globalmoto_duben_nolan




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ

Po debatě dohodnuty natvrdo termíny jarní (druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024)
a podzimní se nechá na prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo klidně zase Golf, pokud někdo nesežene nějaké lepší místo.
Plán na jaro, pokud počasí dovolí by bylo muzeum v Šestajovicích

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 07.03.2024 07:50:30

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.3.2019 v 10:19 | Nahoru | #76231
Kire640> Díky za potvrzení. Čekal bych tak 5-6 tisíc.

(reakce na) Jawablázni

8.3.2019 v 10:23 | Nahoru | #76232
oldajawa500> Nejen na žídlich ale spali jsme i na stolech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.3.2019 v 10:36 | Nahoru | #76233
Sema> Je to hodně málo... To není ani na dovolenou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.3.2019 v 11:08 | Nahoru | #76234
Kire640> No právě. Zajímavé, že RE Himalayan má 10 000 km. Přitom je to taky malý motor, chlazený vzuchem a olejem.

Jawablázni

8.3.2019 v 11:10 | Nahoru | #76235
musím uznat,že se mi to líbí,konečně něco jiného než věčná 634.

(reakce na) Jawablázni

8.3.2019 v 11:13 | Nahoru | #76236
Sema> Koukal jsem na Bulleta od RE (starší model, nevím, jestli to třeba novější EFI nemá jinak) a tam je výměna oleje 6 000 km. To už je o něco lepší.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.3.2019 v 11:14 | Nahoru | #76237
asi to bude tím motorem RFVC, ačkoli nechápu v čem je náročnější na olej - když jsme měl FMX, vešlo se do ní 2 litry oleje, suchá skříň (zásobník v rámový trubce) a interval 3tis km. U DR 650 taky dva litry, mokrá skříň a 6tis km.

jinak Scrambler je moc pěknej, snad jen nechuť kupovat věci od továrny tak výrazně protizákaznický mě odrazuje. Kdysi jsem vsadil na Jawu s novým Robbikem a stačilo...

(reakce na) Jawablázni

8.3.2019 v 11:39 | Nahoru | #76238

Bimbam píše: Tak to je to překvápko co o něm tady špitnul Hrnous že bude k vidění v Blavě .

Jináč - na kulatý asi teda jarní nepojedu - objednal jsem elektronický dobíjecí relátka v Kroměříži a teď mi volali odtama, že ani jedno prostě na skladě nemají, že fabála hrne statisícové serie výrobků do folksvágnu. Takže mám smolíka nejen v garážodílně.



Bimbame, to vyškrábneš po nějakých e-shopech co prodávají díly ny české wergly... ti budou mít. Koukal jsem a mají je běžně... Jen to bude o 50-100kč dražší než
přímo z Kroměříže. Ono se taky jinak kouká, když nějaký jawashop si jich objedná 100ks a ty sis objednáš tři... na těch 100ks si serii udělají

Dej si do vyhledávače elektronický regulátor dobíjení Jawa a vyjede ti hromaa kšeftů kde je mají skladem za 500-600kč.

Jawablázni

8.3.2019 v 12:02 | Nahoru | #76239
XR 400R se u nás prodávalo s homologační sadou, kerá je uškrcená na nejakých 27 koní (což je úroveň Šwajneraj).
Podle manuálu je předepsaná výměna omastku s výkonnostní klasifikací API minimálně SE co 10.000 km.
Takže předepsaná minimální kvalita oleje je "lepší sračka"(M6AD je SB), pokud by se používala polosyntetika, kerá se motá ve třídách nekde okolo SJ-SL, lze tento interval výměny použít...XRko má teda navíc chladič oleje (to nevím, jestli na té "Jawě" je).
Objem oleje i mazací systém obou strojů je jinak stejný (2 litry, suchá skříň, plnoprůtočná filtrace).
Co se týče techniky, tak jen tak ze srandy - XRko má všecko v motoru valivě uložené - i vačky - takže nemůže dojít k jejímu přidření, ani když motorka určitou dobu vrčí hore nohama - tato závada je celkem "běžná" u ostrých endur jiných značek...třebas KTM - když se někde jezci podaří upadnout, motorka spadne...jen teda doufejme, že to kucí čínský pajcli pořádně .
A nyní praxe:
- pokud se jezdí na otevřeném stroji (cca 35 koní) a tak, až se kůří z hlavy jezdce, tak se víceméně doporučuje zkrátit interval výměny na těch 2.000, případně ještě na míň (ale nedovedu si představit takový styl jízdy na cesťáku, to snad ani nejde).
Páč olej je v takových případech dost tepelně namáhaný a právě z tohoto důvodu se ty intervaly zkracují...
Jezdci proto používají oleje ne příliš vysokých výkonnostních tříd (protože se každý stejně usmaží), ale spíš jej častěji mění.
Závěr:
- myslím si, že pokud bych takovou motorku měl, či na svém stroji marky Honda bych se měl někde motat na výletě krajinou, tak bych výměnný interval zvolil podle provozních podmínek. Pokud by zatížení nebylo bůhvíjaké, nepanikařil bych, ani kdybych byl blízko té hranice 10.000 km.
Ono to zatížení motoru lze, pokud je stroj v cajku, odhadnout podle spotřeby oleje - je celkem dost veliký rozdíl u téhož motoru při různých provozních režimech.
Takže rozumně, né jak nekeří "závodníci" mění špičkový olej snad ještě dříve, než ho do motorky nalijí .
Mám zato, že až bude zkušeností s provozem těch Jaw víc, nějaké doporučení na jejich základě se objeví.
A nebo by mohl některý jazykově nadaný jedinec vydolovat tento údaj u jiných značek s týmž čínským motórem...

Naposledy editováno 08.03.2019 12:07:04

(reakce na) Jawablázni

8.3.2019 v 12:51 | Nahoru | #76240

callowsick píše: asi to bude tím motorem RFVC, ačkoli nechápu v čem je náročnější na olej - když jsme měl FMX, vešlo se do ní 2 litry oleje, suchá skříň (zásobník v rámový trubce) a interval 3tis km. U DR 650 taky dva litry, mokrá skříň a 6tis km.

jinak Scrambler je moc pěknej, snad jen nechuť kupovat věci od továrny tak výrazně protizákaznický mě odrazuje. Kdysi jsem vsadil na Jawu s novým Robbikem a stačilo...



Motor RFVC je náročněší na olej kvůli tomu rozvodovému mechanismu, především co do stability filmu vůči otěru (podobná písnička jako VW-PD). Nicméně 2000km je furt dost málo, myslím že originál XR/Domi měnily olej po 4000....

Zdenal: absence chladiče oleje je problém, to degradaci oleje zrychluje geometrickou řadou, pokud je přehřátý.... Celkově vodníci mají intervaly delší, právě kvůli tomu, že do režimu kd má olej trvale 150st. se prostě nedostanou... takže já mám na CB předepsaný relativně obyčejný olej Api SF, což je olej jako pro Favorita/Felicii co do výkonnostní specifikace, jen o jiné viskozitě a interval 12000km. Dneska se horší motocyklový olej (aby měl MA normu pro spojku) než SG/SH asi ani nedělá, leju tam co zrovna koupím, pokud je to od slušného výrobce a normy SG,SJ,SL,SM, protože všechny jsou vyhovující při předepsané SF. Roadster má předepsáno totéž, ale interval 5000,- protože je to malej vzducháč bez chladiče oleje a předpokládá se že to bude jezdit v režimu "furtplnej" což ten půllitr ten si jen vrní v běžných rychlostech...

Naposledy editováno 08.03.2019 12:57:48

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.3.2019 v 13:56 | Nahoru | #76241
pech.: Já tzeď koupil repsol 10-w40 4L za 500 kč a koukám, že to má Jaso MA2, T903:2016, API SN.

To SN ani nevím, k čemu je dobrý u motorek je. Dnes už se snad pro vzducháč z přelomu tisíciletí ani nevhodnej olej koupit nedá.

Jawablázni

8.3.2019 v 13:56 | Nahoru | #76242
Pech - no, ještě kouknu do nějakých ešopů

Jawablázni

8.3.2019 v 14:05 | Nahoru | #76243
Olej ? Hlavně že maže a je ho dost. Popular jezdí s olejem M 6 A a vrčí parádně. To samé 120. Adenium 660dostává stejně jako Stylka 650 Motul 5100 a asi je to taky dobře. Všude měním po roce, často bez ohledu na počet ujetých kilometrů.

Scrambler Jawa 350 se mi vcelku líbí. Chce to jen barevně sladit a vychytat detaily. Popravdě ale - velký scrambler od Ducati se mi líbí víc.

Naposledy editováno 08.03.2019 14:07:54

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.3.2019 v 15:25 | Nahoru | #76244
U OHCčka a derivátů / i u nového Indiána / budu pracovat na úpravě obsahu jednotky pro výkon, spotřebu a vyhození katalyzátorů a jiné ekoverbeže. Třeba z toho něco vyleze :)

(reakce na) Jawablázni

8.3.2019 v 15:40 | Nahoru | #76245
hrnous> Paráda

Zdenál: díky za info

Jawablázni

8.3.2019 v 16:24 | Nahoru | #76246
Já do obou čtyřdobých dvoukolých střepů liju olej obyčejný automobilový, kerý kupuju v bečce a používám ho ve veškeré ostatní technice, od strojů prémiových značek ARO, supervýkonného Pažouta 106 s litrovým motorem, s motory na benzín aj naftu, přeplňované aj "normální"...
U motorek sem enom zkusil, co na to spojka - a nic. Spojkuje...
Je to polosyntetika Sunoco Futura, 10W-40, API SL. Ten olej umaže aj to PDéčko, akorát by se u teho auta musel měnit po deseti.
Asi je to dobrý matroš, páč sem ho začal používat před drahnými lety (1994) u Citróna C15, u kerého chtěli za Elf strašné peníze. Tak sem vydržel přes záruku a od té doby kupuju olej za polovic.
Značku mě doporučil kamarád, opravdový "motosexuál", kerý má přehled o motorech a podobných věcech.
Ten zmíněný Citrón šel z baráku s dvěma stovkama tisíc km, Oktávku rozstřelil mladej skoro se čtyřma, další auto sem prodal se třema...a onehdá sem ho viděl u jedné stavební firmy, furt jezdí...aj když mě srdce bolelo, když sem tu oračku, kerů z teho auta udělali, viděl.
S tím zmíněným chlapíkem sem tam kecáme o motorkách a přidružených věcách a od něho mám většinu rozumů. Páč on má takové známé (keří sů aj mými známými - teda s kerýma sem se potkal) a tí v motoristiském světě dokázali dost a určitě to nejsů oslé, keří by o technice věděli kulový.
Né že by tvrdil, že enom táto značka a nic jiného, ale pro každý účel použití je vhodné použít tu pravů věc. No a že to ví, páč ty zkušenosti má (a když né on, tak se optá), tak vo tým žádná .
Jak se říká - každá rada je drahá a nejdražší je špatná...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.3.2019 v 19:14 | Nahoru | #76247

PetrL3 píše: pech.: Já tzeď koupil repsol 10-w40 4L za 500 kč a koukám, že to má Jaso MA2, T903:2016, API SN.

To SN ani nevím, k čemu je dobrý u motorek je. Dnes už se snad pro vzducháč z přelomu tisíciletí ani nevhodnej olej koupit nedá.



No o SM a SN jedou mezi paranoiky fámy, že jsou oproti SL spíš mírně horší než jakkoli lepší. U nich už se řeší ekologie atd. Takže ne že by špatně mazaly, ale maji slabší oxidační stabilitu, protože některá addiziva používaná u SL tam nesmí být, takže rychleji degradují. To ale řeší včasná výměna a pro motory na SE - SF je to i tak superolej....

(reakce na) Jawablázni

8.3.2019 v 19:59 | Nahoru | #76248

Bimbam píše: Tak to je to překvápko co o něm tady špitnul Hrnous že bude k vidění v Blavě .

Jináč - na kulatý asi teda jarní nepojedu - objednal jsem elektronický dobíjecí relátka v Kroměříži a teď mi volali odtama, že ani jedno prostě na skladě nemají, že fabála hrne statisícové serie výrobků do folksvágnu. Takže mám smolíka nejen v garážodílně.



Ahoj, možná by jsi uspěl v NBK na autovrakovišti u pivovaru jsou ochotní a určitě by ti ty relátka vytáhli a za pár kaček ?

Ale teď mě napadá, ty to máš určitě na 6V a to tam asi určitě mít nebudou, leda koupit celé VAPE, vím, že ho máš rád ???


Naposledy editováno 08.03.2019 20:07:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.3.2019 v 20:12 | Nahoru | #76249

pech. píše: No o SM a SN jedou mezi paranoiky fámy, že jsou oproti SL spíš mírně horší než jakkoli lepší. U nich už se řeší ekologie atd. Takže ne že by špatně mazaly, ale maji slabší oxidační stabilitu, protože některá addiziva používaná u SL tam nesmí být, takže rychleji degradují. To ale řeší včasná výměna a pro motory na SE - SF je to i tak superolej....



Takže něco jako u vw507.00 vs 505....

Jawablázni

8.3.2019 v 22:23 | Nahoru | #76250
Sharp - no, samozřejmě že to potřebuju na 6V Dvanáctivoltovejch škodováckejch mám pár v zásobě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.3.2019 v 00:14 | Nahoru | #76251

PetrL3 píše: Takže něco jako u vw507.00 vs 505....



Zhruba. Prostě začaly bejt požadavyk na další věci, které ale nesouvisí s mazacím výkonem....

Milan: proč leješ do š120 horší olej než tam patří? byl jasně předepsán M6AD/M7ADS. zbytečně zajebaný motor karbonem,
což je poukázka na problém. Kdžy jsem přecházel u zetora z A na AD, tak jsme motor celý vaškrabali a vyčistili, pak dali AD,
během intervalu výměny byl olej o dost hustší... v kanálech se našlo ještě dosti bordelu, který olej rozpustil a pojmul. Teď je tam
AD a je klid....

(reakce na) Jawablázni

9.3.2019 v 10:46 | Nahoru | #76252
pech.> Asi špatně napsáno - pochopeno - do Š 120 dávám Super Mogul , dával ho tam už otec od roku 1980, já pokračuju.
Dnes jsem letos poprvé vyjel , tedy chtěl vyjet na motorce. Vyhrál pionýr 05. Chytl, ale "zdechl". V karburátoru asi 2 mm šlemu, tryska sotva průchodná. Vyčištěno, ale prší. Tak se nejede. Aspoň jsem opravil náhon tacho - u šneku chyběly kolíčky, vše bylo OK, ale náhon se netočil. Kolíčky jsem vyrobil, vše funguje, ted' aby bylo teplo a sucho.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.3.2019 v 11:34 | Nahoru | #76253
Milane, Mugul Super je Sae15w50 API SE/CC, M6A je Sae30-40, api SB, M6AD je Sae30-40 API SC....

Pro zajištění toho aby nezůstal bordel v karbecu u dvoutaktu to dělám tak, že před odstávkou zavřu přívod benzínu a nechám motor běžet dokud benzín v karburátoru nepsotřebuje a pak chcípne. Mám klid a nemusím co jaro čistit karburátor.

Naposledy editováno 09.03.2019 11:35:47

(reakce na) Jawablázni

9.3.2019 v 13:31 | Nahoru | #76254
pech.> Já to dělám po každé jízdě když nevím, kdy zase pojedu. Nechám to vyjet karbanátek a také nemám problém s nastartováním.

(reakce na) Jawablázni

9.3.2019 v 13:57 | Nahoru | #76255
pech.> Jenže když protéká kohout... ale nic se neděje, vyčištění karburátoru je otázkou 10 minut.
Oleje znám, 10 let jsem pracoval u Benziny...to jsem chodil mezi stojany s kasírtaškou a vybíral peníze od řidičů - a lil olej do nádrží Trabantů, Wartburgů i motorek aby nikdo nezadřel. To byl předpis. Jo, to už je let....
Z olejů jsme měli M 6 A, 6 AD, 5 AD, 7 ADX a 8 AD. Ta 8 je Super Mogul. Nic víc nebylo ! Proti dnešku je to jak v pravěku...
Občas byl i převodový PP 7, hustý, letní, ten brali řidiči Tater 138 a V 3 S. Já ho leju do Populara a péráka dodnes.

Naposledy editováno 09.03.2019 13:58:26

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.3.2019 v 14:26 | Nahoru | #76256
Milan: když protéká kohout, je zapotřebí jeho závadu odstranit - nová gumička za 10korun.. PP7 lze s úspěchem nahradit olejem PP90.

Jawablázni

9.3.2019 v 14:45 | Nahoru | #76257
K těm olejům: Měl jsem Hondu FMX 650 (stejný motor jako u Dominátora a XR) a předepsaná výměna po 3000 km. Je to ale jen pojistka, že by se ten vzducháč přehřál (to už zde pech a Zdenál zmínili). Dal jsem tam dodatečný chladič oleje, protáhl výměnu na dvojnásobek a bylo to v pohodě. Navíc ekologické.
Jinak nová Jawa 350 OHC Scrambler se mi celkem (až na ty svody) moc líbí. Seděl jsem na ní (vlastně na Mash 500 Scrambler, což je ale prakticky totéž) na výstavě v Kolíně nad Rýnem a ta motorka mi vyloženě padla do ruky. Lehoučká, dostupná a teď navíc s názvem Jawa v techničáku. Vážně o ní uvažuji a o servis nemám obavy, žiju v cizině, těch Mashů a jim podobných tady jezdí fakt celkem hodně.
Sedl jsem tam i na Himalájce (tam mě tlačily prolisy na nádrži do kolen), na Bullita (takovej těžkopádnej) i na tu novou dvouválcovou 650tku od Royal-Enfield - ta je pozicí hodně podobná Jawě 350/634. Ten Mash 500 (a s ním ještě Fantic Caballero 500, který stál hned vedle) působí mnohem odlehčeněji.

Naposledy editováno 09.03.2019 15:02:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.3.2019 v 14:56 | Nahoru | #76258

hrnous píše: U OHCčka a derivátů / i u nového Indiána / budu pracovat na úpravě obsahu jednotky pro výkon, spotřebu a vyhození katalyzátorů a jiné ekoverbeže. Třeba z toho něco vyleze :)


V případě, že Jawu 350 OHC Scrambler opravdu pořídím, tak budu jedním z prvních zájemců. Je super, že o tom takhle uvažuješ, doufám, že se ti to podaří vykoumat.

(reakce na) Jawablázni

9.3.2019 v 15:45 | Nahoru | #76259
pech.> Nelze. PP 90 je řídký. Z péráka mi kapal . Pod Popularem byla taky pořád louže. Z bratrovy Tatry 57 přímo tekl. Kolega a jeho Picollo - rovněž. Po nalití PP 7 je vše OK.

Jawablázni

9.3.2019 v 15:54 | Nahoru | #76260
netěsnost je závadou, já měl na mysli jeho mazací schopnosti a sílu filmu.

Naposledy editováno 09.03.2019 15:55:12
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar

TOPlist