bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.2.2023 v 03:14 | Nahoru | #102751
No, já bych řekl že auta od 2000 do 2015 byla úplně nejlepší. Poměr komfort/kvalita/spolehlivost/cena je prostě dodnes nepřekonaný. Starší báwa (tatík donedávna měl E39) v dobrém stavu a nezasažené "tunerem" jsou dodnes velmi dobrá. To samé octavia ii/iii, ve všech ohledech nadprůměrné auta. Ale Octavia IV katastrofa. Kamarád má obojí a kdyby IV nebyla firemní s naftou zadarmo, tak jezdí v II, je prostě lepší a hlavně tišší, jako o dost (pneu stejné, dokonce i rozměr). A nemá asistenty a displej, což je mor a nesnáším je.
Elektromobily jsou super, do města lepší než spalovák, ale lidé v automotive průmyslu ví, že to padne. Budou tu, ale kvůli hodně faktorům jich bude jezdit menšina. Největší starost jsou baterie a lithium, na světě ho není tolik možné vytěžit, aby nahradilo všechny auta v Evropě. Vyrobit elektromobil je mnohem snazší pro automobilku než spalovák, proto za ně lobbují a mají i vyšší marže. Vodíkové automobily na vodíkové články jsou ale hodně zajímavé a tam půjde i výzkum a peníze. Hyundai je v tom asi nejdále a mohla by to být nová éra aut, i zábavných. Přesto eko a levných (asi tolik vzácných kovů co má katalyzátor). Ale má to též mouchy.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.2.2023 v 06:43 | Nahoru | #102752
Ty jsi naivní v tom, že se mají nahradit všechny automobily....

Elity to s námi myslí natolik "dobře", že se rozhodně nepočítá s tím, že budou jezdit v autě všichni, jako dneska....

Chtějí sdílené krámy, protože ti natolik zdaní a zpoplatní vlastnictví auta, že si to nebudeš moci dovolit, to auto mít...

Stejně tak cena elektro vs. fosil. To nebude tak, že elektro zlevní, to si mysleli jen pohádkáři, ale tak, že restrikcemi a
další vynucenou technikou a vyřazením mnoha modelů z trhu, ty fosily natolik zdraží, že se cena vyrovná s elektrem.

Auto je prostě v těch jejich plánech "vyššího dobra" špatná věc a auto co dojede daleko tuplem.

Auto je svoboda a ta se pomalu, ale jistě, salámovou metodou, ruší, protože aby sis jezdil kam chceš, to se jim nelíbí.

Stejné to bude i s barákama... Dají ti 2% daň z nemovitosti a kdo na to má? Jakou cenu má tvůj byt, dům? 3 mio, nebo 5 mio, nebo máš byt v centru prahy za 15 mio? JO ty nemáš 40 000 - 100 000 - 300 000 na daň? No tak jsi dlužník vůči státu a barák ti ve jménu "vyššího dobra" sebereme a budeme ho "sdílet" s neschopnými lemply... Auto bude pro vyvolený a osobní vlastnictví nerespektují... Takhel to vane od západu a naše levicová vláda to všechno přejímá, odkejvá, potvrdí a vykoná, spolu s Piráty, kteří to mají v těch vyhulených lebkách hluboko zapsaný, jen s tím v zájmu populismu chodí ven po troškách, protože kámoši marketéři ví, že by to lidi plašilo, kdyby to poslali do éteru najednou...

Takhle to mají nalajnovaný
Jo ty ho máš na hypotéku? No to je tvůj závazek, to nás nezajímá....
kolik je z toho daň?

Každopádně trojka je proti dvojce tak trochu papírák a kompromisní konstrukce, krom TOP verzí a čtyřka je taková divně překarosovaná, bachratá a nevzhledná reinkarnace s ergonomickými faily, kterými trojka netrpěla...

Ona ale oktávka obecně byla vždycky šus... Jednička je jeb nahovno, kde absolutně posrali řešení vnitřního prostoru, dvojka to sice vyřešila, ale měla zas to postižení tisíci malými bolestmi na motorech a podvozku, trojka to už je prostě v běžných verzích taková věc, jako když si věšíš ty foukané, čokoládové figurky na stromeček.... Je to hezké, problémy to až tak nemá, ale cítíš, že něco tomu chybí.... A čtyřka ta zase doplácí na hodně zpackaný infotainment i když pominu to, že je fakt hnusná......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.2.2023 v 08:51 | Nahoru | #102753
pech.> Ty ses musel narodit v kině

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.2.2023 v 09:05 | Nahoru | #102754
pech.> Jedničková ovce v kombu už měla ten prostor vzadu lepší a vzhledem k tomu že se vzadu většinou vozí děcka to není zas tak zlé. Napsat toto o autu které jezdí tolik let a má natočeno většinově okolo půl milionu km tak to jsi kapr.

(reakce na) Jawablázni

5.2.2023 v 09:36 | Nahoru | #102755

pech. píše: Je to hodně švindl, když víš, podle jakého algoritmu to funguje....

Já to prostě za plnohodnotný pohon všech kol nemůžu považovat, protože se to jako plnohodnotný pohon všech kol nechová a už z koncepční příčiny ani nemůže.

To je takový řešní na ten vejvoz, kterej má 100 metrů, nebo nějakej uklouzanej kopec, kde to potřebuje občas přistrčit, to ano... Ale trvale spojit zadní nápravu s převodovkou to neumí a ani nemůže umět, proto je to pohon všech kol neplnohodnotný. Prostě to občas na chviličku připne a hned jak může, zase odepne... A není to ani tak kvůli spotřebě nebo hluku, protože ten kardan a poloosy se stejně točí furt, ale kvůli tomu, že to neunese ta spojka jako taková...

Nicméně SUV s haldexem se dá pochopit jako řešení nějaké situace... SUV bez Haldexu už je jen o tom lepším nalézání pro lidi, kteří se nechtějí hrbit, nebo jsou tlustí, nebo staří, nebo napůl chromí...



Já to měl zrovna včera v přímém přenosu. Jezdím novou Oktávkou 2.0 TSI 4X4, vezl jsem dceru na biatlonové soustředění do Krušných hor. Jel jsem z Nových hamrů na Potůčky. Je tam obrovské převýšení a a neudržuje se tam silnice. Doslova jsem hrnul sníh nárazníkem a to auto jelo jako po kolejích. Za mnou dvě stopy a vyfrézovaný obdélník podvozkem. Doslova jsem tahal břicho po sněhu. Tohle by nikdy předokolka nedala...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.2.2023 v 11:22 | Nahoru | #102756

Jirka4137 píše: pech.> Jedničková ovce v kombu už měla ten prostor vzadu lepší a vzhledem k tomu že se vzadu většinou vozí děcka to není zas tak zlé. Napsat toto o autu které jezdí tolik let a má natočeno většinově okolo půl milionu km tak to jsi kapr.



Obhajování auta, které je sice celkem trvanlivé,a je konstrukčně co do vnitřního prostoru mimořádně zpackané, zavání popíráním skutečnosti. Tak malý vnitřní prostor v průniku s tak velkými vnějšími rozměry, to nikdo jiný neudělal... První verze byly vyloženě tragické, pak tam šachovali s vybranejma opěradlama, posouváním mezi podběhy a podobné zoufalé pokusy, ale hlavní vinu na tom má mimořádně blbě řešená přístrojovka, která to všechno posouvá.

Valcha taky celkem vydrží, ale tejrat se s ní nechceš, protože z toho bolí tělo...

(reakce na) Jawablázni

5.2.2023 v 11:24 | Nahoru | #102757

Ferfi píše: pech.> Ty ses musel narodit v kině



Jen počkej, čas ukáže. Kdybys sledoval politiku skutečně, ne jen v prolhané televizi, tak bys to taky věděl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.2.2023 v 12:22 | Nahoru | #102758
SkotyCZ> hele a tobe prijde, ze je na svete tolik zdroju aby kazdej mohl mit sve spalovaci auto a dost zdroju na to aby do nej mel co tankovat?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.2.2023 v 12:26 | Nahoru | #102759
pech.> V kombu jsem měl vzadu místa dost. Nevím jestli to postavili na podvozku z A 3 a chápu že pro někoho to může být malé ale nám to stačilo. Stejně v jednom autě většinou jezdí jen jeden člověk. No a trvanlivost auta je jedním z hlavních parametrů které od něj čekám. Mám 178cm a nijak mně to nelimitovalo.
Myslím že za ty peníze to bylo jedno z nejužitečnějších aut své doby. Není to tak dlouho co to hodnotil Vaculík ve SM.
Existuje podle tebe vůbec nějaké auto krom Dacie které udělali dobře ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.2.2023 v 12:29 | Nahoru | #102760
Jirka4137> jeste nejakej hundaj, pise to o kus vyse...

(jinak nasi meli O1 mnoho let, najezdil jsem s tim vic nez 100tis a jsem rad, ze uz s tim jezdit nemusim )

Naposledy editováno 05.02.2023 12:30:49

(reakce na) Jawablázni

5.2.2023 v 12:47 | Nahoru | #102761

Jirka4137 píše: pech.> V kombu jsem měl vzadu místa dost. Nevím jestli to postavili na podvozku z A 3 a chápu že pro někoho to může být malé ale nám to stačilo. Stejně v jednom autě většinou jezdí jen jeden člověk. No a trvanlivost auta je jedním z hlavních parametrů které od něj čekám. Mám 178cm a nijak mně to nelimitovalo.
Myslím že za ty peníze to bylo jedno z nejužitečnějších aut své doby. Není to tak dlouho co to hodnotil Vaculík ve SM.
Existuje podle tebe vůbec nějaké auto krom Dacie které udělali dobře ?



A co jako, že to udělali z A3.. To není můj problém, že se zachovali natolik amatérsky, že stavěli velký sedan / kombi na podvozku městského třídveřáku.... Měli platformu Passat 3, která byla starší, levná, jednoduchá a jde na tom udělat sedan par excelence za pár korun.... Nicméně větší průser, než ten rozvor, je to řešení interiéru jako takové. Výrobci, jež nejsou amatéři, když ví, že mají trochu problém s rozvorem, tak udělají přístrojovku víc nahoru a plošší, čímž nabyde podélný prostor o nějakých 10cm, sedačky hodí trochu vejš, aby se zkrátila přepona holení nohou a to už by stačilo k tomu, aby ten prostor byl alespoň akceptovatelný. Tady udělali přístrovku mimořádně barchratou, zasahující až pod kolena, což všechno odsune dozadu a tam dík tomu rozvoru není na rozdávání, tak je potom výsledek tragickej.. Jako to, že si v kolínském automobilovém embryu sednu i já dozadu normálně a v tomhle mám kolena zarvaná v opěradle a musím tam sedět jak kdybych byl na gynekologickém vyšetření, to se prostě u sedanu nižščí střední tolerovat nedá... Kdyby to byl malý třídveřák do města kde se s těmi zadními seslemi opravdu moc nepočítá, dalo by se to pominout, ale u takhle velkého auta ne... To už je na tom líp i Felicie a to je to jen převlečená komunistická konstrukce favoritu... Ano kufr je velkej jak kretén, ale co s ním jako... Europaletu tam stejně nedáš.... To auto je jako Otík Rákosník... Mělo se narodit jako Pickup a na poslední chvíli si to někdo rozmyslel a udělal z toho sedan......

Asi většina ostatních, krom VAG, kde mají v každém modelu nějakou hrubou chybu.

Vaculíka uznávám, ale k VAG průserům je příliš smířlivý, protože uvěřil že od roku 2013 už to nedělají tak blbě jako dřív. Já už jim nevěřím. Ztráta důvěry je vždy nevratná.

Naposledy editováno 05.02.2023 12:59:23

(reakce na) Jawablázni

5.2.2023 v 13:03 | Nahoru | #102762

assassin píše: Jirka4137> jeste nejakej hundaj, pise to o kus vyse...

(jinak nasi meli O1 mnoho let, najezdil jsem s tim vic nez 100tis a jsem rad, ze uz s tim jezdit nemusim )



No však... Ty jejich tvrdé sesle, to je taky běs...

Nechápu, proč to lid miluje, když je to auto objektivně špatné, stísněné, nepohodlné a hlučné....

Není ani nijak zázračně bezporuchové, jen se dá vždy snadno levně polepit z náhražkových dílů a díky konstrukční trivialitě si s tím poradí i Franta z STSky....

Hyundai si se škodárnama vytírá prdel už tak 15 let.... Lepší parametry, lepší výbavy, míň problémů, stejná cena.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.2.2023 v 13:07 | Nahoru | #102763

assassin píše: SkotyCZ> hele a tobe prijde, ze je na svete tolik zdroju aby kazdej mohl mit sve spalovaci auto a dost zdroju na to aby do nej mel co tankovat?



Přesně takhle to obhajují...

Nicméně druhá cesta, necpat auta tam kde nikdy nebyly a populace se bez toho odešla, se jim taky nelíbí....

Nicméně je vrchol pokrytectví, myslet si, že když my, tady v Evropě, začneme chodit pěšky, zničíme svoji ekomoniku a kulturu, že ti ostatní nás budou následovat... Nebudou... Ti toho využijí k tomu, že místo místních EU zdecimovaných automobilek, sem nabídnou levná auta a budou se prodávat, protože lidi budou mít míň peněz, ale nějaké auto prostě budou chtít.....

Jawablázni

5.2.2023 v 13:15 | Nahoru | #102764
Axiální rozvody:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.2.2023 v 13:17 | Nahoru | #102765
pech.> necpat? to jde o to, ze tam kde driv neco nebylo to ted chtej a maji na to .... tady taky kdeco driv nebylo, takze se jako byvaly vychodni blok ted toho mame vzdat taky ? To docela sedi rekl bych...

takze ti prijde jako ok reseni nechat to plynout at si jezdej cim chtej spotrebovavaji energii jak je napadne .. ono se to prirozenou cestou o sebe postara samo? ona ta prirozena cesta bude dost mozna kolaps a vyhynuti... coz se mozna nekterym nelibi a snazi se s tim neco delat...

tady je spousta lidi kterym vadi, ze jsou lidi rozezrany a kupuji si velka SUV, ale na druhou stranu bojuji za pravo, ze si muzou jezdit cim chteji kam chteji a nikdo jim nema pravo do toho zasahovat... trosku kontrast ne?

Naposledy editováno 05.02.2023 13:23:43

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.2.2023 v 14:07 | Nahoru | #102766
Kdyby opravdu šlo o ekologii, tak vlády cpou dotace na skútry a malé motocykly. Ale buďme rádi, že stále můžeme provozovat a denně jezdit klidně i 40 let starým krámem bez katalyzátoru.
assassin> samozřejmě tu není dost zdrojů, pro všechny. To nic nemění na tom, že spalovací auta tu s námi budou ještě minimálně 30 let. A budou se vyrábět v africe, indii nebo v rusku, kde na ekologii a udržitelnost serou. Taky drtivá většina plechu v tvém i mém autě už je 30x recyklovaný a na jeho výrobu bylo vytěženo minimum železa. To samé motory, třmeny, apod. To samé elektromobily, ale na výrobě baterie a její recyklaci není eko vůbec nic. To samé se dá ale říci i o ropě a třeba nigérie tím je silně zasažena, ekologickou katastrofou z důvodu těžby ropy.
Je mi to upřímně řečeno jedno, já si nové auto kupovat nebudu, budu vybírat ojetinu a tam je výběr pestrý. Sestra chce nový megane e tech, elektro a je z něho unešená a já to chápu, do práce jezdí jen 7km denně a tam je prostě lepší elektro, do města a přímětský provoz. Ale bude to auto i za 20 let jezdit s 400k km na hrbu, jako většina aut na východě republiky?
Ještě jak jsem jezdíval hobby závody RC, tak elektra byla mnohem lepší, snad úplně ve všem. Až na letadla, ale autům kralovalo elektro.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.2.2023 v 15:07 | Nahoru | #102767

assassin píše: pech.> necpat? to jde o to, ze tam kde driv neco nebylo to ted chtej a maji na to .... tady taky kdeco driv nebylo, takze se jako byvaly vychodni blok ted toho mame vzdat taky ? To docela sedi rekl bych...

takze ti prijde jako ok reseni nechat to plynout at si jezdej cim chtej spotrebovavaji energii jak je napadne .. ono se to prirozenou cestou o sebe postara samo? ona ta prirozena cesta bude dost mozna kolaps a vyhynuti... coz se mozna nekterym nelibi a snazi se s tim neco delat...

tady je spousta lidi kterym vadi, ze jsou lidi rozezrany a kupuji si velka SUV, ale na druhou stranu bojuji za pravo, ze si muzou jezdit cim chteji kam chteji a nikdo jim nema pravo do toho zasahovat... trosku kontrast ne?



Tak ono to začalo kolonizací, kdy Afričana, který byl schopen spokojneně žít bez kapky vody, naučili jezdit autem a pít |CocaVolu tam, kde to prostě nejde vyrobit...

To že nemůžeme bejt rozežraný je jasný, ale auta jsou v tom vlastně celkem malicherná. ten problém obsáhlejší... Lítaj prázdný letadla sem a tam, jenom proto, že jsou nasmlouvaný terminály a penále je vyšší, než to co sežere letadlo na palivu a to je hodně...

Vozí se cetky přes půl světa lodí, takové které vyrobí kdokoli a kdekoli.

Jezdí zbytečně obrovské lodě, jen jako kýčovitá atrakce....

Jezdí sem a tam prázdné kamiony, protože se nikdo není schopen smysluplně domlouvat, aby je vytížil, když už jedou...

Skoro se nepoužívají vlaky, ale tam za to může spíš shnilost našich drah, kdy neexistuje nic kostnatějšího, pomalejšího a dražšího...

Těží se lithium a další těžké kovy tam, kde ekologie nic nezmanená a je to pro planetu větší zátěž, než kdyby pálili benzín...

Vozí se uhlí a ruda přes půl světa lodí.... Když to je blíž a mohlo by to jet vlakem.....

Vozí se plyn, horší a dražší, protože se nikdo není schopen domluvit na tom aby to šlo trubkou, jenom proto, že je to Rus...
Ano Rusové jsou xindl, ale z hlediska planety je mnohem lepší, když to leze trubkou za trochu elektriky, než lodí za mnoho mazutu....
Argument toho že je to podporuje je na úplně jinou diskusi...

Takže ta cesta by měla začít u toho, aby se prostě nejezdilo zbytečně.

A protože to lidem nikdo není schopen vysvětlit tak, že by měli aby byli tak nějak zodpovědní, tak jim prostě to ježdění prodraží natolik, že nebudou mít na výběr....

Takže ti rozežraní to prostě poserou všem...

Kdyby se necpaly technologie do číny, indie, tak by to tam tak rychle nerostlo a s tím že by tady bylo všechno o trochu dražší, bychom byli poměrně nezávislí a v klidu a zbyly by nám i ty auta...

(reakce na) Jawablázni

5.2.2023 v 15:12 | Nahoru | #102768

SkotyCZ píše: Kdyby opravdu šlo o ekologii, tak vlády cpou dotace na skútry a malé motocykly. Ale buďme rádi, že stále můžeme provozovat a denně jezdit klidně i 40 let starým krámem bez katalyzátoru.
assassin> samozřejmě tu není dost zdrojů, pro všechny. To nic nemění na tom, že spalovací auta tu s námi budou ještě minimálně 30 let. A budou se vyrábět v africe, indii nebo v rusku, kde na ekologii a udržitelnost serou. Taky drtivá většina plechu v tvém i mém autě už je 30x recyklovaný a na jeho výrobu bylo vytěženo minimum železa. To samé motory, třmeny, apod. To samé elektromobily, ale na výrobě baterie a její recyklaci není eko vůbec nic. To samé se dá ale říci i o ropě a třeba nigérie tím je silně zasažena, ekologickou katastrofou z důvodu těžby ropy.
Je mi to upřímně řečeno jedno, já si nové auto kupovat nebudu, budu vybírat ojetinu a tam je výběr pestrý. Sestra chce nový megane e tech, elektro a je z něho unešená a já to chápu, do práce jezdí jen 7km denně a tam je prostě lepší elektro, do města a přímětský provoz. Ale bude to auto i za 20 let jezdit s 400k km na hrbu, jako většina aut na východě republiky?
Ještě jak jsem jezdíval hobby závody RC, tak elektra byla mnohem lepší, snad úplně ve všem. Až na letadla, ale autům kralovalo elektro.



No právě... Ale E7 znamená konec spalováků víceméně i bez toho předem stanoveného data, protože překračuje fyzikální zákony...

Mluvíš o ojetině, ale to co se prodává dves nové si ty za 5-10 let půjdeš ty koupit jako ojetinu... Takže to bude hybridní SUV, nebo elektromobil...

Elektromobil 400 nenajede, protože po polovině v tom chcípne batrerka, její výměna přesáhne cenu vozidla a vyhodí se to celý....

Elektromobil je tichý, svižný, komforní..... Ale ekologický není ani z vlaku.... Spalovák taky není žádnej zázrak, ale elektromobil v tomhle směru, když se vezme celková životní etapa auta, od tabule plechu po slisovanou kostku na šrotišti, prostě není lepší řešení... Spíše naopak....

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.2.2023 v 15:35 | Nahoru | #102769
pech.> Zase je tady diskuse, která nemá s motorkama nic společného. Ale když už...přispěju jen pár větami.
S tím, co jsi výše napsal, mi nezbývá než souhlasit. Jezdí se zbytečně. To je základ !
Pořád je málo kamionů, řidičů. Copak ten, kdo toto podporuje, nevidí co se děje ? K nám do fabriky - a to jsme poměrně malí - denně přijede 5 kamionů. Já je vykládám. Občas se stane, že od Ostravy sem přijede velký kamion, Scania s návěsem. A veze 3 palety obalů na reflektory. Zpět odváží palety čtyři. S hotovými reflektory do Nošovic. To je OK ? Podle mně ani náhodou. Na to by stačila malá dodávka. Jenže tak to prý musí být. Doprava je předem domluvená s určitou firmou, ta menší auta nemá, tak jede kamion. Tím se dodrží smlouva. Že je to dražší, neekologické a pomalejší - to prý nevadí. Dopravu platí naše malá firmička, která ale potom nemá na zvýšení platů a ženské u lisů světel berou 19 tisíc čistého za 3 směny...Totle je podle mně ABSOLUTNĚ špatně.
A že jsem původně potravinář..... Rohlíky se k nám vozí z několika míst. Až 90 km. Přijede auto, přiveze 300 rohlíků, 10 chlebů a odjede. Je to normální ? Zákazníci prý musí mít výběr. Nechápu proč. Mně je jedno, jestli jím rohlík z Kamenice ( 11 km ) nebo z Tábora ( 50 km ). Ten kamenický nebo hradecký ( 17 km ) by mi stačil.

Výsledek ? Je málo silnic, stavíme dálnice ( zbytečně, jen se tím zabírá zemědělská půda ) , nejsou řidiči, atd. Přitom by stačilo nebýt rozežraní a žít normálně, tedy skromněji.
Tolik můj názor.
Edit : Z Ostravy sem a zpět je to cca 700 km.

Naposledy editováno 05.02.2023 15:39:00

(reakce na) Jawablázni

5.2.2023 v 16:01 | Nahoru | #102770

Milan1963 píše: pech.> Zase je tady diskuse, která nemá s motorkama nic společného. Ale když už...přispěju jen pár větami.
S tím, co jsi výše napsal, mi nezbývá než souhlasit. Jezdí se zbytečně. To je základ !
Pořád je málo kamionů, řidičů. Copak ten, kdo toto podporuje, nevidí co se děje ? K nám do fabriky - a to jsme poměrně malí - denně přijede 5 kamionů. Já je vykládám. Občas se stane, že od Ostravy sem přijede velký kamion, Scania s návěsem. A veze 3 palety obalů na reflektory. Zpět odváží palety čtyři. S hotovými reflektory do Nošovic. To je OK ? Podle mně ani náhodou. Na to by stačila malá dodávka. Jenže tak to prý musí být. Doprava je předem domluvená s určitou firmou, ta menší auta nemá, tak jede kamion. Tím se dodrží smlouva. Že je to dražší, neekologické a pomalejší - to prý nevadí. Dopravu platí naše malá firmička, která ale potom nemá na zvýšení platů a ženské u lisů světel berou 19 tisíc čistého za 3 směny...Totle je podle mně ABSOLUTNĚ špatně.
A že jsem původně potravinář..... Rohlíky se k nám vozí z několika míst. Až 90 km. Přijede auto, přiveze 300 rohlíků, 10 chlebů a odjede. Je to normální ? Zákazníci prý musí mít výběr. Nechápu proč. Mně je jedno, jestli jím rohlík z Kamenice ( 11 km ) nebo z Tábora ( 50 km ). Ten kamenický nebo hradecký ( 17 km ) by mi stačil.

Výsledek ? Je málo silnic, stavíme dálnice ( zbytečně, jen se tím zabírá zemědělská půda ) , nejsou řidiči, atd. Přitom by stačilo nebýt rozežraní a žít normálně, tedy skromněji.
Tolik můj názor.
Edit : Z Ostravy sem a zpět je to cca 700 km.



Hele tady se to s chlebem a rohlíkama vyřešilo samo.... Strakonická pekárna, sveřepě 30 let pekla chleba nahovno, až zkrachovala.... Takže se všude vozí Vacov, kterej vyhrál tím, že měl chleba prostě lepší, pročež ho kupující preferovali a proto Strakonická pekárna zkrachovala....

Krámská, co má krám hned naproti, ho už poslední roky stejně nebrala, brala jen Vacov, protože Strakonskej stejně nikdo nechtěl....

Nicméně hyperkrámy mají buď svojí pec na mražený a nebo vozí z Klatov (50km), protože Vacov jim nepřistoupil na ceny... Ten Klatovskej chleba je taky dobrej, ale rohlíky a housky z hyperkrámu jsou vždycky nahovno, ty obyčejný...

Naposledy editováno 05.02.2023 16:03:37

(reakce na) Jawablázni

5.2.2023 v 16:12 | Nahoru | #102771
Milan1963> Třeba vaše firma platí dopravci za každou odvezenou paletu, takže to je problém dopravce.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.2.2023 v 16:54 | Nahoru | #102772
Skoty: tak to kdyz si s tim nebudou lámat hlavu v Indii tak na to serem taky - proc ne, me je naka planeta ukradená…

(reakce na) Jawablázni

5.2.2023 v 16:59 | Nahoru | #102773
Milan1963> Milane, a ty víš určitě že ten kamion nejede jako "sběrná služba", jen vy jste na konci? Klidně může o 30kiláků dál doložit dvacet palet s něčím jiným a jet naloženej.
A i kdyby to tak nebylo, kdo má rozhodovat co a čím se může kam vozit, nějaká státní plánovací komise? To už tu bylo, teď by to dopadlo kvůli provizím ještě hůř.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.2.2023 v 18:02 | Nahoru | #102774

assassin píše: Skoty: tak to kdyz si s tim nebudou lámat hlavu v Indii tak na to serem taky - proc ne, me je naka planeta ukradená…



Kořenová příčina je jinde.

Lidí je prostě moc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.2.2023 v 18:10 | Nahoru | #102775

pech. píše: Kořenová příčina je jinde.

Lidí je prostě moc.



A kazdej se chce mit dobre, mit auto (co jede vic nez 160:) ), motorku, nebo vic aut a motorek… vlastni barak, velkou zahradu… a ti nahore se maji postarat o to, aby se to kazdemu zadarilo

Jawablázni

5.2.2023 v 18:11 | Nahoru | #102776
Ti se postarají o to, aby těch lidí, zase tolik nebylo...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.2.2023 v 18:41 | Nahoru | #102777
assassin> Já ne. Můj sen je nevlastnit žádný auto. Kdybych do práce došel pěšky, auto bych mohl dát pryč. Motorky mi stačí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.2.2023 v 18:46 | Nahoru | #102778
dave-lister> Tak v tom pripade ti euro7, asistenti, displeje, elektroauta a maximalka omezena na 160 muzou byt celkem ukradene…

(reakce na) Jawablázni

5.2.2023 v 19:03 | Nahoru | #102779
assassin> Není, protože až se ty auta začnou sypat, já je budu muset opravit.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.2.2023 v 19:56 | Nahoru | #102780
Milan-
Výsledek ? Je málo silnic, stavíme dálnice ( zbytečně, jen se tím zabírá zemědělská půda ) , nejsou řidiči, atd. Přitom by stačilo nebýt rozežraní a žít normálně, tedy skromněji.
Moje řeč.
Jinak určitě by se dalo žít lépe pro víc lidí, jen by se muselo změnit chování lidí a to není jen tak. Válčení mezi sebou a likvidování se není zrovna ta pravá cesta.
Kam to všechno směřuje už bude spíš na další generace -doufám.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.


TOPlist