globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina
6.3.2011 v 22:20
Cituji z instrukční knížky našeho auta: "Nezahřívejte motor chodem naprázdno, při chodu motoru naprázdno potrvá zahřátí motoru o hodně déle. Opotřebení motoru je největší během doby zahřátí motoru. Vůz proto rozjeďte co nejdříve po nastartování a vyhněte se vysokému počtu otáček motoru."
Takže chodit v zimě do garáže a startovat si tam tu svojí Čínu asi nebude ten nejlepší nápad

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

9.3.2011 v 16:59 | Nahoru | #91

tvaroháček píše: Bubrak ZX10R> asi poznatek z kuchyně



Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

9.3.2011 v 17:01 | Nahoru | #92
tak za mě nahňápnu mašinu nasadim škopek rukavice(zbytek výstroje už obvykle oblíkam doma ) vytlačim z garáže zamknu a polalu jí zahřejvam a až se to tak nějak zahřeje začnu přidávat až mi pak vlhnou trencle

(reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

9.3.2011 v 18:30 | Nahoru | #93

nahllowSKY píše: ....Edit:olej se vzdy zahriva pozdeji nez voda.



to nemáš pravdu

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

9.3.2011 v 20:05 | Nahoru | #94
stejně tak je občas ještě k vidění zbytečný voroštování plynu před vypnutím motoru.
Ale je to marný, je to marný, je to...

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

9.3.2011 v 20:08 | Nahoru | #95
jak jde vytočit omezovač musí se to tam podržet asi minutu a je ohřátá

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

9.3.2011 v 20:15 | Nahoru | #96
Na volnobeh ji necham jen nez si vemu helmu a rukavice pripadne zabouchnu vrata (minutu ?) to uz vetsinou spadne volnobeh na ohraty otacky, normalne klap jedna a fricim pomalu a vklidu cirka 5 kilaku. Nez se zahreju ja i masina. Pak zacnu pridavat

(reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

9.3.2011 v 20:15 | Nahoru | #97
[quote=Bubrak ZX10R] [/quote
Přesně tak, to byl poznatek z kuchyně. Sem zrovna vařil vajička

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

9.3.2011 v 20:42 | Nahoru | #98
co vy víte, možná někdo jezdí tatrou že nastartuje a nechá to půl hodiny zahřívat než vyjede

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

9.3.2011 v 21:41 | Nahoru | #99

Vorel píše: ...nezahřívám, sednu, nastartuju a kliďánko bez vytáčení jedu. Nějaký řeči o studeném, cukavém motoru je blbost, je to v citu...bez problému se přece dá jet i na sytič bez plynu. Jinak při zahřívání zlátnou svody a to se mi nelíbí

zkus si jet na mojí 450.. bez zahřátí s Tebou ten motor vyjebe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

9.3.2011 v 21:48 | Nahoru | #100
HeXedito> Značkuju yz 426 bez zahřátí ani ránu

(reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

9.3.2011 v 21:50 | Nahoru | #101

jeny píše: HeXedito> Značkuju yz 426 bez zahřátí ani ránu

ono se to zahřeje mnohem rychlejc, když projedu pomalu jedno kolo, ale blbě se to jede, když nemůžeš skákat lavice a vzít za to v tobogánech .. jinak se mi to zahřívá tak 6 minut

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

9.3.2011 v 21:54 | Nahoru | #102
Zastávám názor, nechat namístě stát klidně 5, 10 minut než se to drží bez sytiče. Je sice pěkné to rozehřát plynulou jízdou nicméně je nepěkné se plynule zastavit na první křižovatce a hodně neplynule, né-li chcípavě se dvacet minut na těch pěti metrech rozjíždět.

Nevím kde je na Varoušovi teploměr... Prostě mi tam svítí ty dvě tři čárky, než vyjedu a je mí docela fuk jestli je to voda, nebo olej Jede to v pohodě, na křižovatkách se rozjedu a když potřebuju někde razantnější jízdu, tak se nemusím strachovat z toho, že ublížím studenému motoru, který budu vytáčet skoro na max když by byla potřeba...

Každopádně bych teda chtěl vidět nějakou rozumnou úvahu nad tím čím motorce ublížím, když jí nechám deset minut, né-li víc běžet na místě.
Jestli se tady kalkuluje s penězi, tak si myslím, že se to asi i vyplatí a těch 10 minut je ve spotřebě 0-0-prd když má motorka spotřebu nějaké ty 4-5l/100km (což Varouš má) Než po nějakém čase používání motoru "zahříváním zajízdy" podle mě nikdo neví, kdy bude potřebovat plyn, krizovka, auto proti mě,... A motor dostane po koulích, poprvé, podruhé, podesáté ani to nezaregistruješ a po takových třeba 200 cyklech se něco vysere (pro příklad, zkutečné hodnoty neví asi nikdo :P)

Podle mě se teda olej trochu prohřeje skoro všechchen, protože tam ty součástky prostě čvachtají do té vany žejo :) Ještě k tomu, když já nastartuju, tak byť mám motorku na rovném podkladu tak během půl minuty nevidím v průhledítku žádný olej, protože je všechen někde v oběhu a kolotoči motoru Když to vypnu za minutu steče a hladina je OK...

Naposledy editováno 09.03.2011 21:59:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

9.3.2011 v 21:58 | Nahoru | #103
HeXedito> no tak tady se bavíme myslím o běžných strojích na silnici né?? Mimochodem jsem kdysi trochu koketoval s motokrosem a i tvůj stroj se dá bez problému zahřát klidnou jízdou, znám jej dobře a vím i, že je to těžký jezdit na takovýhle motorce v klidu Ale opravdu je to o něčem jiném...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

9.3.2011 v 22:04 | Nahoru | #104

Vorel píše: HeXedito> no tak tady se bavíme myslím o běžných strojích na silnici né?? Mimochodem jsem kdysi trochu koketoval s motokrosem a i tvůj stroj se dá bez problému zahřát klidnou jízdou, znám jej dobře a vím i, že je to těžký jezdit na takovýhle motorce v klidu Ale opravdu je to o něčem jiném...

všechno beru .. jen tu vidím témeř samý silničáře, tk sem si musel trošku..

(reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

9.3.2011 v 22:05 | Nahoru | #105

HeXedito píše: všechno beru .. jen tu vidím témeř samý silničáře, tk sem si musel trošku..



chápu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

9.3.2011 v 23:21 | Nahoru | #106
Legolend> zaprve se stejně zahřeje jenom motor, žádný další namáhaný části jako třeba převodovka, aji když uznávám že ta tak náchylná nebude, zadruhý se ten studenej motor se ztuhlým olejem navíc při volnoběhu hůř maže, zatřetí může benzín smývat olej a začtvrtý je to zbytečnost protože aji kdyby to neublížilo, stejně to nepomůže.
a nevim proč by mělo byt potřeba ju někde za studena prohnat

(reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

9.3.2011 v 23:53 | Nahoru | #107
Durex> přesně, musí se to ohřát a promazat, za studena buť to zadřeš nebo se ani na sytič nerozjedeš jen ať jí chytrácí hned naložej, budeš mít v servisu co dělat

PS. ozvu se neboj

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

9.3.2011 v 23:54 | Nahoru | #108
Pokud s motorkou jezdíte jen pro rohlíky, udělá vám zahřívání na stojánku pěknou spotřebičku navrch, navíc se častejmě studenejma startama nejen namáhá víc motor, ale i startér atd. Takže kdo to myslí s motorkou vážně, žádný debilní popojížděčky pro rohlíky, nebo na koupák pár metrů od baráku

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

10.3.2011 v 06:46 | Nahoru | #109
Strašnej nesmysl a hovadina. U auta sundám gumu z předního skla nastartuju a jedu. U motorky se rozdejchám psychycky se připravím na kosu a jedu. Auto - moto zahřeju jízdou a pak můžu bláznit. kromě Ferari a jiných vyjímečných vozů s nimiž nemám skušenosti a nahříváním pneu u moto což asi nebude záležitost března na vysočině nechápu proč bych měl páli benzín a cigerety a nahřívat cokoli a proč koli
PS:"ZX9R když bylo cca 5stupňů nejela muselo se počkat-vyjímka potvrzující pravidlo"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

10.3.2011 v 08:55 | Nahoru | #110

memphis.unv píše: Legolend> zaprve se stejně zahřeje jenom motor, žádný další namáhaný části jako třeba převodovka, aji když uznávám že ta tak náchylná nebude, zadruhý se ten studenej motor se ztuhlým olejem navíc při volnoběhu hůř maže, zatřetí může benzín smývat olej a začtvrtý je to zbytečnost protože aji kdyby to neublížilo, stejně to nepomůže.
a nevim proč by mělo byt potřeba ju někde za studena prohnat



Zrovna ty mi příští zimu ukážeš, jak v -10 nakopneš, zařadíš a zahřeješ jízdou Vsadím boty, že první minutu se bude odmítat pohnout z místa, pokud jí nenaložíš (což ale dělat nechceš)

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

10.3.2011 v 11:23 | Nahoru | #111
A jak na místě zahříváte převodovku, co?

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

10.3.2011 v 11:50 | Nahoru | #112
dle manualu ke KTM 990 adv ... natocit, a nechat zahrat na 3 carky ) pri normalnich teplotach to trva tak na rychly cigo .. spis ani ne

(reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

10.3.2011 v 11:59 | Nahoru | #113

Barney píše: A jak na místě zahříváte převodovku, co?



To neřeším. Mám předpotopní dvojtakt bez sytiče, takže v mrazu ze začátku všechen benzín zkondenzuje pod klikou a válec je suchej (proto startuju na éter). Po hromadě prošlápnutí už to nějak chytí, ale cca dvě minuty je díky ztrátám směs tak chudá, že by to při pokusu o rozjetí roztrhalo motor - chudák okamžitě začne vadnout a zhasne.
Takže převodovku zahřívám klidnou jízdou se zahřátým motorem

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

10.3.2011 v 12:06 | Nahoru | #114
Co se týče zahřátí převodovky :P Varánek má teda společný olej pro obojí takže se to tam pročváchne teplejším olejem všecko a převodovka se taky trošku ohřeje

(reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

10.3.2011 v 15:56 | Nahoru | #115
Enthropy> nehrozí že bych něco takovýho vůbec dělal

Naposledy editováno 10.03.2011 15:57:29

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

10.3.2011 v 16:11 | Nahoru | #116
vono enduro nebo 4t krosku chce chvilku nechat zahřat na místě,ale jak vipne sitič takto stejně vopatrně zahřat,logicky kčemu je ti to zahhřat na místě dyš se rozjedeš a začne chladit chladič a dostaneto zas tepelnou ranu podle mě to chce vždicky zahřat pořadně plinulou jízdou vytačet ale neškrtit jí u koulí vono i silniční moto nechat spadnout sitič a vklítku vyjet ty stroje sou dělany na to aby se to točilo pod zatěží,jelo a ne abis jí trapil pul hotky na volnoběch toje blbost ušjen to dyš točím svou r1 nat 8tisic tak je cejtit jak to chce a ne jinechat na 4 hrkat jak traktor

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

10.3.2011 v 18:13 | Nahoru | #117
Sem pro zahřívání jízdou. Nechávat motor bezet 15minut na místě nemá žadnej smysl.

(reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

10.3.2011 v 20:19 | Nahoru | #118
luboš25> já su tolerantní člověk ale ty seš zločinec!!

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

10.3.2011 v 20:31 | Nahoru | #119
Smysl nemá, kupovat rádio hluchymu.

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

10.3.2011 v 22:26 | Nahoru | #120
Já měl třeba v manuálu u minulé mašiny, že mám vyjet, až je rafička teploměru mimo pole C (jako COLD ) Což teda v důslednosti vycházelo na cca 5 minut volnoběhu (podle okolní teploty) na což jsem samozřejmě kašlal a zahříval jízdou v nízkých otáčkách... takže ony ty manuály jsou taky každej pes jiná ves...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Volnoběh Adamsmoto JBW 150-8 Poky9369 4 14.3.2018 v 19:45 Poky9369
koupe chopper jbw 150 Adamsmoto JBW 150-8 kuki 13 15.5.2015 v 17:19 scorpion1701
po stk Adamsmoto JBW 150-8 kuki 11 12.7.2013 v 13:30 DRN.
shanim choppaky okolo karvine. Adamsmoto JBW 150-8 kuki 8 11.10.2012 v 18:42 seikos
jakou ostřejší 125cc Adamsmoto JBW 150-8 WoxmenRX 15 22.4.2011 v 20:12 WoxmenRX


TOPlist