bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.10.2022 v 16:06 | Nahoru | #100321
pech.> Bastl je jen regulace turba. Mělo by to jít podtlakem od turba, problém je, že n75 ventil je zaslepeny a k baňce jde jen drát. No, co jsem tak koukal, tak moje motorizace nikdy elektronický řízené turbo neměla, jen podtlakem jako Octavia i TDI. Babetta byla zadarmo, tak proč ne.
I kdyby se měla vyměnit celá baňka, i ventil, tak je to investice max 3500kc, ale očekávám méně. Turbo pěkně přístupné a technicky to je až na commonrail stejné jako 1.9tdi. Olej to nežere, nikde nic nekape a až na špatnou anténu funguje celá elektronika. Chtít dneska za jeden podprůměrný plat funkční auto bez investic je utopie. Radši řešit turbo, než vymlaceny podvozek, řízení a korozi.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.10.2022 v 16:36 | Nahoru | #100322
Čezeta jako zaniklá značka by měla mít jednoznačně větší cenu. 472 opravdu moc hezká motorka. Konopnice taky škoda některých technických řešení.

(reakce na) Jawablázni

6.10.2022 v 18:42 | Nahoru | #100323

Jirka4137 píše: Čezeta jako zaniklá značka by měla mít jednoznačně větší cenu. 472 opravdu moc hezká motorka. Konopnice taky škoda některých technických řešení.



Čezeta není zaniklá značka.

Já nechápu, proč zrovna tady, se pořád lidi tváří, že ězeta skončila a neexistuje.... Psal jsem to sem 100007x.Fabrika ČZ žije, narozdíl od Jawy je schopna se normálně uživit, jen místo motorek, dělá mnoho jiných věcí, ale ona nikdy nedělala jen motorky, ale vždycky i další věci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.10.2022 v 18:51 | Nahoru | #100324

SkotyCZ píše: pech.> Bastl je jen regulace turba. Mělo by to jít podtlakem od turba, problém je, že n75 ventil je zaslepeny a k baňce jde jen drát. No, co jsem tak koukal, tak moje motorizace nikdy elektronický řízené turbo neměla, jen podtlakem jako Octavia i TDI. Babetta byla zadarmo, tak proč ne.
I kdyby se měla vyměnit celá baňka, i ventil, tak je to investice max 3500kc, ale očekávám méně. Turbo pěkně přístupné a technicky to je až na commonrail stejné jako 1.9tdi. Olej to nežere, nikde nic nekape a až na špatnou anténu funguje celá elektronika. Chtít dneska za jeden podprůměrný plat funkční auto bez investic je utopie. Radši řešit turbo, než vymlaceny podvozek, řízení a korozi.



No Alfa, kde pokud ten podvozek vyklepaný není, rychle se vyklepe a pak je to problém, protože to jak to jezdí, je zásluhou toho, jak ej ten podvozek dělaný a to sice z hlediska kinematiky velmi dobře, z hlediska trvanlivosti velmi slabě.... Takže pěkné svezení, ale opice a banány.... Dovedl bych si představit jiné studentské vozidlo, které nebude mít riziak krátké životnosti podovzku a jeho drahého řešení v budoucnu a CRD motor, kde když lehne vstřikování, je to poukázka na magnet... Tohle je prostě naivní kauf.

Takové benzínové dvojkové Clio, které skoro nehnije, bude mít sice o pár koní míň, ale skoro nehnije, motory jsou vyhlášené držáky, podvozek je trvanlivý a jednoduchý, dělalo se to souběžně s následníky, takže to lze koupit celkem mladé a o to spíše zdravé... Ano ta Alfa je agilnější a svižnější, ale je to Alfa a je to CRD, což s sebou nese reálie, které můžou házet klacky pod nohy........ Nebo nějaká P206, C3... Nebo zachovalý Punto..... No horší než alfa je už jen Fábie a její sourozenci, která je taky rozporuplná po stránce motorů, ale nemá ten přínos v jízdní agilitě Alfy...

(reakce na) Jawablázni

6.10.2022 v 18:53 | Nahoru | #100325

Jirka4137 píše: Čezeta jako zaniklá značka by měla mít jednoznačně větší cenu. 472 opravdu moc hezká motorka. Konopnice taky škoda některých technických řešení.



Konopnice má hovadský rám, kam by spíš než malý dvoutaktní dvouválec, prděl nějaký čytřválec 500-750ccm, má agilitu hrocha těsně po probuzení... Je až překvapivé, že navzdory sdíleným dílům, jsou ty motorky tak moc jiné.....

(reakce na) Jawablázni

6.10.2022 v 21:05 | Nahoru | #100326
pech.> A já vím, nebyl to prostě kauf rozumu, to ale nebylo nic, co jsem si kdy kupoval. U yamahy to vyšlo, u jawy už tak ne. Ale, fábii jsem nechtěl a ano, už se mi vrstevníci smějí, že mám alfu. S tou fábií, 4 mí kamarádi ji mají, 3x s 1.4 mpi a dva z nich mají nové těsnění pod hlavou. Jeden si nechal k tomu i udělat podvozek a stálo ho to 20k kč, v servise (nové kotouče a ramena). 4. má htp a to radši vlakem. Jako jeli jsme po dálnici a aby auto při 120 žralo 8l benzínu, řvalo a nemělo už žádný výkon (bmw 323 žere méně) je fakt vrchol. To samé octavia I, kolem těch 20-30k je většina vylágrovaných na pokraji smrti. Můj brácha má jednu fakt pěknou, dal ale za ní snad 70 tyček. A je to neskutečný traktor, když stojí vedle alfy, tak alfa nejde slyšet, fakt nekecám. Kultivovanost je prostě o ligu jinde, to je fakt.
Bose repráky, mlhovky, má to dokonce i přímotop a funkční klimatizaci. Nekouří (mám ji dva týdny, 1500km najeto a zadní dveře jsou čisté) a nežere olej. Na 85kw to jede slušně. Moc od toho auta neočekávám, koupil jsem ho hlavně na cesty brno-fm v zimě (chodím na vš, ale víkendy dělám v brně). Parádní sedačky, samozřejmě vyhřívané a je to auto taky slušně odhlučněné. Mám tam nějaké staré nokiany, které budu měnit, ale zatím jsem spokojený. A díly nejsou o moc dražší. O životnosti podvozku vím, jestli to auto přežije zimu bez větších investic, rozbiju to prasátko a dopřeju mu nové ramena a tlumiče. Výměna není nijak složitá, už mám i sevisní manuál.
Mám rád i tu komunitu, vlastníci alf jsou motorkáři mezi auty. Zdraví se na cestě, hnedka pokecají a poradí. Oproti komunitě vesnických drifterů, alias bmw 3 ve čtyřválu mnohem lepší komunita, ve které mi ani nevadí být (bmw nechci kvůli těmto pošukům, kteří domrdají pěknou 3 jen aby vypadali cool, ale tímto zničí celé auto.)
Hlavně je to auto fakt radost řídit, to řízení je prostě super. Fakt rychlé, tuhé tak akorát a okamžitě reaguje. A je téměř bez vůle, prostě nejlepší co jsem kdy měl v ruce. A ty brzdy, prostě ten pocit je super. Takhle má brzdit auto. Clio, fabia, octavka se může zahrabat, opravdu co se týče řízení, tak to nejsou porovnatelné auta. Alfa se na úplném limitu chová přetáčivě i s těžkým dieselem. A taky jako jedna z málo automobilek, alfa tehdy myslela na DIY opravy, proto třeba není potřeba dva dny rozebírat palubovku, protože teče topení, ale stačí jen vymontovat stěrače a pár plastů a lze to vyměnit bez zásahu do interiéru. U 20 let starého auta velká výhoda. Ovzdušnění brzd jako na motorce, žádná diagnostika. Čerpadlo i vstřiky lze repasovat. To auto ani designem a jízdou nepůsobí jako 20 let staré, ale jen jako 10. Nechce se mi tomu věřit, ale má alfa má větší výbavu než o 9 let mladší octavia II mého kámoše, která ho stála 130k kč a teď nechal za rozvody a ložiska v kolech 22k kč...skoro co jsem za alfu dal.
A to ta alfa až na bose a vyhřívaný sedačky je v základu. Auto z roku 2002 má bluetooth připojení, v základu, prostě mindblowing.
I když je to jen posraný fiat s o něco lepším podvozkem a interiérem, prostě to auto působí fakt příjemně, byl jsem překvapen. A za tu cenu, po rozvodech, 1 rok s STK a téměř bez koroze. Tak jsem do toho šel, doufám že vydrží, ale prostě nechtěl jsem nějaké tuctové nudné auto. Octavii I respektuji, za mě opravdu dobré auto, ale ty ceny a hlavně sedačky, vždyť sedák je jak pro lidi, co právě prodělali amputaci nohou. Ale jak jsem si vyzkoušel alfu, tak za tu cenu asi lépe jezdící auto neseženu (prý je dobrý focus, ale ten zestárl fakt špatně).
Většina lidí, co na alfy nadává je nikdy neměli nebo opakovali hospodské řeči. Ale fakt to překvapilo i mě, jak se ty auta řídí a jak působí po letech. Jako už jsem jednoho alfistu potkal, co měl fakt asi smůlu na kus, ale i tak u značky zůstal. Na pumpě měl zánovní giuliu a já starou šupáckou 147 a i tak pozdravil a pokecali jsme. Kdybych měl audi nebo bmw, tak si nejsem jistý, že bych kecal s řidiči novějších audin.

Jawablázni

6.10.2022 v 21:40 | Nahoru | #100327
Nová Alfa je super. Na druhou str. dodnes vzpomínám na cestu Alfou 33 do Vídně do Hein Gericke kdy do kabiny šly výfukové plyny a po dojezdu nám bylo všem dost špatně.
Většinou hezké auta ale šitá horkou jehlou.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.10.2022 v 21:44 | Nahoru | #100328
Však já jsem ti nepsal, že si máš koupit Fábii nebo Octávii, naopak jsem psal, že jsou to jeby nahovno.... Ale vypsal jsem i povozy solidní, které dobře poslouží...

1,4Mpi byl dobrý motor, ale kladu důraz to to ""byl"", protože fridex lidi neměnili skoro nikdy a to je ta jediná věc, která ten motor umí zabít a navíc je v těch nejstarších a nejshnilejších kusech, takže nasrat a nebrat.... HTP to je jeb všech jebů futrál, ten začal fungovat až na konci produkce Fabie2, kdy začal být spolehlivý, ale pořád je to líná veš, co třepe autem a nedá se to poslouchat.... Německá 1,4 zase žere olej a umí být po dvou kilech bez komprese.... Fábie, to je prostě špatně na všechny strany, stejně jako O1, auto které má zásadní konstrukční vadu, že ačkoli je velké, nemá místo v kabině, hůř už je na tom jenom Panda a už takový prcek z kolína nabídne vzadu místa víc... Ty motory jsou tam také celkem plíseň, protože SR žádný zázrak není, 1,8-2,0 jsou vzácné jak jednorožec, 1, je slabá jedna i druhá a tím jsme skončili....

(reakce na) Jawablázni

6.10.2022 v 22:54 | Nahoru | #100329
pech.> V pandě jsem dělal autoškolu, 1.2 s 550 000km (to není překlep). Auto už na kaši, 15 let v autoškole. Vyskakovala 5 a prostě už to bylo hodně za hranou. Dělal jsem v ní zkoušky a prošel, hned na poprvé. To byla škola!
Za ty prachy, teda do 30k kč je asi jedno, co člověk sežene, dokud to nežere olej, neozývají se divné zvuky z motoru a kastle je zdravá. Nejsem naivní, turbo si spravím, rovnou vyčistím egr ventil, vyměním převodový olej (fiat má spešl vypouštěcí šroub na diferenciálu a převodovce, tedy dva šrouby aby vytekl celý olej, kolik aut to má?) a dám tam ten termostat. Ještě teče olej z ventilového víka, tak to rovnou taky vyměním. Jediný porod byla výměna vzduchového filtru, to jsem nezažíl a proklínal jsem všechny taliány. Jinak se uvidí no, zatím jezdím na motorce a užívám si babí léto, kdy po třech týdnech přeháňek se po škole projedu po moravskoslezkém kraji. Jen fouká, ale člověk nemůže mít vše.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.10.2022 v 07:42 | Nahoru | #100330
Jako mám rád italské motorky ( a skútry, Piaggiojawu zvlášt' ) tak se mi líbí italská auta. Alfa má šmrnc. Prostě hezké auto. A často se kupuje srdcem, ne rozumem. Pokud jsi z ní nadšen, je to dobře. Když je navíc dobrá komunikace s ostatními Alfisty, je to bonus.
Kdybych si kupoval nové auto, uvažoval bych o Fiatu Tipo. A možná i Alfě Giul.
Jen mně zarazila jedna věc : motorka potřebuje dát do pořádku podvozek., kyvku. To ano, dej ji do pořádku, ale proč potřebuješ jezdit nad 160 ? Pokud vím, mezi Brnem a FM je dálnice, ale tam je max. 130...pokud nikoho neohrozíš, jezdi třeba 260, ale když tě ve 160 změří, máš jasnou pokutu . To chceš ? Neber to jako moralizování, ale jako zkušenost. I já jsem zkusil jet nad limit, na Jawě 650 jsem opravdu 160 po dálnici chvilku jel, ale nikdy víc to zažít nechci. A potom - nejezdím rychle, ale když mi dvakrát po sobě v rozmezí dvou měsíců přišla poštou složenka za porušení rychlosti v obci ( jednou jsem jel 53 a podruhé 63 ) s pokutou tuším 800 a podruhé 2000, jezdím raději tachometrových 45. Aspoň pro mně max. povolená rychlost je strop.

Jawablázni

7.10.2022 v 07:55 | Nahoru | #100331
Vy dva ste se na nás domluvili, že?

Jawablázni

7.10.2022 v 08:08 | Nahoru | #100332
Je to dobry Mel jsem rozepsany neco o tom, jak Skoty zdarne pokracuje v "mrdkobraní", ale neodklikl jsem to pech nas zastane vsechny

Naposledy editováno 07.10.2022 09:49:19

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.10.2022 v 09:47 | Nahoru | #100333
Milan1963> nad 160 je už sebrání řidičáku, přesněji nad 140 + tolerance.
Neboj, provoz neohrožuji a nejsem nějaký výmaz, abych jezdil po plných silnicích 160. Ale když je prázdná silnice a pěkné zatáčky, tak tomu dám. Ale zadní tlumič už je nejspíše KO, hlavně odskok je už hodně špatný. Jestli se mi podaří sehnat opravnou sadu kyvky, tak bych si to preventivně vyměnil. Yamahu si chci nechat, opravdu i na dnešní dobu to je super kompromis mezi sportem a cestováním. Motor se musí zkusit, má dokonce i nějaký charakter (na jawu ale stále nemá). Prostě super kompromis mezi sport a cestováním. Taková vfr od yamahy.

Koudy01> no, alfa byla v mém výběru aut, ale nebylo jich moc ve výběru. Pak kamarád říkal, že jeho kámoš jednu prodává. Tak jsem se na ní mrknul, projel, dal menší slevu a je doma. Jízda v tom je až na tvrdší podvozek jako v každém jiném autě. Největší rozdíl je to hyperaktivní řízení, které má od dorazu do dorazu jen 2,2 otáčky. A auto se minimálně naklání. Jako, vydržela 20 let, má skoro 350 000km najeto, elektrika funkční, kastle zdravá a podvozek je v ok stavu (asi vyměním v létě, ať mám klid). Spojka v OK stavu, asi. Dvouhmota se neozývá. Diesel by měl být spolehlivý a až na volnoběh nejde skoro slyšet.
Byl to i výběr jakž takž z rozumu a je to auto strašně příjemné, tedy na pěkné silnici.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.10.2022 v 10:14 | Nahoru | #100334

SkotyCZ píše: Yamahu si chci nechat, opravdu i na dnešní dobu to je super kompromis mezi sportem a cestováním. Motor se musí zkusit, má dokonce i nějaký charakter (na jawu ale stále nemá). Prostě super kompromis mezi sport a cestováním. Taková vfr od yamahy..



To tě přejde, až zkusíš nějakou cestovní motorku, která tuhle spráská jak jízdně, tak pohodlím

Jinak ke dvěma výpušťákum, ty mám na yamaze taky a sherco je má taky (+ 2 napouštěcí). To není výhoda, ale nutnost a je to jen konstrukční znouzectnost, protože konstruktér to udělá logicky raději na jednu zátku a teprv když to nejde jinak, musí dát dvě. To, co považuješ asi (přijde mi to tak) za přednost, je jen komplikace a úlitba konkrétnímu provedení převodovky, nikoliv snad nějaká výhoda. Pouze důsledek.

A nakonec, kamarád dal 20 tisíc za servis, což je cena tvého auta - to je přeci normální. Za nějakej čas to čeká i alfu a ten servis něco stojí, pokud si vše neděláš sám, tak to prostě je. Nemůžeš srovnávat pořizovací cenu auta a cenu servisních úkonů. To spolu přeci nemá souvislost.

Ale byť to nepovažuju za nejlepší kup (pochopíš dřiv nebo později), tak při troše štěstí se tím hezky povozíš, budeš mít chvíli radost a tak to má být a to ti přeju. já v tvém věku na takové auto neměl, jezdil sem škodou 120 byla jiná doba, těch 20 let je brutální propast. Ať ti to slouží

(reakce na) Jawablázni

7.10.2022 v 11:47 | Nahoru | #100335
PetrL3> Tak, tak...
Každý nějak začínal. Já chtěl už v 18 letech Jawu 350, panelku. Jenže mlad'och bez peněz...tak jsem z nouze koupil za pětistovku péráka , kterého nikdo nechtěl. . Nebylo to ono, ale říkal jsem si , že obyčejného péráka mám tak na rok a potom bude vytoužená panelka. Ten rok trvá dodnes, už přes 40 let.
Auto podobně. Chttít Škodu 120 bylo nemožné, tak tedy Š 1000 MB. Moderní, rychlé, spolehlivé auto, to embéčko bylo ( nebo je stále ? ) A zase - embéčko v normálním stavu - minimálně 15 tisíc kčs...nakonec z toho vyšel Popular a k němu potom druhý - taky za pětistovku...a později sice bylo 1100 MBX, ale pro rodinu absolutně nevhodné a ta vytoužená 120 přišla po 20 letech...
Všichni to máme podobně , každý má něco do začátku a časem to změní. Proto i když už dosahuju důchodového věku, žádného mladého neodsuzuju, at' si koupí, co se mu líbí.

(reakce na) Jawablázni

7.10.2022 v 13:05 | Nahoru | #100336
SkotyCZ Jako, vydržela 20 let, má skoro 350 000km najeto, elektrika funkční, kastle zdravá a podvozek je v ok stavu (asi vyměním v létě, ať mám klid). Spojka v OK stavu, asi. Dvouhmota se neozývá. Diesel by měl být spolehlivý a až na volnoběh nejde skoro slyšet.
Byl to i výběr jakž takž z rozumu a je to auto strašně příjemné, tedy na pěkné silnici.

No, pokud je z itálie tak ta koroze možná nebude tak zlá. Soused je alfista ted s 156 V6, tu tvou malou měl krásnou červenou třídvířko Twinsparka, dokud mu nepropadly nohy podlahou... Ale za ty prachy...

Naposledy editováno 07.10.2022 13:13:05

Jawablázni

7.10.2022 v 14:57 | Nahoru | #100337
Jako v 11ti jsem si říkal že když v životě zbohatnu koupím si třindu . No a dneska to tak je. Kdo se topí v penězích tak si ji může dovolit.
Za 160 na dálnici nikdo nikomu noty nesebere. Až na poněkolikáté. Navíc 160 tachometrových je tak 150. Doporučuji ale jezdit 130. Pak už to moc fouká a člověk se musí schovávat za kapotáž. .

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.10.2022 v 15:22 | Nahoru | #100338
V záplavě textu asi zapadla podzimní Jawajízda... bude? A co obnovit Fichtljízdu na svatomartinskou husu .. v minulosti byl cílem Kácov, Kostelec n. Č.L. nebo Neveklov. Po odchodu Čmouda si myslím žádná husa nebyla

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.10.2022 v 15:44 | Nahoru | #100339
Pech: o1 s tdi a s 1.8t jede vic nez by mela, respektive na co byl zkonstruovanej podvozek a brzdy. O co je min mista na zadních sedackach o to ma vetsi kufr… a kdo tady jezdi nejak častěji v obsazení více jak 2dospěli?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.10.2022 v 17:25 | Nahoru | #100340

Milan1963 píše: Jako mám rád italské motorky ( a skútry, Piaggiojawu zvlášt' ) tak se mi líbí italská auta. Alfa má šmrnc. Prostě hezké auto. A často se kupuje srdcem, ne rozumem. Pokud jsi z ní nadšen, je to dobře. Když je navíc dobrá komunikace s ostatními Alfisty, je to bonus.
Kdybych si kupoval nové auto, uvažoval bych o Fiatu Tipo. A možná i Alfě Giul.
Jen mně zarazila jedna věc : motorka potřebuje dát do pořádku podvozek., kyvku. To ano, dej ji do pořádku, ale proč potřebuješ jezdit nad 160 ? Pokud vím, mezi Brnem a FM je dálnice, ale tam je max. 130...pokud nikoho neohrozíš, jezdi třeba 260, ale když tě ve 160 změří, máš jasnou pokutu . To chceš ? Neber to jako moralizování, ale jako zkušenost. I já jsem zkusil jet nad limit, na Jawě 650 jsem opravdu 160 po dálnici chvilku jel, ale nikdy víc to zažít nechci. A potom - nejezdím rychle, ale když mi dvakrát po sobě v rozmezí dvou měsíců přišla poštou složenka za porušení rychlosti v obci ( jednou jsem jel 53 a podruhé 63 ) s pokutou tuším 800 a podruhé 2000, jezdím raději tachometrových 45. Aspoň pro mně max. povolená rychlost je strop.



Protože J660 je pochybný stroj nevalných jízdních vlastností, proto je pohyb vyšší rychlostí nepříjemný....

Normální motorky co mají nějaký výkon, jezdí 160 jen to bzučí a ty s polokapotou nebo kapotou i pohodlně...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.10.2022 v 17:38 | Nahoru | #100341

pech. píše: Protože J660 je pochybný stroj nevalných jízdních vlastností, proto je pohyb vyšší rychlostí nepříjemný....

Normální motorky co mají nějaký výkon, jezdí 160 jen to bzučí a ty s polokapotou nebo kapotou i pohodlně...



…na jedničku (ja mam starej krap, me az na dvojku)

Naposledy editováno 07.10.2022 17:39:21

(reakce na) Jawablázni

7.10.2022 v 17:52 | Nahoru | #100342
elevator> Taky by mě zajímal termín Jawajízdy. Loni mi to překazila rýmička nebo covidek19 nebo co to bylo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.10.2022 v 17:59 | Nahoru | #100343

PetrL3 píše: To tě přejde, až zkusíš nějakou cestovní motorku, která tuhle spráská jak jízdně, tak pohodlím

Jinak ke dvěma výpušťákum, ty mám na yamaze taky a sherco je má taky (+ 2 napouštěcí). To není výhoda, ale nutnost a je to jen konstrukční znouzectnost, protože konstruktér to udělá logicky raději na jednu zátku a teprv když to nejde jinak, musí dát dvě. To, co považuješ asi (přijde mi to tak) za přednost, je jen komplikace a úlitba konkrétnímu provedení převodovky, nikoliv snad nějaká výhoda. Pouze důsledek.

A nakonec, kamarád dal 20 tisíc za servis, což je cena tvého auta - to je přeci normální. Za nějakej čas to čeká i alfu a ten servis něco stojí, pokud si vše neděláš sám, tak to prostě je. Nemůžeš srovnávat pořizovací cenu auta a cenu servisních úkonů. To spolu přeci nemá souvislost.

Ale byť to nepovažuju za nejlepší kup (pochopíš dřiv nebo později), tak při troše štěstí se tím hezky povozíš, budeš mít chvíli radost a tak to má být a to ti přeju. já v tvém věku na takové auto neměl, jezdil sem škodou 120 byla jiná doba, těch 20 let je brutální propast. Ať ti to slouží



Přesně... On někdo dobře věděl, proč se toho zbavil levně... Dvacka za servis? To proto, že je to obyč benzín bez píčovin, ale zase starý jak nebesa....
Ta CRD nafta když kejchne a to v tomhle věku a nájezdu kdykoli může, tak to bude účtenka za pade bez jakéhokoli ostychu... Bude to pro to auto konečná...

Ohledně koroze... To že je dobrá obálka je snadno slučitelné s tím, že v dutinách je to vyhnilý na tabák.... Stačí se dívat z blízka a zadloubat prstíčkem... Je dnes běžné, že jsou shnilá desetiletá auta, jak se kvůli váze na emise, začalo šetřit plastizolem a zinek je obecně celkem o hovně... Kdo ví, jak a z čeho se v automobilkých dělají kastle, ten ví proč.... Nicméně pořár platí, že nejlepší lék na korozi je mladé auto... Mladé znamená skutečně mladé, tak do těch deseti let. A nebo kontrolovat, čistit ošetřovat, pajcovat, impregnovat... A to auto se pak rozpadne za 20 let, místo patnácti...

Cena servisu... Ta je stejná pro auto zánovní, i staré, jen na starém se toho prostě může vyjebat víc... Dá se tomu předcházet volnou werglů jednoduchých, ale těm už homologační normy pomalu začínají šlapat na paty....

Kdo chce provozovat staré krámy, musí si to obstarat sám a nebo se smířit s tím, že cena rozvodů je 50% ceny auta, cena kvalitních pneumatik rovněž, stejně tak když je třeba vyměnit všechny kotouče s deskama a sem tam nějaké ložisko, silentblok, čep.... I zde tomu lze předcházet koupí werglů s obyčejným podvozkem, ale i na něm můžou být pasti jako kotouč pouze s nábojem a ložiskem, rameno kde nelze vyměnit samotný čep atd...

Stejně tak když chcípne třeba jednotka ABS, nebo i obyčejný alternátor může být účtenka za desítku jak nic...

Já začínal s uloženkovou Š105... Byla tenkrát velmi hezká a byla levnější než ty v bazarech, ale protože před tím pár let stála, tak jsem musel udělat komplet brzdy, spojku, ložiska v kolech, svisláky, spojovačku a záhy i těsnění pod palicí... Pak jsem pochopil proč byla levná... I to mne vyšlo tenkrát na 8000... V době kdy já začínal jezdit, to byl skoro celý plat... Takže je to jako kdybych dneska vysolil dvacítku za díly a ještě si to musel udělat svépomocí, jako tenkrát.... Potom to auto 11 let a 150kkm sloužilo dobře, pak bylo spolehlivé, když se dodržovala pravidelná půlroční, pečlivá údržba, spočívající v promazání nápravy, odvzdušnění chlazení, rozhýbání brzd..... To už dneska skoro nikdo nedělá... Protože na nápravách běžných aut vlastně není co mazat a brzdy jsou dneska jednodušší a spolehlivější, chladící systémy se dělají jako samoodvzdušnující...

Dneska si za jeden plat sice koupíš taky 15-20 let staré auto, ale proti škondůře je o tři galaxie a dvě sluneční soustavy lepší, i kdyby to byla jen obyčejná Felicie, co ještě nestihla shnít, protože většinou to bude něco o další galaxii lepší, než byla ta Felicie a že ta ve své době byla skutečně vděčné a spolehlivé vozidlo pro lidi, co nepotřebují dělat hogo fogo... Asi jako když si dneska koupíš Logana.......

Naposledy editováno 07.10.2022 18:09:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.10.2022 v 18:10 | Nahoru | #100344

assassin píše: …na jedničku (ja mam starej krap, me az na dvojku)



Tak to záleží, jestli je to nějaký půllitr, nebo hektolitr....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.10.2022 v 18:38 | Nahoru | #100345
pech.> ja mam slabej litr, soucasny litry maji skoro dvojnásobný vykon a jedou na jedničku vic nez tech 160

Jawablázni

7.10.2022 v 18:55 | Nahoru | #100346
Termín Jawajízdy není,poněvadž když jsem se cca před měsícem ptak,tak se ozval jen Mirek z KH a Milan a nic se nedohodlo.Mluvil jsem Bimbamem a říkal že zjistí jak je to se skautovnou.Mě je to jedno kdy a kde,prostě když budu moct tak dojedu skoro kamkoliv.
Na huse jsme myslím ještě byli s Oldou a ˇFalcem?Ten je jako Zdenál,tichá voda a najednou se zjeví.

(reakce na) Jawablázni

7.10.2022 v 19:53 | Nahoru | #100347

elevator píše: V záplavě textu asi zapadla podzimní Jawajízda... bude? A co obnovit Fichtljízdu na svatomartinskou husu .. v minulosti byl cílem Kácov, Kostelec n. Č.L. nebo Neveklov. Po odchodu Čmouda si myslím žádná husa nebyla

Svatomartinská by vycházela na sobotu 12.11. Ale někde jsem nedávno četl, že leckde ani husy nabízet nebudou, protože by je za ty peníze nikdo nekupoval. A Podzimní bývala poslední víkend v říjnu? Nebo třetí?

Jawablázni

7.10.2022 v 20:07 | Nahoru | #100348
Má pravdu předseda , naposled jsme byli před třema rokama v Neveklově . Při zpáteční cestě dom se mi vysypali vobě ložiska v převodovce a byl jsem dovezen na vozejku .

Jawablázni

7.10.2022 v 20:45 | Nahoru | #100349
Watapě jsem zkoušel volat, ale nebyla dostupná. Je furt někde rozlítaná asi víc než já a k tomu je asi i v zastupitelstvu obce. Tož jsem jí napsal zprávu s dotazem a čekám kdy se ozve zpátky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.10.2022 v 23:12 | Nahoru | #100350
pech.> Jo, cena servisu 20 000kc, když se mění jen těsnění pod hlavou na OHVecku a kotouče. Za 1 den to je hotové a cena na materiálu max 6000,-.
Dneska jsem si vyměnil termostat a funguje, konečně to i topí tak, jak má. Byl to ale boj, ale moje chyba.
Regulace turba funguje, podařilo se jí rozhýbat, ale reaguje pomalu. Zkusím vyměnit podtlakové hadičky.
Výstříkám dutiny, opravím povrchovou rez a dobrý. Rovnou pro jistotu vyměním i olej.
Jo a Láďa měl pravdu, je to dovoz Itálie.
No, ono to je jedno, je to prostě starý krám a vyžaduje servis. Ale pokud člověk není debil a má aspoň trochu času, tak si lze většinu věcí udělat sám. Jen přístup je občas jak k penězům, ale jízdně to je povedené auto.
PetrL3> kdysi měla auta měrku i na převodovku a vypouštěla se i přes diferenciál. Radši vypustím 90% starého oleje, než jen 60%.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 Včera v 21:06 rg250
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 5 Včera v 07:51 cmiral
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist