globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

Jawablázni

10.9.2019 v 23:00 | Nahoru | #79261
No nic...a to sem původně chtěl napsat návod, jak se popasovat s výměnou nohavic na jawském celokrytu tak, aby mechanik nebyl od šmíru jak prase .
Takže - když se chců enom vyměnit nohavice, tak se rozpojí řetaz a aby nám nezmizel v krytu, tak před tím se doňho strčí hřebík:
Pak se može drátem s háčkem natahnůt druhá nohavica:
Podobným způsobem se udělá aj ta horní - řetaz se z horní nohavice vytáhne, v dolní se zablokuje hřebíkem a natahne se horní nohavica.
Až to máme všecko navlečené, spojíme řetaz:
Já používám kůsek drátu, kerým řetaz stahnu k sobě tak, abych navlekl sponku.
Fígl celého teho snažení je ten - hřebík.
Ať už se dělá kryt venku a nebo na motorce, je to dobrý pomocník k temu, aby nám při manipulaci s řetězem a krytem nezmizel řetěz.
Po výměně je potřeba řetaz namazat.
U sériové motorky se to dá nejlíp udělat tak, že se vyndá kolo, rozpojí se plechový kryt vzadu, vnitřní díl se odundá a pod kryt se postaví piksla s vazelínů A00.
Z té piksle se páskem železa a nebo jiným vhodným cajkem na pomalu se otáčející rozetu natahne ten sopel, až je na celém řetazu kol dokola. Já tam klidně nagiglu skoro polovičku půlkilové piksličky.
No a pak se to zadekluje a jezdí se.
Životnost řetazu se prodlůží tak pětkrát oproti bezkrytu.
Já sem to na teho Zetora namontoval proto, že to tam šlo a taky abych se o řetázek nemusel starat. Je na něm najeté 20.000 km a dopínal se dvakrát...
Tož tak.

Naposledy editováno 10.09.2019 23:06:11

(reakce na) Jawablázni

11.9.2019 v 06:27 | Nahoru | #79262

Miraz250 píše: Když jsem měl ještě Travela, tak mě bylo doporučováno, že se dají dráty dobře vyleštit dvoutisícovkou šmirglem ale nestihl jsem to vyzkoušet tak třeba to někdo zkuste jak to bude fungovat.



Hodně zašlý chrom s rezí brát šmirglem je blbost. Je to abrazivum a jak píše Zdenal, zabiješ to tím.
To už je lepší ocelová vlna.
https://www.vlesku.c...u-allstar-steel-wool
S tou se dá i poměrně zašlý chrom oživit.
A pak vídeňské vápno, silichrom případně aluchrom a fidlat.
Je potřeba tomu pak dát to lidský sádlo jak se říká.

A k drátům, mám momentálně na jedný kejvě nerezáky, dorazily neleštěný, tak jsem je na filcáku přetáhnul
a spolu s nerezovým leštěným ráfkem to nemá chybu. Údržba nulová.
Ale někdo chrom rád, je to na vkusu každého soudruha.
https://verdom.rajce..._20190420_145043.jpg

Zdenál: Hezký návod. Měnil jsem na čtyřce nohavice nedávno sousedovi.
Místo hřebíku aby řetěz nezmiznul v nohavici jsem přivázal konec řetězu drátem k M6 šroubu,
v díře, co je zašroubovaný poloautomat.Tu A00 zkusím. Je to sopel, líp to asi nazvat nejde.
Pokud měním na krytovaný Jáwě nebo simsonu či jiných verglech se spojkou řetěz nebo s tím nějak machruju,
napojím na starý ten nový spojkou a točením kola a taháním si ho protáhnu na pastorek nebo rozetu,
podle toho kde to napojuju a zda je dekl půlený nebo ne.
Pak odpojím starý a konce nového spojím, ale tak to počítám dělá každý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.9.2019 v 06:31 | Nahoru | #79263

Verdom píše: Třeba v tom, že kolem niple ti do kola pod ráfek pokud je dušák zateče voda a nevyteče. A ráfek co? Koroduje...
Poškozený chrom u děr orvaný od centrování u oceláků reznetaky a to i u bezduší, stejně jako chrom na drátech, zatímco loukoťák tímhle netrpí.
U duraláků zase nemáš ten kulervoucí lesk. Já dráťáky nikomu neberu, jen s nima je drbačka, pokud mají vypadat k něčemu.
A to praskání je bonus k tomu.



Ale ty srovnáváš kvalitní liťák vs nekvalitní výplet. To já zase můžu srovnat kvalitní výplet s praskajícím liťákem od jawy

Buď musíme srovnovat kvalitní kola dráty vs loukotě nebo nekvalitní dráty vs praskající a olupující se loukotě.

A včil znovu porovnej, v čem je rozdíl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.9.2019 v 07:23 | Nahoru | #79264
PetrL3> No tak praskající loukoť je superproblém.
A neřešitelnej na cestě.
To je jasný, tady má dráťák jasně navrch bo tam to vyřešíš přepletením.
Ale já měl na mysli třeba mýho stroma nebo prostě motorku, kterou nedělali diletanti z Týnce.
Když vidím Pondělíka s loukoťovými koly jet po kamenitým dně řeky u Magadanu
na VStromu vážícím půl tuny s těma blbinama co táhne myslím, že dráťák by byl problematičtější.
Takže máš pravdu, než líté kolo z Jawy, to raději drátěné, které je taky naprd,
ale dá se řešit.

Jawablázni

11.9.2019 v 09:16 | Nahoru | #79265
Verdome, ten hřebík je fajný v tom, že když tu nohavicu potřebuješ stlačit dozadu tak, abys pohodlně...no...vyndal spojku řetázku, tak enom pootočíš s kolem.
Nohavica se stískne a mírů pootočení si lehce určíš, jak moc. No a aby se kolo neprotáčelo, tak u dobře udělaných motorek je stojan tam, kde je plus mínus těžiště...takže posadíš kolo na zem a po ptákách.
No a výměna řetazu se tak dělá u všeckých motorek...né jak ježka v kleci nový mastný řetaz proplétat hnízdem chobotnic...
Ještě tak mimochodem - když sem se na té motorce svezl, předek ukrutně poskakoval.
Tak sem ho vyvážil (metoda závěs na drátě kapku nad těžištěm). Úplně sem se lekl, kolik že olova sem musel na ty špajchny namotat.
No ale po-ho-da (teda to, co se tak dá hladkou jízdou na Zetoru nazvat).

Jawablázni

11.9.2019 v 10:35 | Nahoru | #79266
Zdenále, já tam mám namotáno ještě více.. Jinak litá kola běžně svařujeme.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.9.2019 v 11:49 | Nahoru | #79267
Zdenal: Pořádné dovážení. Já před pár lety u panelky na 16tkách před nazutím takřka nula na dovážení jen trochu naproti sváru a po nasazení pneu a duše masakr.
Problém byl v plášti co se týče více hmoty k dovážení, ale asi i díky nerovnoměrné vulkanizaci nebo rozložení kordu uvnitř plášť házel po nafouknutí na vycentrovaném ráfku skoro centimetr a na dovážení i po přesunutí váhy naproti nejtěžší části ráfku u sváru to bylo strašný.
Nedalo se na tom od padesáti výš jet, nakonec skončil na muzejní uložence u kamaráda.

Martin: Litá kola u nás svaří taky a vedle máme práškovou lakovnu , tak to jde i vrátit do původního stavu celkem brzy. Jen to prdne na potvoru tam, kde svářeč je daleko a co s motorkou na jednom kole. U těch jawích loukotí asi bylo na vině studené spojení resp napojení, kde se čelo studené taveniny nespojilo při plnění formy. Bavili jsme se o tom jednou u Bimbama a študoval jsem to na Čmoudově kole, nikdy jsem Jawí loukoť doma neměl. Přišlo mi to takový subtilní proti paprskům na jiných motorkách.

(reakce na) Jawablázni

11.9.2019 v 12:22 | Nahoru | #79268
Verdom> predevsim Jawí loukote byla kola pevnostne ma 125ccm, jenze oni to hodili na trindu a to pak neni divu... Kdyz je porovnam s kolama z Cagivy Mito (ktera vazi o dobrych 40kg mene) tak jsou hodne subtilni...

Jawablázni

11.9.2019 v 12:45 | Nahoru | #79269
Budiž jawě ke cti, že si ty kola nevyráběli Předpokládám aspoň, že to byl dovoz....

Jawablázni

11.9.2019 v 13:35 | Nahoru | #79270
Byl to dovoz, ale spatne zvoleny model :)

Jawablázni

11.9.2019 v 14:12 | Nahoru | #79271
Italské Bernardi. Přední nepraskaly. Jen zadní - přetížení. Mám tu ještě 2 na opravu. http://jenikovo.wz....sti/tipy_jawa_12.htm

Jawablázni

11.9.2019 v 14:19 | Nahoru | #79272
Co je vlastně se Škodovákem? Dlouho se neukázal...

Jawablázni

11.9.2019 v 16:42 | Nahoru | #79273
Já když koupil Čízu, tak vypadala kola takhle:



A byla otázka co s nima. Jestli nové dráty a nové obruče jako na 590 a nebo zkusit zachránit.

Nakonec jsem horkovzduškou a špachtlí sundal barvu, která nešla žádným ředidlem dolů.



No a s dráty jsem se nijak neprděl. Srovnal jsem ohnuté kousky a pak v aku vrtačce každý zvlášť 320 šmirglem projel. Chrom už byl z větší části oloupaný. Takže většina drátů je surová bez chromu.



Nakonec jsem ale s výsledkem spokojený. Páky brzd, záchyt reakce na zadním kole, všechny velké matice atd mám v surovém stavu vyhezčený pouze ocelákem ve vrtačce. Halt nesmím moc do vlhka a musím konzervovat
Ale snaha byla zachovat co nejvíce původních dílů. Chromy stačilo vzít silichromem a prokouklo to celkem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.9.2019 v 17:14 | Nahoru | #79274
Verdom>
Jarda Šíma vyprávěl, jak trnul, když na "vodníku" někde mimo civilizaci zjistil popraskání třech loukotí z šesti - nebo tak nějak.
Ale zase pak říkal - ´že po svaření elektrikou s nějakou UNI elektrodou to pak drželo snad i více jak původní.

zde proběhla také "Týnecká Einsteinovina" = v polovině dlouhodobého testu vodníka Šímou se týnečtí náhle usmysleli, že s vodníkem končí..... !!!

To je fakt parta ztracených = jako když J. K. vyválel bájného litra, a po tom chudákovi, který mu snad nedal přednost chtěli 10 000 000,-Kč ´jako odškodnění za ten jejich "vývojový MUZ-nikát".

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.9.2019 v 20:37 | Nahoru | #79275
S tím svářením je to nekdy sranda.
Třebas rámy - to sem furt nekeho otravoval v Letu, až se jednů stalo, že jaksi nebyl čas...tak sem to zavařil elektrodou na tenké plechy - a trafem.
A zjistil sem, že to funguje líp, než nejakýma zázračnýma strojama...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.9.2019 v 20:52 | Nahoru | #79276
Onehdá sem sliboval epochální vynález - ale že ho zveřejním, až to vyzkůšám .
Tož dnes sem s tým ujel asi sto kiláků a asi to bude dobré.
Nepuchýřuje to, nelůpe se to, aj to asi drží (hadrů to nejde utřít).
A o čem že to je?
Jak sem odhumusil Zetora, tak na válci se objevilo nekolik zerzavých míst. A taky nejaká olůpaná barva.
Bimbamův vyjetý olej mě nepřipadal optimální.
A jak sem tak dumal a chodil po verštatu, tak sem uviděl - viks na boty .
Tak sem to namatlal...motorka teda eště smrdí po lakýrkách, ale...asi jo!
No, nebyl to obyčejný krém na boty, ale jakýsi Self Shine Škarbal Politůra nebo tak nejak.
Vymyslel sem to úplně sám, nikdo mě nepomáhal a ani žádnů dotaci sem nedostal (jak Babiš na kozy ).
A eště su taký hlůpý, že to vykecám.
Jak to vypadá je vidět na fotkách s tým řetázkem...

Naposledy editováno 11.09.2019 20:54:18

(reakce na) Jawablázni

11.9.2019 v 20:54 | Nahoru | #79277
Zdenalbenal> taky většinou lepím MMA, přestože mám tiga. Zrovna dnes sem potřeboval větší káď na černící lázeň, to dělám z C jeklů, kterým přivařím čela a než bych plejtval argon, tak to přejedu rutilkou a je to hned a ve funkčnosti není rozdíl.

(reakce na) Jawablázni

11.9.2019 v 20:56 | Nahoru | #79278
Zdenalbenal> Klikař z Týnce mi říkal, že jeho kamarád maže válec smolou. Prý to taky funguje dobře.

(reakce na) Jawablázni

11.9.2019 v 21:07 | Nahoru | #79279
Franky> Njn vy totiž nevíte jednu strašně tajnou informaci. Ty čísla Jawa 1000 a 1200 se nevážou k objemu motoru ale je to cifra za kolik let se to dostane do výroby. Proto taky nýčkon posunuli to numero na 1200 .

Jawablázni

11.9.2019 v 21:27 | Nahoru | #79280
Elektrony jsem nechával vařit v Moravanu a dráty jsem měl vždycky na zetku plonkové. Nikdy nebyly potřeba, na čezetě nepraskaly. Mě se líbí oboje.
Na oslavy jedou borci od nás už ve čtvrtek. Osobně vyrazím v pátek odpoledne. Kdyby se někdo chtěl přidat 605 000 526 nebo potkat po cestě.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.9.2019 v 08:41 | Nahoru | #79281
PetrL3: Žiju Tu a tam sem nakouknu ale jinak mám moc rozlítáno

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.9.2019 v 08:48 | Nahoru | #79282

skodovak píše: PetrL3: Žiju Tu a tam sem nakouknu ale jinak mám moc rozlítáno



Ok. Já jedu v sobotu pro tuhle motorku (pokud se dnes nebo zítra neprodá):

https://suchen.mobil...e1-12a6-9515af09629f

Vím, že spousta lidí by nešla takového nájezdu (lepší je koupit to v ČR stočený na 70 tis. km, že )
Ale jinak, má někdo nějakou radu, na co dát bacha, na co se zaměřit? Něco, co je pro tento model typické?

Nevejde se mi to na výšku do multivanu, doufám, že bude stačit sundat plexi a zrcátka.

Naposledy editováno 12.09.2019 08:57:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.9.2019 v 09:43 | Nahoru | #79283
PetrL3> Je to hezký konkurent jiného mastodonta od BMW. Dokonce jsem na ní i jel. Je to pohodlný, jen na běžného člověka možná malinko větší, stará tenerka nebyla tak velká, tady chtěli urvat z GéeSovýho krajíce baworáků a asi se to povedlo. Myslím, že u toho nelze vypnout ABS, což je možná na silnici výhoda, v terénu nevím, tam záleží na ambicích pilota se s čtvrttunou do terénu pustit. Vím, že pokud na tom chceš lítat po silnici na nechlupatých gumách, tak u nás 130 a v Německu bez limitu "jen" 160 nebo 170 a cvakne tě omezovač. Ale to je asi v pořádku. Myslím, že jediný trable měl kamarád po pádu, je tam plyn ovládaný drátama elektronicky a něco tam domršil a nefachalo to. Jinak v Čechách se zásadně stáčí na 30tis. km. Všechno. Tak ať to dovezeš. Stejnak tě čeká jako u všeho pro jistotu výhledově poštelování ventilových vůlí, výměna kapalin a filtrů a náplně s kroužkama v šavlích případně destičky a kotouče. Na mě to je velký, ale je to moc hezký.

Edit: Ty plasty jdou dolů myslím v pohodě. Po tom pádu to kamarád měnil a záludnost tam nebyla.

Naposledy editováno 12.09.2019 09:46:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.9.2019 v 09:59 | Nahoru | #79284
Verdom> Díky, tak uvidíme jak to dopadne.
Ten omezovač, to je podle mě trochu jinak. Prostě zasáhne omezovač otáček. Když přeřadíš, motorka dál jede. Jede to přes 200 km/h. Jinak výkon je omezen na 1,2,3, kvaltech.

Co si budem povídat, tohle není motorka na opravdový terén. Tady jde o to, že můžu s klukem jet polní cestě, sjet schody, sedět pohodlně 7 hodin denně na dovolené..
Ona GSX je taky opravdu pohodlná a k tomu to dělá 0-100 za 3 sekundy, ale tohle bude na dlouhý cesty lepší.

Naposledy editováno 12.09.2019 10:02:32

Jawablázni

12.9.2019 v 10:01 | Nahoru | #79285
Zdenál - tož ony by fungovaly i saze (ať už z komína anebo tuhalesk na plotny ) smíchané s fermeží a trochou rozpuštěného loje nebo elaskonu. Stejně tak jako starý vojenský vix na kanady. Mně se tehdá nechtělo se s ničím patlat, vyjetej olej do kterého kalím sekery, oškrty, některé majzlíky, křesadla a podobné blbiny jsem měl metr od sebe, a že je jak bota tož jsem to s ním potřel a drží to do dneška. Jo, měl jsem někde zbytek kamnářské barvy na trouby, ale byl jsem línej to hledat No a třeba výheň jsem před kala-kala dobou ( když jsem ji vyráběl ) natřel obyčejnou barvou vodou ředitelnou, Antirezinem (páč jsem to dělal ze zrzavého železa ) a dodneška je to hezky černé. Ten jsem ale vypatlal v Plánkách na ciferníky od hodin na starém kostele, tož došel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.9.2019 v 12:46 | Nahoru | #79286
PetrL3> Na jaro ji dovezl kamarád v modré. Jenom si to pochvaluje. Měl být původně ve Strakonicích ale dělá střechu. Naposledy na ní byl měsíc zpět v Albánii. Nabízel mě atˇ ji prubnu ale odmítl jsem. Věřím že je ještě o fous lepší než Afrika.
Kdyby mě tcháni nezlomili na barák tak už stojí v garáži.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.9.2019 v 12:48 | Nahoru | #79287
PetrL3> No já s tím tak, abych se dostal do omezovače nejel a zda on zapomněl při trápení na to, že to má další kvalt a přetáčel nevím.
Ale o omezovači mluvil. Já měl v té době Varadero v litru a ty motorky vypadaly velikostně zhruba stejně, myslím, že dokonce rozvor měl u toho o chlup menší. Ale co bylo fajn, tak ten kardan. S Čmoudem jsme jednu Tenerku (Yamahu XT660Z Teneré) od Messiho obdivovali loni kousek u Dobříše.
https://verdom.rajce...._2018/#P1150137.jpg
Je to menší, ale pilot taky není až tak čahoun a i s ní se dá užít spousta legrace.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.9.2019 v 13:14 | Nahoru | #79288

Jirka4137 píše: PetrL3> Na jaro ji dovezl kamarád v modré. Jenom si to pochvaluje. Měl být původně ve Strakonicích ale dělá střechu. Naposledy na ní byl měsíc zpět v Albánii. Nabízel mě atˇ ji prubnu ale odmítl jsem. Věřím že je ještě o fous lepší než Afrika.
Kdyby mě tcháni nezlomili na barák tak už stojí v garáži.



Afrika je vyšší, teréní, o 30 kg lehčí. Ty motorky si nekonkurujou. Pro moje převážně silniční ježdění je asi lepší tenerka, ale pro terén určitě afrika.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.9.2019 v 13:19 | Nahoru | #79289
Tak co sobota? Jedete někdo na 100let ČZ?
Prej tam bude k dostání i nová kniha (nejen) o Praseti .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.9.2019 v 13:31 | Nahoru | #79290
Verdom> Pak dám vědět, jesti sem pořídil.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.


TOPlist