globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

Jawablázni

18.6.2019 v 23:52 | Nahoru | #78001
Milan1963 - taky všechno nejlepší a ať 660 už jenom jezdí a nezlobí
Jen taktak jsem to stihnul před půlnocí, ale skoro každý den nyní dělám hlavního zavařovače - v sobotu hodina a půl na jahodách a hned bylo cca 14kg (půlka šla naštěstí po příbuzenstvu), ne 4 várky džemu. Dneska dopoledne otrhání část třešní z jednoho menšího stromečku - cca 12klg a odpoledne jedna malá višnička a taky cca 12kg. No a večer 3 várky višňového džemu.
Zítra jdu do nemocnice a doufám že mi ty jehlice z palce vytahají kombinačkama ven. Absťák mám jak notorik před důchodem a občas si aspoň sednu v garáži na Síma nasucho

Jawablázni

19.6.2019 v 00:03 | Nahoru | #78002
Plzeňácíí z našeho teamu také nezůstávají stranou.
Nezdá se to - ale je to asi řehole = Petr "Kyslík" si na místě spolujezdce minulý týden vyrobil kýlu a čeká ho operace .
Ale jinak - už se mi to zdá i zajímavé / proti mládi, kdy jsem to považoval za pitominu:

Jawablázni

19.6.2019 v 09:39 | Nahoru | #78003
Bimbo - a to by do toho krámu nešel dát celej motor z varťase? Ten je určitě stokrát sehnatelnější než něco originál na toho kočkodana Mungo. Když jsem koukl na fotky tak jsem si říkal, tříválec, to by mohl bejt varťas, ale vypadá to trošku jinak než jak varaňácký motor znám. Jo, kdo si hraje nezlobí. Já mít čas tak se taky hrabu Tasmánci v přední vidlici a přehazuju jeden kejchačkovej motor a odrezuju nádrž Smolíkovi Jenže když člověk ztratí devět hodin každej všední den tím že je v práci, pak dorazí dom, něco pokutí a hurá na latifundie když se začne trochu ochlazovat, páč když už konečně zapršelo, tak plevel roste jak vzteklej hajzl a hrozně špatně se ho zbavuje. A to jsem se včera dozvěděl od hlavní kolchoznice že to dělám blbě, že je třeba vyplet i cestičky nejen plevel mezi kulturníma rostlinama na záhonech furt říkám že su spíš kozel než zahradník a zvládám maximálně rejt a zalejvat. Ale že je toho moc tak prostě chcu pomoct i s pletím

Jawablázni

19.6.2019 v 13:50 | Nahoru | #78004
Tak dráty jsou venku, ale už to vypadalo že půjdu znova pod kudlu. Naštěstí má pan doktor docela páru a asi napotřetí když se pořádně zapřel nohou o postel tak ten drát vyrval, ale myslel jsem že mi dřív povolí palec .... . No a místo zítřejšího odchodu do práce jdu až 3.7. na kontrolu a to mi nejdřív psal 10.7., ale když jsem ho upozornil, že 7.7. mám nastupovat do zaplacených lázní tak to posunul.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.6.2019 v 14:03 | Nahoru | #78005
To sis myslel že tě pustí do práce hned po vytáhnutí drátů s dírou v palci? To nee, to se musí nejdřív aspoň trochu zahojit. Když jsem šel z oběda, tak před "recepcí" špitálu stál na špitálním dvoře červenej simák endurák přimašlenej k nějaký dopravní značce předním kolem i s přilbou. Jsem si myslel že seš to ty

(reakce na) Jawablázni

19.6.2019 v 14:08 | Nahoru | #78006
Bimbam> Jo na Símákovi sedím jak jsem psal výše když už nejde vydržet absťák v garáži "nasucho" a už mi zbývá jen poslední krok ..... dělat brm, brm, brm ....
Kde je ten váš kumbál, koukal jsem po plechové brance a malém domečku ale nevykoukal jsem?

Naposledy editováno 19.06.2019 14:08:19

Jawablázni

19.6.2019 v 15:11 | Nahoru | #78007
To je jednoduchý, když vylezeš z recepce nebo z chýry na špitální dvůr, tak napravo máš vrátnici se závorou a výjezdem na Boleslavskou třídu, proti tobě je trochu omšelej barák bývalé jídelny a když koukneš doleva tak je vidět velikej červenej buk, kousek před ním končí dvůr a pokračuje chodníkem k té plechové (přes den otevřené ) brance ve špitální zdi. No a vedle té branky napravo mezi špitální zdí a tím bukem je takovej domeček, na parapetech oken jsou truhlíky s muškátama ( jinde ve špitlu nikde kytky nemají ). No a to je ono. Jinak nápověda, vedle té branky je z ulice bejbybox

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.6.2019 v 16:27 | Nahoru | #78008
bimbo750> Na Zemplíně jsme měli motorový člun s motorem Wartburg. V r.88 kdy jsem byl na střední už tam měli soudruzi od vodní VB čluny s motorem Porsche. Na Wartˇase to nestačilo .
Sidecary -srdcaři jak hrom. Moc mě mrzí že už nejezdí GP. Bylo na co se podívat.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.6.2019 v 19:32 | Nahoru | #78009
TADY pár fotek z našeho Alpyčundru.

(reakce na) Jawablázni

19.6.2019 v 20:29 | Nahoru | #78010
kehaj> Fotky
Bimbam : ono sehnat originální dobrý motor do DKW Munga není jen tak. Dát tam ale Wartburga - to není ono, tím by se veterán znehodnotil a proto řešení, které použil Ruda, je asi jediné rozumné.

Jawablázni

20.6.2019 v 01:02 | Nahoru | #78011
Milan: je zase lepší, když ten werk bude jezdit a dělat radsot, než aby stál na místě kvůli tomu že původní motor je trošku jiný a nesehnatelný...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.6.2019 v 01:07 | Nahoru | #78012
Jirka4137>
Hracholuskách měli u SMB maďarské Crescenty - malý jednomotorový i velký dvoumotorový uměly po vodě udělat 70km/h.
Ale při tomto tempu to žralo skoro 1 litr na 1 km.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.6.2019 v 07:34 | Nahoru | #78013
Včera sem namontoval ten AEV regler. Asi je blbá baterka, protože při zvýšenejch otáčkách sem naměřil max 6,4V, což je málo a baterka naprázdno dává pod 6V. Příležitostně kopím novou, jestli tuhle neoživím. Je asi 3 roky stará, ale už to prostě není ta kvalita asi.

Nicméně zmizel odvěký problém s tím, že při zapnutejch světlech a slabší baterce to jelo na jeden válec, pokud nebyl motor dost vytočenej. Nestíhalo to krmit zapalování, když sem jel po městě na nižší otáčky třeba. Teď stačí i se světlama trochu zvýšit otáčky a už zhasíná kontrolka dobíjení (Což předpokládám i s AEV znamená, že už se soustava nekrmí z baterky, ale živí to dynamo).

To je tak, když se s tím nejezdí. Člověk si po každé projížďce říká ,"někdy musím pořešit to dobíjení" a pak se na to vys.... a vzpomene si zase za rok.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.6.2019 v 08:17 | Nahoru | #78014
PetrL3> Baterky mi u verků s Vape vydrží dýl, jelikož jsou vlastně po smrti, ale vape je nepotřebuje a na klakson to stačí. U motorek s kladívkama ty tři roky jsou tak nějak prostředek. Dost záleží kolik najedeš a jestli je přes zimu nenecháš podvybít aby je sulfatace zabila. Teď dávám do kupy kamarádovi sportku, došly mi sysláty a tak jsem musel pořídit repliky kladívek a AEV regulátor mě tu čeká taky. Vape s nynější cenou do toho nechce a původní elektrosoustava je dost po smrti a vypálená. Toho dráteníka, co v tom řádil s jednou barvou drátu a ještě místy v polovině nastavovaných bych se celkem chtěl zeptat, zda jeho máti s fotrem nebyli náhodou sourozenci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.6.2019 v 08:51 | Nahoru | #78015
Verdom> Já mám elektriku komplet novou, sám sem ji dělal v rámci celkové renovace před cca 8 lety (to to letí ) Ale dynamo je jediná věc, kterou sem nechal bez zásahu (dle hesla nespravuj, co funguje). Motorku mám 22 let, vždy trochu přebíjela, což nikdy nevadilo, ale vždy byl problém s tím chodem na jeden válec. Vape už stojí snad 7 litrů, což bych dal, pokud bych ho potřeboval, ale pokud motorka bude šlapat jak má i se špatnou baterkou, tak není důvod ho pořizovat. I když, nikdy neříkej nikdy. Třeba to za dalších 8 let uvidím jinak.

(Tak na dvouvál stojí 6,5 tis.)

Naposledy editováno 20.06.2019 08:57:42

(reakce na) Jawablázni

20.6.2019 v 11:54 | Nahoru | #78016
PetrL3> Já přetahuju vesměs vše, v čem se vrtám poněkud hlouběji.
Něž někde nechat kraťák a hledat to v terénu.
Ty čokolády omotaný kobercovkou naprosto nesnášim.
Vape mám na všem, s čím jezdím. Hlavně kvůli výkonu. Už jsme to tu probírali.
Když svítí motorka, PAv a ještě potřebuješ občas nabít telefon, je to fajn ten výkon mít.
Nicméně kladívka nijak nehaním, na svoji dobu dobrá finesa.
Jen v případe kompletní repase od lidí, co to umí , ta cena versus Vape není tak rozdílná.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.6.2019 v 12:34 | Nahoru | #78017
Milan - já myslím že Bimbo to má na ježdění s těma milovníkama válek, když už se do džípa za volant "jako nevejde" a velitelka ho nechce vozit. A tam je potom jedno jestli tam má originál kočkodaní motor anebo podobnej z varťasa. Mně by třeba bylo jedno jestli mám ve škodovce originál motor prastaré koncepce anebo jestli je tam prdlej motor z favorita nebo feldy - hlavně aby to jezdilo a prošlo technickou. U těch starejch válečnejch krámů stejně už nikdo na STK neví co tam má bejt za motor a kdyby tam dal motor z gazika tak to projde taky - myslím že to má Bimbo na bílejch značkách, tudíž nemusí hrotit veteránské specifika.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.6.2019 v 12:44 | Nahoru | #78018
Kehaju, hezký vobrázky. Myslím si že fotit kravský lejno na dovolený snad ještě nikoho nenapadlo ( teda pokud jsi nefotil vlastní produkt po nějakém ukrutném břichabolu )

(reakce na) Jawablázni

20.6.2019 v 13:42 | Nahoru | #78019
Bimbam>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.6.2019 v 14:24 | Nahoru | #78020
PetrL3> Montoval jsem několik AEVéček a všechny od určitých otáček držely 7.3V a více ani ťuk. Je to schválně kvůli svícení ve dne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.6.2019 v 14:53 | Nahoru | #78021

MartinED250 píše: PetrL3> Montoval jsem několik AEVéček a všechny od určitých otáček držely 7.3V a více ani ťuk. Je to schválně kvůli svícení ve dne.



Já tomu AEV vůbec nerozumim a nevim, jak ta elektronika uvnitř pracuje. Ty do toho vidíš? Myslíš, že když je aku naprázdno 5,8V, tak že je normální, že s AEV to dává jen 6,4? Mně je to právě trošku divný, protože Světlo svítí pěkně a přitom motorka jede na oba válce i v nizkých otáčkách. Kontrolní žárovka zhasne už při mírném zvýšení otáček, takže proud by to mělo dávat dostatečnej, pokud to funguje srovnatelně jako mechanickej regler a i u AEV to to znamená, že bylo připojeno dynamo paralelně k akumulátoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.6.2019 v 15:11 | Nahoru | #78022
PetrL3> když dáš novou baterku,bude dávat víc. mám to u enfielda už asi tři roky jsem lakota,tak to nakpávám nohou,stejně mi k takový motorce startér nepasuje

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.6.2019 v 15:21 | Nahoru | #78023
Bimbam> Třeba se Bimbo ozve sám, a chápu, že to myslíš dobře, jenže je tady ALE. Veterán, at' už má nebo nemá normální bílé SPZ by měl být veteránem se vším všudy, tedy originální. STK s tím nemá mnoho co do činění...Munga není až tak běžné vozidlo a "domrvit" ji motorem z Wartburga, když je jiná možnost - jak jsem psal - dobře zvolená cesta.
Já ted' laboruju s karburátorem Populara - nechal jsem za poměrně velké peníze zgenerálkovat původní, 80 let starý Solex , s nímž auto nejede nijak oslnivě, ale je původní. Pokud bych tam dal novější Jikov, tak ten by mně stál tak pětistovku, auto pojede lépe, s menší spotřebou, ale není původní. Na STK jim je to jedno, pro mně je originalita, když to jde, nade vše.
Možná se u mně projevuje "nemoc z povolání " - testační komisařství...

(reakce na) Jawablázni

20.6.2019 v 15:40 | Nahoru | #78024
Franky> Ten náš motorák na kterem nás tahali na vodních lyžích dělal tuším 54km/h jestli se nepletu.
Já jsem ale raději plachtil na windsurfingu. Z vodních lyží má člověk ruce vytahane ja opice.

Naposledy editováno 20.06.2019 15:43:02

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.6.2019 v 17:26 | Nahoru | #78025
Minulý týden jsem dal řeč s týpkem od Benziny který zásobuje pumpy. Bavili jsme se o Vervě benzin. Říkal že se do ní nedává žádná BIO složka a míchá se přímo v Kralupech n. V. Údajně nej. palivo na českem trhu. Nevodnatí a kupuje ho i Chuck Norris a Superman.

Naposledy editováno 20.06.2019 19:49:22

(reakce na) Jawablázni

20.6.2019 v 17:53 | Nahoru | #78026
Milan1963> dát modernější zapalování,nebo karburátor je asi ok. pokud je to používaná věc a né muzeiní exponát,tak proč se zbytečně trápit. hliníkový kola z bmw jsou blbost,ale karbec,kterej není vidět mi připadá v pohodě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.6.2019 v 20:38 | Nahoru | #78027
Jirka4137> Nic pro moderní Jaware. Fabrika tato premiova paliva nedoporučuje do novych Jaw 350 OHC. Mají pak problémy s během motoru. Takže hezky downgrade na Natural 95

Naposledy editováno 20.06.2019 20:39:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.6.2019 v 20:41 | Nahoru | #78028

nemako píše: PetrL3> když dáš novou baterku,bude dávat víc. mám to u enfielda už asi tři roky jsem lakota,tak to nakpávám nohou,stejně mi k takový motorce startér nepasuje



Tak sem aku vyndal a byly vidět uvnitř desky a hladina nikde. Tak sem ji dolil a dal dobíjet. Tak uvidím zítra.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.6.2019 v 21:48 | Nahoru | #78029
Ano, jak se píše nahoře. Dobíjí Ti to dobře. Hodně záleží na stavu a akumulátoru a vodičů. Milane, u nás na západě třeba překousnou v MBéčku motor ze stopětky, ale karburátor musí být MB. jinak se testace neudělá..PS: čísla musí sedět..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.6.2019 v 21:56 | Nahoru | #78030
MartinED250> Škoda 105 má v podstatě motor ze 110, což je původně embéčko, tak toto lze pochopit, vzhledově ani technicky to není extra odlišné. Dát ale do embéčka třeba z roku 66 karburátor SEDR ze Š 105, který má jiné parametry a hlavně jinak vypadá, to nelze. Podobně lidi dávají do spartaků a Octavií karburátory z embéčka, lépe to jezdí, jenže...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 Dnes v 08:04 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 5 Dnes v 07:51 cmiral
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist