bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.4.2019 v 14:50 | Nahoru | #77251
Verdom> tam by se tolika chromu asi nedočkal, možná tak děti jeho děti pokud by to vůbec dohledali

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.4.2019 v 18:26 | Nahoru | #77252
cmiral> Chceš tím říci, že tam to není zrovna optimální ?
Právě chci dávat chromovat nějaké drobnosti . Už dlouho to vozím do Erbosu Praha, ale mám dobré reference i na Benešov. Tak to chci zkusit tam, mám to i blíž.

(reakce na) Jawablázni

21.4.2019 v 19:26 | Nahoru | #77253

Milan1963 píše: cmiral> Chceš tím říci, že tam to není zrovna optimální ?
Právě chci dávat chromovat nějaké drobnosti . Už dlouho to vozím do Erbosu Praha, ale mám dobré reference i na Benešov. Tak to chci zkusit tam, mám to i blíž.



V Benešově si nech říct cenu předem, jinak by se mohlo stát, že budeš nemile překvapen

(reakce na) Jawablázni

21.4.2019 v 19:59 | Nahoru | #77254
Milan1963> potvrzuji jejich pověst napříč fóry. První bandasku zmastili, chrom se odloupl ihned když to došlo, rekalamace, pak došla s totálně zachromovanými logy tak jsem čekal na třetí pokus. Žádná omluva, kompenzace aspoň poštovného nic, komunikace katastrofa. Kolega jim poslal dvě na céčko, osobně si to raději jel převzít na burzu a dovezli jen jednu a druhou velmi dlouho urgoval atd. Kam dám další kusy, aby to nedopadlo stejně nevím, pan Podoba prý nebere, něco jsem měl u čobolů, ale dodací doba plus 3 měsíce a byl jsem zase nahraný...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.4.2019 v 19:24 | Nahoru | #77255
Nechal jsem u Vepřeka udělat řidítka na Sportku, přední kluzáky, brzdovou a startovací páku a kryty zadních tlumičů. Každý díl jsem si označil značkou. Každý díl nafotil a popsal kde značka je. Každý díl jsem si sám vyrovnal, opiloval kde bylo třeba. Po 3 týdnech volala paní, že mám hotovo.
Říkám si paráda. No.......
Řidítka přišla jiná a zohýbaná. Brzdová páka byla jiného typu, přední kluzáky nesmyslně vybroušené kde nebylo třeba. Vybroušen jeden spodní svár na kluzáku do ztracena. Vypadalo to hrozně. Zadní kryty tlumičů také nebyly moje. Byly tak vydřené, že tam neměl jak držet vodící kroužek. Jedinné co přišlo dobré byla startovací páka. Ale taky nebyla moje. Samozřejmě jsem si stěžoval a volal a dohadoval a hovno platný. Bylo mi tak nějak řečeno že smůla. Takže ve finále jsem přišel o všechny své pěkné díly a přišly mi horší nově nachromované za x tisíc. Takže příště na to prdim a už nikdy nic chromovat nenechám. Radši si seženu uloženku a nebo solidní původní díl.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.4.2019 v 20:59 | Nahoru | #77256
S tím chromováním je to sázka do loterie, Vím že to dělali v Otrokovicích na Napajedla bývalý Agropodnik. Kvalita vždycky podle stáří lázně.
Jinak dneska malý výlet na Štramberskou Trůbu s novou partou najeto včetně šmigrusu asi 250. Pohoda.

(reakce na) Jawablázni

22.4.2019 v 21:35 | Nahoru | #77257
Jirka4137> 250 km není málo.
Dopoledne jsem jel 60 km na péráku, odpoledne 130 km na Adeniu. Pérák jel jak zamlada, překvapil mně výkonem - anebo jsem jak ho málo používám zapomněl, že proti minulosti jede díky Čmoudovi o dost lépe. Na Adenium ale stejně nemá...pochopitelně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.4.2019 v 22:20 | Nahoru | #77258
Ondrero> mě kluzáky vrátili taky vlastní, ale se zachromovanými závity a když jsem je dal k čobolům tak mi místo na Čz vrátili na Jawu, rámeček světla se loupal. Samozřejmě jsem si dával na chrom ty nejlepší díly a stejně na hovno.

V STS Otrokovice mi cca před 35 lety nachromovali vidlici na favorita za flašku

(reakce na) Jawablázni

23.4.2019 v 06:54 | Nahoru | #77259
cmiral> Poslední info jsem měl že tam chromují UKáčka. Tak doufám že ne tak jak u mě omítky. Ono sice 2,5cm omítky ti zvedne tepelný index domu ale když máš montovat elektriku nebo obložky ....

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

23.4.2019 v 07:26 | Nahoru | #77260
Veteranistí chromují zde.... Domažlice

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.4.2019 v 07:58 | Nahoru | #77261

rancher píše: Veteranistí chromují zde.... Domažlice


Dodací lhůta asi rok a cena 5x vyšší než je běžná
Hodně štěstí

Naposledy editováno 23.04.2019 07:59:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.4.2019 v 09:24 | Nahoru | #77262
kuba350> No ale když je to pro echt veteránisty

(reakce na) Jawablázni

23.4.2019 v 10:04 | Nahoru | #77263
Sema> tak to je pak jiná Echt veteránista to musí vytrpět

Jawablázni

23.4.2019 v 10:15 | Nahoru | #77264
Echt veteránista leštič chromař je prostě tak trochu cvok a zřejmě balíkář ( to jako že je ve vatě a ne že by dělal na balíkové poště). S chromováním je to ale fakt problém, díky podělaným ekoteroristům spousta starých chromoven zastavila provoz. Třeba v Přelouči byla dobrá opravna a chromovna nejen na nádrže - už dva nebo tři roky nepremáva. Protože to nemělo certifikáty co požadovali. Kamarád měl známé v Transportě v Chrudimi, ti měli svoji chromovnu a dělali kvalitně - ale taky ji už pár roků díky zastaralé technologii nesmí používat.

Jawablázni

23.4.2019 v 10:30 | Nahoru | #77265
Chromovnu hu nás v domažlicích mám vyzkoušenou,když se to tam dá na podzim(Listopad) tak to do jara je hotové,dělali nám tam řadičku,brzdu a za obojí cca 1500kč.Teď mám od února řidítka v Praze u Bárty(Superchrom),slíbil to na duben tak uvidíme o kolik se přetáhne.Zatím to nevadí táta zatím za řidítka nechvátá,takže když to bude do půlky května bude spokojenej.

Jawablázni

23.4.2019 v 10:42 | Nahoru | #77266
Echt veteránisti mají snad radost, ne? Dostupnej chrom = ničení patiny

Jawablázni

23.4.2019 v 11:04 | Nahoru | #77267
a kde mám hledat tu patinu na vraku vytaženém po 30 letech z kurníku? Ty nasraný slepičince jsou asi dobový venkovský tuning do města a to by mohli aktivisti ocenit jako biopatina .

Jawablázni

23.4.2019 v 11:54 | Nahoru | #77268
Obrousit na kov a potřít konkorem
A hlavně nechat šrouby na čtrnáctku klíč, a válcové hlavy s drážkou. Co kdyby se to muselo někdy povolovat někde mimo dílnu s velkým plochým šroubvovákem a tím šestihranem by to šlo příliš snadno a bez ožvejkání.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

23.4.2019 v 12:05 | Nahoru | #77269
PetrL3 - no jo vlastně, pravda , renovátoři a restaurátoři, nikoli veteránisti puritáni kteří chrání i dobový prach ve vzdušnici (postaru nazváno) . Blbý je to že spousta dílů se dá sehnat jako druhovýroba, repliky, asi spíše správně řečeno napodobeniny - bohužel v mizerné kvalitě. Jediný co je stále kvalitní tak asi repliky ráfků a vejfuků od Hadrávka a vejfuky od Buyaka - nejen materiálem a provedením ale i pasováním. S plechařinou je to špatný a s díly na motor ještě horší. Měl jsem možnost porovnat pitomej kastlík na kejvačku - starej původní a novodobou repliku ( turek nebo maďar. teď nevím ) no a ono se to lišilo ve velikosti o půl centimetru ( replika byla menší ) no a pak si něco kupte že....

Jawablázni

23.4.2019 v 12:44 | Nahoru | #77270
výfuky Buyak jsou u mě lepší jak tuzemské, když potřebuju koupím draze starou plechařinu na vyvaření a dám do laku než nějakýho turka a to jsem jich v jedné prodejně u Brna viděl mraky. Teď se v inzerci vyskytla "novinka" nové podsedláky na kývačky, spasovávat bych to fakt nechtěl. Renovoval jsem si na zelené i bílé pár tuctových kývaček z totálních sraček a mám taky něco v původním originálním chromu i laku takže záleží na výchozím stavu tuctovky což ti zarytí odpůrci renovací jaksi neberou v potaz. Teď tu mám torzo Čz 175/450.05 de luxe. Samozřejmě mimo jiné plechy jí ty specifické díly chyběly, ale už mám vše a každý díl v jiné barvě a odstínu Jsem rád, že jsem sehnal masku de luxe v jakékoliv barvě. Ale jo, ať tedy žije patina a stop renovacím, asi to hodím v sobotu hasičům do šrotu.

(reakce na) Jawablázni

23.4.2019 v 13:07 | Nahoru | #77271
Bimbam> Jak nesedí tvar tak, že je kaslik o 0,5cm menší, to už je lepší vyvařit starej kaslik. Třeba u podsedlovejch plechů ale není v podstatě problém přizpůsobit plechy z jinýho modelu. Nevidím v tom problém. Jezdí to stejně, vypadá to "stejně", lepší, než kdyby tam ty plechy chyběly. Jde jen o to, jak si na tom člověk zakládá. Podle mě je na píčoviny život moc krátkej, na druhou stranu, pokud má někdo takovou povahu, že mu tam nesprávnej díl vadí, tak ať tráví víkendy po burzách a večery na inzercích. Každému jeho.

Jawablázni

23.4.2019 v 15:16 | Nahoru | #77272
no zbaslený plechy z 250 nevypadají na 350 nic moc a pak je tady řeč o originalitě? Já v tom problém vidím ,smutný.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

23.4.2019 v 16:09 | Nahoru | #77273
Cmiral: Ono je renovace a renovace... Já obepsal pár lidí kolem veteránů s dotazem na testaci mé bezpapírové kejvačky. Kdysi jsem na ní docela dost jezdil na značkách z jiné moto, což dnes už nelze. Je mi líto aby jen stála v garáži. Verdikt? Musel bych na ní udělat tolik zbytečností, že jsem ji zas zatlačil zpět do garáže.
Mám ji rád takovou jaká je. Mírně ošuntělá, patinovka, místy přetřená štětkou. Někteří Hepčíka pamatují z prvních Jawajízd. Vypadá díky olejové konzervaci pořád stejně, a po letech nastartoval naprosto bez problému i na pětiletý benzín a bez sáhnutí na karbec mimo cupáku.
1. je tam neorigo motor. Sice se točí, spolehlivě vrčí, ale dvojpáka a svíčka zboku nepřísluší tomuto roku, a nakonec bylo zjištěno že je to motor z prasete.
2. lak místy přetřený štětkou se taky nelíbí
3. toho lítání kolem V značek...

Inu buď bych musel sehnat jiný motor, takový jaký tam má být (který možná bude potřebovat GO, aby jel alespoň tak dobře jako ten z prasete, se kterým byla kejvačka před lety pořízena, a se kterým bych se nebál z fleku jet na dovču do Chorvatska), mnohé díly přelakovat, doplnit kryt řetězu, rozloučit se s praktickou dvoupákou a snadno přístupnou svíčkou ze strany, nebo někde sehnat doklady, což je dnes skoro nereálné.
Inu než bych tohle všechnk zařídil a kolik by to stálo peněz, to si do toho Chorvatska za ty peníze a s tím časem dojedu na pinckovi aj dva krát.
Četl jsem podmínky pro testace, a véčka mi nenabízí to co potřebuji. Nechci stroj na srazy a výstavy, chci stroj na cestování po republice i zahraničí. Na příležitostné ježdění do práce. Ovšem díky vývoji cen kolem Jaw tohle fakt nemá cenu. Za cenu dokladů na kejvačku 250 se dá koupit libový japonec z 70.-80. let, nebo jiný a zajímavější veterán.

(reakce na) Jawablázni

23.4.2019 v 16:10 | Nahoru | #77274
kuba350> Chromování není jen o ceně. Před asi 10 roky jsem si dal u nejmenované firmy nachromovat kliky dveří Populara. Bylo to drahé jako hrom a po třetím otevření dveří se chrom začal loupat. I když pod ním je měd'. Péráka mám asi od roku 1981, Populara od roku 1982, i když tehdy jsem to jako veterány nebral , prostě jsem koupil za pár stovek něco, co se dalo užít do běžného provozu a co nikdo nechtěl. Dnes jsem asi tím "echt" veteránistou, určitě je nás víc, za kvalitní chrom rád zaplatím , jen napoprvé člověk nikdy neví, co chromovna "ukáže". Lze se ale řídit referencemi jiných veteránistů.

(reakce na) Jawablázni

23.4.2019 v 16:14 | Nahoru | #77275
skodovak> U otestovaného veterána se předpokládá, že bude bud' v pěkné patině, nebo zrenovovaný a určený POUZE na výstavy , nebo na srazy historických vozidel. Proto jsou podmínky nastaveny tak, jak jsou. Motorka s nepůvodním motorem opravdu normálně otestovatelná není...

Jawablázni

23.4.2019 v 18:11 | Nahoru | #77276
jo předpokládá, ale nic nebrání výletům a cestování. Nicméně podmínky pro véčka jsou nastaveny jak jsou nastaveny a je to dobře, protože jak známo lidi v česku si dokážou zdůvodnit jakési dobové úpravy a vše si ohýbat podle svých vlastních představ a iluzí. Je to po někoho složitá cesta jak dostat znova některé stroje na silnici nicméně já jsem podmínky respektoval a neměl problém jako nováček si jich otestovat několik, ale už končím. Další si jen pomalu kompletuju a konečně se možná dostane na rodinnou srdcovku 555, kterou jsem konečně cca po 35 letech prohnal notářem, nicméně je to zase orvaný vrak k celkové renovaci a pak ještě jedna výzva v podobě Zetoru 3011, ale to bude asi už na synovi.

Naposledy editováno 23.04.2019 20:24:13

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

23.4.2019 v 19:33 | Nahoru | #77277
Filip - no jestli se nepletu,tak Hepčík je 175ccm kejchačka jawa-čz. Motor by neměl být problém splašit, je jich k mání dost, dát tam jinej motor je otázka řekněme hodiny práce - a to je to co nejvíc vadí - jinej motor. Kryt řetězu na malou kejchačku je bez problémů koupitelnej na spoustě netovejch motokrámků pasující a za podstatně lepší cenu ( cca 1500 káčé) než třeba kryt řetězu na čezetí kulatou sportku ( 5 000 káčé). No a to ostatní je na Hepčíkovi v provozní patině, která ničemu nevadí. Ono by možná stačilo jen dát jinou makovici se svíčkou "uprostřed" a na chvíli předělat dvoupáku na jednopáku - ono to je vzájemně předělatelné. Ještě mám pod ponkem v kovárně ten motor co byl strčenej "dočasně" do Fialky. Ten od Kájina. Ale to byl jenom jednovejfuk že? Ale šla by z něj snad použít makovice a jednopákový řazení. Furt je myslím schůdnější splašit jinej "správnej" motor a pár drobností a a dát Hepčíka na véčka, než shánět kejchačkový platný doklady a dát ho na normální značky.
Pamatuješ si přece Hafici - ta by prošla testací i s těma plechama u zadních kol a s blinkrama, který tam dal někdo v šedesátejch letech - já vím kdo, ten agronom co na ní jezdil v JZD když to byla podniková motorka. Je to dobová úprava a tak by prošla. Říkaj mi sem tam někteří ať ji dám na véčka - no ale k čemu, abych platil pojistku 1/12 z těch šedesáti korun co platím? Je na normálních značkách a až na to že má vzadu tu značku-plachtu mi to nevadí. A na Hepčíkovi nic moc jinýho kromě toho motoru není než by mělo být ne?

Naposledy editováno 23.04.2019 19:50:24

(reakce na) Jawablázni

23.4.2019 v 20:30 | Nahoru | #77278
Bimbam> pěkně popsaný ono se z toho kolikrát dělá větší věda než to je

Jawablázni

23.4.2019 v 21:35 | Nahoru | #77279
PetrL3 - tak přesně tenhleten poláka valník jsme léta sháněl, protože to je jedinej kterj by se váhově vešek do 5a1/4 tuny co mám povoleno za traktor, byl dvounápravovej, sklápěcí, brzdil na všechny kola a zároveň stál rozumný peníze.. Po letech jsem sehnat takovej co sice dobře vypadal, ale jinak !?!???!?!!??!,§fd,§,§as,§SC?!?!?!?!?§?!?!?!?!?!C?!?!?!,§!?§, §,,§,§§!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! No vloni v léte prošel technickou.. Ti poláci jsou ale hrozní dementi... Všechno z plechu... Rám z plechu, nápravy z plechu, i brzdový bubny ti dementi udělali z plechu... na technickej na to čumeli jak telata cože to je vlastně zač... Ale co naděláš, když nový jsou v tejhle tonáži jen jednoosý a to je na dlouhý dříví nahovno a starý český s papírama nejsou a navíc mají jen slabý brzdy (však to byly taky vylepšené koňky...) tady to hnije zarostlý v zemi a já za to platil peněz až stydno....

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

23.4.2019 v 21:51 | Nahoru | #77280
Bimbam: Po motoru už jedním očkem koukám, to víš že mi to nedá. Ten co byl ve Fialce by nepomohl, má jinej tvar hlavy i válce, je to jen jednovýfuck. Hlava by byla možná nejmenší problém, ale dvoupáka a především ten divnej úchyt nejspíš bowdenu vedle karbce. Podle čísla motoru bylo nakonec zjištěno, že je z čuňátka.
Dekl řetězu i hezké sedlo naštěstí nejsou problém - obojí bylo nalezeno na půdě baráku k tomu tam mám ještě zadní masku na užovku (nechce někdo?), novej karbec do Tatry 805, nějaké vojenské uniformy, nášivky, dokumenty, 27,3kg rudého práva, 13kg Pravdy, dva díly Biggleswortha, americké konzervy, americké obvazy a jiné díly vojenských lékárniček, originál nášivka 16. obrněné divize,... spousta věcí. Mám tam i pár věcí co pak chci sem hodit do pléna, ale to až definitivně uklidím a roztřídím obsah půdy.
Co mě ale nejvíc vadí na V značkách je, že do jisté míry značně omezují vlastnické právo. Abych při každém výletu za hranice republiky žádal o povolení k výjezdu kulturního dědictví za hranice republiky...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 5 23.4.2024 v 07:51 cmiral
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist