Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Jawablázni
AKCE JAWABLÁZNŮ

PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní JAWAJÍZDA byla plánována, už dlouho, ale Covid je sviňa, tak chaso, nepřestávat se těšit a budovat imunitu, ať si na nás vyláme ta potvora zuby. Ono to musí vyjít. Místo zatim platí.
https://mapy.cz/s/bobegezelu
GPS: 50.0506661N, 15.0089208E
Poslední úsek je trochu terénní vložkou:
https://mapy.cz/s/dahelulato
Co bude náplní jízdy je otázkou domluvy, Bimbam zmínil cituji: ..po letech kuknout k tomu kouřimskýmu Tuzálu - kdoví jestli ještě stojí. Taky jsme nebyli už leta na Vysoké - ale to je zase opačným směrem, na Horu v kutně. "
tak uvidíme, co vyjde.

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní Jawa jízda je za námi, povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.

https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

08.11.2019 - Přijímám návrhy na novou anketu.

OSTATNÍ ZAJÍMAVÉ AKCE

Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Domácí pecen výjezd Zbečno - neuskutečněno,bude náhradní termín organizuje Vlasťák
1.víkend v červnu Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou asi zde s mezipřistáním na Skautovně.Po cestě dát někde oběd,třeba zde ,prověřené.Trasa tam a trasa zpět
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

TRASY
101 Pražský aglomerační okruh 151 km
Okolo Čechtic 100 km

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.


Naposledy editováno 23.10.2020 11:14:17

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Návrhy na trasu podzimní Jawajízdy 2019
Motomuzeum Radovesnice. Traktormuzeum.
0%
0
Trasa volna, plánovat až týden před akcí podle nálady.
100%
7

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

25.10.2020 v 05:56 | Nahoru | #84301
No právě jsem se díval synovci po alu kolech na Rapida -je tam tuším rozteč 4x130 ale v každém inzerátu je že jsou na staré škodovky. Kamarád veteránista má dvě sady. Měl tři ale jednu už za 25 tisíc pustil. Na bazošu jsem našel asi 8 inzerátů. Meteory od 15 do 25 tisíc.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

25.10.2020 v 08:00 | Nahoru | #84302
Zdravím.Probírá se tady skoro vše,tak snad nebude vadit takový můj malý inzerát.Rád bych pořídil starého soutěžáka(nebo endurko,které by tak po lehkých úpravách mohlo sloužit) na hobby ježdění.Cca sedmdesátá osmdesátá léta,žádného zabijáka,stačí 20 kobylek.Když bude vzadu na dvou pružinách,tak tím lépe.Dvou nebo čtyřtakt si nebudu vybírat,to už bych byl moc náročný. Ale musí mít papíry,nebo aby šlo dát na veteránské spz.No a cena cca 50 000kč těžce vydřených .Náhoda je blbec a třeba si štěstí trochu sedne i na mne.Inzeráty celkem sleduji.Tak kdyby jste náhodou někdo věděl,tak budu moc rád.Za zprostředkování nabízím odměnu.Díky

A na upoutávku jedno porno.


Naposledy editováno 25.10.2020 08:03:41

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

25.10.2020 v 08:34 | Nahoru | #84303
Wenca24-> krom vidliček, co vymezení převodovky? A vůle kulisy je taky špatně, ideálně nulová, buď zaklepnout nejtek (asi oprava na chvíli), nebo rozebrat a nahradit, nebo koupit novou.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

25.10.2020 v 09:01 | Nahoru | #84304
Beďa17- koukám,že jedem na stejné vlně a tohle je teprv porno

Naposledy editováno 25.10.2020 09:07:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.10.2020 v 09:53 | Nahoru | #84305
Vlasťák1973> Krásně se na to kouká,když to někdo umí. Ale snažím se trochu trénovat.

(reakce na) Jawablázni

25.10.2020 v 10:22 | Nahoru | #84306
Béďa17> Jen na moderni motorce na tohle neni potreba nic moc umet, to bych zajel na svym sxf i ja

Koukni do kohlsteinova vlakna slava dvoutaktum, dava tam odkazy na zajimave 2t stroje co se objevi v inzerci. Urcite tam neco vyberes.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.10.2020 v 10:24 | Nahoru | #84307

Jirka4137 píše: No právě jsem se díval synovci po alu kolech na Rapida -je tam tuším rozteč 4x130 ale v každém inzerátu je že jsou na staré škodovky. Kamarád veteránista má dvě sady. Měl tři ale jednu už za 25 tisíc pustil. Na bazošu jsem našel asi 8 inzerátů. Meteory od 15 do 25 tisíc.



To je solidni ulet... ja bych do naboju udelal diry na jinou roztec...

Naposledy editováno 25.10.2020 10:25:02

(reakce na) Jawablázni

25.10.2020 v 10:35 | Nahoru | #84308

Jirka4137 píše: No právě jsem se díval synovci po alu kolech na Rapida -je tam tuším rozteč 4x130 ale v každém inzerátu je že jsou na staré škodovky. Kamarád veteránista má dvě sady. Měl tři ale jednu už za 25 tisíc pustil. Na bazošu jsem našel asi 8 inzerátů. Meteory od 15 do 25 tisíc.



Nejhezčí jsou Jupitery, pak Minilite, pak Apolla. Meteory celkem sluší Mku, ale na užovce vypadají blbě.. Těch kol jsou mraky..

Já prodával svoji borovici za 1000kč jako celé auto na zimákách na plechu a k tomu za 7000 Apolla, která už někdo přede mnou přestříkal, takže
byla v jednolité barvě, nikoli černo stříbrná jako originální provedení a to už je to skoro deset let, co jsem se jí zbavoval.. O post nejhnusnějších litých
kol na borovici bojují otvíráky A Benzoni. To už líp vypadá normální plecháč s chromovaným límcem, co se takhle prodávaly v Holadnsku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.10.2020 v 10:35 | Nahoru | #84309
Jirka4137> Ta cena taková je. Na svoje auto bych je ale dát nemohl, nebot' to jsou 13 " a v roce 1980 , což je rok výr. mého auta, byly ještě posledním rokem 14 " . V TP mám napsáno kola s pneu 155 - 14. Přesně to nevím, ale mám pocit, že v 80 roce ještě ani Meteory nebyly. Ty jsou snad jen třináctky. Víc se k tomu nevyjadřuju, abych tady náhodou někoho nedráždil onen diskutér si mohl dál na můj úkor posilovat svoje EGO !!
Jirko a Semo, taky jsem neodolal a dnes hned po ránu vyrazil na kole. Ve čtvrtek Francie, včera Itálie, dnes Německo. Máme tady skoro celou Evropu.

Drážd'anský hajný jezdí v tomto. Do lesa ideální.

(reakce na) Jawablázni

25.10.2020 v 10:39 | Nahoru | #84310
[quote=Béďa17]Zdravím.Probírá se tady skoro vše,tak snad nebude vadit takový můj malý inzerát.Rád bych pořídil starého soutěžáka(nebo endurko,které by tak po lehkých úpravách mohlo sloužit) na hobby ježdění.Cca sedmdesátá osmdesátá léta,žádného zabijáka,stačí 20 kobylek.Když bude vzadu na dvou pružinách,tak tím lépe.Dvou nebo čtyřtakt si nebudu vybírat,to už bych byl moc náročný. Ale musí mít papíry,nebo aby šlo dát na veteránské spz.No a cena cca 50 000kč těžce vydřených .Náhoda je blbec a třeba si štěstí trochu sedne i na mne.Inzeráty celkem sleduji.Tak kdyby jste náhodou někdo věděl,tak budu moc rád.Za zprostředkování nabízím odměnu.Díky

A na upoutávku jedno porno.


Kup si starý XTčko... Bude sice z těchto let už řádně vyjeté, ale podvozkově to funguje, dodnes se dají sehnat díly na repasi a není to až tak drahé.
Dělalo se i v kubatuře 350, pokud chceš spíš lehčí stroj...

(reakce na) Jawablázni

25.10.2020 v 10:44 | Nahoru | #84311

Milan1963 píše: Jirka4137> Ta cena taková je. Na svoje auto bych je ale dát nemohl, nebot' to jsou 13 " a v roce 1980 , což je rok výr. mého auta, byly ještě posledním rokem 14 " . V TP mám napsáno kola s pneu 155 - 14. Přesně to nevím, ale mám pocit, že v 80 roce ještě ani Meteory nebyly. Ty jsou snad jen třináctky. Víc se k tomu nevyjadřuju, abych tady náhodou někoho nedráždil onen diskutér si mohl dál na můj úkor posilovat svoje EGO !!
Jirko a Semo, taky jsem neodolal a dnes hned po ránu vyrazil na kole. Ve čtvrtek Francie, včera Itálie, dnes Německo. Máme tady skoro celou Evropu.

Drážd'anský hajný jezdí v tomto. Do lesa ideální.



Opět bludy. Bludy bludy bludy.

Na svoje auto si 13" dát můžeš. Já je měl na užovce z roku 1978 a zcela legálně.

Na DI jsem si nechal dopsat všechny výrobcem povolené rozměry pneumatik a kol.

Takže tam mohlo krom původních 155-14 být i 165/13 a 165/7013 na discích 4,5j-13 což jsou normální plechy a otvíráky, ale i 185/70-13,175/70-13 na discích 5j-13, což jsou všechny liťáky krom otvvíráků a anglické plecháče. Provozně ideální byl rozměr 175/70-13.

Když se v tom nevyznáš, netřep tady co jde a nejde, když to vůbec není pravda, ale jen tvoje hypotézy, výmysly a subjektivní dojmy...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.10.2020 v 10:55 | Nahoru | #84312
assassin> Tak jistě dá se třeba použít podložka pro jinou rozteč. Kola co jsem přivezl jsou to samo co mám na Formanovi. Mají stejnou rozteč 4x100 ale mají menší středovou díru. Na centru mě kamoš udělal středové vymezovací kroužky a kola normálně fungují. Jenom kroužky nemají certifikát a technik je na STK dal do vážných závad. Otázka je jak se na přechodové mezikusy bude teda dívat technik z STK !?
Jinak na užovku se dávaly 14 z výroby a myslím že Milanovi jde o původnost.

Naposledy editováno 26.10.2020 20:38:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.10.2020 v 11:21 | Nahoru | #84313
Jirka4137> Jestli moje chytrá kniha nelže, tak od roku 1980 se přešlo na 13" kola. Ale nevím, jaký ročník má Milan.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.10.2020 v 11:32 | Nahoru | #84314
Sema> Už je to tak dávno že jsem na to pomalu zapomněl. Bylo to asi dané tím že se ve světě zlepšily cesty.
Třeba u péráka dost lidí brečelo nad menším výkonem ale ve své době vzniku po válce to byl víc tah na životnost. Cesty musely být strašné jezdit rychle se asi moc nedalo.

(reakce na) Jawablázni

25.10.2020 v 11:38 | Nahoru | #84315
Jirka4137>

(reakce na) Jawablázni

25.10.2020 v 11:38 | Nahoru | #84316

Jirka4137 píše: assassin> Tak jistě dá se třeba použít podložka pro jinou rozteč. Kola co jsem přivezl jsou to samo co mám na Formanovi. Mají stejnou rozteč 4x100 ale mají větší středovou díru. Na centru mě kamoš udělal středové vymezovací kroužky a kola normálně fungují. Jenom kroužky nemají certifikát a technik je na STK dal do vážných závad. Otázka je jak se na přechodové mezikusy bude teda dívat technik z STK !?
Jinak na užovku se dávaly 14 z výroby a myslím že Milanovi jde o původnost.



Cest je spousta, treba predelat cele naboje na jine roztece a pak neni treba davat podlozky. Stejne tak jsou i cesty jak takove upravy legalizovat.. idealni je teda misto 120 poridit nejake normalni auto

Pokud u neceho trvám na puvodnosti, tak jo... ale to by se jako puvodni mohlo nechavat i treba zapalovani motorek a nedavat tam vape... vyjelo to z fabriky jako krap musi to jako krap i dozit

Jawablázni

25.10.2020 v 11:42 | Nahoru | #84317
Edit: auto je prodané.

Naposledy editováno 27.10.2020 18:16:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.10.2020 v 12:08 | Nahoru | #84318
Jirka4137>ano užovky měly 14 i 13". Kdysi na DI se jednoduše 13" zapisovaly jak do TP tak i do OTP. Jestli ještě dnes výrobcem schválenou záměnnost někdo na registru zapisuje netuším, ale trotlové na STK nebudou tolerovat nic než co je na papíře.

(reakce na) Jawablázni

25.10.2020 v 12:40 | Nahoru | #84319
cmiral> Ideální papír na STK je ten co vydávají tiskárny státní banky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.10.2020 v 12:50 | Nahoru | #84320

Akamu píše: Wenca24-> krom vidliček, co vymezení převodovky? A vůle kulisy je taky špatně, ideálně nulová, buď zaklepnout nejtek (asi oprava na chvíli), nebo rozebrat a nahradit, nebo koupit novou.



Diky za reakci tu kulisu asi koupím..
Objednal jsem si uchylkomer a zaměřím, jestli nejsou hridele ohnuty, stejně tak ta tyčinka.. Zkusím i změřit kolik má vůli v ulozeni... Kolečka mi opticky nepřijdou úplně špatný..az na to jedno na té předloze...
Vule by měla být v pohodě..daval jsem cca 0,4...

Naposledy editováno 25.10.2020 12:52:38

(reakce na) Jawablázni

25.10.2020 v 19:16 | Nahoru | #84321

Wenca24 píše: Diky za reakci tu kulisu asi koupím..
Objednal jsem si uchylkomer a zaměřím, jestli nejsou hridele ohnuty, stejně tak ta tyčinka.. .



tak hřídel je snad dost robustní, na tyčku stačí tabulka skla nebo něco rovnýho. Tyčka je poddimenzovaná, ohne se celkem snadno, když tam někdo něco páčí :)

(reakce na) Jawablázni

26.10.2020 v 16:04 | Nahoru | #84322
Milan1963> ahoj, liťáky se davaly na vývozní verze, např votvíráky, slunečnice atd.
Dneska jen sada vyjde kolem 20-30 tisíc.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

26.10.2020 v 18:29 | Nahoru | #84323
Cvok sport pamatuju někdy z přelomu milenia ze škodováckejch srazů Byly to 4 škodárny typu 120, každá jiná barva, zavařený kliky, tuning jak bejk. možná bych někde v albech vyhrabal vyvolaný fotky

(reakce na) Jawablázni

27.10.2020 v 10:11 | Nahoru | #84324

kuba350 píše: Cvok sport pamatuju někdy z přelomu milenia ze škodováckejch srazů Byly to 4 škodárny typu 120, každá jiná barva, zavařený kliky, tuning jak bejk. možná bych někde v albech vyhrabal vyvolaný fotky



Jj také jsem znal, pak byl tento rapid výhodně na prodej, ale je v originále, s dobovými doplňky a plasty. Žádná divočina, tak už zůstal u mě, teď čeká na vyvaření a technickou. Jj zub času, obzvlášť u Škůdek, hlodá spolehlivě.
Kdyby jsi ale fotky našel, nezlobil bych se, mě se po několikátém stěhování hodně fotek poztrácelo.



Naposledy editováno 27.10.2020 10:13:50

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.10.2020 v 14:06 | Nahoru | #84325

Verdom píše: Napada vas nekoho proč ma stary a nemecky Triumph dva hrnky vedle sebe místo jednoho velkeho o stejnem objemu? Me to nejak nenapada, proc do toho sli. Vyrobne, vykonove spolehlivosti to asi nebude. Leda by meli hromadu pistu a nevedeli co s nima.


Ty to máš doma?
Sem o tem trochen špekuloval a su lehce nejistý.
Dvoupístové jednoválce se dělaly proto, že dobře zvolenou konstrukcí klikového mechanismu vznikly dvě výhody - nesymetrický rozvod a téměř dokonalé - souproudé - vyplachování.
Byly různé systémy, ale dva válce vedle sebe mívaly dvě ojnice, každý válec jednu.
Tady je ojnice jedna - a aby vznikl "fázový posun", musely by byt svislé osy válců posunuty vzhledem k ose klikovky. Rozvidlení ojnice by k tomu posunu muselo sedět. A "blok" válců by měl díry ne v lajně.
Pokud by to tak nebylo, dalo by se toho dosáhnout vyosením pístního čepu - u každého pístu na jinou stranu.
Jestli ten motor funguje jak by měl, to možeš zjistit, když s tím zatočíš.
On se totiž píst, ovládající výfuk, otevírá a zavírá jinak, než ten druhý píst, co ovládá přefuky (a sání).
Když s tím budeš točit ve správném směru, tak výfukový píst půjde pomaleji než přefukovací. A po dosažení DÚ se bude výfukový rychleji uzavírat - to aby se zamezilo úniku čerstvé směsi do výfuku...
Tak to zkus a řekni. Sám su na to zvědavý...
Pokud by písty šly zaráz, tak výhoda u tohoto motoru by byla jen jedna - dokonalejší vyplachování.
Jinak výhody to mělo, né že né, ale mělo to aj nejaké nevýhody - složitů výrobu a velké posuvné setrvačné hmoty. A ty se vyvažujů hůř...nehledě taky asi k velkému namáhání při zvyšování otáček...
Tyto motory se vyznačovaly střídmou spotřebou paliva (srovnatelný "obyčejný" dvoutakt žral víc) a lepším průběhem výkonové křivky - motor táhl pěkně odspodu.
Tož tak.

Jawablázni

27.10.2020 v 17:54 | Nahoru | #84326
Ten pravý píst je hozený dolů
Perlička:
Problém je jak říká pan konstruktér s teplotou a utěsněním. Maziva mají velkou odstředivou sílu.
Možná už jsem to sem dával v jiné animaci.
K pohonu může sloužit vodík nebo biopaliva.

Naposledy editováno 27.10.2020 18:34:54

Jawablázni

27.10.2020 v 18:21 | Nahoru | #84327

Osobně si myslím že největší naději na úspěch má ten Dukeův třílitrový pětiválec. Uvidíme jestli se dočkáme v serii dřív některé této konstrukce nebo litrové Jawy.

Naposledy editováno 27.10.2020 18:29:30

(reakce na) Jawablázni

28.10.2020 v 21:23 | Nahoru | #84329

Zdenalbenal píše: Ty to máš doma?
Sem o tem trochen špekuloval a su lehce nejistý.
Dvoupístové jednoválce se dělaly proto, že dobře zvolenou konstrukcí klikového mechanismu vznikly dvě výhody - nesymetrický rozvod a téměř dokonalé - souproudé - vyplachování.
Byly různé systémy, ale dva válce vedle sebe mívaly dvě ojnice, každý válec jednu.
Tady je ojnice jedna - a aby vznikl "fázový posun", musely by byt svislé osy válců posunuty vzhledem k ose klikovky. Rozvidlení ojnice by k tomu posunu muselo sedět. A "blok" válců by měl díry ne v lajně.
Pokud by to tak nebylo, dalo by se toho dosáhnout vyosením pístního čepu - u každého pístu na jinou stranu.
Jestli ten motor funguje jak by měl, to možeš zjistit, když s tím zatočíš.
On se totiž píst, ovládající výfuk, otevírá a zavírá jinak, než ten druhý píst, co ovládá přefuky (a sání).
Když s tím budeš točit ve správném směru, tak výfukový píst půjde pomaleji než přefukovací. A po dosažení DÚ se bude výfukový rychleji uzavírat - to aby se zamezilo úniku čerstvé směsi do výfuku...
Tak to zkus a řekni. Sám su na to zvědavý...
Pokud by písty šly zaráz, tak výhoda u tohoto motoru by byla jen jedna - dokonalejší vyplachování.
Jinak výhody to mělo, né že né, ale mělo to aj nejaké nevýhody - složitů výrobu a velké posuvné setrvačné hmoty. A ty se vyvažujů hůř...nehledě taky asi k velkému namáhání při zvyšování otáček...
Tyto motory se vyznačovaly střídmou spotřebou paliva (srovnatelný "obyčejný" dvoutakt žral víc) a lepším průběhem výkonové křivky - motor táhl pěkně odspodu.
Tož tak.



Tahle konstrukce na foto měla rozdělením do dvou vrtání jen řízený tok plynů - viz dva písty na jedné ojnici, pístní čepy s osou klikovky. Písty chodí stejně, jeden je výfukový, jeden sací.
Ten fázový posun byl většinou se dvěma ojnicemi a jednom čepu, přičepovanou druhou na první nebo jednou rozvidlenou ale písty byly ne vedle sebe, ale za sebou.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.10.2020 v 00:21 | Nahoru | #84330
...no on se ten posun dá udělat aj u tak konstruovaného motoru...
Posunutí osy válce vůči ose kliky se dělalo u jednoválců, aby se výfuk rychleji zavíral. Enom to nemělo tak výrazný účinek, páč se zároveň rychle zavíral aj přefuk...
Vidím enom fotku, takže si s tým motorem zatočit dost dobře nemožu, abych uviděl, jestli jo a nebo neé...

Naposledy editováno 29.10.2020 00:23:35
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa betka nebo Jawa robby Motoscoot Jawa Betka, Jawa 100/587 Robby Jarda8770 7 24.10.2020 v 23:35 DYK77
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 48 14.7.2020 v 14:00 Richie1990
Jaká je v dnešní době dobrá motorka... Jawa 125 Dandy, Jawa 100/587 Robby Vlada98 22 3.3.2020 v 11:03 mito7
Jakou motorku k AM řidičáku Jawa 50/585 Mosquito, Jawa 100/587 Robby Vlada98 4 11.5.2019 v 18:03 Massakra
Problém se seřízením karburátoru Jawa 100/587 Robby Fichtloš 11 26.6.2018 v 10:34 Deyva

TOPlist