bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Skutr pomoc
Ahoj mám rychlej dotaz mám skůtra dnes sem jel a najednou žárovky prask prask a bylo po nich. Zadní obrysovka, přední parkovačky 3ks a dalkovy. Prostě všechny co svítí furt. Jinak palubka ok, brzdoví a blinkry taky ok. Jakoby tam šlo víc šťávy a usmahlo je to. Tak se chcu zeptat co se stane když všechny žárovky zaměním za diody můžou prasknout nebo se spálit????? Diody jsou podle mě odolný ne ??? Jinak ať to vyhodím atd si nechte pro sebe byl to dárek od přítelkyně tak nemůžu říct že to stojí za nic.... Dík za rady a pomoc. Jinak dioda je přeci otřesu odolná ne ? Ale tohle otřesama určitě nebylo, protože shořeli když sem přidal:D takže asi víc proudu. Ale taky se mě zdá divný že pojistka to neochránila.....

Uzavřeno 01.03.2011 v 18:57 uživatelem DěckoCZ

2 reakcí na tento příspěvek Skutr pomoc

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2011 v 00:07 | Nahoru | #1
To bude asi spálenej regulátor Změř prvně napětí na volnoběh a pak při vyšších otáčkách.Odstraň závadu a pak řeš nějaký diody

(reakce na) Skutr pomoc

1.3.2011 v 00:08 | Nahoru | #2
Dzany> ok skusím to čeknout dík za radu

(reakce na) Skutr pomoc

1.3.2011 v 00:11 | Nahoru | #3
Dzany> jo ještě sem se chtěl zeptat to měření mám udělat voltmetrem na žárovce že ??? Vytáhnu tu spálenou nastartuju a přiložím na konektory patice žárovky že ???

1 reakcí na tento příspěvek Skutr pomoc

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2011 v 00:37 | Nahoru | #4
Buď tam, nebo přímo na baterce, to napětí bude snad v celé síti stejné..
Akorát je divný že to nepopraskalo i v palubce, pokud tam jsou taky klasické vláknové žárovky..

co se diod týká, dozadu a do blinkrů by to šlo, ale vepředu asi nee..

a jen tak to nahradit diodama také nepůjde, musel bys to přizpůsobit (si myslím), takže bude fakt lepší najít a odstranit problém..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skutr pomoc

1.3.2011 v 00:43 | Nahoru | #5
dva_hrnce> Pry nastal opet vecer a cas na nase zasirani

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skutr pomoc

1.3.2011 v 00:49 | Nahoru | #6
aklenot> já čekal kdy se vzbudíš..
hele já budu dneska hodnej, můžeš zasírat třeba s Drnem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skutr pomoc

1.3.2011 v 00:50 | Nahoru | #7
dva_hrnce> DRN se nebavi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skutr pomoc

1.3.2011 v 00:55 | Nahoru | #8
aklenot> s Tebou?

(reakce na) Skutr pomoc

1.3.2011 v 00:57 | Nahoru | #9
dva_hrnce> Nesvin to tady

1 reakcí na tento příspěvek Skutr pomoc

1.3.2011 v 00:58 | Nahoru | #10
právě palubka , brzdový , blinkry jedou v pohodě a na palubce je ukázanej stav akumulátoru a kdyby to přebíjelo tak by to muselo přece blbnout, že by ručička musela jít na max jinak motorka jede normálně :(

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skutr pomoc

1.3.2011 v 01:06 | Nahoru | #11
DěckoCZ> takže ti prasklo jen přední ? parkovačka + potkávací?
píšeš že i dálkový, svítíš dálkama pořád?

no, v první řadě zítra změř to napětí, ale asi to bude o.k. když vše ostatní drží, třeba bude problém v žárovce, patici, pojistky.. prostě jinde

hele už jsem viděl 2 auta u kterých byla rozebraná el, bo přestaly svítit př. světla a nakonec se ukázalo že praskly obě žárovky najednou..

a třetí případ zde na m.cz kuliomario.

ten budík ukazuje volty? pokud je to v normě, tak to pro jistotu změř a pak hledej problém jinde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skutr pomoc

1.3.2011 v 01:14 | Nahoru | #12
dva_hrnce> no tak ve předu jsou tři parkovačky ty jsou kaput pak jsou tam dvě dálkový/tlumený taky kaput a vzadu odešlo obrysový a pak svicení na sps. Proste odesli ty svetla co sviti furt. Takovy blinkry a brzdovy je v pohode celá palubovka taky vpohodě jinak je tam tavná pojistka u baterky a kdyby byl narust napeti tak by se mela prece spalit pojistka a odpojit okruh. Jinak budík volty neukazuje ale ukazuje zatížení baterky ampery víš co myslím když startuju ručička de dolů bo je to zatížený a kdyby to přebíjelo musela by být přece nahoře na max jinak zítra to pudu poměřit :)

Skutr pomoc

1.3.2011 v 01:19 | Nahoru | #13
jo a co sem vytahl ty objimky parkovacek tak ty zarovky jsou tam pritaveny proste se zatavily do objimky :D tak jestli to nejsou nejaký shitovní china zarovky zas :D

(reakce na) Skutr pomoc

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2011 v 01:22 | Nahoru | #14
DěckoCZ> tady je právě problém, že si zřejmě pleteš napětí a proud.
ten budík dle mě ukazuje volty (napětí) a ne ampery jak píšeš (ale třeba ne, možný je všechno)

a pojistka zas naopak praskne, pokud je tam vysoký proud = vzroste teplota a přepálí se (je to hlavně ochrana proti zkratu).

pokud je normální stav palubní sítě cca 14 a kousek voltu a vzroste to např. na 25 voltů, tak to žárovky nerozdejchaj, ale pojistka přežije..

normálně to zítra nastartuj, vem měřák a změř volty na baterce (nebo na té patici od žárovky) - nebo na obou místech, ať máš jistotu, bůh ví jak je tam ta el. řešená..

1 reakcí na tento příspěvek Skutr pomoc

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2011 v 01:24 | Nahoru | #15
ty žárovky by mohly bejt shitový, nebo taky ty patice ve kterých je to usazený..

pokud jsou roztavený jak píšeš, tak bych to neměřil ani na tý patici, ale pokud jde sundat, tak přímo na vodičích - ta patice už třeba ani nefunguje..

(reakce na) Skutr pomoc

1.3.2011 v 01:28 | Nahoru | #16
dva_hrnce> díky moc jedna rada lepší jak druhá zítra to teda poměřím ale moc dík

1 reakcí na tento příspěvek Skutr pomoc

1.3.2011 v 01:29 | Nahoru | #17
zítra tu napíšu naměřený hodnoty vlítnu na to hned ráno :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skutr pomoc

1.3.2011 v 01:31 | Nahoru | #18
DěckoCZ> no ono se blbě radí takhle od monitoru, ale základ máš a pak se uvidí..

(reakce na) Skutr pomoc

1.3.2011 v 01:32 | Nahoru | #19
dva_hrnce> když tak sem zítra kukni napíšu sem ty hodnoty a na co sem přišel nepřilet :D

Skutr pomoc

1.3.2011 v 01:34 | Nahoru | #20
já jsem tu skoro pořád..

ale pokud naměříš někde víc než 15 V, tak je to špatně..

a neměř to jen na volnoběh, nevim jakej je tam altik, tak to zkus pro jistotu i ve vyšších otáčkách.

zdarec

Skutr pomoc

1.3.2011 v 10:46 | Nahoru | #21
Dva hrnce tak sem sel na to jo a jak sem vcera rikal ze budiky fungujou tak jenom kontrolky ale podsviceni budiku ne jsou tam stejny zarovky jak v parkovackach a jsou KO.

Tak sem to zmeril na baterce a kukni sam ukazuje to stejne jak na volnobeh, tak na stredni, a vysoky otacky viz foto dal sem to v napred na mereni 50 a pak 250V

pak sem oddelal parkovacku a zmeril tam tam to ukazovalo jenom na nastaveni 10V ukazovalo to viz obr a s pridanim hodnot to vyletelo na max 12V ale ma to takovou zajimavou elektriku svetla treba nefungujou jenom se zaplym motorem treba jak mel pincek. A je to tak ze kdyz to jede na volnobeh tak jenom tak trochu sviti a jak se rozjeden a pridas plyn tak se rozsviti.

tak vypada to dobre tak uz nevim vim by to mohli byt :( jinak ty objimky maj plastovou a gumovou čast a ta gumova je trochu natavena zadna hruza jinak objimka v casti konektoru je OK

a vytahl sem ty zarovky z parkovacek a jak jsou spaleny tak ne ze by bylo jenom smahnuty vlakno jak byva, ale je uplne cela zevnitr /zrcadlove stribrna/ ze ani nejde videt dovnitr

1 reakcí na tento příspěvek Skutr pomoc

1.3.2011 v 11:33 | Nahoru | #22
první 2 obrázky chápu a je to o.k.

nerozumím těm 3 voltům na obr. 3

a dále :

DěckoCZ píše: ...a s pridanim hodnot to vyletelo na max 12V



jaký hodnoty jsi kam přidával? jako změna rozsahu (že jsi otočil to kolečko na měřáku na 50V stupnici jako je to na obr. č.1? )
Skůtr rozsvěcí automaticky nebo čudlem? ty 3V jsou jakoby při rozsvícených světlech a naměřené na té patici?

Ono vůbec po tobě přelouskat a pochopit delší text je docela maso..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skutr pomoc

1.3.2011 v 11:42 | Nahoru | #23
dva_hrnce> za to může ten skůtr :D ono to nejde pořádně vysvětli on je moc hitech :D svetla se rosviti čudlem ale jsou v nich jenom 3V na volnobeh az se prida plyn je v nich 12V proste je vsechno OK proste je to jak u pincka ten taky hovno sviti na volnobeh a jak se rozjedes tak uz sviti je to stejnej system.

baterka tam slouzi jenom na el. starter a aby pohlcovala prebytecnou enrgii.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skutr pomoc

1.3.2011 v 11:49 | Nahoru | #24
DěckoCZ> začíná to na mě být moc složitý

zkus ty žárovky vyměnit a uvidíš, popř. to dej do pazour kámošovi elektrikáři..
může to být i ten regulátor jak psal dzany, podle těch vypálených žárovek tam možná vylítla nějaká napěťová špička a teď se to zas tváří o.k. Ale to už fakt vařím z vody, nevim.

Bude ti aspoň potichu fandit

(reakce na) Skutr pomoc

1.3.2011 v 11:51 | Nahoru | #25
dva_hrnce> prostě záhadnej stroj :D hodím tam jednu dvě žárovky a skusím s tím jezdit co to uděla takovej test :D

Skutr pomoc

1.3.2011 v 11:52 | Nahoru | #26
asi tak..

Skutr pomoc

1.3.2011 v 13:55 | Nahoru | #27
zarovky bych tam nedaval, nejdriv promerit poradne

Skutr pomoc

1.3.2011 v 18:56 | Nahoru | #28
tak uz je to vyreno ale diky za rady :)
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nechytá Minarelli 50 2t prosím pomoc Keeway Focus, Keeway Hurircane 50, CPI Hussar 50, CP... slick11 6 9.5.2017 v 09:01 OHTM
Výměna masky Keeway Hurircane 50 J1Rk2 2 19.5.2015 v 21:27 J1Rk2
Neukazuje raficka Keeway Hurircane 50 Mazlik68 3 27.6.2014 v 05:43 kloudis
kde sehnat díly na keeway hurricane? Keeway Hurircane 50 Alda600 4 6.7.2011 v 11:38 Ymps


TOPlist