bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2011 v 21:31 | Nahoru | #91
babajezi> nevím, berme v uvahu, ze je pravda co pises. ono je nekde napsano, ze STB prislusnici nesmi vlastnit akcie? mimochodem, Jawa je už pár let SRO a i predtim jawu majoritne vlastnil Jihostroj... Dále by mne pro vlastní info zajímalo, kde se dá najít výsledek a nebo jen počátek ucelu dotace u konkretnich firem. Pokud byly dotazy podobneho razu, naopak se nedivim, ze firma diskuzi ukoncila...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2011 v 21:36 | Nahoru | #92
Milda89> No vidíš ani my dva bychom se v řadě názorů neschodli.A je rozdíl mezi příslušníkem a konfidentem. Ale nechme toho. jak už jsem řekl. To co se dneska nazývá Jawou mě už vůbec nezajímá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2011 v 21:46 | Nahoru | #93
babajezi> v pohodě, já na tvoje názory nenarážel, ani je neodsuzoval, jak jsem řekl respektuji je. Jen jsem chtěl některé tvé názory o něco více objasnit, abych jim i já porozuměl, jelikož mi nebyli hned zcela zřejmé. Jestli jsi to pochopil jinak, tak to nebyl úmysl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2011 v 21:58 | Nahoru | #94
Milda89> Ne, pohoda. já zase taková netykavka nejsem Dyž tak na PM. tady to fakt nejde.

(reakce na) Jawablázni

15.2.2011 v 22:02 | Nahoru | #95
babajezi> pravdu máš, zanášíme forum týkající se něčeho jiného.

Jawablázni

15.2.2011 v 23:58 | Nahoru | #96
Milda89=>Ale vůbec, díky vám vím na koho se můžu obrátit kdo o tom aspoň trošku ví, má kontakty které mi mohou pomoci atp. Naopak je to k tématu, ono i z těch hádek se dá vyčíst co by bylo dobré zmínit o Jawě v publikaci, horší to bude s videem, které po mě také budou chtít, musím popřímýšlet co do něj dám:(

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.2.2011 v 00:00 | Nahoru | #97
Jinak abych odpověděl, vůbec nemluvím o vlastenectví jen mi příjde nefér házet neustále špínu na značku, na které každý český motorkář vyrůstal. Promiň asi sem možná magor, ale radši bych si koupi kyvku nebo OHC či 640 než kdejakého japonce asi tak jako si radši dám české pivo než cizí chlast, taky radši šáhneš po české buchtě(holce) než japonce. Ale asi to máme každý hozenej jinak:)

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.2.2011 v 00:21 | Nahoru | #98
>Kafi: Stejně jak rosteš kubaturně/výkonově tak porosteš i značkově. To není "nevěra" značce Jawa, to není ztráta hrdosti, to je prostě evoluce. Jawu jsem měl (a stále ještě mám, byť není v profilu) a těch desítek tisíc krásných kilometrů bych přál každému. Nicméně člověk se mění, roste (já hlavně do šířky) a /nejen/ motorkářsky dospívá a pak uvažuje kam dál. A rád by zůstal u Jawy, což ale nejde. Po třiapůli tu nic jiného není, OHCčko není na ježdění a jinou třeba dvacetiletou spolehlivou nadpůllitrovou Jawu prostě nekoupíš. Takže vybíráš jinde. Ze začátku se to v tobě bije, vztah k motorce/značce, na kterés vyrůstal versus nový stroj s "nesprávným" původem, ale časem zjistíš, že to není o logu, ale o jedné stopě jako takové

(reakce na) Jawablázni

16.2.2011 v 06:16 | Nahoru | #99
Nebzyk> A na co sy myslíš, že OHC asi je, když né na ježdění..? Já na ní jezdím úplně normálně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.2.2011 v 08:29 | Nahoru | #100
Nebzyk> máš pravdu, ale nicméně dvě kola nejsou jen o obsahu:)Je to můj názor nikomu ho nenutim každej jezdí na něčem jiném,kvůli něčemu jinému a pro něco jiného.

Jawablázni

16.2.2011 v 08:37 | Nahoru | #101
Martine, jsou výjimky ale upřímně, když jedeš do práce či do obchodu tak si vezmeš pulce? Pokud ano tak

Jawablázni

16.2.2011 v 09:35 | Nahoru | #102
Tam mi jde spíš o váhu. Než vytláčet 200Kg motorku z garáže, to radši hupnu na panelku.

(reakce na) Jawablázni

16.2.2011 v 10:25 | Nahoru | #103
Kafi> Máš pravdu není to jen o obsahu. Po několik letech jsme se potkali s kamarádem (mimochodel dlouholetým reprezentntem a špičkovým závodníkem) a u pivka jsme kecali jak jink než o motorkách."Na čem teď lítáš" povídám, "Ani se neptej, to by ses mi smál"....
Nakonec jsem to z něj vyrazil. "Na takový legraci od Yamahy. Znáš Trickera?" Chvíli jsem opravdu řval smíchy a na jeho dotčený pohled ze mě vypadlo " na čem vole myslíš je jezdím já .
Jinak podotýkám, že dotyčný má v gráži ještě ostrýho Husara ale nejradši prý na Trickeru.
Druhý kamarád momentálně kupuje náhradu za prodanou motorku a chce...Trickera
Přitom jezdil celý život větší obsahy.Já teď plánuji nějakou změnu v garáži, možná do ní přibude místo šestpade nějaký litr na silnici ale stejně pořád nejvíc legrace bude na tý malý dvěpadea po městě na skútru. Za loňskou sezonu jsem se vozil na dvou motorkách který se mi vyloženě líbily. Byla to GSXR 1000 a VFR 250 ! O obsahu to fakt není.
Já za loňskou sezonu ze své stáje mám na DR 400 najeto asi 1500km, na GSX650F asi 2500km, na skůtru 2800km a na Trickeru skoro 5000km....Takže je jasný co vítězí

Naposledy editováno 16.02.2011 12:53:31

Jawablázni

16.2.2011 v 13:23 | Nahoru | #104
Nevím, jestli to už někdo nepsal (nečetl jsem celý vlákno), tak jestli chceš, tak si stáhni tento FRA dokument (CZ dub) o Jawe - zvláště Californian. Je to na RapidShare - pokud bys měl zájem, tak napiš a uploudnu ti to třeba na uloz.to......
Muž na Jawě (csfd)
http://rapidshare.co...uz_na_Jawe.part1.rar
http://rapidshare.co...uz_na_Jawe.part2.rar
http://rapidshare.co...uz_na_Jawe.part3.rar
http://rapidshare.co...uz_na_Jawe.part4.rar

Jawablázni

16.2.2011 v 16:56 | Nahoru | #105
zde Je to pohodlnější. Stáhne se to najednou.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.2.2011 v 18:54 | Nahoru | #106
Díky moc za linky až bude dlouhej nudnej večer stahnu si to amrknu. JInak Martine, jak se jezdí na jawce 250, vždycyk sem se na panelce nebo kyvce chtěl svízt a zkusit zařídit,ale nemam kde:(takže brázdim krajinou bud na choppru 125 od Daelim nebo radši na Jawe 21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.2.2011 v 20:59 | Nahoru | #107
Nebzyk> Proč myslíš,že po Jawě 350 už nic není?Je Jawa 650.Sice se musí k dokonalosti přivést doma,výrobu továrna nezvládla,ale po cca 50 brigádnických hodinách a pár tisících korun je to motorka,jako každá jiná.Kvalitní,spolehlivá.A navíc všude,kam přijede,budí pozornost.Od půli března bude Jawa 660.Pokud bude kvalitativně lepší než 650,tak každý kdo chce naší velkou motorku ji může mít.

(reakce na) Jawablázni

16.2.2011 v 21:07 | Nahoru | #108
milan1963>

Nebzyk píše: ...jinou třeba dvacetiletou spolehlivou nadpůllitrovou Jawu prostě nekoupíš...

U značky JAWA je prostě obrovské vakuum, kdy buď třinda (nebo jako Martin OHCčko) nebo až v podstatě nová 650/660. O pozornosti nepochybuju, nebude to dlouho trvat a bude na inzerátech raritnější (a dražší) než Rumpál

(reakce na) Jawablázni

16.2.2011 v 21:38 | Nahoru | #109

Kafi píše: Díky moc za linky až bude dlouhej nudnej večer stahnu si to amrknu. JInak Martine, jak se jezdí na jawce 250, vždycyk sem se na panelce nebo kyvce chtěl svízt a zkusit zařídit,ale nemam kde:(takže brázdim krajinou bud na choppru 125 od Daelim nebo radši na Jawe 21


Jezdí se na ní překvapivě dobře - lehounké ovládání oproti 350 (nemluvě o 500 OHC) a přitom vcelku slušný výkon. Jediný problém vidím ve velikosti, trochu hůř se na ní poskládám, ve dvou je to vyloženě problém.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.2.2011 v 21:52 | Nahoru | #110
Jak se praví v tom FRA dokumentu, škoda, že Jawa se nevěnuje nějakým retro-aktivitám. Já si dovedu velice dobře představit, kdyby dělali znovu v nějaké retro-verzi třeba opět modely péráků,500OHC,...... Použít novější, lehčí materiály..... Myslíte, že by s těmito modely neměli větší úspěch než podle mého názoru s nynejšími "zaostalými" modely (myslím jak technicky, tak koncepčně, vývojově,......)?

(reakce na) Jawablázni

16.2.2011 v 21:58 | Nahoru | #111
collins> Ředitel Hruška opakovaně uvedl, že retro model nemá jako nosný výrobní program žádná fabrika. Taky řekl, že chodí každý den do kostela zapálit svíčku za Fidela (dnes Jawu drží nad vodou hlavně export na Kubu). Je potřeba další komentář?

5 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.2.2011 v 22:38 | Nahoru | #112
Koukám, že se objevil zase generační konflikt.

Ono se není čemu divit. Poválečná generace zažila obnovu válkou zničených továren a byla děsně blízko u také politické situace.
Ono se vůbec nebylo čemu divit, že se naše země obrátila do leva. A ať si tady kde kdo "přemoudřelej" kecá co chce být v té době = zahýbal by také vlevo.
Vždyť z prava šli samé rány.
Třeba naše Plzeňská Škodovka je po 20-ti letech po smrti přitom ještě v 90 zaměstnávala 40 000 lidí = ještě teochu funguje turbínka(ta se stavěla v 86-88), ale už patří Indům! Spolužák konstruktér je tam kápodigrupo a potvrzuje, že prakticky stoleté "kowhow" práce, vývoje, zkoušení a vyvíjení turbín k dokonalosti přebírají Indové a až zvládnou technologii pohřbí zde u nás tento obor definitivně.
Ale že by turbíny elektráren nebyly ve světě potřeba???

To jsem ale odbočil - naší slavní spojenci US 3 dny před nevyhnutelným koncem války provedli na do té doby prakticky nepoškozenou fabriku kobercový nálet a zrušili fabriku úplně na kaši!!! A jelikož se při takové demonstrační akci na objeti nehledí vybombardovali a srovnali se zemí celý dělnický Karlov. Tehdy zemřelo hlavně ve sklepích sloužídích jako provizorní kryty pohřbeno pod sutinami asi 2000-3000 lidí. Babi mi vyprávěla, že ten květnový den ztratil každý Plzeňák nejméně jednoho ze svých blízských. Tehdy prý bombardováním zvedlý prach způsobil v plzeňské kotlině hrůzostrašnou tmu - z pravého poledne! Jen ty komíny Škodovky přežily. Zrovna jsem minulý týden ukazoval synovi dva zbylé komíny z celé fabriky - kteří s fabrikou přežily c.k., novou rodící se rebubliku, fašisty, přes snahu i Američany, Bolševíka...ale tenhle neurčitý režim už nepřežila.
A těmhle-co nám roztřískali Škodovku a spoustu z nás pozabíjeli máme věřit a směrovat vývoj republiky po 45-tém do prava? To asi těžko!

Jak říkám - poválečná generace byla u toho nebo blízko (rodiče prožili). A stejná generace s rodiči postavila zničenou republiku stejně jako Škodovku na nohy. Dokázala postupně vyšroubovat výrobu i zemědělství v úplnou soběstačnost, dokonce jsme si mohli dovolit podporovat jiné země třetího světa jak se dnes říká "s nestabilními režimy" ve skutečnsoti s režimy, které se "spotřebnímu světu" nehodí do krámu.
A nebylo to jednoduché = začínalo se s přídělovým systémem potravin a všeho!
Poválečná generace (babaježi) mimo počátečního živoření zažila také především bohatýrská léta motokrosu a soutěží i silnice. Člověk mohl být a byl hrdý na naše výrobky, ať už to byly turbíny, čerpadla, motocykly, které po celé zeměkouli dopravovala naše námořnoí plavba (bratrův tchán-námořní kapitán vypráví věci... se nyní živí jako truhlář). Nebo třeba vodní díla a také taková raritka počátkem 80. tých let přestěhovaný celý kostel v Mostě!
Rozkvět inteligentnéího divadla, kterému dokonce cenzura snad i prospěla, kina v každé vesnici a zemědělství, které jezdili obdivovat Holaňďané. Mimochodem stejní Holanďané, kteří nedaleko Kašperek dnes zemědělčí a všichi okolo se chytají za hlavu co podpůrných sraček perou do země .
Z mého pohledu mi historicky mrzí, že jsem se nenarodil o 20-30 let dříve!

Člověk, aby mohl cokoli hodnotit musí něco zažít a to přichází většinou s věkem zkušeností, kdy ruku v ruce se zkušeností většinou přichází také pokora (nemusí to být pravidlem, ale i hlupák s věkem moudří).

Stále si kladu otázku máme něco na co můžeme být právem dnes hrdi?

Naposledy editováno 09.11.2018 21:58:42

(reakce na) Jawablázni

16.2.2011 v 23:14 | Nahoru | #113
Franky> pěkně napsáno a jsem za jedno s tvým názorem :)ALe myslím že můužeme být momentálně hrdí z technického hlediska akorad na nší historii..

(reakce na) Jawablázni

16.2.2011 v 23:38 | Nahoru | #114
Franky> Všichni by si Tvůj příspěvek měli přečíst dvakrát a pečlivě zapamatovat !!

Jawablázni

17.2.2011 v 09:54 | Nahoru | #115
Babajezi=> souhlas:)každej chape jen to v čem vyrustal a kdo enche pochopit minulost ji proste nepochopí...

Jawablázni

17.2.2011 v 10:14 | Nahoru | #116
Franky, krásně napsáno.. Endy když jsi před časem jel na OHC mělo více utažený krk řízení kvůli vymačkaným pánvím. Teď tam mám fungl nové a ovládá se to lehounce jako kočička.. :o)Na jaře to prubneš a budeš koukat. Jinak co se týče Jawy, nejvíce silničních kilometrů mám odjeto na 250/559 a na tu opravdu nedám dopustit.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.2.2011 v 11:20 | Nahoru | #117
Ty jezdis jen Jawy Martine?

Jawablázni

17.2.2011 v 12:02 | Nahoru | #118
Franky - naprostej souhlas. Sakra asi nejsou všichni v té Plzni tak zapálení amerikofilové a vítači "osvoboditelů" jako jsem si myslel. Ano, kdyby zapřemejšleli škeblema, došlo by jim to že pár dnů před koncem války bylo vybombardování Škodovky nikoli taktickou válečnou operací ale taktickým získáváním odbytišť pro vlastní průmysl. Oni nepotřebovali a dodnes nepotřebují aby někdo něco vyráběl kvalitně a dobře a vyvážel jinam, oni potřebují mít odbyt pro svůj průmysl. Ano, tahle země dokázala mnohé, teda spíš lidé v ní, ti obyčejní, kteří po válce hospodářství znovu vybudovali. Postavili se na nohy a když jejich vnuci měli převzít práci pro další bytí téhle země, přišly devadesátý roky a po jakési chvilkové euforii přišla šílená frustrace z toho, že je najednou tahle země rozkradena. Rozkradena a postavena do závislosti díky politice pánů mocipánů, tunelářů, kapsářů a politikářů.Přitom před dvaceti lety naše země neměla zahraniční dluhy a byla víceméně soběstačná. Ale jsme u motorek a ne na táčkách při draní peří a politické špíny. Jezdím na jawkách a čízách.Téměř celoročně a nedokážu si zatím představit že bych sedlal něco jinýho. Jednoduchost a spolehlivost těchto "předpotopních" strojů mi vyhovuje, stejně jako jejich odolnost vůči našim čím dál tím horším silnicím. Kluk má Yamahu a po zimě problémy a potíže, zatímco moje starý motyky jedou furt. Motorku mám stejně jako měli můj děda i máma jako běžný dopravní prostředek. Ne jako víkendovej útěk z reality. Vím že Jawa už není co bejvala, ale stejně ji mám rád. I když mám o něco raději čezetu, která je vic spjata s naší motorkovou rodinnou tradicí.

(reakce na) Jawablázni

17.2.2011 v 13:22 | Nahoru | #119
Kafi> Jo a léta Pragu ED250. Nějak nemám vztah k zahraničním moto

(reakce na) Jawablázni

17.2.2011 v 14:26 | Nahoru | #120
Franky>pěkně napsáno
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.


TOPlist