AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já ho koupil za 800,- i s rámem a vidlicí na panelku před 2 lety Jenže se mi nechtělo renovovat, tak sem z něj postavil soutěžáka na přebor lesa
Akamu píše: assasin-> možností je předělat motor 175 na 250. Jestli se správně pamatuju, tak kulatý motory čz by měli mít stejnej spodek. Určitě se tady najdou znalci co mě dyštak opraví. Díly na předělání se najdou asi snáz než kompletní motor, Válec, píst, klika
Spodek není stejný.... Odlitky i kanály se liší...
Naposledy editováno 28.11.2020 08:35:25
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Kuba: peknej stroj 3tis bych za nej dal .. stacil by mi motor, jinak je motorka kompletni, rozchrupnul jsem prevodovku...
Převodovka by měla být normální... Na to díly posháníš...
Ëgyťan 485 má jinou, ale ta je zase záměnná s prašivkou 477...
pech. píše: Převodovka by měla být normální... Na to díly posháníš...
Ëgyťan 485 má jinou, ale ta je zase záměnná s prašivkou 477...
Jo to je mi jasny, ale nechtelo se to skladat ani me ani otci tak koupil dalsi 470 v te dobe to bylo par tisicovek...
Pokud bych se tim mel zabyvat tak kvuli te 250 kterou jsem chtel jako mladej ... nostalgie
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
To co se dá koupit dneska je něco jiného. Tření to má dobré, funguje to hned, nepotřebuje to zaběhnout jako korek, ale je to takové měkčí a životnost není nijak dlouhá...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://www.autoforu...um=sekce-z-internetu
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dnes jsem byl u kamaráda veteránisty. Je "moje krevní skupina". Běžně jezdí Trabantem. Stěžuje si, jak ho nikdo nerespektuje a každý tlačí před sebou...to znám. Jinak má předválečnou techniku a Maneta skútra, v parádním stavu.
Dávám sem fotku, zcela mimo téma, ale myslím - podařená- máme tady bílo, modrá obloha...takových chvil moc není.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Me konkretne je to fuk, tyhle stroje beru jako objíždění statické překážky, ale zkus se na to podivat i z druhe strany...
Milan1963 píše:
Dnes jsem byl u kamaráda veteránisty. Je "moje krevní skupina". Běžně jezdí Trabantem. Stěžuje si, jak ho nikdo nerespektuje a každý tlačí před sebou...to znám
Tak mu řekni, ať do nádrže přicákne trochu nafty a nikdo se na něj lepit nebude.
assassin píše: Milan1963> Ono je vic úhlu pohledu - jakym zpusobem respektuje on ty ostatni? Pohybuje se “smradlavým” autem tak, ze ostatni zdrzuje - a proc? Pro svoji zabavu. Je to vlastne to same jako kdyz si nekdo pro svoji zabavu dela ze silnice zavodni dráhu - jen naopak.
Me konkretne je to fuk, tyhle stroje beru jako objíždění statické překážky, ale zkus se na to podivat i z druhe strany...
Milane - krásná fotka.
Assasin:
Toto jsem mu tady napsal 1000007x, že nikoli ti ostatní co jezdí účelově, svižně a plynule za svými cíli (škola, práce, nákup) nejsou šílení,
ale právě Milan, je svým bezdůvodným mrdáním se rychlostí kulhavé želvy v běžném provozu a ve verglu, který patří do muzea a na veteránské
akce, je absolutní vrchol bezohlednosti k lidem, kteří nejedou z nudy jako on, ale z regulérních důvodů a neodkladných záležitostí.
Jenže Milan je prostě mešuge, nedá pokoj a dělá to schválně....
Škodit někomu nevědomky se dá považovat za nedbalost, nebo zoufalství (nemá na normální auto, přesto potřebuje jezdit), ale to co předvádí Milan
je činnost vědomá, záměrná a bezdůvodná, jen aby si mohl stěžovat, že svět je jiný, než před několika desítkami let....
Ano, svět je jiný, svět se vyvíjí... Nelze zakrnět na místě.... Ale jezdit werglem, na který je sice hezké podívání a je to počátek skutečně lidové mobility,
po hlavních cestách, v dopravní špičce, rychlostí jež bude zdržovat i moderní zemědělské stroje a divit se že to těm lidem vadí, protože něco nestihnou,
je prostě vrchol zatemnění mysli....
Ten jeho kamarád bude asi postižen stejným psychickým problémem....
Milan se hrozně diví, proč si nadšenci do starých aut kupují žigulíky a celkově auta ze 70-80 let... No právě proto, že mají něco pro prdel, něco co se hned
nevidí, ale taky se slušně svezou a když odbourám ty nejhorší stroje z té doby, nebudou zdržovat provoz, protože i ta dotdvacítka, když se vezme trochu u držky, je schopna se pohybovat trvale rychlostí kolem 100km/h a poměrně slušně brzdí, takže je schopna splynout s běžným provozem celkem uspokojivě...
Jenže to v tom nesmí sedět Milan, který má auto v bordelu a mechanika lempla, který není schopen vyřešit, že mu to pajtluje jak stroj na tvárnice...
V časech ne až tak dávno minulých s tím jezdil kde kdo... Já taky... A když bylo to auto v pořádku, tak v něm byl trochu kravál a trochu zima, ale když se
zapráskalo bičem, tak se to bylo schopno pohybovat slušnou rychlostí....
A navíc když stojí v baráku normální auto Astra.... A jen hnije, protože Milan ho záměrně hnít nechává, aby si na něj mohl stěžovat... Tak je dost času
na řešení problémů, jež ten hnědý wergl má, aby jezdil normálně, nikoli úplně nahovno, jak jezdí teď protože je to sice naleštěné, ale technicky k zblití...
Každý rok rezatá podlaha? O tom už jsme také mluvili... Ten "mechanik" je gramlavý lempl, neumí to udělat pořádně, jinak by od toho byl 10 let od opravy pokoj...
Milan je proto z mnoha důvodů, postojů a způsobů své činnosti, neobyčejně zarputilý a úmyslně bezohledný sobec nejhrubšího zrna, který pro svoji zábavu a mešuge v hlavě, bezdůvodně sere všechny kolem sebe....
Naposledy editováno 28.11.2020 23:47:09
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
"Lorde, proč jste si zde, na pustém ostrově postavil 3 domy?"
"Tenhle, to je dům ve kterém bydlím. Tadyto je klub, do kterého chodím. A támhleto, to je klub, do kterého nechodím."
Jdu fandit střelkyním na běžkách v TV.
Naposledy editováno 29.11.2020 10:10:55
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 29.11.2020 10:25:25
Ono je vic takových co svoji zabavou vytváří v provozu nebezpecne situace - treba cyklisti
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 5 | 23.4.2024 v 07:51 cmiral |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |