bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.9.2019 v 14:57 | Nahoru | #79351
Verdom - my bereme do depa normálně u Technoplynu, leta, žádnou registraci ani přezkoušky nemáme. Naložíme prázdný a u nich vyměníme za plný, v pokladně hotově zaplatíme a jedeme. Většinou je to flaška acetylénu a dvě kyslíku za měsíc. Samozřejmě že velký.

Jawablázni

16.9.2019 v 16:18 | Nahoru | #79352
Když jsme u těch flašek, tak mam po tchánovi autogení flašky na prodej kdyby měl někdo zájem.

(reakce na) Jawablázni

16.9.2019 v 17:00 | Nahoru | #79353

Milan1963 píše: Máš moji poklonu. Taky mám dvě předválečná kola, obě jsem renovoval, takže i chrom, nikl atd., ale jezdím na nich tak 10 km za rok. Na kole sice najezdím ročně několik tisíc kilometrů ( rozhodně víc , než autem ), ale jezdím na galuskovém Favoritu , takže přehazovačka, přesmykač , kolo váží 11 kg, tak to jezdí skoro samo. 150 km na těžším 80 let starém kole je parádní výkon.
Možná bych to přirovnal k mému Popularu - jedu s ním do Prahy, 130 km za 4 hodiny. Moderní auto to jede lehčeji a za hodinu a půl...

tady to je celkem jedno,na čem jedu,je tu tak nějak polabí a asfaltové cyklostezky jako mlat. ta šumava je trošku něco jinýho,krpály,šutry,kořeny a nikde žádnej stánek s pivem

(reakce na) Jawablázni

16.9.2019 v 17:03 | Nahoru | #79354
Zdenalbenal> tak tos narazil na nějakýho důležitýho vocasa. my žádnou registraci neměli,projeli jsme dovnitř,žádný vstupný nikdo nechtěl,pořadatel nám ukázal,u kterýho plotu jsou stojany na kola a bylo hotovo,v sobotu v deset hodin ráno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.9.2019 v 17:30 | Nahoru | #79355

pech. píše: Co se ti nelíbilo? na autě a Duře je to celkem moderní, byť je ve strakonicích konkurenčí fabrika která je o řád modernější. Nezjaostalejší je řetízkárna... Nicméně na zakracování čepíků nic rychlejšího než vačkový automat nevymyslíš a vysekávání osmiček na řetězy se dělají na opakovačkách. nejmodernější divize je Turbo, pak jsou obě slévárny trochu za krále klacka a strojírna s nástrojárnou to jsou kusovkáři...

Stroje v pohodě, ale konstrukce haly, ještě původní nátěry, stará svítidla u stropu a ve většině případech je v neekonomických světlících ještě původní dratosklo. Taky máme staré haly, ale opatřili jsme je veselejšími barvami, LED osvětlením a izolovanými světlíky. Už jen na osvětlení by ušetřili..

Jawablázni

16.9.2019 v 17:32 | Nahoru | #79356
Na druhou stranu, se mi ta původnost líbí. Kdyby přikryli stroje, může se tam točit film z padesátých let.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.9.2019 v 17:35 | Nahoru | #79357
Ta fabrika mě zajímala více než motorky. Dýchalo na mne kus historie. Možná touto cestou jdou. Citlivě budou restaurovat pomalu. To Jawa ty nádherné budovy radši srovnala se zemí...

(reakce na) Jawablázni

16.9.2019 v 22:04 | Nahoru | #79358
Bimbam> Martin: No u nás mi řekli v Artweldu před pár lety, že musím mít registraci lahví a ročně platit asi dva a půl tisíce nějaký servisní poplatek a pak mi vymění náplně, jinak že to nejde. Pokud to padlo, jedině dobře. Též toho nevypálím moc. Spíše na blbnutí. Mám taky velký flašky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.9.2019 v 22:38 | Nahoru | #79359
Zdenalbenal> Parkoval jsem Yamahu před nejbližším činžákem za keřem. Plátěné kufry a v nich věci nikdo celý den nenavštívil. Kolem motorky totiž neproudily davy.. Vojáci mě vykázali hned u vjezdu do Tovární ulice ale nabídli parkoviště. Hlídané parkoviště měli někde u autobusáku. Proč čezety parkovaly za plotem když bylo místo uvnitř netuším.
I za plotem tak stál skvost ob jednu mašinu.. No ono to odráží přístup fabrik k zákazníkům v Jawě by to nebylo lepší.
Nárdže opravdu pěkně vyvedené. Pán umí i Tetl by mohl závidět. Jen u nás by se to muselo nejdřív prodat fiktivně do PL- pak koupit a přihlásit. V rodině jsme měli soutěžáka který dokázal vyrobit výfuky s rybinou na konci jako z fabriky. V 18ti jsem na to valil oči osobně.
O tom že i na objíždˇce může člověk narazit na objíždˇku atd. nemá cenu se u nás v kocorkově rozepisovat. To co je uvnitř Přerova rozum nemůže nikdy pobrat.

Naposledy editováno 16.09.2019 22:40:11

Jawablázni

16.9.2019 v 22:41 | Nahoru | #79360
TADY jsem nahrál nějaký videa z cest pokud by se chtěl někdo mrknout, je to asi 16 min.

(reakce na) Jawablázni

16.9.2019 v 22:44 | Nahoru | #79361
Jirka4137> Jeli jsme přes Přerov na konci léta do Beskyd a kdybych měl jet podle značek (objížděk a směrovek), tak tam asi jezdíme dodnes. Docela jsem valil oči.

Naposledy editováno 16.09.2019 22:44:43

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.9.2019 v 23:56 | Nahoru | #79362
My se vydali s bráchou po ose . Brácha na 175/487, která 15 let nejela. Proto rovnou nadělil bratránkovi dodávku jako doprovodné vozidlo. Nakonec bylo potřeba, ale nikoli pro nás, ale kluka na ČZ 98 (shořela mu spojka v Nepomuku = tak jsme ho naložili / pak vystavoval / a pak ho hodili domů).
A ČZ 175/487 po 15 letech odstávky = šlapala jako za mlada, s kopce i 110km/h = a do kopce v pytli za mnou nejméně 80km/h.
No letadlo!!!
Snad všichni návštěvníci - díky absenci značení - přijeli před hlavní vchod do továrny a odud teprve směrováni na příjezd od východu (Vimperku). Tam zase auta i motorky vraceli vojáci = takže mumraj, Dopadlo to jak to dopadnout muselo. Jeden s Fordem tam nacouval do jednostiopého Bavoráku za sebou, čímž ho pousunul přes přední kolo o 10cm. Maník od BMW byl asi vychytrálek = mlel něco o tom, že chápkovi od Forda nevěří, že věc nahlásí (a volali se cajti). Alespoň, že s ním přijela baba na signální zelené Gileře DNA 125 (řidičák "B"), která byla vpohodě a kecací.
Vojáci tam přede mnou vraceli i převálku ČZ 500 a to už jsem nevydržel a zahučel jsem do nich, aby si vyndali hlavu z untertailu. Že jsme tam právě proto, vidět tyto stroje - i když se neregistrovaly předem a budou stát vzadu a nebo na ulici. A je fakt, že se vojáci pak už umoudřili a co neznali, či co bylo staré, pouštěli.
Rád jsem se viděl s Ivošem Šarlingerem - jel projížďku s ČZ 500 Vatikána také našimi mistry Falta , Chravý, Dobrý....a pak jsem si musel podat ruku s Jiřím Pánkem 1927 vystavujího OSOBNĚ!!! svůj dvoumotorový závodďák ČZ 2x 125ccm = 250ccm (TADY JE RECEPT NA DLOUHOVĚKOST CHLAPCI!). Dobrý pokec s chlápkem vyrábějícím modely ve flašce = původně jeden z hecu pro kamaráda, tady už měl i jubilejní tisící kus. Nejprve musí postavit vlastní model a pak ho znovu sestavit v lahvi! A pak jeho kámoš Pavel Horešovský, který si v roce 1980 postail z 250/980 jediného jedinečného soutěžáka ČZ s rovným výfukovým vývodem (z vyhozeného zmetkovitého válce ze světové "továrny"). A nebo po ose dorazivší chlápek na černé kejvačce ČZ 250 jednoulauf z Prievidze, který dal cestou i kotrmelec a přes to dorazil.
Od 95. výročí přibylo postavených silničních 250/988 z modelového roku 1973, které původně vůbec nešly na náš trh.
Co mi překvapilo byla absence 350/510, či absence repliky 500 V4 z Branné = ona vystavovala vlastně jen síň tradic a pak už pouze dorazivší lidé.
Takové komorně neoficiálně podané výročí.
Některým chlápkům se nelíbilo, že platí za to, že vystavují = no, je to fakt!
Hlavně dopoledne 10 - 13h. lidí fakt hlava na hlavě. O 16h. se už atmosféra uvolnila. Sám také nejsem z takových davů odvázaný - ale jednou za 100 let = budiž.
Pořadatelé dostali od fabriky celkem pěkné košile, které se ale nedaly koupit / a žádného jsem nepřepral, abych vyslékl a sebral mu jí.
Vlasťáka jsem viděl až někdy po 17 h. jak v zadním traktu nakládá na vlek svého žluťáka a ještě nějakého "zachráněného" červeňáka.
Fabrika funguje-struktura výroby překvapuje = od každého něco, ale nic ucelného = kus pro traktory J,Deere, kus pro Audi, žetězy pro KTM, odlitky prsou na Škoda VW.....Zaměstnanci české ženy a muži z východu.

Jawablázni

17.9.2019 v 07:22 | Nahoru | #79363
Jak to tak poslouchám, tak jak Jawa tak Čezeta letošní oslavy organizačně nezvládly, ale přesto to stálo díky lidem za to. Snad to za pět let, kdy počítám budou obě značky opět slavit, bude lepší.

Jawablázni

17.9.2019 v 07:41 | Nahoru | #79364
Mně osobně těch 100 let přišlo zorganizovaný docela slušně - v rámci obrovskýho množství lidí co přišlo.
Půl roku dopředu psali na netu, že kdo se chce registrovat, tak může. Když se na to někdo vykašlal a domáhá se dostat dovnitř, tak co s ním potom....
Na netu psali, že parkoviště pro návštěvníky bude na starym autobusáku - taky bylo, hlídali ho vojíni a usměrňovali provoz. Šipky byly ze všech směrů.
Že sou lidi lenivý jak vepři a nemůžou k fabrice těch 10 minut dojít z centrálního parkoviště a pak cpou auta a motorky kde se dá je jejich problém....
Jawa neudělala dobře nic - posledních 40 let

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.9.2019 v 10:32 | Nahoru | #79365

nemako píše: dorazili jsme v pátek ráno srabácky autem,ale projeli jsme okolí a najeli tak 150 km. ty starý kola překvapivě celkem fungujou i na cyklostezkách,který máte fakt jiný,než u nás



Kopečky no.. a taky trochu štěrku, bláta, kamení.... Na galusce se to moc nedá. Tyhle starý araby ale jezdí překvapivě dobře, nebo líp řečeno snadno.

Jawablázni

17.9.2019 v 11:00 | Nahoru | #79366
Kubo, taky bych se rád "zaregistroval".
Ale už se nedalo, už to měli plné. K tomu patřil ten povzdech, neb místa tam měli až až...
To, že je parkoviště na starém autobusovém nádraží jsem věděl, ale nenašel jsem ani jednu šipku k němu...ani nevím, kde je, kde ho hledat. To nádraží...
V minulosti sem totiž jezdil enom do fabriky, teda do teho oddělení s dřevěnýma barákama...keré tam už (asi) není, páč sem ho neviděl.
Ty staré mašiny - v rakúsoch, v jedné fabrice, je šéf údržby podobný sběratel. O tom, že v jakémsi depozitu má staré stroje, to nevěděl ani šéf. No ale když se rýsovala jakási dobrá zakázka, tak ověřovací sérii udělali na starých mašinách a až to běželo a vědělo se, že to pude dál, investovali do strojů moderních...
Ale ty staré vergle nevyhodili, enom je vrátili zpátky...co kdyby je někdy zase potřebovali..?
Tohle je mě na nich sympatické, protože se chovají normálně. Zatímco jinde...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.9.2019 v 11:42 | Nahoru | #79367
pech.> Strakonicko je trochu v rovině, ale tady na jihozápadní Vysočině je to samý kopeček. Cyklostezky nemáme. Jedna tady ale je , značená. Potvrzuju, co píšeš - svého galuskového Favorita jsem píchl po asi 3 kilometrech o ostrý kámen...povrch není asfalt, ale jakýsi uválcovaný štěrk či co to je. Na Ukrajině jsem tam jel, dá se to, ale zase - do kopce to moc nejde , kolo se musí tlačit.
Každá oblast to má jinak.

(reakce na) Jawablázni

17.9.2019 v 13:06 | Nahoru | #79368
Milan1963> No, u nás v Jizerkách se říká, co jsem komu udělal, abych musel jezdit na kole. Cyklostezek tu je po kkt. Funguje to bezvadně. To se do unie pošlou prachy, za který by se dala opravit silnice a prsk, zpátky tu je dotace na cyklostezku vedle okrsky, kde skoro nic nejezdí. Taky rozhledny v údolích jsou tu fajn a stezky v oblacích. Když vidím tu raketu co to stálo a za pár let je to shnilý a kničemu a já jedu okolo po silnici, kde si musím jazykem držet plomby, aby mi na tom nevypadly, říkám si, že dotace jsou zlo. Ale svět to tak asi chce, bo zdravý rozum to nebere.

(reakce na) Jawablázni

17.9.2019 v 13:26 | Nahoru | #79369
pech.> tak galuska může bejt i na horském kole,ale tu klasickou,silniční žiletku řachneš o první kamínek,fouká se to na 12 a je to jen taková kevlarová šprcka. mám to na koloběžce a už jsem prorazil dvě,tak to vím

Jawablázni

17.9.2019 v 15:40 | Nahoru | #79370
Pánové sešlo se to stovka se oslavila. Přes největší nápor jsme seděli v restauračce kus od fabriky , kachna se zelím plavala v plzenˇském . Na plac vedle tovární jsme dorazili s Tondou a Oldou hned ráno kdy ještě většina spala. Prolezli jsme výstavu v lahvích asi sínˇ tradic a pak se ztratili v davu .
Jsem rád že jsem fabriku viděl. V Jawě jsem nikdy nebyl. Ve Strakonicích jen venku. Co mě ale mrzí že už se další výroby motorek ČZ asi nedočkáme.

(reakce na) Jawablázni

17.9.2019 v 20:40 | Nahoru | #79371

MartinED250 píše: Stroje v pohodě, ale konstrukce haly, ještě původní nátěry, stará svítidla u stropu a ve většině případech je v neekonomických světlících ještě původní dratosklo. Taky máme staré haly, ale opatřili jsme je veselejšími barvami, LED osvětlením a izolovanými světlíky. Už jen na osvětlení by ušetřili..



Na divizi co jsem dělal já, byl ve světlících dutinkovej polykarbonát a izolace o hovno lepší a co chvíli so některou z těch desek vzal vítr... Nakonec to přejely brutální kroupy a měnilo se to zas... ty světla - tam jsou většinou původní sodíkovky. Ale věc co by svítila víc a brala míň, to už je jen LED, to jsme zase měli v konkurenční fabrice, to svítilo jak kráva, ale instalace trvala víc než tejden a stálo to miliony... barvy to se natíralo kam se dosáhlo - tzn. v 12m vysoké hale tak do 3m... Plošinou se jezdilo akorát umejvat ty lustry se sodíkovkama...

(reakce na) Jawablázni

17.9.2019 v 20:42 | Nahoru | #79372

MartinED250 píše: Ta fabrika mě zajímala více než motorky. Dýchalo na mne kus historie. Možná touto cestou jdou. Citlivě budou restaurovat pomalu. To Jawa ty nádherné budovy radši srovnala se zemí...



Oni to nerestaurují... Ale soustředí se na to aby se vyrábělo a prodávalo, ne na to jak to v těch boudách vypadá... Na druhou stranu po areálu je vepředu čisto, za Autodílama/ Strojírnou začínaj slévárny a tam když sjedež z hlavní někam za boudy, tam už bordel je...

(reakce na) Jawablázni

17.9.2019 v 20:45 | Nahoru | #79373

Jirka4137 píše: Zdenalbenal> Parkoval jsem Yamahu před nejbližším činžákem za keřem. Plátěné kufry a v nich věci nikdo celý den nenavštívil. Kolem motorky totiž neproudily davy.. Vojáci mě vykázali hned u vjezdu do Tovární ulice ale nabídli parkoviště. Hlídané parkoviště měli někde u autobusáku. Proč čezety parkovaly za plotem když bylo místo uvnitř netuším.
I za plotem tak stál skvost ob jednu mašinu.. No ono to odráží přístup fabrik k zákazníkům v Jawě by to nebylo lepší.
Nárdže opravdu pěkně vyvedené. Pán umí i Tetl by mohl závidět. Jen u nás by se to muselo nejdřív prodat fiktivně do PL- pak koupit a přihlásit. V rodině jsme měli soutěžáka který dokázal vyrobit výfuky s rybinou na konci jako z fabriky. V 18ti jsem na to valil oči osobně.
O tom že i na objíždˇce může člověk narazit na objíždˇku atd. nemá cenu se u nás v kocorkově rozepisovat. To co je uvnitř Přerova rozum nemůže nikdy pobrat.



Byls letos na jaře v Písku? tam byl takovej zmatek, že kdybych písek poměrně dobře neznal, měl bych velký problém... Možná skoro tak velký jako dostat se v objetku Strakonické chirurgie na požadované místo a zase ven...

(reakce na) Jawablázni

17.9.2019 v 22:49 | Nahoru | #79374

Franky píše: My se vydali s bráchou po ose . Brácha na 175/487, která 15 let nejela. Proto rovnou nadělil bratránkovi dodávku jako doprovodné vozidlo. Nakonec bylo potřeba, ale nikoli pro nás, ale kluka na ČZ 98 (shořela mu spojka v Nepomuku = tak jsme ho naložili / pak vystavoval / a pak ho hodili domů).
A ČZ 175/487 po 15 letech odstávky = šlapala jako za mlada, s kopce i 110km/h = a do kopce v pytli za mnou nejméně 80km/h.
No letadlo!!!
Snad všichni návštěvníci - díky absenci značení - přijeli před hlavní vchod do továrny a odud teprve směrováni na příjezd od východu (Vimperku). Tam zase auta i motorky vraceli vojáci = takže mumraj, Dopadlo to jak to dopadnout muselo. Jeden s Fordem tam nacouval do jednostiopého Bavoráku za sebou, čímž ho pousunul přes přední kolo o 10cm. Maník od BMW byl asi vychytrálek = mlel něco o tom, že chápkovi od Forda nevěří, že věc nahlásí (a volali se cajti). Alespoň, že s ním přijela baba na signální zelené Gileře DNA 125 (řidičák "B"), která byla vpohodě a kecací.
Vojáci tam přede mnou vraceli i převálku ČZ 500 a to už jsem nevydržel a zahučel jsem do nich, aby si vyndali hlavu z untertailu. Že jsme tam právě proto, vidět tyto stroje - i když se neregistrovaly předem a budou stát vzadu a nebo na ulici. A je fakt, že se vojáci pak už umoudřili a co neznali, či co bylo staré, pouštěli.
Rád jsem se viděl s Ivošem Šarlingerem - jel projížďku s ČZ 500 Vatikána také našimi mistry Falta , Chravý, Dobrý....a pak jsem si musel podat ruku s Jiřím Pánkem 1927 vystavujího OSOBNĚ!!! svůj dvoumotorový závodďák ČZ 2x 125ccm = 250ccm (TADY JE RECEPT NA DLOUHOVĚKOST CHLAPCI!). Dobrý pokec s chlápkem vyrábějícím modely ve flašce = původně jeden z hecu pro kamaráda, tady už měl i jubilejní tisící kus. Nejprve musí postavit vlastní model a pak ho znovu sestavit v lahvi! A pak jeho kámoš Pavel Horešovský, který si v roce 1980 postail z 250/980 jediného jedinečného soutěžáka ČZ s rovným výfukovým vývodem (z vyhozeného zmetkovitého válce ze světové "továrny"). A nebo po ose dorazivší chlápek na černé kejvačce ČZ 250 jednoulauf z Prievidze, který dal cestou i kotrmelec a přes to dorazil.
Od 95. výročí přibylo postavených silničních 250/988 z modelového roku 1973, které původně vůbec nešly na náš trh.
Co mi překvapilo byla absence 350/510, či absence repliky 500 V4 z Branné = ona vystavovala vlastně jen síň tradic a pak už pouze dorazivší lidé.
Takové komorně neoficiálně podané výročí.
Některým chlápkům se nelíbilo, že platí za to, že vystavují = no, je to fakt!
Hlavně dopoledne 10 - 13h. lidí fakt hlava na hlavě. O 16h. se už atmosféra uvolnila. Sám také nejsem z takových davů odvázaný - ale jednou za 100 let = budiž.
Pořadatelé dostali od fabriky celkem pěkné košile, které se ale nedaly koupit / a žádného jsem nepřepral, abych vyslékl a sebral mu jí.
Vlasťáka jsem viděl až někdy po 17 h. jak v zadním traktu nakládá na vlek svého žluťáka a ještě nějakého "zachráněného" červeňáka.
Fabrika funguje-struktura výroby překvapuje = od každého něco, ale nic ucelného = kus pro traktory J,Deere, kus pro Audi, žetězy pro KTM, odlitky prsou na Škoda VW.....Zaměstnanci české ženy a muži z východu.



Prsa na škodovku už se nedělají... Krom toho se dělaly diferáky, synchrony atd. Ohledně mužů z východu, tak se tomu ve Strakonicích říká Slovenská Zbrojovka

(reakce na) Jawablázni

17.9.2019 v 22:52 | Nahoru | #79375

Milan1963 píše: pech.> Strakonicko je trochu v rovině, ale tady na jihozápadní Vysočině je to samý kopeček. Cyklostezky nemáme. Jedna tady ale je , značená. Potvrzuju, co píšeš - svého galuskového Favorita jsem píchl po asi 3 kilometrech o ostrý kámen...povrch není asfalt, ale jakýsi uválcovaný štěrk či co to je. Na Ukrajině jsem tam jel, dá se to, ale zase - do kopce to moc nejde , kolo se musí tlačit.
Každá oblast to má jinak.



Strakonice jsou celkem na rovině, ale jakmile se pohneš na jih nebo na západ a stačí 15-20km už se to hodně zvedá... Já jsem favorita přepletl na zesílené ráfky a pneumatiky 28/622 s dezénem, priotože na tom už se dá trochu jezdit. Na původních galuskách to sice po silnici jelo pěkně, ale přejezdy, spáry, nájezdy na chodník, prkenné mosty a tyhle věci to dost ničily a já byl samý defekt...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.9.2019 v 06:28 | Nahoru | #79376
Krátký a zajímavý pohled do Povážských..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.9.2019 v 07:04 | Nahoru | #79377
MartinED250> Hezký.
Fichtl není dnes až tak moje krevní skupina, stejně jako zbytek verglů od tama, ale postavili mladé na kola a sranda se s těma vehiklama od tamtud užila obrovská.
Škoda, že dnes pro patnáctileté něco takového není ani k dispozici a ani možné. I když při dnešním provozu možná dobře.
Včera ( a na poprvý jako Pája ) složil mladej autoškolu a to jak na auto za osm a půl tis. káčé, tak na motorku, která stojí u nás skoro deset tisíc ať je to fihtl nebo velká. Tak spousta kluků začíná až v 18. letech s motorkou do 35kW a to já měl už fichtla po třetím výbrusu a tisíce km v sedle jeho i třipade,na kterou jsem dělal papíry v 17. letech. A v osmnácti jsem měl k autu i náklaďák a traktor v rámci předvojenčáku.

Edit: Teď o víkendu s nám jeden Roadster od tamtud jel taky:
https://verdom.rajce..._20190914_124539.jpg
Celkem mu to pelášilo.

Naposledy editováno 18.09.2019 07:08:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.9.2019 v 10:14 | Nahoru | #79378
Verdom> O tom problému , proč nejde v 15 letech jezdit na motorce do 50 ccm jsme si tady už tuším psali. Já tehdy učil mojí 14 letou dceru jezdit na pionýru. Když se to jakž-takž naučila, bylo jí to stejně k ničemu. Důvody jsou dva - v 15 letech by na pionýra nemohla a hlavně - kvůli jejímu zdravotnímu postižení jí bylo odepřeno udělat si řidičák... To mně mrzelo a mrzí nejvíc. Přitom z mých 4 dětí má k motorkám nejblíž.
Mladí dnes začínají v 18 letech kdyby to byla nějaká 125, tak by to bylo v pořádku. Jenže sednout rovnou třeba na Jawu 350 - zdá se mi, že i ta 350 je na začátečníka dost silná.
Možná se ale pletu - třeba ani není možné v 18 letech jezdit na něčem silnějším. V těch dnešních podskupinách se nevyznám.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.9.2019 v 11:14 | Nahoru | #79379
Milane, myslím že je to dneska takhle - v patnácti AM čili papíry sotva tak na babetu, jawettu nebo na fichtla co má v techničáku maximálku 40 km/h ( jo, jsou takový fichtly mezi oplechovanejma revmáčema, jeden čas se to v Povážské takhle psávalo do knížeček). V sedmnácti papíry na dvácu, v osmnácti papíry na omezenou do 35 kW výkonu a v jednadvaceti papíry na neomezenou. Ovšem s tím dodatkem, že si můžeš udělat v osmnácti ty na co máš nárok ( omezená) a po dvou letech praxe si rozšířit na neomezenou. Stejně tak si lze rozšířit v osmnácti z dvácy na tu omezenou, bez nutnosti výuky a jízd jen prostě tím že se přijde na zkoušku a platí se jen zkouška.

(reakce na) Jawablázni

18.9.2019 v 12:18 | Nahoru | #79380

Bimbam píše: Milane, myslím že je to dneska takhle - v patnácti AM čili papíry sotva tak na babetu, jawettu nebo na fichtla co má v techničáku maximálku 40 km/h ( jo, jsou takový fichtly mezi oplechovanejma revmáčema, jeden čas se to v Povážské takhle psávalo do knížeček). V sedmnácti papíry na dvácu, v osmnácti papíry na omezenou do 35 kW výkonu a v jednadvaceti papíry na neomezenou. Ovšem s tím dodatkem, že si můžeš udělat v osmnácti ty na co máš nárok ( omezená) a po dvou letech praxe si rozšířit na neomezenou. Stejně tak si lze rozšířit v osmnácti z dvácy na tu omezenou, bez nutnosti výuky a jízd jen prostě tím že se přijde na zkoušku a platí se jen zkouška.


Na dváce se už dlouho jezdí od 16-ti let. To je pokrok i oproti dřívějšku, kdy jsme mohli jezdit na motorce až od 17-ti let. Dcera od 16-ti na Mitu do školy do prváku, to za nás nebylo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 6 Dnes v 16:43 kuzmič
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist