bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Skůtr 2T a kopce
18.2.2011 v 00:26
Teď sem tu četl téma to s těma 2taktama a kopcama a tam mě napadlo co když mám 2taktní 50ccm skůtr celkem pilka laďáček multivar atd. a jak to je se skůtrem když jede z kopce ??? Jinak má automatický čerpadlo a nádrž na olej a benzín zvlášť //oilmaster// a co když jede z kopce kór teď když ho mám novej a zajíždím tak jet z kopce 40 km znamená zavřenej plyn a ještě občas přibrzdit brzdou tak co jakej máte názor na tohle Skůtr 2T a kopce :) dík a čistou stopu
Anketa: Tak co vy na to
ano můžeš zadřít
6%
2
ne nemůžeš zadřít
67%
22
oilmaster maže i když máš plyn zavřenej
21%
7
nevím v tomhle se nevyznám
6%
2

Skůtr 2T a kopce

18.2.2011 v 00:42 | Nahoru | #1
tak díky :) hned se mě ulevilo :D

1 reakcí na tento příspěvek Skůtr 2T a kopce

18.2.2011 v 07:57 | Nahoru | #2
No vzhledem k tomu, že to má variátor,tak to motorem brzdit nemůže - tak jako to nejde ani roztlačit. Takže když jedeš z kopce, tak ti to blafe pořád na volnoběh když zavřeš plyn né?

1 reakcí na tento příspěvek Skůtr 2T a kopce

18.2.2011 v 09:29 | Nahoru | #3
hlavně skůtry maj odstředivou spojku, takže při zavřenym plynu máš motor odpojen, kopec ho neroztočí

Skůtr 2T a kopce

18.2.2011 v 14:27 | Nahoru | #4
Nevím jak 2taktní skůtry, ale kámoš má 4T 150ccm od hondy a může zcela normálně brzdit motorem, odstředivá spojka se rozepína při rychlosti cca 10 km/h. Podle mě to bude mít stejně...ale aby zadřel musel by jet na ten zavřený plyn z 5 kilometrového kopce...

Skůtr 2T a kopce

18.2.2011 v 16:11 | Nahoru | #5
můžeš ho zadřít protože tam nemůže jít víc oleje než paliva přeci se neuchlastá olejem prostě při zavřenym plynu málo maže nebrzdit motorem...

1 reakcí na tento příspěvek Skůtr 2T a kopce

18.2.2011 v 17:54 | Nahoru | #6
podle mě můžeš ,skůtr z kopce brzdí motorem a nespaluje dokonale směs která smývá olejový film . Kdysi v manuálu na JAWU bylo při dlouhém sjíždění z kopce smáčknout spojku a protočit motor aby se promazal.Ale je to bez záruky spíš jen takové tlacháni.

(reakce na) Skůtr 2T a kopce

18.2.2011 v 18:40 | Nahoru | #7

MILOS61 píše: podle mě můžeš ,skůtr z kopce brzdí motorem a nespaluje dokonale směs která smývá olejový film . Kdysi v manuálu na JAWU bylo při dlouhém sjíždění z kopce smáčknout spojku a protočit motor aby se promazal.Ale je to bez záruky spíš jen takové tlacháni.


Jenže tonemůžeš srovnávat! Když máš manuál, tak ten kvalt tam je a brzdíš motorem a pak nastává to co ty popisuješ. Ale u variátoru to tak není.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skůtr 2T a kopce

18.2.2011 v 19:21 | Nahoru | #8

Durex píše: No vzhledem k tomu, že to má variátor,tak to motorem brzdit nemůže - tak jako to nejde ani roztlačit. Takže když jedeš z kopce, tak ti to blafe pořád na volnoběh když zavřeš plyn né?


Seděl jsi někdy na skůtru? Řekl bych, že ne! Jinak bys nemohl vyplodit takový bláboly!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skůtr 2T a kopce

18.2.2011 v 20:01 | Nahoru | #9

Hummer píše: Seděl jsi někdy na skůtru? Řekl bych, že ne! Jinak bys nemohl vyplodit takový bláboly!


tady byl dotaz na brždění motorem z kopce - o variátoru tu zmínka nebyla...

Skůtr 2T a kopce

18.2.2011 v 20:37 | Nahoru | #10
Tady na skůtru nesedělo víc lidí
Ale jinak k tématu, měl jsem Yukinu, 14OOOkm sem s ní najezdil a byla dobrá. Neznám nikoho, kdo by zadřel dvoutakt s oilmasterem, to zadření hrozilo jen u starejch strojů, kde se míchá olej do benzínu.

1 reakcí na tento příspěvek Skůtr 2T a kopce

18.2.2011 v 21:05 | Nahoru | #11
já oilmastra nikdy na ničem neměl ani bych ho nechtěl nevěřim mu

(reakce na) Skůtr 2T a kopce

18.2.2011 v 21:19 | Nahoru | #12
350.632> já bych si zas nedovedl představit při každém tankování odměřovat olej do nádrže, ale to je jen věc názoru.
Ten oilmaster stačí doplnit tak jednou za 1000km půllitrem oleje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skůtr 2T a kopce

19.2.2011 v 00:57 | Nahoru | #13

Hummer píše: Seděl jsi někdy na skůtru? Řekl bych, že ne! Jinak bys nemohl vyplodit takový bláboly!


Ano seděl, jezdil jsem i v autě s automatem a doma mám Babettu a najezdím na ni cca 3000 km ročně. Proč?

(reakce na) Skůtr 2T a kopce

19.2.2011 v 00:58 | Nahoru | #14

350.632 píše: tady byl dotaz na brždění motorem z kopce - o variátoru tu zmínka nebyla...

Zmíňka je hned v úvodním článku: "mám 2taktní 50ccm skůtr celkem pilka laďáček multivar atd"

(reakce na) Skůtr 2T a kopce

19.2.2011 v 01:17 | Nahoru | #15

Durex píše: Ano seděl, jezdil jsem i v autě s automatem a doma mám Babettu a najezdím na ni cca 3000 km ročně. Proč?


Tak proč píšeš takový bláboly?
"Durex píše:No vzhledem k tomu, že to má variátor,tak to motorem brzdit nemůže - tak jako to nejde ani roztlačit. Takže když jedeš z kopce, tak ti to blafe pořád na volnoběh když zavřeš plyn né?"

Jediný stroj (alespoň pokud vím) kde ubereš plyn a motor jde na volnoběh je Trabant na čtyřku a Wartburg na každou rychlost. Je tam volnoběžka kvůli spotřebě.
Dnešní automaty rozhodně při ubrání plynu třeba z kopce nejedou na volnoběh!

Naposledy editováno 19.02.2011 08:19:19

1 reakcí na tento příspěvek Skůtr 2T a kopce

19.2.2011 v 12:18 | Nahoru | #16
Je vidět, že jsem zase psal a dedukoval o něčem na čem jsem nejel . Podle diskuzních for, spojka u skůtrů vypíná v malé rychlosti, ne otáčkách motoru. Může mi někdo vysvětlit, jak to funguje, že se nevypne při ubrání plynu? Dík.

2 reakcí na tento příspěvek Skůtr 2T a kopce

19.2.2011 v 12:19 | Nahoru | #17
Teď sem to byl zkusit máme doma 2 skůtry ,ani jeden motorem nebrzdí,tak že z kopce nemůžeš brzdit motorem.(Jelikož na nich nejezdím tak sem to musel jít zkusit).Tak bys to neměl zadřít protože de motor na volnoběh a je standardně mazán. Tímto opravuji co sem napsal.

(reakce na) Skůtr 2T a kopce

19.2.2011 v 12:39 | Nahoru | #18
MILOS61> Ještě sem neviděl skůtra, co by nebrzdil motorem Co to máte za vynálezy ???

(reakce na) Skůtr 2T a kopce

19.2.2011 v 12:45 | Nahoru | #19
bledemon> Spojka je tam odstředivá (bubnová) Pakny jsou na pružinkách, hnané motorem. Buben je napojenej na kolo, takže když už jedeš, točí se všechno a když jedeš rychle, tak se ty pakny prostě nemůžou odlepit od bubnu díky odstředivé síle

edit

Naposledy editováno 19.02.2011 12:50:01

Skůtr 2T a kopce

19.2.2011 v 13:49 | Nahoru | #20
dík už jsem to pochopil (měl jsem představu, že když pustim plyn, motor přestane pakny odstřeďovat a spojka vypne - ony jsou ale vlastně pakny roztáčeny+odstřeďovány ještě třením o buben zadního kola)

Naposledy editováno 19.02.2011 14:03:58

Skůtr 2T a kopce

19.2.2011 v 14:53 | Nahoru | #21
Mám číňana 50ku,tak jestli to rozdejcháte,dám zkušenost. Mám na něm přes 3000 km od loňska a drtim ho 4x týdně 15 km do a 15 z roboty. Pouze víc jak 5 cm sněhu a mráz pod -5 mě zastaví,sůl,déšť,bahno a všecny sračky neřešim. Nechodil jsem ani na garance,zmáknu servis sám. Když jsem ho koupil,vše jsem rozebral,co bylo nutno předělal,hlavně sřídil a odrestriktoval a přidělal. Jezdí bez závady,pouze výměna svíce v cca 1500 km za NGK. Olej do mástra dávám agip city a k do nádrže cmrndnu na každé tankování,což je 3-3,2 L odměrku,co jsem si udělal,ždibet oleje 1:100 . Ale jen pro sichr. Občas mrknu do nádobky jestli olej mizí. Jo mizí a dost pomalu. Takže mástr funguje. Si myslim že neni potřeba se bát. Podotýkám,že nejezdim pokud neni nutno,céres.Ani do kopce. Po rovinách 60 ( maxku to ukazuje 85 tachometrovejch).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skůtr 2T a kopce

19.2.2011 v 20:58 | Nahoru | #22

MILOS61 píše: Teď sem to byl zkusit máme doma 2 skůtry ,ani jeden motorem nebrzdí,tak že z kopce nemůžeš brzdit motorem.(Jelikož na nich nejezdím tak sem to musel jít zkusit).Tak bys to neměl zadřít protože de motor na volnoběh a je standardně mazán. Tímto opravuji co sem napsal.


Co to meleš za kraviny. Ty se jdeš projet a ani nepoznáš kdy je spojka zapnutá a kdy ne? Když na skůtru uberš plyn tak Ti kontrastní pružina přesune převod variátoru na co nejtěžší převod (jen pro pochopení něco jako šestku na motorce) a je jasný, že to nemá takovej odpor jaky kdyby jsi zařadil třeba trojku nebo čtyřku na motorce, ale v žádném případě nejde na volnoběh. Spojka vypíná když zastavuješ cca v rychlostech 10-15 Km/h dle nastavení pružin. Pokud nejsi uplnej dřevák tak to musíš cítit jak se to uvolní když zastavuješ. Jdi se ještě projet.

Naposledy editováno 19.02.2011 21:32:26

(reakce na) Skůtr 2T a kopce

20.2.2011 v 12:26 | Nahoru | #23
Hummer> Tak mi to promiň co sem napsal asi je to tak jak píšeš.Na tech skůtrech nejezdím jen sem to šel zkusit a přišlo mi to že to nebrzdí motorem,to jak píšeš že se to rozpojí až při10-15km a je to cítit oni nebyly úplně ohřáty ještě šli se sytičem tok to nebylo tak poznat,jel sem to projet jenom po ulici cc40km hod a tam to opravdu nebilo k poznáni ,možná kdybych to rozjel na větší rychlost tak by tam ten efekt brzděni byl znát.

Skůtr 2T a kopce

20.2.2011 v 20:39 | Nahoru | #24
skútry brzdí motorem...teda 4t..2t ani normál motorka moc nebrzdí..

Skůtr 2T a kopce

20.2.2011 v 20:50 | Nahoru | #25
Kingway barracuda 50 ccm mám to nový a jedu kopec nekopec co v tom je. Nějaký zajíždění??? Jo pomalu jsem ho nechal 11 km a potom už jen plnej. A z kopce podržím uberu podržím uberu. A nemá problém. spíš teda držím než uberu.

Skůtr 2T a kopce

21.2.2011 v 09:01 | Nahoru | #26


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skůtr 2T a kopce

21.2.2011 v 09:51 | Nahoru | #27

bledemon píše: hlavně skůtry maj odstředivou spojku, takže při zavřenym plynu máš motor odpojen, kopec ho neroztočí



+ ta hláška o variátoru o kousek níž ... není to pravda, možná to tak má teoreticky fungovat, ale v každém městě, kde si skůtr půjčím, to z kopců roztáčí motor jako kráva a odpojí ho to až při těch výše zmíněných 10-15 km/h. Možná jsou ty skůtry vylítané, ale zatím to dělaly všechny... jinak než o dovolené na skůtru nejezdím, takže nejsem povolán se tady s kýmkoli hádat.

A k tématu - žádný z těch skůtru jsem nezadřel a to dostávaly čočku, naposledy v lednu do Split-Trogir 70 km/h po dálnici a druhý den do údolí Cetiny kopce, kde v zatáčkách auta jezdí na jedničku z kopce samozřejmě nešlo vyřadit, totéž na Zakyntosu ve dvou do kopců na kláštery a pak dlouhé sjezdy dolů, v Řecku po mykénských hrobech... vždy nějaká padina, nikdy problém.

Ona ani ta MZ se nikdy nezadřela, na volnoběh se zadírají jen Jawy

(reakce na) Skůtr 2T a kopce

21.2.2011 v 17:40 | Nahoru | #28
Každý skútr vybavený variátorem z kopce až do mezní rychlosti "dle použitých pružinek" BRZDÍ MOTOREM A HOTOVO. Pouze v případě , že se postavíte na kopec s vypnutým motorem a pustíte to dolu tak to fakt motorem brzdit nebude . Kdo mi nevěří může mě tím nastartovaným nebrzdícím skútrem z kopce přejet
P.S. Mám doma tři skútry.

Skůtr 2T a kopce

22.7.2018 v 12:45 | Nahoru | #29
Vypnout klicek a dat plnej.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spotřeba paliva Kingway EUROBOY 50 Kingwayeuroboy50 3 28.9.2016 v 07:36 petrumr
Kingway Euroboy 2T, zkušenosti, náz... Kingway EUROBOY 50 Munďa1 29 24.7.2014 v 17:29 yma
Co to může bejt?? Kingway EUROBOY 50 DěckoCZ 8 26.9.2011 v 22:18 DěckoCZ
Velká cesta Kingway EUROBOY 50 DěckoCZ 9 3.9.2011 v 20:18 xBaryk
Prosím o radu se svíčkou Kingway EUROBOY 50 DěckoCZ 4 30.5.2011 v 22:42 Heršpitz


TOPlist