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru

7.3.2011 v 11:32 | Nahoru | #15
vsh: to by jima nebyla vyhlasena predevsim Honda ne?

proste hondi regulator nema spravne chlazeni a umisteni

brachovi se do CBR900 dal regulator z GSXR a vse v poklidu (asi diky velkymu zebrovani)

Chlazení regulátoru

7.3.2011 v 16:00 | Nahoru | #16
No a není jednodušší napsat přímo dotaz na VAPE, jak je to s lehce silnějším alternátorem? Třeba sami vědí, že mají regulátory, které jsou schopné vydržet 380W alternátor. Osobně bych se toho ale asi nebál

1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru

7.3.2011 v 17:26 | Nahoru | #17
C.J.> Takže myslíš, že by čistě teoreticky mohl chlazenej vape běhat bez problémů?

Jarak> Díky za inspiraci přesně něco takovýho jsem měl namysli

Stev> Ten regler z R1/R6 navrhovals protože zvládá větší zátěž nebo je líp navrženej ?

Drátík> S technikem od vape jsem mluvil ale dozvěděl jsem se vesměs to co mají na webu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru

7.3.2011 v 17:41 | Nahoru | #18
savon> hlavně je vyzkoušenej, a taky má chladící žebra takže i líp navrženej. Ale záleží za kolik ho dokážeš sehnat oproti VAPE.

Třeba tady na ebay prodávaj levně ale to nebude origo.

e: ale myslím že je potřeba vyřešit konektor

Naposledy editováno 07.03.2011 17:48:26

Chlazení regulátoru

7.3.2011 v 18:25 | Nahoru | #19
no, jen tak mimochodem, 350W výkonu na regulátoru, znamená že z altíku a regulátoru teče cca 26 ampér....(350W : 13,5V = 25,92A)...

chtěl bych vědět, jakým zařízením byste byli schopni trvale odebírat 26A ? to si s sebou na máně vozíte starou ledničku, nebo televizi colorku? navíc při takovým zatížení by altík v motoru asi už lehce svítil....

osobně tipuju, že na moto s dvěma světlama se tvalý provozní příkon pohybuje tak kolem 150W, při brždění a blinkrech se skokově a jen dočasně zvýší řekněme o dalších 100W ale to je pořád zhruba 70% výkonu dobíjení....to ho spálit prostě nemůže...ve finále ani dodatečný píčoviny, jako jsou vyhřejvaný hefty a další kokotiny, nežerou tak hodně, aby to trvale přetěžovalo dobíjení...
takže pokud použiješ regulátor s výkonem 350W , tak jsi daleko před jeho limitama...

Hondě, ty regulátory kapou prostě z klasickejch důvodů...levný součástky, špatně nadimenzovaný, nevhodný chlazení...

(reakce na) Chlazení regulátoru

7.3.2011 v 19:09 | Nahoru | #20
Stev> Konektory je potřeba řešit i u Vape

Bandaska> Takže jestli sem to dobře pochopil podle tebe když použiju ten 350W tak můžu být úplně v klidu protože budu mít ještě rezervu.

Jinak jsem asi jelito ale chtěl jsem sem vložit anketu ale nemůžu najít kde Nabízelo mě to anketu jenom když jsem zakládal téma

Naposledy editováno 07.03.2011 19:15:40

Chlazení regulátoru

Skvělá odpověď, děkuji! 7.3.2011 v 20:27 | Nahoru | #21
Vape koupíš už s redukcí na orig. Honda konektor. A ano, VAPE vydrží a ventilátor na něj nepotřebuješ.

Chlazení regulátoru

7.3.2011 v 20:59 | Nahoru | #22
Zdar, přemýšlel jsem, jestli by šel regler upíchnout někam dopředu, kde by byl "na čerstvym luftě". Zkoušel to někdo? Nebyl by tam nějakej limit co se týká třeba max. délky kabelů, atp.?

Chlazení regulátoru

8.3.2011 v 07:16 | Nahoru | #23
Jawa 650 má regulátor umístěný pod předními brýlemi, takže je aspoň na čerstvém vánku ;)

Teď jsem se díval do technického dokumentu od VAPE a uvádějí max délku vodičů k baterii 400mm, na druhou stranu u J650 je máme delší a funguje to bez problémů
Je tam ještě poznámka o max teplotě chladiče regulátoru - 95 stupňů, takže pohoda...

(reakce na) Chlazení regulátoru

8.3.2011 v 08:13 | Nahoru | #24

Bubrak ZX10R píše: vsh: to by jima nebyla vyhlasena predevsim Honda ne?

proste hondi regulator nema spravne chlazeni a umisteni

brachovi se do CBR900 dal regulator z GSXR a vse v poklidu (asi diky velkymu zebrovani)



jo, ja nepochybuju, ze je ma Honda spatny, kdyz ostatni reglery to vydrzi.
Jde mi jen o to, ze zatimco jiny regly todle zachazeni vydrzi, tak Hondi ne. Jinymi slovy, jestli bych mohl predejit jeho zniceni tim, ze mu nebudu provadet veci, co jsem vyse popsal...

1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru

8.3.2011 v 09:17 | Nahoru | #25
A co tohle? Regulátor M-REG2 pro alternátory do 390W. Hodně si je chválí kdo má XRV750, alternátor 390W a pořád zaliskaný bahnem. 75tis km a žádný problém. Skladem třeba v Motokšeftě v Brně

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru

8.3.2011 v 09:48 | Nahoru | #26
zdenekXRV> To nevypadá vůbec špatně

Edit. Jenom pro info kde a za kolik je mozna ta vami nabizena odborna montaz

Naposledy editováno 08.03.2011 09:51:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru

8.3.2011 v 18:04 | Nahoru | #27
savon> No, odborná montáž je docela snadná, stačí nepřepólovat baterii a zabezpečit dobré propojení. Nabízená odborná montáž třeba zde .

(reakce na) Chlazení regulátoru

8.3.2011 v 18:30 | Nahoru | #28
Teď se ale vnucuje otázka Vape nebo Elesys ??

Naposledy editováno 08.03.2011 18:31:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru

8.3.2011 v 19:35 | Nahoru | #29
savon> Rozhodnutí je na Tobě. Vape je o něco levnější. Elesys prodražuje frézovaný profil oproti odlitku. Jinak stačí zavolat nebo poslat mejla, co se týká parametrů i montáže jsem schopen poradit či pomoci. O Elesys regulátoru můžu říci vše, protože jsem jej sám vyvíjel. Je dělán na výdrž. Kdybych se rozhodoval cenou, vezmu Vape. Na mé Africe je regulátor Elesys, to je jasné. I když má Afrika má najeto přes 200tis. km, z toho víc než polovinu různé testovací kusy M-REG1 pak M-REG2. Co se týká konkurence nemohu ani nechci hodnotit - nemám se o co opřít. Jednomu věřím jistě, že pokud je regulátor opravdu poctivý český výrobek, vydrží víc než originál či kopie vyráběné neznámo kde na východě.

(reakce na) Chlazení regulátoru

9.3.2011 v 09:34 | Nahoru | #30
zdenekXRV> Ještě by mě zajímala ta montáž. Pokud tam není žádná patice pomocí čeho je to nejlepší napojit? něco na tenhle způsob nebo je lepší jinak ?

,



Naposledy editováno 09.03.2011 09:35:06
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist