invelt_unor2




Téma: Jawablázni
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Další společnou akcí bude století "ČEZETY" ve Strakonicích ,
která se bude konat v termínu 13-15.9.2019 Detaily budou doplněny. Základní propozice ZDE
Podzimní Jawa jízda je plánována 18-20.10.2019 jako vždycky.
Buď muzea a nebo necháme plánování na poslední chvíli. Kdo rád hlasuje, má možnost si vybrat.

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní Jawajízda 2019 je za námi.
Na kančí baštu nedošlo, díky zavření hájenky v Kersku,
nicméně akce se velice povedla a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.

Rajče Verdom
Rajče Kačka

25.3.2019 - Obměněna anketa.
Mluvili jsme o Radovesnicích a Agromuzeum a případně traktory , kdyby se chtělo.

Trasa by vypadala asi TAKTO

Další možnost je zanechat plánování a něco vyšpekulovat na poslední chvíli.

Tak hlasujte.

Podzimní Jawajízda 2018
Fotodokumentace na Rajčeti: Verdom a Čmoud

Jelikož se nejelo nic z nabídky, ponecháme, či přidáme do jara něco, ať je z čeho vybírat.

Trasa 1: Jawa a traktoriáda v Janovicích . Trasa 172 km – 3:08 h
Bude-li Béďa ochoten půjčit traktor.

Trasa 2: Severovýchodní trasa 201 km – 3:52 h
Kuks je takový komorní, byl jsem tam loni . V Nové Pace to bývá dost zavřený, muselo by se to i tak obvolat všechno, proto jsem přihodil Šestajovice, který beru v ČR jako TOP, kdyby ta Paka padla. Byl jsem tam taky a pecka.

Trasa 3: Týnec a MotoveloMuzeum Trasa 147 km – 3:14 h
Tradičně k fabrice a cestou zpátky MotoVelo muzeum v Přerově . Ano i tam jsem byl , když jsem jel z podzimní a taky celkem hezký.

Trasa 4: severo-východní.Podívat se do Hořic na okruh (třeba společné foto na cílové rovince) pak Kuks veterán muzeum Sice maji v tuto roční dobu zavřeno,ale dalo by se to domluvit.Pak to vzít do automoto musea v Pace.Pak oběd u Tomáše v Kopidlně.Rest mi byl doporučen a osobně jsem se přesvědčil,že to je ok,ale je to pár let zpět. Celkem okruh cca 175 km a když se budeme courat, tak jízda cca 4-5h + muzea a oběd cca 3h. Světlo bude od 6 do 18h takže času dost.

Trasa 5: K fabrice a do Neveklova na dlabanec a do cukrárny 180 km - 4:00 h

OSTATNÍ ZAJÍMAVÉ AKCE

Veterán kalendář 2018

*************************************************************************************************************************************

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Domácí pecen výjezd Zbečno - neuskutečněno,bude náhradní termín organizuje Vlasťák
1.víkend v červnu Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou asi zde s mezipřistáním na Skautovně.Po cestě dát někde oběd,třeba zde ,prověřené.Trasa tam a trasa zpět
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

TRASY
101 Pražský aglomerační okruh 151 km
Okolo Čechtic 100 km

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.


Naposledy editováno 25.03.2019 13:24:58

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Návrhy na trasu podzimní Jawajízdy 2019
Motomuzeum Radovesnice. Traktormuzeum.
0%
0
Trasa volna, plánovat až týden před akcí podle nálady.
100%
1

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.3.2019 v 16:27 | Nahoru | #76261
maraton> Jenom výbava ale bude stát skoro 40 tisíc a pak hodiny na brzdě. Takže to bohužel nebudu dělat jako uplnou charitu. Něco stojí speciální zařízení a něco si vezmou do kapsy ruští kamarádi softvéráři / někdo by je snad nazýval hackery, jiný reverzními inženýry :) / Pokud to ale pujde tak jak mám namyšleno, tak by se s tím dalo opravdu kouzlit. Uvidíme.

Naposledy editováno 09.03.2019 16:32:56

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.3.2019 v 19:33 | Nahoru | #76262
Nejlepším řešením nízkého výkonu stroje, je nákup výkonnějšího stroje..... Pokud někdo potřebuje scramblera pořádného výkonu, dělá se jich dost... Triumph, Ducati a další... Značka Jawa už stejně není nic jiného než minimálně celonárodní ale spíše už i mezinárodní ostuda nejhrubšího zrna. Mí znak Jawa na čemkoli z posledních minimálně 20 let bych nechtěl ani zadarmo, stydím se za to co se z Jawy stalo a proto nechápu ty, co musí mít za každou cenu znak jawy na čínském mrdu mdlého výkonu ať už vypadá sebelíp... Je to pokračování trapnosti, jejíž vrchol přišel s odpornými neforemnými bastly ze zmiňovaného období... Něco hnusnějšího než 650 classic se najít nedá a oproti tomu ostatnímu těžko hledá. jediný dobrý designový nápad přišel až s Dakarem, ale neměl funkčnost a spolehlivost.. u Sportarda ten designový směr přejali, ale sráč to je ještě horší... Ty werky vypadalyl jako by si je dome udělal podprůměrně zručný a špatně vybavený kutil. Motoro co před 30 lety sami prohlásili jako zastaralý, nakonec začali montovat, a když už to lidi začali kupovat, tak se na to radši vysrali.... A jakoukoli dobrou zmínku o chování výrobce a prodejců jsem nezaznamenal, pokud pominu jednoho místního, zaslepeného naivitou a láskou k pozlátku značky kdysi vyrábějící stroje nijak zázračné, takové jednoduché a obyčejné, ale uspokojivě fungující.

Takhle ne.... Od takových ani pumpičku... Nezaslouží si moje prachy...

(reakce na) Jawablázni

9.3.2019 v 20:04 | Nahoru | #76263
pech.> Po revoluci mě bylo 18. Kupoval jsem obnovený časopis v něm obrázky nových Jawek- Motocykl. První čísla mám dodnes. Vyjely nové prototypy Jawek a hrozně jsem se těšil kdy si je koupím.
Bohužel nikdy nevyrobily nic co by se kvalitou a cenou mohlo rovnat konkurenci nebo se mě líbilo. Jedno ano sportarda. Čekat na něj tak u toho ale strávím mládí a to doslova. V době kdy vyjel jsem měl za sebou tři jednobuchy 650 od Hondy a ohlížel se po dvou hrnku.
Tak jsem z nostalgie kupoval čízy,třindy a sajdu kterou jsem lepil z ábíčka. Japonec byl vždycky levnější a bezproblémovější.
(Minulý týden jsem to poslal)

Jawablázni

9.3.2019 v 20:19 | Nahoru | #76264
Jawy mám rád. Ale jen ty, co končí panelkou. To co bylo dál mi nic neříká, ale to je můj pohled. Nezlobím se na nikoho, kdo to má jinak. Souhlasím s Pechem, ale asi i s Milanem. Ačkoli to jsou ve vztahu k těm verglům z Týnce protipóly. Je velká škoda, že ať fandové chválí či haní, nejsou vesměs vyslyšeni. Asi nezbývá, než si přiznat, že je po všem. Hra na "kdyby" neexistuje. Jawa nemá a neměla na to, držet poslední desetiletí krok. Promarnila i šanci prodeje či výroby replik na staroby, které se chytli dravější, nemá zájem o ti, co kupují to, co prodává, nedělá ani servis a repas, na kterém se taky dá vydělat, nedá do kupy ani Kafimu cajk tak, aby s tím ujel pár tisíc za mořem a pokud bude jen "přelepovat" logo na číňany a čekat, zda jí podrží Mahindra, která to chytla za ten konec, co je v Indii nejdelší, bude pořád "outsiderem", po kterém, až srdcařům seberou pro vysoký věk řidičáky, neštěkne ani pes.

Jawablázni

9.3.2019 v 20:52 | Nahoru | #76265
Verdom: právě pro všechny ty činy které jsi vyjmenoval je ta značka vrchol trapnosti... Ačkoli mám trochu alergii na kejchačky, kterejch je na každý akci 153 kusů, i ty se zasloužily o tu značku, byly to stroje tehdy oblíbené, celkem spolehlivé a snadno udržitelné v provozu.

Furt je nářek že "jak dopadla Čezeta"... Čezeta dopadla nakonec docela ideálně. Zjistili že v motorkách krok neudrží, protože je nevyrobí dosti levně aby usměpli v malých kubaturách a dosti dobře aby uspěli v těch velkých, protože s tím neměli zkušenosti... Měli teda výhodu, že ČZ nikdy nebyla jen fabrikou na motorky, ale fabrikou strojírensky multižánrovou... Oni si dělali svoje odlitky (i pro jawu) svoje přípravky, svoje formy, svoje obráběcí stroje univerzální i jednoúčelové.... To je silný potenciál, který
využívají dodnes, že prostě vyrobí takřka cokoli když vstupem od fabriky je ingot železa nebo hliníku a výstupem hotové výrobky bez toho aby se do toho angažovaly další firmy. Už v době motorek dělala Čezeta korm nich i různé autodíly, například převodovky do aut Praga a Škoda, kopletní trubodmychadla pro auta tuzemská i cizí, motorové díly a obrobkyjako dodávky pro jiné výrobce. A k tomu ty obráběcí stroje, formy, přípravky nebo i ty holé odlitky jako prodejní artikl....

Takže značka ČZ může být hrdá, fabrika funguje, jede, vyrábí, dává práci lidem a uživí se sama za sebe. Akorát ty motorky už nedělá... Peugeot už taky nedělá šicí stroje jako na začátku, ale motorová vozidla, Škodovka taky nedělá jízdní kola a motorky, ale automobily... Prostě normální vývoj dle ekonomických ukazatelů .. Co dělá Jawa... Bastly a podvody...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.3.2019 v 21:02 | Nahoru | #76266
Pech - no a uměli by v Čezetě udělat dneska stejně dobrý písty jaký se dávaly do těch hranatých číz?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.3.2019 v 21:06 | Nahoru | #76267
Kluci, Kačka přišla s nápadem že zkusí překreslit žabáka do rozumný zvětšeniny a že by z toho udělala obrázek na triko. Byli by jste pro?? Já jí navrhl ještě jeden obrázek - půllitr střihnutej doutníkem a někde u toho nápis co vymyslel Zdenál - Čmoudův memoriál. Včil to tvoří, tak až to dotvoří, snad mi to pošle a já to sem vrazím na ukázku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.3.2019 v 23:53 | Nahoru | #76268
hrnous> No jasně, chápu. Těch 40+ by na mě asi bylo dost, ale třeba se nás sejde víc a trochu to naředíme. Kdyby nás bylo nejmíň pět, tak pohoda...
pech: logo Jawa na motorce mít je pěkné, ale obecně - Schineray, Mash, apod. jsou dobré stroje, kterých už jezdí hodně a nezaznamenal jsem nějaký stížnosti na kvalitu. Obchoďáci (nebo jeden obchoďák) z Týnce odhadli, co teď frčí. Nebudu na ně hudrovat, tohle vystihli dobře. Alespoň něco. Uvažuju, že to koupím, a možná pak hudrovat budu, ale třeba taky ne. Mě se to prostě líbí.

Jawablázni

10.3.2019 v 00:02 | Nahoru | #76269
JoJo mě se to líbí moc,jen ještě musím počkat až se najde nějakej ten blázen co mi dá za 180tku aspoň STO táců a budu mít Jawu Scrambler. takže nikdy

Naposledy editováno 10.03.2019 00:02:44

(reakce na) Jawablázni

10.3.2019 v 06:58 | Nahoru | #76270
Bimbam> Tak to má Kačka výborný nápad.
Mě to slovo memoriál furt přijde nějaké smutné a když si vzpomenu na Čmouda tak se spíš směji jako se mi třeba smál on,když jsme jednou jezdily tady blízko
nás cestama okolo dálnice a já vymyslel zkratku lesem kterou se určitě dostaneme k podjezu dálnice.Najednou tam byly koleje od traktoru hluboké tak,že si
moje panelka sedla na revmaplechy a už to nešlo ani na jednu stranu. Tomáš se mohl smíchy potrhat. Tak mne třeba napadá Čmoudojizda.Ale jen můj názor.

(reakce na) Jawablázni

10.3.2019 v 09:46 | Nahoru | #76271

Bimbam píše: Pech - no a uměli by v Čezetě udělat dneska stejně dobrý písty jaký se dávaly do těch hranatých číz?



Písty jako jednu z mála věci (třeba jako elektriku) nedělali oni, ale Metaz HK, ačkoli nízkotlaké lití provozují taky (spolu s další firmou ve Strakonicích). Když dělají 5000 dmychadlovek týdně, které jsou součástí jejich obživy, na pár pístů pro staré sráče se vyserou.
Písty ale umí dobře udělat Vanep Domažlice... Akorát píst na zakázku je za dva litry.

Ono je zapotřebí si uvědomit, že ta fabrika jede tisícikusé série série součástek do dnešních výrobků, takže se prostě nebudou zabývat nějakými drobnými díly
do motorek, které taky kdysi mimo jiného vyráběli. Ohledně motorek dělali akorát spolupráci co se týče dokumentace na tom, když Staša s nějakými budejčáky dělali
dvě repliky závodní ČZ-V4 prrro závody historiků, protože tu svojí z výstavní síně na to nechtěli půjčovat..

Já bejt ředitel Jawy, tak bych šel cestou výroby ND pro staré prskolety... Oproti Čz je Jawa pidifabrička 5x menší i za dřívejšího stavu, dnes už je tam i z té pidifabričky třetina - takže 15x menší...Po celou tu dobu to byla prakticky jen montovna... Oni od počátku 70. let skoro nic nevyráběli, většinu dílů nakupovali. Motory od ČZ-ST, podvozkové díly od ČZ-BL a CŽ BŘ, elektriku od PALu jako ostatní, Oni si tam svařili rám, udělali plechařinu s drobnými cetkami a to bylo tak nějak všechno. ČZ je zkrátka jiná liga, oproti tomu podovodnému skanzenu u bobří řeky Sázavy ....

Jawablázni

10.3.2019 v 09:47 | Nahoru | #76272
shineray je zatim stále průměrná čína: křivě sešroubováno, kolo drhlo o schránku, upadl stojánek. Jawa k tomu přidala tekoucí nádrž. Jen nechápu tu elektroniku od známých výrobců (z čínských poboček), že to nemaj odladěný a blbnou kontrolky efi, abs.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.3.2019 v 09:54 | Nahoru | #76273

maraton píše: hrnous> No jasně, chápu. Těch 40+ by na mě asi bylo dost, ale třeba se nás sejde víc a trochu to naředíme. Kdyby nás bylo nejmíň pět, tak pohoda...
pech: logo Jawa na motorce mít je pěkné, ale obecně - Schineray, Mash, apod. jsou dobré stroje, kterých už jezdí hodně a nezaznamenal jsem nějaký stížnosti na kvalitu. Obchoďáci (nebo jeden obchoďák) z Týnce odhadli, co teď frčí. Nebudu na ně hudrovat, tohle vystihli dobře. Alespoň něco. Uvažuju, že to koupím, a možná pak hudrovat budu, ale třeba taky ne. Mě se to prostě líbí.



Já nemám nic zvláštního proti Shinerayi, pokud to někomu vyhovuje a stačí, ať si to koupí... Že čínská motorka je přes všechny mouchy řádově spolehlivější než Jawské bastly už jsem taky stihl zaregistrovat....
Nicméně pokud budu chtít levnou motorku na každodenní otloukání bez požadavků na výkon, můžu si koupit Shineray rovnou, s hezčí nádrží a navazujícími podsedláky,
nikoli s nádrží z hrocha na kozích nožičkách (634) a násilím nabastlenými kastlíky, které jsou pro to místo příliš velké.... Líbí se mi Shineray vzhledově, podobá se mojí oblíbené W650, ale nelíbí se mi když na motorku designově se odvolávající do 60. let nabastlí prvky úplně jiného designového směru a vypadá to pak opět jako dílo podprůměrného kutila... Výkonově už bych nechtěl, od motorky požaduji alespoň 50k výkonu...

Naposledy editováno 10.03.2019 09:55:05

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.3.2019 v 10:21 | Nahoru | #76274
K těm olejům. Včera jsem poprvé koupil olej z obchodního řetězce. Blíží se mi výměna ve Feldě a tak jsem neodolal TESCO 15W40 API SL/SJ 4litry za 3 kila.. Po bližším ohledání se jedná o Orlen z Polska. Myslím, že jsem nešlápl vedle.

(reakce na) Jawablázni

10.3.2019 v 10:49 | Nahoru | #76275
MartinED250> Dobré. Já kupuju Super Mogul 15 W 50 4 litrový kanystr za skoro 600 .- korun. At' už u Benziny nebo tady u nás u malé bývalé JZD pumpy. Olej je to dobrý, až na tu cenu. Víc než 300 korun stojí i 4 litry Mogul M 6 A do Populara. Naštěstí olej člověk nepotřebuje často a tak cenu pomíjím.
Problém je spíš s filtry. Do Š 120 filtry jsou, stojí asi 45 korun, ale sehnat ho do Populara bývá problém. Vím o náhradě, ( auta z 50. let ) ale už i tu kupuju po dlouhém shánění.

Naposledy editováno 10.03.2019 10:52:46

Jawablázni

10.3.2019 v 11:09 | Nahoru | #76276
Milane, zase se necháváš natahovat....

Mogul GX-SUPER 15w40-API SL, což je olej s lepší specifikací než kupuješ ty, kupuju za cca 400,- za 4L kanystr na výměnu oleje.
Shell nebo Castrol ve stejné specifikaci stojí maximálně o 100kč víc....

Za 600kč kupuju 4L - plnou syntetiku Sunoco - Api SM do Citroena

M6A / AD kupuju stáčený za 55-60kč/1L přičemž M6A potřebuju jen jako přímaz do motorovky, protože eko olej co zalepuje čerpadýlko nechci... Ono tam může být cokoli co maže, ale nemá cenu platit AD+ olej na aplikaci kde je mazání ztrátové a čistící schopnosti s oxidační stabilitou nejsou zapotřebí...

Jawablázni

10.3.2019 v 12:51 | Nahoru | #76277


Naposledy editováno 10.03.2019 18:16:19

Jawablázni

10.3.2019 v 21:41 | Nahoru | #76278
Když se koupí zajíc v pytli
Ložiska na klice vydojený v karterech.
Ale s tím se musí u 455 počítat. Přemýšlím jestli zalepit a nebo udělat ocelový futra.



Jawablázni

10.3.2019 v 22:29 | Nahoru | #76279
Záleží kolik je tam vůle. Pokud pod desetinu, zalep je, pokud víc, tak to lepení už nebude jen tak....

Ondrero: tu řadící tyčku držela nějaká příložka do těch závitů dodatečnejch?

Naposledy editováno 11.03.2019 04:52:37

(reakce na) Jawablázni

10.3.2019 v 23:56 | Nahoru | #76280
pech.>
Mám to podobně - motorka, na které se dá realizovat jakýkoli výlet i ve dvou začíná ve dvoulampovce s 50 HP.
Enfield 650 to trefil dobře, ale z indické loni předpokládané ceny, se letos vyklubal definitní neindický ceník. Ale motorky jsou to krásné a kvalita oproti Kolínu šla pro letošek velmi nahoru. Indové údajně dostavěli další linku a kvalita stoupla.

Jinak Sucháč--- Jawa kolem světa - plánuje na Afriku znovu zvětšit nádrž osmičky nejméně na 30 litrů, titanovou zadní osu většího průměru apod..
To bude Jawa 350 PS Adventure

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.3.2019 v 06:27 | Nahoru | #76281
Franky byl jsi na sobotní přednášce na Březové? My jsme se tu osu Pavlovi potom v hospodě snažili rozmluvit, ale nedal se...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.3.2019 v 06:44 | Nahoru | #76282
Počítám, že na straně zapalování to je maximálně 5 stovek. A na straně spojky jde jedno suvně a druhé rukou ztuha tak do půlky. A byl tam držák tyčky.
Já tam zafrézuju průměr na zapozicování kroužku a ten se přivaří.
A mam dát labyrint a nebo 2 gufera? Mě se teda víc libí gufera.

(reakce na) Jawablázni

11.3.2019 v 07:53 | Nahoru | #76283

MartinED250 píše: Franky byl jsi na sobotní přednášce na Březové? My jsme se tu osu Pavlovi potom v hospodě snažili rozmluvit, ale nedal se...



Když bych takovej problém řešil, tak bych šel do bubnu z libeňáka...
Má ocelovou vložku na ložiska, takže se nevymačká, osa má průměr 17 mm a jako bonus bych viděl rovný dráty, takže nehrozí že prasknou v krčku. Ale musel by jet rozetu na tisícihranu, né na gumách, ale v tom bych taky neviděl velkej problém...

Jawablázni

11.3.2019 v 09:12 | Nahoru | #76284
Ono by to stačilo udělat kvalitní originální osu. Prej dělal test pevnosti osy 638 a vychází stejná jako u imbusu řady 10.9... To je prostě máslo. Pamatuji si, že jsem onehdá chtěl opravit závit na pérácký ose a doma ve svěráku jsem se nechytal. Očko se prostě nechytilo jako to bylo tvrdé. Muselo to na soustruh a očko koníkem silně přitlačit. Prostě stará poctivá práce. Na Tůmovi jsme dělali letmo uloženou osu kola z velikého soustružnického nože a drží to jako židovská víra. Blbý je, že když půjde do titanu, udělá osu většího průměru za použití jiných ložisek a nemůže jí vzít náhradní, protože bude atypická.

Jawablázni

11.3.2019 v 09:45 | Nahoru | #76285
Ondero dej labyrint. Je věčný. Gufero se po čase mění a mezi ložiska se nedostaneš.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.3.2019 v 09:50 | Nahoru | #76286

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.3.2019 v 10:51 | Nahoru | #76287
hrnous>
Na Yammer se nedostanu, chce po mně cosi v angličtině, kterou nemám rád...dobře, že jsi sem pozvánku dal. Zrovna v sobotu mi mechanik svařoval upadlý padák motoru mého Adenia...ale to je normální, už upadl asi potřetí. A všichni víme, že padáky motoru postupně "padají" resp. ulomí se všem majitelům.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.3.2019 v 11:07 | Nahoru | #76288
Milan1963> Na těch srazech si povídáte o tom, kdo kde na motorce byl, nebo spíš o tom, co komu upadlo a pokolikáté už?

Naposledy editováno 11.03.2019 11:07:35

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.3.2019 v 11:18 | Nahoru | #76289
Sema> Častěji to druhé, ale já jezdím i za hranice, tak vyprávím kde jsem byl. Fotím vesměs na kinofilm, tak beru i alba s fotkami.

Naposledy editováno 11.03.2019 11:19:26

Jawablázni

11.3.2019 v 11:46 | Nahoru | #76290
Padák je holt od slova padati. Když někdo nepadá a padák nemá co dělat, nudí se a upadne sám. Ale včil vážně, to se ty padáky uvolňují vibracema ve svárech nebo jak, že upadávají a musí se znovu vařit?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaká je v dnešní době dobrá motorka... Jawa 125 Dandy, Jawa 100/587 Robby Vlada98 20 4.4.2019 v 12:28 Lad22
Problém se seřízením karburátoru Jawa 100/587 Robby Fichtloš 11 26.6.2018 v 10:34 Deyva
Jawa 50 Robby, nejdou světla+přistr... Jawa 50/588 Robby, Jawa 100/587 Robby DjShock 14 26.11.2015 v 19:14 rancher
nemôzem nastartovat jawu mustang Jawa 100/587 Robby jgj 8 27.8.2014 v 17:21 keymaker
Těsnění pod hlavu Jawa Robby Jawa 100/587 Robby mischa638 7 15.8.2011 v 18:37 Filip103


TOPlist