bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.7.2018 v 10:33 | Nahoru | #70591
Ty čepy - jak kerý kam - by stačilo podívat se do válce s pístem (píst dat do pracovní polohy).
No a kdyby hrozilo, že díra pro pístní čep propojí přefuk s výfukem, použil bych čepy s deklem.
Podobné brikule dělá volná drážka po pístním kroužku, obvykle se při použití dvou kruhů místo tří volná drážka zakolíkuje.
On ten motor jede, ale jaksi to néni to pravé ořechové.
To s tím kruhem se normálně dělalo u pincka, když se tunil na vysoký výkon...

(reakce na) Jawablázni

19.7.2018 v 12:27 | Nahoru | #70592

Verdom píše: Wenca24> Měl by být otevřený (viz Pech) ale použít jde i zavřený. Je to jedno. Montovat je dnem k sobě.



Mno není,je to dovážení lehkých pístů kubatury 250, namontovat jdou, nic se nerozbije, ale budou z toho zbytečné vibrace navíc.

Wenca: informace se rozcházejí proto, že si lidi motají ta označení motorů 623(250) a 632(350)...

Jawablázni

19.7.2018 v 12:30 | Nahoru | #70593
Zdenal: to už je přímo konspirační teorie... zavřené čepy jsou kvůli tomu, že je jiná váha pístů u jiných kubatur.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.7.2018 v 13:08 | Nahoru | #70594
Pech - no vidíš a já opravoval před časem jednu zarezlou 638, nikdy nebyly sundávaný ani makovice, všecko původní z fabriky a měla uzavřený čepy na volnejch jehlách ( bez klece ). Je možný že i ve fabrice tam dali co zrovna měli po ruce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.7.2018 v 15:05 | Nahoru | #70595
Bimbam> Mám tentýž názor. Dali co měli. Už jsem to viděl u mnoha jiných aut i motorek - i když veteránů - při testacích. A při množství vyráběných Jaw 350 se nedivím.
Odbočka - včera jsem výletoval Popularem, jel jsem do podhůří Šumavy, kolem Temelína, auto jelo parádně, jen ten provoz...je všude tolik objížděk, nebo jen tady na jihu ? Víc než 60 jsem jet nemohl, za mnou se tvořily kolony a když jsem se chtěl uhnout a jet jinudy, nešlo to - objížd'ka...
Zítra beru rodinu, Škodu 120 a pojedeme na pár dnů na sever - Liberec, Jablonec, Děčín, Chomutov. Snad to půjde hladce, bez objíždění.
Temelín ze Škody Popular za jízdy

(reakce na) Jawablázni

19.7.2018 v 15:12 | Nahoru | #70596

Zdenalbenal píše: Ty čepy - jak kerý kam - by stačilo podívat se do válce s pístem (píst dat do pracovní polohy).
No a kdyby hrozilo, že díra pro pístní čep propojí přefuk s výfukem, použil bych čepy s deklem.
Podobné brikule dělá volná drážka po pístním kroužku, obvykle se při použití dvou kruhů místo tří volná drážka zakolíkuje.
On ten motor jede, ale jaksi to néni to pravé ořechové.
To s tím kruhem se normálně dělalo u pincka, když se tunil na vysoký výkon...



Tuning s kruhama už jsme taky nedobrovolně použili na kolegově 350, když jsme zjistili 3000 km od domova, že má na pístu kruhy který tam nepatří a víc jak tři správné jsem sebou neměl Naštěstí jsem vyštrachal z motorky ještě kruhy o výbrus menší tak měl jeden a jeden Pochvaloval si pak jak mu to pěkně jede a pořád mi ujížděl..Je třeba ale říct, že jsme na opačných stranách váhových kategorií

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.7.2018 v 22:41 | Nahoru | #70597
Wenca - a jaký kroužky tam měl, že byly nesprávný?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.7.2018 v 22:51 | Nahoru | #70598
Bimbam> mel siroky drazky jako napr Almet a uzky krouzky-tzn. meli vuli ve svislem smeru..tlacil se tam pod ne bordel, tlacil je ven a pridiralo se to...ja jsem tri kruhy vezl sebou, nastesti jsme meli oba treti vybrus, jeden se mi povedlo pri montazi zlomit ..tri krouzky jsem jeste nasel v motorce z minule dovelene, ty byly na druhy vybrus.. Oprava byla rychla, ale diagnostika trvala dost dlouho

Edit: pred cestou na tom delal GO motoru...

Naposledy editováno 19.07.2018 22:55:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.7.2018 v 06:16 | Nahoru | #70599
Wenca24> To nechápu, když je někdo až tak neznalej, že udělá tak fatální botu, jako nesprávná výška kroužků, že se vůbec pouští do rádoby GO.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.7.2018 v 06:32 | Nahoru | #70600
milan1963> Jablonec celkem průjezdný je. Liberec je samá uzavírka a objížďka, ale nepamatuju, že by to bylo někdy jinak, pořád někde něco budujou. Tak to protáhni až do Němec a Pšonska, je to za humny. I když Němci mají vyšší platy a Poláci možná taky, tak nákupy za čárou se vesměs vyplatí, vyšší kvalita za menší peníz a ještě si uděláš výlet. Kdo má rád páru, z Zittau jede parní lokomotiva na Oybin. Tipy na veteránmuzea, když jedeš s holkama nemá smysl, nudily by se, tak si vyjeďte na Ještěd na baštu, pokud jste tam byli, tak ani Obří sud vedle není špatný, jen cesta nahoru je mazec. Jeli jsme tam s JJJ. Je tu toho více, nemá smysl to rozepisovat, když tak písni SZ.

(reakce na) Jawablázni

20.7.2018 v 07:52 | Nahoru | #70601
PetrL3> Spodek si nechával dělat, akorát ty písty a válce si osazoval sám...Dal tam to co mu dali k pístům a nezkoumal to..chyba to byla rozhodně..

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.7.2018 v 09:47 | Nahoru | #70602
Verdom> Díky za tipy. Jedeme na pár dnů, takže času na podrobné poznávání moc nebude, ale na Ještěd určitě pojedeme. No, snad to 120 vyjede...přehřívá se, normálně ne, ale v pěti lidech a s "plnou polní " neustále do kopce na trojku - za 5 km vaří. To už dělala jako nová před 38 lety, takže to je normální. Otec to tehdy reklamoval - prý výrobní vada, tak se s tím smířil, a já taky.
Ten obří sud je dobrý tip, vím o něm, taky stojí za návštěvu. Za chvíli vyjíždíme, holky jen dobalí auto . Jablonec tedy prozkoumáme blíž, Liberec moc ne, chci se vyhnout objížd'kám.

(reakce na) Jawablázni

20.7.2018 v 09:51 | Nahoru | #70603
milan1963> Na sud raději možná lanovkou. Kopec jak hrom a úzká silnice. Tak hezký výlet. ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.7.2018 v 09:56 | Nahoru | #70604
milan1963> Máš udělaný spínač na ventilátor? Tím by sis mohl hodně pomoci, zapnout ventilátor chladiče pod kopcem.

(reakce na) Jawablázni

20.7.2018 v 10:21 | Nahoru | #70605
Kire640>
Milan> a holky jedou dobrovolně?

Jawablázni

20.7.2018 v 10:32 | Nahoru | #70606
Milan: Zajímavé. Mě se u Šáde podařilo odhalit příčinu vaření a možná ji i odstranit (nevim jak teď Bimbam ale já s ní kdysi jezdil bez vaření). Kamarád s tou 105 taky nikdy s vařením problém neměl. Takže tam někde bude problém, podívej se po hadicích, vyměň termostat, propláchni systém a přitom zkoukni jak vypadá pumpa. Pokud jsi nikdy proplach nedělal, vyměň rovnou chladič (chladiče po zamedbané údržbě jsem zkoušel vyplachovat kyselinou citronovou avšak zrovna u škodovek se mi to až tak moc neosvědčilo). A jak píše Kire, dodělej si ten vypínač na saharu. Pokud to auto máš rád, jistě víš že dělat z něj vědomě rychlovarku není nejlepší.
Docela mě rozesmálo, že výrobní vadu nezreklamovali. Co by tedy zreklamovali když ne výrobní vadu??? Pak jsem si uvědomil, že to je spíše k pláči, a asi bych jim takové auto otřískal o hlavu či se jej rychle zbavil

Čmoud: dobrovolně

Jawablázni

20.7.2018 v 11:51 | Nahoru | #70607
Přesně tak, normální to není. Je tam něco špatně a to hodně špatně. Je třeba dodržet důležitá pravidla při montáži a oživení, když je nedodržíš, tak to vaří, když je dodržíš, tak nikdy.

Závad může bejt mnoho. od načatého těsnění pod palicí, přes blbě namontovaný termostat (ventilem dolů) přes přicpané trubky/hadice, přicpané kapiláry v chladiči, blbě odvzdušněný systém.... Spínač na saharu se hodí, protože můžeš si ho zapnout hned předem a nečekat až sepne při 100st.C. V podstatě jediná demence celého systému je to, že spínač je až na chladiči, a ne na motoru... Kdyby byl na motoru, bylo by to lepší... Toto ale jednoduše vyřešíš spínačem jak uvedl škodovák - prostě si ten fukar zapneš už na rovince pod kopcema nebo hned jakmile zastavíš v koloně...
S vařením si nezahrávej, protože jak jsou tyhle motory poměrně spolehlivé a nenáročné, tak jedno vetší uvaření je nejenže může, ale zpravidla je velice rychle a nadobro zničí... Jestli jsi díky štěstí a náhodě ten motor ještě nezkurvil, vyřeš problém s chlazením, nebo budeš mít zaděláno na velké starosti.

Ty jsi holt Milane leštič auto vypadá jak nové, ale technicky je úplně v prdeli... furt problémy...

Ostatně nikdy nepochopím, proč jezdíš dálavy s neduživým werkem, když ti doma stojí jedno nové a jedno pořád o dost lepší auto...

Kdyby jsi jiné auto neměl, pochopím to snadno,jedeš s tím co máš k diospozici... ale nechat doma hnít novotu a jezdit se starým autem o kterém víš, že bude mít problémy... To je masochismus nejhrubšího zrna....

Jawablázni

20.7.2018 v 12:07 | Nahoru | #70608
Jestli je ta vada z výroby, tak tam mohl někdo při montáži na lince dát vodní pumpu ze škody 100. Na venek je stejná, jen má uvnitř menší lopatkové kolo a pomaleji tak unáší 11L ve vodním traktu. Stovka měla polovic vody...

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.7.2018 v 12:14 | Nahoru | #70609
MartinED: Přesně s tím jsem se setkal víc krát (v té době bylo spoustě lidem jedno, že díl vůbec nebyl pro jejich auto dělaný a nefungoval tedy správně, hlavní že sedí šrouby a díl je doma v kredenci ze starých časů). Proto jsem taky psal aby Milan zkouknul všechno včetně pumpy

(reakce na) Jawablázni

20.7.2018 v 12:16 | Nahoru | #70610
skodovak> To byla hrozná doba. Lidi byli líní sednout k netu a něco o tom přečíst. Pak by takovou blbost neudělali.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.7.2018 v 12:30 | Nahoru | #70611
PetrL3:
1) J. Andrt byl k dispozici i v offline verzi (a pořád je)
2) Pokud chybu udělal majitel, mohl udělat takovou banalitu, jakou teda dělám osobně vždy - položit nový a starý díl z auta vedle sebe a okometricky provést komparaci
3) Tehdy neexistovali kutilové babráci, za vše přeci mohla doba že
4) Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody.

(reakce na) Jawablázni

20.7.2018 v 12:40 | Nahoru | #70612
skodovak> No asi každý nebyl až takový koumák.

(reakce na) Jawablázni

20.7.2018 v 12:40 | Nahoru | #70613
skodovak> Jo, to byl vtip. Dnes je zkrátka ten přístup informacím jednodušší. Celý dětství sem jezdil na fichtlovi, co za tepla nestartoval, a jako dospělej si na netu přečtu, že v příručce (kterou sem neměl) je napsaný, že se to má naklonit

Tak teď sem chytrej taky.

Jezdím teď passatem 2,0 PD BMR, občas padá do nouzáku. Chyba P0299 - turbo nemá tlak. Tak sem si vyhledal čím to bejvá. Skoro všem to padá při zátěži, odejde regulace turba nebo už je zanešený nebo kombinace obou + třeba přicpaný DPF. Tak to zkoumám, podtlak drží, nikde nepouští.. ale říkám si, mně to nepadá v zátěži, ale naopak, když jedu dýl konstantně bez většího zatížení motoru. Tak sem našel jeden příspěvek, kde byl projev podobnej - ucpanej vzduchovej filtr (+ samozřejmě kombinace třeba s DPF a turbem, prostě dohromady už to nemá luft).

Taky pro stromy nevidím les, tím sem měl samozřejmě začít. Už sem zblblej a nepamatuju si, co tam kdo kdy měnil, když tím normálně vůbec nejezdím.

Naposledy editováno 20.07.2018 12:43:50

(reakce na) Jawablázni

20.7.2018 v 14:32 | Nahoru | #70614

skodovak píše: MartinED: Přesně s tím jsem se setkal víc krát (v té době bylo spoustě lidem jedno, že díl vůbec nebyl pro jejich auto dělaný a nefungoval tedy správně, hlavní že sedí šrouby a díl je doma v kredenci ze starých časů). Proto jsem taky psal aby Milan zkouknul všechno včetně pumpy



Tyhle auta normálně nevaří a proč by taky měla... Jestli ano, je někde chyba a né v konstrukci. Byl jsem na Grosíku s mojí Š120 z roku 1981 a ta měla navíc motor 46Kw z Favorita - větší tepelná zátěž a bez problémů to dala. Naše 1000MB taky Grosík v pohodě. Ani jsme neotevírali haupnu...

Jawablázni

20.7.2018 v 14:53 | Nahoru | #70615
v autoškole se hned u nový škůdky přidával spínač na saharu. bez toho by to hlavně na cvičišti nešlo. favorit už byl v pohodě. je pravda,že autoškola je trochu něco jinýho,ale náchylný na vaření ty škůdky byly,stačila kolona a u kraje jich za chvíli pár stálo

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.7.2018 v 15:14 | Nahoru | #70616
PetrL3: Teď si nejsem jist, ale řekl bych že máš turbo s regulací pomocí naklápění lopatek. Vzduchový filtr to může být taky, ovšem chtělo by si to projet s diagnostikou "na klíně", pokud by byl v celém spektru nižší tlak než být má, může to být sazema šprajclá regulace. Když se to nenechá vyhnít, při včasném řešení stačí fyzicky rozhýbat regulaci a pak se trochu svižněji projet. Když se to nechá vyhnít, bývá to na repas turba Jednou jsme to takhle rozhýbávali kamarádovi, a nešlo to a nešlo, šetřil tak to nechával na poslední chvilku. Jelikož ale neměl peníze, tak jsme to riskli. Repase turba "na trávníku", rozebrat, vyčistit, namazat decentně, inu sázka do loterie ale povedlo se. Kupodivu s tím jezdí doteď, ovšem běžnému zákazníkovi bych to nikdy neudělal, v domácích podmínkách se to nedá udělat ani se zrníčkem záruky.
Ty máš ovšem nejspíš DPF navíc, to je věc které se ve své dílně vyhýbám jak čert kříži
Co se teplých startů pincka týče, hrál jsem si s hladinou v plovákovce tak dlouho, až se podařilo. Přesto jsou studené starty pořád proti teplým excelentní.
Milan a jeho škodovka mi trochu připomíná kdysi dávno Bimbama jak měl na Peugeotu 205 vůli v řízení skoro čtvrt otočky, a "to bylo dobrý, já jsem zvyklej". Když jsem mu pak dělal přední nápravu ve školní dílně, mistr nechápavě koukal na axiální kloubky na táhlech řízení, jak to že se ještě nerozpadly. Ovšem po opravě to bylo trošku jiné kafíčko.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.7.2018 v 15:27 | Nahoru | #70617
skodovak> je to tak, naklápí to lopatky. Ale myslím, žr tam potíž spíš nebude protože motor se chová jak má, turbo tahá pořád stejně, jen někdy padne.
Dpf je nepříjemný, na octě se skoro stejným motorem ho naštěstí nemám, i čerpadlo oleje nemá pohon tím problemovým šestihranem, ale zase když to vytočím, tak se začerní z výfuku a za passatem je čisto.

On ten dpf dnes stojí 7 litrů, tak o tolik nejde. U octy sem teď nechal komplet udělat podvozek za 17 litrů, kam se hrabe repas turba nebo dpf. Ale zase je na 5 let klid.

(reakce na) Jawablázni

20.7.2018 v 15:49 | Nahoru | #70618
milan1963>
1. termostat provrtat minimálně 6 vrtákem. On má v sobě od výroby sice dírku, ale titěrnou a navíc ucpanou takovým ventilkem, musí se mu trochu pomoct, protože je montován obráceně, tlačí proti proudu a bimetal je až za přepážkou na studený straně, což je strašná hovadina. Nebo lze případně na léto úplně vyndat. dřív se dělaly zimní (cca 90°C) a letní (cca 80 °C)

2. bordel se usazuje v chladiči, a protože jsou prostě moc dlouhý trubky je potřeba chladič vpředu demontovat a vymýt, potom do něj nalít něco na vodní kámen (kyseliny různých koncentrací podle stupně zanešení), chvíli nechat působit a samozřejmě poté opět důkladně vymýt. Nebo koupit novej chladič, po 40 letech už asi ten starý taky nebude v optimální kondici. tohle jsem na svý š120 řešil několik měsíců, než jsem v zoufalství vyměnil chladič - a ejhle najednou bylo po problémech.

3. naplnit, zkotrolovat hadičky k odvzdušňovacímu kohoutu, jestli nejsou zpuchřelý, zahřát motor, pustit topení, stoupnout si do kopce a odvzdušnit. pořádně, několikrát po dobu aspoň 10 vteřin. kouknout opět na hadičky, když se zahřály, jestli netečou.

4. musí to pak uchladit i bez sahary, i kdyby si jel 15 minut do kopce furt plnej plyn v horku. samotný chladič má tepelný výkon asi 20 kW, 105 motor má 30 kW plus chladí to samozřejmě ještě prostředí. Sahara je dobrá, když stojíš v koloně, ale za jízdy se to musí uchladit i bez ní.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.7.2018 v 15:55 | Nahoru | #70619
maabo: Především první věc - vyměnit imitaci hadičky k odvzdušňovacímu kohoutu. Možná to kdysi býval poctivý výrobek, ovšem stáří člověk neošálí, ty původní opletené jsou v 99% v zadeli, a buď si tama saje systém bublinky nebo rovnou tečou.

PetrL3: Když dáš plyn na podlahu tak kolem 3000ot ti do nouzáku nespadne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.7.2018 v 15:58 | Nahoru | #70620

skodovak píše: maabo: Především první věc - vyměnit imitaci hadičky k odvzdušňovacímu kohoutu. Možná to kdysi býval poctivý výrobek, ovšem stáří člověk neošálí, ty původní opletené jsou v 99% v zadeli, a buď si tama saje systém bublinky nebo rovnou tečou.


tak to samozřejmě ano, ale oni to už montovali ve fabrice spuchřelý, tak už je snad má Milan dávno vyměněný...
Milane?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 5 23.4.2024 v 07:51 cmiral
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist