bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

(reakce na) Jawablázni

10.2.2018 v 12:27 | Nahoru | #66961

milan1963 píše: bimbo750> Na původních Bat'ovkách jsem jezdil s Wandererem. Potom jsem je dal i na zadek Populara, ale jedna mi bouchla, od té doby jezdím na novějších Barumkách, ale i těm je už 50 let...dnes už se 4,75 nebo 5,00 - 16 dávno nevyrábějí . Reklama



Reklama poplatná své době.....berte to jenom jako srandu v dlouhých zimních dnech....

Naposledy editováno 10.02.2018 12:36:26

Jawablázni

10.2.2018 v 13:03 | Nahoru | #66962

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.2.2018 v 13:08 | Nahoru | #66963

Jirka_S píše: Samozřejmě bych to na 4p nepředělával.
Ukázka jak jsou zapojené zásuvkové rozvaděče u nás v práci, realizace někdy v r. 1996


Takže já PEN který je v přívodním kabelu rozdělím na svorkovnici na PE a N, fáze půjdou přes jistič na proudový chránič, plus přes chránič půjde N, a z něj půjdu na zásuvku, plus samozřejmě ochranný vodič z PE svorkovnice přímo na zásuvku.
4p zásuvka nemůže být připojená přes chránič, ta půjde rovnou na jistič a PEN.
Snad jsem to popsal dobře



Hele vy ELEKRIKÁŘi...už se tady serete s tou elektikou už adi 4 listy...Vy si to nemůžete říct přes SZ...

Tady máte návod co stím.....

nic ve zlém....berte to jako srandu...

Naposledy editováno 10.02.2018 13:44:56

(reakce na) Jawablázni

10.2.2018 v 14:36 | Nahoru | #66964
bimbo750> A NEBO

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.2.2018 v 15:32 | Nahoru | #66965

milan1963 píše: bimbo750> Na původních Bat'ovkách jsem jezdil s Wandererem. Potom jsem je dal i na zadek Populara, ale jedna mi bouchla, od té doby jezdím na novějších Barumkách, ale i těm je už 50 let...dnes už se 4,75 nebo 5,00 - 16 dávno nevyrábějí . Reklama



5,00-16 se normálně vyrábí, třeba heidenau

Jawablázni

10.2.2018 v 16:37 | Nahoru | #66966
kuba, milan: jj, vyrábí je Heidenau a asi ještě Firestone... nedávno jsem sháněl 5,90/15...... akorát nejsou běžne skladem počkáš si na ně třeba pár tejdnů, ale dostupné jsou....

Jawablázni

10.2.2018 v 17:34 | Nahoru | #66967
přebejvá mi pařez. chtěl jsem ho renovovat,ale asi je to až škoda

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.2.2018 v 18:32 | Nahoru | #66968
Toho sytačí umejt ....

(reakce na) Jawablázni

10.2.2018 v 18:34 | Nahoru | #66969
pech.> novej výplet a může na výlet je to směšně mrňavý

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.2.2018 v 18:35 | Nahoru | #66970
mám ještě toho smolíka. existoval model bez blinkrů? vypadá to,že je tam někdo nabastlil dodatečně

Naposledy editováno 10.02.2018 18:37:32

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.2.2018 v 19:37 | Nahoru | #66971
smolík bez blinkrů nebyl, ale první serie měla blinkry jiné - malé kapičky, další serie už kulaté.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.2.2018 v 19:38 | Nahoru | #66972
držáky a stopky jsou OK, smolík má mít krátké tyčka, ale to co je na konci těch tyček už je dílem tvořivosti... stejně jako prachovky, které tam nemají co dělat, zadnbí světlo, madlo z kdovíčeho a ten Diy přepínač....

Blinkry z první serie

blinkry druhá a další serie
změnilo se i uchycení.

Blinkry nesprávné - bylyještě kulaté blinkry s menší zadní prdelkou a delšími tyčkami, ty na čz nepatří, jsou na ubručenou tetu-čechii-j634....

Naposledy editováno 10.02.2018 19:57:56

(reakce na) Jawablázni

10.2.2018 v 19:53 | Nahoru | #66973
nemako> tyhle tam nepatří...

(reakce na) Jawablázni

10.2.2018 v 19:56 | Nahoru | #66974
pech.> jsi rychlejší images.google.cz/imgres

(reakce na) Jawablázni

10.2.2018 v 20:00 | Nahoru | #66975

pech. píše: smolík bez blinkrů nebyl, ale první serie měla blinkry jiné - malé kapičky, další serie už kulaté.

mám oboje. vím,co tam patří,dokonce je i mám,jen mi připadá,že tohle je komplet přidaný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.2.2018 v 20:18 | Nahoru | #66976
kuba350> To jsem nevěděl. Naštěstí mám zásobu starých Barumek.

(reakce na) Jawablázni

10.2.2018 v 23:38 | Nahoru | #66977

milan1963 píše: kuba350> To jsem nevěděl. Naštěstí mám zásobu starých Barumek.

Taky 50 let starých?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.2.2018 v 07:55 | Nahoru | #66978
50 let staré pneumatiky, i kdyby díky skladování ve stínu a zimě nestihly totálně zpuchřet si už můžeš dát leda tak na přívěs k PéeFce nebo za kobylu s konstrukční rychlostí 15km/h, když pominu přirozené vlastnosti diagonálek a jejich již v základu dobrodružné jízdní vlastnosti, tak za ta léta kvůli tomu že i ta pryž je porézní mají bezvýhradně vždy shnilé kordy, takže nejdou vyvážit, úpod zatížení boulovatí mají vyšší sklony k prokluzu a jsou blízko kolapsu, takže se na nich nedá normálně jezdit, protože pajtlují, nesedí, a když přejdou do smyku, tak kopou zpátky.... Takže ač mají pěkný nebo i nejetý vzorek, jsou pro běžný provoz nepoužitelné.....

Skladovatelnost pneumatik je za ideálních podmínek nějakých 10 let, v provozu po 10 letech ztrácejí své vlastnosti natolik, že je radši vyhodíš, protože se to blbě chová nejdříve na vodě a pak pořád.... Několikrát jsem pneumatiky s ještě dobrým vzorkem vyměnil za nové, protože se na nich už po těch letech (obvykle 8-10) nedalo normálně bezpečně jezdit. Dost vliv na to má původní kvalita pneumatiky, kdy ta laciná mizerná guma je nepoužitelná třeba už po 4-5 letech, kvalitní se dožije až 10let, ale to už je strop aby fungovala jak fungovat má...

Jako mladý kluk jsem od jednoho dědy dostal dlouhodobě skladovanou sadu pneumatik, radiálních OR6 na š105 a tím se mi tahle slova zkušených řidičů potvrdila poprvé, na těch gumách se nedalo jezdit, už při nasazování tam šlo tolik závaží že se to nevidí a od nějakých 70km/h pernamentní smyk, 80 se s tím autem skoro nedalo jet ani po rovině.... nešlo to, šly dolů a udělali jsme z nich květináče, na brigádách jsem si vydělal na sadu nových pneumatik a esíčko které jsem na těch starých pneumatikách jel 40km/h se struhadlem na trenkách jsem najednou mohl proletět bez problémů stovkou a auto se chovalo klidně i při dálniční rychlosti 130km/h jež byla při původní čtyřrychlostní převodovce pro to auto zároveň rychlostí maximální..... Od té doby jsem měl vždycky pneumatiky kvalitní a nové.
Pak jsem koupil další auto a byly k němu dvě sady, zimní byly sjeté, vyměnil jsem je hned, letní hned v létě potom ačkoli byl vzorek víc než poloviční... nedalo se na nich jezdit, když mi na navlhlé silnici uprostřed léta při jízdě do kopce auto s výkonem 60k prohrábne když přidám plyn, je to důkaz že trakce je velmi špatná, koupil jsem tedy nové taky.... Dávám si i dost práce s výběrem pneumatik co do jejich vlastností a mého složení provozu...

na pneumatikách se ušetřit prostě nedá, a dlouhodobě skladovat pneumatiky se nevyplatí....

(reakce na) Jawablázni

11.2.2018 v 11:39 | Nahoru | #66979
Tak mám zase opačný názor. Spíš zkušenost. Na Barumkách ze 60. a 70. let, protože v polovině 70. let se 5,00 - 16 přestaly vyrábět, jezdím stále. Předloni jsem jich ze své zásoby asi 30 kusů patnáct prodal. Byl o ně zájem, jaký jsem nečekal. Staré Barumky z Púchova mají tu nejlepší pověst. Na srazech většina předválečných aut na nich jezdí dosud ( i rozměry 5,50 - 16 ). V našem klubu na nich jezdíme všichni. A vždy bez problémů. Guma je tvrdá, nepraská, i kolega, pracující v gumárenském výzkumu potvrdil, že nevidí problém.
Vyrábějí se nové Kudrnáče 5,25 - 16, ale jsou měkké, pokud na nich auto přes zimu stojí, dělají plošky. To Barumky neudělají. Taky zkušenost, kolegy co má Piccolu z roku 39 . Hlavně nejezdíme osmdesát, ale mnohem pomaleji, nevím o nikom, komu by Barumka ze 60./70. let dělala problémy. Pro mně je Barum velikosti 16 nelepší pneu. I vzhledem k počtu naježděných kilometrů.
Někdy kolem roku 1981 jsem jezdil na předválečných Bat'ovkách, ta mi jedna praskla. To bylo jen jednou.
Ten odkaz od Kuby 350 je ale dobrý, nová je nová. I ta cena ujde. Vím, že v Anglii se nové 5,00 - 16 vyrábějí, ale cena 5000 .- za kus je příliš vysoká.

Jawablázni

11.2.2018 v 11:57 | Nahoru | #66980
to že se neudělají plošky je důkaz toho, že ta pneumatika je už natolik ztvrdlá na kámen, že nemá sebemenší pružnost, trakční schopnost a přilnavost... na tom se prostě normálně jezdit nedá. Dnešní pneu se skutečně dělají měkčí, aby fungovaly i na mokru, dobře držely a měly trakci, životnost jim to nijak zvlášť nezkracuje, dále jsou lepší kordy, stabilita.

Cena 5000 za kus není vůbec vysoká... protože je to zakázková výroba. Když si koupíš běžný rozměr pneumatik jako je 165/13, 185/14, 195/15, 205/16 tak se jich prodá miliardy kusů, protože na nich jezdí miliardy vozů, které jezdí intenzivně a proto je potřebují vyměnit nejpozději po pár letech, je pak velký výběr a na ceně se ta masovost produkce pozitivně projevuje, že stojí +-1500kč/ks.... kolik se prodá pneumatik na oldtimery? 100ks ročně? možná ani ne... protože těch aut je pár a najede se s nimi dohromady hovno, takže dřív zpuchří nebo odejdou na kordy jako ta tvoje zásoba kamenných pneumatik vyrobených těsně po válce, než by se ojezdily....

Je to dobře vidět už na zmíněném rozměru 5,90-15, který stojí polovinu ceny 5-16 především díky tomu, že tento rozměr se potom co shnily spartaky a octavie, kterých nebylo úplně málo, tak se jejich kola začala používat na samodomo přívěsy a většina z nich jezdí dodnes, takže ty pneumatiky jdou i do běžného provozu, byť na malé valníky, tak se jich prodá násobně víc a dělá to lepší cenu......

Naposledy editováno 11.02.2018 11:59:19

Jawablázni

12.2.2018 v 07:59 | Nahoru | #66981
Starý pneu nevyhazuju a kluci co mají uoženky, se kterýma se nejezdí a jen to stojí k obdivu je berou.
Je to ale na muzeum, ne na ježdění.
Kámoš z pneuservisu říká, že s ohledem na zkušenosti se guma do pěti let musí buď sjet a nebo zahodit.
Pak už je nebezpečná majiteli i okolí a to hlavně v situacích, kdy to nejméně čeká.
A moho potvrdit, že na mokrý silnici při teplotě lehce nad nulou to na ztvrdlý gumě klouže jaxviň. ;)
A i ta Jawácká paštika se s novou Mitaskou chová naprosto jinak, než s nějakou kamennou barumkou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.2.2018 v 10:58 | Nahoru | #66982

Jirka_S píše: pech.> Do garáže mi jde 4žilový kabel - 3fáze+PEN
Varianta 1 - udělám to jak je to na té fotce (místo pojistek jističe) - nebude to vyhovovat současným předpisům
Varianta 2 - do toho zásuvkového rozvaděče dám k jističům proudový chránič, přívod je TN-C, koncový obvod bude TN-S
Pokud bych tam měl přívod 5žilový kabel, tak by byl chránič v HR - tak to mám pro zásuvky v koupelně, kuch. linka apod (r. zapojení 1998)



šmarjá :
je už rok 2018! nevím nad čím furt dumáte. udělejte to jak píše pech a hotovo.
ano, v sumě to bude až o 1000 Kč dražší, než 25 let staré zapojení,
ale zas nebudete muset řezat na cirklovce nebo míchat v míchačce v holínkách a gumovejch rukavicích a modlit se aby při tom nenavlhly prodlužovačky

jeden třífázový 40A chránič stojí dnes asi 800 Kč
fajnšmekři mohou použít kombinovaný jističochrániče po 500 Kč / 1 ks

e: přechod z TNC na TNS se přirozeně udělá právě na tom FA (chrániči). hodiny ani hlavní domácí rozvaděč kvůli tomu předělávat nebudeš a ani nemusíš - budeš mít hybridní instalaci, což je naprosto v pořádku, není to přece novostavba.

Naposledy editováno 12.02.2018 11:11:01

Jawablázni

12.2.2018 v 16:44 | Nahoru | #66983
Na sajdě jsem měl barumku ještě made in Rudý Říjen Otrokovice origoš obutá Velorexem. Byla supr v tom že jí neubývalo. No jenom do té doby než jsem proletěl zatáčku z Napajedel na Topolnou v dešti kilem. Souprava šla smykem dobře 40cm bokem. Ještě štěstí že jsem zapomenutý talent pro sidecarcross a neubral jsem . Hnedka šla dolů.

Jawablázni

12.2.2018 v 17:04 | Nahoru | #66984
Já jsem ze starejch pneuamtik taky vyléčenej o příhodách s auty už jsem psal... měl jsem silniční dezén Barum M10 rudý říjen na smolíku, za sucha dobrý, to šla ojíždět až na kraj že šel stojánek po silnici, ale jak to zmoklo byla veškerá jistota pryč, jízda permanentním smykem.... říkal jsem si že jí dojezdím do konce sezony a pak půjde nová sada Heidenau (Mitas už M10 v potřebných rozměrech nedělá) jenže to jsem si jednou takhle vyjel na Smolíku a letím kilo ke střelohošticím říkám si jak mu to dneska pěkně ubejvá a najednou to začalo poplavávat - věděl jsem že je to defekt, doklouzal jsem do vsi a bylo to tak, guma prázdná, duše na sračky.... tak jsem tam nacpal jinou, nafouknul to, a než jsem dobalil cajky, tak to udělalo zase fíííí a prázdno znova.... takže náhradní doprava na valníku a když jsem jí doma podrobil zevrubnému přezkoumání, tak skutečně - opět kordy v prdeli, jak na středu nárazníku běhounu, tak i v polovině výšky bočnice... kolega po ní strašně toužuil, že prej jako dekoraci, věnoval jsem mu jí jen s místopřísežným prohlášením, že půjde skutečně na skobu a nebude se na ní jezdit, protože taková guma už je leda tak na ruční káru se kterou jezdím do sadu pro seno.........

Naposledy editováno 12.02.2018 17:06:03

Jawablázni

12.2.2018 v 19:17 | Nahoru | #66985
Kamarád měl úzkou škodárnu 120 L epší. Neřekl jí jinak než žehla, ve třiceti šla v zatáčce do smyku. Možná za to taky mohly pláště. Tenkrát si ze všech světových značek které tady za socíku byly vybral jeho fotřík OR34 Barum.

Naposledy editováno 12.02.2018 19:17:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.2.2018 v 19:27 | Nahoru | #66986

maabo píše: šmarjá :
je už rok 2018! nevím nad čím furt dumáte. udělejte to jak píše pech a hotovo.
ano, v sumě to bude až o 1000 Kč dražší, než 25 let staré zapojení,
ale zas nebudete muset řezat na cirklovce nebo míchat v míchačce v holínkách a gumovejch rukavicích a modlit se aby při tom nenavlhly prodlužovačky

jeden třífázový 40A chránič stojí dnes asi 800 Kč
fajnšmekři mohou použít kombinovaný jističochrániče po 500 Kč / 1 ks

e: přechod z TNC na TNS se přirozeně udělá právě na tom FA (chrániči). hodiny ani hlavní domácí rozvaděč kvůli tomu předělávat nebudeš a ani nemusíš - budeš mít hybridní instalaci, což je naprosto v pořádku, není to přece novostavba.


Nikde jsem nepsal, že to neudělám po novu, jen jsem potřeboval ujasnit některé věci. Budu tam muset jen dodělat přizemnění do bodu rozdělení TN-C na TN-S.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.2.2018 v 20:42 | Nahoru | #66987
Jirka-- OR 34 byla supr guma,samozdřejmně ne 10let stará,s tou sme tady na Š120 na kraji šumááávy projeli v zimě vše a už vůbec nebylo potřeba zimních či letních pneu,které teda stejně v té době ještě nebyly běžně k sehnání,ale to už je tak dávno,že to ani není snad pravda. dnes bych na osobáku na letních v zimě nejel ani náhodou.

Letos jsem sundal 10letou Barumku z předku motorky,protože mi to párkrát ujelo jak na vlhku mokru tak na trochu prachu,takže se na sezonu s Michelinkou docela těším,třeba na zadku mám čínu Duro a dám ji tam klidně znovu,jsem sní absolutně spokojen,když jsem ji nasadil tak jsme tenkrát jeli Moravu za Vínečkem a zpět chcalo snad 50km a až tak po pulce jsem si říkal,ty vole máš tam na zadku nevyskoušenou gumu a jedeš dešť nedéšť,nikde to neuklouzlo,neplavalo takže spokojenost.

(reakce na) Jawablázni

12.2.2018 v 21:28 | Nahoru | #66988
Vlasťák1973> V jednadvaceti jsem na 136 Rapida obul nové 34 a vesele vyjel v zimě na Kasárna. Běžně tam jezdily v změ jen ruské gaziky. Kdo nevěří můžu doložit dobové foto.

(reakce na) Jawablázni

12.2.2018 v 22:17 | Nahoru | #66989
Jirka_S> aha, tak pak OK, nečetl jsem to celé, a nějak jsem z toho posledního příspěvku blbě pochopil, že bys to chtěl dělat po staru.
prostě dnes už je jen jedna správná cesta: dát FA, rozdělit PEN na PE a N, osadit jističe a případně to ještě přizemnit, pokud se impedance nevejde do tolerance. když už příjde revizák měřit, může ti zkontrolovat i hromosvody, stejně se maj pravidelně revidovat...
m.

Jawablázni

12.2.2018 v 22:22 | Nahoru | #66990
OR34 není celoroční guma, ačkoli tak byl z kraje udávaná, je prostě letní (oni ji taky na letní postupem let v tichosti přeznačili).... jako celoroční šla uvažovat OR6, ta byla navzdory svému prehistorickému dezénu celkově lepší, ale dneska je to zastaralá pneumatika která nemá významu.... Ta schopnost š742 vyjet kamkoli kdykoli a kudykoli spočívala v neotřesitelné trakční schopnosti... kdo nevyjel s borovicí, tak už musel bejt takové řidičské nemehlo, že to nešlo pochopit.... Na druhou stranu ale na těch letních a "celoročních" pneu sice byla schopna prakticky kamkoli vyjet, ale horší už to bylo s bržděním... Proto jsem i na ní rád a úspěšně používal nové zimní pneumatiky, které ji naučily i těm zbylým dovednostem ve spolehlivé míře. U dnešních štorcek je to bez zimáků tuplem nahovno... protože pro motor na špatné straně a ještě naštorc mají s trakcí značný problém, chce to cit a dobré obutí....

Ohledně š742 ve 30km/h ve smyku... i to je projev šppatných pneumatik, protože š742 je na pneumatiky v tomto směru dost náročná a na řidiče taky... Když ji řádně obuješ, a pojedeš s tím tak, jak se touhle koncepcí jezdit má, snese v těch zatáčkách skutečně hodně.... Tak hodně až se budou ostatní divit že jezdíš kilo esíčkama...
Kdo jezdit umí, ten to ví, ale dost lidí to neví a nedokáže pochopit... - u takovéhle koncepce - motor vzadu napodýl - se do zatáčky jezdí jedině, výhradně a bezpodmínečně pod plynem! hnaná kola musí bejt v zatáčce pořád v záběru, stačí v zatáčce trochu přidat a drží pak to drží stopu jak v kolejích, vzhledem ke skromnému výkonu to v zatáčce na suchu snese i plný plyn beze ztráty jistoty. Ten kdo ubere, je okamžitě ve smyku, protože ubrání v zatáčce je u této koncepce hrubá řidičská chyba končící třeba i v hodinách. Rybízci tvrdí, že je to auto nahovno, že nesedí... ono ale sedí, jen s ním oni neumí jezdit a nemají pochopení pro stroj....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 5 23.4.2024 v 07:51 cmiral
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist