globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

(reakce na) Jawablázni

20.4.2016 v 08:45 | Nahoru | #57271
Jirka4137> Tak to by bylo super, mohl by být neofiko na melecháči, je to uprostřed rebubliky tak by to byl na dopravu kompromis.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.4.2016 v 09:20 | Nahoru | #57272
Akamu - no vida, další "žlutá zimnice" Já teda vlastním ten starší typ , první hranatý zetor, co je ještě 175ccm - 477 a tyhle 180-ky jedou pocitově o něco líp. Ale pořizovat nic dalšího už nebudu, mně ta stará pětasedma co se jí u nás v práci říká Vrtulník tak akorát stačí Hele, to je dobrý, už je vás pět z týhle bandy co máte stoosmdesátky - tož to by chtělo udělat vejlet do Kouřimi před barák, kterej byl v seriálu s Rampepurdou ( Bylo nás pět) Bajzovic koloniálem a tam udělat společnou fotografii . Ten barák je hned na náměstí a vidět je i od toho šutráku co ho tam mají jako střed čehosi ( Evropy? republiky? kraje?) když si člověk stoupne zády k tomu "středu" tak je to šikmo vlevo jakoby číslice deset na ciferníku

Jawablázni

20.4.2016 v 09:25 | Nahoru | #57273
Hernajs, já zapomněl na Jirku4137 a na Béďu - takže je vás se stoosmdesátkama sedm

Jawablázni

20.4.2016 v 10:08 | Nahoru | #57274
Bimbame, já bych snáď aj taky dojel...za tu srandu by to stálo.
Enom nevím, esli by mě teho Zetora mladý poščal .
Jo k tvému "problému" s parostrojem - já bych se obrátil na čtyři instituce, kde by mohli o tem neco vědět - ČKD, Škoda Plzeň , NTM a ČVUT.
No a v záloze bych měl kontakt na profesora techniky v St. Poeltenu v Rakousku - akorát on umí toliko dojč a to by nám bylo platný jak komunista na Velehradě.
A na sůseda, kerý jezdil tuším se 433?
Temu by se zaséj, než by dojel do Kolína na kriplkáře, tutově vybily baterky .

Jawablázni

20.4.2016 v 10:13 | Nahoru | #57275
Dyž je nás, majitelů stoosmdesátek, sedm (statečných) plus Calvera - to by teda chtělo stylově do Nového Mexika, což?

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.4.2016 v 11:56 | Nahoru | #57276
Zdenál - no, archív ČKD z části vyhořel a zrovna tam co hořelo byly věci k průmyslovejm mašinkám a úzkýmu rozchodu - což my provozujeme, takže už tam nemají archív ale arcichlív. Škodovka v Plzni tyhle mašinky vůbec nedělala a tak o nich žádnou dokumentaci nemají. V knihovně ČVUT bádal už jeden kamarád co je vyloženě bádatel a nevybádal tam nic použitelného. Kdysi vyšel předpis o vyměřování u ČSD - je použitelnej jen částečně, protože třeba šoupátková tyč u té naší čékády nemá žádné délkové štelování jako měly normální dospělé lokomotivy, dá se sice hejbat talířema šoupátka, ale jen v omezeném rozsahu a nikde se nedá najít nějaký konstrukční výkres s danýma tolerancema. To prostě shořelo při nějakým požáru ve fabále. Diverzanti holt byli všade a nikdy nezaspali Jó a NTM sice jednu takovou mašinku co máme my vlastní ve svých sbírkách, ale to je tak všecko . Býval tam kdysi jeden vedoucí toho odboru kolejových vozidel, nějaký Zeithammer, chlápek kterej měl a dosud má opravdu přehled a dost o tom všem ví , povídal že k těm malým béeskám z čékádé prostě výkresy už neexistují..... Fíra z bejčka by nám asi moc nepomohl, lámeme si s tím makovici i s vedoucím mistrem oprav parních mašin v kolínském depu, kterej naštěstí ještě žije a paměť mu celkem slouží.

(reakce na) Jawablázni

20.4.2016 v 12:15 | Nahoru | #57277

Bimbam píše: Akamu - no vida, další "žlutá zimnice" Já teda vlastním ten starší typ , první hranatý zetor, co je ještě 175ccm - 477 a tyhle 180-ky jedou pocitově o něco líp. Ale pořizovat nic dalšího už nebudu, mně ta stará pětasedma co se jí u nás v práci říká Vrtulník tak akorát stačí Hele, to je dobrý, už je vás pět z týhle bandy co máte stoosmdesátky - tož to by chtělo udělat vejlet do Kouřimi před barák, kterej byl v seriálu s Rampepurdou ( Bylo nás pět) Bajzovic koloniálem a tam udělat společnou fotografii . Ten barák je hned na náměstí a vidět je i od toho šutráku co ho tam mají jako střed čehosi ( Evropy? republiky? kraje?) když si člověk stoupne zády k tomu "středu" tak je to šikmo vlevo jakoby číslice deset na ciferníku

mě zase připadá trošku lepší ta 477. mašinky provozuje pán kousek od rakovníka,třeba by měl radu.lužná u rakovníka

Naposledy editováno 20.04.2016 12:16:35

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.4.2016 v 13:34 | Nahoru | #57278
477 a její deriváty je jediný český stroj, který má vyjímku od hygienického ústavu schvalování vozidel. Vibrace stupaček a řídítek překračují stanovenou mez. V manuálu psali doporučení, každých 100km zastavit a odpočívat..

Naposledy editováno 20.04.2016 13:35:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.4.2016 v 13:37 | Nahoru | #57279
Bimbam> Tak to mě fakt mrzí že nemůžu s tou párou pomoct protože děda byl (nevím které roky) v ČKD jako šéfkonstruktér a určitě o tom musel něco vědět. Je to ale už tak hrozně dávno že nezbývá než to nějak vykoumat. (podle otce makal i ve škodovce ale to už zjistí jen badatel protože jsou oba po smti a otcův bratr nejspíš taky).
K těm čezetám: Je to o trpělivosti člověk tomu musí věnovat dost času a prostě to vychytat a díky objemu motoru hodně lidí zrovna uteče k většímu a proč si to nepřiznat i na cestování perspektivnějšímu objemu.
Osobně přiznám že už jsem loni taky málem házel flintu do žita jak to furt po 20ti km zdechalo a nejelo. Mám ale štěstí že ve vedlejší vesnici bydlí kamoš který dělá roky mechanika závodních mašin. Většinou dvoutaktních (doma má úplné poklady) a s posledním problémem poradil.
Čezeta sice není tak dobrá na větší cesty ale jak se jedná o náročnější terén je to ta pravá motorka do deště.
Z čehož je patrné že majitel nemusí být jen statečný ale hlavně trpělivý a není na škodu když je i pečlivý mechanik.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.4.2016 v 13:40 | Nahoru | #57280
MartinED250> Hlavní higienik pro ČSSR doporučoval po 30 minutách jízdy 30 minut pauzu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.4.2016 v 13:43 | Nahoru | #57281
Když jsme u těch mašinek, teď si v práci hrajeme s tímhle. Kdyby někdo chtěl GO celých os, není problém. Předndaváme bandáže, točíme jízdní profily, navařujeme bandáže i hlavová a tlapová ložiska. Komplet GO os.



(reakce na) Jawablázni

20.4.2016 v 13:44 | Nahoru | #57282
Jirka4137> Jo, zetka je jedinečná. Ale mě to nevadilo. jezdil jsem na ní za den i 300km a nějak mi to nepřišlo..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.4.2016 v 14:00 | Nahoru | #57283
MartinED250> Pěkný. CNC soustruh jsem obsluhoval 5 let ale pak jsem šel jezdit dojčland a v současné firmě už neměli zájem že nemají brusiče nástrojovky a cnc obor je už někde jinde.
Hold děrné pásky a tlačítkové programování už je někde jinde.
Jo a 300km za den na čezetě tos pak mohl klidně jako profík do pekárny cukrovat buchty.

Naposledy editováno 20.04.2016 14:02:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.4.2016 v 14:06 | Nahoru | #57284
Jirka4137> ve srovnání s hd ze stejné doby to prakticky vůbec nevibruje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.4.2016 v 14:10 | Nahoru | #57285
nemako> Já už jsem jel snad na všem jen na Harykovi nikdy ani jako spolujezdec.

Naposledy editováno 20.04.2016 14:11:05

(reakce na) Jawablázni

20.4.2016 v 14:19 | Nahoru | #57286
Jirka4137> je to zážitek na celej život nový už ani ne,ale padesátiletej je podobně tvrdohlavej,jako číza

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.4.2016 v 14:52 | Nahoru | #57287
Jirka4137> Majitel ČZ musí být trpělivý, statečný...to jsi asi vystihl ! To já asi nejsem, pravdou je, že od 15 let mám doma vždy nějakou pojízdnou a v podstatě bezporuchovou Jawu, takže moje snaha neustále se věnovat ČZ nebyla nekonečná. Pro mě prostě - Jawa je Jawa, Jawa žije a nikdy jinak.

Už dlouho mi ve stodole stála Octavia. Vyvařená, v podstatě pojízdná, potřebovala dodělat část laku a drobnosti. Než jsem šel do nemocnice, tak jsem se jí trochu věnoval. Mám sice břicho samý steh, ale dnes mě sluníčko vytáhlo a taky je mi lépe. Od rána jsem tedy na Octavii lehce dělal - nandat lišty, poklice kol, baterii, karburátor...ted' mám hotovo. Tak jsem ji kousek projel, no a vyfotil. Snad to za tu snahu stálo.








(reakce na) Jawablázni

20.4.2016 v 15:13 | Nahoru | #57288
milan1963> Krásná. Děda měl Spartaka v této barvě a byla to jeho životní láska. V neděli si do něj vždy v garáži sednul a pustil zákrutu, nebo dechovky na přání a poslouchal. Když se vyjelo na cestu, byl to svátek. Nevím který to byl r.v. , ale nebyl na něm ani pupínek rzi a vypadal jako by vyjel z fabriky. Bohužel nějak v 90. letech jej omotal kolem stromu. Hasiči Spartaka rozstříhali a tak ukončili pozemskou existenci naráz.
Dodnes vidím ty květované potahy, přední sedačku v celku, řazení pod volantem a deštník jako ruční brzdu...... Taková malá Amerika.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.4.2016 v 16:04 | Nahoru | #57289
milan1963> v podstatě bezporuchovou Jawu - zejména u Tebe by to "bezporuchovou" mělo být ve velikých uvozovkách . Myslím, že kdyby jsi věnoval tolik úsilí ČZ, jako své Jawce 650, šlapala by jako hodinky.
Jinak Octávie je nádherná a krásná... Moje první auto, Š 445, r. v. 1958 - mezityp mezi Spartakem a Octávií.´. Ještě rád bych se jednou svezl...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.4.2016 v 16:38 | Nahoru | #57290
Octávka super. Já mám tedˇ A4 v podobném stavu jako děda od fidlimydli Spartaka a děcka mě ji postupně namotávají na strom.
Milane přeju hodně zdraví jak to vypadá tak tě brzo ve špitále vystřídám a půjdu taky pod kudlu ale s rukou.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.4.2016 v 16:53 | Nahoru | #57291
Octavia krásná. Děda míval černou. Táta vzpomínal jak opravovali v Rumunsku vyhořelé dynamo. Jinak ČZ poslední produkce je vlastně úplně to stejný jako jawa - stejný princip motoru, stejné zapalování, atd. nemá tam co zlobit. Měl jsi jen smůlu.

(reakce na) Jawablázni

20.4.2016 v 17:49 | Nahoru | #57292
[quote=Jirka4137...............................Milane přeju hodně zdraví jak to vypadá tak tě brzo ve špitále vystřídám a půjdu taky pod kudlu ale s rukou. [/quote]

Co všichni blbnete s těma kudlama? Já jsem byl před dvěma měsíci.

(reakce na) Jawablázni

20.4.2016 v 18:24 | Nahoru | #57293
Milan> Též jsem včera po pár nedělích svého veterána vytáhl. Sice jen mé oblíbené "kolečko" Třeboň - ČB - Veselí - Kardaška - JH, ale i tak to potěšilo. Doufám tedy, že za měsíc na STK nebude OVCE, co mě bude chtít odstavit pro přídavná světla - přičemž tato platí za dobovou úpravu a s tímto jezdí i kopice škodovek, fáček a filcek. Předpisy pro osvětlení nikterak neporušuju a už vůbec nikoho z protijedoucích [b]neohrožuju[b/]. O hlučnosti laufu nemluvě... však mám cca stejnou hlučnost, jako "jednotlumičová" škodovka. Každopádně Vám držím všechny 4 palce, sám jsem sice momentálně vyhrál svůj souboj s OSSZ, ale i tak, mé zdravotní omezení mne limituje víc, než dost, to přeci víte.

Jawablázni

20.4.2016 v 20:04 | Nahoru | #57294

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.4.2016 v 20:23 | Nahoru | #57295
Kire640> 445ka podle mě nebyl "mezityp", ale vlastně Spartak s motorem 1221 ccm...
"Malý" motor měl 1089 ccm a oněch 40 koní (4 válce a 40 koní = Škoda 440).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.4.2016 v 20:41 | Nahoru | #57296
Zdenalbenal> Přesně tak, je vidět, že to znáš.
Fidlimydli: řazení pod volantem mám také, ruční brzda je jakýsi deštník, sedačka vcelku, tedy tzv. "lavice". Jen ty květované podlahy ne. Hlavně ale žádné pásy, žádné érbegy, žádné posilovače. Kvůli svému zdravotnímu omezení je pro mě Š 120 moc tvrdá, tak mě to donutilo doladit Octavii. Sedačka je opravdu o dost měkčí, pohodlnější, prostě krásné křeslo, ale listové pero je tvrdé, takže jsem si moc nepomohl. Octavia nicméně jede velmi hezky, sedmdesátkou uhání, jen se za ní práší. Mám z ní pocit, jako když přesednu z Adenia na péráka - pohoda, klid, žádný spěch, návrat do minulosti.

Jawablázni

20.4.2016 v 21:04 | Nahoru | #57297
Bimbam-- tak byli jsme už v Hošticích na Slunce seno,ve Višňové za Chalupářema tak proč nejet za Bajzou,pro ,mne cca 200km jedna cesta takže proč ne

Pokud budu dodržovat přestávky dle hygieniku tak v pondělí vyjedu ve středu dáme sraz a v pátek jsem doma a pokud pojedu tak jako vždy jsem večer doma,no ještě uvidím pro jakou variantu se rozhodnu

Naposledy editováno 20.04.2016 22:48:19

(reakce na) Jawablázni

20.4.2016 v 21:30 | Nahoru | #57298

milan1963 píše: Zdenalbenal> Přesně tak, je vidět, že to znáš.
Fidlimydli: řazení pod volantem mám také, ruční brzda je jakýsi deštník, sedačka vcelku, tedy tzv. "lavice". Jen ty květované podlahy ne. Hlavně ale žádné pásy, žádné érbegy, žádné posilovače. Kvůli svému zdravotnímu omezení je pro mě Š 120 moc tvrdá, tak mě to donutilo doladit Octavii. Sedačka je opravdu o dost měkčí, pohodlnější, prostě krásné křeslo, ale listové pero je tvrdé, takže jsem si moc nepomohl. Octavia nicméně jede velmi hezky, sedmdesátkou uhání, jen se za ní práší. Mám z ní pocit, jako když přesednu z Adenia na péráka - pohoda, klid, žádný spěch, návrat do minulosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.4.2016 v 23:02 | Nahoru | #57299
milan1963> já myslel, že Octavia Super měla už řazení na podlaze, akorát jednička byla doprava a dopředu - a motor 1500 ccm?

ale pravda, osobní zkušenosti s tím nemám, jen jsem to očumoval jako kluk na vesnici, jak jim to tam hnilo pod okapem, když zanevřeli na tyhle škodovky a koupili si všichni hromadně š120

(reakce na) Jawablázni

20.4.2016 v 23:19 | Nahoru | #57300

MartinED250 píše: ...... Táta vzpomínal jak opravovali v Rumunsku vyhořelé dynamo. .....


můj kolega zas vzpomínal, jak trávil kdysi dovolenou - cestou do Bulharska Oktávkou se mu v Rumunsku kouslo něco v převodovce.
Tak posadil rodinu na vlak, aby dojeli k moři, sám druhý den na ulici auto rozebral, vadnou převodovku si vzal do kufru a odjel vlakem zpět do Čssr. Doma si to v práci nechal repasovat , bo Mototechna nestíhala (dělal myslím tehdy v čkd smíchov naftové motory nebo nějakém podobném hi-tech n.p. - to už si přesně nepamatuju), za pár dní zas sedl na vlak, dojel do Rumunska, namontoval zpátky do auta, dojel do Bulharska.
Moře ale už nestihl, jen rodinu fofrem naložil a odvezl domů, neboť dovolená jim už končila -- no prostě ideálně strávený týden
e: překlepy

Naposledy editováno 20.04.2016 23:24:58
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 Dnes v 08:04 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 5 Dnes v 07:51 cmiral
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist