globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.8.2022 v 22:40 | Nahoru | #99331

pech. píše: No vida, ufo jak víno. Motor 1.8?



Jediná vada UFA pro mne na první pohled - zoufale úzké zadní dveře, to je snad jenom pro děcka..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.8.2022 v 02:04 | Nahoru | #99332

laďa-prášil píše: Jediná vada UFA pro mne na první pohled - zoufale úzké zadní dveře, to je snad jenom pro děcka..



A taky z toho dozadu není skoro vidět. Ten design se mi moc líbí, ale způsobuje to značnou nepraktičnost, nicméně svezení jinak dobrý.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.8.2022 v 07:20 | Nahoru | #99333
Zdravím.Tak jsem měl parádní sobotu.I když byly Československé motocykly v menšině (já zatím tedy taky na žaponci ),tak bylo na co se koukat.Jak na techniku,tak i na "staré" borce kteří jeli jedna báseň.Byl jsem ve vybrané společnosti.
První radost byla hned ráno, když motorka chytla i přes noční stání na vydatném dešti.


Naposledy editováno 07.08.2022 07:22:35

(reakce na) Jawablázni

7.8.2022 v 08:02 | Nahoru | #99334

pech. píše: Proti VW mám všechno... Začalo to s motory SR, po dvou kilech, hotový na klice, po předělání na nižší tření a vyšší euro normu to žralo olej systémově. Potom příšly HTP, trvalo deset let, než to začalo fungovat a jako obvykle to záhy potom, co to začalo fungovat, zrušili ve výrobě. Pak 1,4 16V. 100k verze bez komprese před dvěma kily, slabší o něco déle, občas se nějaký kus povedl a vydržel dlouho, jak se to zrovna sešlo, protože ti čuráci nejsou schopni dodržet ani sami sebou předepsané vůle pístů a kroužků ve válcích. Pak 1,6-16V Krumpl nahovno, žere olej, žere víc benzínu, než by se slušelo, jak to na ten udávaný výkon nejede... Potom přišly TSI, rozvody na kaši po pár desítkách tisíc, tři revize, než to začalo fungovat a stejně je to motor, který ve větším autě a větším zatížení jede na doraz a žere pak jak kráva... Ve fábii se s tím ještě dá žít, v Oktávii nebo Yettině je to už celkem mrzutost... 1,4 Tsi průserář až na půdu, teprve když pochopili že bude lepší se vysrat na kompresor a trochu to podladit, začalo to fungovat, ale že by to byl nějaký zázrak, to taky ne.... Hezky to jede, ale stejně spíš tak nějak jednooký král, mezi ostatními slepci benzínových VW. Potom 1,8Tsi - po kile na rmdky vyhoněné karbonové peklo, s repasí za kilo, kdy už to dostalo lepší písty a celé stírací kroužky, nikoli jen polovinu, ale stejně je to i v novějších ročnících spíš stroj plný otazníků a je lepší se na něj vysrat... Pak přicházely nové generace, kdy sice udělali TSi lepší hlavu a mrdli tam řemen namočený v oleji, přestože si na tom už předtím vylámal zuby Ford a Peugeotem a BMW, kteří tou dobou sdíleli motory... Takže motory co už na dálnici neýžerou jak prokoplé, ale stačí jednou dát jiný olej, což nějaký nadšený kutil běžně udělá a je z toho akorát kopice šrotu. Pak přišly tříválce litry a 1,5... Konečně se po třech generacích dobrali toho, aby ty motory fungovaly, ale zase to hyne na spojky a převodovky, které mají problém s charakteristikou motoru a nevhodné převodové rozsahy pro malý motor na prvních stupních, takže vibrace a jiné laskominy...

Od takovýchto packalů, kdy dobré auto je spíše dílem náhody a nebo hledání jehly v kupce sena těch konkrétních verzí, vyráběných v úzkých časových pásmech, než samozřejmostí, auto prostě nechceš....

Jsou případy, kdy svědomitá péče dovede i horší auto udržet v provozu velmi dlouho a ledabylá nepéče to dobré zase rychle zabít, ale u Vw, jsou to neustále se opakující, systémové a hrubé konstrukční vady, v tom nejdůležitějším, co v autě je a to jest motor....

Proto oni se tak vehementně angažují v elektromobilech, protože už asi pochopili, že spalováky prostě dobře dělat neumí.....



Tak to nám asi do Škodovek ve firmě dali jiné motory nebo co.... Od roku 2008 jich bylo několik a žádná, podotýkám žádná neměla problém. Jen běžný servis... Kdybych to nezažil, tak o tom nepíšu.... Jen to Sandero... Opravdu má kilo. Je k ní vyplněná serviska, původní výfuk apod. Na pohled pěkné auto. Ale opravuje se na ní nejvíc...

Naposledy editováno 07.08.2022 08:06:40

(reakce na) Jawablázni

7.8.2022 v 08:29 | Nahoru | #99335
pech.> V létě nemám s fábkou problém. Tvrdé sedáky jsem pořešil polstrovaným potahem. SDI moc výkonem nevládne ale spotřeba fajn a když to člověk točí dá se s tím jezdit. Prostorově nastává problém až v zimě kdy si jeden vevnitř nevysleče bundu. Na hrkání do práce a po městě je to v pohodě.
Včera jsme s tím byli v Miloticích na zámku a v kempu na Lučině (ubytko za hubičku) . Dcela jsem rád že nemusím momentálně živit nic většího. Jak se situace změní pořídím normální auto. Nemám ale problém vzít v případě potřeby citrona nebo Formana.

(reakce na) Jawablázni

7.8.2022 v 08:53 | Nahoru | #99336

pech. píše: Proti VW mám všechno... Začalo to s motory SR, po dvou kilech, hotový na klice, po předělání na nižší tření a vyšší euro normu to žralo olej systémově. Potom příšly HTP, trvalo deset let, než to začalo fungovat a jako obvykle to záhy potom, co to začalo fungovat, zrušili ve výrobě. Pak 1,4 16V. 100k verze bez komprese před dvěma kily, slabší o něco déle, občas se nějaký kus povedl a vydržel dlouho, jak se to zrovna sešlo, protože ti čuráci nejsou schopni dodržet ani sami sebou předepsané vůle pístů a kroužků ve válcích. Pak 1,6-16V Krumpl nahovno, žere olej, žere víc benzínu, než by se slušelo, jak to na ten udávaný výkon nejede... Potom přišly TSI, rozvody na kaši po pár desítkách tisíc, tři revize, než to začalo fungovat a stejně je to motor, který ve větším autě a větším zatížení jede na doraz a žere pak jak kráva... Ve fábii se s tím ještě dá žít, v Oktávii nebo Yettině je to už celkem mrzutost... 1,4 Tsi průserář až na půdu, teprve když pochopili že bude lepší se vysrat na kompresor a trochu to podladit, začalo to fungovat, ale že by to byl nějaký zázrak, to taky ne.... Hezky to jede, ale stejně spíš tak nějak jednooký král, mezi ostatními slepci benzínových VW. Potom 1,8Tsi - po kile na rmdky vyhoněné karbonové peklo, s repasí za kilo, kdy už to dostalo lepší písty a celé stírací kroužky, nikoli jen polovinu, ale stejně je to i v novějších ročnících spíš stroj plný otazníků a je lepší se na něj vysrat... Pak přicházely nové generace, kdy sice udělali TSi lepší hlavu a mrdli tam řemen namočený v oleji, přestože si na tom už předtím vylámal zuby Ford a Peugeotem a BMW, kteří tou dobou sdíleli motory... Takže motory co už na dálnici neýžerou jak prokoplé, ale stačí jednou dát jiný olej, což nějaký nadšený kutil běžně udělá a je z toho akorát kopice šrotu. Pak přišly tříválce litry a 1,5... Konečně se po třech generacích dobrali toho, aby ty motory fungovaly, ale zase to hyne na spojky a převodovky, které mají problém s charakteristikou motoru a nevhodné převodové rozsahy pro malý motor na prvních stupních, takže vibrace a jiné laskominy...

Od takovýchto packalů, kdy dobré auto je spíše dílem náhody a nebo hledání jehly v kupce sena těch konkrétních verzí, vyráběných v úzkých časových pásmech, než samozřejmostí, auto prostě nechceš....

Jsou případy, kdy svědomitá péče dovede i horší auto udržet v provozu velmi dlouho a ledabylá nepéče to dobré zase rychle zabít, ale u Vw, jsou to neustále se opakující, systémové a hrubé konstrukční vady, v tom nejdůležitějším, co v autě je a to jest motor....

Proto oni se tak vehementně angažují v elektromobilech, protože už asi pochopili, že spalováky prostě dobře dělat neumí.....



For Pech - prosím tě potřebovali bychom v MB poradit kam máme za ty léta nahromaděné vrácené porouchané Škodovky o kterých píšeš dávat ................ . Přeji ti aby ti Dacia sloužila a byl jsi spokojený, Já se mezitím budu trápit s Fabií III combi s 1/0/81kW s hroznou spotřebou 4,5l/100km a stresem že jsem zase přijel bez závady a vysmátý jak to auto jede ........... .

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.8.2022 v 10:19 | Nahoru | #99337
VW/škoda jsem měl celkem tři.
O1 AGR 66kw. Cipnuto na 85kw, nikdy žádný problém. Prodáno.

O2 bkd 103 kW, verze ještě bez DPF, nájezd přes 300, stále ho mám, ve 230.000 km prasklá hlava, oprava 30. Když se to rozpocita do toho nájezdu, pohoda. Super kára na ježdění po městě, táhne od spodu, neurazí ani na dálnici. Auto si nechávám z nostalgie. Jednou za čas se odstraní víc poruch najednou a jede se dál bez světýlek na palubce. Naposled senzor úhlu natočení volantu za litr.

Passat B6, bmr 125kw. Nájezd 300. Tam se furt něco musí měnit, ale jsou to drobnosti. Sem tam nějaké čidlo atp. Kdysi vymeneny vadné vstřikovače Siemens, a dpf preventivně. Turbo už netlačí jak má v nižších otáčkách, pořád hledám nějaké úniky tlaku, ale jede spolehlivě a na dálnici je to jedno, tam na 1500 otáček člověk nejezdí, nad 2300 už má plný výkon.

Naposledy editováno 07.08.2022 10:26:04

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.8.2022 v 10:38 | Nahoru | #99338
Ještě jak jsem byl na VUT, tak nám tam nějaký inženýr ze škodovky říkal, že určitou generaci TSI testovali na brzdach, okruzích a tak. Motor neustále pod zátěží a po 200k km byl téměř jako nový. Jen nepočítali s tím, že lidé s tím budou jezdit na půl plynu při 2000 otáčkách. Motor trpěl karbonováním a šlo to do kopru.
Renault 1.0TCE v cliu se dělá s přímým i nepřímým vstřikem, z důvodu karbonování. 0.9TCE až na hrozný projev je jeden z nejspolehlivějších motorů co lze do malého auta sehnat.
Měl jsem půjčenou octavku 2.0 TDI combi, druhou generaci a auto bylo docela v bídném stavu. I tak jsem s tím jezdil kolem 4 litrů a jednou dokonce za 3,7. Jen strašně nudné auto. Kdyby ten motor dali do malého hatchbacku, bylo by to super, i s tou octavkou to docela letělo.
K spojce na Babettu, já mohu doporučit taiwanské duells. Jestli je na babettu vyrábí. Mám je na 350 i na pionýru. Fakt je nelze jen tak ohnout a mají hodně masa. Kolega je používá na pionýru s výkonem kolem 8-10 koní a fungujou úplně normálně (jsou ferodove).

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.8.2022 v 10:49 | Nahoru | #99339
Jo a ještě jsem přezouval pneu na jawce, po posledním martyriu s přezouváním jsem si na to koupil silikonový olej. No a světě div se, ono to šlo úplně samo. Větší problém pneu sundat. Jawku jsem sebral i do offroadu a hliníkové ráfky drží a nejsou kople. Za 800,- kus super kauf.
Mojí sjetou metzelrku jsem daroval kamarádovi, který jezdil na mitasce z roku 2003 a nemůže si jí vynachválit. Už se nemusí bát na dešti přední brzdy.

Naposledy editováno 07.08.2022 10:50:08

(reakce na) Jawablázni

7.8.2022 v 12:20 | Nahoru | #99340

PetrL3 píše: VW/škoda jsem měl celkem tři.
O1 AGR 66kw. Cipnuto na 85kw, nikdy žádný problém. Prodáno.

O2 bkd 103 kW, verze ještě bez DPF, nájezd přes 300, stále ho mám, ve 230.000 km prasklá hlava, oprava 30. Když se to rozpocita do toho nájezdu, pohoda. Super kára na ježdění po městě, táhne od spodu, neurazí ani na dálnici. Auto si nechávám z nostalgie. Jednou za čas se odstraní víc poruch najednou a jede se dál bez světýlek na palubce. Naposled senzor úhlu natočení volantu za litr.

Passat B6, bmr 125kw. Nájezd 300. Tam se furt něco musí měnit, ale jsou to drobnosti. Sem tam nějaké čidlo atp. Kdysi vymeneny vadné vstřikovače Siemens, a dpf preventivně. Turbo už netlačí jak má v nižších otáčkách, pořád hledám nějaké úniky tlaku, ale jede spolehlivě a na dálnici je to jedno, tam na 1500 otáček člověk nejezdí, nad 2300 už má plný výkon.



To je vlastně pořád jeden motor, ve třech generacích....

(reakce na) Jawablázni

7.8.2022 v 12:23 | Nahoru | #99341

SkotyCZ píše: Ještě jak jsem byl na VUT, tak nám tam nějaký inženýr ze škodovky říkal, že určitou generaci TSI testovali na brzdach, okruzích a tak. Motor neustále pod zátěží a po 200k km byl téměř jako nový. Jen nepočítali s tím, že lidé s tím budou jezdit na půl plynu při 2000 otáčkách. Motor trpěl karbonováním a šlo to do kopru.
Renault 1.0TCE v cliu se dělá s přímým i nepřímým vstřikem, z důvodu karbonování. 0.9TCE až na hrozný projev je jeden z nejspolehlivějších motorů co lze do malého auta sehnat.
Měl jsem půjčenou octavku 2.0 TDI combi, druhou generaci a auto bylo docela v bídném stavu. I tak jsem s tím jezdil kolem 4 litrů a jednou dokonce za 3,7. Jen strašně nudné auto. Kdyby ten motor dali do malého hatchbacku, bylo by to super, i s tou octavkou to docela letělo.
K spojce na Babettu, já mohu doporučit taiwanské duells. Jestli je na babettu vyrábí. Mám je na 350 i na pionýru. Fakt je nelze jen tak ohnout a mají hodně masa. Kolega je používá na pionýru s výkonem kolem 8-10 koní a fungujou úplně normálně (jsou ferodove).



To je přesně ono, rozvody, karbon, peklo, krumplsráč.... V dobe kdy s tím začali, si nikdo normální pidimotor na dálnici nekoupil, kupovali si to pro režim mamataxi, kdo chtěl jezdit denně dálnici, koupil si něco silnějšího.....Jenže ona ta dálnice, byla u TSi vlastně jediný režim, kdy to krom užranosti malých objemů ve větších kastlích, z důvodu ojebané konstrukce hlavy (v tom nejsou sami), nemělo až tak problém....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.8.2022 v 12:24 | Nahoru | #99342

SkotyCZ píše: Jo a ještě jsem přezouval pneu na jawce, po posledním martyriu s přezouváním jsem si na to koupil silikonový olej. No a světě div se, ono to šlo úplně samo. Větší problém pneu sundat. Jawku jsem sebral i do offroadu a hliníkové ráfky drží a nejsou kople. Za 800,- kus super kauf.
Mojí sjetou metzelrku jsem daroval kamarádovi, který jezdil na mitasce z roku 2003 a nemůže si jí vynachválit. Už se nemusí bát na dešti přední brzdy.



S tím silikonem na gumu bacha, spíš si pomoz mejdlem....

Na druhou stranu, nová guma, když je čerstvá, bejvá mastná jak prase, už sama o sobě...

(reakce na) Jawablázni

7.8.2022 v 13:21 | Nahoru | #99343

pech. píše: S tím silikonem na gumu bacha, spíš si pomoz mejdlem....

Na druhou stranu, nová guma, když je čerstvá, bejvá mastná jak prase, už sama o sobě...


Mýdlem jsem to dělal naposledy a byl to boj. Tento olej snad za 50 kaček z lidlu by neměl poškozovat plasty a gumu, dokonce to tam má napsáno jako "oživovač plastů a pneumatik".
Nová pneu byla o dost tužší, jak jsme dávali tu starou pneu na ráfek tak to šlo úplně snadno. Nejtěžší práce byla trefit ventilek duše do výřezu ráfku.

Jawablázni

7.8.2022 v 14:58 | Nahoru | #99344
Silikon je dost na prd, protoze to po nem klouze porad, kdyby to bylo na motorku co ma trochu kroutak a trochu brzdi tak se ti to protoci a budes trhat ventilky

Dela se mazání na pneu pro pneuservisy i ve spreji ..:

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.8.2022 v 15:04 | Nahoru | #99345
Pech: me bavi, jak 1.0 s turbem je pro tebe pidimotor a jako o pořádným motoru pises o atmosfericke 1.4

Ja beru jako malej motor i svoji 2.4 a pokud se pise o “poradnem motoru” asi si představím neco jineho nez 1.3 - 1.6

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.8.2022 v 15:23 | Nahoru | #99346
Testování ve vysoké zátěži je hlavně dobré v průběhu výroby, zkrátí se celkový čas testování a dřív se zachytí nový problém v kvalitě. Nečekali, že lidi budou jezdit podle podtáčecího asistentu který už je dlouho standartem? Historka pěkná. V Hyu mi zase říkali že to dělají z černého plechu protože na pozinku nedrží barva

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.8.2022 v 16:23 | Nahoru | #99347

Dan250 píše: Za týden Sraz přátel starých strojů ve Vodici, kousek od Pacova. Kdyby to někoho zajímalo . Milane, přijedeš?


Přijedu. Tedy - rád bych, snad to vyjde. Popularem, už jsem přihlášen.
Přijel jsem už ted', před necelou hodinou, z Litomyšle. Ze srazu na památku Čeňka Junka a Elišky Junkové. Auto / moto pouze předválečné výroby. Sjelo se nás 65 aut, asi 15 motorek. Perfektní akce, od pátku najeto skoro 500 km. Popular šlape jak hodinky. Jednu chvíli jsem jel i osmdesátkou, ale auto se klepe, motor řve - ideální je jízda do 50 km / h. Ukázali se tam nějací "veteránisté" se škodovkami 100 / 120, byli vykázáni pryč. Divili se proč, ale tam se striktně dodržují 30. léta a starší. Já to pořád říkám, že ze 120 nikdy veterán nebude.
Chybičku to mělo - pořadatelé připravili bohaté občerstvení, kdo si co vzal, to měl. Množství takřka neomezené. K pití pivo, pito a víno, vše opravdu co hrdlo ráčí. Vše v ceně startovného. Jenže já AA ( absolutní abstinent ) jsem tam neměl co pít. Musel jsem si u Vietnamce koupit minerálku. Dost se divili, že kromě mě neznají chlapa, který nepije alkohol, ani nealkopivo...nakonec aledobré...
A zase ty silnice , resp. řidiči. Protože auto z rychlosti 50 km / h. potřebuje asi 20 m k zastavení, nechávám si , když vidím kruháč nebo semafory mezeru od auta přede mnou. Ted' se mi stalo, že u Poličky, před kruháčem ( je z kopce ) jsem si nechal mezeru asi 30 m. Jistota je jistota. Jenže mně předjel a do té mezery mi myškou vjel oktávista a šlápl na brzdu. Já taky,ale Popular jel pořád. Strhl jsem to přes obrubník vpravo do meze, která tam naštěstí byla. Oktávista to viděl, vylezl z auta a křičel něco o hovadech, která neumějí brzdit. Asi myslel mně...ten blbec si asi vůbec neumí představit, jak předválečné auto brzdí...třicetiletý floutek...jak já tyhle frajery co nikdy nejeli ve starém autě nemám rád...bohužel kolega, který přijel z Kladna nám vyprávěl, jaké zážitky má z páteční Prahy, když do Litomyšle jel se svým autem z roku 1937. To se ani nedá psát...
Ale to nám nesmí vzít radost ze života.
Pár fotek

(reakce na) Jawablázni

7.8.2022 v 16:49 | Nahoru | #99348
Milan1963> Parádní stroje.

Jawablázni

7.8.2022 v 19:10 | Nahoru | #99349
Skoty, ventilku se do ráfku dá pomoct malým šroubovákem nebo kusem drátu...se tam navede tak, že ho prostrčíš ďůrů v ráfku a strčíš ho do ventilku...
Opět by stálo asi za to, aby se nekde jednoduše daly najít montážní a jiné fígle, keré vznikaly po generace motocyklistů civilních i závodních...aby se nynější střelci nemuseli furt ptat na to samé...

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.8.2022 v 19:10 | Nahoru | #99350
Milan, pěkný fotky a info ze srazu. Ale k tomu nebrzdění Populára.
Přesně z tohoto důvodu tyhle nefungující auta do dnešního provozu nepatří.
Představ si, že ti tam vběhne obligátní dítě nebo maminka s kočárkem.
To je zabiješ ?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.8.2022 v 19:27 | Nahoru | #99351
Nezabije, neboj. Má dost rozumu na to, aby věděl, s čím jede.
Ale když ti nejaký kkt hodí kotvu...?
V jedném nejmenovaném městě by mu do teho jeho verglu tramvaják s radostí vetknul spřáhlo...
Myslím temu střelcovi, né Milanovi.

(reakce na) Jawablázni

7.8.2022 v 19:28 | Nahoru | #99352
P911> Jistě, může se stát všechno. Ale kvůli tomu, že "se může stát" bychom nesměli např. jezdit na motorkách a dělat jiné činnosti. Tady konkrétně - na sraz se člověk nějak dostat musí. Někdo stroje vozí na podvalu. I to je prý často problém - auto váží minimálně 800 kilo, podval 400 a jet víc než šedesát - sedmdesát nelze. Brzdění je prý taky často problém. Toto by bylo nekonečné téma.
K motorkám : po příjezdu z Litomyšle jsem hned musel sednout na motorku a jet za jistou povinností. Potkal jsem asi 15 Cagiv - Canyony asi převažovaly. Nemáte někdo povědomío tom, že by se konal Cagiva sraz ? Někde v oblasti Tábor - Pelhřimov ?

Jawablázni

7.8.2022 v 19:38 | Nahoru | #99353
Auto ( nebo všeobecně vozidlo ), kterému nefungují brzdy dle mého názoru do provozu prostě nepatří. Toť můj názor.

Jawablázni

7.8.2022 v 20:10 | Nahoru | #99354
Ty brzdy ale fungují, tak jak fungovat mají. A podle toho s tím i Milan jezdí. Že mu tam nějaké vymaštěnec vlítne a zadupne u moderního auta před Populárem brzdy je debilita.

Jawablázni

7.8.2022 v 20:27 | Nahoru | #99355
Tak je nezabije Milan ale naložená Tatra 815. Akorát teda musím podotknout že 20 metrů není tolik kolik si Milan myslí že to je, protože to by i bez reakční doby bylo nejlépe brzdící auto po mnoho desetiletí. Moderní auta jsou někde kolem 15 metrů + průměrná reakční doba dalších 15 metrů.

(reakce na) Jawablázni

7.8.2022 v 20:56 | Nahoru | #99356

assassin píše: Pech: me bavi, jak 1.0 s turbem je pro tebe pidimotor a jako o pořádným motoru pises o atmosfericke 1.4

Ja beru jako malej motor i svoji 2.4 a pokud se pise o “poradnem motoru” asi si představím neco jineho nez 1.3 - 1.6



Pidimotor 1,0 v autě střední třídy je hodně pidi.. Tam je ideál dvojnásobek, u nižší střední něco mezi nimi. Já nemám auto střední třídy, přesto je 1,4 v této velikosti už jen snem. Ono nejde o to, že by ten litr nejel, ale o to, že má značná omezení co do rozsahu použití, aby se z toho nezačal kurvit... Mamataxi s přímovstřikem je pokukázak na problém a základní motory si lidi pořizují nejčastěji právě na pomrdy kolem komína. Kdo jezdí často dálky, chce víc, jako ty a se základem se nechce otravovat...

(reakce na) Jawablázni

7.8.2022 v 21:00 | Nahoru | #99357

Kalasnikov píše: Testování ve vysoké zátěži je hlavně dobré v průběhu výroby, zkrátí se celkový čas testování a dřív se zachytí nový problém v kvalitě. Nečekali, že lidi budou jezdit podle podtáčecího asistentu který už je dlouho standartem? Historka pěkná. V Hyu mi zase říkali že to dělají z černého plechu protože na pozinku nedrží barva



VW jsou prostě největší dementi... Testují motor v režimu cihla a pak nutí lidi jezdit v režimu trvale nestoudně podtočeném, který ten motor rychle zabije a proč, toho se snadno dobere každý absolvet středoškolské fyziky....

Auta se dělají s práškozinkovejch plechů, který pomůže na běžné oklepaniny, odřeniny, ale systémové chřadnutí ve styku plechů, svarech a hranách nikoliv...

Nicméně už desítky let existují funkční a spolehlivé metody, jak lakovat pozink plech... Blbě se lakuje žárovej zinek, ale ten se jednak v automobilkách vůbec nepoužívá a co je do toho namočené, nemá smysl patlat čímkoli dalším, pokud jde jen o korozi, nikoli o odstín...

(reakce na) Jawablázni

7.8.2022 v 21:07 | Nahoru | #99358

P911 píše: Milan, pěkný fotky a info ze srazu. Ale k tomu nebrzdění Populára.
Přesně z tohoto důvodu tyhle nefungující auta do dnešního provozu nepatří.
Představ si, že ti tam vběhne obligátní dítě nebo maminka s kočárkem.
To je zabiješ ?



Jako souhlasím s tím, že běžné ježdení v hustém provozu s auty co tomu provozu nestačí je prostě problém a je lepší se tomu vyhnout.

Nicméně oktávista byl ultimátní kokot, že se mu tam musel za každou cenu vesrat.

Dnešní a třeba i 20 let stará auta, jsou schopna zastavit ze stokilometrové rychlosti na zhruba 40 metrech. Staré wergly to prostě nedokážou... Proto to domů nechci, i když je mám jinak docela rád. Prostě se s tím nesvezu tak, jak bych chtěl a tak abych nepřekážel....

Řidič starého werglu by se měl pokud možno vyhýbat těmto situacím, protože je to poněkud sobecké, ale když už řidič aktuálního werglu vidí nějaký
ten prasatrý wergl v provozu, měl by z toho vzít signál, že když to není normální wergl, že patrně nemůže očekávat normální jízdní agilitu...

Naposledy editováno 07.08.2022 21:09:11

(reakce na) Jawablázni

7.8.2022 v 21:11 | Nahoru | #99359

Zdenalbenal píše: Nezabije, neboj. Má dost rozumu na to, aby věděl, s čím jede.
Ale když ti nejaký kkt hodí kotvu...?
V jedném nejmenovaném městě by mu do teho jeho verglu tramvaják s radostí vetknul spřáhlo...
Myslím temu střelcovi, né Milanovi.



Tramvajáci se s tím prostě neserou a na druhou stranu, když se podiváš na Rezistora, nebo toho druhého, co točí videa, tak jim tam nejen autisti, ale i chodci, dělají takové prasárny, že se divím, že je nehod tramvají tak málo.... Zjevně mají oči na šťopkách celou směnu a jsou to prostě profíci...

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.8.2022 v 20:30 | Nahoru | #99360
Zdravím ze Slovenska
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 Včera v 21:06 rg250
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 5 Včera v 07:51 cmiral
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist