bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

Jawablázni

10.8.2019 v 18:17 | Nahoru | #78691
To zvedání heverem nemá chybu.

Jawablázni

10.8.2019 v 22:36 | Nahoru | #78692
Dnes jsem byl na Setkání starých strojů u Tábora, pršelo a tak účast byla proti loňsku slabší. Jel jsem Popularem. Motorek přijelo dost, ale samé Jawy, ČZ - panel, kývačka, pérák. A 350 / 634 a 638. Zajímavé byly snad jen 2 stroje předválečné produkce.
Aut bylo málo, s předválečným jsem byl jediný. Zaujala mě ale Škoda 105 GL, veterán to sice zrovna není, ale starší stroj ano - a hlavně je to už vcelku rarita. Ostatní - asi 10 krát Žiguli v různém provedení, 5 krát Wartburg 353, 10 krát Š 105 / 120....snad za podívání stála Anglia z roku 57 a Volha 21.
Škoda 105 GL

Jawablázni

11.8.2019 v 22:08 | Nahoru | #78694
Tak Banán už má nový blinkr.
Nečekal jsem, že se někde objeví.
A Kire640 naštěstí jeden měl. A asi jsem prosteradlo osocoval neopravnene. A blinkr zlomil ramenem. Ja totiz motorku ustavuju na misto za predni vidle. A kdyz jsem motorku naposledy uklizel, tak jsem se pristihl jak se o ten blinkr opiram. Takze.....
No a byl jsem v Canisu pro boty a meli je ve vyprodeji za 430 korun misto 1200.

Jawablázni

12.8.2019 v 00:10 | Nahoru | #78695
Tak jsem právě přijel od kamaráda z Želechovic trošku jsme překopali svícení a tedˇka Fazer svítí potkávacíma v obou světlech.
Ukazoval mě fotky z bouračky která se právě stala nad Luhačovicema mezi Petrůvkou a Slavičínem. Hodně nebezpečný úsek který jezdím ve čtvrtek , Místy fest padák a zatáčky, stačí podžet plyn o chvilku dýl a je průser. Kluci kteří jezdí po stopách šestidenní mají představu.

Naposledy editováno 12.08.2019 00:11:01

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.8.2019 v 12:30 | Nahoru | #78696
Dlouho jsem přemýšlel jakou motorku si vezmu na cestu kolem světa, když semnou jede rodina v obytňáku (Mercedes D409 1981). Požadavky byly:
Cestovní tempo 70-80kmh, váha do 100kg, spotřeba do 4l a ideálně Jawa.
No nakonec si ve středu jedu pro Jawu 90 Roadster v originálním stavu po GO motoru. Těším se.
Motorek už bude doma moc, takže dvě půjdou z garáže pryč :)

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.8.2019 v 13:04 | Nahoru | #78697
Trocha čtiva. Výroční zpráva Jawa Moto za minulý rok ZDE

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.8.2019 v 13:05 | Nahoru | #78698
Kafi> Ta motorka natolik předběhla dobu že se přestala vyrábět. No až se vrátíš budeš inženýr přes rotační šoupátko. Měl ji bratranec,jeho nej kamarád a taky můj kamoš. V albumu s ní mám pár fotek. Myslím že bude problém jet s tím trvale 70. Přeju fajn zážitek hladký dolet.

(reakce na) Jawablázni

12.8.2019 v 13:28 | Nahoru | #78699
Kafi> napadá mě jen velmi málo motorek, které jsou na tento účel méně vhodne každopádně přeju hodně stesti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.8.2019 v 13:28 | Nahoru | #78700

Jirka4137 píše: Kafi> Ta motorka natolik předběhla dobu že se přestala vyrábět. No až se vrátíš budeš inženýr přes rotační šoupátko. Měl ji bratranec,jeho nej kamarád a taky můj kamoš. V albumu s ní mám pár fotek. Myslím že bude problém jet s tím trvale 70. Přeju fajn zážitek hladký dolet.



Start je za dlouho, teď se šetří kačky. Uvidíme :) Nějak to dopadne, ale ta motorka mě zaujala. Hlavně i její stav vůči ceně a dostupnosti.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.8.2019 v 15:23 | Nahoru | #78701
hrnous> Nepodařilo se mi to otevřít. Můj počítač ale otevře málokterou přílohu či odkaz...třeba to zjistím jinde. V sobotu pojedu do Týnce, možná tam zpráva bude.
Jinak mám tuto nemotorkářskou věc :
Otec oslavil 85 . narozeniny a rozhodl se dál jezdit jen na motorce, na auto už se necítí. Svoji Fabii dal mému synovci. Ten u ní během týdne zlikvidoval motor. Otec s ní nikdy nejel víc než 80 až 90, stejně jako jezdíval s dnes mojí Š 120. Synovec jí ale dal zabrat a údajně se utrhl ventil v motoru. Tak Fabia skončila u mně a otec ji chce prodat. Tak jak je. STK platí ještě rok, je nutná oprava motoru a koroze lemů blatníků, zvlášt' spoj práh-před. blatníky je zcela pryč. Auto je Junior, tedy motor 999 ccm, čtyřválec, bez výbavy, bez posilovačů a jiných zbytečností. Rok výr. 2000. Cena 5000 .- korun, odvoz - odtah nutný. Brzdy, světla, vše funguje. Kdyby ji někdo z vás chtěl....ta cena je přiměřená, auto 19 leté, je na něm práce. Pěkné pneu, zánovní baterie , další kola s pneu v ceně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.8.2019 v 16:17 | Nahoru | #78702
Milan1963> podle mě se ventil neutrhne tím, že tomu dává někdo za uši. Prasáckou jízdou se dá zku.vit spojka, nápravy, převodovka, těsnění pod hlavou a pod, ale tady se stalo něco, co se asi stát mělo.

Škoda, že je to junior. Když už se s tím člověk má dělat, tak chce za odměnu trochu toho luxusu, výkonu a tak, že....

Možná to vykoupí vrakáč na díly.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.8.2019 v 17:09 | Nahoru | #78703
PetrL3> Vrakoviště by to bralo, dali by 500 korun. To prý je běžná cena za napojízdné auto - Mercedes nebo Škoda - vše jednotná cena. To například jen ty pneu mají větší cenu, nebo skoro nová baterka.

Naposledy editováno 12.08.2019 17:10:33

(reakce na) Jawablázni

12.8.2019 v 17:25 | Nahoru | #78704

Milan1963 píše: PetrL3> Vrakoviště by to bralo, dali by 500 korun. To prý je běžná cena za napojízdné auto - Mercedes nebo Škoda - vše jednotná cena. To například jen ty pneu mají větší cenu, nebo skoro nová baterka.



Však ano. Ten vrakáč musí vydělávat. Proč by zabíral místo kvůli marži 5000, když tam může mát auto, který vydělá na dílech 20000. Když to rozprodáš sám, vyděláš. Ale bude ti to zabírat místo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.8.2019 v 21:44 | Nahoru | #78705
Kafi> Wenca má pravdu osobně bych na tom jel maximálně po republice. Jestli to ale chceš místo mopedu pověsit na obytné auto tak se stím dá jet. Sorry jako ale existují vhodnější motorky. Jasně Marek Slobodník a jeho parta dala Afriku na pionýru a Kavkaz taky jenomže to je nápad zralý na Chocholouška. Hanzelka se Zikmundem když jeli druhou expedici měli ssebou mechanika tatrováka který se budˇ vezl nebo ležel pod Kačenou. Během cesty se jim úspěšně regulelně zbláznil a odjel. Tak jsem ti lehce nastínil co tě čeká a je čas na zaškolení u některého závodního mechanika .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.8.2019 v 21:56 | Nahoru | #78706

Jirka4137 píše: Kafi> Wenca má pravdu osobně bych na tom jel maximálně po republice. Jestli to ale chceš místo mopedu pověsit na obytné auto tak se stím dá jet. Sorry jako ale existují vhodnější motorky. Jasně Marek Slobodník a jeho parta dala Afriku na pionýru a Kavkaz taky jenomže to je nápad zralý na Chocholouška. Hanzelka se Zikmundem když jeli druhou expedici měli ssebou mechanika tatrováka který se budˇ vezl nebo ležel pod Kačenou. Během cesty se jim úspěšně regulelně zbláznil a odjel. Tak jsem ti lehce nastínil co tě čeká a je čas na zaškolení u některého závodního mechanika .



Ok beru, ale co Dr. Potužník a 10HP pro Afriku?

(reakce na) Jawablázni

12.8.2019 v 21:58 | Nahoru | #78707

Kafi píše: Dlouho jsem přemýšlel jakou motorku si vezmu na cestu kolem světa, když semnou jede rodina v obytňáku (Mercedes D409 1981). Požadavky byly:
Cestovní tempo 70-80kmh, váha do 100kg, spotřeba do 4l a ideálně Jawa.
No nakonec si ve středu jedu pro Jawu 90 Roadster v originálním stavu po GO motoru. Těším se.
Motorek už bude doma moc, takže dvě půjdou z garáže pryč :)



Ty vole Jawa 90 nikdy.... Je to hezký werk, tak nějak to i jede (na svoji kubaturu) - ale pod jednou podmínkou... Když to zrovna jede... A ono to víc nejede než jede...
Horší krám už neexistuje. Spolehlivost J90 zhruba odpovídá aktuální produkci Jawy. To jeď radši na kulatej Čezetě sportce. Jede to asi stejně jako ta J90 ale je to
spolehlivější, jednodušší a opravitelnější. J90 byla sice supermoderní,alenedotažená, nespolehlivá, dneska do toho nejsou věci ani tak mizerné jako do ostatních českých werků a pod pojmem GO si lidé představují různé věcí...

Zachraň se včas... Na J90 se povoz kolem komína, bude se ti to asi líbit a dřív než se to vysere to vyžeň z baráku, protože pak se z toho osereš....

(reakce na) Jawablázni

12.8.2019 v 22:14 | Nahoru | #78708

Milan1963 píše: hrnous> Nepodařilo se mi to otevřít. Můj počítač ale otevře málokterou přílohu či odkaz...třeba to zjistím jinde. V sobotu pojedu do Týnce, možná tam zpráva bude.
Jinak mám tuto nemotorkářskou věc :
Otec oslavil 85 . narozeniny a rozhodl se dál jezdit jen na motorce, na auto už se necítí. Svoji Fabii dal mému synovci. Ten u ní během týdne zlikvidoval motor. Otec s ní nikdy nejel víc než 80 až 90, stejně jako jezdíval s dnes mojí Š 120. Synovec jí ale dal zabrat a údajně se utrhl ventil v motoru. Tak Fabia skončila u mně a otec ji chce prodat. Tak jak je. STK platí ještě rok, je nutná oprava motoru a koroze lemů blatníků, zvlášt' spoj práh-před. blatníky je zcela pryč. Auto je Junior, tedy motor 999 ccm, čtyřválec, bez výbavy, bez posilovačů a jiných zbytečností. Rok výr. 2000. Cena 5000 .- korun, odvoz - odtah nutný. Brzdy, světla, vše funguje. Kdyby ji někdo z vás chtěl....ta cena je přiměřená, auto 19 leté, je na něm práce. Pěkné pneu, zánovní baterie , další kola s pneu v ceně.



Junior nikdo nekoupí, když jsem měl nabídku na podobně orezlou Fábii za 13000, ale se silnějším motorem, klimatizací a výbavou.... A stejně jí nikdo nechtěl...

Tohle není ani na přestavbu, protože to je blbá verze. Junior, motor v prdeli, kastle shnilá.....

Cesta jak z toho dostat nějaké peníze je jediná...

Prodej sadu kol. Dostaneš za ni třeba 1500-2000.
Prodej zdravou plechařinu co zatím neshnila (víko kufru, dveře) 500-1000kč za díl...
Prodej světla - nejsou vyšisovaná - dostaneš za ně litr.
Prodej sedačky, pokud nejsou prošoupané nebo prosezené - 500kč/ks.
Prodej volant - Užije ho někdo kdo sklepal O1 a řachnul mu Airbag.

Zbytek vezmi a hoď na vrakoviště...

Já prodával za bůra Favorita a prodal se hned... Ale byl pojízdný, s tažným, čerstvou technickou, byl na plyn a nebyl shnilý.....
Tohle nejezdí... U těchto aut za pár korun jsou podstatné jen dvě věci - aby jezdilo a mělo platnou technickou...

Já bych si takové auto nekoupil. Musel bych opravit motor i karoserii a výsledkem by byl stále líný a otravný werk.
Kdyby to byla aspoň 1,4 Easy/Classic - normální Fábie....

Junior je nejvíc nahovno škodovka.... Já mám rád jednoduchá auta, ale všechno má své meze. Takže pokud se do auta dá nesmyslně líný motor, nesmyslně malé pneumatiky které zkurví jinak dobré jízdní vlastnosti auta, zapomenou namontovat dekl od kastlíku, roletku do kufru, zásuvku na 12V, kapsy ze dveří..... Prostě učiněná tragedie...

To už je lepší Logan - tam sice není nic navíc, ale zároveň je tam všechno podstatné aby se s tím autem dalo normálně žít... Má normální rozměry kol, má dobrý motor o uspokojivém výkonu (proti Junioru o 25k silnější). Kastlík jde zavřít, do kufru ti nečumí lidi, nabiječku si máš taky kam připojit...

(reakce na) Jawablázni

12.8.2019 v 22:16 | Nahoru | #78709

Kafi píše: Ok beru, ale co Dr. Potužník a 10HP pro Afriku?



Tou dobou byl ten werk nový. Ne starý 40 let.... To prostě neodpářeš...

(reakce na) Jawablázni

12.8.2019 v 22:17 | Nahoru | #78710

Milan1963 píše: PetrL3> Vrakoviště by to bralo, dali by 500 korun. To prý je běžná cena za napojízdné auto - Mercedes nebo Škoda - vše jednotná cena. To například jen ty pneu mají větší cenu, nebo skoro nová baterka.



Není se čemu divit...

(reakce na) Jawablázni

12.8.2019 v 22:18 | Nahoru | #78711

Jirka4137 píše: Kafi> Wenca má pravdu osobně bych na tom jel maximálně po republice. Jestli to ale chceš místo mopedu pověsit na obytné auto tak se stím dá jet. Sorry jako ale existují vhodnější motorky. Jasně Marek Slobodník a jeho parta dala Afriku na pionýru a Kavkaz taky jenomže to je nápad zralý na Chocholouška. Hanzelka se Zikmundem když jeli druhou expedici měli ssebou mechanika tatrováka který se budˇ vezl nebo ležel pod Kačenou. Během cesty se jim úspěšně regulelně zbláznil a odjel. Tak jsem ti lehce nastínil co tě čeká a je čas na zaškolení u některého závodního mechanika .



Pionýr je sice taky docela krám, ale proti J90 je pořád řádově spolehlivější a stíhá ho spíš neustálé opakování závad drobných (Ucpáno, rozštělováno, zašpiněno, povoleno), než závady nevyzpytatelné a fatální jako J90.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.8.2019 v 12:46 | Nahoru | #78712
Tak jsem včera úspěšně (tedy doufám) repasoval přední tlumiče a poprvé co tu motorku mám jsem měl řádně špinavý ruce. Podle mě za celý život tý motorky (107000km) do toho nikdo nešáhl. Ten olej byl jak když do vypustíš z Kirovce. Ale začínalo to chcát a zrovna na brzdový straně.

Kafi: opravdu špatná volba. Před 40 lety to měl kámoš a neustále něco řešil. Na druhou stranu to ale na 90tku lítalo fakt dobře, pokud to lítalo. Já měl 250 sportu a měl jsem co dělat ho stíhat. Však rozhodnutí je na každém soudru zvlášť.

(reakce na) Jawablázni

13.8.2019 v 13:14 | Nahoru | #78713
kehaj> Já myslím, že olej vypadá skoro stejně po 30, 50 tak i 100 tisících. Prostě vždy po delší době a při větším nájezdu z toho vyteče hnusná kaše. Normálka.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.8.2019 v 16:22 | Nahoru | #78714
Jawa 90 předběhla dobu konstrukčně hned po ní začali Džaponci valit 80tky a byla to pecka. V socialistickém hospodářství byl ale problém s kvalitou materiálů. Ta kamarádova jela maximálně 65km-h a když zrovna jela tak mého mustanga i předjela. Častěji jsem ho ale přitálh domů na šále . Jen co vím tak se furt hrabal v rotačním šoupěti.
Ještě pře tím ji měl bratranec ve verzi krosky. Občas jela a když se tak stalo svezl mě na tandemu. Měl jsem 10 a vzpomínám jak jsem v terénu koleny svíral výfuk pod sedlem a rám abych z toho neulítl.
Zlaté časy, v 603 Tatře jsem měl tenkrát na odkládací ploše za zadním sedákem lůžkovou úpravu.
S 12tkou Tatrou taky Míla Urban dojel až na Aljašku, po cestě ale za nima jel vláček osobáků a na první pokus ho zezadu sundal Mexikánec s trakem.


Naposledy editováno 13.08.2019 17:11:12

Jawablázni

13.8.2019 v 18:33 | Nahoru | #78715
Kafi, aj když sme na upravených i origo devadesátkách něco najeli (když se motorka krapet překonstruuje, je spolehlivá - víc, než její souputníci ČZ či Jawa - pokud by se používali ve stejných podmínkách).
Vysvětlení - upravená - tedy víceméně stroj, postavený s použitím dílů devadesátky - vydržel zatížení dvoudenních soutěží Přeboru ČR...tyto soutěže nelze objet (o závodění nemluvě) s jakokoliv sériovou, byť sebevíc upravenou Jawou či Zetkou. To prostě nejde...
Nicméně stoprocentně vím, že ten, co dělal tu opravu devadesátky, určitě nepoužil kvalitní jehlovou klec (t.j. jinou, než sériovou) a velice bych se divil, kdyby věděl, v jaké poloze má být ojniční čep...ten je totiž vrtaný a néni to ze srandy. Jen tak na okraj...
Dále by bylo potřeba vědět, jakým postupem to dával dohromady - jestli tak, jak se to má a nebo jak to všichni dělali...
Takže dám Ti dobrou radu - uvědom si, že každá rada je drahá a nejdražší je špatná - vymysli si jakýkoliv jiný motocykl ČS výroby, jen, proboha, nejezdi na tomhle!
Na druhé straně - kdybys na tem verglu tu kouli objel - a je úplně jedno za jak dlouho - měl bys můj neskonalý obdiv a navrhl bych Tě na nejvyšší státní vyznamenání (bohužel, Zlatá hvězda hrdiny ČSSR jaksi už není, ta by teda pasovala)...pokud bys teda spíš neskončil v Bohnicích .

Naposledy editováno 13.08.2019 18:34:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.8.2019 v 20:20 | Nahoru | #78716
Jirka4137> Moc hezký odkaz. Mílu Urbana jsem osobně znal, mám od něho i knihu, jíž po cestě napsal. Na Aljašku dojeli Tatrami starými v té době již téměř 55 let. Jeli čtyřicítkou až padesátkou, což je normální rychlost, se svým Popularem jezdím i dnes stejně. Cesta trvala proto dlouho, ale už to že jeli tak starými auty zaslouží obdiv.
Objet svět na Jawě 90 by ale podle mně byla ještě větší událost. Proč ? To bylo řečeno výše. Sám jsem měl hodně Jaw, od předválečné 175 až po moderní 660, ale Jawu 90 ne. Taky vím, jak je vrtošivá a i když velmi dobře jezdí, tak jde o to, aby hlavně - vůbec jela. Proto jsem si ji nikdy nekoupil. Nespolehlivý a nepovedený Californian mi bohatě stačil...

Jawablázni

13.8.2019 v 20:22 | Nahoru | #78717
Absolutní souhlas.... J90 po "generálce" je to nejhorší co si člověk může vybrat na cestu kolem koule..

J90 je sice technicky pokroková, ale nedotažená a nezvyklá. Mám mnoho zkušeností s opravami motorů a J90 na stůl nechci.
Má to svoje úskalí a postupy, které znají asi tři lidi v republice a i ti už to 20 let na stole neměli, protože to nikdo neprovozuje, ježto se to
dlouhodobě provozovat nedá ani v běžném užitkovém vytížení...

Jawablázni

13.8.2019 v 20:24 | Nahoru | #78718
Milan: Je možné že aktuální produkce Jawy přes všechny svoje problémy, lemplovitosti a konstrukční chyby jsou pořád o něco spolehlivější než J90....

J90 jse sice to nejmodernější co se seriově vyrábělo v ČSR, ale zároveň co do kvality a spolehlivosti to nejhorší...

Jawablázni

13.8.2019 v 21:15 | Nahoru | #78719
Já jí po revoluci jezdil pár let. Zase taková trága to nebyla... Občas se muselo pošťourat v zapalování. V kloubu pohonu kladívka byly po letech vůle a předstih holt haproval. Dnes již se vyrábí VAPE. Na unášející spojku jsem si zvykl a jinak to sloužilo a jezdilo. Jednou my zakukala ojnice, ale dle všeho byla originální desítky let stará. Dokonce jsme ji převrtávali na cca 100ccm s písty z maneta. Ručně jsme pilovali okénko do pístu. Nikdy nebyl problém se šoupátkem. Taky proč? Kus pertinaxu na drážkové hřídeli a stavěl se na značku. Každý to jen zkoušel posouvat na obě strany mimo značku. Buď větší krouťák, nebo špička... Pak jsem šel do větších kubatůr a přenechal devjansto sousedovi. Ten jí jezdil a pak znovu upravoval. Před lety jí koupil Čmoud. Moc se mu líbila, ale co vím,tak jí nestačil dodělat...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.8.2019 v 21:19 | Nahoru | #78720
Milane v Týnci se uvidíme. Pulec s pávem. Né že bych se soudobou Jawou nějak moc sympatizoval, ale jedu na výlet s přespáním u kamaráda. 2 dny a 400Km.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.


TOPlist