globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.2.2011 v 22:36 | Nahoru | #211
Nebzyk> :)
ale nejezdí se na tom špatně za cenu jedné pneu na japonce... :) a za cenu palubky na aprilii 650 máš zachovalou i s kotoučem :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.2.2011 v 22:45 | Nahoru | #212
babajezi> Dotaz, co je to za motorky na foto 6468? zadní kapota jak fichtl 05 a předek? , v životě jsem to neviděl.

Naposledy editováno 20.02.2011 23:27:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.2.2011 v 22:51 | Nahoru | #213
laďa prášil> Podle mě to pravda je,jestli je pravda to co čtu na stránkách věnovaným právě Jawě a Čezetě Ano Janeček koupil licenci,to jsem byl hrubí
A nakonec co víte Jawa udělá 660,pak příde litr a japonci budou mít po prdeli

(reakce na) Jawablázni

20.2.2011 v 22:55 | Nahoru | #214
czechino> no myslet si mužeš co sceš, zkutečnost je maličko jina, ja sem to sem napsal jen pro dokreslení žvastů že jawa nic nekopírovala a ostatní kopírovali od jawy, což je obrovský blud samozřejmě janeček byl vyčuranej a bylo pro něj levnější koupit licenci než něco pracně vyvíjet, cpat do toho prachy a vysledek nejistej. v podstatě to jawa děla dodnes i u novejch motorek, kupíruje motory o zavodakach sem tu psal, šimi okopčil JAP jafka nortona, z toho vylezlo eso dokonce jafka byla tak vyscana že si motor kupila ke studijnim učelum nortona, takže dobrej podvod, žadny slušný zakoupení licence nebo něco tomu podobnému, jenže kdo by se s nama pak hadal že jo,z bananovou republičkou. jawa nikdy neohrozila světový trh, proto nas všichni nechali bejt. když vyzdvihuješ zavoďaky, koukni se taky ke konkurenci, aby si si udělal oběktivní usudek a tupě se nepřipojoval k ofcim, zmanipulovaným bludy doby dávno minulé
taky netušim co bude za 10,20,30 let jen si uvědom že v tom moři motorek co svět vyprodukoval je jafka jen kapka, je tedy předpoklad že tady bude na světě vic jezdicích starejch japoncu než jaw. když se koukneš na stare motorky rejže tak jich par uvidíš, ale aby si si udělal přibližnou představu, budeš muset opustit hranice naší bananové respubliky jinak ano tady u nas uvidiš vic jaw než rejžovejch motorek, taky z jednoho prosteho duvodu, starou javu zaplatiš, starýho japonce těžko, ty motorky co něco znamenali maji obvykle větší cenu než nové moderní stroje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.2.2011 v 22:59 | Nahoru | #215
Ano v našem mládí byla JAWA nejlepší. A My starší sme hrdý na to,že naše zemička dokázala vyrobit takové motorky. Že pak šla fabrika jawa po sametu do prdele to už je jiná kapitola.Líbí se Mě na Vás mladejch)Né na všech zaplať pánbů) jak na všem co bylo dřív u nás vyrobeno ohrnujete nos. Přitom většina z Vás-až na pár světlejch vyjimek- neumíte víc než sedět u kompu a pomlouvat starý fachmany.Když Vám ,ale dá člověk do ruky pilník-tak to dopadne tragicky. Máte Japonské stroje,kam umíte nalít pouze a jenom benzín, (ano protože sou bezporuchové a proto jak pracuje čtyřdobý motor-jenom matně tušíte- to ste někdy ,kdysi zaslechli na základce v hodině fyziky. A největší sranda-srovnávání Japonce- třeba rok výroby 2000 . A třeba jawy péráka. Mám JAWU Péráka(to se nechci vytahovat) r. v. 1947 a stále jezdí. Bude takto dlouho jezdit Japonec????? Možná -ANO-ale moc jich nebude. A skazky od Pedála-jak mu tatík a strejc ,povídali-jak Ty jawy nejezdí- No když byli levý kopyta tak co pak stím????? Pedále ,když je Jawa takovej šít, tak proč sem lezeš???? Proč nejdeš prudit k sobě rovným-třeba na vlákno o Hondě XR 600.

(reakce na) Jawablázni

20.2.2011 v 23:02 | Nahoru | #216
czechino> nebylo by to zas tak špatný co řikaš, ale bohu žel je to jako komunismus když se kouknu na pragu, tedka na novej výkřik do tmy VM moto pojmenoval sem ho czech ghost motorcyckel, nikdo ho pořadně neviděl ale už se hojně prodava letos na něm dobudeme svět v mx sceně a pak to všm ukažeme sem zvědavej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.2.2011 v 23:02 | Nahoru | #217
czechino> mluvíš mi z duše kterou ma i ta jawa jako ji maj taliani ale rejzim to podstatny uniklo:)

(reakce na) Jawablázni

20.2.2011 v 23:16 | Nahoru | #218
babajezi> já chci aspoň jednu
čím dál víc se mi začíná líbit bitrak

(reakce na) Jawablázni

20.2.2011 v 23:17 | Nahoru | #219
bimbo750> mnooo lezu sem protože čerpam informace, nazory. studuju. je na tom něco špatného ? muj fotr a strejda měli k jawě a čezetě blíž než by si čekal když s tebou tvuj taťka eště oscaval plotky, a dělali tu praci asi proto že zrovna až takový kopyta na motorky nebyly. osobně jawu jsem měl čtyři roky a tak tady z tvojim laskavým dovolením budu psat co si myslim a co jsem pochytil za informace, mužu ?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.2.2011 v 23:19 | Nahoru | #220
Běžte s tím už do háje:
Narodím se v USA, tak nejlepší motorky jsou H-D, mají duši a stars&stripes forever.
Narodím se v Itálii, tak Vespa, Ducati, etc. amore mio, kapišto?
Narodím se v Rusku, tak Iž a Ural jsou ty samyje dokonalyje mašiny, da? (Nět??? Na Siberiu!)
Narodím se v Německu, tak boxer und nichts anderes?
A co má potom nekriticky uctívat občan Toga nebo Bogoty? >>> Nacionalismus vyjádřený značkama motorek, připadá vám to normální?
Já rozlišuju motorky na líbí/nelíbí se mi a jsou/nejsou mi pohodlné. A na značce mi vůbec nezáleží. Hrdý můžu být na lidi, ale na věci? Na firmy? Na značky?

(reakce na) Jawablázni

20.2.2011 v 23:26 | Nahoru | #221
Nebzyk> celkem dobrý, sem hrdej na naše rajdry, šťastné, mačety, katrińáky, stodulky, velké, že dokazali občes s těma našima plečkama potrápit rajdry na konkurenčních lepších strojích

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.2.2011 v 23:30 | Nahoru | #222

Ároš píše: babajezi> Dotaz, co je to za motorky na foto 6468? zadní kapota jak fichtl 05 a předek? , v životě jsem to neviděl.



Bohužel nevím jaká je to fotka a podle Tvého čísla nevím jak jí najít

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.2.2011 v 23:33 | Nahoru | #223
Kafi> Přesně Jawa má duši Japonci chrlej staticíce spotřebáků kde duši nemá nic,koupíš r1 pyčowoe a za 2 roky je zastaralá,něco jako PC půl roku máte nové super PC a po půl roce je to starej krám,to samé ten japonec,nedávno tu bylo téma jak zvýšit výkon u R1 r.v tuším 2000 a každej píše už je to zastaralé atd. prostě de o to že je to spotřební zboží bez duše a to Jawa neni,Jawa byla,je a bude ikdyž 30 let stará,ale je to naše Jawa,nebo Číza na které všichni Čeští motorkáři vyrůstali a budou ji mít v srdci a ve stáří se k ní rádi vrátí,když to tomu japonci co si koupí po té první Jawě si nevzpomenou ani co to bylo za typ.
Já mám rád svou zemi a jsem hrdý na to co jsmeyráběli,nebo vyrábíme.Možná jsem cvok ale připadám si hrděj když jedu na starým Českým fíkovy kde je nápis made in czechoslovakia a ne japan. Pedál je asi japonec co emigroval a k naší zemi nemá žádnej vztah,proto říká to co říká.

bimbo750:

Přitom většina z Vás-až na pár světlejch vyjimek- neumíte víc než sedět u kompu a pomlouvat starý fachmany.Když Vám ,ale dá člověk do ruky pilník-tak to dopadne tragicky.



Jsem mladý ale nos neohrnuji,právě naopak ale musím se přiznat že jsem na praxích dosti zmrvil trychtýř a dostal za 4 No pak jsem si spravil náladu rozebráním fichtláckého motoru

Naposledy editováno 20.02.2011 23:37:48

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.2.2011 v 23:37 | Nahoru | #224
...a co byly Jawy jiného než statisícové serie spotřebních motorek???

dodatek:
A co jiného těm několika generacím Čechoslováků zbylo, než začínat (a často i končit) na Jawě či ČZ? Koupit cokoli jiného, moderního byl dost problém, ale o tom rádi poreferují pamětníci, já o té době jenom četl....

Naposledy editováno 20.02.2011 23:40:35

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.2.2011 v 23:48 | Nahoru | #225
czechino> řikaš japonskej popelař okamura v čechach kink ? ne nejsem japončiček, sem čech a sem nasranej na naš banan stat že nam neumožnil jezdit na pořadnejch motorkach a nechal nas trapit se na plečkach jawach, toť fše k naši zemi mam fstah že bych kop nejrači do kulí dřívější i ty dnešní komouše zkurvený

(reakce na) Jawablázni

20.2.2011 v 23:50 | Nahoru | #226
Když byla Jawa nejlepší a konkurence jen záviděla, proč se dají její vítězství v nejprestižnější motocyklové kategorii spočítat na prstech ruky a nikdy nezískala titul?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.2.2011 v 23:56 | Nahoru | #227
Měli by jste si uvědomit, že motorky se sice musí dělat s láskou, ale pro firmy nebo trh jak bych to řekl, je to jen výrobek z čehož plyne že musí vydělat. Pedal psal, že jawy sou jen přibližovadla když to posadim na novou 640, která se v čechách už neprodává tak za ty peníze to být nic jinýho nemůže. I japonský motorky jsou stažený s cenou na minimum, samozřejmě tak aby uspokojili trh ( někdo chce přibližovadlo a někdo supersport a to nebude za stejný prachy). Pedale to že jsi s jawou nikam nedojel hmmm, zajímavý já dojel všude a spravoval jsem na silnici jen to co předemnou posrali předchozí majitelé a tedka poslední roky sem už nespravoval vůbec nic na silnici a motorce jsem věnoval jen běžnou udržbu. Ono je to dané názory že jawu spraví každej a podobně takže to pak spíš poserou a stěžují si, že to nejezdí. Kdyby tolik lidí co si jezdí u japonců nechat seštelovat ventily jezdilo s jawou do servisu na předstih jawy by chodily dobře. Pak s tim spravováním, pokud je někdo schopen dobře spravit jawu tak spraví i japonce (asi ne 4V s elektronickým vstřikováním i když všechno de, ale toho pedala jednobucha bych se nebal rozpulit). Pak dokázat být 10x mistrem světa na výrazně horším motocyklu je hovadina to by šlo možná jednou ale ne 10x. Motorky musely být minimálně na stejné úrovni.
Jestli japonci budou jezdit stejně dlouho jako jawy ? nikdy ne, japonci stále naplňují trh novejma motorkama, a náhradní díly na starý motky jsou nehorázně drahý z čeho si každej spočítá, že ho výde líp koupit novou motorku než spravovat hachli tím pádem starých japonců bude na silnici minimum
Proražení jawy s 660tkou a litrem je otázka, de hlavně o cenu pokud bude srovnatelná s japonskou konkurencí většina dá přednost osvědčené kvalitě já bych asi sázel na malé levné motorky ale musely by být při tom kvalitní pak by si jawa možná získala důvěru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.2.2011 v 23:58 | Nahoru | #228

pedal píše: czechino> řikaš japonskej popelař okamura v čechach kink ? ne nejsem japončiček, sem čech a sem nasranej na naš banan stat že nam neumožnil jezdit na pořadnejch motorkach a nechal nas trapit se na plečkach jawach, toť fše k naši zemi mam fstah že bych kop nejrači do kulí dřívější i ty dnešní komouše zkurvený



Tyhle ?? !!!!!

Naposledy editováno 21.02.2011 00:12:55

(reakce na) Jawablázni

20.2.2011 v 23:59 | Nahoru | #229
Nebzyk> počkej počkej počkej, nehazej tak moc statisicema vyrobenejch kusů, voni to byly spíš desetitisicové série v egyptě a turecku rachali ty stroje ročně po třicetitisících kusech takže žadna hruza zase nic velikeho po světě, par kousku bylo tady po evropě a par desitek tisic možna do ruska, ale s těma statisícema bych byl veeeeeeeelice opatrnej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 00:01 | Nahoru | #230
babajezi>je to na tom odkaze co jsi sem hodil pokochejte se : http://cobra357.raj...rial_Rudolfa_OHANKY/ je to fotka pod číslem DSC_6445

(reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 00:05 | Nahoru | #231
babajezi> jo a ještě otázečku, mohl by jsi mi doporučit jště nákou literaturu, dával jsi sem tušim odkaz na mašitův životopis nebo něco v tom smyslu to si možná půjčim v knihovně pak jsem četl bombovou knížku naše vojsko enduro , jsou ještě další ?

Jawablázni

21.2.2011 v 00:05 | Nahoru | #232
>pedal: statisíce od typu, nikoli ročně.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.2.2011 v 00:08 | Nahoru | #233
kafi > jo do tý práce by bylo možná taky zajímavý zmínit jakou měla jawa konkurenci při svým vzniku

(reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 00:17 | Nahoru | #234

Ároš píše: babajezi>je to na tom odkaze co jsi sem hodil pokochejte se : http://cobra357.raj...rial_Rudolfa_OHANKY/ je to fotka pod číslem DSC_6445



Ta motorka je Jawa "Unifik" (unifikovaná řada). Je to prototyp někdy z roku 66-68 ?
Obsah 175 (250). Myslím, že těhle jednolamp bylo vyrobeno asi jen pět. Jinak to potom byly dvoulampy

[URL= "Život soutěžního jezdce" (Mašita/Kotrba), "Zlato z bahna a kamení" (Novotný/Erb)

"Šťastný František" (Janek) a třeba i tu poslední křťěnou olejem před pár měsíci "Šest dnú které otřásají světem" (Lahner)

[URL=

Naposledy editováno 21.02.2011 00:41:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 00:25 | Nahoru | #235
Ároš> viš jawa byla každej kus origo, žadna nebyla stejna, taky sem slyšel skazky o jawach na kerý majitel nemusel šahnout, je to docela dost dobře možný že se par kusu povedlo ale 99 % se spíš nepovedly ja psal o kamošovi kerej většinou nikam nedojel, ja sem celkem dojel fšude, taky sem neměl normalní jafku ale pak namisto koupani sem musel davat motorku zase do dobřepojizdneho stavu pro ostatní sem byl veliký frajer fotili si mě jak rozkuchavam pulku motoru motorky opřený vo strom, mě to zrovna moc příjemný nebylo. jak řikam dnes se na to divam tak že nechci byt motorkař, kutil tim ani opravař, chci na motorce co nejvíc jezdit, chci bejt obyčejnej motorista, kamoš dělal mehanika aj tanku, jafku měl a na ty časy zpomíná sice z usměvem ale řika již nikdy více motorku měl od nova a co se tyka techniky moh by nas tady pomalu šecky učit. co se týka kvality, ja mam svoji motorku jednoduchou a spolehlivou starou a žadne drahe dily do ni cpat nemusim, vsadim se s kýmkoli na světě že ta motorka bude jezdit dlouho po moji smrti, nema duvod neject. nevim jak je to z novejma motorkama ale co se tyka moji kategorie je to asi společne s tt 600 r nejméně nakladná motorka na servis a nahradní díly, což se o nových motorkach říct neda. takže bych zase tak moc netvrdil že se nevyplati kupovat starou herku a opravit ji, ale zaleži kus od kusu, nicméně ta stará herka bude vždy spolehlivější než celý stádo jaw a o jizdnich vlastnostech ani nemluvme

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.2.2011 v 00:31 | Nahoru | #236
Najezdil jsem na Jawách statisíce kilometrů a teď když to tady čtu jak na tom nikdo nedojel tak nevím jestli se mám smát nebo brečet nad lidskou hloupostí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 00:47 | Nahoru | #237
babajezi> jenže hochu ty si malinko jinde, ty si měl motorku nachystanou novou a z tovarnim zazemim, takže ty mužeš hodnotit, mudrovat ale snaž se bejt oběktivní, jak sem ti řikal dřív, když řekneš a, řekni i to b je to dost duležitý. muj fotr a strejda byly na tom stejně akorát o par roku dřv před tebou, a když se zeptam dneska matky, řikala že fotr buď jezdil věčně pozdě nebo vubec nedojel, mohla by nam popovidat o spolehlivosti jawek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 00:49 | Nahoru | #238
pedal> Nechapu si asi prostě pražák, jawy jsou všechny stejný co se týče nepřesností dejme tomu ale to se týká spíš výkonu než spolehlivosti, tady jde o to že to jezdí když tam je to co tam má bejt a musí to tam taky bejt dobře daný, když si necháš zgenerálkovat motor od profíka tak ta jawa musí chodit a to i s kladívkama , který já jsem pro svoje pohodlí odstranil, ne takovým sráčem jako je wape. A ta tvá stará spolehlivá motorka jezdit věčně nebude, 60000 maximálně a musíš generálkovat, ložiska na klice, kliku vyvážit, nikasil za novej píst se pěkně prohneš pokud teda nezvolíš takovou krávovinu jako to vytočit na soustruhu z nákýho blata, ano i to jsem za svou krátkou éru spravování motorek viděl, jak to dopadlo nemusim hantýrovat. A co se týká jízdních vlastností tak pokud jedeš na 40 let starý jawě s vyběhanejma veškerejma pouzdrama co má a prakticky bez tlumičů tak se nediv že to jede jak když hada mrskne, zase když todle opravíš tak to jede v pohodě. 638 se dost vlní originál skrutem rámu ale podle mě hlavně kyvky, někdo to mění za kyvku z trampa, viděl jsem to vyvařený a někdo si na to zvykne nebo pokud na jiným nejel tak to nevnímá. A když jezdí po silnici takový neštěstí jako jsou číny kentoya, yuki , který ještě patří k těm lepším, tak ještě stará jawa bude lítat s větrem o závod. Krom toho skus říct ukrajincovi, že máš jawu 350 ještě dneska ti řekne že to je mašina , takže někde jawa byla stár a trochu se zapsala. Je mi jasný že do toho zase napleteš komouše, že by supermoderní jawu vytlačili japonci, ale to je mi jedno, já tu dobu soudit nehodlám měla i svý plusy, tak jako má mínusy dnešní doba.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 00:56 | Nahoru | #239
pedal> Samozřejmě jsme jezdili i zkoušky "serií" a pamatuji za celou tu dobu že jsem nedojel zpátky do fabriky snad dvakrát. Jednou jsem přetrhl píst (vada odlitku) a jednou nevydržela skříň. Jenže my jsme tomu dávali takovej záhul že dneska nechápu jak to mohlo vydržet těch 6t.km. tormentaci. Za stejnejch podmínek jsme zlikvidovali i RD 350!
Jinak mám i se seriovou Jawou zkušenosti velmi dobré co se spolehlivosti týče. Pokud byla odpovídající údržba - byla Jawa velmi spolehlivý motocykl. I dneska najdeš na vesnicích jezdit 50 let starý typy s minimální údržbou !

(reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 00:59 | Nahoru | #240
babajezi> ano a pokud se v nich nedrápal nákej rádoby odborník jako v tý mojí, tak jezdí i pěkně
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 5 23.4.2024 v 07:51 cmiral
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist