globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.3.2019 v 00:42 | Nahoru | #76381

nemako píše: já mám tyhle bastardy rád,pokud to vzniklo v době užívání a bylo to k něčemu dobrý prostě když se rozbilo zadní světlo,dalo se tam to,který zrovna šlo sehnat,nebo který se válelo v garáži a nikdo to neřešil,bylo třeba jezdit v bordelu,tak se tam flákly revmaplechy,který byly k mání a nikdo nic neřešil.dokonce být to na mě,tak bych tomu dal i véčka,protože je to prostě dobová úprava,například na pařeza se bastlila velká nádrž dost běžně a je to taky historie


Auto / moto s dobovou úpravou se normálně dá otestovat.

(reakce na) Jawablázni

14.3.2019 v 00:53 | Nahoru | #76382
Dolin> Mám stejný názor. Taky měřím asi 180 cm , na pérákovi jsem najezdil dost přes 100 tisíc km a nikdy jsem problém neměl. Naopak - vyhovují mi hodně skrčené nohy, třeba na 350 / 634 se mi sedělo o dost hůř a na kývačce taky. A že pérák jede max. 90 ? Bohatě stačí, do té doby, než mi ho Čmoud repasoval, jsem stejně víc než 70 nejezdil. Prostě pérák - pohodová motorka.

Jawablázni

14.3.2019 v 05:53 | Nahoru | #76383
U péráka si kamarád navařil pod sedlo delší ty držáky. Jen o pár centimetrů, ale je to celkem dost znát při jízdě. Tady je to trochu vidět (ten první pérák, druhý je origo) . Mě právě nepohodlí taky pomyslně dohnalo péráky pustit do světa. Mám po nějakých trablech se zádama problém na tom vydržet dýl jak hodinu a navíc se mnou nikdo nechtěl jezdit ani do krámu na tom hopsadle na blatníku za mnou. .

(reakce na) Jawablázni

14.3.2019 v 06:56 | Nahoru | #76384

Milan1963 píše: Auto / moto s dobovou úpravou se normálně dá otestovat.

takže otestujete třeba péráka s blinkrama ? to jsem netušil.

(reakce na) Jawablázni

14.3.2019 v 07:51 | Nahoru | #76385
Zdenalbenal> oukej zatím začnu s podložením dëkuju.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.3.2019 v 09:03 | Nahoru | #76386
Tak já to neřeším až tak. Jezdím jak 634 tak 471 tak péráky a kývačky. Že bych v tom viděl rozdíl,.....634 je masivní a ve dvou s partnerkou a naloženým PAV-em to dáváme kolem 100km/h na pohodu. Pérák jede tak 75-80 ale že bych viděl rozdíl nějak tak v ostatních typech,..stejnak jedeš okreskama, kde nejedeš rychleji jak těch 80 ani na té 634. Já v tom vidím takový rozdíl jako jezdit zeleným Favorite,. Silverlinem Favoritem a Formanem. Nehledám teda nic co by se dalo nazvat,...rychlostí a výkonem.

Sice jsem pokukoval a koketoval s tím koupt nějakého japonca do roku 85,.....ae nakonec sem vzal stejnak Customa 471, Maneta 90, další zetku 150C a je to,...nějak mě odrazuje i to že neumím renovovat Japonské motorky, eletrika už není až tak easy jako Jawa/ČZ,....a koupit hezkou krásnou je za moc. Od 20000 do 50000 to zase až tak velká paráda není,.....ale sou hezké! Bohužel dycky vyhraje koupit něco z ex ČSSR! :D

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.3.2019 v 10:30 | Nahoru | #76387
Dolin> ...teda ty máš motopark .
Kamarád taky opravoval české strojky do té doby, než ho naštvalo, že sů díly jednak drahé, druhak nejdů sehnat a třeťak jejich kvalita je prý bídná.
Tak se opět obloukem vrátil k Hondě.
On ty motorky nerenovuje, ale mírně upravuje tak, aby sice byly na první pohled retro, ale technika je úplně někde jinde.
Upraví rám, pérování, motor (třeba 250ku převrtá na 300), dá tam jinů vačku...zkrátka si hraje. Sů to motorky, jak se fčíl říká, "tupé" endura...postavil si třeba půllitr, přešupačil ho do rámu 250ky (má to vzadu dvě péra, né centrál), vzduch, né voda atd. - čili "klasika" .
Jó, a do motoru se "trochu" podíval, to jo... je to vlk v rouše beránčím...motorka je o deset kilo lehčí, než 250ka, z keré to udělal...a jede to jako prase...
Eletriku taky mírně upraví, výhodu má v tom, že ty elektronické pičičinky ví, jak použít, aby to nebylo složité a poruchové, ale aby to fungovalo.
Umí techniku využít ku prospěchu věci, né aby z teho majitele trefil šlak.

(reakce na) Jawablázni

14.3.2019 v 11:49 | Nahoru | #76388
Zdenalbenal> Přesně k tomu se uchyluji někdy také. Prostě pokud doba pokročila a technika taktéž, netřeba se mořit s tím, co vyřešili ku prospěchu uživatelů další generace. Jen někdy je potřeba najít takovou tu hranici, kdy to je ještě rozumné a kdy už se vyplatí na to vykašlat a nechat to být. A to nemyslím s ohledem na práci, pokud to člověka baví, je nesmysl přestat relaxovat. Ale evidentně, je po světě lidí, co za hranici dojdou celkem dost a třebas hvězdicák u motorky, tak to už je hodně za čárou.

Edit: A že je tomu tak od nepaměti svědčí i motocykl, který dělá čest svému jménu (muzeum Radovesnice)
Jako tady doštelovat karby a ujet s tím dvěstě kilometrů asi musel být zážitek.


Naposledy editováno 14.03.2019 11:54:25

Jawablázni

14.3.2019 v 12:29 | Nahoru | #76389
Pokud by měl někdo zájem o patinový výfuk na ČZ 175/477 novější typ, mám k dispozici. Koupil jsem no na svoji 477 r. 1969, ale ta nemá uchycení výfuku na šroubu stupačky. Foto na vyžádání, cena za kolik jsem koupil 800 Kč.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.3.2019 v 13:20 | Nahoru | #76390
Tak ano, chápu. Cena dílů je,....jedna věc. Nicméně tento problém zatím naštěstí nemám. Kvalita dílů pokud mám staré je OK, repliky,..používám jen ty co vypadají jak mají a cenu repliky neřeším, ta je dané. Levněji to neumím. Motorky renovuju vzácně. Furt je dost zájemců, kteří chtějí jen rekonstruovat původní stav patinovky.

Třeba tehoto tranďáka 90 (níže) sem dělal kolegovi je z USA, najeto několik málo mil, motor je z krabice, nikdy nejetý. Přesto byl rozjebaný! Kvalita těchto strojů je,.....popravdě nic ne Slovenska mě nedělá dobře :D Tatran 125, 90 dvoupíst, ani ten skůtr 100 Manet, ........Pionýry,.....prostě....nějak o nemusím. Takže Trail prodělal jen reuše, kosmetiku, zprovoznění a tak,....

(reakce na) Jawablázni

14.3.2019 v 15:59 | Nahoru | #76391
Zdenalbenal> Proto jsem s opravami motorek pro cizí i já.... Díly drahé a špatné, platit za práci se lidem nechce a nemám zapotřebí si nechat nadávat (na to mi stačí manželka...). Ze stejných důvodů jsem skončil i českou motorkou jako strojem denní potřeby... Provozovat starý český werk je dražší, než provoz japonce o výkonu 50-100k. Reálně to žere nakonec stejně, ale nesere se to, olej to nebere a když se nedává do benzínu, potřebuju ho nakonec půlku proti čz. Jen pneumatiky jsou dražší, ale priplatek za ně ke menší než náklady na neustálé drobné resuscitační zásahy za ty dvě sezony co ty pneu vydrží. A kvalita svezení komfort, výkon, spolehlivost, to je jako srovnávat trabanta s mercedesem S.

Jawablázni

14.3.2019 v 17:03 | Nahoru | #76392

Jawablázni

14.3.2019 v 19:35 | Nahoru | #76393
Doline, až se na tebe ten amerikánec obrátí s tým, že se mu posrala třebas převodovka a že už na to nemá nervy a bude chtět ti hodit ten motor na hlavu, tak se ozvi...
Nejaké rozumy a postřehy, jak naučit devadesátku spolehlivě (teda v rámci možností, že) fungovat, mám.
No, ale když se chce, aby se na tom víc jezdilo, než opravovalo, tak je potřeba zásah do spojky, zapalování - nejlíp dat Vape, na ojnicu pořádné ložisko a alespoň umravnit karbec, když by teda nebyl po ruce Dellorto UBS...(nouzově se dá použít dvacítka karbec ze zetky (150ky?) s plovákovků na šlaušku. Ten karbec se dá úplně vodorovně...a ta plovákovka vedle, v normální svislé poloze...funguje to, ale je to potřeba odladit...).

Naposledy editováno 14.03.2019 19:52:32

Jawablázni

14.3.2019 v 19:54 | Nahoru | #76394
Vlasťáku, eště k té vidlici - charakteristika pružení - teda zvýšení progresivity (tuhosti) - se dá udělat velice jednoduše.
A to tím, že se do vidlí naleje víc oleja.
Sníží se tým kompresní prostor...
Akorát se to nesmí přehnat...páč by mohly vyletět gufera...
Takže bys měl zjistit drátem výšku hladiny při tom normáním množství oleja...a trochu přidat. Na výšku třebas centimetr. A zkusit.
Moc málo oleja - vidle netlumí expanzní zdvih (doráží), moc oleja - može vyletět těsnění.
Na XRku se třebas dá hrát s týmto prostorem (výškou) v rozmezí cca 50mm. Teda tá motorka má větší průměr vidlí, ale jak vidno, dá sa.
Páč já moc nekrosím, nepřidávám teho oleja moc, páč hustokruté štosy eé.
No a jízdní komfort se dá taky zlepšit tím, že se zahodí stírací manžety (ty sice málo, ale taky svým třením znecitlivují vidli - ona je to na první pohled chujovina, ale po několika hodinách jízdy to poznáš) a dají se tam harmoniky.

Jawablázni

14.3.2019 v 20:33 | Nahoru | #76395
Zdenálbenal-.trošku víc oleja už jsem tam vrznul a zlepšilo se to,víc už bych tam nelil,ale podložím ty pružiny,co mne zaráží,je,že ač jsou obě pružiny stejně dlouhé tak po zastrčení jedna kouká cca 1cm a druhá je zároveň, šavle jsou furt stejné původní,jen spodek je jeden origo z dvouklíče a druhej je z 640 a tam to kouká,poskládal jsem to sám není na tom nic na zkurvení a funguje to,nic nevaklá,žádná vůle jen to zkrátka properuju až na doraz,ony i ty původní byly dost měké ,jen ten dvouklíč holt nešel tak zahamntnout jak kotouč,takže v tom bych to neviděl.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.3.2019 v 20:49 | Nahoru | #76396
Ty kluzáky byly jiné, pružian je asi stejná a tuhost pro těžkou 350 se spíš řešila předpětím, než jinou pružinou... potom má každá šavle jinou tuhost, pere se to přes osku a proto to chodí tak plesnivě... Můžeš začí tak, že naistaluješ i druhou šavli ze 640, obe šavle budou mít stejnou tuhost (vyšší) a mohlo by to dát pokoj... Ony byly tužší i šavle na Roudstra, ačkoliv Roudst je odpérovaný jak létající koberec, tak šavle jsou oproti klasické číze tužší, jelikož jsou tam pod jiným úhlem...

Ke dvouklíči - ten šel s velkou mísrou zručnosti, trpělivosti a pečlivosti naladit tak, že jsem sdvouklíčem jezdil po předním kole jako malina... S kotoučem taky, akorát dvouklíč jsem musel mačkat celou rukou, ten plovoucí kotouč chodil na přední při stlačení dvěma prsty.... Plovoucí kotouč a Posilube byly dvě nejlepší věci na celé číze (notně přestavěné - viz profil...) U smolíka, který je těžší už je ten dvouklíč dost na hraně.... Sice to je schopno brzdit poměrně účinně, ale ty ovládací síly jsou značné a ty slabé vidlice to moc nedávají... Dvouklíč na silnějšíéch vidlicích ze 487-3 / 638 / 632 už se chová líp, protože má líp vyřešen záchyt reakce a ty vidlice jsou tužší a nemají problém s tím brzdným účinkem... Na smolíku, kde jsem chtěl zachovat původní vzhled, jsem musel vidlice zrepsovat kompletně. V původní stavu měly vůle a při brzdění dorážely o spodek... to je poukázka na skluz po asfaltu... Takže vidlice ven, vytočil jsem si na soustruhu nová futra, dal tam nejlepší z tlumivek které jsem sehnal (původní byly na třísky), udělal 20mm rozpěrky na pružiny nalil předepsaný olej a vyrazil... No lepší, ale pořád měkké moc jak na pérech tak na útlumu. takže rozpěry 32mm a hustší olej, pružilo to už dobře, ale tlumiče to nestíhaly... tak tlumičkák půl na půl s převodákem... Skoro dobré... No tak čistý převoďák a tlumiče chodí jak housle, slušně pruží, slušně tlumí jen to že se pod brzdou napínají v ose o 3cm blíže k rámu, to už je dáno průměrem trubek, s tím se nic nenadělá... jen nesmí mrznout, pak je to beton, protože to holt není tlumičák... V číze se mi osvědčil 15W motorák se štipcem převoďáku a ty vidlice se chovaly vyloženě sportovně, pod brzdou nelehaly, pohodička.... Ale byly původem z Roudstra, odkoupené jako výprodejovka při likvidaci skladu v ST....

Naposledy editováno 14.03.2019 20:51:30

(reakce na) Jawablázni

14.3.2019 v 20:53 | Nahoru | #76397
Dolin> Devadesátku měl bratránek jeho kámoš a můj taky. V 17ti na ní mám pěknou fotku. Všichni se v tom furt vrtali a nikdy to pořádně nejelo. Bratránkova jezdila obstojně v terénu ale na silnici to nemělo tu rychlost jakou bych čekal. Kdybych věděl jak sem hodit sken tak to sem lupnu.
Jinak 100% souhlas jen bych to rozšířil i na dvanástsettrosky.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.3.2019 v 20:56 | Nahoru | #76398
Tak jsem opravil uchycení tyčky vidliček, nechal přivařit jedno malé žebro a splašil pár vydojených dílů. Ložiska na klice chytí loctite a bude to zase trhač asfaltu

(reakce na) Jawablázni

14.3.2019 v 20:56 | Nahoru | #76399
pech.> Dvoklíč na 487 ně brzdil taky fantasticky jen to přikládám váze toho odrážedla.

(reakce na) Jawablázni

14.3.2019 v 22:00 | Nahoru | #76400
Ondrero> Ten přístup k "encéčku" je bezva co. To ti závidim. Sice ho mam o patro níž, ale jede na tři šichty a pořád plno a na fušky není čas. Jsou tam tři obráběcí centra a jeden šoumen na obsluhu. Nejsou lidi.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.3.2019 v 22:20 | Nahoru | #76401
U nás už makají roboti a bude jich víc... Místo původních 5 lidí na dmychadovky jsou tam teď dva... Jeden to strká na pás a druhej to na konci zkontroluje a strčí do bedny...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.3.2019 v 07:18 | Nahoru | #76402
Nedokážu si to Jawení bez mašin vůbec představit.
Když bych tyhle možnosti neměl, tak bych ty motorky vůbec nedělal. Repliky stojí zaprd a někoho pořád nahánět, aby mi něco upravil to fakt ne. Stačí, že musím pořád jezdit za svářečem. Snad co díl, to heft na té ČZ

(reakce na) Jawablázni

15.3.2019 v 07:19 | Nahoru | #76403
pech.> My nevyrábíme sériově, ale používáme Hermle, Micron a Maho centra na výrobu forem pro vstřikolisy. Každý kus je jiný, tak u toho musí někdo být a robot by se nevyplatil. Nemáme "opičáky" co zakládají kostku a koukají s rukama v kapse, co se bude dít, ale jsou to i programátoři a připravují si práci. Máme i 3D scan, tak u věcí, kde nejsou 3D data se to pytlikuje všelijak a robotizace nehrozí. Nicméně ani klasické frézaře moc nemáme. Vesměs to šlo do důchodu i s mašinou. A místo nich přikoupily vyjiskrovačku nebo drátořec či NCčko. Výkresy už k ničemu skoro nejsou a frézař podle 3D dat z počítače dělat neumí. Spousta starých věcí z výkresů pro sériovku se opravuje tak, že se přemodeluje do 3D a udělá se nová, než to týden čudlat, vyvařovat a na kličkové fréze ladit s nejistým výsledkem.

(reakce na) Jawablázni

15.3.2019 v 07:26 | Nahoru | #76404
Ondrero> COčko, soustruh, frézu, lis, brusku a kompresor s pistolema na stříkání mám doma
a beru to jako základní výbavu Jawaře.
A NCčka a vyjiskrovačky v práci jako bonus.
Už kvůli přípravkům na skládání a rezebírání čehokoli se to vyplatí.
Máme i galvanovnu, jen se tam jede jen zinek a nikl,
chrom by bodnul.

Jawablázni

15.3.2019 v 07:33 | Nahoru | #76405
To uložení tyčky co drží vidličky je dobré v karteru vyvložkovat ocelovými pouzdry a to v každém karteru. Mají to tak od výroby sportovní motory od Jawy. (libeňák, apod) a je to použito i v OHC. Nikdy pak s tímto místem nebude problém.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.3.2019 v 07:39 | Nahoru | #76406
Joo to se to pak děla

Jinak máte zkušenosti s tmelem Paulin?
Chci kartery těsnit bez papíru. Při složení na nečisto mám předlohovou hřídel asi s 0,2mm vůlí, klika je přesně 0,5mm daleko z každé strany od karteru a kartery proti světlu neprosvítají.
Vždy jsem používal červený tmel do 300 stupnu. Ale nechci kupovat kartuš kvuli jednomu motoru. Tak jsem si do objednávky k ložiskům přihodil Paulin.
Jenže půlka lidí na to nadává a půlka píše jak je to super. Tak nevim.

Jawablázni

15.3.2019 v 08:00 | Nahoru | #76407
Martin ED250 a Ondrero - toš to se máte!!!! Super práce,..toto v okolí nikde nemám...NIcméně na 350SuperSport by se to vyvložkování hodilo. Navíc přemýšlím jestli by šlo (dík tomu, že borec odpichl dvouložisko nechal v karteru jen jednoložiskoú uložení na levé straně do válečků. Martin ED250 - jaké ložisko se tam dává? 350SS má klasika karter na panelku, jen teda na lé straně mám bohužel dík blbosti předchozího majitele místo jen na jedno ložisko a gufero. je víleček stejných rozměrů jak kuličkové?

Tmel používám jen červený. Paulin neznám.

Jawablázni

15.3.2019 v 08:04 | Nahoru | #76408


takto to vypadá

Jawablázni

15.3.2019 v 08:47 | Nahoru | #76409
S paulinem se musí dlouho čekat. V každém krámu se dá koupit lepší tmel, tak není důvod dávat paulin.

Jawablázni

15.3.2019 v 08:56 | Nahoru | #76410
Používám buď od Loctite (malý a drahý, ale drží, je pořád měkký, u větších mezer se někdy jakoby "vymývá") Paulin jsem používal po Hermeticu. Chvilku. Má nižší tepelnou odolnost jak Gasket. Je to dáno složením. Je na bázi akrylonitrylového kaučuku zatímco Gasket je jednosložkový acetátový silikonový tmel. Takže dá teploty i přes 300°C, což na verglu asi nedosáhneš, ale Paulin s 180°C může mít o někoho, kdo ho patlá i u výfuku problém. Dnes mi kartuše Sealantu tak nějak vyhovuje. Používám ho i mimo motoristické zařízení. Jen bacha, je to acetát, takže někdy může spustit korozi.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.


TOPlist