AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Gril z pračky podprsenku z pet láhve nebo fešnou poličku z euro palety už vymyslel.
Naposledy editováno 19.08.2019 22:07:17
To bych sice mohl, ale nechcu.
Moja krevní skupina začíná temato modelama:
U teho se nemusíš bát, že neseženeš díly (všecko se dá udělat), kameň najdeš na poli, olovo kde tam a prach je furt.
S tema dílama - zručný mechanik ví, jak gumičky v brzdě vyměnit.
Nicméně s postupem doby se ukázalo, že né každý. A právě že jde o brzdy, sů u nekerých těchto dílů k prodeji jen kompletní věci.
Jinak dík Jirkovi za kontakt na Kudlov, člověk nikdy neví.
Brzdová hadička se dá opravit použitím plastové ohebné trubky (používala se na náklaďákoch jako přenos tlaku oleje od motoru k budíkom na palubovce) a těsnicíma kroužkama na tlakové trubky + převlečnou maticí.
Takovů sadu sem vozil sebů vozil jako ND na soutěžích. Enom teda ty kroužky, protože hadicu nepřetrhneš, jen z těch kroužků vyrveš a už jednou použité je tam zpátky nedáš.
Takže ten, kdo má na motorce obě brzdy hydraulické, bych to vřele doporučoval...neb co neubrzdíš, neukecáš.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Nicméně Vesuvit funguje v krátkých, do takových a podobných kanónů lze, ale néni to ono. Tam by měl byt pomalejší - hrubší (rozptyl).
Když ale chceš neco opravdu trefit, tak velice dobře funguje emerický Pyrodex, akorát je drahý jak sviňa. A na závodech by se neměl používat.
No esli o tem chceš neco pokecat, tak kup kafé a dojedu.
Čtyři hodiny to ale nesravjá .
Nepovažuju se sice za odborníka, tych je na internátu hromada, ale to, co vím, funguje. Aj takoví chýreční westernoví majstři čuměli, jak rakouský voják opět slavně zvítězil (všecí sů kovboji US či CS, ale naši pra- předci to řemeslo taky uměli a né špatně ).
Naposledy editováno 20.08.2019 10:36:22
Naposledy editováno 20.08.2019 10:43:27
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
a věřím, že díly by se na ni daly sehnat přes prodejce dílů na pitbike/dirtbike, jen zjistit s jakými dalšími modely čínských motorek je vidle shodná, nebo jít prostě jen po rozměrech dílů.
ad nový typ brzdiče (taky čínský) - tady už je ekonomika repase docela na hraně, protože nový kompletní brzdič se dá sehnat od cca 500,- (dvoupístek) a kupodivu to docela vydrží (na mý čínský "flotile" jsem nemusel opravovat ani jeden - a to nejstaršímu kousku je >10 let)
ale jo, je fakt hloupý, že samotná továrna nedokáže díl dodat a člověk je odkázanej na sebe
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Zdenál - kafe máme dostatek dokonce i cukru a mlíka do kafé. Kdysi jsem střílel docela přesně, ale musel jsem používat oglivály a ne kule, anebo se sejít s kamošama a kule odlévat do jedněch jediných správných kleští, protože kupované kule měly sakra velký rozptyl velikosti a některé dokonce uměly i samy od sebe opustit komoru aniž by je vyhnal štřelný prach. Střílel jsem ráži 44
oni ládují třetí kolo, opálený fousy, střepinky z pistonů zasekaný v obočí, ale úsměv od ucha k uchu a pohoda.
Střílejí vesměs ogivály, který si sami lejou.
Ucpávky si sekají taky sami, používali i nějaké spešl mazadla o kterých ani mezi sebou nepustí info
a vypadá to jako směs několika tuků od jelena po hraboše míchaná o půlnoci na sv. Jakuba pařátem z kohouta.
Ale nestřílejí vůbec špatně. Jako na moderní zbraně to nemá ani přesností ani kadencí,
ale ta pohoda u toho je pravý relax.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Nevím, jaké brzdiče má Jawa 660, žádný výrobce na nich uveden není, ani jakou má pumpu, ale předpokládám, že to bude čínská kopie něčeho. ( Nissinu ?? ) Funguje to dobře, kromě malého problému - vyřešen odvzušněním - na zadku jsem s brzdami nikdy neměl žádný problém. Snad to tak zůstane. Přesto - chci být připraven - abych kvůli brzdám nemusel motorku odstavit a vrátit se k ježdění na pérákovi.
Proti Jawě 650, kde se zadní brzdou byl při její poruše problém téměř neřešitelný a dlouho jsem jezdil bez ní, jsou brzdy 660 o dost lepší.
Líbí se mi, že nová indická Jawa 300 má na zadku mechanickou brzdu. Odpodá tím dost starostí s údržbou. A k retro stylu to patří.
Milan1963 píše: callowsick> Dobrá zpráva, brzdič za 500 je dobrá cena.
Nevím, jaké brzdiče má Jawa 660, žádný výrobce na nich uveden není, ani jakou má pumpu, ale předpokládám, že to bude čínská kopie něčeho. ( Nissinu ?? ) Funguje to dobře, kromě malého problému - vyřešen odvzušněním - na zadku jsem s brzdami nikdy neměl žádný problém. Snad to tak zůstane. Přesto - chci být připraven - abych kvůli brzdám nemusel motorku odstavit a vrátit se k ježdění na pérákovi.
Proti Jawě 650, kde se zadní brzdou byl při její poruše problém téměř neřešitelný a dlouho jsem jezdil bez ní, jsou brzdy 660 o dost lepší.
Líbí se mi, že nová indická Jawa 300 má na zadku mechanickou brzdu. Odpodá tím dost starostí s údržbou. A k retro stylu to patří.
Nemusíš motorku odstavovat. Nějaký vhodný brzdič připevníš na původní úchyty pomoci adaptéru - mezikusu. Běžná praxe u závodních motorek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 20.08.2019 20:22:23
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tehdy jsem litoval, že 650 nemá vzadu mechanickou brzdu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbame, tobě zrovna možu to "How-Now", jak říkal brácha, klidně prozradit .
Není to nic tajného - vždyť naši předkové se tak úspěšně nekolik století zabíjeli - jen je dobré si najít seriózní podklady.
Všelijakých keců je internet plný. Ale prostudovat si nejaků literaturu se nikemu nechce.
U střelby je důležité docílit dobrý rozptyl a kde ty díry sů, to už je detail.
Tohle např. je první nástřel - pět ran na 50m s oporů, "šméčkové" lauf Ardesa, kalibr .32, kula přes flastr. Mířidla enom tak zhlídnuté podle laufu (pro sichr), esli náhodů netrefím sůsedovu kozu...
Kokodák je flina tak na efekt, trefit se s tým nedá. Laufy majů odělané blbě, soustřel dvojáku je v prd...
To je u tychto flint základ a udělat to dobře umí enom pár firem na světě...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Normálně ta podrážka je taková srandovní šupka, že je o strach na to stůpnůt. A přitom za to chců balík jak sviňa.
Jirko, do teho Řezna jezdí asi dost lidí - a konkrétně boty sem na jedných nohách viděl, vypadaly solidně a tak se asi do teho města nekdy vydám...
Mě na tych našich obchodech s motověcma vadí, že zboží tam sice majů plno, ale nic, co by mě vyhovovalo. Nejak si nemožu vybrat...
S kamošem pokukávám po bundě Barbour, na anglickém éšopu majů cenu z asi 430 liber na 75 ...tak su zvědavý, esli se zadaří...
Stará se za tych skoro třicet roků nejak zdrcla (do gatí sem vzadu všil šlic, bundu podědil mladý a na Zetce v ní vypadá opravdu klasicky).
Když se třebas na tuto značku v motošopu optáš, tak na tebe hledijů jak na hňupa. Že co to je?!
Tož nekdy nevím...
I když někdy jezdíme tady kousek na asfalťáky nebo dynamickou střelbu na statický a pohyblivý cíl. (snad tomu říkají IPSC)
a to mě baví asi víc, jak rubat do papíru na stojanu. Soustřel máš super, klobouk dolů.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Zdenalbenal píše: Sema> Mladý jezdí sotva čtyři roky a má už třetí (?) boty...
Normálně ta podrážka je taková srandovní šupka, že je o strach na to stůpnůt. A přitom za to chců balík jak sviňa.
Jirko, do teho Řezna jezdí asi dost lidí - a konkrétně boty sem na jedných nohách viděl, vypadaly solidně a tak se asi do teho města nekdy vydám...
Mě na tych našich obchodech s motověcma vadí, že zboží tam sice majů plno, ale nic, co by mě vyhovovalo. Nejak si nemožu vybrat...
S kamošem pokukávám po bundě Barbour, na anglickém éšopu majů cenu z asi 430 liber na 75 ...tak su zvědavý, esli se zadaří...
Stará se za tych skoro třicet roků nejak zdrcla (do gatí sem vzadu všil šlic, bundu podědil mladý a na Zetce v ní vypadá opravdu klasicky).
Když se třebas na tuto značku v motošopu optáš, tak na tebe hledijů jak na hňupa. Že co to je?!
Tož nekdy nevím...
Máš prosím Tě odkaz na ten eshop? To je dobrá cena. Já mám sice tři ale jsoi mi všecky malé. A nejsou to motomodely...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... | Jirk_K | 3 | 4.3.2024 v 22:59 kokoška. |