bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

(reakce na) Jawablázni

3.6.2016 v 10:07 | Nahoru | #57991
Verdom> Jehlů v šoupěti se dolaďujů přechody.
Takže - rozjedeš werk - třebas až na trojku, zavřeš plyn a ať motorka zpomaluje.
No a při neustále zavřeném plynu a zpomalování tam dáš dvě...pak jedna...a když sů otáčky tak akorát, vevalíš tam plný plyn.
Motorka musí bez jakéhokoliv zaváhání rasantně zrychlovat.
Pokud tomu tak není, je to bohaté (posuneš jehlu důle) a nebo chudé...když si nejsi jistý, posuneš ju nekam nadoraz a to už určitě poznáš, co to chce.
No a když je předpoklad hulení na plný plyn, dám to o zářez výš a je to.
Následuje doladění šroubkem bohatosti směsi.
Při takovém bohatším seřízení se ale třeba při popojíždění ve městě a v hicu (a nedejbože v horách) može stat, že se to bude uchlastávat...poradí si s tým ten střelec nekde v Tramtárii?

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.6.2016 v 10:14 | Nahoru | #57992
Že to néni kravina se přesvědčil jeden náš špičkový fára v Holandsku na 6D.
Jel na dváce TM - a on jaksi zapomněl, že motor, seštelovaný v horské slunné Itálii nemusí v poscaném Holandsku, v zimě a v dešti na úrovni moře fungovat.
Ve středu měl v pístu krásnů dírku.
Je to teda obráceně, než máš ty na téj motorce, ale vliv to má.
Sériové Jawy sice nejsů až tak háklivé, tu změnu nadmořské výšky, teploty a vlhkosti vzduchu by mohla ukočírovat jehla, ale...
Já mám vždy ve výbavě dvě sousední trysky...když teda nejedu za roh...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.6.2016 v 11:34 | Nahoru | #57993
Zdenalbenal> Provedu instruktáž. Snad si poradí. S kladívkama si u toho dvouválu neporadil, tak jsem mu tam montoval VAPE .
Já si taky vždy přibalím trysky a jehlu krom tedy bambilionu jiných hovadin. Bo čím víc víš o tom, co se může rozbít, tím většího máš nerva a baťoh s díly.
Nicméně pokud se neodflákne údržba, na těch verglech se nemá moc co rozbít a loni v Alpách s třemi vergly a po dvou týdnech jen jedno trhlý lanko plynu. Takže pohoda. ;)

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.6.2016 v 11:37 | Nahoru | #57994
a nevíte kde sehnat takový trysky? já když posledně hledal (v kamennejch obchodech) tak se mi nepoštěstilo
a jedna otázka, když udělam nádrž na olej z laminátu, je možný do ní vsadit průhledítko z plexiskla? aby to těsnilo, kvůli tepelný roztažnosti apod.
e: trysky jako různý velikosti, všude měli jenom to, co je originál v karbu

Naposledy editováno 03.06.2016 11:38:21

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.6.2016 v 11:55 | Nahoru | #57995
Verdom> Ty fotky - nádhera. I když už jsem je viděl, někde tady byly. Já oznamuji, že po 3 měsících marodění jsem se dnes dal uschopnit, neb se cítím poměrně zdravě. Tedy jen do 20. června, kdy půjdu do nemocnice se střevy znovu na zákrok. Tak toho hned využiju, sedám na Adenium a jedu dohánět kilometry. Dnes tedy pro mě začíná sezona. A moje Jawa 660 ožívá. Jupííí !

(reakce na) Jawablázni

3.6.2016 v 11:55 | Nahoru | #57996
Akamu> Nejširší výběr asi moto Ústí
Ale jsou ťamanský. Origo asi nesehnatelný a CZ repliky nevím zda někdo dělá. Vesměs to napíšou CZ a stejně to je ze stejný fabriky v Asii. Proměřovali jsme a kolikrát má průměrově třebas HT92 větší díru jak HT94. Což i kdyby se měřilo průtokově není podle mě možný. ;)

(reakce na) Jawablázni

3.6.2016 v 11:56 | Nahoru | #57997
milan1963> Nechceš si ke mě udělat výlet příští víkend ?
Budu mít poslední vyrobenou 660 / dnešní / :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.6.2016 v 12:00 | Nahoru | #57998
Zdenalbenal> Sic sa to týká spíš Enfieldů, jak Jaw, ale P. Hošťálek nám nedávno na besedě vyprávěl, kterak v horských oblastech Indie, Thajska a podobných exotkrajin, s sebů jezdci vozijů kósek elektrolanka s tenkýma licničkama... bo veď už sů v také výšce, že aj s nejvíc seškrcenů mixtůrů je to bohaté a motor sa dusí (přitom Enfield má sakryš hodně velký rozsah nm. v., ve kterej funguje, aniž be belo potřeba s karbenátkem šornovat)... tož sa jedna licnička z káblu šuchne do hlavnej trysky - a frrrr... valíme zasejc dál hůre.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.6.2016 v 12:01 | Nahoru | #57999
Verdom> ...posere se vždycky to, co sebů nemáš.
A je prokázané, že čím víc času stráví člověk důkladnou přípravou stroje v dílně, v teple, tím míň času se pak nervuje za nesrovnatelných podmínek někde na cestě.
Konstrukce starých Jaw je prostinká, jednodušší už to ani snad nejde. Ale to neznamená, že by měl majitel těchto strojů ignorovat doporučená seřízení, vůle, postupy při montáži a tak.
Určitě víš, jakých zvěrstev se někdo na stroji dopouští - a ono to přesto jede!
Teda záleží jak a jak dlouho, že...
Akamu - já bych to řešil tak, že bych si trysky vyrobil.
V kerémsi obchodě sem viděl výstružníky na ty ďůrky. Uděláš si do umělohmotné destičky závity a poskládáš si to podle velikosti...
Sem to tak měl a mám. A nedám. Když k temu nikeho druhého nepustíš, nevznikne ti v tom bordel a to ani nemusíš mět trysky správně označené.

(reakce na) Jawablázni

3.6.2016 v 12:04 | Nahoru | #58000
J.M.K.> ...no vidíš, jaké fígle na to sů...furt se člověk neco učí

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.6.2016 v 12:06 | Nahoru | #58001
zdenal-> mno jo, ale na čem to vyrobit? stojanovku bohužel nemám a v ruce to nepude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.6.2016 v 12:22 | Nahoru | #58002
Akamu> Chápu-li správně, že je řeč o plastové destičce s dírami s vyřízlým vintem, do které se jen našroubují "rezervní" trysky, aby se nevysypaly a nepomíchaly, tak nevidím problém v tom, šuchnout destičku na prkýnko, obojí svírkou upnout na ponk, díry vyvrtat obyč. ruční vrtačkou a vinty se pak dají také udělat závitníkem ve vratidle, drženém v ruce. Pokud tedy člověk nemá pazury gramlavé, že jen držením kelímku se smetanou za chvilu utluče máslo. Tady nezáleží na tom, aby pozice a kolmost děr, jakož i průměry děr a vinty, byly s přesností na pár stovek, takže sloupovka není nezbytná. Navíc, nebude-li plast tvrdý a trysky nemají extra jemné vinty, tak stačí vyvrtat jen díry (průměr vrtané díry pro konkrétní rozměr vintu se najde ve strojnických tabulkách) a pak do nich natočit trysky - vyříznou si potřebný vint samy, jako samořezný šroub do dřeva.

(reakce na) Jawablázni

3.6.2016 v 12:23 | Nahoru | #58003
Akamu> ...no ona je to taková hranatá kalená jehla v držáku a šudlí se to v ruce...
V té sadě je jehel vícero. Né že by na každů díru byla jedna, ale hloubkou zajetí tím výstružníkem určíš průměr díry v trysce...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.6.2016 v 12:28 | Nahoru | #58004
J.M.K.> Vyrábět tryséčky lze všelijak.
Ale vrtáček trošku "hodí", takže by se musela dírka vystružit přesně na daný průměr...a enom náklady na vercajk převýší cenu trysek mockrát...
Takže se v praxi používá tahle šudlicí metoda - strojařsky by se dalo říct "na podařenů".
Páč sice nikdo neví, jaká dírka v trysce je, ale ono stačí enom vědět, esli je větší či menší než tá vedle...
Sem si kůpil hrst trysek třeba devadesátek a ty sem postupně zvětšoval po přiměřených krocích a bylo.
Jó, taky sem teho zmršil...ale kdo nic nedělá, nic nepokazí...

Naposledy editováno 03.06.2016 12:30:54

(reakce na) Jawablázni

3.6.2016 v 12:32 | Nahoru | #58005
Zdenalbenal> Ono to dnes bohužel není jen o té údržbě, protože JAWA sice nebyla nikdy synonymem kvality, ale ty originál díly alespoň něco vydržely. Dnešní čínská, indická či TWN druhovýroba, to je teprvá tragédie. A i bezvadně složený motor s novou rychlostkou v replice se nemusí dostat za hranice ČR natož za hranice všedních dnů, protože už jsem viděl pár bezzubých kol u lidí, kteří se k tomu chovali jak v rukavičkách, ale s překaleným, nenacementovaným a nepopuštěným kolem toho už doma moc nenaděláš. A okem to nepostřehneš. Takže se kolikrát vyplatí nežli jít do nějakých replik a druhovýroby shánět do roztrhání těla ty origo díly, o kterých jsme před třiceti lety říkali, že nestojí za moc. Naštěstíještě něco mám , ale jak píšeš. Nedám.

(reakce na) Jawablázni

3.6.2016 v 12:41 | Nahoru | #58006
Zdenalbenal> Pakliže byla řeč o výrobě trysek na koleně, tož ano, beru zpět. Měl som za to, že Akamu si láme škrecu nad tím, kterak zrobiti onů kunstštofovů platličku, do kteréj našuchá tryséčky v řadě za sebú, tři pašící dů, dle velikostí, nech sa mu na sinicách českých, kodrcavých, v kastlíku nepomíšajů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.6.2016 v 13:22 | Nahoru | #58007
milan1963> Tak užívej kilometry. Mě nějak berou ze sekání latifundií záda, tak motorku asi nechám přes víkend v garáži. Nemáte typ na nějaký zahradní traktor, MF-70 z počátku sedmdesátých let mne opouští, sice by asi šlo udělat výbrus a kliku (jako jsem dělal už několikrát) ale vypadá to, že zakuká i rychlostka a je to těžká potvora na manipulaci. Mezi favority mám tohle:MTD DL 92H

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.6.2016 v 13:45 | Nahoru | #58008
Verdom - tož to máš dobré, malotrachtór, já včera navečer naklepával kosu na nedělu, v "plánkách" roste tráva jak steklá a sekačka už to po 14 dnech růstu nevezme.

(reakce na) Jawablázni

3.6.2016 v 14:00 | Nahoru | #58009
Bimbam> S kosou to umím taky, ale co pak s tím. Leta jsem to sušil a dával jezeďákům. Pak myslivcům, ale ty šli tak daleko, že to chtěli posekat, usušit a ještě dovézt ke krmelci, tak jsem to pálil. Enemže víš co to je za pakárnu a smrad z hektaru? A to minimálně dvakrát ročně? Posledně na mě dělali tytyty i dobrovolní hasiči z obce. Posledních asi tři roky to mulčuju. Vím, že by se to mělo jednou za čas sebrat, ale na to prdim. Ta tráva dycky nějak proroste a tam kde se seká 2x za rok, mech není a kolem bazénu, kde ženská seká co týden, to je jak v mechové chaloupce. :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.6.2016 v 16:06 | Nahoru | #58011
laďa-prášil> Hodinářský výstružník udělá ve výšinách přesně opačnou službu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.6.2016 v 17:43 | Nahoru | #58012
Verdom> Jsem doma z výletu. Kilometrů nebylo moc, ale zážitků dost. Projel jsem se spíš malými cestami, dokonce polní cestou, která dost klouzala, projel místa, kde jsem 30 let nebyl...celou dobu mě honily mraky - až jsem jim neujel. I déšt' k mototuristice patří. Závěr ? Velká spokojenost.




Není všude jen asfalt, ale Adenium projelo





Dřevěný most do jedné osady - tudy autobus nejezdí.





...a nově opravená kaplička ve vesnici u J. Hradce
A zítra je v plánu další porce kilometrů a poznání.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.6.2016 v 18:49 | Nahoru | #58013
milan1963> Když na to koukám hned bych sed na motorku a jel bych někam ale bohužel zas mam pracovní výkend tak snad příští tyden.

Jawablázni

3.6.2016 v 20:41 | Nahoru | #58014
Zdravím.Když by někdo chtěl zítra na výlet,tak se můžeme potkat tady.

http://www.pkhv.cz/ondrejovsky-krpal-2016/

(reakce na) Jawablázni

3.6.2016 v 20:50 | Nahoru | #58015

Miraz250 píše: milan1963> Když na to koukám hned bych sed na motorku a jel bych někam ale bohužel zas mam pracovní výkend tak snad příští tyden.



Tak to jsme na tom stejně,též pracovní víkend.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.6.2016 v 22:56 | Nahoru | #58016
laďa-prášil> ...no konečně, po čtyřiceti letech vím, jak se to menuje .
Verdom - replikové díly či ND vyráběné na Taiwanu a úpod. nemusí byt nutně sračky, ale než najdeš dodavatele, kerý to udělá tak, jak to má byt, tak to je nekdy fuška.
Třebas u ojnic - kamoš říkal, že mu z těch jednání zbělely vlasy...
No a tráva - tedy seno - to je problém jak sviňa.
Vozíme to koňom. Taky nevěřili - nedůvěřovali - ale jak viděli, že ty kobyle zmizeli fůru za dva dni, obrátili...
Nekdy je to dost srandovní, já, kluk z dědiny, vezu žrádlo koňom a majitel stáje, dobře situovaný pán z města, mě poučuje, co jak kde a proč...a vidle drží jak jezuita telefón...
Co se týče trávy - lůky - stačí pokosit jednů. U nás se kosí fčíl, u vás by snáď šlo eště chvílu počkat, né? Aby to do podzimu moc nenarůstlo .
A jaks sám poznal, ta část, kerá se enom kosí, tak tam jest rostlinstvo rozmanitější, je tam plno všelijaké žoužele, motýlů a tak. Nekde taky jak když anglický trávník nemusím...
Případně použít metodu z filmu "V zajetí rychlosti"

(reakce na) Jawablázni

4.6.2016 v 07:34 | Nahoru | #58017

hrnous píše: laďa-prášil> Hodinářský výstružník udělá ve výšinách přesně opačnou službu



nevím, co tím myslíš. Známý má na trysky stolici, takový ty válce, kalibruje to právě výstružníkama, těžko najdeš lepší způsob pokud na to nechceš stavět speciální dílnu. Dáš trysky menší, libovolně ti je zvětší na míru nebo do sady.

Jawablázni

4.6.2016 v 08:09 | Nahoru | #58018
J.M.K-> mno jo, předpokládal jsem použití přesnejch vrtáků a upnutí trysky, aby se to nevrklalo, jak si vyrobit destičku vím
Zdenalbenal, Láďa-Prášil-> supr, tohle se hodí vědět, akorát ještě jak zjistim jaká tryska se mi povedla? jde to odzkoušet doma?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.6.2016 v 08:26 | Nahoru | #58019
Zdenalbenal> 25 let chovám kozy, pouze bílé, české, tak trávu mám komu dávat. A příští týden, bude-li hezky, budu síct a sušit. Seču rotačkou ( louku) a kosou (zahrádku) . Křovinořez se moc neosvědčil.
A než začne sušení, musí se jezdit. Takže - dnes budou další kilometry s Adeniem , v plánu mám i zajet se podívat na jeden motorkářský sraz - byt' jinak na srazy - kromě Jawa / ČZ - nejezdím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.6.2016 v 10:05 | Nahoru | #58020
milan1963> Máš recht, naši předci věděli, jak na to.
Dnes majů ve statku krávy na špagátě, ale já si eště pamatuju, jak chodily pěšky na "ranč" a vozila se jim enom voda. Koňma v lejtě.
Bože, jak je to jednoduché - to zvíře má nožičky a na žrádlo si dojde samo. Nemusí se pálit nafta na sečení a dovoz...
A o tem, jak vypadá kráva v maštali a na pastvě je snáď zbytečné se bavit...
Kroviňákem neuděláš pěkné pokose a blbě se to obracá a hrabe...je to takové domrvené...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 Dnes v 08:04 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 5 Dnes v 07:51 cmiral
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist