bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

Jawablázni

28.3.2019 v 18:29 | Nahoru | #76801
Ten se musí ale taky sem tam namazat i s majitelem

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

28.3.2019 v 19:34 | Nahoru | #76802
To jo ale po 35 000km 1,5dl převoďáku

Jawablázni

28.3.2019 v 20:18 | Nahoru | #76803
No řekl bych,že hodně lidí používá ty spreje na řetěz skrz pohodlí a nechtějí riskovat zašpinění motocyklu od oleje.Já na velké motorce také nejdříve postřikoval a pak když jsem dával novou řetězovku,tak koukám,že japonec doporučuje převoďák a tak už jen mažu převoďákem.Ale je pravda,že to mám od oleje zacákané,ale to proto,že se s tím moc nemazlím a oleje používám jak v jedné pohádce PŘIMĚŘENĚ. Ale jednou určitě udělám kapátko na mazání za jízdy a potom budu velký frajer.

Jo a když jsem postřikoval,tak byl řetěz brzy obalen bordelem jak se lepil na to mazadlo a teď je řetěz jen mastný a neobalený.

Naposledy editováno 28.03.2019 20:20:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

28.3.2019 v 20:35 | Nahoru | #76804
kehaj> Nestraš s kardanem ten je dobrý tak na nákladní auto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

28.3.2019 v 20:51 | Nahoru | #76805
Jirka4137> Tos mi připomněl jeden rozhovor
A: " A má to kardan, což je dobrý na cestování."
B: " Avie má taky kardan a na cestování dobrá není."

(reakce na) Jawablázni

28.3.2019 v 21:08 | Nahoru | #76806
Sema>

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

28.3.2019 v 21:40 | Nahoru | #76807
S tou Avií bych se neukvapoval za bolševika to byly supr obytňáky. Dají se potkat i dnes.

(reakce na) Jawablázni

28.3.2019 v 22:03 | Nahoru | #76808
kehaj> Ale jen proto,že je někdo velmi šikovný předělal a hlavně proto,že sem bolševik nic jiného nepustil.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

28.3.2019 v 22:22 | Nahoru | #76809

Jawablázni

28.3.2019 v 22:39 | Nahoru | #76810
...my sme jezdili po závodech m.j. se stěhovací Avií. Měla ten nejpomalejší diferák. Takže to jelo jak na redukce. Nekdy aj 70.
No eště že sme tak nejak zprostředka republiky. Ale aj tak to teda byly přesuny - do Košic přes Branisko, do Ostrova (u K. Varů) a tak.
Na naftu se nás složilo víc a taky sme jeli komplet s doprovodama, což utužovalo kolektiv .

Jawablázni

28.3.2019 v 22:49 | Nahoru | #76811
Bimbame, mazání štětků lze, ale:
- dělat, pokud to de, den dopředu a ráno - teda před jízdou - utřít řetaz hadrů,
- pro domazávání na cestě je nejaký šerbl s olejem a štětka trochen nepraktická .
A nebo se jednoduše smířit se zahnojeným kolem. To utírání řetázku je ale doporučeníhodné tehdy, má-li stroj vzadu kotouč...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.3.2019 v 01:22 | Nahoru | #76812
kuba350> Pěkná, už skoro historická fotka.
O Aviích existují historky asi jako o 1203, ale vcelku - jsou ( byla ) to dobrá auta. Jen to chce údržbu - hlavně Avii po zimě odrezit, vymýt, vystříkat, nastříkat antikorozním přípravkem atd. Jen - kdo to dělal/dělá ??
A pro řidiče ideál - žádná karta, žádné kolečko, jezdili jsme třeba 11 hodin vkuse - a nikomu to nevadilo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.3.2019 v 08:36 | Nahoru | #76813
Milan1963> 11 hodin můžeš jet i teď,jen najedeš asi tak 3x víc kilometrů,než s tou šílenou kraxnou tobě připadá jako dobrý vůz všechno,když máš novou jawu

Naposledy editováno 29.03.2019 08:38:16

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.3.2019 v 08:46 | Nahoru | #76814

kehaj píše: S tou Avií bych se neukvapoval za bolševika to byly supr obytňáky. Dají se potkat i dnes.

avia nikdy žádnej karavan nevyrobyla,to bylo jen kutilství z nouze a ten podvozek byl děsnej. vím o třech neprovozovatelnejch autech. avia,1203 a fiat 126p

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.3.2019 v 08:59 | Nahoru | #76815
nemako> Ono je jedno pravdivé rčení - nejrychleji není vždy nejdříve .
Jasně, že existuje mnoho lepších aut (aj motorek), nejenom ve zmíněném segmentu.
Kdysi jsem se zmínil v rozhovoru s člověkem "od aut", že by konstruktéři měli nejen sledovat nejnovější trendy ve vývoji, ale taky by měli povinně navštěvovat různá muzea a veteránské akce.
Aby nezapomněli, o čem to vlastně všecko je.
Onehdá sme se bavili s Verdomem o Polonezu a Oktávce - o šoférsky příjemných detailech (kontrolka brzdových světel) a o "přešpekulování" věcí, keré sů ve finále nepraktické (cyklovač stěračů)...atd.

(reakce na) Jawablázni

29.3.2019 v 09:10 | Nahoru | #76816
S tím kardanem jsem to nemyslel tak úplně vážně nicméně Sucháčovi vydržel v Austrálii řetěz jak píše přes 27 tisíc km. Osobně s kardanem na moto zkušenosti nemám a proto z toho mám trošku obavy kdyby se to vysypalo celé.
S Avii jsem jezdil jednu sezonu v zimě když bylo kolem -15C ráno jsem jí dal přečíst noviny odvzdušnil vstřiky chvilku ji přemlouval horkovduškou a pak někdym i jela.
Mobilní překážka silničního provozu na 4 . Tato byla A75 Turbo a nebylo to tak zlé nicméně se strarým Dafem 45 žádné problémy nebyly nikdy.
Zdenalbenal- Právě jsem v železářství koupil parádní plechovou olejničku Made in Czechoslovakia a jdu prubnout ten mazací postup s PP90.
Upřímně řečeno nevěřím že olej nebude zítra po vyjetí všude.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.3.2019 v 09:11 | Nahoru | #76817
Teď mi dochází že za těh 50 let co mám řidičák jsem snad ani žádnou Avii nekočíroval. A to mi rukama prošlo snad všechno co má kola Československýho původu od 111 až po Liazku. Na vojně dokonce T54 vyprošťovák. Ale Avii???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.3.2019 v 09:14 | Nahoru | #76818
Zdenalbenal> avie ale byla vyjímka,byla to licence saviemu,což byl samozřejmě taky střep,z dnešního pohledu,ale u spojů byla plošina na originálním podvozku saviem a bylo to milionkrát lepší auto,než nová avie i když to bylo dvacet let starý. v zimě to šlo i nastartovat,topilo to,jelo to,mělo to rotační čerpadlo bosch a žralo to o třetinu míň. avie byla bolševikem dokurvenej střep,bez posilovače řízení a když ho tam soudruzi dali,trhal rám miluju automatický stěrače

Naposledy editováno 29.03.2019 09:18:33

(reakce na) Jawablázni

29.3.2019 v 09:17 | Nahoru | #76819

kehaj píše: Teď mi dochází že za těh 50 let co mám řidičák jsem snad ani žádnou Avii nekočíroval. A to mi rukama prošlo snad všechno co má kola Československýho původu od 111 až po Liazku. Na vojně dokonce T54 vyprošťovák. Ale Avii???

buď rád. zlatá 111,to bylo samozřejmě hroz ný,ale ve svojí době to byl normální náklaďák.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.3.2019 v 09:22 | Nahoru | #76820
Se vším se dalo jezdit.
Ale taky lze pochopit nasraného zaměstnance, kerý "vyfasuje" litrového Logana a né "Golfa f plný palbě, na hlínách a f tédéíčku".
To je ale pohled zaměstnance, né majitele firmy, kerý ho živí..
Když sem začínal, kůpil sem si za čtyři tisíce Žuka a najel s ním hodně kilometrů.
Auto - teda typ - nebylo až tak kulervoucí.
Bylo dost jiných, důležitějších věcí.
Po pár letech nám obchůdek funguje, nemáme dluhy a včíl má mladej motorku s řídítkama ohlýma důle a auto bez střechy .
Nojo, udělal si radost...a já taky. Ale až potom, né napřed a pak se z toho posrat.

(reakce na) Jawablázni

29.3.2019 v 09:33 | Nahoru | #76821
Zdenalbenal> pokud tě to auto živí,nemůžeš provozovat liazku,nebo avii,prostě se to nevyplatí. žuka jsem měl taky,to náhodou bylo dobrý,jezdilo to tak nějak v pohodě. prostě není normální,když musíš ráno vstát v zimě o hodinu dřív a startovat,což je u té avie vlastnost,né závada. a vůbec to neberu z pohledu zaměstnance,to jsem byl do března 90,pak už nikdy

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.3.2019 v 09:34 | Nahoru | #76822
No ale sů aj opačné případy, kdy bolševická kopie byla lepší, než kapitalistický originál.
Teda jeden...

Když sem hledal odolné auto, tak byla k mání dvanáctsettroska, Barkas a Žuk.
Z této nabídky vycházel nejlíp ten Žuk. A nebo taky za třičtvrtě mega na lízink Tranzit.
Fígl je ale v tom, že aj když nemáš kšefty, lízačku plati musíš. Když máš laciného střepa, nemáš kšefty - nejezdíš, neplatíš, ale když jo, tak prácu to odvede stejnů.
Sice s jiným uživatelským komfortem, ale výsledek je stejný - přesun hmoty z místa A do místa B.
A to se vyplatí .

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.3.2019 v 09:38 | Nahoru | #76823
Chtel bych podekovat vsem, kteri mi tady pomohli radou nebo ukonem (Martine), dnes probehla prvni jizda do prace (25 km) a zatim se to jevi OK

Z pochopitelnych duvodu jsem zaparkoval radeji na trave

4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.3.2019 v 09:41 | Nahoru | #76824

(reakce na) Jawablázni

29.3.2019 v 09:41 | Nahoru | #76825
Zdenalbenal> nemáš pravdu. spolehlivý auto s nízkou spotřebou je základ. nemůžeš provozovat něco,co často nedojede. samozřejmě se bavím o firmě,která má práce dostatek a dělá to nějak rozumně,né že vezme kšeft a trne,jestli nastartuje a dojede ten opačnej případ mi napadá taky jen jeden-kalašnikov

(reakce na) Jawablázni

29.3.2019 v 09:43 | Nahoru | #76826

Zdenalbenal píše: ...že by konstruktéři měli nejen sledovat nejnovější trendy ve vývoji, ale taky by měli povinně navštěvovat různá muzea a veteránské akce.
Aby nezapomněli, o čem to vlastně všecko je.
Onehdá sme se bavili s Verdomem o Polonezu a Oktávce - o šoférsky příjemných detailech (kontrolka brzdových světel) a o "přešpekulování" věcí, keré sů ve finále nepraktické (cyklovač stěračů)...atd.



Nejhorší je očekávání odstranění chyb.
Kdy u nových modelů vývoj namísto aby odstranil chyby staré, přidá pár nových.
A to není jen u mechaniky, ale i u elektroniky.
Další největší prohru uživatele beru u vítězství designu nad užitnou hodnotou.
Kdy věc vypadá zajímavě (úmyslně neříkám hezky, krása je relativní) a díky tomu je omezena její funkčnost či údržba.
Typickým příkladem v oblasti moto je štelování karburátoru u Bizona, abychom zůstali u Jawy.

(reakce na) Jawablázni

29.3.2019 v 09:43 | Nahoru | #76827
bimbo750> to jsou symboly z řadící páky trambusu

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.3.2019 v 09:45 | Nahoru | #76828
Žuk vypadá hrozně (zepředu, prázdný - ty šmatlavé kola, stěrače v nepochopitelné poloze, kastla z vlnitého plechu...).
Ale je to stroj k neutahání, odolný, celkem s výkonným motorem - naložené to néni plazidlo, normálně to jede.
Spotřeba je ale taková ruská...
Paradoxně to bylo úsporné auto...protože sis sakra rozmyslel, esli se s tím oplatí tam zajet, nebo neé.
Když auto žere málo, jezdíš s ním furt a všady a ve finále vykulíš oči .

(reakce na) Jawablázni

29.3.2019 v 09:45 | Nahoru | #76829
bimbo750>

(reakce na) Jawablázni

29.3.2019 v 09:54 | Nahoru | #76830

Wenca24 píše: Chtel bych podekovat vsem, kteri mi tady pomohli radou nebo ukonem (Martine), dnes probehla prvni jizda do prace (25 km) a zatim se to jevi OK

Z pochopitelnych duvodu jsem zaparkoval radeji na trave

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 Dnes v 08:04 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 5 Dnes v 07:51 cmiral
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist