globalmoto_duben_nolan





Téma: Je tu někdo strojař?
23.2.2011 v 18:21
Zdar borci

Sháněl jsem co nejpodobnější jehlová ložiska do přepákování..
Podařilo se mi najít SKF HK-20/30FBJ za 38kč kus
Ale mají o milimetr menší vnější průměr 20-26-30 místo 20-27-30
Za každou cenu to tam chci nabastlovat a ušetřit za sadu 1400kč

A potřebuju od vás poradit, jak nejlépe tu milimetrovou mezeru vymezit..
-Jestli to stačí nalepit na lepidlo(ale to už se mi zdá moc 1 mm)
-nebo zalapovat a vystružit
-nebo nějaká vložka

Za rady všem moc dky!

Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Je tu někdo strojař?

23.2.2011 v 18:35 | Nahoru | #1
Máš poblíž prodejnu Mateza?

Je tu někdo strojař?

23.2.2011 v 18:42 | Nahoru | #2
Tak ono je to pul milimetru z každé strany a dnešní lepidla umí zázraky.

2 reakcí na tento příspěvek Je tu někdo strojař?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2011 v 19:06 | Nahoru | #3
Ahoj,nech vytočit futro,ale takhle slabou stěnu neudělá každej jouda co si neumí ani nabrousit nůž.Chce to pár stovek vůli u obou průměrů,aby se při lisování slabá stěna nebortila.A zalepit to.Ty největší vymezovací lepidla na válcové spoje jsou myslím na 3 desetiny spáry,ale i kdyby měli pět desetin tak na namáhaný místo bych to nepoužil.Ocelové futro, slabé hliníkové se vymačká.

Naposledy editováno 23.02.2011 19:08:59

(reakce na) Je tu někdo strojař?

23.2.2011 v 19:11 | Nahoru | #4

cort píše: Máš poblíž prodejnu Mateza?



Bohužel nejbližší je až v Brně co jsem se díval

Naposledy editováno 23.02.2011 19:14:59

1 reakcí na tento příspěvek Je tu někdo strojař?

23.2.2011 v 19:14 | Nahoru | #5
LOCTITE® 660 by to měl udržet.Ale počitej tak 350kč

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je tu někdo strojař?

23.2.2011 v 19:22 | Nahoru | #6

rafangsxr píše: LOCTITE® 660 by to měl udržet.Ale počitej tak 350kč



JJ máš pravdu je to jepidlo co by mělo tu spáru 0,5mm zvládnout ale je to dosti peněz 50ml 1080Kč
Říkal jsem si nějaký tekutý kov.. a pak to vystružit?

Je tu někdo strojař?

23.2.2011 v 19:23 | Nahoru | #7
Milimetrový futro je hovadina i kdyby bylo třeba z titanu, lepidlo na vyplnění 1mm obvodu nebude taky není dobrej nápad. Když jsem tohle řešil, tak jsem bral radši větší průměr a nechal ho zbrousit. Ale to už stojí prachy navíc.

(reakce na) Je tu někdo strojař?

23.2.2011 v 19:27 | Nahoru | #8

nazlobenej píše: Ahoj,nech vytočit futro,ale takhle slabou stěnu neudělá každej jouda co si neumí ani nabrousit nůž.Chce to pár stovek vůli u obou průměrů,aby se při lisování slabá stěna nebortila.A zalepit to.Ty největší vymezovací lepidla na válcové spoje jsou myslím na 3 desetiny spáry,ale i kdyby měli pět desetin tak na namáhaný místo bych to nepoužil.Ocelové futro, slabé hliníkové se vymačká.



Ovšem to musí být PAN soustružník taky jsem na to myslel ale to by chtělo stěnu snad 0.4 0,3 a to si nedokážu představit jestli to vůbec jde?

1 reakcí na tento příspěvek Je tu někdo strojař?

23.2.2011 v 19:33 | Nahoru | #9
Aha vyrobyt tlustší futro třeba 3mm freznout to přepákování a zalepit? Bohužel síla stěny toho přepákování je 4mm tak tudy cesta taky nevede

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je tu někdo strojař?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2011 v 19:40 | Nahoru | #10
Android.wr> Zavolej do té Matezy, seženou fakt dost. Pokud ne, jdi do originálu. Je to ve finále míň peněz a starostí.

Naposledy editováno 23.02.2011 19:42:25

Je tu někdo strojař?

23.2.2011 v 19:43 | Nahoru | #11
SKF
Větší použitelný průměr ložiska 2ks ložisek vedle sebe, protože vtéto kombinaci zas nikdo nevyrábí šířku 30mm
hk-22/20 22-28-20 86kč
hk-22/10 22-28-10 101kč táto varianta by znamenala o milimetr vyststružit přepákování a vyrobit o dva milimetry větší čepy
748Kč za ložiska
360kč za gufera (CD kroužek 22-28-4 G)
A to bych raději šel teda do té sady za 1950Kč

A jaký názor máte na tekutý kov?

(reakce na) Je tu někdo strojař?

23.2.2011 v 19:49 | Nahoru | #12

cort píše: Android.wr> Zavolej do té Matezy, seženou fakt dost. Pokud ne, jdi do originálu. Je to ve finále míň peněz a starostí.



Ok ztra to zkusím ale stejně mě Drž to SKF za 38Kč
Dokonce ktomu mají i gufera kus za 60kč
Mám pocit že origo je prostě atip vyráběnej v zahraničí a že cena se bude hýbat někde okolo 200-300kč

Je tu někdo strojař?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2011 v 19:52 | Nahoru | #13
Zkus teda ještě ebay.

Je tu někdo strojař?

23.2.2011 v 19:55 | Nahoru | #14
Napadá mě to vyvařit a pak protáhnout nebo prostě ten tekutej kov,ale mám pocit že se docela drolí...(možná je to tím že jsem měl méně kvalitní nebo ho špatně namíchal)

1 reakcí na tento příspěvek Je tu někdo strojař?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2011 v 19:56 | Nahoru | #15
Neseslabovat stěnu přepákování ani trochu.Udělá to běžnej soustružník nebo jako já v příbuzným oboru,ale nesmí to bejt prostě slabší řemeslník.Nejřív díru,srovnat ji nožem a pak povrch slušným nožem ke konci slabou šponu.Měřit spíš mikrometrem.Třeba tři stovky pod míru,nebo jak se to povede,lepidlo zjednodušuje.Dobrej je až ten,který ti to udělá tak akorát bez vůle a bez přesahu bez nutnosti lepení.To je ale zbytečného sraního s tím.Nástrojaři,zámečníci.Dneska to snad uměj jen důchodci a ti pomalu už míří na odpočinek.Trochu problém to je,jak nepřineseš zakázku na tisíc kusů,tak se jim do toho moc nechce.

(reakce na) Je tu někdo strojař?

23.2.2011 v 20:17 | Nahoru | #16

nazlobenej píše: Neseslabovat stěnu přepákování ani trochu.Udělá to běžnej soustružník nebo jako já v příbuzným oboru,ale nesmí to bejt prostě slabší řemeslník.Nejřív díru,srovnat ji nožem a pak povrch slušným nožem ke konci slabou šponu.Měřit spíš mikrometrem.Třeba tři stovky pod míru,nebo jak se to povede,lepidlo zjednodušuje.Dobrej je až ten,který ti to udělá tak akorát bez vůle a bez přesahu bez nutnosti lepení.To je ale zbytečného sraního s tím.Nástrojaři,zámečníci.Dneska to snad uměj jen důchodci a ti pomalu už míří na odpočinek.Trochu problém to je,jak nepřineseš zakázku na tisíc kusů,tak se jim do toho moc nechce.



Teda jestli je to technicky možné jak říkáš a výroba není příliš náročná myslím o nic víc neš to vyvařit a protáhnout , tak jdu do toho Zítra se stavím za kámošem ..ten zas ze mě bude mít radost ..

Ikdyž abych mu to soustružení ulehčil z té stěny by se milimetr i dva ubrat dali by měl 0,5 až1mm navíc
A jakej matroš doporučuješ?

Naposledy editováno 23.02.2011 20:22:01

Je tu někdo strojař?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2011 v 20:35 | Nahoru | #17
Jentaktak by to mohlo vyjít z tříčtvrtky od instalatérů,ta má vnější průměr 27.5mm,nebo z konstrukční trubky.Obyčejná ocel je dobrá,kvůli snadnému obrábění,důležité je,aby tam byla vůle jen montážní,pak zalepit,aby se rázy nezvětšovala,nebo nevznikla.

1 reakcí na tento příspěvek Je tu někdo strojař?

23.2.2011 v 21:32 | Nahoru | #18
Pohledej v shopech a když nic nenajdeš, nechej udělat futro. Chce to jen dobrej vercajk a šikovné ruce. První díru, potom vnější. Chladit při obrábění, před koncem projet párkrát bez přitáhnutí na prázdno a měřit, měřit, měřit (při 20c)

Zapomeň na bláto jako je 3/4 na vodu. I tvrdá ocel se dá udělat dobře, když máš dobrý vercajk

Je tu někdo strojař?

23.2.2011 v 21:33 | Nahoru | #19
Tak dík moc zítra to oblícu

(reakce na) Je tu někdo strojař?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2011 v 21:33 | Nahoru | #20

Android.wr píše: JJ máš pravdu je to jepidlo co by mělo tu spáru 0,5mm zvládnout ale je to dosti peněz 50ml 1080Kč
Říka
l jsem si nějaký tekutý kov.. a pak to vystružit?

máme v práci loctite 630 a 638,jestli to chceš zkusit,pošlu ti ho i s aktivátorem

(reakce na) Je tu někdo strojař?

23.2.2011 v 22:03 | Nahoru | #21

HD_forever píše: Pohledej v shopech a když nic nenajdeš, nechej udělat futro. Chce to jen dobrej vercajk a šikovné ruce. První díru, potom vnější. Chladit při obrábění, před koncem projet párkrát bez přitáhnutí na prázdno a měřit, měřit, měřit (při 20c)

Zapomeň na bláto jako je 3/4 na vodu. I tvrdá ocel se dá udělat dobře, když máš dobrý vercajk



Chtěl jsem se jen zeptat.. Kdybych to pouzdro nechal vyrobit s vnějším přesahem a díl toho přepákování dal nahřát do trouby -to bych asi poničil že? To pouzdro jak bych to tam chtěl nalisovat - právě nevím jestli kamarád zvládne takovou hodinářskou práci

...mylím že by moh vyrobit pouzdro i 2 mm kdybych nechal otvory v přepákování o 1 mm vystružit bylo by to snažší

2 reakcí na tento příspěvek Je tu někdo strojař?

23.2.2011 v 22:14 | Nahoru | #22
když se stím furt chceš srát a myslíš že ušetříš ,..... už hotové furto tam nemůžeš nikdy dostat protože bys je lisováním zničil .. tam je akorát varianta vtlačit tam trubku stěnou kolem min 3mm a tu potom opracovat na hotovo.. nějaké věci na lepení už nesplní tvůj účel ušetření prachů kvůli čemu to děláš, jestli ti dělá borec obrábění zadarmo tak ho budeš s těma šlupkama dost trápit jestli nemá otvorovou brusku ,, a stejně ve finále vyjde originál dobře po všech stránkách, nebo tam nechej udělat bronzové futra

(reakce na) Je tu někdo strojař?

23.2.2011 v 22:35 | Nahoru | #23
Mirek12> Protože mašinu zrovna generálkuju .Nasypal jsem do toho už mooc peněz a zkrátka nechce se mi za Jakousi čínskou sadu přepákování dávat 1950Kč když to můžu mít po menší úpravě za 500kč i s guferama na Českých kvalitních SKF které kdykoliv znova seženu. Tak asi tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je tu někdo strojař?

23.2.2011 v 22:38 | Nahoru | #24

Mirek12 píše: když se stím furt chceš srát a myslíš že ušetříš ,..... už hotové furto tam nemůžeš nikdy dostat protože bys je lisováním zničil .. tam je akorát varianta vtlačit tam trubku stěnou kolem min 3mm a tu potom opracovat na hotovo.. nějaké věci na lepení už nesplní tvůj účel ušetření prachů kvůli čemu to děláš, jestli ti dělá borec obrábění zadarmo tak ho budeš s těma šlupkama dost trápit jestli nemá otvorovou brusku ,, a stejně ve finále vyjde originál dobře po všech stránkách, nebo tam nechej udělat bronzové futra



Tvůj postup se mi taky zamlouvá avšak nevím jak moc by to tam pouhým nalisováním drželo po dobu opracování- to pouzdro chce udělat menší a vlepit ho dovnitř...
a nebo vyvařit a vystružit...

Naposledy editováno 23.02.2011 22:42:01

Je tu někdo strojař?

23.2.2011 v 22:45 | Nahoru | #25
do přepáčka bych rozhodně nevařil, to bych spíš řešil nějaké futro. Osobně bych koupil originál, stejně ve výsledku neušetříš a ještě budeš mít starosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je tu někdo strojař?

23.2.2011 v 22:48 | Nahoru | #26

nazlobenej píše: Ahoj,nech vytočit futro,ale takhle slabou stěnu neudělá každej jouda co si neumí ani nabrousit nůž.Chce to pár stovek vůli u obou průměrů,aby se při lisování slabá stěna nebortila.A zalepit to.Ty největší vymezovací lepidla na válcové spoje jsou myslím na 3 desetiny spáry,ale i kdyby měli pět desetin tak na namáhaný místo bych to nepoužil.Ocelové futro, slabé hliníkové se vymačká.



až uděláš toto futro tak mi to ukaž a já vrátím vyučák 0.5 desetin milimetru stěnu neuděláš bude se to bortit

(reakce na) Je tu někdo strojař?

23.2.2011 v 22:55 | Nahoru | #27

Android.wr píše: Tvůj postup se mi taky zamlouvá avšak nevím jak moc by to tam pouhým nalisováním drželo po dobu opracování- to pouzdro chce udělat menší a vlepit ho dovnitř...
a nebo vyvařit a vystružit...

jestli se dostaneš k takovému lepidlu zadarmo,aby jsi ho nemusel platit můžeš to zkusit , rozhodně se ta slupka rozmačklá do toho lepidla a bude všechno ztraceno

Naposledy editováno 23.02.2011 22:55:42

Je tu někdo strojař?

23.2.2011 v 22:57 | Nahoru | #28
Tříčtvrtka byla bláto v roce razdva.Už se dávno netrhá.Klidně bych to udělal z toho,jen je trochu horší než konstrukční.Při následném obrábění po nalisování ze silnější stěnou je problématické zachování souososti a v téhle stěně se protočí.Takhle ne.A bronzová futra bych zvolil kdybych neměl levnou variantu jehlových ložisek.

Naposledy editováno 23.02.2011 23:19:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je tu někdo strojař?

23.2.2011 v 23:12 | Nahoru | #29
bady17> Opravář to udělá,výměnář a pásový dělník nikoliv.

2 reakcí na tento příspěvek Je tu někdo strojař?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2011 v 23:29 | Nahoru | #30
Prosím celou tu diskuzi jsem nečet, ale dvě věci bych rád napsal:

Udělat futro s 0,5 mm stěnou na soustruhu i s přislušnýma tolerancema není takovej problém, ale nakonec ho tam při montáži dostat v pořádku je větší oříšek

Dávat vůli 1 mm na lepidlo je dle mě úplný nesmysl...teď mě tu bude jistě mnoho lidí kamenovat, ale napsat to musim...když si uvědomíme tloušťku vnějšího kroužku pod jehlou, tak je velmi malá, proto je nutno tato ložiska pečlivě zalisovávat...vzhledem k velikosti Hertzových tlaků na dotykových přímkách jehličky a kroužku zjistíš, že pokud to dáš na lepidlo (které je v porovnání s kovem povrchově měkčí), tak se ti tam ten kroužek bude více deformovat v dotyku s jehlou, protože nebude podepřen poměrně tužším povrchem tvořeným dírou z přesahem, což povede k vyšším deformacím v oblasti dotyku jehly a kroužku a rychlému opotřebení ...podobná věc se nedávno řešila na rypadlech povrchových dolů na mostecku u ložisek točen těchto strojů na průměru 16,5m

Zkoušel jsi též specialistu na výrobu jehlových ložisek INA ???
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist